OLX Group achiziționează KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România

0

OLX Group și ORESA anunță intenția de achiziție a KIWI Finance de către OLX Group. KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România, va fi adăugat portofoliului local OLX Group, din care fac deja parte OLX, Storia.ro și Autovit.ro. Tranzacția ar urma să fie încheiată până la finalul anului, după acordul Consiliului Concurenței.

Odată cu acordul Consiliului Concurenței, OLX Group va fi unicul acționar al companiei, iar managementul brokerului de credite va rămâne neschimbat, Anca Bidian urmând să fie în continuare CEO-ul KIWI Finance.

Această potențială tranzacție reprezintă un pas important în evoluția OLX Group, adăugând servicii de finanțare la portofoliul companiei din România.

Cu sprijinul noului acționar, KIWI Finance își propune să accelereze transformarea digitală a companiei, păstrând aceleași obiective generale de creștere: extinderea geografică la nivel național, eficientizarea proceselor operaționale și extinderea rețelei de parteneri financiari cu care colaborează.

 „Achiziția KIWI Finance vine ca rezultat al încrederii OLX Group în perspectivele de creștere a pieței din România și din dorința de a extinde serviciile oferite clienților noștri în zona de finanțare. Suntem siguri că am găsit partenerul ideal cu care să transformăm această viziune în realitate”, a declarat Marcin Urbanczyk, CEO OLX Group Europe.

„Această tranzacție vine după mai multe proiecte de comunicare dezvoltate împreună cu platformele OLX Group în România, Storia.ro și OLX Imobiliare. Suntem convinși că avem cel mai bun partener pentru îndeplinirea obiectivelor noastre de creștere și ne bucurăm că transformarea digitală a KIWI Finance va fi susținută de echipa locală a OLX Group”, a declarat Anca Bidian, CEO KIWI Finance.

„Sunt 13 ani de când KIWI Finance este în portofoliul nostru și ne bucură această oportunitate de a face parte dintr-o companie dinamică și de succes cum e OLX Group. Suntem mândri de realizările KIWI Finance sub conducerea Ancăi Bidian, vrem să-i mulțumim ei și echipei pentru toată munca depusă și le urăm succes în următoarea etapă alături de noul acționar. Pentru ORESA, acest pas marchează o nouă investiție de succes în România, care a fost posibilă datorită parteneriatului solid, pe termen lung, cu un antreprenor local extraordinar”, a declarat Cornel Marian, partener ORESA.

Despre KIWI Finance

KIWI Finance este cel mai mare broker de credite din România, fondat de către Anca Bidian în 2003. În 2007, ORESA, fond de investiții suedez, a devenit acționarul principal al companiei. În cei 17 ani pe piață, KIWI Finance a intermediat credite de peste 1,35 miliarde EUR. În prezent, compania este activă în 35 de orașe din țară, unde colaborează cu peste 200 de brokeri pentru a găsi cele mai bune oferte de creditare pentru clienții săi.

Studiul EY „Revenirea la muncă. Noile condiții”: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate” din cauza Covid-19

COVID-19 a schimbat în mod semnificativ piața muncii, perturbând modul în care organizațiile își gestionează afacerile și forțând adoptarea peste noapte a unor soluții ce țineau, mai degrabă, de tendințe latente. Pe măsură ce au început să se obișnuiască cu noua realitate, a apărut întrebarea „ce urmează”? Pentru a înțelege cum arată noua normalitate, EY a derulat studiul Physical Return to Work Reimagined (PRWR) pe platforma proprie de crowd-sourcing MillionYou, în perioada iunie – iulie 2020, pe un eșantion de peste 700 de angajatori din SUA, Marea Britanie și Europa.

Studiul EY constată impactul puternic pe care îl are pandemia atât asupra activității angajaților, cât și a angajatorilor: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate”, iar 54% dintre angajați se declară foarte afectați de schimbările din această perioadă. În plus, 59% dintre salariați cred că organizațiile pentru care muncesc nu sunt încă pregătite să se adapteze la cerințele și comportamentele clienților post-pandemie.

În detaliu, studiul a analizat schimbările din șase zone cheie ale pieței muncii:

Amprenta imobiliară: 74% dintre companiile chestionate au declarat că plănuiesc schimbări semnificative referitoare la clădirile de birouri în care se află.

Călătoriile de afaceri și mobilitatea: 74% dintre companii se așteaptă să își modifice substanțial politica și abordarea călătoriilor de afaceri.

Învățare și dezvoltare: 75% dintre companii își propun schimbări importante în dezvoltarea abilitaților angajaților, în principal, prin dezvoltarea de platforme de învățare la distanță.

Gestionarea forței de muncă: 49% dintre companii doresc să modifice modul în care măsoară productivitatea angajaților proprii.

Munca de acasă și tehnologia: 79% dintre companii sunt în căutare de echipamente care să permită angajaților să lucreze mai bine de acasă.

