Verificările fiscale sunt în creștere. Angajatorii trebuie să fie atenți la obligațiile pe care le au în zona de impozit pe venit și contribuții sociale

0

Taxele salariale, precum impozitul pe venit și contribuțiile sociale, fac din ce în ce mai des obiectul inspecțiilor fiscale. Companiile trebuie să stabilească proceduri clare, să documenteze și să justifice cu atenție tratamentele fiscale ale tuturor relațiilor contractuale, fie că vorbim despre telemuncă, pachete de beneficii sau diurnă, pentru a nu atrage recalificarea veniturilor și plata unor penalități importante, au subliniat reprezentanții EY în cadrul evenimentului „Tu cu ce viteză iei virajul? O echipă pentru circuitul personalului transfrontalier al lui 2021”, în care au dezbătut împreună cu reprezentanții mediului de business o serie de probleme legate de munca de oriunde, detașări, noile pachete de beneficii sau Gig economy.

„Înainte de pandemie, majoritatea angajatorilor erau preocupați să asigure angajaților cât mai multe și mai inventive beneficii. Acum, acestea au devenit redundante, iar angajatorii se văd nevoiți să se adapteze la noua realitate. În încercarea de a-și păstra angajații motivați și productivi, este posibil ca angajatorii să nu mai ia în calcul și tratamentele fiscale ale noilor pachete de beneficii”, a avertizat Corina Mîndoiu, Partener Asociat, departamentul Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România.

Corina Mindoiu, EY Romania

Majoritatea noilor pachete de beneficii vizează implementarea unui program de muncă flexibil, achiziția de mobilier sau de echipamente tehnologice, pentru care angajatorii au apelat și la ajutorul de 2500 lei, reînnoirea abonamentelor și asigurărilor medicale sau training-uri variate, care se concentrează mai ales pe utilizarea tehnologiei – cum să conduci o ședință cu colegii sau clienții în online, well-being și parenting. De asemenea, o parte dintre angajatori au contractat servicii de taximetrie pentru angajații fără mașină de serviciu, astfel încât să nu circule cu transportul în comun și să le asigure un grad mai mare de siguranță.

Tot legat de beneficii, având în vedere că se apropie Crăciunul, e important ca angajatorii să nu scape din vedere tratamentul fiscal, indiferent cum aleg să-și răsplătească angajații – o petrecere on-line sau un concert personalizat. „Sunt convinsă că această zonă de beneficii va fi un punct important pe agenda inspecțiilor fiscale”, a adăugat Corina Mîndoiu.

Lucrul cu subcontractorii (freelance-rii organizați ca PFA/PFI sau microîntreprinderi) a primit un impuls neașteptat în pandemie, iar această tendință va continua. În acest context, companiile  trebuie să se asigure că nu plătesc un preț „fiscal”. Dacă, aparent, munca cu gig workers aduce doar avantaje (flexibilitate, nu presupune existența unui pachet de beneficii, foarte posibil costuri mai mici decât cele înregistrare cu un angajat, lucrează de acasă oricum) este posibil ca eventualele inspecții fiscale să considere că este o activitate dependentă și, prin urmare, să recalifice veniturile și să stabilească obligații mari de plată.

„Mobilitatea personalului este la o scară fără precedent în aceste luni și tot mai multe companii primesc din partea angajaților solicitări de a lucra de oriunde, chiar și din altă țară. Pe fondul noilor schimbări legate de carantină, nevoi personale, limitarea călătoriilor, companiile sunt nevoite să se acomodeze cu rapiditate”, a precizat Inga Țîgai, Director, Tehnologie și Transformare Fiscală, EY Europa de Sud-Est.

Inga Țîgai, Director, Tehnologie și Transformare Fiscală, EY Europa de Sud-Est

Prin urmare, ceea ce în trecut se planifica cu grijă și cumpătare, acum se petrece într-o maniera pompieristică. Implicații legate de statul unde angajatul își desfășoară activitățile, evitarea dublei impozitări, riscul de sediu permanent în celălalt stat, se reflectă invariabil într-un volum de muncă sporit pentru departamentele financiare sau de resurse umane.

