Avem nevoie de o Camera de Comerț și Industrie a României mai puternică

Date:

Retorica afirmației este tot mai vehiculată în ultima vreme, inclusiv de către Președintele acesteia, fiind o afirmație simplă și recunoscută la prima vedere, însă dificilă atunci când devine interogativă, în special în lipsa vreunui răspuns neechivoc care să vină, cel puțin până acum, din partea decidenților.

Am auzit-o ultima oară pusă ca întrebare zilele acestea, când au apărut din nou în spațiul public păreri față de proiectul de lege prin care se intenționează (ca măsuri de politică publică economică, așa cum se arată în fundamentarea proiectului), instituirea obligativității înscrierii într-un catalog al firmelor a tuturor companiilor din România și, totodată, certificarea administratorilor de firme.

Desigur că sunt unii, mulți poate, care vor contesta și (se) vor justifica că ei nu au nevoie de promovarea propusă de camera de comerț în contrapartidă, că ei trăiesc bine și așa și nici nu își doresc să fie cunoscuți prin catalogul camerei de comerț. Probabil că nici nu știu și nici nu-i interesează să afle de camera de comerț, chiar dacă știu (cu siguranță) că există o cameră de comerț și industrie a României.

Probabil că alții nici nu or să vrea să audă de certificarea administratorilor de firme – adică de ce ți-ar trebui niște cunoștințe elementare de administrare a unei firme – asta e treaba contabilului. (nu?!)

 

Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale consideră că, pentru creștere economică este nevoie de dezvoltarea capitalului autohton, or pentru dezvoltare este nevoie de promovare și susținere, până la cea mai mică dintre firme, iar dacă acestea se fac și instituționalizat, prin politici publice convergente cu interesele private, atunci cu atât mai bine. Cred că și contestatarii măsurii își doresc promovare, chiar dacă se mulțumesc să afirme că o duc bine și fără.

În ceea ce privește recunoașterea (și oficializarea astfel) a capacității unei persoane de a administra o firmă, considerăm că nu poate avea decât un efect pozitiv, predictibil și onest în circuitului afacerilor.

Despre Camera de Comerț și Industrie a României putem spune două lucruri în aceeași retorică (simplă) de la început: 1. camerele de comerț au fost înființate de Alexandru Ioan Cuza ca măsură de conectare a Principatelor Române moderne cu capitalul economic occidental; 2. După Revoluția din 1989, guvernul le-a recunoscut menirea și le-a reînființat.

Până în prezent decidenții nu au formulat vreun răspuns ferm la „întrebarea” inițială.

Ar trebui să o facă, pentru că, în primul rând Camera de Comerț și Industrie este a României. Și toți, în vremelnicia lor, s-au afișat cu ea la delegațiile și forumurile economice și de afaceri, cerându-i de fiecare dată să aducă cu ea mediul de afaceri, adică firmele, în număr cât mai mare. 

Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate