Google va plăti salarii mai mari femeilor
Google a dezvăluit, în urma unui audit intern, că plăteşte salarii mai mari femeilor decât bărbaţilor în cazul job-urilor de acelaşi nivel, conform datelor oferite de News.ro
De asemenea, Google a realizat un audit intern cu privire la felul în care şi-a remunerat angajaţii anul trecut şi a constatat că un inginer software de nivelul 4 primeşte un salariu mai mare dacă este femeie.
Prin urmare, susţin cei de la Google, compania americană a trebuit să plătească compensaţii în valoare totală de 9,7 milioane de dolari unui număr de 10.677 de angajaţi pentru a reduce diferenţele salariale dintre femei şi bărbaţi, potrivit sursei citate.
În 2017, Google a plătit compensaţii doar pentru 228 de angajaţi din şase grupe de job-uri. Valoara totală a compensaţii a fost atunci de doar 270.000 de dolari.
“Analiza noastră urmăreşte realizarea unui sistem corect de salarizare pentru angajaţii cu acelaşi job, de acelaşi nivel de competenţă şi performanţă precum şi din aceeaşi zonă geografică” spune Lauren Barbato, analistul şef pentru evaluarea angajaţilor şi a remuneraţiilor.
Pensiile românilor sunt în pericol
Aproape patru milioane de români au intrat acum mai bine de zece ani într-un sistem de acumulare prin plasamente financiare pe termen lung, potrivit Curs de guvernare.
Sistem care să le asigure în perspectivă o pensie personală menită să acopere din deficitul inevitabil care se manifesta la sistemul clasic de pensii spre mijlocul acestui secol, din cauza numărului tot mai mic de angajaţi contributori faţă de numărul tot mai mare de pensionari care se vor afla în plată.
De reţinut, aceste sume au fost mai mici decât se planificase iniţial, când angajamentele luate de statul român au vizat creşterea de la 2% din venitul salarial mediu brut spre 6% din venitul salarial mediu brut, valoarea maximă la care s-a împotmolit creşterea spre nivelul ce urma să fie aplicat pe termen lung fiind de 5,1%.
Comerțului cu amănuntul a crescut în România
România s-a situat în topul celor mai mari creșteri ale comerțului cu amănuntul din UE în luna ianuarie, potrivit datelor Eurostat, având a doua cea mai bună evoluție față de decembrie și a treia în ritm anual.
De asemenea, comerțul cu amănuntul din România a crescut, în prima lună a acestui an, cu 6,7% față de ianuarie 2018 și cu 1,9% față de ultima lună a anului trecut. Avansul anual a fost de aproape 3 ori mai rapid decât media europeană, de 2,5%.
Totodată, la nivelul zonei euro, vânzările cu amănuntul au urcat 2,2% față de anul precedent. Față de decembrie 2018, comerțul cu amănuntul a crescut cu 1,1% în UE și cu 1,3% în zona euro, potrivit sursei amintite.
Volumul comerțului cu amănuntul este măsurat prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.
Eurostat: România ocupă locul patru în UE la diferenţa dintre rata de ocupare a bărbaţilor şi femeilor
România este pe locul patru în Uniunea Europeană în privinţa diferenţei între rata de ocupare a bărbaţilor şi a femeilor, de 17,1%, în timp ce media UE este de 11,5%, potrivit datelor aferente anului 2017 publicate marţi de biroul european de statiastică, Eurostat.
Cea mai mare diferenţă între rata de ocupare a bărbaţilor şi femeilor este în Malta (24,1%), Italia (19,8%) şi Grecia (19,7%), iar cea mai mică în Lituania (1%), Finlanda (3,5%) şi Suedia (4%), conform datelor News.ro.
De asemenea, în privinţa prezenţei femeilor în poziţii de conducere, România înregistrează a patra cea mai scăzută poziţie, cu o pondere de 11% a femeilor în consiliile de administraţie. Cea mai ridicată pondere este în Franţa (43,4%), urmată de Suedia (35,9%) şi Italia (34%). Cea mai scăzută pondere este în Estonia (7,4%), Malta (8,4%) şi Cipru (10,4%).
Se modifică regimul zilierilor în Parlament?
