Microsoft și Grupul BMW lansează Open Manufacturing Platform

0

Companiile colaborează într-o nouă inițiativă de stimulare a dezvoltării soluțiilor industriale deschise IoT și contribuie la dezvoltarea unei comunități pentru a construi viitoare soluții Industry 4.0

  Săptămâna aceasta, la Hannover Messe, Microsoft Corp. și Grupul BMW au anunțat o nouă inițiativă dedicată comunității prin care și-au propus să furnizeze inovații mai rapide și mai rentabile în sectorul de producție. În prezent, producția și profitabilitatea pot fi îngreunate de sisteme complexe de proprietate care generează depozite de date și productivitate scăzută. Open Manufacturing Platform (OMP) este o platformă concepută pentru a elimina aceste bariere prin crearea unui cadru tehnologic deschis care poate fi aplicat mai multor industrii. Această inițiativă va sprijini dezvoltarea de soluții de producție inteligente, care vor fi distribuite de participanții OMP în sectoarele auto și de producție mai vaste. Scopul este acela de a accelera în mod semnificativ viitoarele dezvoltări industriale IoT, de a crește eficacitatea și de a stimula eficiența producției, abordând în același timp provocări industriale care apar în mod frecvent. OMP este creată pe platforma cloud IoT industrială Microsoft Azure și le oferă membrilor comunității o arhitectură de referință cu componente open source bazate pe standarde industriale deschise și pe un model de date deschis. Pe lângă facilitarea colaborării, această platformă este concepută pentru a debloca și standardiza modele de date care permit analize și scenarii de învățare automată – date care au fost gestionate în mod tradițional în sistemele brevetate. Folosind cazuri de utilizare industrială și cod eșantion, membrii comunității și alți parteneri vor putea să-și dezvolte propriile servicii și soluții, păstrând în același timp controlul asupra datelor lor. „Microsoft își unește forțele cu Grupul BMW pentru a transforma eficiența producției digitale în industrie”, a declarat Scott Guthrie, vicepreședinte executiv, Microsoft Cloud + AI Group. „Angajamentul pe care ni l-am asumat, acela de a construi o comunitate deschisă, va crea noi oportunități de colaborare pe întreg lanțul valoric de producție”. Cu peste 3.000 de dispozitive, roboți și sisteme autonome de transport conectate la platforma IoT BMW Group, construită pe baza capabilităților cloud, IoT și AI ale Microsoft Azure, BMW Group intenționează să aducă în comunitatea OMP cazuri de utilizare inițiale relevante. Un exemplu este utilizarea de către companie a platformei IoT pentru a doua generație a sistemelor sale de transport autonome în fabrica BMW Group din Regensburg, Germania, una dintre cele 30 de unități de producție și montaj ale BMW Group din întreaga lume. Acest caz de utilizare a permis BMW Group să-și simplifice foarte mult procesele logistice prin coordonarea centrală a sistemului de transport, creând o eficiență sporită a logisticii. În viitor, acest caz împreună cu alte cazuri de utilizare – cum ar fi buclele de feedback digitale, managementul lanțului de aprovizionare digitală și întreținerea predictivă – vor fi disponibile și, mai mult, vor fi dezvoltate în continuare în cadrul comunității OMP. „O sarcină complexă cum este realizarea de produse premium individualizate necesită soluții IT și software inovatoare”, a declarat Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, Producție. „Interconectarea unităților și sistemelor de producție, precum și integrarea sigură a partenerilor și furnizorilor sunt deosebit de importante. Ne bazăm pe cloud din 2016 și dezvoltăm în mod constant noi abordări. Prin Open Manufacturing Platform ne dorim să punem soluțiile noastre la dispoziția altor companii și să le exploatăm împreună potențialul, pentru a ne consolida o poziție puternică și de lungă durată pe piață.” OMP reprezintă următorul pas în dezvoltarea parteneriatului tehnologic de lungă durată dintre BMW Group și Microsoft și angajamentului reciproc față de inovație și crearea de oportunități în industrie. Prin intermediul OMP, membrii comunității vor avea oportunități mai mari de a descoperi potențialul datelor lor, permițându-le să construiască și să integreze soluțiile industriale mai rapid și mai sigur și, la rândul lor, să beneficieze de contribuția și învățarea de la alte organizații. OMP va fi concepută pentru a răspunde provocărilor industriale obișnuite, cum ar fi conectivitatea mașinilor și integrarea locală a sistemelor. Acest lucru va facilita reutilizarea soluțiilor software între producătorii de echipamente originale, furnizori și alți parteneri, reducând în mod semnificativ costurile de implementare. De exemplu, OMP va beneficia de un standard robotic bazat pe ROS pentru sistemele de transport autonome pentru producție și logistică, disponibil pentru toți. OMP va fi compatibilă cu arhitectura de referință Industry 4.0 existentă, utilizând standardul de interoperabilitate industrială OPC UA. „Aceasta este o veste foarte bună pentru industria de producție”, a spus Stefan Hoppe, președinte și director executiv, OPC Foundation. „Utilizarea standardelor industriale internaționale deschise, cum ar fi OPC UA în comunitatea OMP, le permite producătorilor, constructorilor de mașini și furnizorilor să integreze echipamentele și sistemele existente în mod eficient și sigur. Companiile au promovat multă vreme ecosisteme de proprietate, închise – angajamentul OMP de a deschide orizontul dezvoltării va contura producția viitorului.” Platforma de bază va continua să evolueze de-a lungul timpului alături de cerințele de producție, pentru a integra noi inovații, inclusiv zone de analiză, inteligență artificială și bucle de feedback digitale. În prezent, comunitatea OMP se extinde prin recrutarea de parteneri. Comitetul consultativ al OMP va funcționa până la sfârșitul anului 2019 cu o serie inițială de patru până la șase parteneri și un număr de cel puțin 15 cazuri de utilizare care să fie lansate în medii de producție selectate. Cei doi parteneri inițiali, Microsoft și BMW Group, încurajează și alți producători și furnizori, inclusiv companii din afara industriei auto, să se alăture comunității.

