PRO BUSINESS TOGETHER 2 

0

Asociatia ProAfaceri Brasov organizeaza o noua editie a conferintei de afaceri PRO BUSINESS TOGETHER. Dupa editia anterioara in care am avut invitati de exceptie precum Bogdan Micu, Radu Soviani, Ciprian Visan, Gabriel Biris, Mircea Capatina si Daniel Apostol.

ProAfaceri Brasov organizeaza o conferinta regionala care aduce in fata participantilor teme interesante, speakeri de exceptie, modele antreprenoriale si networking de calitate. Toate sunt reunite in cadrul evenimentului ce se va desfasura in Brasov, la Hotel Kronwell, in data de 7 noiembrie 2018, incepand cu ora 18:00. Evenimentul se adreseaza atat antreprenorilor, cat si freelancerilor, pasionatilor de afaceri, beneficiarilor de scheme de minimis tip Startup Nation, Romania Diaspora sau alte fonduri europene, consultantilor in afaceri, studentilor interesati de deschiderea unei afaceri, dar si managerilor si intraprenorilor.

Implica-te, educă-te, evoluează !!!

  Agenda evenimentului este urmatoarea: 16:15 – 16:30 – Primirea participantilor 16:30- 17:30 – Workshop „Atragerea finantarilor potrivite pentru afaceri de succes” 17:30 – 17:45 – Networking informal 17:45 – 18:00 – Deschiderea evenimentului 18:00 – 18:20 –„Inovarea in afaceri de succes” – consultant in afaceri, Rodica Lupu 18:20 – 18:35 –„Criza financiară, basmul cu balauri sau realitate?” – Cristina Chiriac – presedinte al Confederației Nationale pentru Antreprenoriat Feminin 18:35 – 19:10 – „Get to Know Each Other” – prezentarea Comunitatii ProAfaceri Brasov (domenii de activitate, proiecte reusite, modele de afaceri, oportunitati de colaborare) 19:10 – 19:40 „Antreprenorul modern – mentalitatea de a fi leu intr-o lume de caprioare” – business angel Marius Ghenea 19:40 – 20:00 Tombola ProAfaceri (premii in bunuri si servicii, dar si membership gratuit la ProAfaceri Club) 20:00 – 20:10 Inchiderea evenimentului 20:10 – 22:00 Degustare de vinuri, cina tip bufet, networking informal. Asociația ProAfaceri Brașov a apărut din dorința de a dinamiza mediul de afaceri brașovean, dar și pe cel regional și național. Prin implicarea în activități care să creeze oportunități pentru investitori, oameni de afaceri români și piața forței de muncă.

Asociația ProAfaceri Brașov își propune să fie prima opțiune a antreprenorilor în vederea dezvoltării, finanțării și internaționalizării afacerilor.

Evenimentul se va concentra pe factorii cheie cu un impact major în performanța afacerilor. Conferința își propune să ofere cadru pentru:
  • Dezbaterea pe marginea subiectelor actuale de business.
  • Prezentări ale oportunitățiilor și instrumentelor pentru dezvoltarea afacerilor.
  • Acces la consultanță și know-how
  • Workshop-uri interactive pentru dezvoltarea personală și profesională.
  • Networking cu potențiali parteneri de afaceri (clienți, furnizori)
Parteneri media: MixTv, Radio Brasov, Brasovul Tau, Radio Guerilla, Transilvania Expres, MyTex.ro, 24 Fun Brasov, Brasov Tv, Corona Press, Economistul.ro, Club Economic, Romania Durabila, bizis.ro, Transilvania Business Cluj Napoca, Înscrie-te acum și beneficiezi de pretul Early Birdpâna in data de 1 noiembrie, plătești doar 160 lei pentru un bilet ce asigura un loc la conferinta, acces la cina si degustarea de vinuri. In perioada 1-6 noiembrie, pretul va fi de 190 lei, iar in ziua evenimentului pretul va fi de 220 lei!

