Cvasitotalitatea antreprenorilor anticipează noi scumpiri ale produselor și serviciilor

Date:

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a realizat în perioada 10-18 mai un sondaj referitor la „opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual și gradul de încredere al IMM-urilor în instituțiile de reprezentare”. Au răspuns 2835 de antreprenori.

Una dintre întrebările de bază a vizat perspectiva apropiată a unor noi scumpiri ale produselor/serviciilor. În proporție de 92,5%, cei chestionați au răspuns că în contextul actual, anticipează noi scumpiri.

Ponderea subiecților sondajului care și-au declarant posibilitatea creșterii în perioada următoare a salariului minim al angajaților cu 200 de lei neimpozitabili a fost de 47,5%. Principalele motive pentru care ceilalți respondenți s-au declarant în imposibilitatea de a crește salariul angajaților încadrați cu
salariul minim au rezultat a fi:
• Cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul – 52,5%
• Menținerea competitivității în cadrul unor contracte semnate – 45%
• Creșteri salariale acordate anterior – 27,5%
• Cheltuieli mari cu materia primă – 15%

Rezultatele complete ale sondajului: 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY: politici și controverse fiscale – ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an? 

Reformele fiscale globale implementate de guvernele din întreaga lume...

Rottaprint, investiții de peste 60 milioane euro în 33 de ani de activitate

Compania Rottaprint, prima tipografie flexografică cu acționat 100% românesc,...

Analiză iBanFirst asupra unor eventuale devalorizări competitive în Asia

O analiză făcută de fintech-ul iBanFirst relevă preocupările pieței...