Conferinţa internaţională URBAN-INCERC

0
 

INCD URBAN-INCERC organizează cea de-a XV-a ediţie a conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, arhitectură, urbanism şi dezvoltare teritorială CONTRIBUŢIA INCD URBAN-INCERC LA DEZVOLTAREA DURABILĂ A HABITATULUI UMAN EUROPEAN, 29 mai 2019

Urban La mai mult de un deceniu de la reintegrarea sa în marea familie europeană, România preia în 2019 preşedinţia rotativă a Uniunii Europene. Tot în 2019, când se împlinesc 70 de ani de la înfiinţarea primului institut naţional de cercetare în domeniul planificării spaţiale (astăzi sucursala URBANPROIECT a INCD URBAN-INCERC), Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC aniversează mai mult de un deceniu de existenţă sub acest nume, iar revista „Urbanism. Arhitectură. Construcţii”, expresie a viziunii INCD URBAN-INCERC asupra domeniului său de cercetare, serbează un deceniu de apariţie neîntreruptă. Toate aceste momente aniversare sunt, totodată, prilej de bilanţ şi reflecţie. Apariţia noului institut în contextul integrării euroatlantice a României a făcut ca, încă de la înfiinţarea sa reunind trei entităţi cu o veche tradiţie de cercetare, misiunea, viziunea şi obiectivele sale să capete o anvergură europeană în special şi internaţională în general, noul institut propunându-şi să contribuie în mod substanţial la dezvoltarea durabilă europeană şi internaţională a obiectului său de cercetare – habitatul uman. Pornind de la aceste considerente, obiectivul conferinţei este de a propune o reflecţie asupra contribuţiei cercetării româneşti din domeniul construcţiilor, economiei construcţiilor, arhitecturii, urbanismului şi dezvoltării teritoriale la consolidarea europeană a domeniului, cu accent pe contribuţia INCD URBAN-INCERC la acest proces. Evenimentul va fi organizat de Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC la sediul central din Bucureşti, Şos. Pantelimon nr. 266, sector 2. Mijloace de transport: tramvaiele 14, 36, 46 şi 55 (staţia B-dul Chişinău), autobuzele 101, 104, 243 şi 335 (staţia B-dul Chişinău), 253 (staţia Morarilor). Accesul la lucrările conferinţei este permis doar participanţilor înscrişi, indiferent dacă prezintă sau nu o lucrare. Înscrierea la eveniment este gratuită şi se poate face exclusiv on-line la adresa https://docs.google.com/forms/d/1FsklBwD5Aro5wciJp0knSXnMVwZebr61nH7wR9Y888Y/viewform Comunicările vor fi susţinute prin afişarea de postere sau susţinerea unor prezentări orale de maximum 15 minute în sesiuni moderate. În vederea prezentării unei lucrări, fiecare participant trebuie să se înregistreze până la data de 10 mai 2019. De asemenea, INCD URBAN-INCERC oferă participanţilor posibilitatea publicării rezumatelor şi lucrărilor integrale în publicaţiile editate, accesibile pe pagina http://pub.incd.ro/, după cum urmează; lista include aceste publicaţii în ordinea crescătoare a importanţei acestora, dar şi a cerinţelor legate de conţinutul şi forma lucrării, publicarea fiind condiţionată în fiecare caz de către acceptarea conţinutului ştiinţific de către referenţi şi respectarea strictă a instrucţiunilor de redactare:
  • Rezumat (redactate în limbile română (obligatoriu cu diacritice) şi engleză pentru autorii români, în limba engleză pentru autorii străini) se vor publica în „Conferinţa de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului. Rezumate ale lucrărilor”, vol. 15, ISSN 2343-7537, publicaţie indexată în ProQuest, Ulrich’s Web şi Europa World of Learning / Routledge – pagină: http://pub.incd.ro/AP/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 26 aprilie 2019.
 