Flexibilitatea muncii: 78% dintre companii plănuiesc schimbări semnificative ale politicii privind munca de acasă. Lucrul împreună cu alții rămâne, însă, un element cheie al experienței angajaților, cărora le lipsește aspectul social de a fi cu colegii. Astfel, la întrebarea ”De ce v-ar plăcea să vă întoarceți la birou?”, pe primul loc în ierarhia răspunsurilor oferite de angajați se află ”vreau să rămân integrat social”. Pe de altă parte, angajații își exprimă interesul în menținerea unui anumit nivel de telemuncă, chiar dacă această opțiune nu existase înainte de pandemie: 63% dintre angajații care nu au lucrat de la distanță înainte de COVID-19 își doresc să muncească de acasă cel puțin o zi pe săptămână.

Physical Return and Work Reimagined Study

În perspectivă, dintre industriile analizate, companiile din domeniul tehnologiei și din cel bancar sunt cele mai hotărâte să facă schimbări radicale pentru a supraviețui crizei COVID-19. Peste 50% dintre acestea și-au declarat această intenție. Organizațiile din celelalte sectoare analizate, fie furnizoare de servicii (precum servicii medicale, asigurări, servicii profesionale), sau din sectoare productive sau retail, optează în număr semnificativ mai mic în favoarea unor schimbări radicale (aproximativ 30% dintre companiile respondente declarându-se pregătite), preferând, astfel, o abordare de tip „urmărire și așteptare”.

Studiul arată că 38% dintre angajați își doresc o creștere a salariului sau o îmbunătățire a planurilor de bonusare, ca urmare a eforturilor pe care le-au depus de la declanșarea crizei sanitare. Această afirmație este corelată cu declarația a 47% dintre angajați, care spun că le-a crescut productivitatea în această perioadă; cea mai mare creștere a eficienței fiind menționată în răspunsurile reprezentanților generațiilor Y – persoane născute între 1980 și 1996, și Z – persoane născute între 1996 și 2010. Această așteptare de creștere a nivelului de compensații nu își găsește, însă, răspuns, în intențiile companiilor: 77% dintre organizații se așteaptă la scăderi semnificative ale costului cu forța de muncă.

Întrebați despre îngrijorările pe care le-au resimțit în această perioadă, între 50 și 70% dintre angajați au plasat pe primele locuri situația financiară personală, locul de muncă, sănătatea lor, situația celor dragi, dar și evoluția economiei țării. Fără să existe variații semnificative între țări în ceea ce privește temerile cu care se confruntă angajații, studiul EY a constatat, în schimb, diferențe generaționale. Astfel, 72% din respondenții generației baby-boomers (persoane născute după război până în 1965) sunt mai interesați de mersul economiei (cifra cu 15-20% mai mare decât a celorlalte generații analizate) și mai puțin de propriul loc de muncă (46% dintre acești angajați sunt îngrijorați de pierderea locului de muncă, cu aproximativ 15% mai puțin decât cei proveniți din celelalte generații). 

Horațiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România

Viața merge înainte așa cum ne-o creionăm noi înșine. Prin urmare, cred că este momentul să lăsăm viziunea să ne conducă, mai ales că, la acest moment, nu avem fundamente anterior testate pentru a lua decizii. În plus, cultura organizațională și climatul de muncă sunt acum în dezechilibru și ține de noi să le stabilizăm. În implementarea noii viziuni putem lua în calcul o flexibilizare a locului de muncă – subiectul zilei – dar și a programului, a tipului de normă de lucru, precum și, în general, a modului de contractare a muncii și de trasare a responsabilităților individuale sau colective” , a conchis Horațiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.


Studiul complet poate fi consultat aici.

Parlamentul European: 77% dintre europeni insistă ca fondurile UE să fie legate de respectarea statului de drept

0

Majoritatea cetățenilor UE sprijină un buget al UE mai mare pentru a depăși pandemia. Sănătatea publică este o prioritate, urmată de redresarea economică și de schimbările climatice.

Într-un nou sondaj comandat de Parlamentul European și desfășurat la începutul lunii octombrie 2020, aproape opt din zece participanți (77%) din întreaga UE sprijină conceptul conform căruia UE ar trebui să condiționeze alocarea fondurilor de punerea în aplicare de către guvernul național a principiilor statului de drept și democrației. Cel puțin șapte din zece participanți sunt de acord cu această afirmație în 26 state membre ale UE.

O majoritate absolută a europenilor continuă să solicite un buget al UE mai mare pentru combaterea COVID-19

54% dintre europeni consideră că UE ar trebui să dispună de mijloace financiare mai importante pentru a putea depăși consecințele pandemiei de coronavirus. În 20 de state membre ale UE, majoritatea participanților sunt de acord cu această afirmație; în 14 state membre ale UE, o majoritate absolută a participanților sprijină un buget al UE mai mare.

