Ministerul Educației și Cercetării: instrucțiuni de organizare a învățării online

0

Ministrul educației și cercetării Monica Anisie (foto) a emis ordinul „privind instrucțiunile pentru crearea și/sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line”. Prezența la orele online a elevilor și a profesorilor va fi monitorizată, ministerul va putea să decidă evaluare și notare online, inspectoratele școlare vor avea responsabilitățile aferente:

„Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul on-line. Portalul Digital existent pe educred.ro centralizează platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice.

Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitățile de învățământ, iar toate informațiile relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR). Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice și al unităților de învățământ la resurse pentru învățarea on-line.

Ministerul Educației și Cercetării poate decide, în cazuri justificate, și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată on-line. Tot în cadrul acestei instrucțiuni se specifică și responsabilitățile inspectoratelor școlare, ale unităților de învățământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor și părinților.

Inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale vor identifica soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ. Toate datele privind desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educației și Cercetării”.

Pe baza instrucțiunilor emise prin ordin ministerial, „unitățile de învățământ vor verifica și monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activitățile suport pentru învățarea on-line. Conducerea fiecărei unități de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activități de învățare on-line pentru fiecare disciplină de studiu”. De asemenea, instrucțiunile conțin „o serie de activități pe care cadrele didactice trebuie să le desfășoare în cazul suspendării cursurilor în unitățile de învățământ”, precum și faptul că „la reluarea activității de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ, activitatea suport pentru învățarea on-line poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal. Unitățile de învățământ vor realiza planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activitățile de învățare on-line. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor”.

Romsilva: plantări în perioada stării de urgență

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a plantat peste 13,4 milioane de puieți forestieri în perioada stării de urgență, de la 16 martie până în prezent. De la începutul campaniei de împăduriri de primăvară, în fondul forestier administrat de Romsilva au fost plantați peste 18,1 milioane de puieți forestieri.

Rezultate de referință înregistrate de Romsilva în actuala campanie de împăduriri:

– 6.186 ha – regenerări, din care 3.857 ha regenerări naturale și 2.329 ha regenerări artificiale, prin împăduriri, inclusiv 17 ha perdele forestiere

– 172 ha – lucrări de refacere a plantațiilor calamitate

– 1.264 ha – completări curente

– 624 ha – lucrări de regenerare în fondul forestier aflat în alte forme de proprietate și administrat de Romsilva.

Romsilva informează că lucrările de regenerare a pădurilor pe care le administrează continuă pe raza mai multor direcții silvice în zonele de munte.

În ambele campanii de împăduriri, de primăvară și de toamnă, programul anual de regenerare a fondului forestier de stat administrat de Romsilva prevede regenerarea a 12.531 ha, din care 8.073, prin regenerări naturale și 4.458, prin regenerări artificiale. În total, vor fi plantați peste 28 de milioane puieți forestieri, cu o investiție de 199,2 milioane lei.

În ultimii șapte ani, Romsilva a regenerat 111.554 ha fond forestier de stat și a plantat peste 200 milioane de puieți forestieri.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane ha păduri aflate în proprietatea publică a statului, din aceasta 80% având certificarea managementului forestier la nivel internațional. În plus, Romsilva asigură servicii silvice pe bază de contract pentru circa 1 milion de hectare păduri aflate în alte forme de proprietate”.

IMM-rile se pronunță pentru repornirea economiei

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a realizat sondajul „Necesitatea repornirii economiei și lecțiile învățate”, în care investighează impactul măsurilor luate în condițiile stării de urgență asupra activităților productive, perspectivele și necesitățile reluării activității economice. Participarea la sondaj (desfășurat în perioada 14-21 aprilie) a fost dominant din zona microîntreprinderilor (63,3%), precum și din întreprinderi mici (19,9%), întreprinderi mijlocii (10,1%), alte forme de organizare (6,7%).