  •  Lucrările integrale redactate în limba română sau limbile engleză sau franceză se vor publica în volumul „Lucrările conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului”, vol. 15, ISSN 2393-3208, indexat în CiteFactor, ProQuest, Sherpa/RoMEO şi Ulrich’s Periodicals Directory – pagină: http://pub.incd.ro/PP/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 26 aprilie 2019.
  •  Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Construcţii, ISSN 1221-2709 (indexată în 31 de baze de date şi biblioteci, inclusiv de către CNCSIS – categoria B+) – pagini: http://constructii.incerc2004.ro/ (momentan nefuncţional) sau http://pub.incd.ro/C/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 10 mai 2019.
  • Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii, ISSN 2069-0509 (indexată în 44 de baze de date şi 80 de biblioteci internaţionale – pagini: http://uac.incd.ro/ sau http://pub.incd.ro/UAC/index.htm. Termenul limită de trimitere este 10 mai 2019.
Pentru ca volumele de rezumate şi lucrări să poată fi disponibile participanţilor, nu se vor admite lucrări trimise spre publicare după data-limită, deşi participanţii înscrişi după 26 aprilie 2019 vor putea susţine comunicările. În cazul publicării în reviste, termenele limită pot fi extinse la cerere. În alegerea revistei, participanţii din domeniul construcţiilor trebuie să ţină cont că pentru revista Construcţii sunt necesare articole cu un pronunţat caracter tehnic, care conţin o fundamentare matematică demonstrată prin ecuaţii şi prezintă rezultate experimentale, în timp ce revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii, având un auditoriu mai eterogen, publică şi articole cu un caracter mai general, care nu conţin neapărat ecuaţii şi rezultate experimentale. În schimb revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii impune autorilor condiţia existenţei unei bibliografii cu cel puţin 25 de titluri, axată în proporţie de 90% pe materiale publicate (articole de specialitate publicate în reviste sau volumele unor conferinţe, cărţi şi capitole de carte), şi într-o proporţie de cel puţin 80% pe articole publicate în reviste din fluxul principal, indexate ISI/Scopus. Alături de respectarea instrucţiunilor pentru autori, condiţia este obligatorie, nerespectarea sa conducând la neacceptarea articolelor trimise spre evaluare. Instrucţiuni de redactare: Vă rugăm să nu trimiteţi organizatorilor documente care nu sunt solicitate (prezentări Power Point sau alte materiale); singurele documente care trebuie trimise sunt rezumatele şi lucrările integrale, şi singurul format acceptabil este Word 2003 sau anterior (DOC). Documentele trimise în alte formate (DOCX, PDF) nu vor fi luate în consideraţie. Posterele vor avea dimensiunea A0, vor folosi şablonul disponibil la adresa Internet http://conf.incd.ro/Doc/Sablon.ppt şi vor include numele conferinţei, titlul, autorii şi afilierea acestora, urmată de textul structurat pe următoarele secţiuni: 1. Context, 2.Materiale şi metode, 3.Rezultate şi discuţii, 4. Concluzii. Evidenţierea fiecărui sub-punct se va face folosind aceste cuvinte. În cazul în care respectarea acestei structuri este imposibilă, al doilea şi al treilea subpunct pot lipsi sau pot fi înlocuite. Materialele publicate (rezumate, lucrări integrale şi articole in extenso) trebuie să respecteinstrucţiunile de redactare specifice fiecărei publicaţii, disponibile pe paginile Internet specificate. Nerespectarea acestora duce la respingerea automată a lucrării sau rezumatului, ceea ce nu afectează posibilitatea susţinerii comunicării (orale sau poster) în conferinţă. Limba Autorii români vor redacta rezumatul în limbile română (obligatoriu cu diacritice) şi engleză şi vor redacta lucrarea finală în limbile: română şi engleză pentru rezumat, română, engleză sau franceză pentru volumul conferinţei, engleză pentru ambele reviste. Prezentările vor fi susţinute în limbile română sau engleză. Persoană de contact: CSI/conf. dr. ecol., dr. geogr., habil. urb. Alexandru-Ionuţ PETRIŞOR, email: conferences@incd.ro; pagină WEB: http://conf.incd.ro/  

