Piaţa produselor bio din peşte, în expansiune

0
Importator şi distribuitor major pe piaţa românească de produse din peşte şi fructe de mare, Alfredo Seafood anunţă o creștere de circa 10% a cererii de produse bio din pește în 2018 comparativ cu 2017 şi estimează continuarea creşterii în 2019, cu încă 10%. Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul companiei Alfredo Seafood, oferă constatarea că „piața produselor bio traversează o perioadă de creștere accelerată în acest moment. România este puternic influențată de tendința europeană și globală, astfel încât asistăm la vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse de pe această nișă, alimentele bio ocupând un loc fruntaș din punct de vedre al vânzărilor. Am putut observa această tendință și cu ocazia lansării gamei de produse din pește bio a Alfredo Seafood, în vara lui 2018. Interesul românilor pentru tot ceea ce înseamnă alimente bio va rămâne ridicat și în 2019, iar noi vom continua să lărgim portofoliul de produse bio din pește al Alfredo Seafood, pentru a răspunde cererii consumatorilor”. Gama de produse bio oferite de Alfredo Seafood cuprinde patru specii de pește: păstrăv, doradă (cele mai cerute de consumatori), lup de mare, somon, cu precizarea că „produsele din gama bio pot fi ușor recunoscute, fiind marcate prin etichete speciale, de culoare verde pe care sunt specificate calitatea de produs bio și proveniența. Peștii sunt capturați și transportați în țară într-un interval de timp ce variază între 24 și 72 de ore din momentul pescuirii. Produsele Alfredo Seafood din gama bio au certificare a calității la standardele practicate de marii procesatori europeni: Bio EcoCert și HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points – Analiza riscurilor și punctelor critice de control)”. Consumul mediu anual de pește în Uniunea Europeană este, la nivelul lui 2018, de puțin peste 24 de kilograme/capita. Estimările de specialitate sunt că în următorii trei ani România abia va atinge un consum de 8 kilograme/capita.  

Locuri de muncă vacante în Ilfov

0
Evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov arată că agenţii economici din judeţ au vacante la această oră 645 locuri de muncă: 90 – pentru studii superioare, 180 – pentru studii medii, 210 – pentru muncitori calificaţi, 165 – pentru muncitori necalificaţi. Oferta vizează profesiile, meseriile, ocupaţiile de redactor de rubrică, secretară, funcţionar economic, asistent manager, specialist în achiziţii, contabil, tehnician în fizică etc. Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei, informaţii suplimentare: la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul AJOFM Ilfov, la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