35,8% dintre respondenți se declară afectați de criză în foarte mare măsură. 30,1% estimează o scădere cu mai mult de 70% din cifra de afaceri. Revenirea la cifra de afaceri anterioară crizei este apreciată ca posibilă în maximum 6 luni de 37,6% dintre cei chestionați. În ceea ce privește reluarea activității economice, 51,8% dintre subiecți apreciază că angajații ar trebui să se reîntoarcă la lucru după încetarea stării de urgență, 26,1%, la începutul lunii mai și 22,1%, după sărbătorile pascale.

Sondaj aici

Studiu Colliers: 9 din 10 retaileri non-alimentari vor avea afacerile afectate de epidemia de Covid-19

0

Studiu Colliers: 9 din 10 retaileri non-alimentari estimează că afacerile din 2020 vor fi afectate de epidemia de Covid-19, dar proprietarii oferă sprijin. Revenirea va începe lent la finalul anului și se va consolida în 2021.

Retailerii de produse nealimentare sunt printre cei mai afectați de măsurile luate în timpul stării de urgență pentru a preveni răspândirea Covid-19. 45% dintre chiriașii din retail așteaptă o scădere a afacerilor de peste 30% în 2020 și alți 39% prevăd un declin de până la 30%, ca urmare a acestor cel puțin două luni fără activitate, cu o revenire lentă din a doua jumătate a acestui an, potrivit unui studiu efectuat de Divizia Retail a Colliers International printre 84 de chiriași și 21 de proprietari din sectorul de retail din România.

Efectele pe termen mediu și lung sunt încă dificil de evaluat, în special luând în considerare incertitudinile privind posibile alte măsuri care ar putea fi aplicate de autorități după 15 mai. Cu toate acestea, proprietarii din retail au luat deja măsuri de suport pentru chiriașii afectați de ordonanțele militare, precum suspendarea plății chiriei pe perioada de inactivitate, urmând să se decidă ulterior o modalitate de compensare, sau închiderea parțială a centrelor comerciale pentru a scădea costurile pentru servicii comune suportate de chiriași. Studiul Colliers International face parte dintr-o analiză mai amplă asupra pieței imobiliare în ansamblu, bazată pe informații relevante ale factorilor de decizie din toate segmentele de piață, care sunt prezentate în această perioadă pentru a aduce mai multă claritate asupra pieței.

88% dintre retaileri au aplicat pentru măsura privind șomajul tehnic

Reacția retailerilor la decizia guvernului de a restricționa activitatea retailerilor ne-esențiali în centre comerciale  a fost imediată și planurile pentru a minimiza impactul negativ al contextului actual au fost puse rapid în aplicare. Ca urmare, 62% dintre chiriași au suspendat sau amânat plățile chiriilor și utilităților, iar 52% au solicitat o reducere a chiriilor atunci când magazinele vor fi redeschise, potrivit studiului Colliers International efectuat printre chiriașii din retail activi în principali în arii precum fashion, HoReCa, cosmetice, servicii, divertisment sau frumusețe. În plus, pentru a susține revenirea afacerilor, 88% au aplicat pentru măsura privind șomajul tehnic, 48% se vor baza pe opțiunea de amânare a plății taxelor oferit de stat și 33% vor suspenda plata ratelor la credite până la finalul anului.

De cealaltă parte, 67% dintre retaileri se concentrează pe canale alternative de vânzări pentru a compensa pierderile generate de lipsa de activitate a magazinelor clasice, dar numai o parte din pierdere este așteptată să fie recuperată prin aceste canale. Aproximativ 36% așteaptă o creștere a vânzărilor online în acest an, dintre care jumătate mizează pe o creștere de cel puțin 20%. Totuși, 22% dintre retaileri cred că inclusiv vânzările online vor înregistra o scădere, pe fondul apetitului scăzut pentru consum. 

