EM360 Talk: Cum evităm pericolul hiperinflației. Are România nevoie de un supra-guvern?

0

Invitat: Eugen Dijmărescu, economist, fost ambasador, fost ministru, fost viceguvernator BNR

Cercetare Reveal Marketing Research: nervi și furie, starea de spirit dominantă în societate

0

Compania cu capital românesc Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/) – specializată în cercetare de piață completă, strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est – a realizat un studiu care în esență reflectă valorile, starea emoțională și nevoile cotidiene ale cetățenilor de la noi pe niveluri, în contextul economico-social la zi. Stabilitatea și depășirea obstacolelor apar ca prioritare, asigurarea necesităților de bază determină comportamentul de consum, iar starea de spirit dominantă rezultă a fi de nervi și furie.   

Studiu Reveal Marketing Research – Stabilitatea și depășirea obstacolelor, cele mai importante pentru români

Românii astăzi este un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru români) în momentul respectiv. Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare comandate de clienții Reveal și oferă o viziune clară despre contextul emoțional în care se află românii în diferite perioade.

Acest studiu descrie și starea emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și o componentă de măsurare a comportamentului de consum al românilor – măsoară și indicatori ce țin de rolul cumpărăturilor pentru ei în acest moment.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

În primul rând, observăm că cel mai apreciat teritoriu valoric este cel al siguranței și stabilității. O treime dintre români, mai ales familiile tradiționale și persoanele în vârstă se auto-definesc ca fiind grijulii și responsabili și declară că pentru ei este important să acționeze cu respect pentru cei din jur (în acest moment).

Pe locul doi, la polul opus, avem segmentul de persoane ale căror valori se concentrează pe schimbare. Depășirea obstacolelor, curiozitatea sunt lucruri ce definesc 30% dintre români, mai ales când vorbim de tineri, dar și de persoane mature singure sau fără copii.

Observăm, totuși, tot o treime (28%) – mai degrabă părinți – care pun accentul asupra relațiilor sociale și se poziționează în cadranul unității și al armoniei. Aceștia declară că joaca, iubirea și armonia le descriu cel mai bine prioritățile în acest moment.

Pe ultimul loc se află teritoriul puterii, unde doar 9% dintre români se poziționează. Acesta este preferat mai ales de cei mai tineri dintre respondenți, dar și de către persoanele mature, fără partener care descriu puterea și perfecționarea ca priorități din prezent.

Românii se concentrează pe depășirea obstacolelor

Întrebați despre lucrurile importante, observăm că România se împarte în două: aproape o jumătate dintre respondenți se focusează pe depășirea obstacolelor, manifestând o atitudine de luptător. Celalaltă jumătate, compusă în principal de familiști peste 35 de ani, este mai statică, declară că principala lor preocupare este să păstreze stabilitatea.

Românii traversează o perioadă în care menținerea stării de fapt (stabilitatea) și depășirea obstacolelor merg mână în mână, sunt interdependente. E nevoie să depășim obstacole și să traversăm cu grijă pericole, pentru a păstra ceea ce avem. Și este nevoie să ne conservăm energia și să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat importante, pentru a depăși aceste obstacole.” completează Beti Toma, analist Reveal Marketing Research.

85% fac cumpărături pentru a-și asigura nevoile de bază

Această atitudine de conservare a energiei și a bugetelor se observă și în comportamentele lor de cumpărare. 85% dintre români declară că achizițiile pe care le fac în această perioadă le acoperă nevoile de bază – îi ajută să supraviețuiască și îi ajută să se simtă în siguaranță și sănătoși.