PROfesionisti – PROfitabili – PROactivi

   

Asociaţia pentru Dialog Intercultural lansează filmul „Inima Nomadă a Marii Uniri”  

0
Un proiect de investigaţie ştiinţifică, restituire istorică şi creaţie artistică derulat de Asociaţia pentru Dialog Intercultural, finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale în contextul susţinerii proiectelor dedicate centenarului Marii Uniri, este finalizat miercuri, 31 octombrie 2018, prin lansarea oficială a filmului „Inima Nomadă a Marii Uniri”, dedicat rolului umanitar al Reginei Maria în timpul Primului Război Mondial, precum şi activitatea diplomatică a ei la Conferinţa de Pace de la Paris, în SUA şi în Marea Britanie. Evenimentul are loc la Comisia Naţională a României pentru UNESCO, la ora 17.00. Filmul este realizat de Tania Nicolau; director de imagine – Alexandru Şerban, scenariu – Mirela Popescu, scenografie – Mihai Chiţu, producător – Silviu Gherman. Parteneri sunt Comisia Naţională a României pentru UNESCO, Muzeul Naţional Cotroceni , Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Muzeul Viticulturii și Pomiculturii Golești, Muzeul Brăilei „Carol I”, Muzeul Municipal Curtea de Argeș, CEPC Onești, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Republica Moldova. În avanpremiera filmului, prof. Tania Nicolau a evidenţiat componenta educativă şi informativă a filmului, care va fi distribuit la inspectorate şcolare judeţene, case ale corpului didactic, universităţi, centre UNESCO, muzee. Istoricul Ştefan Dumitrache, directorul Muzeului Municipal Curtea de Argeş, a evocat aspecte mai puţin cunoscute, ignorate în prezentarea istoriei naţionale la şcoală şi în spaţiul public, din viaţa şi activitatea reginei Maria. În perioada imediat următoare, prezentarea filmului va oferi cadrul unei serii de reuniuni şi dezbateri: 10 noiembrie – la Alba Iulia, „Primul Război Mondial şi încoronarea de la Alba Iulia”; 21 noiembrie – la Muzeul Naţional al Viticulturii şi Pomiculturii Goleşti, „Regina soldat-Regina diplomat”; 19 noiembrie – la Muzeul Naţional Cotroceni, „Centenarul Marii Uniri din perspectiva genului”; la Mausoleul Mărăşeşti; 17 noiembrie – la Muzeul Brăilei „Carol I”; 24 noiembrie – la Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bặlti, Republica Moldova; 27 noiembrie – la Gala UNESCO; 1 Decembrie – la Curtea de Argeş.    

Sub egida Family Business Network România s-a desfăşurat Conferința Afacerilor de Familie

0
Family Business Network România a organizat ediţia 2018 a Conferinței Afacerilor de Familie, cu tema „Guvernanța corporatistă în afacerile de familie. Soluții personalizate de investiții pentru administrarea bunurilor familiei”. Evenimentul a fost găzduit de Hotel Athénée Palace Hilton din Bucureşti şi a oferit un tablou la zi în domeniul business-ului, încă incipient la noi, perpetuat din generaţie în generaţie. Totodată, a constituit un prilej aplicat de ceea ce se poate numi şi în cazul de faţă formare continuă, profesionişti în consultanţă fiscală şi administrarea afacerilor oferind informaţii, exemple, bune practice. Au prezentat expuneri şi au răspuns întrebărilor invitații speciali Charles Robinet-Duffo (PDG Henner Group, Franţa) – pe tema “Între a doua şi a treia generaţie” şi Jakub Kołodziej (administrator independent, fost membru non-family al Comitetului Director al Roleski Group, Polonia) – despre “Managementul afacerilor de familie din perspective unui non-membru de familie”, Sorana Baciu (preşedintele Asociaţiei Administratorilor Independenți – AAI), Lukas Puchinger (Portfolio Manager LGT Bank), Angela Roşca (Managing Partner Taxhouse), Gabriel Sincu, Corina Mîndoiu, Andreea Cosmănescu (EY România). Au fost decernate recunoaşterile FBN România. Florin Madar, președintele FBN România și fondator al Temad, a subliniat că Family Business Network România a fost înfiinţată în 2012, iar acum cuprinde „25 de membri, adică 25 de firme foarte importante din România, multe dintre ele lideri pe segmentul lor de activitate”. Argumentul forte este că în 2017, aceste firme „au avut o cifră de afaceri de peste 1,7 miliarde de euro şi peste 23.000 de angajaţi”, Florin Madar accentuând: „Consider că ar trebui să fim o voce importantă pentru această ţară”. FBN România cuprinde la această oră antreprenorii deţinători ai companiilor Adrem Invest, Agricin, Amset Prodexim, Autonom Services, Bog’Art, Class Living, Cris-Tim, Dinamic 92 Distribution, Electra, Eximtur, FAN Courier Express, Fildas Trading, Ivatherm, Global Vision, MBT Telecom, M&M Product, Novaintermed, Omnilogic, Secpral Pro Instalatii, Skela, Temad  Co, Te-Rox, Tecnostar Consulting, Tester Grup, Transavia (foto de familie, FBN România). Din 2015, FBN România este membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles. La nivel mondial, repere de notorietate în domeniul afacerilor de familie sunt companii precum Carrefour, Volkswagen, BMW, Ford Motor, Fiat, Porsche, L’Oreal, Arcelor Mittal, Samsung Electronics, Auchan, Cargill.