Întrebați despre domeniile unde ar trebui cheltuit acest buget al UE extins, mai mult de jumătate dintre participanți (54%) afirmă că sănătatea publică ar trebui să fie o prioritate, urmată de redresarea economică și de noi oportunități pentru întreprinderi (42%), schimbări climatice și protecția mediului (37%) și ocuparea forței de muncă și afaceri sociale (35%). La nivelul UE, schimbările climatice și mediul au înlocuit ocuparea forței de muncă în topul primelor trei priorități în materie de cheltuieli, în comparație cu ultimul sondaj efectuat în iunie 2020.

Sănătatea publică este principala prioritate a respondenților din 18 țări. Estonia, Letonia și Cehia au plasat redresarea economică în fruntea clasamentului, în timp ce în Austria, Danemarca și Germania cetățenii au pus pe primul loc lupta împotriva schimbărilor climatice. În Croația, Slovacia și Finlanda, prioritatea principală aleasă de participanți este ocuparea forței de muncă și afacerile sociale.

Majoritatea cetățenilor se tem de un impact direct asupra situației lor financiare personale

Luarea deciziilor necesare pentru pachetul de redresare și pentru CFM cât mai curând posibil este vitală, după cum demonstrează situația financiară personală îngrijorătoare a cetățenilor europeni de la începutul pandemiei: o largă majoritate a cetățenilor se tem că pandemia va avea un impact direct asupra situației lor financiare personale — sau au suferit deja din acest motiv: 39% dintre participanți afirmă că criza COVID-19 a avut deja un impact asupra venitului lor personal, în timp ce 27% se așteaptă la un astfel de impact în viitor. Doar 27% dintre participanți se așteaptă ca situația COVID-19 să nu aibă un impact asupra veniturilor lor personale. În 20 de țări, majoritatea participanților afirmă că actuala criză a avut deja un impact asupra venitului lor personal.

Cetățenii continuă să considere UE ca parte a soluției la această criză

Două treimi dintre participanți (66%) sunt de acord că UE ar trebui să aibă mai multe competențe pentru a face față crizelor precum pandemia de coronavirus. Numai un sfert (25%) nu este de acord cu această afirmație. Aceste constatări sunt în concordanță cu rezultatele sondajelor anterioare efectuate de Parlamentul European în aprilie și, respectiv, iunie 2020.


Notă pentru editori

De la începutul pandemiei, Parlamentul European a comandat trei sondaje specifice de evaluare a opiniei publice europene în contextul COVID-19. Cel mai recent sondaj a fost efectuat online (și prin telefon în Malta) de Kantar, între 25 septembrie și 7 octombrie 2020, în rândul a 24,812 de participanți din toate cele 27 de state membre ale UE. Sondajul s-a limitat la participanți cu vârste cuprinse între 16 și 64 de ani (16-54 în Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Ungaria, Polonia, Portugalia, România, Slovenia și Slovacia). Reprezentativitatea la nivel național este asigurată prin cote în funcție de sex, vârstă și regiune. Rezultatele totale ale UE sunt ponderate în funcție de dimensiunea populației din fiecare țară care face obiectul anchetei.

Publicarea raportului complet pentru acest sondaj, inclusiv a setului complet de date, este planificată pentru începutul lunii noiembrie 2020

Aplicație pentru apropierea românilor de pretutindeni

0

Aplicația RePatriot App apropie românii de pretutindeni, îi conectează între ei și în același timp cu conaționalii de acasă, pentru a fi la curent cu oportunități oferite de români din toata lumea, locuri de muncă în țară, parteneriate, programe de investiții, servicii, evenimente, networking, informații utile.

Aplicația este dezvoltată și integrată de platforma RePatriot, „care își propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunitățile din țară”, realizată cu sprijinul Secretariatului General al Guvernului – Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, Fundației Romanian Business Leaders, Ligii Studenților Români de Pretutindeni și Fundației Naționale a Tinerilor Manageri.

Sloganul aplicației este „Români de pretutindeni, uniți-vă! Prin RePatriot App”. Inițiatorii caracterizează noua facilitate de cunoaștere și apropiere ca fiind „gândită astfel ca orice român de pretutindeni să aibă la îndemână ce are nevoie pentru a fi mereu conectat cu ai lui, indiferent de distanța fizică. Fie că este vorba despre dezvoltarea unei afaceri în România, găsirea unui loc de muncă Acasă, internaționalizarea unei afaceri prin intermediul parteneriatelor cu românii din diaspora, accesarea evenimentele românești din toată lumea sau, pur și simplu, conectarea la acele știri de maxim interes pentru românii de pretutindeni. Aplicația va avea ca scop prezentarea de oportunități de afaceri, susținând revenirea românilor acasă și atragerea de investiții în România. În plus, va avea un aport important la întărirea identității românilor din Diaspora”.

Posibilitățile de ajutor concret ale aplicației RePatriot App sunt enumerate astfel: „Descoperi sau îți expui oportunitățile de investiții și parteneriatele care ți se potrivesc. Te conectezi cu evenimentele românilor de pretutindeni. Găsești locurile de muncă din România care te interesează. Ești la curent cu știrile din țară care contează și poveștile de succes ale românilor”.

