Constantina Diţă, o campioană olimpică la Universitatea de Vest din Timişoara

0
Campioana olimpică la maraton Constantina Diță (Beijing 2008) îşi afirmă susţinerea pentru iniţiativa Universităţii de Vest din Timişoara de a organiza evenimentul Liberty Marathon, pe 2 iunie: „Mă alătur cu bucurie acestui eveniment unic în România. Inițiativa Universității de Vest de a organiza un maraton mi se pare un pas important pentru sportul românesc. Susținem prin acest eveniment libertatea de mișcare, sănătatea, condiția fizică, excelența prin sport la orice categorie de vârstă. Amatori sau profesioniști, cu toții vor avea ocazia să experimenteze plăcerea de a alerga liber și de a-și depăși limitele. Faptul că pe acest traseu vom descoperi cu toții orașul Timișoara e un câștig în plus pentru participanți. Ne vedem pe 2 iunie la Liberty Marathon!”, Prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara, subliniază: „Ne bucurăm să avem alături de noi în acest eveniment o adevărată campioană. Ne mândrim cu valorile naționale și le vrem aproape în tot ceea ce facem. Am inițiat Liberty Marathon în contextul în care promovăm ori de câte ori putem un stil de viață sănătos, mișcarea, sportul. Având în vedere ‹‹istoricul›› nostru în domeniu, era firesc să ajungem să organizăm acest eveniment, care va fi ceva inedit pentru Timișoara. Trebuie subliniat faptul că este o experiență în premieră pentru o universitate românească”. Liberty Marathon, inițiativă a Universității de Vest din Timișoara în parteneriat cu compania Cisco, îşi propune să reprezinte o contribuţie la afirmarea  brandului de oraș și implicit a brandului de țară. Întrecerile, cu start în fața Universității de Vest, se vor desfăşura la categoriile: Liberty Marathon – 42 km, timp limită 6 ore, premii  2500 lei, 1000 lei, 600 lei; semi-maraton – 21 km, timp limită 3 ore, premii 1500 lei, 700 lei, 500 lei; cros – 8,4 km, timp limită 1 oră și 10 minute, premii 1000 lei, 500 lei, 300 lei; curse necronometrate, necompetiționale Family – 4,2km şi Kids, cu premii de încurajare. Condiții de participare, detalii, înscrieri: www.libertymarathon.uvt.ro. Perspectiva este ca în 2021, când Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii, Liberty Marathon  să devină un eveniment internațional de referință, cu acreditare AIMS (Association of International Marathons and Distance Races) și IAAF (International Association of Athletics Federations).

Eveniment sub egida ISMB: 100 de Ecouri peste Timp

0
Creaţie, documentare, educaţie patriotică se regăsesc în demersul complex organizat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB), Biblioteca Națională a României și Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” din Bucureşti: expoziția ,,100 de Ecouri peste Timp”, precedată de cercetarea unei diversităţi de surse pentru informare şi inspiraţie. Expoziția, deschisă publicului la Biblioteca Națională a României, face parte din programul derulat pe tot parcursul acestui an de ISMB sub genericul ,,Sărbătorim împreună Centenarul României Mari, 1918-2018”, program în care Economistul este partener. Sunt expuse peste o sută de  lucrări de pictură, grafică, sculptură, realizate  de elevi de la Liceul de Arte  Plastice ,,Nicolae Tonitza” (clasele a X-a şi a XI-a) şi din şcoli gimnaziale, precum și de studenți de la Universitatea Națională de Arte București (anul III pictură de şevalet); curatori, profesorii Ioana Lavinia Streinu şi Eusebiu Spînu. Prof. Diana Melnic, inspector şcolar general adjunct al ISMB, subliniază că tinerii artişti au primit în octombrie tema de studiu şi de lucru referitoare la personalităţi care au contribuit la Unire şi la victoria în Primul Război Mondial, apoi s-au documentat, şi-au realizat creaţiile, iar profesori de specialitate le-au selectat pe cele expuse acum.