62% dintre proprietari au suspendat temporar
plata chiriei pentru retailerii care au închis magazinele

Proprietarii de spații de retail au reacționat de asemenea în contextul actual și au închis anumite arii ale centrelor comerciale, acolo unde a fost posibil (67%) și au renegociat contractele cu furnizorii (45%) sau cu băncile (29%), potrivit studiului efectuat de Colliers International în rândul proprietarilor de spații de retail. Aproape toți au folosit în același timp și facilitățile oferite de stat, precum amânarea plății taxelor (52%), șomajul tehnic (48%) sau amânarea plății ratelor la bancă (24%).

Pentru a-și susține chiriașii în timpul crizei provocate de epidemia de Covid-19, 62% dintre proprietari au agreat să încaseze doar taxele de servicii aferente spațiilor comerciale, pentru a păstra centrele curate, sigure și echipamentele tehnice în stare bună pe perioada de inactivitate.

În acest context, și proprietarii de spații de retail se așteaptă să înregistreze anul acesta scăderi ale veniturilor operaționale, 67% estimând o scădere de până la 30%, în timp ce 24% iau în calcul scăderi chiar mai mari.

Piața de retail este așteptată să-și revină
ușor începând cu trimestrul 4 din 2020

Primele semne de revenire în piața de retail sunt așteptate începând cu trimestrul patru al acestui an, dar rezultate mai consistente vor fi vizibile în 2021, ceea ce arată că atât retailerii, cât și proprietarii sunt încrezători într-o recuperare relativ rapidă.

Simina Niculiță, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International

„Dacă veniturile majorității angajaților nu vor fi semnificativ afectate, iar magazinele vor fi deschise începând cu 1 iunie, vom vedea în primul rând o revenire psihologică pe termen mediu. O recuperare lentă ar trebui să fie resimțită din toamnă și continuată în perioada Crăciunului, care este de regulă cea mai importantă din an pentru retail. Cu alte cuvinte, dacă puterea de cumpărare a populației nu va scădea, tendința pe termen scurt va fi de economisire, dar începând cu luna septembrie, consumul ar trebui să revină încet, încet la normal în segmentele obișnuite de retail, precum fashion, HoReCa, cosmetice, jucării sau birotică și papetărie”, spune Simina Niculiță, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Mai exact, 67% dintre proprietarii de spații de retail și 51% dintre chiriași se așteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor, în raport cu nivelurile de dinainte de epidemia de Covid-19, până la finalul anului viitor.

Sondaj BestJobs: Șapte din 10 angajați români ar rămâne acasă și și-ar suna medicul de familie dacă ar avea simptome clare de Covid-19

0

Dacă ar avea simptome asociate Covid-19, 7 din 10 respondenți la un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs și-ar suna medicul de familie pentru a cere îndrumare. 15,3% ar chema ambulanța, iar 10,7% spun că ar rămâne în casă și s-ar trata singuri, fără să ceară sfatul medicului.

Dacă nu e vorba de o urgență medicală, peste 60% dintre respondenții la sondajul BestJobs preferă să evite spitalele și să trateze acasă eventualele probleme medicale ușoare sau medii, care nu au legătură cu coronavirusul, consultându-și medicul de familie, și mai puțin de 4% ar chema o ambulanță pentru a merge la spital.

În urma restricțiilor impuse de autorități pentru a preveni răspândirea epidemiei de Covid-19,  41% dintre intervievați spun că ies afară din casă o dată sau de două ori pe săptămână, în timp ce 37% se găsesc aproape zilnic în situația de a ieși afară din casă, motivele principale fiind cumpărăturile de strictă necesitate (76,4%), job-ul, în cazul celor care nu lucrează remote (39,3%), dar și mișcarea fizică (18,4%).

Majoritatea angajaților români își iau însă măsuri de precauție atunci când ies din casă: poartă mască (85%) și mănuși (60,4%), și au mereu cu ei un dezinfectant de mâini (50,6%). În plus, mai bine de 77% dintre angajații chestionați evită atât să se apropie de alți oameni, cât și să meargă în locuri aglomerate, iar alți 67,2% se feresc să urce în mijloacele de transport în comun.            