La întrebarea cui se adresează RePatriot App, realizatorii răspund: „Locuiești în străinătate și ai o afacere? Ai dori să dezvolți afacerea de acolo, căutând servicii și producători din România? Sau locuiești în România, dar te gândești să-ți externalizezi o parte dintre servicii sau să exporti produsele tale? Zona de Oportunități din RePatriot App este pentru tine. Poți publica sau căuta oportunitățile românilor de pretutindeni și astfel apoi îți contactezi direct (prin email sau whatsapp) viitorii parteneri de afaceri.

Dorești să te întorci Acasă și ai nevoie să îți găsești jobul care ți se potrivește? Vrei să ajungi să lucrezi într-o companie care îți va pune în valoare abilitățile învățate în străinătate? Sau ești angajator și cauți români cu experiență de muncă în străinătate? Cauți oameni competenți, care pot aduce în compania ta expertiză internațională și metode noi de lucru? Meniul Joburi din RePatriot App îți aparține. Postează un job pe aplicația RePatriot și vei putea fi văzut de românii din diaspora care doresc să se repatrieze și care pot aduce know-how și să inoveze.

Ai nevoie de networking cu români cu care ai putea sa dezvolți noi oportunități de afaceri și parteneriate? Butonul Evenimente din RePatriot App este conceput special pentru asta. Conectează-te cu românii de lângă tine la evenimentele românești din toată lumea. Consultă agenda evenimentului și vezi participanții, contactează-i și dezvoltă relații cu alți români ca tine!

Vrei să fii la curent în permanență cu știrile care te interesează și cu poveștile de succes ale românilor de pretutindeni? Să fii conectat la ultimele noutăți ale românilor din diaspora? Să descoperi cele mai noi programe de investiții și proiecte din fonduri europene dedicate întoarcerii diasporei Acasă? Secțiunea Știri din RePatriot App îți stă mereu la dispoziție chiar pentru știri din turismul românesc sau despre diaspora științifică. Accesează instant cele mai noi știri din țară dar și poveștile de succes ale românilor de pretutindeni.

RePatriot App este calea de acces în marea familie RePatriot și, astfel, împreună putem face lucruri bune pentru noi toți și pentru țară. Să dezvoltăm o mare comunitate în care ne susținem ori de câte ori este nevoie și de oriunde ne-am afla.

Ai legatura cu toate acestea după ce ai descărcat gratuit din Google Play Store sau Apple App Store RePatriot App, prima aplicație prin care utilizatorii sunt permanent conectați la oportunitățile românești din toate colțurile lumii! www.repatriot.ro/app”.

Cont de digital banking lansat de Enel X Financial Services

0

Enel Xlansează contul bancar online Enel X Pay de la Enel X Financial Services, printr-un parteneriat strategic cu Mastercard, intrând astfel pe piața serviciilor financiare digitale și a serviciilor bancare mobile. Noul produs este caracterizat prin aceea că „permite utilizatorilor să efectueze plăți și transferuri complet sigure, în timp real, direct prin intermediul aplicației telefonice, să dețină un card digital sau fizic, precum și să monitorizeze tranzacțiile și cheltuielile întregii familii. Enel X Pay a fost lansat și prezentat în cadrul unei conferințe online la care au participat Francesco Venturini, CEO Enel X, Giulio Carone, CEO Enel X Financial Services, și Matteo Concas, Head of Financial Solutions din cadrul Enel X”.

Francesco Venturini, CEO Enel X, subliniază: „Cu Enel X Pay extindem platforma de produse și oferte, pentru a încorpora zona serviciilor financiare. Enel X Pay este un instrument digital menit să asiste clienții în gestionarea cu ușurință a operațiunilor financiare, bazându-se pe un partener inovator și de încredere precum Enel X. Dezintermedierea de la serviciile financiare tradiționale ne oferă opțiunea de a intra într-un sector extrem de competitiv, având capacitatea de a inova și dezvolta soluții noi, de la servicii de consultanță și management financiar, la servicii de asigurări

Giulio Carone, CEO Enel X Financial Services: „Lansarea Enel X Pay ne consolidează poziția în sectorul fintech, contribuind la diseminarea plăților digitale și la dezvoltarea serviciilor financiare integrate în ecosistemul Enel. Modelul de business la care țintim este cel al unei firme Big Tech, care inovează constant și are parteneriate strategice încheiate cu jucători de top din zona de tehnologie, punând astfel la dispoziția clienților soluții cu valoare adăugată ridicată”.

