ONU lansează un plan global

0

Secretarul general al Organizației Națiunilor Unite, António Guterres, a lansat un plan global de răspunsul umanitar coordonat, în valoare de două miliarde de dolari, al cărui scop este „combaterea COVID-19 în unele dintre cele mai vulnerabile țări ale lumii, în efortul de a proteja milioane de oameni și de a opri răspândirea necontrolată a virusului pe glob”. Planul va fi implementat agențiile ONU, ONG-uri internaționale și consorții neguvernamentale.

Planul global va permite: livrarea de echipamente de laborator esențiale pentru testare și echipamente medicale pentru tratarea pacienților; instalarea unor dotări pentru spălarea mâinilor în tabere și amplasamente; lansarea unor campanii de informare a populației cu privire la modul în care se poate proteja pe sine și pe ceilalți împotriva virusului; crearea unor poduri și noduri aeriene în Africa, Asia și America Latină pentru transportul lucrătorilor umanitari și al proviziilor acolo unde este cea mai mare nevoie.

În același context, subsecretarul general pentru afaceri umanitare, Mark Lowcock, a alocat 60 de milioane de dolari din Fondul central de răspuns în situații de urgență al ONU (CERF). De asemenea, până în prezent s-au alocat peste 3 milioane de dolari din fondurile comune grupate în funcție de țară.

Noua alocare CERF „va ajuta Programul Alimentar Mondial (PAM) să asigure continuitatea lanțurilor de aprovizionare și transportul lucrătorilor umanitari și al ajutoarelor umanitare, OMS să oprească răspândirea pandemiei, precum și alte agenții să acorde ajutor umanitar și protecție persoanelor celor mai afectate de pandemie, inclusiv femeilor și fetelor, refugiaților și persoanelor strămutate intern. Sprijinul va include demersuri în domeniul securității alimentare, al sănătății fizice și mintale, al apei și salubrității, al nutriției și al protecției”.

António Guterres (foto), secretarul general al ONU: „COVID-19 amenință întreaga omenire, prin urmare întreaga omenire trebuie să riposteze. Răspunsurile individuale ale țărilor nu vor fi suficiente. Trebuie să oferim ajutor persoanelor celor mai vulnerabile, milioane și milioane care nu se pot proteja singure. Un astfel de demers ține de solidaritatea umană. De asemenea, este crucial pentru combaterea virusului. Acesta este momentul în care trebuie să facem un pas înainte spre cei vulnerabili”.

António-Guterres-©-UN-Photo-Evan-Schneide

Mark Lowcock, subsecretarul general pentru afaceri umanitare: „COVID-19 a bulversat complet viața populației în unele dintre cele mai bogate țări ale lumii. Acum, virusul ajunge în locurile în care oamenii sunt prinși în zone de război, nu au acces facil la apă curată și săpun și nu pot spera la un pat de spital în cazul în care se vor îmbolnăvi și vor ajunge în stare critică. Ar fi crud și imprudent să lăsăm țările cele mai sărace și mai vulnerabile în voia sorții. Dacă permitem coronavirusului să se răspândească liber în aceste locuri, vom expune milioane de oameni la un risc crescut, regiuni întregi se vor afunda în haos, iar virusul va putea face din nou înconjurul lumii. Statele ce luptă împotriva pandemiei pe propriul teritoriu acordă prioritate persoanelor din propriile comunități, așa cum e de așteptat. Însă cruntul adevăr este că nu vor reuși să își protejeze populația dacă nu acționează acum pentru a ajuta țările cele mai sărace să se protejeze. Prioritatea noastră este să ajutăm aceste țări să se pregătească și să continuăm să sprijinim milioanele de oameni a căror supraviețuire depinde de asistența umanitară furnizată de ONU. Finanțate corespunzător, eforturile noastre de implementare a unui răspuns la nivel global vor pune la dispoziția organizațiilor umanitare instrumentele necesare pentru a lupta împotriva virusului, pentru a salva vieți și pentru a contribui la oprirea răspândirii COVID-19 pe întreg mapamondul”.

Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, directorul general al OMS: „Virusul se răspândește acum în țările cu sisteme sanitare deficitare, inclusiv în unele care se confruntă deja cu crize umanitare. Aceste state au nevoie de sprijinul nostru, nu numai din motive de solidaritate, ci și pentru a ne proteja pe noi toți și pentru a suprima această pandemie. Totodată, nu trebuie să combatem pandemia ignorând celelalte urgențe sanitare și umanitare”. 

Henrietta-H.-Fore-©-UNICEF-Nesbitt

Henrietta H. Fore (foto), directorul executiv al  UNICEF: „Copiii sunt victimele ascunse ale pandemiei de COVID-19. Izolarea obligatorie și închiderea școlilor afectează educația, sănătatea mintală și accesul acestora la servicii medicale de bază. Riscul de exploatare și abuz este mai mare ca oricând, atât în cazul băieților, cât și în cel al fetelor. Pentru copiii migranți sau cei care trăiesc în zone de conflict, consecințele vor fi unele fără precedent. Nu trebuie să îi abandonăm”.

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 2,57%

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut vineri la 2,57%, faţă de nivelul de 2,58% atins joi, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).

ROBOR la 6 luni a scăzut vineri la 2,65%, de la nivelul de 2,67% atins joi, potrivit News.ro.

De asemenea, BNR a decis vineri reducerea ratei dobânzii de politică monetară cu 0,50 puncte procentuale, de la 2,5 la sută, la 2 la sută începând cu data de 23 martie, în contextul adoptării unui pachet de măsuri menit să atenueze impactul situaţiei generate de epidemia de coronavirus asupra populaţiei şi companiilor româneşti, potrivit sursei citate.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Ford România se retrage din Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile

0

Ford România a anunțat vineri retragerea companiei din Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), motivând existența unor neînțelegeri pe tema unor anumite aspecte semnalate de-a lungul anilor de companie. La început de 2017 se retrăgea din APIA și Automobile Dacia, potrivit Hotnews.ro.

Astfel, această decizie va produce efecte începând cu data de 1 aprilie 2020.

“Rațiunea esențială pentru care am decis părăsirea organizației APIA ține de nevoia unei abordări unitare și fundamentate a problematicilor cu care industria auto se confruntă, astfel că anumite aspecte semnalate de către noi de-a lungul anilor nu au fost gestionate cu nivelul de prioritate impus în mod obiectiv de importanța fiecărui subiect în parte. Cu toate acestea, ne dorim să rămânem în dialog și salutăm pe această cale deschiderea pe care APIA a manifestat-o pentru a institui un dialog constructiv cu celelalte asociații de profil”, a declarat Cristian Prichea, Director General Ford România NSC.

Firmele care vor plăti anticipat impozitul pe profit primesc bonusuri

0

Firmele care îşi plătesc anticipat impozitul pe profit vor primi bonusuri, a anunţat Ministerul Finanşelor, precizând că acestea vor fi mai mari pentru microîntreprinderi, scrie Adevărul.ro.

De asemenea, contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare şi plată, care plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I al anului 2020, respectiv pentru plata anticipată aferentă aceluiaşi trimestru, până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 inclusiv, beneficiază de o bonificaţie de 5% sau 10%, calculată asupra impozitului pe profit datorat.  

Pentru plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului I al anului 2020, până la data de 25 aprilie 2020 inclusiv, contribuabilii beneficiază de o bonificaţie de 10% calculată asupra impozitului datorat pentru trimestrul respectiv.   Marii contribuabili vor avea o bonificaţie de 5%, în timp ce contribuabilii mici şi mijlocii vor beneficia de o reducere a impozitului datorat cu 10%.   Bonificaţiile se vor aplica şi pentru companiile de turism şi de alimentaţie publică, privind impozitul specific unor activităţi, pentru impozitul pe profit aferent trimestrului I al anului 2020.

Statul a împrumutat 1,4 miliarde de lei

0

Ministerul Finanțelor a ieșit cu două emisiuni de obligațiuni în piața internă, de unde a atras aproape 1,4 miliarde de lei, scrie Profit.ro.

Băncile au revenit la cumpărare, după o absență de circa două săptămâni, după ce Banca Națională a României a anunțat măsuri de relaxare cantitativă. Emisiunea cu scadența în iunie 2023 (39 de luni) a atras cereri de 706 milioane de lei la un prospect de 200 de milioane de lei.