OUG 114 din 2018 – printre efectele căreia se află şi interzicerea implicită a folosirii zilierilor în acţiuni de marketing – ajunge în dezbaterea Camerei Deputaţilor, care va avea, după toate aparenţele, rol decizional. Pentru comunitatea de afaceri din industria bunurilor de larg consum, miza directă a acestei dezbateri este o eventuală revenire la regimul anterior al zilierilor, forma predilectă de angajare a personalului folosit în acţiunile de trade marketing.
Tema zilierilor, perspectiva activărilor in-store cu sau fără factor uman şi alternativele oferite de tehnologia digitală constituie subiectele principale ale ediţiei a opta a Congresului de Trade Marketing, Reset 2019, organizat de Piaţa. Evenimentul beneficiază de sprijinul oferit de companii şi branduri cu cel mai bun renume în industria bunurilor de larg consum: Unilever, Delikat, Dove, Rexona, Dero, Cif, Ursus, Cris-Tim, Albalact, Zuzu, Artmatch sunt Parteneri Principali; Coca-Cola HBC România, MPC Trade Marketing Services, Alexandrion Group, Sissi, Farmec sunt Parteneri Gold; D+i Activation este Technology Partner; Wall-Street, StartupCafe.ro, Manager Express, Business Mark, Economistul, Club Economic, România Durabilă, BIZ, IQads şi Smark sunt Parteneri Media.
Recent, Cristian Seidler, deputat, membru al Comisiei pentru Muncă şi Protecţie Socială a Camerei Deputaţilor, a confirmat participarea ca speaker la eveniment, iar Inspecţia Muncii a reconfirmat participarea cu un speaker. Sunt aşteptaţi să se alăture, tot ca speakeri, şi reprezentanţi ai Comisiei pentru Industrii şi Servicii şi Comisiei pentru Buget, ambele de la Camera Deputaţilor, pentru a putea evalua şansele unei rectificări în Parlament a regimului zilierilor cu prilejul discutării OUG 114. Deşi este coautor al acestei ordonanţe, Ministerul Muncii nu a reuşit, deocamdată, să dea un răspuns la invitaţia de a desemna un speaker la discuţia despre soluţiile posibile pentru activările de trade marketing în industria bunurilor de larg consum în actualul context.
Aşa cum menţionam într-un articol anterior, rectificarea în Parlament a regimului zilierilor este posibilă în măsura în care majoritatea parlamentară înţelege că obligarea agenţiilor de marketing de a încheia contracte de muncă pentru promoteri nu va servi scopului urmărit – sporirea încasărilor la bugetul de asigurări sociale – ci din contră, pentru motivul că astfel de contracte nu se vor încheia din cauza costurilor imense cu taxele. Reducerea volumului de activităţi de trade marketing care implică personal este vizibilă cu ochiul liber de la începutul acestui an. Una din companiile care obişnuia să organizeze multe activări in-store, o mare companie din domeniul dulciurilor, a virat total către digital de la începutul acestui an, fiind extrem de activă în comunicarea promoţiilor prin facebook şi Instagram.
De altfel, tehnologia digitală este utilizată din ce în ce mai mult în soluţiile de comunicare in-store, în îmunătăţirea experienţei de cumpărare, ca şi în conexiunea continuă cu shopperii. Trade Marketing Congress are o sesiune specială – Transformarea digitală a trade marketingului – în care speakeri de la Carrefour, Kaufland şi agenţia Pastel vor vorbi despre strategia de dezvoltare a serviciilor digitale, despre cele mai noi soluţii implementate şi despre tendinţele pe plan mondial.
A opta ediţie a Congresului de Trade Marketing, Reset 2019, este o bună ocazie de a vă implica în discuţia despre viitorul activărilor la punctul de vânzare cu sau fără factor uman şi de a afla mai devreme, mai multe despre viitorul digital al trade marketingului şi al retailului alimentar. Detalii despre program, speakeri, rezervarea ultimelor locuri disponibile – AICI. Mai multe detalii despre contextul de piaţă în care se desfăşoară Trade Marketing Congress se găsesc AICI.
Fondul Român de Contragarantare (FRC) a acordat garanția cu numărul 1000 în cadrul Programului guvernamental INVESTEȘTE ÎN TINE
București – 4 martie – FRC anunță că a acordat, garanția cu numărul 1000 în cadrul Programului INVESTEȘTE ÎN TINE prin care garantează, în numele și contul statului, credite pentru persoane fizice care aleg să investească în formarea lor profesională, educație, cultură, sănătate, sport și/sau în propriul habitat. Valoarea totală a acestor garanții emise în intervalul octombrie 2018 – februarie 2019 este de aproximativ 28 milioane lei.
