Portret al antreprenorului debutant
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), cu sprijinul BCR, a realizar un profil al antreprenorului angrenat în programul Start-up Nation 2017 – de fapt, un portret al antreprenorului tânăr din economia noastră actuală. Cercetarea a cuprins 380 de răspunsuri la nivelul celor 8449 de participanţi la programul Start-up Nation în 2017. Antreprenorul tipic rezultat este de gen masculin, are 30 de ani, este căsătorit, are studii universitare (pregătire în domeniul economic), este asociat unic în firmă unde are doi angajaţi, estimează că va obţine profit în 12 luni. Media de experienţă antreprenorială anterioară angrenării în program este de 8,69 ani. Experienţa antreprenorială rezultă a fi fost acumulată mai ales în câte o firmă cu alt domeniu de activitate decât cel în care a fost obţinută finanţarea prin programul Start-up Nation – 73,7%. Aproximativ 90% dintre cei chestionaţi afirmă că fără oportunitatea finanţării prin program nu ar fi demarat afacerea, ceea ce, apreciază Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR, ar necesita la viitoarea selectare a beneficiarilor şi recursul la un interviu asupra intenţiei investiţionale.
Servicii de a doua opinie medicală, prin Aegon România
Compania de asigurări de viață Aegon România, componentă a grupului financiar Aegon specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții, oferă serviciul de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me. De la lansarea în decembrie 2017 în România, serviciul de acest tip a ajuns la peste 7.500 de clienţi.
Sînziana Maioreanu (foto), CEO al Aegon România, subliniază: „În ultimii ani, tot mai mulți români au apelat la serviciile de a doua opinie medicală, ceea ce este un fapt îmbucurător. Este foarte important să fii cât mai sigur că ești diagnosticat corect și tratat corespunzător, în special în cazul suspiciunii unor boli grave, dar nu numai. Erorile de identificare a unei afecțiuni nu există doar în România, ci sunt un motiv de îngrijorare la nivel global, iar rata lor variază între 7% și 40%, chiar și în țările cu sisteme de sănătate performante, conform statisticilor realizate de Diagnose.me. Potrivit cercetărilor recente, solicitarea unei a doua opinii medicale scade posibilitatea de eroare în diagnostic cu aproximativ 90%. Aegon Diagnose.me este un serviciu pe care l-am inclus în portofoliu tocmai pentru a răspunde nevoii clienților noștri de a avea acces ușor la servicii medicale de calitate, oferite de o echipă de medici europeni și americani, specializați în aproape 90 de afecțiuni”.
Serviciul Aegon Diagnose.me poate fi cumpărat direct de la Aegon România de către clienți Aegon, din rețeaua Banca Transilvania – alături de asigurarea de viață cu acumulare Aegon Fii Sigur, din rețeaua Alpha Bank – ca produs opțional și complementar contului curent, prin brokerii parteneri Campion Broker de Asigurare, Safety Broker de Asigurare, Inter Broker de Asigurare, Globasig Broker de Asigurare, Global Assistance. Costurile sunt de 120 lei pe an – pachetul Standard, care conține serviciul Aegon Diagnose.me și asigurare în caz de deces din accident în valoare de 30.000 lei; 360 lei pe an – pachetul Expert, care include în plus, printre altele, o indemnizaţie de 10.000 lei în cazul diagnosticelor grave.
Sigfox, lansat în România
Compania Sigfox, rețeaua mondial lider de piaţă în furnizarea de servicii pentru tehnologia IoT (Internet of Things), este de acum prezentă şi în România, prin lansarea partenerului local Simple IoT. Soluțiile Simple IoT sunt caracterizate prin „aplicabilitate mare în diferite domenii precum: transport și logistică, monitorizarea utilităților prin smart metering, smart buildings, retail și cold-chain, asigurări și e-health, agricultură și mediu, smart city etc. Printre beneficiile utilizării rețelei se numără informațiile și datele precise despre business, creșterea competitivității, extinderea afacerii, îmbunătățirea experienței clienților, dar și automatizarea proceselor de business”. Reţeaua este activă în 60 de țări, prin investitori globali reprezentaţi de companii precum Samsung, Salesforce, Intel Capital, Total, Engie, Eutelsat, Telefonica, Mitsubishi Heavy Industries. Între clienții la nivel mondial care utilizează soluțiile de conectivitate propuse de Sigfox se numără: Groupe PSA, Michelin, Total, Free, Securitas, Bosch, Louis Vuitton, Nestle sau Danone.