6 din 10 români se simt furioși

Putem observa că acest comportament de cumpărare nu îi ajută în menținerea unei stări emoționale pozitive. Lipsa investițiilor în menținerea relațiilor sociale sau în dezvoltarea personală prin experiențe noi au un impact puternic asupra sentimentelor românilor. 60% declară că în perioada asta, emoțiile dominante sunt de nervi și furie, iar aceste stări seteaza dorința de a dezbate. Prin urmare, brandurile trebuie să câștige consumatori cu argumente, content-ul acestora nu are rol doar de entertainement. Este necesar ca brandurile să îi convingă pe consumatori prin dovezi raționale că ele sunt alegerea potrivită.

Pe locul 2 vedem tot un grup de stări negative – plictiseala și oboseala fiind principalele emoții pentru 26% dintre români. Aceștia nu au grad scăzut de energie și sunt pe mood-ul general de analiză, de examinare și mai puțin de explorare. Asta înseamnă că este puțin probabil ca românii să manifeste dorință de a încerca gusturi sau produse noi, deci nu este o perioadă benefică pentru procese de dezvoltare portofolii sau de proiecte de rebranding.

„Situația de instabilitate în care ne aflăm provoacă brandurile să se alinieze în comunicare cu așteptările consumatorilor. Principalul motiv pentru care am decis să livrăm partenerilor noștri insight-uri despre prioritățile și emoțiile românilor este să îi ajutăm să fie mereu conectați la nevoile publicului lor țintă, să vorbească pe aceeași limbă și să ia decizii potrivite și compatibile cu starea de spirit a românilor”, spune Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Chestionarul a fost completat de 1010 respondenți, 18+ ani. Studiul este reprezentativ național urban și marja de eroare este de +/-3%.

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong, E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom, Biofarm sau Untold.

Cushman & Wakefield Echinox: Bucureştiul și marile centre universitare din ţară sunt bine poziționate să atragă business nou în sfera serviciilor

0

Bucureştiul și marile centre universitare din ţară, precum Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov sau Craiova, sunt bine poziționate pentru a atrage business nou în zona serviciilor, în ciuda pandemiei Covid-19 care a frânat activitatea tranzacțională și a determinat companiile să recurgă „în masă” la munca de acasă, consideră consultanții firmei Cushman & Wakefield Echinox.

Contextul actual a scos și mai mult în evidenţă flexibilitatea și ușurința de adaptare la situații noi a angajaților români, precum și infrastructura IT dezvoltată din marile orașe, elemente care au făcut tranziția de la biroul tradițional către cel de acasă mult mai ușoară, reducând astfel impactul asupra operațiunilor.

De altfel, un studiu realizat de platforma Broadband Deals din Marea Britanie plasează Bucurestiul pe prima poziție într-un clasament al celor mai bune 50 de orașe din lume pentru desfășurarea activității de acasă, ierarhie care a ținut cont de elemente precum viteza internetului, disponibilitatea job-urilor care pot fi realizate de acasă, costurile de locuire și existenţa platformelor de livrări la domiciliu. Pe următoarele trei poziții se află orașele Houston, Las Vegas și Atlanta din Statele Unite, în timp ce în clasamentul european Bucureştiul este urmat de Budapesta, Kiev și Varșovia.

Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox (foto): „Continuitatea operațiunilor reprezintă un element esențial pentru companiile din toate domeniile. Am observat acest lucru de-a lungul timpului prin felul în care companiile își securizau accesul la electricitate, servere și Internet pentru a face faţă oricărei situații. Pandemia Covid-19 a pus aceste companii în faţa unui nou test, și anume de a deveni operaționale de acasă de pe o zi pe alta, iar felul în care au reușit să realizeze aceasta tranziție marea majoritate a companiilor reprezintă un argument suplimentar care recomandă România drept unul dintre cele mai atractive hub-uri de IT și servicii conexe din Europa și nu numai.”