Plafonul de garantare alocat FRC de Ministerul Finanțelor Publice pentru anul 2019 este de 625.000.000 lei. Suma reprezintă 68,62% din plafonul anului 2019 a cărui valoare totală este de 1.000.000.000 lei și permite continuarea creditării, în condițiile prevăzute prin Programul INVESTEȘTE ÎN TINE.
Ritmul acordării de garanții de către FRC s-a dublat în 2019 față de 2018, iar interesul pentru acest produs, de la demararea programului și până în prezent, pe regiuni, arată o distribuție relativ echilibrată pe tot teritoriul țării: 15% dintre aceste garanții emise de FRC în numele și contul statului au fost acordate pentru beneficiari din București-Ilfov, 20% în zona de Est, 32% în zona de Sud a țării și 33% în zona de Vest.
Mecanismul de creditare prezintă pentru beneficiari atât avantaje financiare, creditele acordate in cadrul Programului INVESTEȘTE ÎN TINE având costuri și dobândă zero, întrucât acestea sunt suportate de statul român, cât și avantaje tehnico-administrative generate de interconectarea resurselor tehnologice ale FRC cu instituțiile bancare partenere.
Astfel, garanția oferită de FRC în numele și contul statului reprezintă 80% din valoarea creditului, exceptând dobânzile, și alte costuri adiacente programului care sunt decontate prin Comisia Națională de Strategie și Prognoză.
“Suntem deschiși să dezvoltăm parteneriate cu instituțiile de credit interesate de a participa în acest program și suntem convinși că, atât în Programul INVESTEȘTE ÎN TINE pentru beneficiari care aleg să investească în formarea și dezvoltarea lor personală, cât și în Programul START-UP NATION pentru IMM-uri, FRC este un partener de încredere prin instrumente financiare specializate, personal dedicat și infrastructură performantă.” a declarat Stere Farmache, Președintele Directoratului FRC.
Despre FRC:
Fondul Român de Contragarantare S.A. (FRC) este o instituție financiară specializată, având corespondenţă în practici recunoscute la nivel european. Activitatea sa este orientată, în principal, spre susţinerea sectorului antreprenorial/IMM din România. FRC are ca obiect de activitate secundar acordarea de garanții în numele și contul statului, în cadrul Programului INVESTEȘTE ÎN TINE. Astfel, societatea are ca parteneri atât fondurile de garantare, cât și instituţiile de credit. Garanția și contragaranția FRC este de maxim 80% din creditul, respectiv garanția acordat(ă) de instituțiile financiar-bancare partenere.
Piaţa produselor bio din peşte, în expansiune
Importator şi distribuitor major pe piaţa românească de produse din peşte şi fructe de mare, Alfredo Seafood anunţă o creștere de circa 10% a cererii de produse bio din pește în 2018 comparativ cu 2017 şi estimează continuarea creşterii în 2019, cu încă 10%.
Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul companiei Alfredo Seafood, oferă constatarea că „piața produselor bio traversează o perioadă de creștere accelerată în acest moment. România este puternic influențată de tendința europeană și globală, astfel încât asistăm la vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse de pe această nișă, alimentele bio ocupând un loc fruntaș din punct de vedre al vânzărilor. Am putut observa această tendință și cu ocazia lansării gamei de produse din pește bio a Alfredo Seafood, în vara lui 2018. Interesul românilor pentru tot ceea ce înseamnă alimente bio va rămâne ridicat și în 2019, iar noi vom continua să lărgim portofoliul de produse bio din pește al Alfredo Seafood, pentru a răspunde cererii consumatorilor”.
Gama de produse bio oferite de Alfredo Seafood cuprinde patru specii de pește: păstrăv, doradă (cele mai cerute de consumatori), lup de mare, somon, cu precizarea că „produsele din gama bio pot fi ușor recunoscute, fiind marcate prin etichete speciale, de culoare verde pe care sunt specificate calitatea de produs bio și proveniența. Peștii sunt capturați și transportați în țară într-un interval de timp ce variază între 24 și 72 de ore din momentul pescuirii. Produsele Alfredo Seafood din gama bio au certificare a calității la standardele practicate de marii procesatori europeni: Bio EcoCert și HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points – Analiza riscurilor și punctelor critice de control)”.