A fost fondată Universitatea Civică Europeană

0
Proiectul CIVIS – Universitatea Civică Europeană a fost înscris în cadrul call-ului inițiativei Erasmus+ pentru universități europene. CIVIS – Universitatea Civică Europeană este formată din Universitatea Aix Marseille (Franța), Universitatea Națională și Capodistriană din Atena (Grecia), Universitatea din București (România), Universitatea Liberă din Bruxelles (Belgia), Universitatea Autonomă din Madrid (Spania), Universitatea Sapienza din Roma (Italia), Universitatea din Stockholm (Suedia), Universitatea Eberhard Karls din Tübingen (Germania) şi este definit de fondatori ca „un spațiu universitar integrat în care studenții, cadrele didactice, cercetătorii și personalul auxiliar se bucură de mobilitate și colaborează la fel de liber precum o fac în instituțiile de proveniență”. Un punct forte al consorțiului îl constituie „distribuția teritorială a celor opt universități pe continentul european, de la nord la sud și de la est la vest”. Oferind aceste informaţii Universitatea din Bucucreşti subliniază: „Una dintre prioritățile noastre va viza abordarea provocărilor societale majore ale secolului XXI, pornind de la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă definite de ONU. Astfel, ne dorim să promovăm o abordare bazată pe competitivitate, centrată pe elementele componente ale triunghiului cunoașterii: educația, cercetarea și inovarea. În acest sens, vom facilita accesul la resurse educaționale, științifice și civice, în deplin acord cu principiile cadru exprimate în programele Open Science și Open Educational Resources. A fi o universitate civică înseamnă a acționa atât la nivel local, cât și la nivel global. Din perspectivă locală, ne vom direcționa energiile pentru a avea un impact direct în comunitățile noastre, cu intenția de a întări implicarea și relevanța socială, culturală și economică a universităților CIVIS la nivel regional. Zona mediteraneană și Africa se vor afla în centrul strategiei noastre globale. În acest sens, credem cu tărie că viitorul Europei și cel al Africii sunt interconectate. Ne vom asigura că distribuția geografică a universităților noastre pe axa Marea Baltică – Marea Mediterană – Marea Neagră, împreună cu experiențele comune și relațiile strânse cu partenerii noștri din Sud vor genera beneficii pentru ambele continente pe termen lung. Astfel, CIVIS își propune să devină un punct de referință în ceea ce privește legăturile europene cu regiunile mediteraneană și africană, în cercetare, educație și inovare. Vom implica toate părțile interesate de viața comunităților noastre academice în configurarea orientării și a activităților consorțiului; studenții, cercetătorii, personalul auxiliar și partenerii noștri vor participa în mod activ la modelarea CIVIS și vor contribui la viitorul acestuia.  Guvernanța CIVIS va reflecta voința noastră comună de a angaja o abordare incluzivă de tipul bottom-up. CIVIS își propune să contribuie la crearea unei viziuni noi a învățământului superior european și își va dezvolta propriile acțiuni pe termen lung urmărind acest deziderat”. Principalul canal de comunicare al consorțiului este site-ul CIVIS: www.CIVIS.eu.

Studiu IRES: 80% dintre românii care folosesc aplicații mobile de transport urban consideră că ar găsi mai greu mașini prin metode tradiționale

0
  • Peste 2,5 milioane de români folosesc aplicaţii de transport urban
  • Un milion de români comandă mașini prin aplicația Clever
    27 februarie 2019, București – Digitalizarea și modernizarea transportului în regim de taxi au crescut utilizarea aplicațiilor mobile de transport urban. În prezent, peste 2,5 milioane de români folosesc astfel de aplicații, iar 4 din 5 cred că le-ar fi greu să găsească o mașină atunci când au nevoie în lipsa unei astfel de aplicații mobile, în timp ce 98% le consideră foarte utile, arată cel mai recent studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), cu susținerea Clever. Principalele avantaje pentru care utilizatorii chestionați consideră utile aplicațiile mobile sunt: eficiența, rapiditatea, siguranța, calitatea serviciilor și evaluarea comportamentului șoferului.   „Clever susține nevoia modernizării cadrului legislativ actual, prin adaptarea sa la nevoile pieței, la tendințele actuale de consum. În Parlament, există deja o propunere de a îmbunătăți legislația în domeniul transportului, inclusiv prin integrarea aplicațiilor agregatoare și prin reglementarea serviciilor de transport alternativ”, spune Andrei Frunză, CEO Clever.   Rezultatele studiului IRES vin în completarea studiului MKOR Consulting realizat în perioada iunie-iulie 2018, care confirmă faptul că aplicațiile mobile reprezintă metoda preferată de locuitorii marilor orașe din România pentru a comanda un taxi. Conform studiului MKOR Consulting, 76% dintre românii care aleg să se deplaseze cu taxiul apelează la aplicațiile de mobilitate urbană. Interesul românilor pentru aplicațiile mobile de transport este demonstrat și de frecvența cu care aceștia aleg să comande o mașină prin intermediul unei astfel de aplicații. Astfel, 43% dintre locuitorii marilor orașe din România comandă o mașină prin aplicații mobile de câteva ori pe lună, 31% de câteva ori pe săptămână și 11% zilnic.   Clever este cea mai cunoscută aplicație de mobilitate de tip agregator, cu peste 1 milion de utilizatori și peste 3,5 milioane de comenzi lunare. Studiul IRES a fost realizat în luna februarie 2019 și aplicat pe un eșantion reprezentativ din principalele 6 orașe din țară (București-Ilfov, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași).       Despre CLEVER Aplicația Clever Taxi a fost fondată în 2010 și este prima aplicație de e-hailling din România care permite atât plata cash a cursei, cât și plata direct din aplicație, prin card bancar. Cu peste 1 milion de utilizatori și peste 30.000 de șoferi înregistrați, Clever Taxi a revoluționat mobilitatea urbană din România. Compania are peste 60 de angajați și este prezentă în peste 20 de orașe din România. În luna iunie 2017, business-ul Clever Taxi a fost achizitionat  de grupul Intelligent Apps, înființat în 2009, parte a companiei Daimler Mobility Services. Din același grup fac parte aplicațiile Mytaxi (disponibilă în 9 țări din Europa) și Beat (activă în Grecia, Peru, Chile și Columbia). Intelligent Apps are 16 milioane de utilizatori în 14 țări și 100 de orașe, fiind cea mai mare aplicație de mobilitate urbană din Europa. Mai multe informații și kitul de presă complet sunt disponibile pe www.clevertaxi.com.