Pe termen scurt, este preconizată o atitudine mai conservatoare a unor companii, care vor fi nevoite să analizeze impactul acestei situații asupra întregului portofoliu de clienți, dar pe termen mediu și lung piața locală va fi recompensată datorită capacității și flexibilității de a lucra de acasă, în caz de necesitate. Pe de altă parte, majoritatea companiilor analizează în prezent oportunitatea de a oferi angajaților o mai mare flexibilitate cu privire la locul de desfășurare a activității și după relaxarea măsurilor de distanțare socială, dar în același timp se lucrează la planuri pentru reducerea densității din spaţiile de birouri, ca măsură de siguranță sanitară.

În primul trimestru al anului, în București au fost livrate spaţii noi de birouri cu o suprafață de 81.000 de metri pătrați, cele mai importante livrări fiind Ana Tower și cea de-a treia clădire a proiectului Globalworth Campus din Pipera. Până la finalul anului, este preconizată livrarea unor spaţii noi cu o suprafață cumulată de circa 145.000 de metri pătrați. Astfel, volumul total de spaţii de birouri noi este preconizat la circa 226.000 de metri pătrați, în scădere cu circa 21% faţă de livrările din 2019.

În ceea ce privește cererea, în timp ce volumul tranzacționat în București a scăzut în primul trimestru cu 50% faţă de perioada similară a anului precedent, până la 52.000 de metri pătrați, în ţară nivelul a rămas stabil, la circa 21.000 de metri pătrați, activitate importantă fiind înregistrată în Timișoara, Cluj și Iași, dar și în Craiova, oraș care începe să atragă tot mai des ocupanți de birouri.

Stocul de birouri din București se ridică la aproape 3,2 milioane de metri pătrați, având o rată de neocupare de 9,8%, în ușoară creștere, în timp ce suprafața birourilor moderne din marile orașe regionale – Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov – se apropie de pragul de 1 milion de metri pătrați.

Detalii aici.

***

Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cu o echipă de peste 60 de profesioniști și colaboratori ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com

JTI a virat la buget peste 300 milioane lei taxe pentru luna martie

0

JTI Romania a virat ieri la bugetul statului suma de 318 milioane de lei, reprezentând accizele și TVA pentru produsele puse pe piață în luna martie.

„Ne bucurăm că putem fi un partener de nădejde al statului român, chiar și în aceste vremuri atât de dificile. Vom fi în continuare alături de autorități și societate în calitate de mare contribuabil, precum și în mod direct, prin programele de donații de câini și echipamente hi-tech pentru Vama Română și Poliția de Frontieră, campaniile de conștientizare a efectelor profund negative ale comerțului ilegal cu țigarete, precum și prin proiectele sociale și culturale. Suntem conștienți că urmează o recesiune  fără precedent de la criza financiară din 2008, dar sperăm că bugetul se va putea baza în continuare pe noi. Pentru aceasta, e nevoie de predictibilitate, de respectarea calendarului de creștere graduală a accizei, precum și de un cadru de reglementare care să nu disturbe piața legală și să aducă prejudicii bugetului statului. Mă refer la cel mai radical proiect de lege anti-tutun aflat în dezbaterea Parlamentului, care prevede interzicerea expunerii pachetelor de țigarete la rafturi, vânzarea produselor din tutun doar în tutungerii, interzicerea oricărei forme de comunicare și a sponsorizărilor”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

Pentru luna martie 2020, industria tutunului a virat la stat circa 1,5 miliarde de lei. Potrivit execuției bugetare anunțate ieri, comparativ cu perioadele similare din anul precedent, în luna martie veniturile bugetare din accize la produsele din tutun au crescut cu 25,2%, iar în primul trimestru al acestui an creșterea a fost de 15,3%. În contextul scăderii abrupte a încasărilor din accizele provenite din sectorul energetic, tutunul devine cel mai solid contribuabil la bugetul statului. 

