Liviu Rogojinaru: „Afacerea din publicitate m-a făcut bogat”

Date:

Diversificarea businessului, multă muncă, dar și inovație sunt câteva ingrediente ce pot face dintr-o afacere mică una care trece granițele țării. De la importul de mașini agricole care s-a dovedit un eșec, trecând prin producție publicitară, care l-a făcut milionar, prin amenajări interioare și prin producția de instalații de încărcare pentru mașinile electrice, domeniu în care este singurul producător autohton, Liviu Rogojinaru a înțeles că, după ce consolidezi o afacere, pasul următor este extinderea pe noi piețe. Astfel că a pregătit intrarea firmelor sale și pe piața amenajărilor interioare în Franța și Italia, pe turism în Italia, iar pe piața instalațiilor de încărcat pentru mașini electrice din UE se va bate cu giganți precum Siemens.

„Am început în 1993 cu importul de mașini agricole, dar după trei ani, în 1996, am renunțat, pentru că afacerea a fost un eșec total. M-am gândit că agricultura o să se dezvolte și o să fie cerere, dar la momentul acela era prea devreme. Tot în 1993, împreună cu o echipă formată din tineri creativi, am înființat firma Euro Cosimo. Am început cu mijloace modeste, dar firma s-a dezvoltat constant, pentru că atunci piața publicității era la început și au început și băncile să se dezvolte, așa că am prins un moment foarte bun. Am făcut sigle, obiecte promoționale și, treptat, am trecut la proiecte de anvergură. Afacerea asta m-a făcut bogat”, declară Liviu Rogojinaru, CEO la Euro Cosimo.

De la sigle, la un business de milioane de euro

Încă din 1998, Euro Cosimo a început colaborarea cu Banca Română pentru Dezvoltare – Group Société Générale pentru crearea și instalarea semnalisticii de interior și de exterior și de customizare a ATM-urilor. „Cu această bancă am avut mai multe colaborări. Au urmat BCR, care a fost rebranduită de Euro Cosimo, rebranduirea stațiilor OMV, realizarea primelor 10 benzinării MOL din România. În 2011, am început o colaborare și cu ENI Romania (Agip) pentru dezvoltarea rețelei de benzinării. În 2004, a început proiectul „Easy Bank”, care a constat în crearea a peste 600 de unități bancare BRD. În anul următor a început proiectul „Blitz”, un proiect special prin care Euro Cosimo a creat și a instalat 100 de bănci modulare pentru BRD – Groupe Société Générale. Proiectul este în continuare funcțional și beneficiază de mentenanță post vânzare. Tot cu BRD am colaborat și în 2007 în proiectul „Robo”, proiect care a constat în montarea a peste 1.000 de ATM-uri într-o formă de robot, la care se pot plăti și facturile. Euro Cosimo a dezvoltat, creat și produs „Robotul’’. În sistemul bancar, am mai colaborat cu OTP Bank, Alpha Bank, Volksbank, Credit Europe Bank. Acestea nu sunt însă singurele domenii unde am avut clienți. Am colaborat și cu Praktiker la semnalistica exterioară pentru magazinele din România, cu Catena pentru semnalistica exterioară și cu McDonald’s pentru care suntem furnizorii oficiali de servicii de mentenanță pentru rețeaua restaurantelor”, precizează Liviu Rogojinaru.

În prezent, Euro Cosimo alături de partenerii săi face parte din cel mai important grup european de producători și montatori de signing din Europa.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

INDAGRA nu este un platou de PR pentru politicieni, ci cel mai mare hub de networking și inovație în agricultură și industrie alimentară!

Referitor la articolul cu titlul: „Dezastruos!” Ministrul Agriculturii, dezamăgit...

Primul parc eolian din România care alimentează direct o fabrică de ciment devine operațional în Medgidia 

ROMCIM, companie a Grupului CRH, a finalizat construcția parcului...

Trei români au lansat SymptoChat, aplicația  100% românească menită să redefinească  diagnosticarea medicală  

Trei specialiști IT români au lansat  SymptoChat, o aplicație...