Calendarul conferinţei

Trimitere rezumate, lucrări – 26 aprilie 2019;  Înregistrare – 10 mai 2019;  Articole reviste – 10 mai 2019; Program final – 20 mai 2019;  Conferinţa – 29 mai 2019. Program general 08:00-09:00 Primirea şi înregistrarea participanţilor 09:00-11:00 Deschiderea lucrărilor conferinţei 11:00-12:00 Prezentări în plen 12:00-13:00 Pauză de masă, expoziţii, vizite, demonstraţii practice 13:00-17:00 Secţiuni paralele   Comitetul de organizare Preşedinte Dr. arh., habil. urb. Vasile MEIŢĂ Membri Mihaela SANDU, Carmen Elena ŢIGĂRAN, Georgiana Diana TĂMÎRJAN, Iulian Cristian BANCIU, Nela ZORILESCU Compartimentul Administrativ Comitetul ştiinţific / de program – Preşedinte Dr. ing. Emil-Sever GEORGESCU Membri Dr. ing. Ioana Mihaela ALEXE, Dr. ing. Cornelia BAERĂ, Dr. ing. Aurelia BRADU, Dr. ing. Monica Lilioara CHERECHEŞ, Dr. ing. Adrian Alexandru CIOBANU, Dr. ing. Iolanda Gabriela CRAIFALEANU, Ing. Carmen Silvia DICO, Ing. Alina DIMA, Dr. ing. Daniela DOBRE, Dr. ing. Cornelia Florentina DOBRESCU, Dr. ing. Claudiu Sorin DRAGOMIR, Dr. ing. Felicia ENACHE, Ing. Aurelian GRUIN, Dr. ing. Florin-Radu HARIGA, Dr. ing. Andrea HEGYI,,Dr. ing. Avram JURCA, Ing. Silviu LAMBRACHE, Dr. ing. Claudiu Lucian MATEI, Dr. arh., habil. urb. Vasile MEIŢĂ, Dr. ing. Constantin MIRON, Dr. ing. Cristian PETCU, Dr. ing. Horia Alexandru PETRAN, Dr. ing. Irina POPA, Dr. ing. Adrian SIMION, Dr. ing. Henriette SZILAGYI, Ing. Vasilica VASILE, Dr. ing. Marta Cristina ZAHARIA Colaboratori Dr. ing. Johann NEUNER, Dr. ing. Cristian PAVEL, Dr. ing. Pietro ELISEI, Dr. arh. Ana-Maria DABIJA, Dr. arh. Mircea GRIGOROVSCHI, Dr. ing. Adrian Mircea IOANI, Dr. ing. Călin MIRCEA, Dr. ing. Cristina Mihaela CÂMPIAN, Dr. chim. Ion SANDU, Dr. ing. Mircea BEJAN, Dr. ing. Virginia-Graziela GUSLICOV, Dr. ing. Gheorghe BADEA, Dr. geogr. Ioan IANOŞ, Dr. ec. Florin Marian BUHOCIU, Lt. col. dr. ing. Florin NEACŞA, Dr. ecol. , dr. geogr., habil. urb., Alexandru-Ionuţ PETRIŞOR, Arh. Liliana Elza PETRIŞOR, Dr. ing. Silviu-Mihai PETRIŞOR, Gl. bg. dr. ing. Ghiţă BÂRSAN, Col. dr. ing. Manuel ŞERBAN, Dr. ing. Anghel ION  