Apel la solidaritate socială către companii  

0
Federaţia Internaţională a Comunităţilor Educative, Secţiunea România (FICE România) – organizaţie cu tradiţie şi performanţe în susţinerea copiilor şi tinerilor ale căror familii se confruntă cu dificultăţi de ordin economic – desfăşoară o nouă ediţie a campaniei „Solidaritate colegială”, iniţiativă proprie a organizaţiei, intensificată în această perioadă de întâmpinare a sărbătorii de Paşti. Pornită cu ani în urmă de la îndemnul adresat elevilor de a îndrepta un dar, un sprijin după propriile posibilităţi către alţi copii, campania îşi orientează deopotrivă apelul către mediul de afaceri, companii, întreprinderi, instituţii, autorităţi publice locale: „Oricine este bine-venit, aşteptat să se adreseze unităţilor de învăţământ şi, prin acestea, copiilor, oferindu-le câte ceva care le poate fi de folos – îmbrăcăminte, încălţăminte, cărţi, jocuri, jucării, rechizite, materiale didactice, sportive etc.”, spune prof. Toma Mareş, preşedintele FICE România. Cu autoritatea unei prezenţe de vreo opt decenii în mediul educaţional şi economico-social, prin tradiţie de familie şi expertiză profesională, el argumentează obiectivele unui asemenea demers: „Conştientizarea importanţei interesului faţă de semeni aflaţi în condiţii dificile de trai; contribuţia la dotarea cu material didactic a unor unităţi de învăţământ, mai ales grădiniţe din mediul rural, precum şi a unor biblioteci, laboratoare, baze sportive, cluburi etc. din şcoli; educarea copiilor în spiritul întrajutorării, prin donaţii de obiecte (care nu le mai sunt necesare sau lucrate de ei) către alţi copii; reafirmarea beneficiului în plan social al creării unor condiţii cât mai bune de educaţie şi de învăţare, inclusiv prin asigurarea accesului cât mai multor copii la mijloace şi materiale corespunzătoare. FICE România le mulţumeşte tuturor celor care răspund apelului la Solidaritate colegială!” Colectarea de obiecte pentru transmitere către cei care au nevoie de ele se face prin filialele FICE România din judeţe (imagine de la o ediţie anterioară, în judeţul Caraş-Severin), iar în Bucureşti, la Şcoala Gimnazială Nr. 96, strada Rezonanţei nr.2, sector 4.

Revenire uşoară a industriei în februarie

0
Ieşirea din contracţie pe fondul unui început de an care rămâne modest caracterizează industria lunii februarie, măsurată cu „barometrul” aplicat unui eşantion de 300 de firme de IRSOP (dr. Petre Datculescu) şi de Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (Facultatea de Management – conf. univ. dr. Florina Pînzaru, conf. univ. dr. Lucian Anghel). Indicatorii luaţi în calcul arată că: “Volumul producţiei a urcat la 55 de puncte, faţă de 44 în decembrie şi 46 în ianuarie când industria s-a aflat în contracţie. Dacă atenuăm volatilitatea calculând o medie între ianuarie şi februarie observăm că activitatea nu depăşeşte 50,5 puncte, ceea ce înseamnă că în primele două luni din 2018 industria s-a aflat sub zona de creştere. Stocurile au crescut de la 43 la 47 şi se află tot în fază de contracţie, sub 50 de puncte. Comenzile noi s-au înviorat puţin urcând de la 45 la 54, dar media arată că în primele două luni cererea a rămas contractată. Comenzile pentru export au crescut în mod clar de la 53 în ianuarie la 59 în februarie. Intensificarea exporturilor reprezintă o forţă puternică şi arată cât de dependentă este revigorarea întregii industrii de exporturile realizate numai de către o parte a firmelor industriale. Importurile de materii prime au urcat ceva mai lent, de la 56 la 59 şi se apropie de punctajul maxim de 61 de puncte din ultimele 8 luni. Numărul angajaţilor a rămas la 50 de puncte, semn că angajările şi disponibilizările rămân în echilibru, în sensul că firmele nu angajează salariaţi mai mulţi decât numărul celor care îşi încetează activitatea. Costurile de producţie rămân la o valoare ridicată de 72 de puncte, dar în uşoară scădere faţă de 74 în ianuarie. Scăderea ar putea fi legată de un consum mai redus de energie datorită intervalelor cu temperaturi mai ridicate. Oricum, indicatorul costurilor se află cu mult peste media de 67 de puncte a întregului an 2017. Preţurile încasate de firme arată o uşoară scădere de la 64 în ianuarie la 62 în februarie, după circa trei luni de creştere consecutivă. Dacă scăderea persistă, ea ar putea semnala o tendinţă spre deflaţie. Ar fi tot ceea ce firmele îşi pot dori mai puţin în condiţiile gradului ridicat de îndatorare a sectorului industrial. Indexul de optimism al managerilor arată prima scădere din ultimele cinci luni. În octombrie 2017 indexul avea 59 de puncte, iar în ianuarie 2018 crescuse la 71. Dar luna trecută a scăzut la 68. Valoarea indexului rezultă din agregarea aşteptărilor distincte ale managerilor privind cererea, producţia şi încasările viitoare.  Probabil că scorul maxim din ianuarie a fost susţinut de aşteptări mari care în februarie nu s-au confirmat în întregime. Aşteptările scad chiar şi atunci când realitatea le contrazice numai parţial”.

