Apple a înscris venituri de 91.8 miliarde dolari

0

Ca în fiecare an, Apple a avut un sezon al sărbătorilor de iarnă excelent, reuşind să-şi crească veniturile cu 9% faţă de anul anterior, potrivit News.ro.

În acelasți timp, aşteptările Apple pentru acest trimestru, privind veniturile, erau între 85,5 şi 89,5 miliarde de dolari.

Profitul companiei americane pentru această perioadă a fost de 22,2 miliarde de dolari.

Pentru următorul trimestru, Apple se aşteaptă la venituri cuprinse între 63 şi 67 miliarde de dolari, potrivit sursei amintite.

Numărul dispozitivelor Apple active a crescut în Q1 2020 la 1,5 miliarde, cu 100.000 mai multe decât în urmă cu an. În acelaşi timp, 80% dintre device-urile vândute în ultimii trei ani folosesc cea mai recentă versiune de iOS.

Deficitul bugetar a fost anul trecut de 4,6% din PIB

0

Guvernul a terminat anul trecut cu un deficit bugetar de 4,6% din PIB, 48,3 miliarde de lei, cu circa 0,2 puncte procentuale peste ținta de 4,4% asumată de actualul guvern prin rectificarea de la finele lunii noiembrie, conform datelor Profit.ro.

Astfel, guvernul a plătit în decembrie suma pentru care există titlu executoriu în România în urma procesului intentat statului român de frații Micula. Bugetul Ministerului Finanțelor a fost suplimentat cu 912,5 milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară al Guvernului, urmând ca aceste fonduri să fie utilizate pentru efectuarea plății, în cursul zilei de astăzi, a titlului executoriu, scrie sursa. Totodată, bugetul pe anul 2019 a fost construit de guvernul PSD la începutul anului trecut pe o țintă de 2,76%, însă această țintă a fost deja depășită la finele lunii octombrie, cu câteva zile să fie instalat noul guvern PNL.

Echipa EFdeN reprezintă România în competiţia caselor eficiente energetic

0

În contextul tematicii globale a resurselor energetice, România este angajată prin calificarea echipei EFdeN (foto) la ediția din 2021 a celei mai mari competiții internațională pentru locuințe sustenabile, Solar Decathlon, care se va desfășura la Wuppertal, Germania. Este a treia participare a echipei care reprezintă România, după Versailles 2014 cu proiectul „EFdeN 4C” și Dubai 2018 cu proiectul „EFdeN Signature”. În premieră, ediţia 2021 are „o temă urbană dedicată și se concentrează pe găsirea de soluții la problemele orașelor moderne”. Echipa EFdeN este formată din studenți de la Universitatea Tehnică de Construcții din București, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Universitatea Politehnica din București, Universitatea București.

În calitate de responsabil al SDE2021 EFdeN, Mihai Zecheru subliniază: „Prin performanța EFdeN, România dovedește că se numără printre puținele țări din lume care sunt capabile să gândească, proiecteze și să realizeze locuințe sustenabile la cele mai exigente standarde internaționale. Greul abia acum începe, dar EFdeN a demonstrat deja în trecut maturitate și multă ambiție, iar rezultatele din edițiile anterioare la care am participat au fost remarcabile”.

Prof. univ. dr. arh. Marian Moiceanu, rectorul Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”: „Azi nu se mai poate vorbi de o edificare viabilă fără a lua în considerare, pe lângă celelalte determinări specifice: timpul, contextul și sustenabilitatea, iar arhitecții și inginerii trebuie să facă față acestor importante cerințe. În EFdeN, tinerii studenți, lucrează în echipă, concep un proiect de arhitectură și inginerie. Apoi îl construiesc, îl demontează, îl transportă și apoi îl remontează, creând astfel competențe necesare prin impletirea teoriei cu practica”.