„Pentru a reduce această corvoadă administrativă și a minimiza riscul ca deciziile, chiar bune, să fie luate prea târziu, companiile trebuie să identifice tehnologiile și soluțiile interactive, care să preia aspectele legate de trasabilitatea angajaților și de alertare asupra riscurilor fiscale. Un tax mobility tracker sau un ChatBot sunt soluții facile și relativ ieftin de adoptat”, a exemplificat Inga Tîgai.

În cazul personalului cu rol regional, analizele care s-au efectuat în trecut trebuie revăzute prin prisma noii realități, cum ar fi, de exemplu, dacă respectivul personal nu mai efectuează deplasări de afaceri sau angajații au ales o altă țară din care să-și desfășoare activitatea la distanță, chiar și temporar.

„În prezent, companiile folosesc deja un mix de forță de muncă compus din: angajați permanenți, temporari, lucrători mobili (cei detașați din alte jurisdicții), colaboratori externi (de exemplu, sub-contractori), precum și soluții de automatizare inteligentă (de exemplu, Robotic Process Automation – RPA”). În consecință, modelele de taxare trebuie modificate astfel încât să poată acoperi această nouă realitate de pe piața forței de muncă și, în același timp, să asigure colectarea de venituri pentru sistemele publice”, a subliniat Claudia Sofianu, Lider CESA, departamentul Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România.

În privința noutăților legislative privind detașările și remunerațiile angajaților, un aspect important pe care trebuie să îl cunoască angajatorii români care detașează salariați pe teritoriul UE este obligația de a-și informa în scris salariații, anterior detașării, cu privire la elementele constitutive ale remunerației și nivelul lor, indemnizația specifică detașării precum și cheltuielile generate de detașare.

„Pe lângă aceste informații, documentația de detașare trebuie să cuprindă și informațiile prevăzute de art. 18 (1) Codul Muncii: durata detașării, moneda în care se va plăti salariul și modalitatea de plată, reglementări principale din legislația muncii din acea țară, condițiile de climă și de repatriere”, a punctat Anca Atanasiu, Managing Associate în cadrul Radu și Asociații SPRL. Toate aceste documente trebuie să poată fi furnizate autorităților competente din țara gazdă, în cazul unui control.

Anca Atanasiu, Managing Associate în cadrul Radu și Asociații SPRL

Având în vedere că verificările fiscale derulate de autorități sunt în creștere, ca și schimbul de informații între state, potențialele sancțiuni, precum și riscul reputațional, vor spori vigilența angajatorilor și îi vor face mai atenți la obligațiile pe care le au în zona de impozit pe venit și contribuții sociale. „Un control se poate iniția nu doar pentru impozitul pe profit, TVA, prețuri de transfer, care au fost cele mai frecvente până acum, ci și pentru impozitul pe venit și contribuții sociale, cele din urmă și la solicitarea expresă a autorităților din țara de origine a angajatului, atunci când vorbim de detașați”, a subliniat Stela Andrei, Partener Asociat în departamentul de Asistență fiscală și juridică al EY România.

Stela Andrei, Partener Asociat în departamentul de Asistență fiscală și juridică al EY România

Pentru a trece cu bine peste un control, ar fi indicat ca angajatorii să prezinte toate documentele justificative. De exemplu, în cazul detașaților în România, ar trebui prezentat contractul de servicii, facturile aferente, detalierea și descrierea activităților prestate, contractul de detașare, calculul și justificarea tratamentului fiscal aplicat veniturilor salariale (care pot fi verificate și în contextul sumelor facturate), declarațiile depuse de către persoanele detașate și dovada plații obligațiilor fiscale, formularul A1 și validitatea acestuia (în situația în care detașatul a rămas asigurat în sistemul de securitate socială din statul de origine), poate chiar și pontajul. „În cazul formularului A1 pentru angajații români care călătoresc în scop de afaceri de scurtă durată, chiar și de câteva zile, dacă acesta nu poată fi obținut în timp util, dovada solicitării ar putea fi suficientă pentru a reduce riscul unor implicații negative”, a adăugat Stela Andrei.

Rata anuală a inflației a crescut în luna octombrie

0

Rata anuală a inflației în zona euro a rămas stabilă la minus 0,3% în luna octombrie 2020, în timp ce în Uniunea Europeană a rămas stabilă la 0,3%, țările membre cu cele mai ridicate rate ale inflației fiind Polonia, Ungaria, Cehia și România, arată datele publicate, miercuri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat), conform Profit.ro.

