Numărul clienților Vodafone România s-a majorat în iunie

0
Vodafone România înregistra, la finele lunii iunie, 9.638.486 de clienți, ceea ce reprezintă o creștere cu 0,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, dintre aceștia 8.903.562 fiind utilizatori ai serviciilor mobile, potrivit Agerpres. De asemenea, conform unui comunicat al companiei, ARPU (venitul mediu pe utilizator) mobil al Vodafone România a fost de 6 euro în cele trei luni încheiate la 30 iunie 2018. Veniturile din servicii aferente trimestrului încheiat la 30 iunie 2018 au ajuns la 178,2 milioane de euro și au rămas constante în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, în pofida impactului negativ al tarifelor de interconectare (Mobile Termination Rates) de la 0,96 eurocenți/minut, la 0,84 eurocenți/minut pentru apelurile de voce mobilă, conform sursei amintite. În același timp, Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 46 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 18 țări. La 30 iunie 2018, Vodafone Group avea 534,5 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19,9 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India și toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.

Prețul energiei în România este mai mic decât în țările vecine

0
Prețul energiei electrice pe bursa din România este marți cel mai mic dintre piețele cu care țara noastră este cuplată în regiune, fiind chiar și cu 25% mai redus în orele de vârf de consum, potrivit datelor postate pe site-ul operatorului pieței, OPCOM. Astfel, prețul pe piața spot (Piața pentru Ziua Următoare) din România a avut o medie de 40,95 euro pe MWh la nivelul întregii zile, potrivit Economica.net. Spre comparație, pe piața din Ungaria, prețul a fost de 55,84 euro pe MWh, în Slovacia – 55,57 euro pe MWh, iar în Cehia tot 55,57 euro pe MWh. În orele de vârf de consum (9:00 – 20:00), diferența a fost și mai mare. Spre exemplu, la ora 19:00, dacă în România prețul era de 49,18 euro pe MWh, în Ungaria, Cehia și Slovacia prețul era de 63,01 euro pe MWh.

PIB-ul pe cap de locuitor în 2019 va fi mai mare

0
România va avea un PIB real de 171 de miliarde de lei în 2019, cu 4% mai mare decât în 2018, și un PIB pe cap de locuitor de 12.247 de dolari, se arată în datele The Institute of International Finance (IIF), informează Hotnews.ro. Comparativ cu acest an, în 2019, PIB-ul real la nivel național ar urma să fie cu aproximativ șapte miliarde de lei mai mare, iar comparativ cu 2016, ar urma să fie cu 14 miliarde mai mare, conform Economica.net. În același timp, PIB-ul pe cap de locuitor din 2019 va fi cu 661 de dolari mai mare decât în 2018. În privința numărului de angajați, Institutul Internațional de Finanțe (IIF) estimează o cifră de 4,9 milioane de angajați, cu 100.000 mai mulți decât în 2018 și cu 500.000 mai mulți decât în 2012.

Acord pentru educație financiară

0
Ministerul Educației Naționale, Banca Națională a României, Ministerul Finanțelor Publice, Autoritatea de Supraveghere Financiară și Asociația Română a Băncilor au încheiat un acord de colaborare pentru activități comune de educație financiară și pentru elaborarea Strategiei naționale de educație financiară (SNEF). Obiectivul acordului îl reprezintă „dezvoltarea, însușirea și aprofundarea unor elemente ale educației financiare la nivelul învățământului primar, gimnazial, liceal, universitar și al persoanelor adulte”. Vor fi elaborate o „carte albă” în domeniu, care va cuprinde „lista actorilor angrenați în activități sau proiecte din domeniul educației financiare”, precum și un “studiu național referitor la nivelul actual al cunoștințelor din domeniul educației financiare”. Concret, „la nivelul învățământului primar, Acordul recomandă includerea disciplinei opționale Educație financiară în oferta educațională a unităților de învățământ și sprijinirea predării acesteia, prin inițierea și dezvoltarea unor activități specifice. La nivelul învățământului gimnazial și liceal, semnatarii ȋşi propun să asigure suportul în formarea cadrelor didactice care vor preda disciplina Educație economico-financiară pentru clasa a VIII-a, respectiv să susțină prezentări ȋn faţa elevilor, pe teme specifice educației financiare. La nivel universitar, vor fi diseminate, în cadrul universităților partenere, informații de actualitate privind principalele decizii și evoluții din domeniul financiar. Totodată, vor fi susținute prezentări adresate studenţilor în cadrul unor programe pe teme specifice educației financiare și vor fi realizate proiecte dedicate cadrelor didactice universitare. Pentru adulți vor fi realizate campanii de informare, dedicate diverselor grupuri țintă identificate”. Vor exista o platformă online comună şi vor fi distribuite gratuit DVD-uri, cărți, pliante, broșuri etc. Va fi constituit Comitetul pentru educație financiară. Acordului are durata de cinci ani, cu posibilitatea de prelungire prin decizia partenerilor.  

