INS: Cifra de afaceri din industrie s-a majorat cu 13,5%

0
Cifra de afaceri din industrie, în primele cinci luni din 2018, a crescut pe ansamblu (piața internă și piața externă) cu 13,5% comparativ cu perioada similară din 2017, datorită creșterii industriei prelucrătoare (+13,8%) și industriei extractive (+6,1%), informează miercuri Institutul Național de Statistică (INS). Pe marile grupe industriale, creșteri ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în industria bunurilor de capital (+17%), industria energetică (+16%), industria bunurilor intermediare (+12,9%), industria bunurilor de uz curent (+8,8%) și industria bunurilor de folosință îndelungată (+7,6%), potrivit Agerpres. Pe marile grupe industriale, creșteri au înregistrat industria bunurilor de folosință îndelungată (+12,9%), industria bunurilor de capital (+12,4%), industria bunurilor de uz curent (+11,6%), industria bunurilor intermediare (+9,4%) și industria energetică (+8,5%).

Brandurile românești de top cresc dublu față de economia națională

0
  • Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc
  • Brandurile bancare și cele de retail domină clasamentul Brand Finance Romania 50 2018
  • Brandurile noi, create de antreprenori și firme private în ultimii 29 de ani, generează 2 miliarde de euro în valoare de brand
  În fiecare an compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri ale lumii. Cele mai valoroase 50 de branduri românești sunt incluse in clasamentul Brand Finance Romania 50 2018, publicat astăzi. Vedeți aici clasamentul celor mai valoroase branduri românești [Nota: acest link este doar pentru presă, puteți folosi informatiile, dar va rugăm nu publicați linkul și nici întregul tabel ca atare.]   Brandul auto Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc în 2017, și de altfel singurul care depășește un miliard de euro. Cu o creștere a vânzărilor internaționale prin rețeaua Renault (peste 90% din producția locală este exportată), Dacia nu va fi detronată prea curând. Valorând 1.234 milioane euro, ușor în creștere față de anul trecut, Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 60 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2018. Brandurile de top cresc dublu față de economia națională O evoluție notabilă este creșterea valorii întregului clasament: astfel, valoarea cumulată a celor 50 de branduri a crescut cu 14% fațâ de clasamentul de anul trecut, până la 4,3 miliarde euro. Sporul este de două ori mai mare decât creșterea record de 7% a economiei românești în ansamblu — încă o dovadă că brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei. David Haigh, CEO Brand Finance, comentează: “‘Cu o floare nu se face primavară’, zice proverbul românesc — dar 50 de branduri puternice nu pot fi ignorate. Constatăm o dinamică solidă a brandurilor românești de top, o evoluție parțial alimentată de creșterea economică de ansamblu — dar cu un fuleu dublu față de aceasta. Mai mult de 40 din cele 50 de branduri studiate au crescut în valoare, și par a fi bine pregătite pentru viitor.” Primele 10 branduri de anul trecut își păstrează în mare parte locurile, cu o alunecare a BCR de pe locul 8 pe locul 10, odată cu o scădere în valoare de 18% față de anul trecut — ceea ce a permis BRD și Electrica să urce câte un loc fiecare. Digi (RCS&RDS) și-a consolidat valoarea de brand cu o creștere de 24% până la 186 milioane euro, ca urmare a majorării veniturilor și a implementării extinse a brandului DIGI. În acest ritm, nu este exclus ca DIGI să acceadă anul viitor în clasamentul brandurilor de telecom globale. Pe locul 6, Banca Transilvania își menține tiltul de cel mai valoros brand bancar românesc — evaluat la 148 milioane euro, în creștere cu 14%, fiind în același timp singura bancă românească inclusă în clasamentul global Brand Finance Banking 500 2018. Cu un mare potențial de creștere în Europa și USA, Bitdefender rămane cel mai valoros brand de tehnologie românesc, valorând 118 milioane euro. În mod constant clasat ca fiind una dintre cele mai bune soluțiii antivirus în topurile internaționale, Bitdefender a primit în 2017 și o validare importantă a valorii businessului, ca urmare a unei tranzacții care a evaluat afacerea la peste 600 milioane USD. Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania: “Națiunile mici pot să puncteze peste categoria lor, prin dezvoltarea și valorificarea unor active necorporale cum ar fi brandurile. In acest sens, creșterea consistentă în valoare, consolidarea forței brandurilor, faptul că cinci din primele 10 branduri românești au o prezență europeană și chiar globală – sunt vești bune pentru Romania. Mai mult, acest clasament ar trebui să energizeze mulți antreprenori locali, care să realizeze că brandul este o adevărată ‘valută forte’. Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentul În privința industriilor prezente în clasament, în afară de categoria “auto” care este cu totul singulară, sectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat să genereze cea mai mare valoare de brand: în total 1.078 milioane euro, cu o remarcabilă creștere anuală medie de 33%, și cu fiecare din cele 11 branduri prezente în creștere. Cele mai valoroase între acestea sunt platforma de e-commerce eMAG și retailerul Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) — ambele cu creșteri semnificative, de 27% și respectiv 47%. Brandurile bancare conturează un sector puternic în studiul Brand Finance România 50, generând 419 milioane euro în valoare de brand, și ocupând trei din primele zece locuri. Cu toate acestea, evoluția în interiorul sectorului a fost inegală, cu Banca Transilvania și BRD înregistrând creșteri solide, pe când BCR, CEC Bank și Bancpost au coborât în clasament ca urmare a scăderii în valoare. Nou și vechi Brandurile noi, create de antreprenori privați în ultimii 28 de ani, ocupă mai mult de jumătate din locurile acestui clasament, generând o valoare de brand de aproape 2 miliarde euro. Dintre brandurile vechi românești, atrage atenția involuția brandului TVR, care pierde valoare și alunecă spre baza clasamentului. Cu o valoare de 15 milioane euro, TVR a coborât anul acesta pe penultimul loc, ca urmare a scăderii atât a performanței economice cât și a relevanței sale. Două branduri au intrat anul acesta pentru prima oară între primele 50 — rețeaua de farmacii DONA pe locul 46 și firma de asigurări Asirom pe 48. Inevitabil, pentru fiecare brand care intră în clasament, un alt brand trebuie să-l părăsească, astfel că anul acesta nu vom mai regăsi în studiu brandurile Azomureș și Siveco. Aceste mișcări sunt normale, și nu înseamnă neapărat o performanță slabă a brandurilor care ies, ci mai degrabă creșterea mai pronunțată a altor branduri, din toate categoriile — dovedind prin aceasta existența unui peisaj dinamic de brand. Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania: “Relația dntre branduri și consumatori a devenit mai intensă în ultimul an, când societatea civilă din România a creat așteptări ca brandurile să ia atitudine și să se retragă din canalele media care se angajează în ‘fake news’ și prejudiciază progresul social. Aceasta este o probă și o reamintire a faptului că valoarea unui brand nu rămâne depozitată într-un seif, ci se creează și se dezvoltă în mintea și inima oamenilor.” Puterea portofoliilor În plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance a inclus în prezentul studiu și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual. Evaluat la 139 milioane euro, Ursus Breweries rămâne cel mai valoros portofoliu multi-brand local, cu trei branduri prezente în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (31 milioane euro) și berea Timișoreana (60 milioane euro) — cel mai vechi și mai valoros brand de bere local. Cele 10 portofolii, valorând împreună 552 milioane euro, sunt aceleași ca și în clasamentul precedent, și toate au înregistrat creșteri ale valorii — cu o medie remarcabilă de plus 19% față de anul trecut.