Medicover: 30.000 de accesări și 200 de medici pe platforma MediCall în prima lună de telemedicină

0

Platforma MediCall, primul serviciu video pentru consultații medicale online dezvoltat de Medicover împreună cu ATLAS, a înregistrat peste 30.000 de accesări în prima lună de la lansare. Pacienții care au avut nevoie de sfaturi medicale au comunicat video în timp real cu sute de medici de medicină generală, medicină internă, epidemiologie, pneumologie, boli infecțioase, pediatrie, endocrinologie, gastroenterologie, obstetrică-ginecologie, neurologie, diabet și nutriție, reumatologie și psihologie.

“Observăm că medicii și pacienții deopotrivă încep să se obișnuiască cu acest tip de interacțiune, care credem că va deveni un instrument semnificativ al actului medical și după criză. O demonstrează creșterea accelerată a numărului de pacienți care solicită consultații la distanță, ceea ce ne-a determinat să dublăm numărul de medici pe MediCall și să creștem și numărul specialităților’’, a declarat dr. Radu L. Gorduza, CEO Medicover România.

Peste 200 de medici de 23 de specialități diferite sunt disponibili, în acest moment, pe platforma MediCall, care se poate accesa de către oricine și de oriunde, cât timp există conexiune la internet. Cei mai solicitați sunt medicii pediatri, care au consultat deja câteva sute de pacienți online.

“Noi, ca pediatri, preluăm datele medicale de la părinți însă esențială e apropierea de copii, pentru a le simți nevoile și pentru a le înțelege afecțiunea. Prin urmare, cea mai mare provocare a fost să adaptăm relaționarea cu cei mici la comunicarea prin intermediul unui ecran și să stabilim astfel o punte de încredere. Aici ajută și abordarea părinților, care înțeleg că și consultația virtuală poartă responsabilitatea unui act medical în sine și se desfășoară în condiții de siguranță și de confidențialitate a datelor medicale”, explică Crenguța Momîrlă, medic pediatru Medicover.

Pe locul doi la numărul programărilor efectuate se situează psihologia, urmată de medicina generală. Creșterea continuă a solicitărilor pentru consultații la distanță prin MediCall accelerează și recrutările de medici din toată țara; astfel, oficialii Medicover se așteaptă ca, până la sfârșitul anului, să listeze până la 500 de specialiști pe platforma de telemedicină.

În plus, oficialii Medicover consideră că dezvoltarea serviciilor care să susțină medicina de la distanță e abia începutul unei revoluții digitale semnificative în sistemul medical.

Dr. Radu L. Gorduza: “Consultațiile online reprezintă doar o mică parte din ceea ce înseamnă, de fapt, telemedicina. Criza a generat o nevoie de inovație în special în acest sector, unde mă aștept să asistăm la o sinergie a mediului public cu cel privat în ce privește continuarea digitalizării, fie că vorbim despre teleradiologie, terminale speciale pentru monitorizare EKG sau teste rapide de la distanță; urmează o trece firească spre inteligență artificială și machine learning, mai ales că programele bazate pe AI reduc foarte mult eroarea de diagnostic.”

Lansat în luna martie a acestui an, serviciul MediCall a fost dezvoltat cu scopul de a susține reducerea nevoii de circulație și interacțiune socială a românilor în contextul restricțiilor impuse pentru limitarea răspândirii coronavirusului.

Platforma se poate accesa între orele 8.00 și 22.00 de pe site-ul www.medicover.ro, direct pe link-ul medicover.atlas.app și prin aplicația ATLAS – Healthy mind & body, disponibilă pentru sistemele iOS și Android. Pentru a intra în legătură cu un medic, pacienții trebuie să își creeze un cont personal pe platformă cu ajutorul adresei de e-mail, să aleagă specialitatea și numele medicului și să efectueze programarea online, fără a mai fi nevoie de completarea vreunui chestionar sau de contactul prin call center. Interacțiunile dintre pacienți și medici sunt confidențiale.