De un sfert de veac, Camera bucureșteană premiază excelența în afaceri

0
Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) organizează astăzi, la Sala Rondă a Hotelului Intercontinental, ediţia a XXV-a a TOPULUI FIRMELOR DIN BUCUREŞTI, eveniment de referinţă pentru viaţa economică a Capitalei. La ceremonia de înmânare a premiilor participă, alături de manageri ai celor mai performante companii bucureştene, personalităţi de prim-plan din spaţiul economic, academic şi diplomatic din România, membri ai Guvernului, oficialităţi de la nivelul Instituţiei Prefectului, primăriilor de sector şi organizaţiilor neguvernamentale – asociaţii profesionale, camere de comerţ şi organizaţii patronale. „Anul 2018 este cu totul special pentru noi. Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București aniversează 150 de ani de activitate neîntreruptă în slujba comunității de afaceri, ani marcați deopotrivă de provocări și reușite. Printr-o frumoasă coincidență, 2018 este și anul care marchează un sfert de veac de când, în fiecare toamnă, premiem excelența în toate formele ei, în cadrul Topului firmelor”, afirmă prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei bucureştene. Potrivit CCIB, laureaţii topului au fost stabiliţi conform unei metodologii severe şi complexe, aprobată şi aplicată unitar, la nivelul întregului sistem cameral. În stabilirea clasamentelor finale au fost luaţi în calcul indicatori precum: cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat, calculaţi în baza a 16 elemente extrase din situaţiile financiare depuse de companii la Ministerul Finanţelor Publice şi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. „Aducem în lumina reflectoarelor afaceri de succes, dar nu uităm că în spatele acestora sunt oameni: antreprenori vizionari, manageri consecvenți, echipe creative, implicate și pline de pasiune. Așa că dincolo de clasamente și metodologii, de rezultate financiare de top, îi premiem pe cei care își doresc să fie mâine mai buni decât astăzi și nu au încetat niciodată să gândească outside the box”, subliniază președintele CCIB. Potrivit metodologiei de top, dintre cele 130.653 de firme cu sediul social în Capitală, care au depus bilanţul aferent anului 2017, au îndeplinit criteriile de eligibilitate 41.987 firme, adică 32,1% din total. Dintre acestea, Camera bucureşteană premiază 6.922 firme, adică 16,5% din totalul firmelor considerate eligibile. În ceea ce priveşte structura pe domenii de activitate, cele mai multe companii premiate de Camera bucureşteană activează în domeniul serviciilor (2.379 firme, 34% din total), fiind urmate de firmele din domeniul comerțului (1.973 de companii, 29% din total) și de cele cu profil industrial (1.384 firme, 20% din total). Remarcăm faptul că CCIB a premiat anul acesta, potrivit metodologiei de top, 415 companii ce activează în construcții, respectiv 6% din totalul companiilor laureate. În clasamentul întocmit de Camera bucureşteană, o pondere de 6% revine domeniului cercetare, dezvoltare şi inovare (respectiv 387 entităţi premiate), turismului, 3% (240 firme laureate), iar agriculturii, silviculturii şi pescuitului, 2% (144 companii). În vederea realizării unui clasament cât mai obiectiv, în cadrul fiecărei grupe sunt premiate companiile pe cinci clase de mărime: întreprinderi foarte mari, mari, mijlocii, mici si microîntreprinderi. Cele 6.922 companii concentrează o cifră de afaceri de aproape 69 mld. euro, un profit din exploatare de peste 6 mld. euro și 578.060 de salariați. Laureații fac parte din cea mai dinamică și importantă comunitate de afaceri a țării. Cu o rată a şomajului de doar 1,4% faţă de 3,4% la nivel naţional, Capitala concentreaza 23,2% din totalul firmelor active din România, 20,6% din totalul salariaţilor tarii, aproape 30% din suprafaţa de vânzare şi din desfacerile cu amănuntul la nivel naţional, 16% din valoarea exporturilor româneşti şi 29% din valoarea importurilor realizate de România, circa 60% din activitatea de cercetare ştiinţifică a ţării si 60,3% din totalul investiţiilor străine directe realizate în țara noastră după 1990 (circa 46 mld. euro). Pe lângă distincțiile acordate pentru rezultatele economice obținute în anul 2017, în cadrul evenimentului sunt decernate trofee de excelenţă companiilor care în ultimii cinci ani s-au clasat pe prima poziţie în competiţia elitelor, trofeul „George G. Assan”, pentru „Brandul românesc al anului”, trofeul „Ioan V. Socec”, precum și o serie de premii speciale pentru promovarea antreprenoriatului autohton.