Enel X Pay este caracterizat de către creatorii lui drept „un cont digital autohton, care implică un card și un cod IBAN italian, și permite utilizatorilor să efectueze mai multe tipuri de tranzacții: de la plata facturilor, a taxelor și a impozitelor către administrațiile publice înscrise în circuitul pagoPA din Italia, până la transferurile SEPA, de la transferurile P2P fără costuri suplimentare, la donații către organizații precum Salvați Copiii, Food for Soul și Medici Fără Frontiere. Cu Enel X Pay, utilizatorii pot plăti pentru încărcarea mașinilor electrice în infrastructurile din circuitul Hubject. Hubject este un proiect de e-mobilitate, care aduce la aceeași masă companii precum BMW, Bosch, EnBW, Enel X, Innogy, Mercedes Benz AG, Siemens și Volkswagen Group. Hubject are peste 750 de parteneriate de business încheiate și 250.000 de puncte de încărcare interoperabile în întreaga lume. Utilizatorii pot gestiona contul bancar Enel X Pay direct din aplicația care vine la pachet cu un card digital și unul fizic. Cardul este realizat din bio-plastic vegetal și este conectat de Mastercard la peste 52 de milioane de puncte de acceptare din întreaga lume. În plus, datorită opțiunii “family” Enel X Pay, un cont dedicat poate fi activat pentru copiii cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, oferindu-le un card prepaid, care le permite să facă transferuri P2P, retrageri de numerar de la bancomate, precum și plăți online, pe site-uri de comerț electronic. Părinții se pot baza pe un instrument util care, pe de o parte, oferă copiilor libertatea de a-și gestiona propriile fonduri și, pe de altă parte, le permite monitorizarea soldului și a tranzacțiilor, stabilind totodată limite de cheltuieli și reîncărcări automate. Lansarea Enel X Pay este o etapă importantă în evoluția Enel. În ultimii doi ani, Grupul a realizat o serie de operațiuni strategice: achiziționarea unui pachet majoritar de acțiuni în Paytipper, o instituție cu care a fost creată oferta inițială de servicii de plată online și offline, precum și acordurile recente cu partenerii SIA și Tink, ale căror platformele sigure și fiabile vor activa toate serviciile Enel X Pay, permițând dezvoltarea de soluții de open banking adaptate nevoilor clienților. Enel X Pay este disponibil în Google Play (Android), urmând să devină disponibil, zilele următoare, și în App Store (iOS)”.

Enel X Financial Services, „companie a Grupului Enel, controlată 100% de Enel X, este o societate emitentă de monedă electronică (Electronic Money Institution – ELMI) autorizată de Banca Italiei în decembrie 2018, care oferă soluții de plată consumatorilor și corporațiilor și care acționează cu respectarea deplină a protecției datelor și a confidențialității. De asemenea, este o entitate reglementată, înregistrată în registrul central al Autorității Bancare Europene (EBA), care conține informații despre instituțiile de plată și cele emitente de monedă electronică. Enel X Financial Services își propune să devină un jucător de top în sectorul fintech”.

Nicu Marcu: Autoritatea de Supraveghere Financiară continuă măsurile pentru dezvoltarea pieței de capital

0

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu, a transmis un mesaj în deschiderea celei de a doua ediții a galei Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), pe care îl regăsiți în cele ce urmează:

Dezvoltarea stabilă și sănătoasă a pieței de capital este deosebit de importantă pentru economia românească, iar clasificarea în piață emergentă de către FTSE Russell și includerea României în structura FTSE Emerging markets din luna septembrie a reprezentat un mare pas înainte, rezultatul unor eforturi comune ale tuturor părților implicate. Dar după cum bine știți, lucrurile nu se opresc aici. Bursa de Valori București are potențialul uriaș de a deveni un partener important pentru companiile private și publice din perspectiva accesului la finanțare. Statutul de piață emergentă va crește atractivitatea, va facilita accesul companiilor și al investitorilor străini pe BVB ceea ce determină pe termen lung o scădere a costurilor de finanțare. Accesul întreprinderilor mici și mijlocii la finanțare pe piața de capital este un alt aspect deosebit de important pentru economia națională care creează perspective stabile de dezvoltare.

Principalii investitori instituționali autohtoni, respectiv fondurile de pensii private, societățile de asigurare și fondurile de investiții au arătat deja o preferință constantă de alocare a portofoliilor către emitenți români de acțiuni și instrumente cu venit fix. Mă refer aici și la titlurile emise de către statul român. De altfel, dimensiunea lor agregată a crescut aproximativ în același ritm cu evoluția economiei naționale, activele acestora situându-se între 11 și 12% din PIB în ultimii 6 ani, ceea ce arată acumularea unei surse relevante de capital autohton ce poate susține necesar de finanțare din partea companiilor, alături de alți investitori viitori. 

Autoritatea de Supraveghere Financiară continuă măsurile pentru dezvoltarea pieței de capital din România. În colaborare cu Ministerul Finanțelor Publice am demarat „Strategia Națională pentru piața de capital”, proiect finanțat prin Programul de Sprijin Pentru Reforme Structurale, care beneficiază de sprijinul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, în calitate de consultant. Proiectul are ca obiectiv elaborarea unei strategii naționale care să includă principii și măsuri de reglementare pentru stabilirea unui cadru coerent pentru dezvoltarea pieței de capital și facilitarea accesului la finanțare pentru toate categoriile de investitori. Strategia va fi elaborată pe baza unei analize a situației actuale a pieței de capital din România și a structurii acesteia, precum și pe identificarea principalelor probleme structurale ce reies din maparea cadrului de reglementare (legislația aplicabilă valorilor mobiliare, legislația în domeniul fiscal etc.).