Se modifică regimul zilierilor în Parlament?

0
OUG 114 din 2018 – printre efectele căreia se află şi interzicerea implicită a folosirii zilierilor în acţiuni de marketing – ajunge în dezbaterea Camerei Deputaţilor, care va avea, după toate aparenţele, rol decizional. Pentru comunitatea de afaceri din industria bunurilor de larg consum, miza directă a acestei dezbateri este o eventuală revenire la regimul anterior al zilierilor, forma predilectă de angajare a personalului folosit în acţiunile de trade marketing. Tema zilierilor, perspectiva activărilor in-store cu sau fără factor uman şi alternativele oferite de tehnologia digitală constituie subiectele principale ale ediţiei a opta a Congresului de Trade Marketing, Reset 2019, organizat de Piaţa. Evenimentul beneficiază de sprijinul oferit de companii şi branduri cu cel mai bun renume în industria bunurilor de larg consum: Unilever, Delikat, Dove, Rexona, Dero, Cif, Ursus, Cris-Tim, Albalact, Zuzu, Artmatch sunt Parteneri Principali; Coca-Cola HBC România, MPC Trade Marketing Services, Alexandrion Group, Sissi, Farmec sunt Parteneri Gold; D+i Activation este Technology Partner; Wall-Street, StartupCafe.ro, Manager Express, Business Mark, Economistul, Club Economic, România Durabilă, BIZ, IQads şi Smark sunt Parteneri Media. Recent, Cristian Seidler, deputat, membru al Comisiei pentru Muncă şi Protecţie Socială a Camerei Deputaţilor, a confirmat participarea ca speaker la eveniment, iar Inspecţia Muncii a reconfirmat participarea cu un speaker. Sunt aşteptaţi să se alăture, tot ca speakeri, şi reprezentanţi ai Comisiei pentru Industrii şi Servicii şi Comisiei pentru Buget, ambele de la Camera Deputaţilor, pentru a putea evalua şansele unei rectificări în Parlament a regimului zilierilor cu prilejul discutării OUG 114. Deşi este coautor al acestei ordonanţe, Ministerul Muncii nu a reuşit, deocamdată, să dea un răspuns la invitaţia de a desemna un speaker la discuţia despre soluţiile posibile pentru activările de trade marketing în industria bunurilor de larg consum în actualul context. Aşa cum menţionam într-un articol anterior, rectificarea în Parlament a regimului zilierilor este posibilă în măsura în care majoritatea parlamentară înţelege că obligarea agenţiilor de marketing de a încheia contracte de muncă pentru promoteri nu va servi scopului urmărit – sporirea încasărilor la bugetul de asigurări sociale – ci din contră, pentru motivul că astfel de contracte nu se vor încheia din cauza costurilor imense cu taxele. Reducerea volumului de activităţi de trade marketing care implică personal este vizibilă cu ochiul liber de la începutul acestui an. Una din companiile care obişnuia să organizeze multe activări in-store, o mare companie din domeniul dulciurilor, a virat total către digital de la începutul acestui an, fiind extrem de activă în comunicarea promoţiilor prin facebook şi Instagram. De altfel, tehnologia digitală este utilizată din ce în ce mai mult în soluţiile de comunicare in-store, în îmunătăţirea experienţei de cumpărare, ca şi în conexiunea continuă cu shopperii. Trade Marketing Congress are o sesiune specială – Transformarea digitală a trade marketingului – în care speakeri de la Carrefour, Kaufland şi agenţia Pastel vor vorbi despre strategia de dezvoltare a serviciilor digitale, despre cele mai noi soluţii implementate şi despre tendinţele pe plan mondial. A opta ediţie a Congresului de Trade Marketing, Reset 2019, este o bună ocazie de a vă implica în discuţia despre viitorul activărilor la punctul de vânzare cu sau fără factor uman şi de a afla mai devreme, mai multe despre viitorul digital al trade marketingului şi al retailului alimentar. Detalii despre program, speakeri, rezervarea ultimelor locuri disponibile – AICI. Mai multe detalii despre contextul de piaţă în care se desfăşoară Trade Marketing Congress se găsesc AICI.    