Abonații Medicover România pot obține opinii medicale și prin serviciul “HomeDoctor”, disponibil gratuit, prin care pot intra într-un dialog video cu medicul solicitat de luni până duminică, în intervalul orar 8.00-22.00. Aceștia pot alege dintre 22 de specialități medicale, printre care pediatrie, pneumologie, ORL, cardiologie, epidemiologie, gastroenterologie, diabet și nutriție, reprezentate de peste 200 de medici.

Între timp, toate unitățile medicale Medicover funcționează în parametri normali pentru deservirea pacienților. Clinicile Medicover urmează protocoale stricte de prevenție și siguranță, iar Spitalul Medicover București și Spitalul Pelican Oradea oferă servicii de gardă 24/7.

Tradeville: Veniturile Apple, așteptate să scadă anul acesta, pe fondul crizei coronavirusului

0

Gigantul Apple nu este ferit de impactul pandemiei de coronavirus – veniturile companiei sunt așteptate să scadă atât în primul trimestru, cât și la nivelul întregului an, pe fondul cererii reduse și al problemelor legate de lanțul de aprovizionare, explică analiștii Tradeville. Pe de altă parte, Apple poate profita de contextul actual pentru a face achiziții strategice, având la dispoziție o rezervă enormă de lichidități.

Majoritatea produselor Apple tind să aibă o cerere mai scăzută în perioadele dificile economic, fiind incluse în categoria «bunuri superioare». Iar situația din China afectează în mod deosebit cererea lor. Compania a vândut 494.000 de unități iPhone în China în luna februarie, o scădere de 61% față de aceeași lună a anului precedent, însă în martie vânzările au revenit puternic, fiind vândute 2,5 milioane de unități. „Vânzările pentru iPhone sunt un proxy pentru celelalte produse vândute de Apple, iar China reprezintă 15% din veniturile companiei, ceea ce i-ar putea reduce cifra de afaceri cu câteva miliarde USD. Probabil că de aceea analiștii de pe Wall-Street se așteaptă ca veniturile companiei să se reducă cu aproximativ 15% în 2020.”, explică analiștii Tradeville.

În același timp, o bună parte dintre cei mai importanți furnizori ai companiei au facilități de producție în regiunea chinezească Hubei. Cu toate că situația din China s-a îmbunătățit, lanțul de aprovizionare nu și-a revenit complet, deoarece gigantul se bazează și pe furnizori din Israel, Malaezia, Statele Unite și țări din Europa, afectate la rândul lor de corona-criză.

Totuși, Tradeville subliniază că Apple poate face în această perioadă achiziții strategice, pentru a recupera pe termen lung pierderile preconizate. De altfel, compania a anunțat un nou iPhone (New iPhone SE) care vizează segmentul mediu și care ar putea aduce un salt de vânzări de pe urma milioanelor de deținători de modele mai vechi de 4-5 ani aflate încă în operare.

Rezultatele companiei pe anul 2019 sunt mixte, arată analiza Tradeville. În timp ce vânzările (-2%) și marja netă de profit (-1,2%) au scăzut la nivelul întregului an, trimestrul 4 a adus companiei rezultate îmbunătățite: cifra de afaceri a ajuns la 91,82 mld. USD (+9% comparativ cu T4 2018), vânzările pentru iPhone au totalizat 55,96 mld. USD (+8%), cele pentru dispozitive purtabile și accesorii au atins suma de 10 mld. USD (+37%), în timp ce serviciile au crescut cu 17%. Pe de altă parte, vânzările de Mac și iPad au scăzut cu 3%, respectiv 11%. Incepând cu T4 2019, compania a început să distribuie AirPods Pro, noul MacBook Pro de 16 inch și a lansat serviciul Apple TV+.

Vă invităm să consultaţi concluziile detaliate ale analizei Tradeville despre rezultatele din 2019 ale Apple în documentul ataşat.

One Third of European Banks Closed Since 2008

0

The European banking sector has been affected by a declining trend over the last decade, with a noticeable fall in the number of banks, credit institutions, and the number of people working for them. According to data gathered by Finanso.se, the number of European banks fell to 5,963 as of January 2020, or 30% less compared to 2008 figures. Statistics show that around 2,600 banks, and credit institutions in Europe were closed in the last twelve years.