Măsuri în beneficiul tinerilor NEETs

0
Tinerilor de 16-25 de ani care nu au loc de muncă, nu urmează nicio formă de învățământ și nu participă la activități de formare profesională (tineri care formează categoria NEETs – “Not in Education, Employment or Training”) li se adresează proiectul INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare, implementat de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă în parteneriat cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Ministerul Educației Naționale și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, cofinanţat prin Programul Operaţional Capital Uman, Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea situaţiei tinerilor din categoria NEETs, Obiectiv specific 2.3 –  Creșterea numărului tinerilor NEETs inactivi înregistrați la Serviciul Public de Ocupare. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) anunţă că fiecare măsură aplicată prin acest proiect în beneficiul tinerilor va fi detaliată printr-o campanie de informare şi le recomandă „persoanelor interesate să urmărească site-ul www.anofm.ro și pagina de Facebook a instituției https://www.facebook.com/fiiinformat/”. ANOFM subliniază că „pe lângă publicul NEETs, campania se adresează și părinților, rudelor și persoanelor care pot influența evoluția tânărului. Campania se derulează, în mod special, în mediul on-line, dar vor fi tipărite și pliante, afișe, pentru a fi distribuite în școli, primării, sediile agențiilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă, precum și în alte locații frecventate de tineri, de părinții și rudele acestora. Pe lângă aceste instrumente utilizate frecvent în campaniile de informare, tinerii NEETs vor primi de la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă scrisori de informare, SMS-uri, e-mail-uri prin care vor fi informați cu privire la beneficiile înregistrării în baza de date a Serviciului Public de Ocupare, acțiunile dedicate acestora care se derulează în apropiere și cum pot participa. Totodată, ANOFM pune la dispoziția tinerilor care își doresc un loc de muncă un număr de telefon, disponibil în fiecare zi în timpul programului de lucru, respectiv de luni luni până joi în intervalul 8.00-16.30 și vineri de la ora 8.00 la ora 14.00. La 021.44.44.00 răspund experții INTESPO care pot oferi informații despre piața muncii din România, care sunt pașii ce trebuie urmați pentru a beneficia de măsurile active pe care le derulează agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă și cum pot lua legătura cu acestea”.

Pichet al Federației Silva la Camera Deputaților

0
Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva a organizat un pichet la Camera Deputaților, formulând o serie de revendicări determinante asupra sectorului silvic, depuse ulterior pentru analizare de către parlamentari. Ing. Silviu Geană, preşedintele Federației Sindicatelor Silva, a prezentat şi explicat problemele ridicate de silvicultorii sindicalişti. De asemenea, s-au pronunţat asupra subiectelor profesionişti cu autoritate în domeniu: ing. Marian Stoicescu, președintele Confederației Consilva (care a prezentat şi susţinerea Confederaţiei Meridian) şi ing. Gheorghe Gavrilescu, preşedintele Societăţii „Progresul silvic”. Federaţia Silva solicită Parlamentului României „înființarea unei comisii pentru cercetarea retrocedărilor abuzive de păduri și luarea de măsuri pentru stoparea retrocedărilor ilegale de păduri”. De asemenea, solicită Legislativului „retragerea proiectului de lege înregistrat la Senat – B 275/2018, de modificare și completare a Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, prin care se urmărește împroprietărirea anumitor unități de cult, care au avut în folosință sau administrare terenuri forestiere de până la 30 ha”, cu argumentul că „acest proiect de lege încalcă art. 136 din Constituția României, care prevede că proprietatea publică este garantată și ocrotită prin lege și aparține statului sau unităților administrativ-teritoriale”. Federaţia Silva solicită Parlamentului şi „respingerea proiectului de lege înregistrat la Senat – L 418/2018 pentru aprobarea O.U.G nr. 56/2018 de completare a Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităților economice de stat ca regii autonome și societăți comerciale, prin care se urmărește transformarea unor regii în societăți pe acțiuni”. Referitor la acelaşi subiect, „Federația Silva a solicitat Guvernului României a nu se da curs unui astfel de act normativ prin care inclusiv regiile naționale pot fi reorganizate ca societăți comerciale”. Totodată, sindicaliştii silvici „solicită Parlamentului României consultarea tuturor sindicatelor, federațiilor și confederațiilor sindicale la adoptarea proiectului de lege de modificare și completare a Legii nr. 62/2011 a dialogului social”, semnalând că „propunerea legislativă privind dialogul social depusă la Senat în data de 27.06.2018 a fost elaborată fără a se ține cont de propunerile sindicatelor din silvicultură și fără consultarea acestora”. Alte solicitări vizează „să se țină seama de necesitatea asigurării unei protecții reale a personalului silvic cu atribuții de pază a pădurilor, asigurarea unei salarizări corespunzătoare pentru personalul silvic, precum și introducerea unor activități din silvicultură în categoria condițiilor speciale, respectiv deosebite de muncă, care să permită reducerea vârstei de pensionare pentru silvicultori”; „(…) ca la elaborarea legislației silvice să ia în considerare propunerile și solicitările specialiștilor silvici, societății civile din sectorul silvic, să respecte și să aplice prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională”. Federaţia Silva solicită de asemenea „elaborarea și adoptarea de legi coerente și aplicabile, conforme cu realitățile și necesitățile sectorului silvic; (…) legi pentru întărirea autorității personalului silvic, având în vedere creșterea presiunii asupra pădurii. Apărând pădurea, în ultimii ani, 4 pădurari au fost omorâți de infractorii surprinși în pădure furând lemn, iar alți 600 pădurari, tehnicieni și ingineri silvici au suferit vătămări corporale grave din partea infractorilor (numai în anii 2017 și 2018 au fost înregistrate peste 60 de cazuri deosebite de agresiuni îndreptate împotriva personalului silvic, din care 21 de cazuri au necesitat îngrijiri medicale speciale);  (…)consultarea specialiștilor silvici din cadrul Academiei Române, Academiei de Științe Agricole și Silvice, Societății inginerilor silvici din România Progresul silvic, Confederației Consilva, Federației Sindicatelor Silva, Asociației Pensionarilor Silvici din România, Asociației Proprietarilor de Păduri din România, Federației pentru Apărarea Pădurilor la elaborarea proiectelor de acte normative din sectorul silvic”.