Prof. univ. dr. ing. Radu Văcăreanu, rectorul Universității Tehnice de Construcții din București: „Această interacțiune de practică interdisciplinară le aduce studenților din EFdeN un spor de competență pe care noi prin activitățile de tip didactic nu le putem transmite. Ne bucurăm să fim cu toții parte din acest proiect de excelență academică și să contribuim la un mediu construit mai bun în România, mai sigur, mai sănătos și mai prietenos cu mediul“.

EximBank a finalizat achiziția Băncii Românești

0

EximBank anunţă că a finalizat achiziția Băncii Românești S.A. (BROM). Astfel, EximBank intră pe piața de retail din România, devenind „o bancă universală cu servicii complete și continuând să își îndeplinească misiunea pe termen lung prin susținerea și promovarea dezvoltării economice a României”, cu sublinierea că „noua entitate se va situa printre primele 10 bănci din România, având o cotă de piață de aproximativ 3%”. Oferta este parte a acordului dintre EximBank și National Bank of Greece (NBG) încheiat în iunie 2019, privind achiziția participației acesteia de 99,28% în acționariatul BROM.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank, subliniază: „Prin achiziția Băncii Românești, EximBank își îmbunătățește serviciile acordate clienților locali și își crește capacitatea de susținere a dezvoltării economiei românești. Cota de piață a BROM, un management performant și un nivel bun de solvabilitate și lichiditate completează punctele forte ale EximBank, împreună urmând să fim și mai puternici. Sunt încrezător că toate aceste elemente definitorii, unificate la finalul procesului de integrare ce urmează,  vor crea o instituție de referință pe piața financiar-bancară ce va răspunde mai bine cerințelor clienților noștri”.

J.P. Morgan Securities plc a acționat în calitate de consultant financiar unic în cadrul tranzacției. EximBank a mai fost asistată de către Pricewaterhouse Coopers Management Consultants SRL, în timp ce Linklaters LLP a fost consultantul juridic pe plan internațional, iar Bulboacă&Asociații SCA a asigurat asistența juridică pe plan local.

Campanie pentru incluziunea copiilor cu dizabilități

0

În contextul preocupărilor pentru asigurarea integrării socio-economice a tuturor categoriilor de populaţie, Ministerul Muncii și Protecției Sociale prin Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF au lansat o campanie de informare în beneficiul copiilor cudizabilităţi: „Creștem mai puternici când creștem împreună” (Foto A. Horega UNICEF). Campania se adresează familiilor cu copii cu dizabilități cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani și tuturor părinților și profesioniștilor care lucrează cu copii, inclusiv cu copii cu dizabilități. În România sunt înregistraţi oficial 71.893 de copii cu dizabilităţi, dintre care 67.639 se află în familii, ceilalţi, în sistemul de protecţie specială. 16.276 dintre copiii în cauză au un handicap asociat, 15.740 au handicap psihic, 14.580 au handicap somatic, 10.114 au handicap mintal etc. Din punctul de vedere al gravităţii, 41.263 de copii se încadrează la gradul I de handicap.

Ministrul educaţiei şi cercetării, Monica Cristina Anisie, accentuează că ministerul „este alături de toţi – de toţi! – copiii” şi subliniază: „Pentru a susține incluziunea copiilor cu dizabilități este nevoie de un parteneriat, pe de o parte între instituțiile din sănătate, protecție socială și educație, pe de altă parte între părinți, cadre didactice și profesioniști care lucrează cu copiii și întreaga comunitate. Facem eforturi ca sistemul de educație, în ansamblu, să fie unul incluziv, la toate nivelurile: creșă, grădinița și școală. Potrivit studiilor internaționale, toți copiii se dezvoltă mai bine și sunt mai toleranți atunci când cresc împreună. Cu cât vârsta copiilor cu dizabilități este mai mică la înscrierea în grădiniță și școală, cu atât cresc șansele acestora la dezvoltare și la o viață mai bună”. Integrarea, semnalează ministrul educaţiei şi cercetării, trebuie să fie însoţită de o formare profesională corespunzătoare a celor care lucrează în domeniu.