The Number of Bank Branches Fell by 27%

In 2008, there were 8,525 credit institutions in the EU, revealed the European Banking Federation survey. The 2008 financial crisis triggered the downsizing trend, which has continued relentlessly ever since. In the next four years, the number of credit institutions in the EU plunged to 7,862.

By the end of 2016, the decreasing trend cut down the number of European credit institutions to 6,596, or nearly 2,000 less compared to 2008 figures.

The 2020 figures revealed that one in four credit institutions disappeared since the financial crisis. Moreover, statistics show that in the last twelve years the number of bank branches fell by almost 65,000, or 27% less compared to 2008 figures, reflecting the growing use of online and mobile banking services across EU countries.

Germany Holds 25% of All European Banks in 2020

The downsizing trend in the number of European banks continued in 2019, revealed the Statista survey. Last year’s 2.7% decline was smaller than in recent years and was most notable in Germany, Italy, Austria, and Ireland. However, the 2020 data show that Germany still holds 25% of all credit institutions in Europe.

The German banking system is made up of private banks, publicly owned banks, and member-owned credit unions. As of January 2020, Germany had 1,531 operating banks or nearly one thousand more than any other European country. The largest one among them is Deutsche Bank, with around €1.3trn in total assets.

Poland ranked second on the list with 627 banks operating as of January this year. Austria, Italy, France, and the United Kingdom follow, with 522, 485, 406, and 401 banks, respectively. Statistics show that almost 65% of all European banks operate in one of the six leading markets.

The full story can be read here: https://finanso.se/one-third-of-european-banks-closed-since-2008/

JTI și Internship 2.0 anunță deschiderea înscrierilor la ediția din 2020

0

Internship 2.0, primul proiect de învățare la distanță demarat în România, cu susținerea exclusivă a JTI, deschide înscrierile începând de astăzi, 29 aprilie, până pe 17 mai 2020.

Prima ediție a Internship 2.0 a avut loc în 2009. Cu o durată de trei săptămâni, internshipul este gratuit, se desfășoară doar online și se adresează tuturor pasionaților de marketing și comunicare.

„Internship 2.0 și-a propus, încă de la început, să familiarizeze participanții cu oportunitățile și dificultățile mediului online, punând accent pe învățarea colaborativă desfășurată într-un climat competitiv. În contextul actual, cred că acest tip de stagiu este cu atât mai relevant pentru viitorii profesioniști în comunicare sau marketing online”, declară Sorin Tudor, inițiatorul proiectului. „Ceea ce urmărim este ca, la finalul a trei săptămâni foarte intense, fiecare participant să deprindă însușirile practice necesare pentru a performa fie ca freelancer, fie ca angajat într-o agenție de profil sau departament de comunicare/ marketing al unei companii.”

Programul este structurat pe trei module (un modul de scriere și gândire creativă, un modul de comunicare și strategie online și un modul “corporate”), la care, începând cu acest an, se mai adaugă un modul de managementul crizei și gestionarea fake news.

„Fiind un program online, este un fapt obișnuit pentru participanți să lucreze la același proiect, având termene foarte strânse, cu colegi aflați în alte țări sau chiar pe alte continente”, mai spune Sorin Tudor.

Până în prezent, în cele 11 ediții, Internship 2.0 a avut aproape 150 de participanți, o bună parte fiind astăzi profesioniști recunoscuți în domeniul marketingului și comunicării online.

Detalii suplimentare pot fi accesate pe blogul sorin-tudor.ro și pe site-ul WebCultura.ro.