Piaţa de puericultură mică, 7% creştere în S1 2018 faţă de perioada similară din 2017

0
Puericultura mică – industria produselor pentru copii de 0-3 ani (suzete, biberoane, tetine şi accesorii, periuțe de dinți, aspiratoare nazale, geluri gingivale, seturi de veselă, articole care oferă siguranță copilului în casă etc.) – a înregistrat o creștere de circa 7% în primul semestru din acest an faţă de perioada similară din 2017, anunţă Superfood Company, importator și distribuitor germano-român de top în domeniu. Nivelul atins de piaţa de profil în S1 2018 este de 7,5 milioane de euro, estimarea fiind de 16 milioane euro la sfârşitul anului. În 2017, valoarea atinsă a fost de 15 milioane de euro, cu 25 de jucători activi, Superfood Company fiind între primii trei din punctul de vedere al cotei de piață, din care deține aproape 20%, prin mărcile Baby Nova, Nuby, Dentistar, Bibi, Dreambaby, Baby Works. Daniel Dărăban, directorul general al Superfood Company, apreciază: „Creșterea pieței de puericultură mică este influențată de majorarea consumului pe plan local, care va continua și în următoarea perioadă, conform estimărilor noastre. Superfood a avut o evoluție foarte bună pe acest segment, în primul semestru al anului, Baby Nova fiind marca cel mai bine vândută, atât pe segmentul de puericultură mică, cât și la nivelul întregului portofoliu. Nișa produselor de îngrijire a copiilor mici traversează o perioadă bună, stabilă, dar rămâne supusă provocărilor. Dintre cele 25 de companii care activează în acest sector, 80% din cota de piață este reprezentată de primii șapte jucători”.      

O boală cu implicaţii economice grave

0
Societatea Română de Dermatologie semnalează că psoriazisul, „boală cronică, sistemică, care afectează nu doar pielea, ci şi alte organe”, generează inclusiv probleme de natură economică: „50% dintre pacienţi relatează o calitate a vieţii scăzută din cauza discriminării la locul de muncă; 62% dintre pacienţi se confruntă cu probleme financiare din cauza bolii”. Statistic, „pacienţii cu psoriazis sever ratează anual în medie între 3 şi 26 de zile de muncă, în timp ce 23% dintre aceştia afirmă că psoriazisul a influenţat alegerea unei cariere profesionale”. Se adaugă aprecierea proprie a bolnavilor (43% dintre ei) că psoriazisul este o „ruşine socială”, episoadele depresivee manifestate de 60% dintre pacienţi,    gândul suicidal manifestat de într-un anumit moment de 1 din 3 bolnavi. Prezentând aceste informaţii în contextul Zilei Mondiale de Luptă împotriva Psoriazisului, Societatea Română de Dermatologie „transmite mesajul că psoriazisul nu este o boală contagioasă şi subliniază necesitatea unui management adecvat al afecţiunii, în vederea creşterii calităţii vieţii pacientului”. Dr. Alin Nicolescu (foto), medic primar dermatovenerologie, secretar general al Societăţii Române de Dermatologie, subliniază: „O analiză la nivelul ţării arată că avem unul dintre cele mai bun registre de psoriazis vulgar, incluzând peste 7.000 de pacienţi, acesta fiind poate şi unul dintre cele mai bune registre de boală din ţară. Psoriazisul poate fi controlat şi tratat dacă este bine gestionat şi, din fericire, există din ce în ce mai multe soluţii de tratament biologic. La acest capitol, România stă la fel de bine precum alte ţări, cum ar fi Germania şi Franţa şi putem să le oferim pacienţilor cele mai noi terapii pentru psoriazis. Tratamentele sunt accesibile, sunt compensate, multe dintre acestea fiind gratuite. Tot ceea ce trebuie să facă pacienţii este să se prezinte la medic şi să asculte sfaturile de specialitate”.