Mădălina Turza, președintele ANDPDCA, reiterează faptul că „incluziunea copiilor cu dizabilităţi reprezintă nu numai o obligație legală, dar și o datorie morală pe care noi o avem ca societate. Copiii cu dizabilităţi au dreptul la educaţie de calitate şi servicii în comunitate, alături de toţi ceilalţi copii, iar acestea trebuie să constituie priorităţi efective pentru autorităţile competente”.

 Reprezentantul adjunct al UNICEF în România, Gabriel Vockel, semnalează că „mult prea mulți copii cresc în sistemul de protecție specială. Separarea ar putea fi prevenită prin suport adecvat pentru familiile lor. Mult prea mulți copii cu dizabilități încă nu merg la școală și, astfel, sunt împiedicați să învețe împreună cu alți copii și să se dezvolte la adevăratul lor potențial. Mult prea mulți copii cu dizabilități și familiile lor sunt stigmatizați și discriminați. Din cauza lipsei de date de calitate știm mult prea puțin despre numărul real al copiilor cu dizabilități și cum, mai exact, sunt afectați”. Aprecierea reprezentantului ajunct al UNICEF este că „România are o legislație puternică, dar trebuie să ne asigurăm că este implementată în totalitate”, subliniind că „legile, politicile și standardele trebuie să fie susținute de bugete adecvate”.

DOUG STRYCHARCZYK, MENTAL TOUGHNESS GURU, VINE LA BUCUREȘTI

0

Cunoscutul antreprenor și cercetător britanic, Doug Strycharczyk care, împreună cu profesorul Peter Clough – renumit psiholog sportiv și ocupațional, a dezvoltat MTQ Plus,celebrul test recunoscut internațional, care evaluează nivelul de „mental toughness” la sportivi, manageri și în domeniul educației, vine la București pentru training certificat în Mental Toughness.

Doug Strycharczyk, CEO al AQR International și profesorul Peter Clough de la Universitatea din Huddersfield, Marea Britanie, au operaționalizat pentru prima dată în istoria psihologiei conceptul de Mental Toughness prin dezvoltarea unei evaluări a nivelului de Mental Tougness. Ultima sa versiune, MTQPlus, este o măsură psihometrică unică, validă și fiabilă, care evaluează nivelul de Mental Toughness la nivel individual și de echipă. Acum este una dintre cele mai utilizate testări în organizații, în domeniul educației și în sport.

Doug Strycharczyk vine la București pentru primul program de certificare înMental Toughness din România, bazat peconceptul actualizat de MTQPlus.

Înrădăcinat în noțiunea de rezistență mentală, conceptul de Mental Toughness trece dincolo de aceasta, adăugând idei din psihologia pozitivă. Este unul dintre cele mai importante atribute pe baza cărora poate fi prezisă capacitatea individuală de a performa și de a obține succes.

„Mental Toughness descrie mentalitatea pe care o persoană o adoptă în ceea ce face. Este o trăsătură de personalitate care determină în mare măsură modul în care oamenii răspund la provocări, stres și presiune, indiferent de circumstanțe ”, explică Doug Strycharczyk, fondator al AQR International, Marea Britanie, care lucrează cu centre de cercetare ale marilor universități din Marea Britanie și co-creator al testului MTQ Plus.

Spre deosebire de majoritatea testelor psihometrice care analizează fie comportamentele (modul în care acționăm), fie emoțiile (cum ne simțim), testele Mental Toughness MTQ Plus analizează modul în care gândim, declanșatorul principal al acțiunilor și emoțiilor umane.

Peste 30 de ani de cercetări i-au permis lui Doug Strycharczyk, profesorului Peter Clough și unei echipe de psihologi asociați, să dezvolte cel mai recent cadru al modelului 4C deMental Toughness. Acesta pune în evidență 4 scale(Control, Angajament, Provocare, Încredere) și 8 subcategorii (controlul vieții și al emoțiilor, orientarea către obiective și realizări, apetența pentru risc, capacitatea de a învăța din experiențe, încrederea în propriile abilități și încrederea în ceilalți).