Greenfield, plantări în pădurea Băneasa

0
Sub egida marelui proiect rezidențial Greenfield Băneasa (sectorul 1), peste 150 de voluntari, adulți și copii, au plantat la marginea pădurii Băneasa 1.000 de puieți de stejar. Acţiunea a fost organizată de Impact Developer&Contractor, cu sprijinul oferit de Romsilva București (care a asigurat asisteţa specializată), de Primăria Sectorului 1 al Municipiului București și de Bucharest Half Marathon. Simbolic, fiecare stejar plantat corespunde câte unui participant la Ștafeta Greenfield din cadrul cursei Bucharest Half Marathon care se va desfășura în perioada 11-12 mai 2019, preponderent locuitori din cartierul Greenfield. Răzvan Ionescu, director de marketing al Impact, subliniază: „Pentru bucureștenii iubitori de natură, pădurea Băneasa este o oază de liniște și energie, un loc în care pot să evadeze din agitația orasului, să facă sport și să se relaxeze. Pentru că iubim pădurea, pentru că ne pasă, pentru că susținem și încurajăm mișcarea în aer liber, weekendul trecut am dat startul, la fel ca în anii trecuți, acțiunii de împădurire de primăvară, fideli angajamentului nostru de a planta cel puțin un pom pentru fiecare apartament construit. Știm că gestul nostru este unul mic, dar pas cu pas și numai împreună putem, la rândul nostru, dărui ceva naturii care cu generozitate ne face zilele mai frumoase și ne încântă simțurile. Ne bucurăm că și această ediție de plantare a adunat un număr mare de voluntari, atât din cadrul comunității Greenfield, cât și din afara sa, entuziasmați să petreacă o zi în natură și să muncească pentru ocrotirea și îmbogățirea sa”. Greenfield a organizat o acţiune similară în decembrie 2018 şi reaminteşte că în ultimii şase ani, „a plantat peste 3.500 arbori și arbuști, iar până în 2028 urmează să fie sădiți încă 3.500 de puieți, conform angajamentului asumat, acela de a planta un pom pentru fiecare apartament construit”.

Ştefan cel Mare, evocat în Sezonul România-Franța

0
Sezonul România-Franța programează vineri, 5 aprilie, ora 19.00, la Institutul Cultural Francez din București, Bulevardul Dacia, nr. 77, conferinţa dedicată stindardului liturgic al domnitorului Ştefan cel Mare, susţinută de dr. Ernest Oberländer Târnoveanu, managerul Muzeului Național de Istorie a României.   Anunţând evenimentul, Muzeul Național de Istorie a României oferă următoarele informaţii: „Stindardul liturgic al domnitorului Ștefan cel Mare este una dintre cele mai valoroase piese de patrimoniu aflate în colecțiile Muzeului Național de Istorie a României. Acesta a fost realizat, la porunca marelui voievod Ștefan cel Mare, în anul 7008 de la facerea lumii, anul al 43-lea al domniei acestuia, respectiv în anul 1500. O capodoperă a artei medievale de inspirație bizantină, stindardul a ajuns la o data necunoscută la Mânăstirea Zografu de la muntele Athos. Contextul politico-militar din timpul Primului Război Mondial a permis recuperarea valorosului artefact cu ajutorul autorităților militare și civile franceze, fiind înmânat reprezentanților României la Paris, în cursul unei ceremonii solemne în luna august 1917, în timpul bătăliilor de la Mărăști, Mărășești și Oituz. Din cauza războiului, stindardul a rămas la Paris, până în decembrie 1919. Stindardul liturgic al lui Ștefan cel Mare este nu numai una dintre cele mai importante piese din patrimoniul cultural al României, dar și un simbol al legăturilor dintre Franța și țara noastră. Interesul comunității științifice a determinat inițierea unui amplu proces de restaurare și cercetare, care a readus la viață donația domnitorului moldovean. Începând cu anul 2011, Stindardul liturgic al domnitorului Ștefan cel Mare a fost prezentat publicului prin intermediul expozițiilor organizate la Muzeul Național de Istorie a României din București și la sediile instituțiilor muzeale partenere din țară și de asemenea în cadrul unor proiecte expoziționale de notorietate în afara granițelor țării. În 2019, Stindardul liturgic al lui Ștefan cel Mare va fi prezentat, alături de alte broderii medievale românești de tradiție bizantină la Muzeul Louvre din Paris, cu prilejul unei mari expoziții organizate în cadrul sezonului cultural România-Franța”.  