Nou centru de inginerie Bosch la Cluj-Napoca

0
Centrul de Inginerie Bosch de la Cluj-Napoca va avea un nou sediu. Piatra de temelie a clădirii care va fi gata în 2019 a fost pusă în prezenţa reprezentanţilor managementului companiei, ai autorităţilor locale și centrale, ai Consulatului German în România şi ai Camerei de Comerţ și Industrie Româno-Germane. În clădirea ce se va ridica (investiție de aproximativ 25 milioane euro, 6 etaje,  17.000 metri pătrați în centrul oraşului, în campusul de software DaVinci), se vor reuni toţi cei aproximativ 400 de angajați care acum lucrează în diferit zone reprezentând centrul existent din 2013. Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în ţara noastră, subliniază: „Bosch și-a extins activitățile de cercetare și dezvoltare în Romania în ultimii cinci ani, astfel că am decis să construim propria noastră clădire care să găzduiască Centrul de Inginerie în Cluj. Acest lucru confirmă încă o dată angajamentul Bosch de a dezvolta soluții și tehnologii pentru viitor în România, cu experți locali, în spiritul viziunii noastre – mai sigur, mai eficient energetic, mai economic”. Bosch este partener strategic al Universității Tehnice din Cluj-Napoca.

UNIQA Asigurări dă startul la Bucharest 10k&Family Run

0
  A fost lansată a treia ediţie a evenimentului UNIQA Asigurări 10k&FAMILY RUN, organizat de Bucharest Running Club (BRC) la 1 aprilie în Capitală. Este o cursă de alergare stradală care îmbină nuanţe sportive, economice, sociale, educaţionale, deschisă familiilor (cu cât mai mulţi membri ai lor şi cu prieteni, colegi), alergătorilor performeri, ca şi celor care vor numai să parcurgă traseul la pas, precum şi persoanelor în fotolii rulante sau cu biciclete de mână. După cum a subliniat Valeria van Groningen, preşedinte al BRC, la start se anunţă prezenţa a 7000 de participanţi. Startul va fi dat în zona Izvor. Oferta de probe este largă: 10 km – individual, 2X5 km – Ştafeta Volkswagen, 1,5 km sau 3,5 km – Cursa Familiilor Carrefour (alergare sau plimbare), Cursa Adolescenţilor Teens’Race – 3,5 km, 4,2195 m – Cursa Bebeluşilor (maximum 18 luni, târâş, de-a buşilea, cum se descurcă fiecare viitor maratonist). Întrecerea are şi o componentă de incluziune socială, care se va concretiza prin posibilitatea de participare în fotolii rulante şi/ sau cu biciclete de mână în contextul Cursei Familiilor, pe 1,5 km sau 3,5 km.    

Festival internațional de film economic la Universitatea din București

0
Universitatea din București prezintă festivalul internațional de film economic „All About Economy”, sub patronajul Băncii Naţionale a României, susţinut de Ambasada Elveției în România şi de Fondul Cultural Elveţian Swiss Sponsors’ Fund. Parteneri sunt Université de Fribourg, Hochschule Luzern şi ASCENT Swiss Business Management AG Elveția. Evenimentul se deschide marți, 27 martie 2018, ora 9, în Amfiteatrul II al Palatului Facultății de Drept din Bulevardul Mihail Kogălniceanu nr. 46. Vor participa ambasadorul Elveţiei în România Urs Herren, prof. univ. dr. Mircea Dumitru – rectorul Universităţii din Bucureşti, prof. univ. dr. Magdalena Iordache-Platis – prorector al Universității din Bucureşti, Michael Derrer – co-inițiator şi director al festivalului  „ All About Economy“, Virgile Perret – director al AREF Elveţia, reprezentanți ai Băncii Naționale a României, profesori și studenți de la Universitatea din Bucureşti, precum şi din Albania, Bulgaria, Rusia, Ucraina. Festivalul se desfăşoară în perioada 27-29 martie 2018 şi cuprinde filmele documentare „Talking Money”; „Money – A Confused User’s Guide”; „Cleveland versus Wall Street”; „The Bitcoin Gospel”; „Chaebols and Chabolas”; „Economics of Happiness”, precum şi filmele de ficţiune „Toni Erdmann”; „Margin Call”; „Eastern Business”. Prezentarea filmelor vor fi însoţite de dezbateri. Intrarea este liberă. Programul festivalului şi detalii, pe  www.economy-filmdays.info.

