Campanie împotriva marginalizării consumatorilor de droguri

Date:

Agenţia Naţională Antidrog a lansat campania de informare şi sensibilizare „Oamenii sunt mai mult decât dependenţa lor. Cunoaşte-i, nu discrimina”, pentru diminuarea stigmatizării şi marginalizării sociale a consumatorilor de droguri. În contextul unei atitudini cvasigenerale de respingere în plan economico-social a unor astfel de oameni, adresarea către opinia publică, agenţi economici etc. se dovedeşte necesară. Directorul Agenţiei Naţionale Antidrog, comisar-şef de poliţie Constantin Negoiţă, a reiterat premisa campaniei, aceea că „acest grup vulnerabil al consumatorilor de droguri este supus etichetării sociale care generează creşterea distanţei sociale între acesta şi opinia publică la modul general, dar şi între el şi serviciile de asistenţă, ceea ce contribuie la scăderea accesului consumatorilor de droguri la serviciile de asistenţă”. La rândul său, medicul psihiatru Gabriel Cicu, având o experienţă bogată în tratarea consumatorilor de droguri, a atras atenţia asupra frecvenţei situaţiilor de stigmatizare a consumatorilor de droguri şi de limitare a accesului lor la servicii medicale şi pe piaţa muncii. Dr. Raed Arafat, secretar de stat în Ministerului Afacerilor Interne, a reiterat importanţa unei astfel de campanii, în condiţiile în care consumatorii de droguri au tendinţa să se retragă „şi să nu mai solicite ajutorul şi atunci lucrurile pot să se agraveze şi pentru ei, şi în unele situaţii şi pentru alţii, pentru că aici este vorba şi de maladii infecţioase, şi de probleme care necesită îngrijiri medicale, iar accesul la îngrijiri trebuie să fie asigurat pentru ei”.
Psihoterapeutul Diana Şerban, şeful Serviciului pentru reducerea cererii de droguri din cadrul ANA, a prezentat elementele de bază ale campaniei, bazate „pe o cercetare ştiinţifică pentru identificarea percepţiilor şi stereotipurilor populaţiei generale şi profesioniştilor în domeniu faţă de consumatorii de droguri”. Cercetarea are la bază un studiu la care au participat respondenţi cu vârste între 15 şi 64 de ani, reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, ai angajatorilor, ai serviciilor publice şi private de asistenţa consumatorilor de droguri din diferite categorii profesionale, medici, asistenţi sociali, jurişti, reprezentanţi ai consumatorilor de droguri sau ai părinţilor acestora. Sondajul astfel efectuat arată, între altele, că 79% din subiecţii categoriile profesionale menţionate „au fost de acord cu afirmaţia potrivit căreia prezenţa unui coleg consumator de droguri într-un mediu profesional are un efect negativ asupra celorlalţi angajaţi. Un procent similar consideră că prezenţa unui astfel de coleg ar afecta negativ imaginea firmei. 33% dintre respondenţi ar fi foarte deranjaţi dacă ar lua prânzul cu un consumator de droguri, 28% consideră că ar întâmpina probleme de comunicare a priori cu un consumator de droguri sau consumator dependent”. Campania este implementată în perioada 15 martie-15 septembrie şi are între beneficiari inclusiv 340 de angajatori, în ideea diminuării atitudinii de reticenţă faţă de integrarea socială şi economică a consumatorilor de droguri.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Conferință privind mediul antreprenorial și perspectivele dialogului social

 Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din...

MedLife anunță o creștere de 22% a cifrei de afaceri consolidată pro forma în primul trimestru al acestui an

MedLife prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului...

Asigurare pentru recuperarea taxelor la maratoane, semimaratoane, curse de biciclete 

Compania Eurolife FFH Asigurări Generale anunță încheierea unui parteneriat...

Business pentru noi perspective domeniului medical 

Doi antreprenori din Cluj-Napoca, Emil Sâncrăian și Bogdan Haș,...