Astfel, dezinfectanții (75,5%), măștile (74,5%) și mănușile (62,3%) sunt produsele de protecție pe care le dețin majoritatea angajaților români, iar cei mai mulți (25,8%) dintre respondenții la sondajul BestJobs au cheltuit pe astfel de achiziții în medie între 50 și 100 lei. 

Sondajul a fost efectuat în perioada 10-20 aprilie 2020, pe un eșantion de 882 de utilizatori de internet din România.

 

Aplicație pentru devize, lucrări și piese de service auto

0

Compania integral românească de tehnologie și digitalizare „Code932”, concentrată pe eficientizarea activității companiilor, a dezvoltat în contextul stării de urgență o soluție pentru reparația mașinii în service fără prezența proprietarului. Aplicația astfel creată realizează comunicarea video dintre service și client, după preluarea automobilului cu platforma de către service de la client. Operatorul din service îi trimite clientului un link cu constatarea video, în care sunt incluse recomandările de piese și operațiuni. Clientul acceptă sau refuză cu doar câteva click-uri. Comanda ajunge la service și mașina poate intra în reparații. Pentru a face constatarea video, nu este necesară instalarea de aplicații, echipamente speciale sau cunoștințe tehnice. Oricine are un smartphone și știe să navigheze în aplicațiile de social media poate face constatarea și comanda către service. Constatarea video poate fi folosită fără costuri de instalare și abonamente lunare. Orice persoană poate beneficia de acest serviciu,prin intermediul unui smartphone conectat la internet. Toate detaliile sunt disponibile pe ConstatareVideo.ro. Serviciul este oferit gratuit tuturor service-urilor din România pe durata perioadei stării de urgență. Termenul de livrare a mașinii se scurtează. Istoricul lucrărilor este salvat și astfel se oferă o imagine mai clară service-urilor și clienților asupra colaborării și mentenanței vehiculului.

Andrei Dănilă, CEO al companiei Code932: „Ideea constatării video ne-a venit din experiențele personale legate de mașini,când trebuia să mergem în service pentru a fi de acord cu anumite operațiuni sau încercam să comunicăm prin mesaje, pe care ne era dificil ulterior să le mai identificăm pentru a vedea ce am confirmat și ce nu”.

Marius Diaconu, administrator al service-ului Madras: „Lucrările devin mult mai cursive când avem rapid acceptul clientului și comanda lui fermă. Oamenii noștri se pot ocupa cap coadă de un vehicul, astfel crescând și calitatea lucrărilor”.

Ovidiu Roșu, manager al service-ului MAN: „Unele reparații depind de anumite echipamente. Dacă ai o mașină desfăcută pe un elevator și descoperi un defect care nu era vizibil inițial, este foarte important să ai o decizie cât mai rapidă pentru a nu ține blocat acel loc și oamenii care se ocupă”.

Prelungirea înscrierii la Concursul Internațional George Enescu 2020

0

Termenul de înscriere la Concursul Internațional George Enescu (29 august-20 septembrie 2020) a fost prelungit până la 29 mai 2020, pentru toate cele patru secțiuni: vioară, violoncel, pian și compoziție. Condițiile de participare rămân neschimbate, procedura de înregistrare se derulează online, pe site-ul www.festivalenescu.ro.Organizatorii precizează că au decis prelungirea pentru a veni în ajutorul tinerilor muzicieni care doresc să intre în competiție, oferindu-le timpul necesar pregătirii materialelor pentru preselecție: „O serie de tineri muzicieni au arătat, în dialogul cu organizatorii concursului, faptul că au întâmpinat dificultăți în încercarea de a înregistra materialul muzical care trebuie depus, din cauza regulilor de distanțare socială din țările lor”.