„MTQ Plus este un test psihometric normativ, ceea ce înseamnă că rezultatele testelor pentru un individ sunt comparate cu rezultatele testelor unui grup de referință mai amplu. Totodată, MTQ Plus le permite utilizatorilor să își evalueze scorurile înainte și după participarea la un program de formare sau dezvoltare. Testarea evaluează nivelul de control asupra situațiilor de viață și al emoțiilor, dedicarea față obiectivele stabilite și reușitele așteptate, orientarea către risc, capacitatea de a învăța din eșecuri, încrederea în abilitățile existente, posibilitatea de a dezvolta noi abilități și de a-i influența pe ceilalți”, adaugă cercetătorul Doug Strycharczyk.

Doug Strycharczyk va veni la București pe 20 și 21 februarie, pentru o sesiune de pregătire certificată, care li se adresează specialiștilor în resurse umane, managerilor generali și echipelor de management din companii. Pregătirea certificată pornește de la evaluarea nivelului de Mental Toughness al fiecărui participant.

***

DESPRE DOUG STRYCHARCZYK

Doug este directorul general al companiei de consultanță AQR International – fondată în 1989 în Marea Britanie. AQR este recunoscută pe plan internațional drept unul dintre cei mai inovatori creatori de teste psihologice din lume, cu prezență în peste 80 de țări. Academicianul britanic John Adair, renumit pentru contribuția sa la Leadership, recunoaște, într-o emisiune BBC, MTQ ca un instrument „extrem de eficient”.

În ultimii ani, Doug a colaborat cu profesorul Peter Clough pentru a studia și a defini conceptul de Mental Toughness și pentru a crea cel mai important de testare din lume MTQPlus. Doug este recunoscut ca o autoritate în aplicarea tehnicilor de Mental Toughness pentru organizațiile de toate tipurile și pentru lumea educației.

Detalii despre Mental Toughness și înregistrare pentru sesiunea din București:https://creative-bright.com/events/mentaltoughness/

Indicatorul de Incredere Macroeconomica realizat de Asociatia CFA Romania, decembrie 2019

0

Indicatorul de Incredere Macroeconomica a crescut in lunadecembrie

In luna decembrie 2019, Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Society Romania a crescutfata de luna anterioara cu 4,6 puncte pana la valoarea de 61,5 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul a crescut cu 32,8 puncte).Aceasta evolutie s-a datoratambelor componentealeIndicatorului.

Astfel, Indicatorul conditiilor curente a crescutfata de luna anterioatra cu 7,6 puncte, pana la valoarea de76,4 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul conditiilor curente a crescut cu 30,0 puncte).Indicatorul anticipatiilor a crescutcu 3,1 punctepana la valoarea de54,1 puncte(fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul anticipatiilor a crescut cu 34,2 puncte).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON,aproape90% dintre participanti anticipeaza o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala). Astfel valoarea medie a anticipatiilorpentru orizontul de 6 luni este de 4,8286, in timp ce pentruorizontul de 12 lunivaloarea medie a cursului anticipat este de 4,8823.

Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni (ianuarie 2021/ianuarie 2020) a inregistrat o valoare medie de 3,67%.

Sunt de remarcat anticipatiile privind majorarea ratelor de dobanda atat pentru scadentele scurte (ROBOR 3M) cat si pentru cele lungi (obligatiuni suverane cu scadenta 5Y denominate in RON), peste62% si respectiv 64% dintre participantii la sondaj anticipand aceste evolutii.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica, a fost lansat de catreAsociatia CFA Romania in luna mai 2011si reprezinta unindicator prin intermediul caruia organizatiadoreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp deun an. De asemenea, sondajul in baza caruia este calculat Indicatorul include si intrebari referitoare la evaluarea conditiilor curente macroecnomice.