În continuare susțin faptul că Bursa de Valori București are un bun potențial de a deveni un hub regional strategic pentru celelalte piețe financiare din spațiul sud-est european, iar pentru acest lucru este nevoie de o lichiditate mai mare, de creșterea numărului de emitenți și de consolidare a infrastructurii de piață prin înființarea Contrapărții Centrale. Împreună cu o politică de dezvoltare regională coerentă, BVB poate deveni un jucător mult mai prezent pe scena internațională”.

Leroy Merlin deschide parteneriatul cu startup-uri românești

0

Retailerul francez Leroy Merlin, liderul european al pieței de bricolaj, locul 2 pe piața de profil din România, anunță semnarea unui parteneriat cu startup-ul Innoship, companie de tehnologie și know-how în curierat, supplychain și retail, beneficiară a primei runde de finanțare pentru a devein cel mai mare aggregator pentru opțiuni de livrare rapidă din Europa Centrală și de Est. Din noiembrie, Innoship gestionează livrarea comenzilor din cele 18 magazine Leroy Merlin și comenzile online, pas esențial dintr-un proiect strategic mai amplu de dezvoltare a platformei de eCommerce desfășurat de Leroy Merlin.

Frédéric Lamy, directorgeneral al Leroy Merlin, subliniază: „În primul rând, ne bucurăm că Leroy Merlin devine prin acest parteneriat susținător al start-up-urilor românești. Parteneriatul cu Innoship pune bazele unei dezvoltări majore din punct de vedere logistic, fiind fără îndoială un pas important în satisfacerea nevoilor clienților noștri. Avem convingerea că împreună vom identifica soluțiile potrivite adaptate nevoilor de pe piața livrărilor din România”.

Soluția de tip SaaS (software as a service) dezvoltată de startup-ul tech Innoship le permite companiilor din industria de retail și ecommerce, precum Leroy Merlin, să administreze efficient propriile contracte de curierat și multiplele opțiuni de livrare prin intermediul unor algoritmi de machine learning.

Daniel Nicolae, CEO și cofondator al Innoship: „Am avut două motive de bucurie când am finalizat semnarea parteneriatului cu Leroy Merlin. Firește, primul este că am reușit să ne unim forțele cu locul 2 din industria de bricolaj, o companie care a reușit în cei aproape 10 ani de când a intrat pe piața din România să ofere o varietate mare de produse, la prețuri accesibile, precum și soluții pentru casă și grădină. Al doilea motiv este că am găsit în Leroy Merlin un partener care înțelege foarte bine importanța experienței oferită clienților, care se află de asemenea și în ADN-ul Innoship​”.

ZIM a lansat noua linie maritimă Levant – Black Sea Express (LBX)

0

Compania israeliană ZIM a lansat o nouă linie maritimă de transport mărfuri, Levant – Black Sea Express (LBX), care face legătura între Egipt, Israel şi sud-estul Turciei către România şi Rusia. Acest serviciu este conceput pentru a extinde sfera atribuţiilor ZIM din regiune printr-o acoperire mai amplă a porturilor şi o sincronizare mai precisă între liniile principale ZIM care se conectează la Asia şi America.

Linia companiei ZIM, Levant – Black Sea Express,  a fost lansată pe 7 octombrie, din portul Haifa, cu prima navă care foloseşte această rută, CONTSHIP DON. LBX oferă o acoperire sporită a zonei Est Mediterane – Marea Neagră şi se va conecta cu serviciile internaţionale de transport pe distanţe lungi ale ZIM către Asia şi America prin porturile Said East si Haifa. De asemenea, va completa ruta săptămânală Israel – Turcia – Marea Neagră.

Rani Ben-Yehuda, ZIM EVP Cross Suez şi Atlantic BU, a declarat:

„Introducerea noului serviciu LBX în oferta comercială a DP World Constanța aduce rețeaua noastră regională la un nou nivel, cu un domeniu de aplicare și o acoperire îmbunătățită și conexiuni facile către liniile principale, toate adaptate pentru nevoile clienților noștri din regiune.” 

LBX, operată în întregime de ZIM, va deservi prin rotaţie completă, prin cele trei nave ale sale care au o capacitate de 1,200 TEU fiecare, următoarele porturi:

Port Said East – Alexandria – Mersin – Novorossiysk – Constanta – Aliaga – Mersin – Haifa – Port Said East.