Mihai Constantinescu, directorul executiv al Artexim, subliniază: „În contextul situației de urgență cauzate la nivel global de pandemia Covid-19, majoritatea școlilor de muzică sunt încă închise și mare parte din populația lumii stă acasă, respectând restricțiile impuse de autorități. Prin urmare, cei mai mulți dintre studenți nu au posibilitatea tehnică de realizare a materialelor necesare aplicației (în mod special a înregistrărilor pentru etapa de preselecție). În aceste condiții, dorim să ajutăm în procesul de înscriere al candidaților noștri. Am decis ca data finală pentru înscrieri să fie 29 mai 2020, sperând că până atunci situația va fi mai echilibrată, atât în România, cât și pe plan internațional. Ne dorim foarte mult ca aceste măsuri să fie de ajutor și îi încurajăm pe tinerii artiști să nu renunțe, ci să profite de această oportunitate deosebită oferită de Concursul Enescu”.

Strângere de fonduri prin campania România Salvează România

0

Crucea Roșie Română informează că prin campania națională de strângere de fonduri „România Salvează România”  a colectat de la persoane juridice și persoane fizice 5.252.176 euro și din donații prin SMS, 68.076 euro. S-au folosit 3.910.000 euro, din care s-au cumpărat echipamente medicale și materiale de protecție, distribuite în consultanță cu reprezentanții Guvernului României către unități sanitare și autorități centrale și locale care intervin în mod direct în pandemie. Materiale de protecție au fost distribuite și către cele 47 de filiale ale Crucii Roșii Române din întreaga țară pentru protecția voluntarilor și personalului angajat.

Achiziții principale: 10 aparate de testare rapidă Covid și 300 de kituri (1.170.000 euro), 1.000.000 de măști sanitare (793.000 euro), 250.000 măști FFP3 (657.000 euro), 25 ventilatoare (582.000 euro), 1 unitate mobila de terapie intensivă ATI (250.000 euro), monitoare pentru funcții vitale, injectomate, mănuși, viziere, combinezoane, dezinfectanți, termometre, 1 generator electric (458.235 euro). O parte din materiale sunt în proces de livrare de la furnizori. 

Mai sunt disponibili 1.341.941 euro pentru achiziția de echipamente și materiale sanitare conform necesarului comunicat de autorități pentru linia întâi.

Ioan Silviu Lefter, director general, Crucea Roșie Română: „Suntem recunoscători întregului mediu de afaceri, care a reacționat cu atât de multă deschidere la nevoile unei țări aflate în stare de urgență și mulțumim tuturor persoanelor fizice care s-au solidarizat cu această cauză. Suntem onorați de încrederea pe care ne-au arătat-o donatorii noștri și îi asigurăm de întregul nostru angajament în luptă împotriva noului Coronavirus. Este important să rămânem la fel de uniți, implicați şi responsabili pentru că doar împreună vom diminua efectele negative ale acestei crize sanitare”.

Iuliana Tudor, ambasador al Crucii Roșii Române și al campaniei România Salvează România: „Se spune că Minunile sunt de fapt Oamenii Buni. Am traversat câteva săptămâni de campanie în care am descoperit încă o dată ce putere au, ei, Oamenii Buni. Cei care ajută și se implică. Cei care se sacrifică pe sine pentru ceilalți. Cei pentru care nimic nu este mai presus de Viata unui Om! Mă înclin și mulțumesc în numele Crucii Roșii Române. Ne ajutati să ajutăm! România Salvează România!”.

Campania națională de strângere de fonduri „România salvează România” continuă. Se pot face donații de 2 euro prin numărul special de SMS 8827 cu textul „RomâniaSalveazăRomânia”, valabil în toate rețelele de telefonie mobilă din țară, fără costuri suplimentare. De asemenea, donații pot fi făcute și prin intermediul site-ului Crucii Roșii Române: www.crucearosie.ro sau direct în contul campaniei RO59BRDE410SV24517324100 (Lei), deschis la BRD Agenția Piața Romană.

Impactul starii de urgență asupra procedurilor de insolvență.