Sorin Tudor, fost profesor de Relații Publice în cadrul Universității din București, are o experiență de 15 ani în comunicarea în mediul online, timp în care a oferit consultanță unora dintre cele mai importante companii din domeniu. În 2008 a publicat prima carte de marketing politic de după decembrie 1989. A participat ca speaker la numeroase conferințe interne și internaționale și este unul dintre specialiștii cunoscuți din domeniul comunicării.

Mai multe detalii: https://webcultura.ro/?fbclid=IwAR2DqifVwrPTDT497crpnIHkgiXPavuMU-u2OH-YgUfGFRtHzIErTzwQsRw

Fundația HERA și asociația Dăruiește Viață, investiție într-un spital modular la Brașov

0

Fundația HERA și Asociația Dăruiește Viață construiesc la Brașov un spital modular ATI utilizabil în condițiile pandemiei Covid-19, cu 27 de paturi în 4 saloane, 3 rezerve de tip izolator şi spaţii cu funcţiuni suport (laborator de analize medicale şi sterilizare). De asemenea, vor exista o platformă tehnică pe care se vor amplasa CTA-urile şi chillerele, un spaţiu tehnic pentru reţelele de fluide medicale și un grup electrogen. Oferindu-ne o descriere a funcționării spitalului cu încadrarea în rigorile specifice, investitorii subliniază că „pacienţii care sunt aduşi pentru îngrijire în această secţie sunt pacienţi care au fost triaţi în triajul spitalului sau al altor spitale şi sunt confirmaţi ca fiind infectaţi cu Covid-19. Pentru a ajunge în zona de lucru, personalul medical va trece prin zona de donning – unde se echipează cu echipamentul de protecţie specific conform cu protocolul epidemiologic. Pentru accesul în saloanele de pacienţi aceştia trec prin sas filtru dotat cu lavoar şi substanţe dezinfectante. Pentru a ieşi din tură aceştia trec prin zona de doffing, unde îşi dau jos echipamentul de portecţie şi îl lasă în containere care vor fi preluate de personalul specializat şi duse în containerul de neutralizare. De aici trec prin duşuri, se dezinfectează şi apoi ajung în vestiar, unde se îmbracă cu hainele de stradă. La ieşirea din container trec printr-un tunel de dezinfecţie. În vederea respectării valorilor limită admisibile de încărcare cu poluanți a apelor uzate deversate în rețeaua publică în strictă conformitate cu prevederile normativului NTPA-002, apele menajere vor fi trecute printr-o stație de pre-epurare compactă în vederea dezinfecției acestora. Nu este cazul de afectare a mediului înconjurător. Prin lucrările propuse şi substanţele folosite în cadrul construcţiei aerul nu va fi viciat. Aerul din interiorul spitalului modular va fi evacuat la exterior respectând protocolul epidemiologic impus astfel încât acesta să nu infecteze alte persoane”.

Consiliul Județean Brașov a eliberat autorizația de construire.

Măsurile impuse de pandemia de COVID-19 costă mult. Avem un plan de creștere a veniturilor la buget?

0

Material de opinie de Vlad Boeriu (foto), Partener Servicii Fiscale, Deloitte România

Scăderea veniturilor la bugetul de stat, raportată de Ministerul Finanțelor Publice prin execuția bugetară la trei luni, confirmă așteptările, având în vedere că firmele au putut opta, în martie, pentru amânarea plății taxelor. Situația s-ar putea ameliora ușor în aprilie, datorită bonificațiilor acordate pentru plata în termen a impozitului pe profit. Autoritățile au nevoie, însă, de un plan de creștere a încasărilor la buget pe termen mai îndelungat, având în vedere solicitările tot mai presante din partea mediului de afaceri și perspectivele sumbre privind evoluția economiei.

În luna martie, încasările bugetare au scăzut cu aproximativ 25% față de cele din aceeași lună a anului trecut, doar ca urmare a amânării plății obligațiilor fiscale de către firme în baza OUG 29/2020, în sumă de 7,7 miliarde de lei, a anunțat Ministerul Finanțelor. Per total, în primele trei luni ale anului, veniturile bugetare au scăzut cu 3,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cheltuielile au crescut cu 12,7% în același interval.