MFP a anunțat alocarea a 2 miliarde de lei pentru programul Prima Casă 2019

0
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) a anunţat, vineri, lansarea Programului Prima Casă 2019, ca urmare a primirii, din partea Ministerului Finanţelor Publice, a acordului de distribuire pentru suma de 1,987 miliarde lei din plafonul total de 2 miliarde lei alocat pentru acest an, crie News.ro. Nivelul plafonului a rămas identic cu cel din 2018. Programul Prima Casă 2019 beneficiază de aceleaşi condiţii de acordare a garanţiei statului român pentru finanţările aprobate de băncile participante. ”Începutul anului 2019 marchează pentru FNGCIMM, în calitate de mandatar al statului prin Ministerul Finanţelor Publice, debutul unei etape noi în derularea proceselor operaţionale dedicate Programului Prima Casă, şi, totodată, materializarea unuia dintre principalele obiective strategice ale instituţiei – digitizarea şi automatizarea fluxurilor interne de lucru, ca urmare a implementării unor proiecte demarate in cursul anului 2018”, se arată în comunicat. Până la finele anului 2018, FNGCIMM a acordat peste 260.000 de garanţii şi promisiuni de garantare pentru achiziţionarea sau construcţia de locuinţe pe întreg teritoriul României.

Rezervele valutare ale BNR au crescut cu 569 milioane euro în februarie

0
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, vineri, că rezervele valutare administrate de banca centrală erau, în 28 februarie, de 32,491 miliarde de euro, cu 569 milioane euro mai mari faţă de cele înregistrate în 31 ianuarie, potrivit News.ro. În ianuarie, rezervele valutare administrate de BNR au scăzut cu 1,134 miliarde euro, la 31,92 miliarde de euro De asemenea, rezerva de aur s-a menţinut la 103,7 tone. În condiţiile evoluţiilor preţurilor internaţionale, valoarea acesteia s-a situat la 3,873 miliarde euro. Rezervele internaţionale ale României (valute plus aur) la 28 februarie 2019 au fost de 36,364 miliarde euro, faţă de 35,765 miliarde euro la 31 ianuarie, conform sursei citate. Plăţile scadente în luna martie 2019 în contul datoriei publice denominate în valută, directe sau garantate de Ministerul Finanţelor Publice, însumează circa 113 milioane euro.

INS: Rata șomajului a scăzut în ianuarie la 3,9%

0
Rata șomajului în ianuarie a scăzut cu 0,1 puncte procentuale, la 3,9%, date ajustate sezonier, față de luna precedentă, arată datele transmise vineri de Institutul Național de Statistică (INS). În decembrie 2018, rata șomajului în formă ajustată sezonier a fost 4%, date ajustate sezonier, potrivit datelor revizuite în sus de INS, de la 3,8% cît a fost anunțat inițial, scrie Profit.ro. În ianuarie, numărul șomerilor a scăzut atât față de luna precedentă, cât și față de aceași lună a anului trecut. ”Numărul șomerilor (în vârstă de 15-74 ani) estimat pentru luna ianuarie a anului 2019 a fost de 354 mii persoane, în scădere atât față de luna precedentă (359 mii persoane), cât și față de aceeași lună a anului anterior (403 mii persoane)”, se arată în comunicat. Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 3% pentru luna ianuarie 2019 (3,4% în cazul bărbaților și 2,4% în cel al femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezenta 71,4% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna ianuarie 2019.