Târgul Indagra, la Romexpo

0
La 31 octombrie, se deschide Indagra – Târgul internaţional de produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii şi zootehniei, organizat de Romexpo în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România. Se desfăşoară până duminică 4 noiembrie, în spaţiile nou construite ale Centrului Expoziţional Romexpo şi pe platforme exterioare. Concomitent, sunt prezentate târgurile Indagra Food şi Expodrink. Programul de vizitare este: 31.10-03.11.2018, între orele 9.00 şi 19,00, 04.11.2018, între orele 9.00 şi 16.00.

Agresiune gravă asupra unui pădurar al Romsilva

0
Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva anunţă că un pădurar de la Ocolul Silvic Brodoc, Direcția Silvică Vaslui, Artenie R, a fost „victima unei agresiuni grave, în afara fondului forestier (…), fiind atacat de aproximativ 20 de membri ai unei grupări specializate în tăierea ilegală de arbori în pădurile de stat și cele private. Romsilva relatează că pădurarul a fost înconjurat „de membrii grupării infracționale pe raza localității Valea Mare-Negrești, fiind amenințat cu o sabie și lovit în zona capului și a picioarelor, provocându-i numeroase echimoze în zona capului și fracturi multiple la un picior. Victima agresiunii a fost transportată de urgență la Spitalul Clinic de Urgență Sf. Spiridon din Iași, fiind în prezent în stare stabilă, urmând ca pădurarul să fie supus unor intervenții chirurgicale. Regia Națională a Pădurilor – Romsilva va oferi întregul sprijin pădurarului, pentru refacerea fizică și psihică, în urma traumelor suferite. Polițiștii IPJ Vaslui și procurori ai Parchetului de pe lângă Judecătoria Vaslui efectuează cercetări pentru identificarea agresorilor și aplicarea măsurilor legale. Regia Națională a Pădurilor – Romsilva acordă întregul sprijin organelor de cercetare penală pentru analiza cu celeritate și soluționarea legală a acestui caz grav de agresiune”. De asemenea, Romsilva precizează că „agresiunea a avut loc la o zi după ce Artenie R., împreună cu alți doi angajați ai Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și patru jandarmi, a surprins într-o pădure mai mulți membri ai grupării infracționale respective cu o căruță cu lemne tăiate ilegal, fiind aplicate măsurile legale, inclusiv confiscarea atelajului hipo, a lemnelor tăiate ilegal și a unui motoferăstrău. Pădurea respectivă este una privată, fiind preluată în pază de către Direcția Silvică Vaslui, în urma aplicării prevederilor articolului 16 din Legea 46/2008 – Codul Silvic. În ultimele două săptămâni, angajații Romsilva și jandarmii au efectuat opt acțiuni de prevenire a tăierilor ilegale în zona respectivă”. Totodată, RNP Romsilva semnalează că „este al treilea caz din acest an în care personalul silvic al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva este agresat de către grupări infracționale specializate în tăieri ilegale în păduri de stat sau private pentru că sunt împiedicate să sustragă ilegal lemn din păduri, alte două cazuri similare fiind înregistrate în județele Caraș-Severin și Suceava. În primele șase luni ale anului, au fost înregistrate alte 20 de agresiuni asupra personalului Romsilva, iar în ultimii cinci ani, au fost agresați de infractori alți 157 de angajați ai Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva. În urma controalelor efectuate de personalul Romsilva, în ultimii cinci ani au fost constatate 7301 infracțiuni silvice. În primele șase luni ale acestui an, angajații Romsilva au efectuat 45.862 de acțiuni de control la circulația materialului lemnos, unele împreună cu polițiști și jandarmi, fiind constatate 813 infracțiuni silvice și 6118 contravenții silvice, în urma controalelor volumul tăierilor ilegale în pădurile de stat scăzând cu 19,67%”.