Investiția proiectului Cosmopolis a atins 300 de milioane euro

0
După aproape 11 ani de la startul proiectului, investițiile în ansamblul Cosmopolis Rezidențial, dezvoltat de Opus Land Residential Development, au ajuns în anul 2018 la peste 300 de milioane de euro, conform datelor Profit.ro. Până în prezent au fost finalizate și vândute peste 3.000 de apartamente și vile în Cosmopolis, comunitatea din cadrul proiectului ajungând la peste 7.300 de locuitori. Prețurile locuințelor din cadrul Cosmopolis pleacă de la 49.099 de euro + 5%* TVA pentru un studio cu o suprafață de 61 de metri pătrați construiți, de la 52.250 de euro + 5%* TVA pentru un apartament cu două camere, având o suprafață de 68 de metri pătrați construiți, în timp ce apartamentele cu trei camere au suprafațe de la 86 de metri pătrați construiți și prețuri de la 66.000 de euro + 5%* TVA, potrivit sursei citate. În același timp, Cosmopolis include și vile spațioase dispuse pe două etaje, cu o suprafață de 99 de metri pătrați construiți și un preț de 93.000 de euro + TVA sau cu o suprafață de 115 metri pătrați construiți și un preț de 105.000 de euro + TVA. Planurile viitoare de dezvoltare ale Cosmopolis prevăd construirea a peste 7.000 de locuințe.

Prețurile din sectorul imobiliar s-au majorat în România, în primul trimestru din 2018

0
Prețul locuințelor în zona euro a crescut cu 4,5%, iar în Uniunea Europeană cu 4,7% în primul trimestru din 2018, comparativ cu perioada similară din 2017, un avans mai mare fiind înregistrat în România, unde prețul locuințelor a crescut cu 6,6% în ritm anual, potrivit datelor publicate marți de Oficiul European de Statistică (Eurostat). În rândul statelor membre, cele mai mari creșteri anuale ale prețurilor la locuințe în primele trei luni din acest an au fost raportate în Letonia (13,7%), Slovenia (13,4%), Irlanda (12,3%) și Portugalia (12,2%), în timp ce prețurile au scăzut în Suedia și Italia (ambele cu 0,4%) și Finlanda (cu 0,1%). Comparativ cu trimestrul patru din 2017, prețurile locuințelor au crescut cu 0,7% în Uniunea Europeană și cu 0,6% în zona euro, în perioada ianuarie – martie 2018. În rândul statelor membre, cele mai mari creșteri trimestriale ale prețurilor la locuințe au fost raportate în Letonia (7,5%), Ungaria și Slovenia (ambele cu 4,4%) și Portugalia (3,7%), iar cele mai semnificative scăderi au fost raportate în Malta (cu 4,7%), Cipru (cu 1,8%) și Suedia (cu 0,8%). România a fost peste media UE, cu un avans trimestrial de 2,1% în perioada ianuarie – martie 2018.