Prin modul de realizare, acest sondaj cuprinde atat elemente specifice unui indicator de sentiment (incredere) care arata perceptia grupului de analisti membri ai Asociatiei CFA Romania privind evolutia pietelor financiare, a mediului de afaceri, a randamentelor si riscurilor, cat si un indicator fundamental de prognoza privind evolutiile cursului de schimb, a ratelor dobanzilor si inflatiei.

Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile, pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET, conditiile macroeconomice globale si pretul petrolului.

Titlul CFA®este unul dintre cele mai prestigioase din lume in randul profesionistilor din domeniul financiar. Administrat de catre CFA Institute, programul CFA este un program post-universitar, care pregateste si testeaza candidatii in domeniul eticii si standardelor profesionale, analizei situatiilor financiare, economiei, managementului de portofoliu, analizei si evaluarii diverselor instrumente financiare si de investitii.

Astazi, in lume exista peste 170.000 de detinatori ai acestui titlu, majoritatea fiind afiliati la cele 159 societati membre ale CFA Institute.

Candidatii pentru titlul CFA® trebuie sa promoveze o serie de trei examene cu frecventa anuala. Fiecare examen presupune cca. 250-300 de ore de studiu individual. In plus, sunt necesari 4 ani de experienta profesionala relevanta in domeniul financiar, precum si aderarea la un cod de standarde etice si profesionale stricte.

Asociatia CFA Romania este organizatia profesionistilor in investitii din Romania, in mare parte detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrata de CFA Institute (USA). Asociatia CFA Romania este una dintre cele peste 159 de societati membre ale CFA Institute, si are  misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii si de a mentine standarde ridicate de integritate si excelenta profesionala.

In prezent, Asociatia CFA Romania are peste 240 de membri, majoritatea detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA®) sau candidati pentru unul din cele 3 niveluri ale examinarii care conduce la acordarea acestui titlu. Profesionistii care sunt membri ai Asociatiei CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc.

Termeni si conditii

Nici una dintre informatiile prezentate in cadrul acestui material nu trebuie interpretata ca o invitatie sau recomandare de a achizitiona sau de a dispune de orice produs, sau de a va angaja in orice alta tranzactie, sau consiliere in domeniul investitiilor, in domeniul juridic sau in oricare alt domeniu. Informatia care se regaseste in cadrul acestui material este prezentata numai in scop informativ. Informatia prezentata este foarte generala si este posibil sa nu fie relevanta in cazuri individuale concrete. Asociatia CFA Romania nu da o garantie asupra gradului de corectitudine si complexitate a informatiilor prezentate in acest material.

OMNIASIG asigură utilizatoriide trotinete și biciclete electrice

0

București, 27 ianuarie 2020

Trendul ascendent al utilizării trotinetelor și bicicletelor electricegenerează o creștere exponențială a riscurilor la care se expun utilizatoriide astfel de vehicule electrice ușoare.În consecință, OMNIASIG Vienna Insurance Groupvine acum în întâmpinareautilizatorilor de trotinete și biciclete electrice cu acoperirea daunelor produse terților prin utilizarea trotinetelor și bicicletelor electrice, prin includerea acestei acoperiri în cadrul produsului de RĂSPUNDERE CIVILĂ A PERSOANELOR FIZICE.

În acest fel, produsul de Răspundere Civilă a Persoanelor Fizice esteadaptat nevoilor utilizatorilor de trotinete sau biciclete electrice. Optimizarea acestui produs a fost realizată fără majorarea tarifului, clientul beneficiind astfel de o acoperire mai extinsă a riscurilor, fără costuri extra. Valoarea daunelor care decurg din utilizarea trotinetelor și / sau bicicletelor electrice și care sunt acoperite de către OMNIASIG este în limita maximă de 1.000 euro.

În cazul trotinetelor și bicicletelor electrice, riscurile acoperite în perioada de asigurare sunt cele care decurg din evenimente precum daune materiale, vătămări corporale și deces.Astfel, sunt acoperite daunele cauzate în timpul deplasărilor pe drumurile și doar pe pistele special amenajate, produse de persoanele cu vârsta de peste 14 ani și care utilizeazătrotinete sau biciclete electrice a căror viteză maximă nu depășeșteviteza de 25km/h.