Guvernul intenționează să împrumute 2,4 miliarde de lei

0
Ministerul Finanțelor intenționează să împrumute de la bănci și alți investitori mari 2,47 miliarde de lei în luna martie, după ce în februarie a atras 2,2 miliarde de lei, în linie cu ceea ce își propusese, conform Profit.ro De asemenea, suma atrasă în februarie este mică față de ce împrumuta statul în mod obișnuit, dar trebuie precizat că tot în februarie Trezoreria a mai luat, tot prin titluri de stat, alte 700 de milioane de lei prin titluri destinate exclusiv populației, totalul ajungând astfel la 2,9 miliarde de lei. Astfel, Finanțele nu au publicat nici până în prezent programul pentru 2019, iar prospectele lunare sunt de obicei pentru sume reduse, potrivit sursei amintite. Suma nu include în jur de 2 miliarde de lei atrase de la populație și contractarea/trageri de împrumuturi de la instituțiile financiare internaționale. Necesarul brut de finanțare era calculat la aproximativ 74 miliarde de lei.

Pentru o renaștere Europeană

0

Cetățeni ai Europei,

Îmi permit astăzi să mă adresez direct vouă, nu doar în numele istoriei și al valorilor care ne unesc, ci și pentru că este urgent. Peste doar câteva săptămâni vor avea loc alegerile europene, decisive pentru continentul nostru.

Nicicând nu a fost Europa mai necesară de la cel de-al Doilea Război Mondial până astăzi, și totuși niciodată nu s-a aflat ea într-un mai mare pericol decât acum. Brexitul este simbolul acestui pericol. Simbol al crizei Europei, care nu a știut să răspundă nevoilor de protecție a popoarelor în fața marilor șocuri care au zdruncinat lumea contemporană. Totodată este un simbol al riscului european. Riscul nu este apartenența la Uniunea Europeană, ci minciunile și iresponsabilitatea care pot să o distrugă. Cine le-a spus britanicilor adevărul despre viitorul lor după Brexit? Cine le-a vorbit despre pierderea accesului la piața europeană? Cine a evocat riscurile la care se expune pacea din Irlanda dacă se revine la granițele din trecut? Închiderea în sine naționalistă nu propune nimic; este o reacție de respingere fără proiect. Iar această capcană amenință întreaga Europă: cei care exploatează furia oamenilor răspândesc știri false și fac promisiuni deșarte.

În fața acestor manipulări, noi trebuie să rămânem fermi. Mândri și lucizi. Să spunem mai întâi ce este Europa. E un succes istoric: reconcilierea unui continent devastat, într-un proiect inedit de pace, de prosperitate și de libertate. Să nu uităm niciodată acest lucru. Un proiect care și astăzi ne protejează în continuare: ce țară ar putea acționa singură în fața strategiilor agresive ale marilor puteri? Cine ar putea pretinde că este suveran, de unul singur, în fața giganților din domeniul digital? Cum am putea noi rezista la crizele capitalismului financiar fără moneda euro, care este o forță pentru întreaga Uniune? Europa mai înseamnă și miile de proiecte care au schimbat, în viața cotidiană, chipul teritoriilor noastre, o școală renovată aici, o șosea construită acolo, ori accesul la internet în bandă largă, care se extinde și dincolo. Este o luptă și un angajament de zi cu zi, deoarece nici Europa și nici pacea nu sunt un dat imuabil. În numele Franței, eu duc neîncetat această luptă pentru progresul Europei și pentru apărarea modelului european. Noi am arătat că ceea ce ni se spunea că e inaccesibil, și anume crearea unei apărări europene sau protecția drepturilor sociale, este posibil.