Obligațiunile scadente în iulie 2025 (64 de luni) au atras oferte de 1,1 miliarde de lei la un prospect de 600 de milioane de lei. Totodată, Banca Națională a României a redus dobânda cheie cu 0,5 pp și rata Lombard cu 1 pp și a anunțat injecții de lichiditate și achiziția de titluri de stat din piața secundară. Anunțul BNR a redus randamentele din piață, mai ales pe scadențele scurte.


Aproximativ o jumătate de milion de persoane din New York își vor pierde slujbele din cauza virusului

0

Primarul din New York City, Bill de Blasio, a declarat joi că, potrivit estimărilor preliminare, cel puțin o jumătate de milion de new-yorkezi și-au pierdut sau își vor pierde locurile de muncă din cauza pandemiei de coronavirus, conform Profit.ro.

Situația actuală a obligat autoritățile să impună oprirea activităților economice și închiderea școlilor la nivelul statului, transmite CNBC.

” În prezent, estimarea noastră preliminară este, din nefericire, că cel puțin o jumătate de milion de new-yorkezi vor rămâne fără serviciu, unii deja au rămas, iar alții vor rămâne în curând”, a spus primarul.

De asemenea, coronavirusul a infectat peste 21.800 de oameni în oraș, iar cel puțin 281 au murit, a arătat de Blasio. New York City este epicentrul epidemiei majore care are loc în statul New York, unde numărul cazurilor s-a dublat o dată la trei zile, reprezentând peste jumătate din cazurile înregistrate la nivel național.

Mastercard facilitează în România creșterea limitei pentru plățile contactless fără PIN și inițiază majorarea permanentă la nivel european

0

În urmă cu câteva zile, Mastercard a anunțat la nivel european majorarea limitei pentru plățile contactless fără PIN, iar acum România se alătură celor 29 de țări în care se va aplică această schimbare, menită să îmbunătățească experiența de cumpărături.

Mastercard a lansat o serie de inițiative la nivel european, care au condus la o creștere masivă a utilizării cardurilor contactless și a dispozitivelor mobile pentru efectuarea plăților, astfel că 75% din totalul de tranzacții efectuate în prezent cu carduri Mastercard în Europa sunt contactless. Majorarea limitei de plată contactless înseamnă că deținătorii de carduri și comercianții vor putea în curând să efectueze, respectiv să primească, mai multe plăți rapid și sigur, fără a mai fi necesară introducerea codului PIN sau utilizarea de numerar.

Mastercard a inițiat încă de la 12 octombrie 2018 procesul de ajustare a terminalelor de plată pentru o compatibilitate deplină cu tehnologia contactless de la 1 ianuarie 2020, înțelegând potențialul și importanța acestui mod de plată. Am văzut cu toții cât de rapid au adoptat consumatorii plățile contactless ca modalitate preferată de plată zilnică, dat fiind că la finalul ultimului trimestru din 2019 peste 9 din 10 tranzacții realizate cu cardurile Mastercard erau contactless. Aceste măsuri reflectă ritmul în care se schimbă comportamentul utilizatorilor, asigurându-le totodată siguranță, confort și rapiditate, într-o lume aflată în schimbare accelerată”, a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.  

În timp ce multe țări adoptă permanent noile majorări a limitei pentru plăți contactless, altele pun în aplicare creșteri temporare ale limitei, pentru a-și ajuta cetățenii să plătească mai ușor în această perioadă dificilă. Toți cei care se aliniază schimbării vor beneficia de susținerea completă din partea Mastercard pentru garantarea unei implementări rapide și sigure, fie că este vorba despre o modificare permanentă sau de una temporară.

Cosmin Vladimirescu adaugă: „Mastercard a promovat dintotdeauna beneficiile plăților contactless, care asigură cea mai sigură, simplă și rapidă modalitate de plată. Acest anunț înseamnă că cei care folosesc deja tehnologia contactless beneficiază de o și mai mare libertate, într-un mod pe care și-l doresc, dar și că le va oferi oamenilor un sprijin suplimentar în gestionarea provocărilor zilnice cu care se confruntă.”