LBX a fost lansat chiar în momentul în care a început sezonul de export citrice, în special pentru produsele agricole sezoniere exportate din Egipt şi din sud-estul Turciei către porturile Mării Negre. LBX a fost planificat pentru a satisface nevoile specifice ale clienților din regiune, inclusiv capacitatea suplimentară și încărcătura agricolă sezonieră, cu următoarele avantaje:

  • Conexiune eficientă cu liniile principale din Asia și America
  • Serviciu îmbunătățit pentru România cu timp de tranzit mai bun, 2 transporturi săptămânale către Asia și servicii directe în Israel
  • Serviciu direct către Marea Neagră din Egipt și Turcia
  • Transportul încărcăturilor frigorifice din Egipt și Turcia către porturile Mării Negre
  • Capacitate suplimentară pentru piața din Rusia
  • Acoperire mai amplă și apeluri suplimentare în Turcia

Transportul maritim este pentru România un catalizator al dezvoltării economice. Introducerea noii linii va duce reţeaua ZIM la un nou nivel servind în același timp economia românească printr-o fiabilitate sporită a transportului și servicii de top.


Despre ZIM:

Din 1945, ZIM oferă clienților soluții operaționale și logistice creative. De-a lungul anilor, ZIM a devenit un lider în industria de transport maritim, pionierând tehnologii inovatoare și extinzându-și vasta rețea geografică, menţinută în același timp prin tradiția de excelență.

BestJobs lansează serviciul de recrutare BestJobs Agency și oferă noi soluții prin care angajatorii pot reduce timpul de căutare a unui angajat cu până la 85%, iar recrutorii au oportunitatea să obțină venituri în plus

0

BestJobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, lansează BestJobs Agency și oferă angajatorilor o soluție completă de recrutare și selecție a candidaților, adaptată nevoilor apărute în contextul de azi al pieței muncii. Compania inovează procesul de identificare a candidaților relevanți prin două noi servicii – Exclusive Recruiter și Headhunters Unlimited, și își regândește întreg portofoliul de soluții pentru companii, devenind astfel un marketplace pentru recrutare, oferind totodată specialiștilor de HR posibilitatea să câștige clienți și să-și rotunjească veniturile.

Noile soluții simplifică munca departamentelor interne de resurse umane din companiile mari și le oferă și angajatorilor de mici dimensiuni o soluție complet externalizată pentru recrutare, reducând cu până la 85% timpul necesar procesului de selecție a candidaților. Totodată, specialiștii în recrutare afectați de situaţia epidemiologică au posibilitatea să-și dezvolte activitatea și să-și suplimenteze veniturile prin serviciile oferite companiilor prin platforma BestJobs.

Prin soluția Exclusive Recruiter, peste 1.500 de agenți de recrutare profesioniști, validați de BestJobs Agency, sunt pregătiți să-i ajute pe angajatori să descopere cei mai buni oameni pentru echipa lor. Odată înregistrat un job, companiile pot opta pentru acest serviciu opțional, iar un agent de recrutare va lucra pe lista de candidați care aplică, așa încât să facă o selecție a celor mai relevanți candidați, să valideze compatibilitatea și interesul pentru job printr-un prim interviu și să genereze o listă scurtă a candidaților de top. Singurul lucru pe care îl mai are de făcut angajatorul este organizarea interviurilor și angajarea celui mai potrivit candidat.

În același timp, prin soluția Headhunters Unlimited, angajatorii pot solicita tuturor agenților profesioniști din BestJobs Agency să caute și să recomande candidați relevanți pentru pozițiile pe care le au deschise și să concureze pentru a găsi candidatul pe care compania să-l angajeze. Agentul care a recomandat candidatul care va fi angajat obține venituri suplimentare de 70% din primul salariu brut afișat pe BestJobs pentru poziția respectivă.

Prin aceste soluții, companiile care nu dețin resursele necesare pentru selecția candidaților, fie din cauză de timp sau pentru că nu au angajați specializați în resurse umane, pot ajunge mai rapid la candidați relevanți pentru pozițiile deschise. În plus, prin Headhunters Unlimited, companiile au acces și la candidați pasivi, care au deja job și care poate nu ar aplica, dar care dacă sunt propuși de un agent și contactați cu o ofertă de angajatori, ar putea face trecerea la un job mai bun.

Chiar dacă pandemia a modificat într-o mare măsură întreg procesul de recrutare, angajatorii au continuat să fie activi în contactarea candidaților. Numai în trimestrul al treilea al acestui an volumul total al contactărilor directe din platforma BestJobs a crescut cu 39% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Pentru a răspunde nevoilor actuale de recrutare, BestJobs a regândit și soluțiile prin care companiile pot să posteze joburi, în funcție de categoria candidaților pe care îi caută – Blue collar (lucrători), White collar (angajați birouri) sau Gold (poziții de management/coordonare și tech), dar și să selecteze talente, prin serviciul Talent Select, în funcție de numărul de CV-uri pe care vor să le acceseze. Cele patru tipuri de abonamentele Talent Select permit angajatorilor să contacteze candidații doriți din peste 4 milioane de CV-uri.

Nu în ultimul rând, BestJobs oferă angajatorilor și servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie prin platforma integrată Avocado.red, pe care le pot oferi ca beneficiu extrasalarial angajaților. Două treimi dintre angajații români se simt afectați emoțional de pandemia de coronavirus, conform unui sondaj recent BestJobs. Mai mult, mai bine de 42% dintre respondenți au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile în ultima perioadă. Astfel, Avocado.red le oferă angajaților acces la terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști, sprijinindu-i să gestioneze mai ușor perioadele dificile și, în același timp, să se dezvolte emoțional și profesional.