De asemenea, cele mai ridicate rate anuale ale inflației din UE au fost înregistrate, luna trecută, în Polonia (3,8%), Ungaria (3%), Cehia (2,9%) și România (1,8%). La polul opus sunt unele state membre UE unde rata anuală a inflației este negativă: Grecia (minus 2,%), Estonia (minus 1,7%) și Irlanda (minus 1,5%). În schimb, scăderea prețurilor la energie a șters 0,81 puncte procentuale din avansul inflației, în luna octombrie.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas constant

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat joi la 2,04%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR), scrie Profit.ro.

Indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la 2,10% de la 2,11%.

Pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%, potrivit sursei citate.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.

Studiu Deloitte: Companiile multinaționale susțin că reglementările propuse de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică ar putea determina creșterea poverii fiscale

0

Peste 60% dintre companiile din întreaga lume estimează o posibilă creștere a poverii fiscale aferente impozitului pe profit ca urmare a implementării reformei anunțate de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) la începutul acestui an, bazate pe doi piloni, respectiv taxarea economiei digitale (Pilonul I) și impozitarea minimă a profitului (Pilonul II). Conform studiului Deloitte 2020 Global BEPS (Base Erosion and Profit Shifting) Survey, 44% dintre companiile intervievate se așteaptă la obținerea unui consens global cu privire la taxarea economiei digitale ca efect al măsurilor propuse de OCDE, iar aproape 40% admit că organizațiile lor vor fi afectate dacă va fi introdusă o taxă pe veniturile din servicii digitale în țara în care se află clienții lor.

Dintre multinaționalele participante la studiu, 31% spun că au fost implicate activ în consultările care au avut loc pe proiectele OCDE.

„Reglementările propuse de OCDE vin în completarea planului privind combaterea erodării bazei de impozitare și a transferului profiturilor – Base Erosion and Profit Shifting (BEPS) – lansat în urmă cu șapte ani cu scopul de a impune un sistem fiscal echitabil în rândul statelor membre. Dezvoltarea economiei digitale din ultimii ani și provocările întâmpinate în stabilirea unei poziții comune privind taxarea veniturilor astfel obținute au determinat organizația să elaboreze un set distinct de politici pentru acest domeniu (Pilonul I). Inițiativa BEPS continuă cu Pilonul II care propune, printre altele, stabilirea unui impozit minim pe profit (discuțiile se poartă pe o rată de 12,5%) la nivelul global. Deși România nu este membră OCDE, companiile care activează în țara noastră sunt și ele afectate de recomandările organizației prin prisma faptului că România este stat asociat al proiectului BEPS încă din 2016 și membru al Uniunii Europene, iar reglementările europene cu caracter fiscal sunt emise în baza inițiativelor OCDE”, a declarat Dan Bădin(foto), Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Referitor la impactul măsurilor din planul BEPS aflate în vigoare, studiul evidențiază faptul că 46% dintre companii susțin că autoritatea fiscală din țara de rezidență a organizației lor a devenit din ce în ce mai riguroasă în cadrul inspecțiilor fiscale.  

Însă, în ciuda multiplelor schimbări legislative în domeniul fiscal la nivel mondial, doar 32% dintre companiile intervievate au alocat sau plănuiesc să aloce resurse suplimentare pentru a face față provocărilor de această natură. În același timp, 47% dintre participanții la sondaj spun că grupurile din care fac parte au majorat sau intenționează să majoreze investițiile în soluții fiscale bazate pe tehnologie ca răspuns la reglementările BEPS.

„Inițiativele emise în domeniul fiscal se înmulțesc, dar, dincolo de efectul benefic, acela de a limita evaziunea fiscală și evitarea plății taxelor, acestea se manifestă și ca o presiune suplimentară asupra companiilor din punct de vedere administrativ, având în vedere că impun eforturi mai mari de conformare”, a adăugat Dan Bădin.

Studiul mai subliniază faptul că mulți dintre din reprezentanții companiilor (71%) sunt preocupați de interesul mass-media, al politicienilor și al activiștilor față de taxarea companiilor. În acest context, 60% dintre companii susțin că au implementat politici și proceduri suplimentare, ca reacție la atenția tot mai mare acordată de opinia publică acestui subiect.