Consumul mediu anual de pește în Uniunea Europeană este, la nivelul lui 2018, de puțin peste 24 de kilograme/capita. Estimările de specialitate sunt că în următorii trei ani România abia va atinge un consum de 8 kilograme/capita.
Locuri de muncă vacante în Ilfov
Evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov arată că agenţii economici din judeţ au vacante la această oră 645 locuri de muncă: 90 – pentru studii superioare, 180 – pentru studii medii, 210 – pentru muncitori calificaţi, 165 – pentru muncitori necalificaţi. Oferta vizează profesiile, meseriile, ocupaţiile de redactor de rubrică, secretară, funcţionar economic, asistent manager, specialist în achiziţii, contabil, tehnician în fizică etc.
Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei, informaţii suplimentare: la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul AJOFM Ilfov, la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.
A fost fondată Universitatea Civică Europeană
Proiectul CIVIS – Universitatea Civică Europeană a fost înscris în cadrul call-ului inițiativei Erasmus+ pentru universități europene.
CIVIS – Universitatea Civică Europeană este formată din Universitatea Aix Marseille (Franța), Universitatea Națională și Capodistriană din Atena (Grecia), Universitatea din București (România), Universitatea Liberă din Bruxelles (Belgia), Universitatea Autonomă din Madrid (Spania), Universitatea Sapienza din Roma (Italia), Universitatea din Stockholm (Suedia), Universitatea Eberhard Karls din Tübingen (Germania) şi este definit de fondatori ca „un spațiu universitar integrat în care studenții, cadrele didactice, cercetătorii și personalul auxiliar se bucură de mobilitate și colaborează la fel de liber precum o fac în instituțiile de proveniență”. Un punct forte al consorțiului îl constituie „distribuția teritorială a celor opt universități pe continentul european, de la nord la sud și de la est la vest”.
Oferind aceste informaţii Universitatea din Bucucreşti subliniază: „Una dintre prioritățile noastre va viza abordarea provocărilor societale majore ale secolului XXI, pornind de la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă definite de ONU. Astfel, ne dorim să promovăm o abordare bazată pe competitivitate, centrată pe elementele componente ale triunghiului cunoașterii: educația, cercetarea și inovarea. În acest sens, vom facilita accesul la resurse educaționale, științifice și civice, în deplin acord cu principiile cadru exprimate în programele Open Science și Open Educational Resources. A fi o universitate civică înseamnă a acționa atât la nivel local, cât și la nivel global. Din perspectivă locală, ne vom direcționa energiile pentru a avea un impact direct în comunitățile noastre, cu intenția de a întări implicarea și relevanța socială, culturală și economică a universităților CIVIS la nivel regional. Zona mediteraneană și Africa se vor afla în centrul strategiei noastre globale. În acest sens, credem cu tărie că viitorul Europei și cel al Africii sunt interconectate. Ne vom asigura că distribuția geografică a universităților noastre pe axa Marea Baltică – Marea Mediterană –
Marea Neagră, împreună cu experiențele comune și relațiile strânse cu partenerii noștri din Sud vor genera beneficii pentru ambele continente pe termen lung. Astfel, CIVIS își propune să devină un punct de referință în ceea ce privește legăturile europene cu regiunile mediteraneană și africană, în cercetare, educație și inovare. Vom implica toate părțile interesate de viața comunităților noastre academice în configurarea orientării și a activităților consorțiului; studenții, cercetătorii, personalul auxiliar și partenerii noștri vor participa în mod activ la modelarea CIVIS și vor contribui la viitorul acestuia. Guvernanța CIVIS va reflecta voința noastră comună de a angaja o abordare incluzivă de tipul bottom-up. CIVIS își propune să contribuie la crearea unei viziuni noi a învățământului superior european și își va dezvolta propriile acțiuni pe termen lung urmărind acest deziderat”.
Principalul canal de comunicare al consorțiului este site-ul CIVIS: www.CIVIS.eu.
Studiu IRES: 80% dintre românii care folosesc aplicații mobile de transport urban consideră că ar găsi mai greu mașini prin metode tradiționale
- Peste 2,5 milioane de români folosesc aplicaţii de transport urban
- Un milion de români comandă mașini prin aplicația Clever