Leonardo Badea: Îmbunătăţirea calităţii produselor financiare, obiectiv strategic al ASF

0

„Misiunea ASF este de a asigura stabilitatea şi bună funcţionare a pieţelor de asigurări, pensii private şi de capital din România, fără a uită caracterul european al acestor pieţe şi implicaţiile care vin odată cu afilierea noastră la UE”, a declarat, joi, Leonardo BADEA (foto), Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară la conferinţa „A New Deal for Romanian Financial Services Users: BETTER FINANCE 10th Year Anniversary Event”.

„În acest sens, suntem implicaţi în activitatea de elaborare a reglementărilor la nivelul ESMA / EIOPA şi în activitatea grupurilor de lucru la nivelul Comisiei Europene şi al Consiliului UE”.

Conform acestuia, dezvoltarea durabilă a pieţelor financiare este un aspect foarte important pentru România pe termen lung. Aceasta nu numai că ajută la o creştere economică constantă acumulând şi investind capitalul instituţional local, dar poate ajuta şi consumatorii, persoane fizice să ia decizii financiare mai bune şi mai informate cu privire la viitorul lor.

„Procesul de economisire şi investiţie ar trebui adaptat la obiectivele fiecărui individ şi la capacitatea acestuia de a înţelege noţiunile şi riscurile financiare. Oamenii au surse diferite de capital, diferite priorităţi pe termen lung şi grade diferite de acceptare şi de asumare a riscurilor. Produsele bancare, fondurile de pensii, produsele de asigurare, fondurile de investiţii sunt produse complementare care oferă oportunitatea de a dezvolta portofolii financiare necesare” a spus Preşedintele ASF.

„Cu toate acestea, construirea încrederii şi dezvoltarea unei infrastructuri puternice este o necesitate. Prin toate activităţile noastre, ne propunem să asigurăm funcţionarea corectă a pieţelor financiare nebancare, precum şi corelarea prevederilor legislative naţionale cu legislaţia europeană şi cele mai bune practici internaţionale”, a adăugat el.

Leonardo BADEA precizează că obiectivul fundamental este creşterea încrederii investitorilor şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor financiare furnizate. Acesta este motivul pentru care este esenţial să se asigure şi să se îmbunătăţească transparenţa şi accesibilitatea consumatorilor la informaţiile esenţiale care trebuie furnizate înainte şi după achiziţionarea produselor financiare nebancare.

„Nevoia de educaţie financiară în România este, de asemenea, foarte importantă. Pe termen lung, ne propunem să contribuim la un curriculum de educaţie financiară, pornind de la clasele primare şi să îl dezvoltăm. Am iniţiat numeroase campanii şi programe de educaţie financiară pentru copii, părinţi, studenţi şi profesori, în colaborare cu diferite instituţii de învăţământ. Conceptele de baza au fost prezentate într-o manieră creativă şi modernă, având că scop înţelegerea şi integrarea uşoară a acestora, pentru a sprijini deciziile financiare”, a explicat Leonardo BADEA.

„O altă prioritate cheie a Uniunii Europene este construirea unei Uniuni a pieţelor de capital (CMU – Capital Markets Union), care vizează dezvoltarea unui sistem financiar mai diversificat, care să completeze finanţarea bancară. România susţine pe deplin aceste principii şi proiectul şi este încântată să contribuie, chiar dacă experienţa sa pe piaţa de capital este limitată, având în vedere scurtă noastră istorie de operare a unei burse moderne şi nivelul scăzut al complexităţii pieţei locale de capital”, a mai declarat Preşedintele ASF.

Potrivit acestuia, un alt obiectiv fundamental este dezvoltarea unei pieţe de asigurări mai diversificate şi creşterea popularităţii produselor de asigurări în rândul consumatorilor prin: creşterea accesibilităţii şi atractivităţii pieţei asigurărilor de viaţă; stimularea creşterii asigurărilor de sănătate; echilibrarea produselor disponibile prin stimularea celor cu o utilitate maximă pentru consumatori.

„Creşterea gradului de conştientizare a populaţiei pentru a economisi pentru pensie este foarte importantă, precum şi crearea cadrului adecvat pentru a face acest lucru. Continuăm să dedicăm eforturile noastre pentru: aplicarea directivei IORP ÎI şi dezvoltarea pensiilor ocupaţionale; finalizarea mecanismului de plata a pensiilor; implementarea PEPPs; diversificarea portofoliilor menţinând în acelaşi timp accentul pe investiţii sigure pe termen lung; explorarea altor mecanisme de economisire a pensiilor”, a încheiat Leonardo BADEA.