Conform condițiilor de asigurare, asiguratul beneficiază de protecție pentru o gamă extinsă de riscuri, cum ar fi:

  • Daune materiale și vătămări corporale / deces cauzate terţilor, de fapte comise din culpă de către asigurat, precum şi de evenimente petrecute atât la domiciliul / reşedinţa asiguratului, cât şi în afara acesteia, pentru care acesta răspunde civil;
  • Daune rezultate din utilizarea bicicletelor şi/sau trotinetelor electrice într-o limită de 1.000 euro, pentru întreaga perioadă de asigurare;
  • Cheltuielile efectuate de către asigurat în procesul civil, în situaţia în care acesta a fost obligat la repararea prejudiciului cauzat;
  • Cheltuielile efectuate de către terţul păgubit în procesul civil, în situaţia în care asiguratul a fost obligat la plata unor despăgubiri prin hotărâre judecătorească definitivă.

OMNIASIG Vienna Insurance Group este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de Directorat, sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă.

Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii este format din aproximativ 50 de companii din 25 de ţări. VIG are o experienţă de aproape 200 de ani în domeniul asigurărilor. Având peste 25.000 de angajaţi, Vienna Insurance Group este lider incontestabil în Austria și în piețele ECE pe care activează. Grupul se bucură de o poziţionare excelentă, care îi permite să valorifice oportunităţile de creştere pe termen lung, într-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotată dintre emitenţii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga.

Contact:
OMNIASIG Vienna Insurance Group

Mădălina Constantin, Director PR și Marketing

PR@omniasig.ro

Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Bucureşti

Tel. 021.405.74.20, 0372.187.420

www.omniasig.ro

Sondaj BestJobs: Un sfert dintre angajatori îngheață salariile în acest an, iar o treime oferă o majorare de cel mult 5%

0

București, 27 ianuarie 2020.Deși majoritatea angajaților speră să câștige mai mult în acest an, unul din patru angajatori nu va acorda nicio majorare salarială, iar 35,5% afirmă că majorările salariale planificate pentru 2020 vor fi de cel mult 5%, arată datele unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

Salarii mai mari cu până la 10% vor oferi 13% dintre angajatori, iar doi din zece și-au bugetat creșteri de până la 15% pentru angajații din companie. Doar 6,5% dintre respondenți au afirmat că vor majora salariile peste acest prag.

Totodată, circa un sfert dintre angajatori spun că majorarea salariului minim de la 1 ianuarie le va afecta bugetul de personal, astfel că vor lua măsuri precum restrângerea cheltuielilor cu beneficiile extrasalariale, comasarea unor funcții, automatizarea unor procese și restructurarea unor poziții.

În privința beneficiilor extrasalariale, cei mai mulți dintre angajatori (64,5%) mizează în continuare pe tichetele de masă, iar 58% spun că vor acorda prime pentru ocazii speciale, în timp ce 39% vor organiza petreceri pentru angajați. În plus, 38,7% dintre respondenți vor susține cheltuielile cu transportul ale angajaților, iar 35% vor investi în cursuri și traininguri de dezvoltare personală pentru angajați. Alte beneficii : teambuilding-uri, abonamente la clinici medicale private sau abonamente la săli de sport. Aproximativ doi din zece respondenți susțin că vor oferi un program flexibil de muncă.

Top 5 specializări pentru care se vor face recrutări în prima jumătate a lui 2020

Angajatorii vor continua recrutările și în acest an, iar pentru primul semestru șase din zece angajatori vor deschide până la 10 poziții noi, iar unul din zece va deschide între 10 și 20 de poziții. Pentru fiecare dintre acestea, 42% dintre angajatori vor recruta între 2 și 5 angajați, iar o treime vor deschide poziții ce vor fi acoperite de un singur angajat. Alți aproape 10% vor avea nevoie de 5 până la 20 de angajați pe fiecare poziție nou deschisă. În majoritatea cazurilor, recrutarea se va face pe termen lung.