Importurile României au crescut în primele cinci luni cu 4,45 miliarde euro

0
Exporturile de mărfuri românești au avansat în primele cinci luni cu 8,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 28,09 miliarde euro, ritm sub cel al importurilor, iar deficitul comercial a continuat să crească, arată datele publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS). De asemenea, în primele cinci luni din 2017, deficitul comercial a fost de 4,45 miliarde euro. În primele cinci luni din 2018, importurile au fost 33,09 miliarde euro, cu 9,3% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Adevărul. În luna mai 2018, exporturile au însumat 5,87 miliarde euro, iar importurile au fost 7,14 miliarde euro, rezultând un deficit de 1,27 miliarde euro. Față de luna mai 2017, exporturile din luna mai 2018 au crescut cu 5,2%, iar importurile au avansat cu 6,8%. Totodată, valoarea schimburilor extra-UE28 de bunuri în perioada ianuarie-mai 2018 a fost de 6,54 miliarde euro la exporturi și de 8,19 miliarde euro la importuri, reprezentând 23,3% din total exporturi și 24,7% din total importuri. În 2017, exporturile României au urcat cu 9,1%, iar importurile au avansat cu 12,3%. Deficitul comercial a crescut cu 30% față de 2016, la 12,96 miliarde euro.

Hagag Development Europe reface o clădire emblematică de pe Calea Victoriei

0
Dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe – parte a Hagag Group din Israel, investitor internaţional specializat în dezvoltarea, managementul și marketingul proiectelor imobiliare – anunţă începerea lucrărilor de refacere a unei clădiri emblematice din centrul Capitalei: clădirea de pe Calea Victoriei numărul 109. Este primul proiect pe segmentul imobiliar de birouri abordat de Hagag Development Europe. Se numeşte „H Victoriei 109”, reprezintă o investiţie de peste 8 milioane de euro şi constă în consolidarea și modernizarea clădirii, cu păstrarea destinației anterioare, de birouri. Yitzhak Hagag, președintele Hagag Group Israel, apreciază astfel noua investiţie: „Proprietatea de pe Calea Victoriei 109 este în acest moment un diamant neșlefuit. Recunoaștem că H Victoriei 109 va fi întotdeauna parte din trecutul unei comunități și ne dorim să conservăm, pe cât posibil, moștenirea culturală a perioadei interbelice. Vom păstra fațada clădirii așa cum a fost ea proiectată și vom armoniza arhitectura inițială a clădirii conform tendințelor actuale”. Lucrările se vor încheia în a doua parte a anului 2019. Proiectul va fi certificat BREEAM, cu perfomanță energetică ridicată, costuri operaționale reduse, impact minim asupra mediului şi toate facilitățile oferite de clădirile de birouri moderne: pardoseală flotantă, sistem de ventilație cu admisie de aer proaspăt, consum redus de energie, lumină naturală, spații de tip open space. Cristina Ghiță, Sales Manager, Hagag Development Europe, accentuează: „Am decis să investim în acest proiect și să ne concentrăm eforturile în revitalizatarea imobilului și, implicit, a zonei. H Victoriei 109 este un proiect dedicat transformării, dar și o oportunitate de a livra un produs excepțional pentru segmentul imobiliar de birouri. Este o clădire cu personalitate care combină eleganța vremurilor de odinioară cu ceea ce astăzi numim spații high-end. Deținem experiența și know-how-ul necesare exploatării întregului potențial al clădirii”.

Junior Achievement România și Raiffeisen Bank continuă educația financiară în școli