Deschiderea sezonului de pescuit la Doripesco

0
Doripesco anunţă deschiderea sezonului de pescuit vineri, 5 aprilie 2019. Taxele pentru cele 6 bălți de pescuit sunt: Baraj Dumbrăvița – 35 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore și 70 lei/ persoană/ 3 beţe/ 24 ore; Balta 2-3 Vadu Roșu – 50 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore (se pot reține 5 kg de peşte); Balta 6 Vadu Roșu – 100 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore (se pot reține 10 kg de peşte) și 50 lei/ persoană/ 3 beţe/ după ora 14.00 (se pot reține 5 kg de peşte); Balta 4 Vadu Roșu – 60 lei/ persoană/ 4 beţe/ 12 ore, pentru antrenamente 100 lei/ persoană/ 12 ore (Balta 4 este destinată exclusiv membrilor Clubului Doripesco); Balta 5 Vadu Roșu – 50 lei/ persoană/ 4 beţe/ 12 ore, pentru antrenamente 80 lei/ persoană/ 12 ore; Arini – 500 lei/ abonament/ 1 an. Pe Balta 2-3, taxa pentru persoane cu dizabilități este de 35 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore. Noutatea sezonului o reprezintă deschiderea Bălții nr. 5 a Complexului Piscicol Vadu Roșu. Calendarul competițional 2019 cuprinde peste 35 de evenimente: concursuri de feeder (Cupa  Feeder); concursuri de crap (Cupa K Karp, Cupa Anaconada, Cupa Rezistenței); competiţiile de tradiţie Cupa Tată și Fiu, Cupa Soț și Soție, Cupa Naș și Fin.    

Alevia, creștere a cifrei de afaceri cu 10% în 2018 față de 2017

0
Compania românească specializată în producția de suplimente alimentare și ceaiuri Alevia anunţă realizarea în 2018 a unei cifre de afaceri în valoare de 5.900.000 euro, în creștere cu 10% față de anul anterior. Profitul a fost de 750.000 euro. Anul trecut, compania a finalizat toate lucrările pentru spațiile noi de producție și depozitare (3000 mp), printr-o investiție de 2 milioane euro (dezvoltarea capacității de producție și retehnologizare). Noutăţile anului trecut sunt: produse din gama food, gama de ceaiuri premium Tabieturi (9 sortimente de ceai, cu plicuri ambalate individual). Portofoliul de produse a ajuns la 340: gama de suplimente – 163 de produse, ceaiuri – 104 sortimente, siropuri – 9 pentru adulți și 8 pentru copii, produse food – 46 de produse, creme – 12 produse. Cele mai mari creșteri în 2018 au fost la gama food, gama de creme, gama de ceaiuri. Ponderea în business este de 61% suplimente, 20% ceaiuri, 9% creme. Ţinta pentru 2019 este creșterea cifrei de afaceri cu 10% prin consolidarea vânzărilor de comprimate și dezvoltarea acestei game cu 15 produse noi. De asemenea, este vizată dezvoltarea portofoliului de clienți.