Tabelul de mai jos prezintă limitele noi, alături de cele anterioare, în toate cele 30 de țări:

Țară România Croația Cipru Estonia Grecia Germania Irlanda Letonia Luxemburg
Monedă RON HRK EUR EUR EUR EUR EUR EUR EUR
Limita clasică 100 100 20 25 25 25 30 25 25
Limita nouă 200 350 50 50 50 50 50 50 50
Țară Malta Olanda Portugalia Spania Polonia UK Ungaria
Monedă EUR EUR EUR EUR PLN GBP HUF
Limita clasică 25 25   20 20 50 30 5000
Limita nouă 50 50 50 50 100 45 15000
Țară Uzbekistan Bulgaria Macedonia de Nord Albania Kosovo Lituania
Monedă UZS BGN MKD LEK EUR EUR
Limita clasică 52500 50 750 2000 15 25
Limita nouă 250000 100 2000 4500 40 50
Țară Suedia Armenia Belarus Georgia Kazakhstan Kyrgyzstan Tajikistan Turcia
Monedă SEK AMD BYN GEL KZT KGS TJS TRY
Limita clasică 200 12100 20 45 5000 1525 140 120
Limita nouă 400 20000 100 100 20000 2500 200 250

În vederea asigurării unei siguranțe depline a tranzacțiilor contactless prin multiple protocoale de securitate, o serie de reguli sunt necesar de aplicat. Mastercard, împreună cu partenerii săi, a început deja derularea procesului de ajustare a terminalelor de plată, astfel încât acesta să poată fi încheiat în cel mai scurt timp.

Sprijin pentru reconfigurare online în comerț

0

Compania Mediapost Hit Mail – integrator de servicii de marketing direct deținut de Poșta Franceză cu o prezență de 23 de ani pe piața din România – își anunță disponibilitatea de sprijin pentru magazinele cu vânzare dominant sau exclusiv offline în reconfigurarea modelului de business.

Marian Şeitan (foto), director general al grupului Mediapost Hit Mail, oferă detalii: „În acest moment, punem bazele unui nou canal de vânzare pentru un segment de clienți care până acum vindea exclusiv sau aproape exclusiv offline și le oferim sprijin pentru configurarea întregului ecosistem online, astfel încât să facă vânzări și să aibă venituri în maximum două săptămâni. Consider că rapiditatea cu care începi să operezi integral online este vitală în această perioadă, astfel că ne sprijinim clienții atât prin soluții logistice integrate de e-commerce, de comunicare one-to-one integrată cu consumatorii (call-center, message center, email), cât și cu flota noastră de autovehicule”.

Marian Seitan

Compania Mediapost Hit Mail informează că „pune la dispoziția clienților săi o soluție logistică integrată pentru comerțul electronic, Fulfill.ro, care încorporează serviciile de preluare, depozitare, realizare de colete și administrare a retururilor, cu timpi de execuție și costuri optimizate. Fulfill.ro, aplicație lansată în 2013 și îmbunătățită în mod constant de atunci, reușește să armonizeze perfect serviciile efectuate online, pe website, cu cele de curierat. Întregul proces logistic se desfășoară în depozitul Mediapost situat în Dragomirești-Vale, pe centura de Nord-Vest a Bucureștiului, care ocupă o suprafață de 10.000 mp. Acesta este dotat la standarde internaționale și a fost inaugurat în iulie 2019. În plus față de soluțiile logistice, Mediapost Hit Mail are un centru de contact (call-center) cu 40 de profesioniști care se ocupă de relația site-urilor de comerț electronic cu consumatorii, prin linii de informare telefonică, whatsapp și mesagerie online, precum și sisteme de comunicare multi-canal (SMS, email, notificări).

Directorul general Marian Șeitan accentuează: „În 2019, valoarea cumpărăturilor online în România s-a situat în jurul a 5 miliarde euro, iar anul acesta estimăm o adevărată explozie pe acest segment, generată de criza COVID-19, care va duce probabil la o dublare a comerțului online, vânzările putând ajunge astfel, din estimările noastre, la 10 miliarde euro în 2020. În acest context, este evident că toate magazinele și afacerile care nu au canale de vânzare online bine implementate riscă să aibă pierderi din care își vor reveni foarte greu sau deloc. De aceea, soluția subcontractării serviciilor logistice de e-commerce și de comunicare cu consumatorii de e-commerce către un integrator specializat, așa cum cum suntem noi, poate fi unica soluție de supraviețuire”.