ARACIS acordă Certificarea EUR-ACE®  pentru absolvenți de inginerie

0
Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) acordă Diploma de inginer certificată EUR-ACE® recunoscută la nivel internațional unui număr de zece programe de studii universitare de licență de la Universitatea Politehnica din București, Universitatea Tehnică de Construcţii din Bucureşti, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Transilvania din Brașov. posesorilor acesteia li se conferă, la cerere, titlul de „EUR Ing”. ARACIS, ca agenție membră a rețelei „European Network for Engineering Accreditation (ENAEE)”, creată printr-un proiect finanţat de Uniunea Europeană, este autorizată să acorde certificarea EUR-ACE® programelor de studii universitare de licență acreditate ca urmare a evaluărilor ARACIS. Actualul eveniment de acordare a diplomelor are loc la 26 martie 2018, la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, Facultatea de Biotehnologii. După cum anunţă organizatorii, „vor participa la eveniment reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior, specialiști având contribuții importante în domeniul certificării EUR-ACE®, membri ai Comisiilor de experți permanenți de specialitate ale ARACIS din domeniile Științe inginerești, respectiv Științe agricole şi silvice, studenți membri ai federațiilor studențești din România, reprezentanți ai Consiliului ARACIS, angajatori. Evenimentul se va bucura de participarea președintelui ENAEE, prof. dr. ing. Bernard Remaud, din Franţa. Totodată, în cadrul evenimentului vor fi prezentate informații referitoare la cadrul general al certificării EUR-ACE® precum și elemente utile cu privire la evaluarea externă a programelor de studii de inginerie de către ARACIS, în vederea certificării EUR-ACE®. De asemenea, vor fi prezentate aspecte ale certificării EUR-ACE® din perspectiva universităților și a programelor de studii evaluate, a angajatorilor și a studenților”.

Testul IMM va conta mai mult în politicile publice

0
Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a lansat proiectul „Creșterea capacității CNIPMMR de a formula și susține politici publice alternative cu privire la activitatea sectorului IMM”. Proiectul are ca obiectiv general „dezvoltarea capacității operaționale și administrative a CNIPMMR de a fundamenta, elabora și susține politici publice în aria sa de activitate și expertiză, respectiv reprezentarea unitară și eficace a IMM-urilor și a mișcării patronale din România la nivel național și internațional și susținerea dezvoltării competitivității și performanțelor din acest sector”. Altfel spus, testul IMM va fi mai bine utilizat în procesul legislativ. Florin Jianu, președinte CNIPMMR, explică: „În cadrul proiectului, vom forma 120 de persoane să elaboreze politici publice și vom veni cu propuneri de politică publică alternativă de implementare a testului IMM, putând, pe viitor, să fundamentăm, elaborăm și promovăm și alte politici publice. În plus, vom realiza și o aplicație mobilă dedicată testului IMM, ce va folosi ca suport în consultarea IMM-urilor din România, CNIPMMR devenind astfel prima organizație patronală din Europa care realizează acest lucru”. Proiectul, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, este implementat în perioada martie 2018-iulie 2019.

Kaufland deschide trei magazine în Republica Moldova

0
Retailerul Kaufland a demarat construcția primelor trei magazine în Chișinău și intenționează să deschidă 15 magazine în Republica Moldova, 6 dintre ele fiind în Chișinău. Kaufland dorește să investească peste 100 de milioane de euro în primii trei ani de activitate în Republica Moldova. În acest sens, vor fi create cel puțin 1.000 de locuri de muncă în următorii 5 ani. În același timp, compania planifică să mai investească câte 30-50 de milioane de euro anual. După deschiderea acestor trei magazine, Kaufland va continua extinderea, intenția fiind de a deschide magazine de minimum 2.000 de metri pătrați, localizate în orașe cu cel puțin 30.000 de locuitori și cu o arie de acoperire de peste 60.000 de locuitori. În Europa, Kaufland serbează 50 de ani de existență.