0

Capitolul V – ”Domeniul justiție” din Decretul nr. 195 din 16 martie 2020 al Președintelui României, publicat în Monitorul Oficial nr. 212 din 16 martie 2020 – privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României (“Decretul”) – ca urmare a evoluției situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de țări, inclusiv la nivelul României si declararea „Pandemiei“ de către Organizația Mondială a Sănătății, la data de 11.03.2020, reglementează în cadrul dispozițiilor :
• ”Art. 42 – alin. (6) În temeiul prezentului decret, judecarea proceselor civile, altele decât cele prevăzute la alin. (1), se suspendă de plin drept pe durata stării de urgență instituite prin acesta, fără a fi necesară efectuarea vreunui act de procedură în acest scop”;
• ”alin. (1) Pe durata stării de urgență, activitatea de judecată continuă în cauzele de urgență deosebită”
• Art. 45 – alin. (1) Pe durata stării de urgență, activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale continuă în ceea ce privește înregistrarea mențiunilor privind persoanele juridice și persoanele fizice înregistrate în registrul comerțului și se derulează prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare a mențiunilor și a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.
• Alin. (2) Copiile de pe înregistrările efectuate și de pe actele prezentate de solicitanți, informațiile despre datele înregistrate și certificatele constatatoare se eliberează pe cale electronică.
• Alin. (3) Activitatea de asistență pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării prin mijloace electronice în registrul comerțului, din cadrul oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, precum și activitatea de publicare și de furnizare a Buletinului procedurilor de INSOLVENȚĂ se realizează prin mijloace electronice.

Măsura legală și legitimă luată prin Decretul semnat de Președintele României, privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, este aceea că judecarea tuturor litigiilor care nu sunt considerate urgente se suspendă de plin drept, fără a fi necesară efectuarea vreunui act de procedură în acest scop, deci fără a fi în vreun fel necesară intervenția părților.

Amintim în acest sens, practicienilor, persoanelor implicate în cadrul procedurii faptul că, dosarele de insolvență nu pot fi suspendate de plin drept, insolvența nefiind o procedură obișnuită, relația dintre – practicianul în insolvență – instanță – societatea debitoare – furnizorii, cocontractanții societății debitoare care asigură desfășurarea activității normale a debitoarei – creditorii societății debitoare – este imperios necesară și potrivit legii nr. 85/2014 cât și Decretului 195/2020 al Președintelui României obligatorie, astfel nefiind sistată activitatea debitorului ori a practicianului în insolvență.

A se vedea în acest sens dispozițiilor art. 42 alin. (3) reglementând faptul că, toate măsurile întreprinse de practicienii în insolvență precum și activitatea de publicare și de furnizare a Buletinului Procedurilor de Insolventa se realizează prin mijloace electronice, activitatea de publicare și de furnizare a documentelor în cadrul Buletinului Procedurilor de Insolvență realizându-se și până la aceste moment tot prin mijloacele electronice.

Conform Decretulului nr. 195/202, activitatea ONRC continuă pe durata stării de urgență, în ceea ce privește :

– înregistrarea mențiunilor privind persoanele juridice și persoanele fizice înregistrate în registrul comerțului și se derulează prin mijloace electronice;
– precum și activitatea de publicare și de furnizare a Buletinului Procedurilor de Insolvență prin mijloace electronice.

Procedura insolvenței nu se rezumă doar la participarea la termenele de judecare a dosarului, procedura insolvenței reprezintă regula specială în materia legislației, activitatea debitoarei continuând, în cazul în care societatea este în procedură de observație/reorganizare, iar în faza procedurii de faliment, lichidatorul judiciar efectuând demersuri prevăzute de dispozițiile art. 154 și urm. din Legea nr. 85/2014 privind luarea măsurilor de conservare si valorificare a bunurilor din patrimoniul societății.

Astfel, ceea ce se suspendă într-o procedură de insolvență este doar participarea/judecarea dosarului de fond, fiind suspendată participarea la termenele de judecată, însă procedura insolvenței continuă, aceasta neputând fi suspendată.

Avocat Andreea Ciucur