Conferință europeană pentru guvernanță corporativă

0
Asociația Administratorilor Independenți (AAI) și EY România au organizat la București ediția 23 a Conferinței Europene pentru Guvernanță Corporativă. Evenimentul s-a desfăsurat în contextul președinției prin rotaţie a României la Consiliul Uniunii Europene. Au participat 30 de reprezentanți la nivel înalt ai Guvernului României și ai Comisiei Europene, lideri de instituții și organizații europene din zona guvernanței corporative, din mediul privat şi din cel public, precum și din mediul academic. Tema reuniunii a fost „Guvernanța corporativă – element cheie pentru o creștere sustenabilă”. Sorana Baciu Adresându-se participanţilor, Sorana Baciu (foto EY), președinte al Asociației Administratorilor Independenți (AAI), a subliniat: „Comportamentul etic și o cultură organizațională bine adaptată prezentului nu pot fi obținute doar prin legislație sau reglementări. Însă pot fi încurajate prin împărtășirea de bune practici, prin diseminarea informațiilor și prin evidențierea beneficiilor ce decurg din abordarea sustenabilă a activității și raportarea informațiilor non-financiare. Pentru a fi eficientă, guvernanța corporativă are nevoie de mai mult decât un model bun de raportare, are nevoie de oamenii potriviți în pozițiile de conducere hotărâți să o aplice”. Mervyn King Profesorul Mervyn E. King (foto EY), chairman emeritus IIRC, a susţinut o prelegere referitoare la accepţia şi caracteristicile termenului de „companie sănătoasă”, pe care a definit-o prin faptul că „mentalul colectiv al unei asemenea companii se asigură de sănătatea acesteia pe termen lung”. Activitatea unei companii sănătoase, a arătat reputatul profesor, se regăseşte la confluenţa unor abordări care ţin seama în egală măsură de factori economici, sociali şi de mediu, luând în seamă parametri nefinanciari, exemplele aduse în discuţie dintre aceştia fiind exploatarea muncii copiilor, despăduririle etc. George Ciamba În aceeaşi ordine de idei, ministrul delegat pentru afaceri europene, George Ciamba (foto romania2019.eu), a accentuat că „una din provocările principale cu care ne confruntăm astăzi este să obţinem dezvoltare durabilă, inteligentă în UE. Dezvoltarea durabilă e de mare importanţă pentru UE, iar guvernanţa corporativă şi publică sunt factori foarte importanţi pentru performanţa economică şi stabilitatea financiară internaţională. Să nu uităm că vorbim de reglementare, totodată, calitatea reglementării, iar ceea ce numim în Europa o mai bună reglementare este modul în care reacţionăm la acuzaţiile de suprareglementare. Este unul din elementele pivotale pentru dezvoltarea companiilor, care le permite să creeze o fundaţie de încredere prin organismele de supraveghere şi reglementare”. În ziua de astăzi, a semnalat ministrul delegat, „avem provocări serioase la care trebuie să facă faţă nu numai din companiile, ci şi guvernele”. Bogdan Ion La rândul său, Bogdan Ion (foto EY), Country Managing Partner EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale a subliniat: „Știm că printre obiectivele României se numără includerea pieței de capital din România pe lista țărilor care prezintă un potențial substanțial de a trece la statutul de piață emergentă (conform deciziei FTSE Russell din septembrie 2018). Pentru a face pași concreți în această direcție, principiile de guvernanță corporativă de la nivelul UE trebuie adoptate și aplicate fără excepții în întreaga sferă economică locală. De asemenea, cadrul de reglementare și legislativ – fie că vorbim de piețele de capital, fiscalitate sau de legislația societăților comerciale – trebuie să fie stabil, iar investitorii instituționali încurajați, astfel încât investițiile lor să aducă lichiditatea necesară pieței de capital. Toate acestea vor cataliza creșterea economică sustenabilă pe termen lung”.

JYSK își extinde aria de comerț în România

0
Retailerul danez JYSK va inaugura, pe 4 aprilie, un nou magazin in Romania, in Constanta, unde compania avea deja o unitate deschisa in urma cu cinci ani. Noul magazin JYSK din Constanta se va deschide pe Soseaua Mangalia, potrivit Wall-Street. Odata cu deschiderea noului magazin, compania ajunge la 74 de unitati in Romania. Pe 2 aprilie se implinesc 40 de ani de cand JYSK a deschis primul magazin in orasul danez Aarhus. Pentru a marca cei 40 de ani de existenta, JYSK sarbatoreste cu deschiderea primului magazin din Irlanda. JYSK este unul dintre cei mai importanti retaileri de mobila si decoratiuni interioare din Europa, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde de euro. Retailerul danez de mobila si decoratiuni interioare comercializeaza o gama variata de produse pentru casa si gradina.

Luni, preţul petrolului a atins cel mai înalt prag

0
Preţurile petrolului au urcat luni la cele mai ridicate niveluri din 2019, după semnale pozitive din economia mondială şi oferta mai scăzută, care au făcut ca ambele contracte de referinţă, Brent şi WTI, să înregistreze cele mai mari creşteri trimestriale din ultimii aproape zece ani, transmite Reuters. De asemenea, preţul petrolului Brent, cu livrare în iunie, a avansat luni cu 1,49 dolari, respectiv cu 2,2%, la 69,07 dolari pe baril, după ce a atins 69,12 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel după luna noiembrie. În perioada ianuarie-martie, cotaţia petrolului Brent a avansat cu 27%, potrivit News.ro. Cotaţia petrolului WTI, de referinţă la bursa din New York, a crescut cu 1,45 dolari, respectiv 2,45%, la 61,59 dolari pe baril, după ce a atins cel mai ridicat nivel din ultimele aproape cinci luni, de 61,64 dolari pe baril. Creşterea cotaţiilor a fost determinată de datele pozitive referitoare la industria prelucrătoare din China şi Statele Unite, cele mai mari două economii ale lumii.