Circa 39% dintre pozițiile ce vor fi deschise în perioada ianuarie – iunie a acestui an vor fi pentru muncitori necalificați, 35% vor fi pentru muncitori calificați, iar 26%, pentru personal la birou (White Collars).

Cele mai căutate specializări pentru care va fi recrutat personal vor fi în vânzări (55%), producție (29%), administrativ (28%), inginerie (25,8%) și logistică (19,3%). De asemenea, companiile mai au nevoie de angajați specializați în domeniile financiar-contabil (19%), customer service (17%), management și consultanță (12,3%), controlul calității (11,9%), construcții (11,9%), business development (11,4%).

Jumătate (51,6%) dintre angajatori estimează că cele mai multe angajări vor fi pentru nivelul entry-level (0 – 2 ani experiență), iar 42% vor avea nevoie în special de angajați care au 2 – 5 de experiență (middle level).

Sondajul a fost efectuat în perioada 06 – 20 ianuarie 2020, pe un eșantion de 214 companii mici, medii și mari din România.

Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Barometrul industriei în decembrie

0

Barometru lunar realizat pe un eşantion de 300 de firme de IRSOP şi Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), Facultatea de Management (coordonatori dr. Petre Datculescu, prof. univ. dr. Florina Pînzaru, conf. univ. dr. Lucian Anghel) arată „contracţie puternică în industrie în decembrie 2019”, cu explicaţia probabilă „că sezonalitatea a contribuit la slăbirea activităţii, dar nu a fost singurul factor de regres”. Indicatorii arată că:

„Producţia – Volumul producţiei a scăzut la 40 de puncte, cu 10 puncte sub graniţa de 50 între expansiune şi contracţie. Stocurile au fost în contracţie permanentă tot anul şi au rămas contractate la 47 de puncte în decembrie.

Cererea – Comenzile noi au căzut de la 53 în noiembrie la 40 în decembrie. Lipsa comenzilor se va simţi în activitatea din lunile următoare. Comenzile pentru export sunt la un minim istoric de 32 de puncte. Căderea brutală arată ca şi cum industria s-a decuplat în mare măsură de la piaţa externă. E greu de presupus cum si când se va restabili activitatea de export. Importurile de materii prime s-au contractat şi ele masiv, de la 56 în noiembrie la 45 în decembrie. Când se evaporă comenzile, managerii reduc sau sistează importurile şi le reactivează dacă apar comenzi noi la orizont. Decalajul are implicaţii asupra volumului activităţii.

Forţa de muncă – Numărul salariaţilor a rămas contractat la 47 de puncte. De aproape doi ani indicatorul pentru angajări a semnalat mai degrabă intenţia managerilor de a conserva în loc de a creşte numărul actual de salariaţi. Dar, după scăderile repetate de activitate, culminând cu contracţia din decembrie, nu e exclus ca în 2020 să apară si tendinţe de disponibilizare.

Costuri şi venituri – Costurile de producţie au scăzut de la 69 în noiembrie la 64 în decembrie, dar se află tot în zona de creştere, peste 50 de puncte. Un personal constant menţine costurile ridicate, dar în lumina slăbirii masive a activităţii, cheltuielile salariale vor deveni curând nesustenabile. Preţurile încasate de firme pentru produsele lor au rămas de trei luni pe loc la 55 de puncte. Nu cresc şi nu scad, dar semnalează că firmele se bazează pe preţuri pentru a maximiza veniturile în condiţii de cerere slabă.

Aşteptările – Indicatorul global de încredere a managerilor în redresarea activităţii peste o jumătate de an a crescut la 70 de puncte, de la 64 în noiembrie. În stadiul actual de comprimare a industriei, aşteptările managerilor seamănă mai mult cu speranţa decât cu realismul”.