Studiul Deloitte 2020 Global BEPS Survey este realizat anual, începând din 2014, în rândul reprezentanților departamentelor de taxe și al directorilor financiari pentru a analiza impactul implementării planului asupra companiilor din întreaga lume. Ajuns la a șaptea ediție, studiul din acest an cuprinde opiniile exprimate de aproape 300 de reprezentanți ai companiilor din 38 de țări. Studiul integral poate fi accesat aici.

37% dintre cei care au muncit în regim mixt – de la birou și de acasă – spun că lucrează mai mult, ca timp alocat, în regim telemuncă

Studiul desfășurat în perioada 30 octombrie – 4 noiembrie 2020 de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research a avut ca scop informarea publicului cu privire la provocările apărute în contextul restricțiilor de mobilitate impuse ca măsură de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Studiul a abordat subiecte precum organizarea telemuncii, îngrijirea și educația copiilor și dezechilibrul de gen în munca domestică, mecanisme adoptate de oameni pentru a face față izolării, obiceiuri pe care oamenii doresc să le adopte sau păstreze în următoarele 12 luni.    

Studiul se adresează de asemenea companiilor care își doresc să asigure un mediu de lucru sănătos pentru angajați și să susțină bunăstarea acestora pe plan psihologic, precum și dezvoltarea unui sistem eficient de gestionare a telemuncii care să promoveze un echilibru între muncă și viața privată.

Wisemetry Research, agenție de cercetare de piață din România, anunță a doua serie de rezultate dintr-un studiu desfășurat în perioada 30 octombrie – 4 noiembrie 2020, ce a avut ca scop evaluarea modului în care oamenii au gestionat provocările apărute în contextul închiderii școlilor și reluării telemuncii, sau munca în regim mixt – și de acasă și de la birou/ loc de muncă.  

Oamenii muncesc mai mult atunci când lucrează de acasă

37% dintre respondenții care au experimentat și munca de la birou și munca de la domiciliu/ regimul telemuncă spun că lucrează mai mult, ca timp alocat, atunci când muncesc de acasă. 35% spun că nu au observat un tipar sau lucrează la fel de mult în ambele situații, iar cei mai puțini, 28%, sunt de părere că muncesc mai mult de la birou.

Principalele motive ale unui program de muncă prelungit de acasă sunt:

  • Apar spontan mai multe activități ce trebuie rezolvate – 47%;
  • Vor să demonstreze că pot lucra eficient, sau chiar mai eficient, și de acasă – 42%;
  • Preferă să nu se întrerupă din ritmul de muncă/ concentrare – 38%
  • Întreruperi datorate membrilor familiei sau activităților casnice – 30%

Interesant este că în comparație cu bărbații, femeile se regăsesc în mai mare măsură în situația de a munci mai mult atunci când lucrează în regim telemuncă. Mai mult de atât, în rândul celor care se întrerup de la sarcinile de lucru pentru a se ocupa de activități domestice 78% sunt femei și doar 22% sunt bărbați.

Întreruperile din timpul zilei pot impacta în mod real timpul alocat lucrului, prin fragmentarea fluxului de concentrare, sau pot genera percepția că s-a muncit mai mult prin prisma faptului că duc la epuizare mentală și la un efort sporit/ ritm alert de activitate pe parcursul zilei.

În comparație cu munca de la birou, telemunca încurajează gândirea creativă, dar pentru unii angajați poate întreține stări de anxietate și poate îngreuna comunicarea între colegi.

Peste o treime dintre respondenți consideră că sunt mai creativi atunci când muncesc de acasă, în timp ce un sfert apreciază că munca de la birou îi ajută să fie mai creativi. În plus, munca de acasă pare să încurajeze și adoptarea unor obiceiuri de viață sănătoase, precum luarea mesei de prânz și desfășurarea activităților fizice/ sportive.

Pe de altă parte, 31% dintre angajați consideră că au stări de anxietate mai frecvente atunci când lucrează de acasă, comparativ cu 25% care se simt mai anxioși atunci când muncesc de la birou.

Majoritatea sunt de părere că munca de la birou facilitează comunicarea între colegi: peste 50% dintre respondenți comunică mai bine cu echipa atunci când lucrează de la birou, în timp ce mai mult de o treime consideră că pierd controlul asupra a ceea ce fac ceilalți din echipă atunci când lucrează de acasă.

Telemunca are plusuri și minusuri: poate spori nivelul de satisfacție față de muncă, dar în același timp oamenii se pot confrunta cu sentimente de alienare în lipsa interacțiunii fizice cu ceilalți și dificultăți în separarea vieții personale de cea profesională

În primul rând trebuie menționat că telemunca este o opțiune mai degrabă pentru anumite categorii de angajați, vorbim despre acei muncitori denumiți white-collars (gulere albe).

„Printre avantajele telemuncii putem enumera și flexibilitatea, oamenii își pot ajusta programul de lucru la propriile lor nevoi și responsabilități/ circumstanțe personale, iar o astfel de personalizare poate spori satisfacția resimțită față de muncă. Teoria schimbului social spune că un angajat mai satisfăcut de locul său de muncă va lucra mai eficient și va depune voluntar mai mult efort pentru a-și demonstra utilitatea. Faptul că 42% se străduiesc să demonstreze că lucrează eficient și de acasă este un indiciu că oamenii vor să beneficieze în continuare de această flexibilitate – regim mixt de lucru, însă suplimentarea timpului alocat muncii este un semnal de alarmă pentru departamentele de HR, care ar trebui să monitorizeze atent bunăstarea angajaților în această perioadă și să organizeze sesiuni online de team building pentru a menține coeziunea echipei. Nu trebuie pierdut din vedere nici contextul atipic care a determinat migrația spre telemuncă; proporția respondenților care au declarat că au lucrat mai mult în ultima perioadă din teamă că își pot pierde locul de muncă a fost mai mică decât a celor care s-au aflat în alte situații – 8%, dar nu este de neglijat. În plus, este evident din date că munca domestică revine disproporționat femeilor, care se găsesc în situația de a depune eforturi mari pentru a găsi un echilibru între sarcinile de la locul de muncă și cele de familie” a spus Tania Chilin, sociolog și consultant la Wisemetry Research.

Studiul a fost realizat online pe un eșantion de 1000 respondenți. Dintre aceștia, 592 sunt activi în câmpul muncii și au experimentat și munca de la birou, și telemunca/ lucrul de la domiciliu. Eșantionul este reprezentativ pentru populația utilizatoare de internet din punct de vedere al distribuției pe sexe, grupe de vârstă și regiuni geografice, iar eroarea maximă de eșantionare este de ±3.1%. Pe langă informații despre tiparele de lucru în regim telemuncă versus munca de la birou/ sediu, studiul mai cuprinde și date despre:

  • Gestionarea școlii online și provocările de care s-au lovit părinții în îngrijirea și supravegherea copiilor;
  • Consum viitor – în ce își doresc să investească în următoarele 12 luni;
  • Ce obiceiuri/ acțiuni își doresc să adopte/ facă în următoarele 12 luni;
  • Mecanisme adoptate pentru a face față izolării sociale;
  • Impactul izolării sociale asupra relației de cuplu și vieții de familie.

Puteți solicita gratuit acces la raportul complet printr-un email la adresa office@wisemetry.com 


Wisemetry Research este o agenție de cercetare de piață și consultanță din România. Compania a fost fondată la începutul anului 2020 de trei cercetători cu vastă experiență în proiectarea și gestionarea unui spectru larg de studii, adresând piețe și arii diverse.

RIGC 2020: Green Deal și viitorul gazelor naturale

0

Între 23 și 26 noiembrie, va avea la București cea mai importantă serie de dezbateri despre viitorul unui sector esențial pentru economie, pentru securitatea energetică și pentru societate, în ansamblu: cel al gazelor naturale. Experți renumiți și oficiali guvernamentali din România sau din state precum Polonia, Bulgaria, Grecia vor participa la Romanian International Gas Conference (RIGC) 2020, organizat anul acesta sub tema centrală: The European Green Deal and the future of gas.

RIGC este un eveniment de marcă organizat anual de către Energy Policy Group (EPG), un think-tank independent specializat în energie și climă.

Iată temele principale ale RIGC 2020, pe zile, care vor fi dezbătute într-o serie de webinarii:

ZIUA 1 (23 noiembrie) – Viitorul gazelor naturale: oportunități pentru Europa Centrală, de Est și de Sud-Est

ZIUA a 2-a (24 noiembrie) – Noile fluxuri de gaze naturale în Europa de Sud-Est: între geopolitică și o nouă realitate a pieței

ZIUA a 3-a (25 noiembrie) – Dezvoltarea lanțului valoric al gazelor naturale

ZIUA a 4-a (26 noiembrie) – Rolul gazelor naturale într-o economie decarbonată

Speakeri de nivel înalt sunt confirmați la eveniment:

  • Virgil Popescu – Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri;
  • Catharina Sikow-Magny – Director în cadrul DG Energy, Comisia Europeană;
  • Niculae Havrileț – Secretar de Stat la MEEMA;
  • Julian Bowden – Oxford Institute of Energy Studies (OIES);
  • oficiali guvernamentali din țări precum Polonia, Grecia, Bulgaria.

Din partea companiilor sunt confirmați:

  • Christina Verchere – CEO OMV Petrom
  • Adrian Volintiru – CEO Romgaz
  • Ion Sterian – CEO Transgaz
  • Szabolcs I. Ferencz – CEO, FGSZ, Hungary
  • Franck Neel – Președinte FPPG etc.

Aflați mai multe detalii pe pagina evenimentului: https://www.rigc.ro/

Centrul de Inovare Digitală RO Tech Nation DIH, selectat la nivel european

0

Centrul de Inovare Digitală RO Tech Nation a fost selectat de Autoritatea Națională pentru Digitalizarea României între cele 12 centre regionale de inovare digitală care vor intra în procesul de selecție și validare finală pentru rețeaua europeană de centre de inovare digitală.

RO Tech Nation DIHeste un centru de inovare digitală cu expertiză în domeniile Smart Cities, Digitalizarea Administrației, Industria 4.0, Transformarea Digitală a Industriilor, E-Health și Cultură, care își propune să:

  • Crească gradul de conștientizare și să asigure accesul la informație și transformare digitală;
  • Faciliteze colaborarea dintre industrii, întreprinderi, administrație care au nevoie de soluții tehnologice și companii (în special start-up-uri și IMM-uri) care dețin soluțiile pentru piață;
  • Ofere sprijin în ceea ce privește instruirea în domeniul competențelor digitale;
  • Ofere sprijin pentru companii privind accesul la instituții financiare și investitori.

Centrul  de inovare digitală (Digital Innovation Hub – DIH) este definit ca „un one-stop shop cu rol de a ajuta mediul privat să răspundă dinamic la provocările digitale actuale și să devină mai competitiv, prin facilitarea accesului la expertiză tehnică și experimentare, precum și posibilitatea de a testa înainte de a investi. Rețeaua va fi finanțată prin Europa Digitală, noul program al Comisiei Europene care susține tranziția către o Uniune digitală pentru sectoarele public și privat.

Situația curentă arată că din punctul de vedere al nivelului de digitalizare acesta este unul dezechilibrat, depinzând în mare măsură de sectorul de activitate, statul din care provin întreprinderile sau dimensiunea companiei. În plus, în anul 2020, România s-a situat pe locul 26 din 28 de state membre potrivit Indicelui economiei și societății digitale (DESI), care măsoară progresele realizate de statele membre ale UE în direcția unei economii și a unei societăți digitale”.

RO Tech Nation DIH pune la dispoziție soluții de transformare digitială pentru dezvoltarea regiunii București-Ilfov, fiind constituit ca un parteneriat între membrii inițiativei România Tech Nation – Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Banca Comercială Română,  eMAG, Ernst & Young, How to Web, KPMG, Universitatea Politehnica din București și Academia de Studii Economice din București, Iceberg Consulting SRL, Patronatul IT „π” și Asociația Tech Lounge.

Lectura pe suport digital şi învăţământul online

0

„Lectura pe suport digital şi învăţământul online” constituie tema dezbaterii organizate la Târgul de Carte Gaudeamus Radio România 2020 (online), vineri, 20 noiembrie, ora 17, dezbatere care întregește finala pe țară a Concursului Național de Lectură „Mircea Nedelciu”, eveniment realizat de Gaudeamus, cu sprijinul Departamentului Studiourilor Regionale şi Teritoriale, Radio România Cultural şi al editurilor Niculescu, Trei, Pandora M şi Casa Radio, moderator, Mirela Nicolae, realizator Radio România Cultural.  

Ediția din acest an a concursului de tradiție „Mircea Nedelciu”se bazează pe elaborarea de către concurenţi, elevi în clasa a XI-a selectaţi de reprezentanţii studiourilor regionale Craiova, Constanţa, Târgu-Mureş, Timişoara şi ai Radio România Cultural), a câte unui eseu argumentativ pe tema importanței educației în lumea de azi, pornind de la versurile „Amețiți de limbe moarte, de planeți, de colbul școlii,/Confundăm pe bietul dascăl cu un crai mâncat de molii” (M. Eminescu, Scrisoarea II).

POLITICI EUROPENE PENTRU NOUA ECONOMIE

0

Lumea din timpul și de după pandemia Covid-19 nu mai este aceeași cu lumea de la sfârșitul lui 2019. Anul 2020 este Anul Covidului, dar Anul 2021 ar putea fi un „An Phoenix” pentru întreaga Uniune Europeană și, în particular, pentru România. Condiția esențială este ca, deopotrivă, mediul decident și simpli cetățeni să înțeleagă rolul major pe care îl vor juca politicile europene orientate către schimbare creativă, către restructurarea economiei capitaliste pe model sec. XX, către aducerea în practica curentă a celor mai avansate și mai îndrăznețe idei și tehnologii ce vor transforma fundamental relațiile dintre mijlocele de producție.

NOUA ECONOMIE a Uniunii Europene și implicit NOUA ECONOMIE a României este una orientată masiv pe dezvoltare durabilă și cea care va construi o Românie Durabilă. Această NOUĂ ECONOMIE are nevoie de POLITICI EUROPENE EFICACE ȘI EFICIENTE pentru toate statele membre, politici europene care să fie foarte realist conectate cu resursele, capabilitățile și oportunitățile fiecărui stat membru în parte.

România Durabilă și EM360 vă invită să urmăriți dezbaterea online ”Politici Europene pentru Noua Economie‘’ ce va avea loc în data de 19 noiembrie 2020, ora 11.00 și va fi transmisă live pe paginile de Facebook ale organizatorilor https://www.facebook.com/EM360Studio și https://www.facebook.com/RomaniaDurabila

Noua Economie susține dialogul permanent între mediul decident și mediul de afaceri. ROMÂNIA CU ECONOMIE DURABILĂ are nevoie de o cât mai bună definire, comunicare, popularizare și înțelegere a politicilor europene care vor afecta viitoarele generații ale UE.

Webinarul va aborda teme precum:

  • Green Deal – Pactul ecologic European: izvorul politicilor europene pentru Noua Economie
  • Predictibilitatea pachetelor de politici europene și impactul acestora asupra economiei
  • Prioritățile strategice pentru dezvoltarea durabilă în Noua Economie
  • Digitalizarea: urgența ridicării barierelor administrative
  • Instrumente și surse de finanțare specifice politicilor europene pentru Noua Economie

Printre invitații la dezbatere se numără Membri ai Parlamentului European, experți și reprezentanți ai mediului de afaceri. În audiență vor participa factori de decizie, manageri, antreprenori, consultanți și specialiști din toate sectoarele de activitate ale economiei românești, alături de reprezentanți ai autorităților de stat și mass media.

Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care invită la construcție, acțiune, vitalitate – lucruri de care avem mare nevoie pentru reconstrucția economiei.

Evenimentul se bucură de sprijinul partenerilor media: Agerpres, Economistul, Club Economic, Money.ro, Financial Intelligence, The Diplomat, G4Media, Profit.ro și Profit TV.

Mai multe detalii despre eveniment aici.