Delta Studio, ultima oră în amenajări interioare şi finisări de lux

0
Delta Studio – lider pe piața amenajărilor interioare de lux din România, cu peste 20 de ani de expertiză în reprezentarea celor mai importante branduri la nivel mondial – prezintă în showroom-ul principal din București (zona Răzoare) cele mai noi colecții de mobilier italian și spaniol lansate la Salone del Mobile Milano 2018, manifestare comercială şi expoziţională de referinţă în domeniu. În showroom-ul Delta Studio sunt expuse creaţii ale unor branduri de profil, precum Poliform, Gamadecor, Arketipo Firenze, Ditre Italia, CorteZari, Bontempi. Delta Studio prezintă și mobilier din producția proprie: brandul Formmat, caracterizat prin faptul că este „reinterpretat anul acesta potrivit noilor tendințe în design interior”. Consonant, sunt etalate finisaje, articole sanitare, baterii luxury de ultimă generaţie şi sunt oferite idei, consultanţă, soluții de amenajări inovative. Întreaga prezentare este realizată într-un concept unitar creat şi amenajat de Cristina Golban, arhitect de interior, împreună cu Oana Deacu, arhitect de interior. Delta (1) Evenimentul inaugural s-a derulat sub genericul #weareluxury şi a reunit peste 300 de invitați din industriile, cercetarea şi creaţia de profil. Dragoș Bonea, director general al Delta Studio, a subliniat în context că reamenajarea showroom-ului principal din București materializează o investiţie de un milion de euro şi reprezintă un prim pas dintr-o amplă strategie de dezvoltare: „Ne propunem ca în următorii doi ani, Delta Studio să fie cel mai important reper în materie de amenajări interioare din România”. Succesul în acest sens, apreciază Dragoş Bonea, vine din oferta integrată care cuprinde tot ce trebuie pentru amenajare interioară, de la materiale şi instalaţii la informaţii certe referitoare la preţ, la dată de livrare etc., din posibilitatea eventualei combinări într-o singură amenajare a unor produse de lux cu unele de nivel mediu, precum şi din calitatea şi devotamentul echipei Delta Studio.  

Programul antreprenorial „Startup Activator”

0
  Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, în parteneriat cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est și cu Consiliul Județean Neamț, implementează proiectul „Startup Activator”. Scopul principal al proiectului îl reprezintă „încurajarea antreprenoriatului prin implementarea unui program integrat de formare, mentorat și finanțare pentru viitori întreprinzători în regiunea Nord-Est”. Acordarea finanțării s-a făcut prin competiţie. S-au înscris peste 500 de persoane, care au efectuat cursuri de formare antreprenorială, iar 219 dintre acestea au depus planuri de afaceri. În urma analizării dosarelor, 75 dintre ele vor beneficia de o finanțare nerambursabilă de maximum 160.000 de lei. În funcţie de localizare, planurile de afaceri provin din judeţele Neamț (90), Iași (72), Bacău (22), Botoșani (18), Suceava (12), Vaslui (5). Pe domenii, viitoarele afaceri vor fi în în: industria prelucrătoare (21%), activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice (14%), activităţi culturale şi recreative (11%), IT (10%), hoteluri şi restaurante (8%). Repartiția pe gen arată că 58% din companii vor fi înființate de bărbați și 42%, de femei. Oana Bâra, manager de proiect, apreciază: „Proiectul Startup Activator a venit în sprijinul persoanelor care au vrut să beneficienze de cursuri de formare antreprenorială și să își pună în practică ideea de business. Cele 75 de firme nou înființate vor crea cel putin 150 de noi locuri de muncă și vor fi sprijinite permanent prin intermediul unui program integrat de asistență și mentorat. Regiunea Nord-Est a demonstrat că, pe lângă vastul tezaur natural și cultural de care dispune, este caracterizată și de un spirit antreprenorial dezvoltat, orientat pe crearea de valoare adăugată care să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a regiunii. Numărul mare de deponenți reprezintă un vot de încredere  pe care persoanele din regiune l-au acordat proiectului și vreau să le asigur că întreg parteneriatul va continua să susțină prin acțiuni concrete dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din Regiunea Nord-Est.”