Estimările indică doar creșteri de cheltuieli și scăderi de venituri

Începând cu luna aprilie, este posibil ca încasările să fie influențate pozitiv de bonificațiile acordate societăților pentru plata la timp a impozitului pe profit aferent primului trimestru din 2020, dar pe partea de cheltuieli situația se agravează cel puțin cu plata șomajului tehnic pentru contractele de muncă suspendate. Pe termen mai îndelungat, având în vedere estimările autorităților naționale și ale instituțiilor financiare internaționale, în condițiile unei scăderi economice de proporții, este greu de presupus că încasările bugetare vor face față presiunilor în actualul ritm de colectare.

Mai mult, nu este de neglijat faptul că România a intrat în această criză cu un deficit bugetar deja cu mult peste limita admisă la nivelul UE (de 4,3% din PIB în 2019), cu o structură a cheltuielilor extrem de rigidă (ponderea cheltuielilor de personal și asistență socială depășește 60% din total) și cu un sistem ineficient de colectare a veniturilor.

În paralel, mediul de business reclamă faptul că statul nu se implică suficient în sprijinirea companiilor pentru a limita efectele pandemiei și pe cele ale restricțiilor impuse de autorități în acest context.

În această situație, în care mare parte din veniturile statului merg pe cheltuieli cu salariile și pensiile, economia scade, iar necesarul de finanțare din partea firmelor crește, revine, inevitabil, în discuție necesitatea creșterii colectării la bugetul de stat și, implicit, informatizarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), esențială în limitarea evaziunii fiscale, în special în zona de TVA.

Proiectul informatizării ANAF cu Banca Mondială a fost abandonat după mai mulți ani de încercări nereușite, dar actuala administrație își asumase reluarea procesului cu finanțare din fonduri europene. Însă, exact în perioada în care nevoia de comunicare la distanță în toate structurile societății românești este mai acută, proiectul informatizării ANAF pare abandonat din nou sau cel puțin amânat.

Măsurile luate de Guvern de la începutul pandemiei în această direcție sunt binevenite – implementarea obligațiilor de plată în platforma ghișeul.ro pentru companii, posibilitatea depunerii electronice a unor noi formulare, soluționare la distanță a unor solicitări din partea contribuabililor (certificate de atestare fiscală, rambursări de TVA și altele) etc. Dar mai este loc de dezvoltare în această zonă.

Nu se mai vorbește, însă, de implementarea Standard Audit File for Tax (SAF-T), un format electronic standard se raportare a tranzacțiilor în timp real, utilizat de administrațiile fiscale moderne în comunicarea cu firmele și care ajută la depistarea tranzacțiilor cu potențial fraudulos. Potrivit angajamentelor anterioare, sistemul ar trebui să se afle în faza de implementare la nivel de pilot.

Cât costă lipsa informatizării ANAF?

În lipsa unei administrații moderne, dotate cu o infrastructură informatică performantă, România pierde anual miliarde de euro din frauda pe TVA (decalajul de încasare la TVA este în jur de 36% aproape constant de câțiva ani, potrivit datelor Comisiei Europene).

Autoritățile române au pierdut, însă, mulți ani cu măsuri care, dincolo de faptul că s-au dovedit a fi ineficiente, au creat foarte multe probleme firmelor obligate să le implementeze. Poate că în aceste momente, în care distanțarea socială scoate la iveală beneficiile indubitabile ale digitalizării, factorii de decizie vor realiza că aceasta ar trebui să reprezinte o prioritate pentru România.

Mai multe informații și recomandări pentru companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul Deloitte România.

Pentru cele mai recente modificări legislative adoptate în contextul coronavirus, experții Reff & Asociații au creat și vor actualiza în permanență o secțiune dedicată, disponibilă aici.