Emma Park, VP Europe, Sigfox, face următoarea apreciere: „Până în 2030, estimăm că toate obiectele care conțin cel puțin un circuit electronic vor fi conectate la internet într-un fel sau altul. Acestea sunt obiecte care se vor regăsi în fiecare aspect al vieții noastre de zi cu zi. Putem afirma că, în prezent, 7 din 10 nevoi de conectivitate IoT pot fi soluționate folosind Sigfox. Potențialul României pentru această piață este unul foarte mare și estimăm că în următorii 5-10 ani vor fi adoptate peste 20 milioane de device-uri conectate prin Sigfox”.
Dan Vlad, CEO & Founder Simple IoT, subliniază: „Piața de Internet of Things este mai mare decât pare la prima vedere. Nevoile clienților sunt foarte diverse și se regăsesc într-o gamă foarte variată de domenii. Primele proiecte demarate de Simple IoT în România au avut ca premisă două nevoi fundamentale ale clienților: prima se referă la informații pe care nu le puteau obține sau care aveau un cost de obținere foarte ridicat și cea de-a doua, cu un impact mai larg, se referă la utilizarea eficientă a resursei umane, mai ales în contextul dificultăților găsirii forței de muncă, în activitățile relevante business-ului și degrevarea acestora de activități repetitive și simple. Conectivitatea oferită de noi este cea mai bună soluție pentru situațiile în care clientul are nevoie de informații specifice și precise de la echipamentele sale, dar în același timp și de o durată de viață mare a bateriei, cu o autonomie de ordinul anilor, precum și un cost de deținere și utilizare redus”.
Sorin Tudor, WebCultura: De la click la fake news
“Visit Romania, is a wonderful place for news but also and mostly a wonderful place for soul!” Așa și-a început prezentarea Sorin Tudor, în cadrul ENC 2019, urmând să dezvolte tema “Surviving the post-journalism: from clickbait to fake news”. WebCuktura are 10 mii de vizitatori unici pe zi, 40 de mii de views zilnic și peste 110 mii de fani pe FB. “Click după click am început să pierdem credibilitatea jurnalistică. Încet dar sigur am început să vorbim mai mult de <content> și mai puțin de jurnalism”, subliniază Sorin Tudor în prezentarea sa din cadrul Congresului European de Presă.
ENC 2019 se desfășoară la Viena între 12-14 mai anul curent și reunește peste 500 de ziariști din întreaga Europă.
Alpha Bank Romania a realizat cu succes prima emisiune de obligațiuni ipotecare din România
Alpha Bank Romania anunță realizarea cu succes a primei emisiuni de obligațiuni ipotecare, în valoare de 200 milioane euro, o premieră pentru sectorul bancar din România. Acesta reprezintă un moment de referință atât pentru Alpha Bank Romania, cât și pentru piața românească de capital.
Obligațiunile emise pe o perioadă de 5 ani, cu dobândă variabilă sunt garantate cu credite ipotecare de foarte bună calitate și au obtinut ratingul (P)Baa2 din partea Moody’s.
Atât investitorii instituționali locali, cât și cei internaționali precum IFC și BERD au manifestat un interes deosebit pentru această tranzacție.
Sergiu Oprescu, Președintele Executiv Alpha Bank Romania a declarat:
“La aproape 18 ani de la lansarea primului împrumut pentru achiziția de locuințe, Alpha Bank Romania deschide un nou capitol pe piața bancară locală cu acest nou instrument de finanțare, demonstrând încă o dată capacitățile sale de pionierat”.
Obligațiunile vor fi listate atât pe Bursa de Valori din Luxemburg, cât și pe Bursa de Valori București. „Obligațiunile ipotecare sunt instrumente moderne de finanțare care vor contribui la dezvoltarea instituțiilor financiare din România și a pieței de capital” a declarat Sergiu Oprescu.
Tranzacția a fost intermediata de banca de investiții Barclays Bank PLC în calitate de Lead Manager și Alpha Finance România în calitate de Co-Manager.
București, 14 mai 2019
BNR: Investițiile directe sunt în scădere față de 2018
Investiţiile străine directe au scăzut în primul trimestru al acestui an cu circa 20% faţă de perioada similară a anului trecut, la 1,243 miliarde de euro, conform datelor publicate marţi de Banca Naţională a României.
„Investiţiile directe ale nerezidenţilor în România au însumat 1.243 milioane euro (comparativ cu 1.555 milioane euro în perioada ianuarie – martie 2018), din care participaţiile la capital (inclusiv profitul reinvestit net estimat) au însumat 854 milioane euro, iar creditele intragrup au înregistrat valoarea netă de 389 milioane euro”, menţionează BNR.
De asemenea, în perioada ianuarie – martie 2019, numărul firmelor cu capital străin nou înfiinţate a crescut cu 9,1%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, la 1.496 de unităţi, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).
Cele 1.496 de societăţi noi aveau un capital social subscris în sumă totală de 3,941 milioane dolari, în creştere cu 127,3% faţă de perioada ianuarie – martie 2018, scrie Antena3.ro.