Ploiești Shopping City va investi peste 1 milion de euro în modernizare

0
Ploiești Shopping City investește peste 1 milion de euro în modernizarea food court-ului, astfel că în spațiul de peste 2.000 de metri pătrați se vor deschide cinci noi branduri, printre care și primul restaurant de sushi din Ploiești, precum și primul Calif din oraș, conform Profit.ro. Numărul total de chiriași al food court-ului va ajunge la 15, scrie News.ro. ”Investitța de peste 1 milion de euro vine ca un pas firesc în evoluția Ploiești Shopping City, din dorința de a adapta centrul comercial la nevoile curente ale consumatorilor, precum și a noilor trenduri din retail”, arată un comunicat al companiei. De asemenea, terasa exterioară va trece și ea printr-un proces de restilizare, cu noi elemente de design. Zona de mezanin va fi și ea amenajată, aceasta putând fi utilizată de către clienții care doresc să ia masa la unul dintre restaurantele din zona food court-ului. Lucrările de remodelare urmează sa fie finalizate la începutul toamnei. Mall-ul găzduiește unul dintre cele mai mari cinematografe din afara Capitalei, dar și magazine precum Zara, H&M, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius, Adidas, Starbucks, Tezyo, LC Waikiki,Intersport, Noriel, BSB si Oviesse Kids. Ploiești Shopping City este un proiect dezvoltat de Carrefour Property România împreună cu NEPI Rockcastle.

ING Bank România lansează serviciul de plată cu telefonul mobil

0
ING Bank România a lansat serviciul de plată cu telefonul mobil ING Pay pentru clienții persoane fizice, serviciul fiind momentan disponibil numai clienților care folosesc un telefon cu sistem de operare Android, versiunea 4.4 sau superioră, urmând să fie anunțată și o soluție pentru utilizatorii de sistem iOS, conform Profit.ro. La activarea ING Pay, se emite instant și gratuit un card virtual, atașat la oricare dintre conturile curente în lei deschise la ING. ING Pay poate fi folosit la orice POS care acceptă plata contactless din țară sau din străinătate. Dacă valoarea tranzacției depășește suma limită setată din Home’Bank, utilizatorul va introduce codul pin setat pentru acest card direct în POS. În plus, clienții pot seta din ING Home’Bank limitele de tranzacționare pentru plățile cu telefonul, potrivit sursei citate. La nivelul tranzacțiilor numărul este similar intre cele două canale, cu o medie de 5 tranzacții pe lună de pe telefon și 4 tranzacții de pe desktop. ING Bank România are în prezent întreg portofoliul de carduri de tip contactless și raportează 700.000 de clienți care fac în medie 16 tranzacții pe lună la POS-urile comercianților.

MFP a împrumutat 298 milioane lei de la bănci

0
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a împrumutat, ieri, 298 de milioane de lei de la bănci, prin redeschiderea unei emisiuni de obligațiuni de stat tip benchmark cu scadența în 2021, la un randament mediu de 4,67% pe an, potrivit datelor transmise de Banca Națională a României (BNR). De asemenea, valoarea nominală a emisiunii a fost de 400 de milioane de lei, însă băncile au suprasubscris oferta, până la 467,635 de milioane de lei, potrivit Bursa. Totodată, conform prospectului de emisiuni publicat de MFP și citat de Agerpres, Ministerul Finanțelor Publice intenționează să împrumute 2,7 miliarde de lei de la bănci în luna iulie a acestui an, sumă la care se pot adăuga 405 milioane de lei din alocările sesiunilor suplimentare de oferte necompetitive organizate exclusiv pentru instrumentele de tip benchmark.

Plată cu telefonul mobil prin ING Pay

0
ING Bank România anunţă că a lansat serviciul de plată cu telefonul mobil ING Pay pentru clienți persoane fizice. Serviciul poate fi activat simplu din ING Home’Bank, după actualizarea aplicației, deocamdată numai prin telefon cu sistem de operare Android, versiunea 4.4 sau superioră: „La activarea ING Pay, se emite instant și gratuit un card virtual, atașat la oricare dintre conturile curente în lei deschise la ING. Clientul poate configura care este contul pe care activează plata cu telefonul. Clienții pot activa ING Pay pe două telefoane înregistrate ca dispozitive de încredere. Plata efectivă cu telefonul presupune doar apropierea telefonului de POS, cu ecranul activat și comunicarea NFC activată. ING Pay poate fi folosit la orice POS care acceptă plata contactless din țară sau din străinătate. Dacă valoarea tranzacției depășește suma limită setată din Home’Bank, utilizatorul va introduce codul pin setat pentru acest card direct în POS. În plus, clienții pot seta din ING Home’Bank limitele de tranzacționare pentru plățile cu telefonul. La fiecare plată cu ING Pay, clienții primesc o notificare direct pe telefon, pentru a avea controlul tranzacțiilor și sumelor aprobate, dar și situația soldului. De aceea, odată cu această lansare, serviciul de alerte push devine gratuit pentru toți clienții ING. Serviciul ING Pay nu implică niciun comision și nicio taxă de utilizare”. De asemenea, ING precizează că serviciul „poate fi folosit chiar dacă telefonul nu este conectat la internet, pentru maximum 10 tranzacții într-un interval de 15 zile. Apoi, va fi nevoie de o conectare la internet pentru o validare de securitate”.

Superfood Company, vânzări cu 7% mai mari în S1 faţă de perioada similară din 2017

0
Superfood Company, reper în importul și distribuția de produse pentru copii de 0-3 ani, anunţă că în primul semestru din acest an a realizat vânzări cu 7% mai mari față de perioada similară din 2017, atingând aproximativ 11,5 milioane euro (54 milioane lei). Gama de produse cel mai bine vândută din portofoliul companiei a fost „Baby Nova” (suzete, biberoane, tetine şi accesorii). În ansamblu, creşterea pieței produselor de îngrijire a copiilor mici în primul semestru din acest an în raport cu prima jumătate a anului trecut este estimată de Superfood Company la 5%. În acest context, directorul general Daniel Dărăban subliniază: „Am încheiat primul semestru al anului cu afaceri în creștere, așa cum prognozam. Sunt bucuros că în 2018 Superfood Company a reușit să își majoreze vânzările cu 7%, procent aflat peste nivelul de creștere a pieței pe care activăm, ceea ce înseamnă că ne-am mărit cota de piaţă, nu doar că am urmat o tendință. Sunt încrezător că această evoluție bună va continua și în următoarele șase luni, dar e greu să facem estimări deoarece piața produselor pentru copii, deși este stabilă în acest moment, este plină de provocări”.

Admiterea în învăţământul profesional şi în cel dual

0
Ministerul Educaţiei naţionale anunţă că „în prima etapă de admitere în învăţământul profesional şi în învăţământul dual (anul școlar 2018-2019) au fost ocupate 18.114 locuri. Dintre acestea, 15.520 de locuri sunt în învățământul profesional de stat, iar 2.594 în învățământul dual”. Mai sunt disponibile 21.951 de locuri: 18.922 de locuri pentru învăţământul profesional de stat, 2.959 de locuri pentru învăţământul dual. Pentru locurile din învăţământul profesional de stat, o a doua etapă de admitere începe în 31 august. Înscrierea se face astfel: – 31 august-3 septembrie 2018 – la unitățile de învățământ profesional la care au rămas locuri libere în urma etapei I de admitere și care organizează sesiune de preselecție pe baza fișelor de înscriere în învățământul profesional de stat; – 5 septembrie 2018 – la unitățile de învățământ profesional la care au rămas locuri libere în urma etapei I de admitere și care nu organizează preselecție pe baza fișelor de înscriere în învățământul profesional de stat. Detalii despre unităţile de învăţământ care au locuri libere pentru învăţământul profesional şi pentru învăţământul dual, precum și o situaţie centralizată la nivel naţional privind numărul de locuri libere sunt publicate pe alegetidrumul.ro. Toţi elevii din învăţământul profesional şi din învăţământul dual primesc bursă: – 200 lei lunar (de la bugetul de stat) – la învăţământul profesional – minimum 400 lei lunar (200 lei de la bugetul de stat și minimum 200 lei de la operatorul economic cu care elevul încheie un contract individual de practică) – la învăţământul dual.