Gabriel Roceanu, Crama Oprișor: „Încrederea consumatorului european în calitatea vinului românesc este încă mică”

Date:

Crama Oprișor se află în clasamentul celor mai bune vinuri din România, un sortiment se află chiar în top trei cele mai bune vinuri roșii, numărându-se, în același timp, și printre cei mai mari exportatori autohtoni.

Din păcate, însă, deși se numără printre cei mai mari producători europeni, cu multe premii internaționale obținute, vinurile românești nu intră în preferințele consumatorilor la nivel european sau internațional. Principalele direcții pe care trebuie acționat: comunicare, promovare și marketing, susține Gabriel Roceanu, General Manager al Cramei Oprișor.

El a povestit într-un interviu pentru revista FoodBiz cum a luat naștere și s-a dezvoltat brandul Crama Oprișor. Nu în ultimul rând, a explicat și de ce suferă imaginea vinului românesc pe piața internațională.

„Crama Oprișor și-a stabilit activitatea de producție în podgoria Oprișorului din Județul Mehedinți prin anul 1997, atunci când acolo erau versanții dealurilor acoperiți de plantațiile de viță-de-vie vechi, ale fostelor întreprinderi moștenite din perioada comunistă. Crama în sine este la baza unui deal, iar în perioada 1997 -2000, echipa Cramei Oprișor a recepționat strugurii de la cultivatorii din zonă, iar vinul era produs în crama închiriată la acea vreme. După aceea, locația cramei și terenurile cu viță-de-vie au fost achiziționate de Crama Oprișor ca și entitate, adică de către compania Carl Reh Winery, firma care activează sub numele comercial de Crama Oprișor (…) iar de atunci, au început investițiile puternice în modernizarea zonei”, a povestit Managerul General al Cramei, Gabriel Roceanu pentru revista FoodBiz.

Deși România este pe locul 6 la producție în Europa și locul 13 la nivel mondial, cu peste 150 000 de hectare de viță-de-vie și o tradiție îndelungată în cultivarea de struguri și producerea de vin, realitatea este că în magazinele din întreaga lume vinul românesc nu se regăsește la raft. Crama Oprișor, alături de alți mari producători de vin români, încearcă să-ți ocupe locul meritat în magazinele marilor retaileri.

„Potențialul vinului românesc, noi cei de la Crama Oprișor, îl considerăm ca fiind imens și nu numai noi și alții. Am participat la zeci de degustări cu comisii internaționale prin care vinurile au fost ascunse în spatele unui ambalaj netransparent (…) așa numitele degustări în orb, iar vinurile românești au fost foarte apreciate, în top 5”, a mărturisit managerul Cramei Oprișor.

Un Cabernet Sauvignon românesc clasat, la un astfel de concurs, pe locul 3 costă 10 euro, față de un Cabernet Sauvignon al unui brand european renumit clasat 8, care costă 60 de euro.

România are nevoie să depună eforturi mai mari pe partea de comerț internațional pe trei direcții: comunicare, promovare și marketing, mai spune Gabriel Roceanu.

 

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...