Barometrul turismului din România

Date:

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări au elaborat studiul„Carta Albă a Turismului din România”,edițiaa doua.Este o cercetare la nivel naţionalpe un eșantion reprezentativ de 909 respondenți din agenții de turism, unități de cazare și unități de servire a mesei (restaurante) din fiecare regiune de dezvoltare a României și din toate categoriile de mărime (micro-întreprinderi, întreprinderi mici, medii și mari), care „analizează unitățile de cazare și agențiile de turism cu scopul de a identifica performanțele turismului autohton, alături de perspectivele pentru anul următor, precum și provocările și oportunitățile acestei piețe”. Din datele care ilustrează situația la zi în domeniu, reținem:57% dintre antreprenorii din turism consideră promovarea drept cea mai importantă nevoie de politică publică;ponderea celor care își gestionează riscurile prin asigurări a crescut cu 15% față de anul precedent; peste 60% dintre organizațiile participante la studiu raportează o creștere a veniturilor din 2018 în 2019; rata medie de revenire a clienților la agențiile de turism și în unitățile turistice a scăzut în 2019 cu aproximativ 6% față de 2018; pentru acest an, se preconizează dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive și a gradului de ocupare a unităților economice din turism. Cele mai importante riscuri în domeniu sunt considerate lipsa personalului calificat și costurile asociate cu retenția personalului, precum și calitatea infrastructurii de transport,de unde în ediția precedent dominante apăreau riscurile privind cadrul legislative. Barometrul turismului 2019 indică un interes ridicat față de produsele de asigurare, ca instrumente de gestionare a riscurilor, pe lângă campaniile de marketing și programele de training pentru angajați. Dominante sunt asigurarea de clădiri și bunuri, urmată de asigurările auto (RCA și CASCO). 

Florin Jianu, președinte CNIPMMR, apreciază că „turismul din România este un domeniu cu un potențial foarte ridicat, anual înregistrând creșteri semnificative. Totuși, în ultimii ani, politicile publice nu s-au fundamentat pe analize științifice adaptate situației de fapt, acestea nevenind în sprijinul dezvoltării sectorului. Pentru ca toate propunerile CNIPMMR se bazează pe cercetări și studii aprofundate, Carta Albă a Turismului din România, aflată deja la ediția a doua, reprezintă prima cercetare reală care își propune să ofere o perspectivă cu privire la performanțele turismului din anul 2019 prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri și vulnerabilități, analizând, totodată, factorii interni și externi ce influențează dezvoltarea companiilor din domeniu, oferind o serie de informații cu privire la provocările și oportunitățile acestei piețe.Rezultatele barometrului de anul acesta reflectă faptul că turismul din România se găsește pe un trend ascendent, veniturile și numărul de turiști fiind în continuă creștere, aproximativ 60% dintre respondenți previzionând o creștere în anul 2019 față de 2018, creșterea profitului fiind obiectivul strategic principal al companiilor din turism. De asemenea, numărul de clienți sau turiștii repetitivi sunt vazuți precum cel mai important factor pozitiv cu impact asupra activității lor, rata medie de revenire a acestora în rândul firmelor analizate fiind de 70%. Totuși, lipsa personalului calificat, costurile asociate cu păstrarea personalului și calitatea infrastructurii de transport persoane au fost identificate ca principalele obstacole în calea dezvoltării afacerii lor. În plus, sprijinul acordat de către instituțiile publice a fost apreciat de majoritatea drept unul de nivel mediu, observându-se o îmbunătățire semnificativă a perspectivei agenților economici din domeniu cu privire la susținerea primită din partea autorităților”.

François Coste, CEO Groupama Asigurări, subliniază: „Groupama Asigurări este astăzi un partener de încredere al IMM-urilor care operează în domeniul turismului, iar preocuparea noastră pentru a răspunde și a le depăși așteptările face ca implicarea noastră în lansarea Cartei Albe a Turismului să fie firească. Mai mult,  acest studiu este un demers unic într-o piață cu potențial economic major și util, sperăm, atât pentru domeniul Horeca și autorități, cât și pentru domeniile conexe. Studiul ne arată anul acesta că antreprenorii și managerii din turism devin tot mai conștienți de riscurile asociate domeniului și interesați de gestionarea lor, inclusiv prin instrumente de asigurare. Cum numărul călătoriilor peste hotare a crescut în rândul românilor, ajunși înapoi în țară, aceștia se așteaptă să găsească servicii de același nivel și în România, astfel că operatorii din turismul autohton trebuie să fie pregătiți să gestioneze orice situație neprevăzută și să câștige încrederea clienților”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...

Calm pe piața cripto după halvingul Bitcoin

Mișcările de pe piața cripto au fost destul de...

Finanțarea companiilor

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)