Transformarea digitală crește cu 30% succesul unei campanii promoționale

0

Agenția de comunicare interactivă Interactions oferă detalii privind posibilitățile de adaptare a campaniilor de marketing la contextul actual:

„Transformarea digitală a operațiunilor unei campanii de marketing crește cu circa 30% rata de succes a unei campanii promoționale, în condițiile eficientizării gradului de utilizare a echipei, cu peste 80%. În loc de a construi un website promoțional de la zero, implicând echipe de programatori și bugete considerabile, o campanie poate fi realizată cu costuri mai mici de până la zece ori, dacă se apelează la o aplicație de tip SaaS (Software as a Service), care preia responsabilitățile de programare și reduce timpul de dezvoltare cu 64%. 
Transformarea digitală foloseşte instrumente care generează automat și personalizat un produs final fără resurse şi investiții semnificative. Un astfel de instrument poate diminua gradul de implicare a programatorului chiar şi cu 100%, iar un om de marketing poate opera campania rapid, recuperând mai mult de jumătate din timpul dedicat metodei clasice. Rapiditatea implementării este beneficiul major al aplicaţiilor SaaS, dar transformarea digitală mai are şi alte avantaje. După finalizarea materialelor de conţinut, configurarea unei astfel de campanii se poate face rapid, între două şi opt ore, iar rata sa de succes crește cu 30%. În plus, aplicaţiile de automatizare pot stimula creșterea productivității cu 83%, pentru că echipa nu mai e nevoită să realizeze sarcini repetitive, ci se poate concentra pe latura creativă a proiectului. În majoritatea cazurilor, rata de eroare a acestor aplicaţii se apropie de zero, datorită multiplelor testări şi implementări.

În ciuda beneficiilor remarcabile, România se află la finalul clasamentului de transformare digitală, pe ultimul loc fiind Bulgaria. În Europa, se observă o deschidere mult mai mare pentru integrarea noilor tehnologii în ţări precum Finlanda, Belgia şi Olanda, aflate pe primele locuri în topul inclus în raportul din 2020 despre Indicele economiei și societății digitale (DESI), publicat de Comisia Europeană.
În susţinerea acestei transformării digitale, NTERACTIONS şi-a cumulat toate cunoştinţele celor 11 ani de activitate într-un produs care eficientizează procesul de construire a unui website de promoţie: Promotiful. «Omul de marketing nu trebuie să reinventeze roata, ci doar s-o adapteze timpurilor în care trăieşte. Iar instrumentele cu care poate face acest lucru sunt astăzi la un click distanţă. Poţi căuta în piaţă tehnologia digitală care ar putea să te ajute să-ţi atingi obiectivele de marketing. De exemplu, în momentul în care te gândeşti să organizezi o campanie promoţională, până acum tendinţa ar fi fost o investiţie de aproximativ 10.000 euro, într-un website care să susţină o mecanică promoţională. Alternativa eficientă într-un context digitalizat este alegerea unui instrument specializat, care creează o pagină promoţională într-un mod automatizat, în sistem SaaS, cu doar 10% din bugetul iniţial», spune Cătălin Răescu, Project Manager PROMOTIFUL.

În prezent, Promotiful a adunat peste 250 de campanii – website-uri realizate prin această aplicaţie – şi s-a extins în patru ţări: are 34 de clienţi în România, 7 în Bulgaria, 2 în Portugalia şi unul în Franţa. Implementarea Promotiful necesită o investiţie de minimum 1.000 euro, care poate scădea gradual, în cazul unor campanii multiple într-o perioadă de timp prestabilită. Amortizarea investiţiei poate fi realizată chiar şi într-o lună de zile, prin creşterea de vânzări generată de promoţie.

În viitor, INTERACTIONS şi-a propus să-şi extindă segmentul de piaţă care ar putea folosi Promotiful şi să contribuie activ la transformarea digitală a businessurilor româneşti şi europene. Misiunea agenţiei este ca cel puţin 10% dintre paginile promoţionale din România să fie construite cu Promotiful, până la finalul anului 2022”.

Agenția de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS, creată în 2009, este definită ca „parte a Grupul Mediapost care a avut o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei în 2019, cu o creştere de 16 milioane față de 2018. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, administrare și dezvoltări tehnice: două treimi business autohton și o treime business extern, ce însumează peste 300 de campanii. Alături de Promotiful, catalogul de servicii INTERACTIONS include Eventiful şi Datamart. În portofoliul de clienți INTERACTIONS, de-a lungul timpului, s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle, Niran, Free Now sau Queisser Pharma. Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări”.