0
Organizația Junior Achievement România și Raiffeisen Bank au contiuat în anul şcolar care s-a încheiat educația financiară în școli. La ciclul primar, beneficiarii programului au fost peste 5500 de elevi îndrumaţi de 231 de profesori și consultanți voluntari Raiffeisen Bank. Prin kit-uri educaționale gratuite și conținut de tipul learning by doing, ei au primit noţiuni despre economisire, tranzacții bancare, opțiuni de cumpărare etc. La nivel de liceu, s-a desfășurat a opta ediție a programului „ABCdar bancar”, dezvoltat, anul acesta, și în format digital. Platforma JA Inspire a permis accesul „la module interactive, în format digital, care facilitează învățarea, atât în clasă, cât și în afara ei, utilizând orice dispozitiv conectat la internet (telefon mobil, tabletă, calculator). În cadrul platformei, elevii pot accesa conținuturi video și teme de documentare, pot simula economii și dobânzi și pot răspunde la quiz-uri, fie prin alegerea răspunsului din mai multe variante (prin drag and drop), fie prin completarea unui răspuns scurt”. Cursul digital a fost parcurs de peste 5000 de elevi din 111 licee, 61% afirmând că „sunt interesați în primul rând să își dezvolte abilitățile de realizare a unui buget și de gestionare a cheltuielilor”. Pentru dezvoltarea educației financiare ca disciplină opțională în cât mai multe școli, JA România și Raiffeisen Bank au desfășurat competiția „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, adresată unităților de învățământ. A câștigat Colegiul Național de Informatică din Piatra-Neamț, premiul constând într-o finanțare de 1500 de euro destinată modernizării școlii. Pe locurile următoare s-au clasat Colegiul Economic „Delta Dunării” din Tulcea – finanțare de 1000 de euro și Colegiul Economic din Râmnicu Vâlcea – finanţare de 500 de euro.

Încă 9323,8 ha de pădure menținute de Romsilva în proprietatea statului

0
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunţă că împreună cu Instituția Prefectului județului Mureș a câștigat definitiv și irevocabil procesul cu urmașii baronului Daniel Banffy, menținând astfel în proprietatea statului 9.323,8 hectare de pădure din județul Mureș, pe raza comunelor Stânceni, Răstolița și Lunca Bradului: „Aceste suprafețe se alătură celor peste 220 de mii de hectare de pădure recuperate sau menținute în patrimoniul statului de către juriștii Romsilva, în ultimii doi ani și jumătate”. Referitor la noul succes în instanţă, Romsilva ne oferă următoarele detalii: „Printr-o hotărâre definitivă și irevocabilă din iunie 2007, trei urmași ai baronului Daniel Banffy au obținut, pe cale judecătorească, reconstituirea dreptului de proprietate pentru cele 9.323,8 hectare cu păduri, pășuni și fânețe. Pe o perioadă de câțiva ani, specialiștii Direcției Silvice Mureș și ai Prefecturii Mureș au derulat o amplă cercetare arhivistică, în România și Ungaria, referitoare la documente ce au stat la baza preluării în proprietatea statului a celor 9.323,8 hectare. În urmă cu patru ani, la Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securități au fost descoperite o serie de documente care au condus la exercitarea unei căi de atac extraordinare împotriva hotărârii judecătorești prin care se reconstituia dreptul de proprietate urmașilor baronului Daniel Banffy. Astfel, s-a descoperit că baronul Daniel Banffy a fost inculpat, în anul 1946, și condamnat șase ani mai târziu pentru instigare la crime împotriva umanității, judecătorii dispunând și confiscarea averii acestuia, pentru fapte comise în timpul ocupației horthyste, care au condus la moartea mai multor locuitori ai comunei Lunca Bradului. Așadar, proprietățile baronului Daniel Banffy nu au fost preluate abuziv de către regimul comunist, ci legal, pe baza legilor postbelice ce pedepseau crimele de război și colaborarea cu inamicii României și statelor Aliate. Pe baza acestor documente, juriștii au promovat o cerere de revizuire, procesul fiind strămutat la Judecătoria Giurgiu, care a dat câștig de cauză Direcției Silvice Mureș și Instituției Prefectului județului Mureș în anul 2016, hotărâre menținută în urma recursului de către magistrații Tribunalului Giurgiu”. În context, Romsilva reaminteşte că juriștii Regiei „au reușit, în ultimii doi ani și jumătate, să mențină sau să reintroducă în proprietatea publică a statului, în urma proceselor, 230.514,25 hectare de pădure, cel mai cunoscut caz fiind cel de anul trecut, când 166.813 hectare de păduri revendicate de Fondul Bisericesc Ortodox Român al Bucovinei au rămas în proprietatea statului și în administratea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva”. În acest moment, Romsilva „administrează 3,14 milioane de hectare de păduri proprietatea publică a statului și asigură servicii silvice, pe baze contractuale, pentru aproximativ un milion de hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate, a autorităților publice locale sau privată”.