Potrivit sursei citate, în intervalul 1991 – 2018, au fost înfiinţate 221.334 de societăţi cu participare străină la capital, valoarea totală a capitalului social subscris fiind de peste 63,117 miliarde de dolari.
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 3,29%
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la 3,29%, cel mai scăzut nivel din ultimele şase săptămâni, potrivit datelor publicate marţi de Banca Naţională a României (BNR).
Luni, indicele a stagnat la 3,30%, pentru a treia oară consecutive, potrivit News.ro.
Marţi, indicele a scăzut la 3,29%, cel mai scăzut nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%.
Totodată, indicele ROBOR la şase luni a scăzut la 3,39%.
ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.
Târguri de oferte educaţionale
Agenţii economici, inspectoratele şcolare şi autorităţile publice locale îşi intensifică demersurile pentru promovarea ofertei educaţionale în perspectiva anului de învăţământ 2019-2020. În aceste zile este vremea târgurilor de prezentare a oportunităţilor de înscriere a absolvenţilor de clasa a VIII-a în licee, şcoli profesionale, învăţământ dual.
Bucureşti
Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul de Proiecte Educaţionale şi Sportive Bucureşti – Proedus, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, organizează Târgul Oferta Educaţională (ediţia 20) în perioada 14-17 mai 2019, în Parcul Tineretului, pe platoul de la intrarea din faţa Colegiului Naţional „Gheorghe Şincai”. Programul de vizitare este: marţi-joi – orele 10.00-18.00, vineri – orele 10.00-14.00. ISMB anunţă că „în data de 15.05.2019, în intervalul 17.30-19.30, va avea loc o şedinţă de promovare a învăţământului profesional de stat şi dual, la care vor participa operatorii economici care au încheiat contracte de colaborare cu unităţile de învăţământ tehnologice pentru calificările existente pe piaţa muncii”. (foto de la prezentarea ofertei de învăţământ profesional şi învăţământ dual în sectorul 3, de către Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Primăria Sectorului 3 şi agenţi economici)
Sibiu
Inspectoratul Şcolar al Judeţului Sibiu, Camera de Comerţ Româno-Germană – AHK România, Primăria Municipiului Sibiu prezintă Târgul Ofertelor Educaţionale dedicat învățământului profesional și dual, în zilele de 15 și 16 mai 2019, în Piața Mare a municipiului Sibiu. Programul de vizitare este: 10.00-19:00. După cum îl definesc iniţiatorii, „târgul își propune să promoveze în rândul elevilor, părinților și comunității locale benefciile învățământului profesional și dual, precum și diversele oferte educaționale din această arie”. Participă reprezentanţi ai mediului de afaceri, ai agenţilor economici, ai unităţilor de învăţământ din Sibiu.
Certificare internaţională reconfirmată a pădurilor Romsilva
Certificarea managementului forestier asigurat de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva la standarde internaționale a primit o nouă confirmare internaţională din partea organismului Soil Association. Auditarea, în perioada ianuarie – mai a.c., a fost făcută de specialiștii organismului de certificare prin mai multe misiuni în teren (foto Romsilva). În urma evaluării, auditorii din partea Soil Association, Janette McKay și Marius Turtică, au apreciat, în sinteză: „În cadrul auditului, am urmărit respectarea aspectelor legislative naționale și internaționale, la care România este parte semnatară, dar și modul în care sunt identificate și menținute elementele de biodiversitate prin implicarea comunităților locale și a altor factori interesați. Rezultatele au fost unele pozitive, iar recomandarea echipei de audit a fost aceea de menținere a certificatului pentru management forestier”.
Romsilva precizează că „de la începutul acestui an, procesul de certificare la standarde internaționale a fost extins la ocoalele silvice Ulmeni, Sighetu Marmației și Șomcuta Mare din cadrul Direcției Silvice Maramureș, pentru o suprafață cumulată de peste 16.000 hectare. Astfel, suprafața pădurilor proprietate publică a statului care deține certificarea managementului forestier la standarde internaționale a crescut la 2.485.912 hectare, ceea ce reprezintă 79,5% din suprafața pădurilor de stat administrate de Romsilva. Primele demersuri pentru certificarea managementului forestier la standarde internaționale au fost inițiate de Romsilva în urmă cu 19 ani, suprafața pădurilor certificate crescând, în timp, de la 1 milion de hectare în anul 2004, la 2,48 milioane de hectare în prezent”.
Certificarea internaţională „reprezintă garanția că pădurile administrate sunt gestionate durabil, conform celor mai stricte standarde și norme din silvicultură. De asemenea, certificarea oferă siguranța că lemnul are o proveniență certă și legală”.