Noi măsuri propuse de IMM-uri

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a realizat un sondaj de opinie „cu privire la eficiența măsurilor luate de guvern și necesitatea introducerii de noi măsuri pentru IMM-uri”. Au participat 6120 de antreprenori (62,9% microîntreprinderi, 20,2% întreprinderi mici, 11,1% întreprinderi mijlocii, 5,8% alte forme de organizare). În cea mai mare măsură s-au declarant afectați prin reducerea veniturilor (64,30%). În proporție de 63,3% s-au arătat deschiși să apeleze la măsurile adoptate de guvern. 34,4% au răspuns că măsurile nu-i vor ajuta deloc.

Antreprenorii participanți la sondaj consideră necesară adoptarea și a unor măsuri cum sunt:

1. Suspendarea plății contribuțiilor sociale pe perioada stării de urgență și până la 3 luni de la data încetării acesteia (70.70%)

2. Suspendarea ratelor și dobânzilor bancare şi/sau societăţi de leasing pe o perioadă de 6 luni pentru firmele și angajații afectați de criza Covid19 (64.90%)

3. Suspendarea plații impozitului pe cifra de afaceri pe perioada stării de urgență și  până la 3 luni de la data încetării acesteia (54%)

4. Suspendarea plații TVA-ului datorat, pe perioada stării de urgență și până la 3 luni de la data încetării acesteia (52.10%)

5. Transformarea somajului tehnic într-o măsură ACTIVĂ de ocupare, MUNCA FLEXIBILĂ, care să presupună că deși statul susține 75% din salariu, angajatul merge la lucru în mod flexibil pt a menține activitatea economică a companiei și societății (50.30%)

6. Statul trebuie să facă investiții majore (minim 100 miliarde lei) în economie  (47.60%)

7. Subvenționarea utilitătilor pentru angajații aflați în somaj tehnic și familiile lor (44.40%)

8. Extinderea perioadei de implementare a proiectelor finanţate din fonduri europene dincolo de perioada maximă prevazută inițial (40.50%)

9. Altele (5%).

Coca-Cola, donație pentru Crucea Roșie Română

0

Companiile care reprezintă Sistemul Coca-Cola în România – Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România – au donat 100.000 de euro Crucii Roșii Române. Fondurile vor fi folosite pentru achiziționarea de echipamente medicale și materiale: măști de protecție, săpun, dezinfectant de mâini, șervețele și alte produse de igienă destinate spitalelor și centrelor de carantină din țară.

De asemenea, cele două companii au donat o cantitate de băuturi în valoare de aproximativ 100.000 de euro, cu sublinierea că „produsele acoperă necesarul pentru o lună al spitalelor de boli infecțioase din țară specializate în tratarea Covid-19 și al centrelor de carantină. Băuturile vor ajunge la personalul medical și auxiliar, pacienți și cei găzduiți în centrele de carantină cu sprijinul filialelor de Cruce Roșie din toată țara”.

Mesajul Sistemului Coca-Cola în România este: „Trecem printr-o perioadă în care este mai important ca oricând să rămânem uniți, solidari și implicați. Cei care luptă cu efectele acestei pandemii, de la autorități, instituții, ONG-uri, voluntari și pacienți, până la fiecare român care se adaptează unei situații cu totul noi, toți au nevoie de tot sprijinul pe care-l putem oferi. Salutăm eforturile tuturor celor implicați în această luptă, fiecare inițiativă care susține aceste demersuri și rămânem alături de comunitatea din care facem parte, continuând să ajutăm într-o perioadă în care avem nevoie, mai mult ca oricând, să putem conta unii pe ceilalți.”

Ioan Silviu Lefter, directorul general al Crucii Roșii Română: „Mulțumim Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România pentru donația generoasă. Datorită acestui ajutor financiar vom putea sprijini mai multe spitale cu echipamente medicale necesare în această perioadă. De asemenea, ne bucurăm să putem asigura apă și băuturi răcoritoare personalul din unitățile medicale”.