Machete de mașini inteligente create de studenți

Competiția tehnică internațională pentru echipe de studenți la nivel de licență sau masterat Bosch Future Mobility Challenge, organizată de Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, și-a derulat a treia ediție, exclusiv în format digital. Întrecerea constă în dezvoltarea de către echipele concurente a unor algoritmi de conducere autonomă pentru vehicule la scara 1:10. S-au înscris 42 de echipe din 5 țări. După aproximativ 6 luni de lucru și de rundele eliminatorii, în etapa de calificări au fost invitate să participe 18 echipe din România, Moldova, Bulgaria și Ungaria. A câștigat echipa „Back on Track” de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – locul I și premiul de 4.500 de euro, urmată de echipele „The Pelicans” de la Universitatea Politehnica din București – locul al II-lea și premiul de 3000 de euro,  „4Team” de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – locul al III-lea și premiul de 1500 de euro.

Sub aspect tehnic, „soluțiile inteligente dezvoltate de către studenți pentru machetele de mașini la scara 1:10 au fost supuse unor provocări tehnice precum detectarea semnelor de circulație (prioritate, parcare, stop, trecere pietoni), obstacolelor statice (un alt vehicul oprit pe bandă) și dinamice (pieton în mișcare), dar și efectuarea de manevre corespunzătoare acestor indicatori (acordarea de prioritate, urcarea pe rampă, ocolirea obstacolelor, oprirea la culoarea roșie a semaforului sau efectuarea manevrelor de parcare, etc.). Datorită formatului digital al competiției, soluțiile studenților au fost adaptate la o nouă arhitectură pentru sistemul GPS, bazat pe informații video”. Top of Form

Juriul a fost format din prof. dr. ing. Sergiu Nedevschi (Universitatea Technică din Cluj-Napoca), prof. dr. Anca Andreica (Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca), Frank Wolf (directorul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj), Cătălin Golban (șeful departamentului de sisteme video la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj).  

Frank Wolf, directorul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, membru al juriului: „Mă bucur să văd că acești tineri nu și-au pierdut entuziasmul de a lucra în acest context nefavorabil pentru munca în echipă, și au reușit să ne surprindă cu soluții tehnice inedite și prezentări bine structurate. Performanța și entuziasmul lor ne confirmă că, în ciuda tuturor incertitudinilor și schimbărilor pe care le-am trăit cu toții în ultima vreme, pasiunea noastră pentru a construi un viitor mai bun ne motivează și ne ajută să depășim orice obstacol. Felicitări echipelor câștigătoare, și felicitări tuturor studenților care au fost perseverenți și și-au găsit motivația pentru a-și urma pasiunea în aceste vremuri dificile”.

Ionuț Muntean, manager de proiect pentru Bosch Future Mobility Challenge: „În ciuda tuturor provocărilor pe care le-am întâmpinat datorită pandemiei globale de Coronavirus, concursul de anul acesta a fost unul de succes. Mulțumim tuturor studenților pentru efortul enorm și perseverența de a ajunge în etapa finală a competiției și felicitări pentru rezultatele extraordinare. Sunt convins că anul viitor vom reuși să avem o competiție și mai complexă, plină de noi provocări, de aceea îi îndemn pe toți studenții pasionați de dezvoltarea algoritmilor și software pentru conducerea autonomă să se înscrie la ediția următoare a Bosch Future Mobility Challenge”.

Înscrierile pentru ediția 2021 au și început, cu sublinierea organizatorilor că „pe lângă circulația în trafic urban cu treceri de pieton și semafoare, evitarea obstacolelor statice și a parcării, cerințe clasice deja în această competiție, vor fi introduse și alte provocări tehnice precum noi situații de trafic cum sunt circulația pe autostrăzi și drumuri naționale. O altă schimbare o constituie introducerea unui nou premiu în valoare de 1000 euro pentru o echipa finalistă, la prima participare. Restul premiilor rămân identice cu cele ale ediției actuale. Înscrierile se fac până în 8 noiembrie 2020 pe pagina de web dedicată competiției: www.boschfuturemobility.com”.

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj este caracterizat prin faptul că acordă importanță deosebită inovării continue şi lucrează la proiecte de tehnologie de ultimă generație. Având o colaborare strânsă cu alte centre de cercetare şi dezvoltare din rețeaua globală Bosch, dar și cu fabrica locală din Jucu, inginerii din Cluj dezvoltă produse cu competențe înalte în software, hardware, ingineria fiabilității şi mecanică. Tehnologia pentru conducerea autonomă, conectată, Internetul lucrurilor, industria conectată (Industria 4.0) şi vehiculele electrice, sunt doar câteva exemple din portofoliul de inginerie Bosch din Cluj”.