BestJobs: 3.500 de joburi disponibile în județul Constanța, cu 53% mai multe față de vara trecută

0

De la începutul anului și până în prezent, numărul ofertelor de muncă active dedicate constănțenilor este într-o continuă creștere, arată datele platformei de recrutare BestJobs, culminând cu ultimele 30 de zile, când au fost publicate peste 3.500 de joburi, cu 53% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 88% vizează direct locuitorii orașului Constanța.  

În prezent, pe platforma BestJobs, 17% dintre joburile disponibile sunt în Vânzări, pentru poziții de agenți, consilieri, reprezentanți sau lucrători comerciali, 11% în Financiar și Contabilitate și 5% în Tehnic, dar există și numeroase anunțuri în HoReCa și Transporturi. De asemenea, pentru candidații din Constanța există pe platformă oportunități de muncă în străinătate, iar candidații din domeniul medical sunt cei mai „vânați” de angajatorii străini. 

Cât câștigă un lucrător sezonier în Constanța

Influența sezonului estival se simte deja în creșterea și în specificul joburilor de pe BestJobs, care vizează județul Constanța, zonă reprezentativă pentru turismul de vară. Astfel, apar tot mai multe oportunități sezoniere, iar salariile pornesc de la 400 euro lunar pentru un lucrător comercial în benzinărie, 600 – 900 euro lunar pentru un consultant turism și 500 – 700 euro lunar pentru agenți livratori sau șoferi. 

În HoReCa, există numeroase joburi disponibile, precum Ospătar, care poate câștiga între 500 și 600 euro net pe lună, Agent Turism, cu un salariu între 500 și 1.000 euro, Cameristă, cu salariu lunar de 800 euro sau Recepționer hotel, cu câștiguri între 400 și 500 euro. 

„Încă din luna mai, numărul joburilor cu specific sezonier a început să crească pe BestJobs. Este prima vară de la începutul pandemiei în care nu avem restricții, iar așteptările sunt ca, în privința  turismului, să fie creșteri foarte mari, mai ales că mulți români vor alege probabil litoralul românesc în defavoarea destinațiilor străine pentru a-și proteja bugetul afectat deja de inflație”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România. 

Printre cele mai bine plătite poziții disponibile în Constanța se numără cea de inginer sisteme de securitate, cu un câștig mediu lunar de 1.500-2.000 de euro, specialist automatizări, cu  1.000 – 1.300 euro pe lună și programator PLC, care poate ajunge și la un salariu mediu de 3.000 de euro pe lună. 

În topul companiilor mari care fac recrutări în Constanța, PepsiCO deține locul fruntaș, iar companiile care completează topul sunt Lidl, Unicredit Bank și Regina Maria. Companiile locale cu cele mai multe oferte de joburi disponibile pe platformă sunt Easy Credit, DP World Constanța, Triton și Europack Media.

Unde vor constănțenii să se angajeze

Principalul pol de atracție pentru candidați îl reprezintă orașul Constanța, unde au fost înregistrate peste 115.000 de aplicări în ultimele 30 de zile, fiind urmat de Mangalia, cu peste 4.800 de aplicări și Năvodari, cu puțin peste 4.700 de aplicări. 

Constănțenii au aplicat pe platforma BestJobs cu precădere la joburi în Vânzări (aproximativ 19.000 de aplicări), Management (peste 5.000 de aplicări), Financiar/Contabilitate (aproximativ 2.800 de aplicări). De menționat sunt și domeniile Administrativ / Secretariat (peste 2.300 de aplicări) și Transport / Distribuție (aproximativ 1.800 de aplicări). Joburile cu cele mai multe aplicări sunt Consultant Vânzări (peste 1.200 de aplicări), Consilier Vânzări (aproximativ 970 de aplicări), Asistent Vânzări part-time (peste 950 de aplicări) și Broker imobiliar (aproximativ 600 de aplicări).

În prezent, există și un număr mare de constănțeni care și-au arătat interesul pentru oportunitățile remote, cele mai multe oferte fiind în Inginerie, IT, Management, Vânzări, Financiar/ Contabilitate. Constănțenii care vor să își schimbe domeniul de activitate găsesc pe BestJobs numeroase oportunități de reconversie profesională, printre care se numără și cursurile de specializare puse la dispoziție de Agenția Națională pentru Ocuparea forței de Muncă, precum și cursuri online în domeniul IT.

Green Deal în bucătărie. Gătit în Cuptorul Solar

0

Deciziile luate la nivel european pentru atingerea obiectivului de neutralitate climatică vor revoluționa sectorul energetic și vor schimba lumea, construind un viitor sustenabil pentru generațiile viitoare. Responsabilitatea în ceea ce privește energia viitorului este a tuturor și fiecare dintre noi poate fi parte din soluție prin deciziile pe care le ia și prin stilul de viață pe care îl adoptă.

Asociația Energia Inteligentă a lansat proiectul „Gătit în cuptorul solar”, prin care își propune să tragă un semnal de alarmă asupra caracterului limitat al resurselor energetice și al nevoii de a ne îndrepta atenția din ce în ce mai mult aspra surselor de energie regenerabilă.

„Schimbarea începe cu oameni și prin oameni. Prin acest proiect ne dorim ca în special tinerii să conștientizeze importanța folosirii energiei din surse regenerabile. Vrem să îi încurajăm să gândească diferit, să se implice în găsirea de soluții mai puțin poluante pentru activitățile uzuale din viața de zi cu zi și să caute continuu alternative sustenabile la resursele energetice «clasice» cu care au fost obișnuiți până acum. Poate că este un mod de a comunica puțin dus la extreme, sunt puțini cei care vor folosi cuptoare solare în rutina zilnică de pregătire a hranei, însă sperăm că tocmai datorită acestui lucru mesajul nostru va ajunge la cât mai mulți oameni”, a declarat Dumitru Chisăliță, Președintele Asociației Energia Inteligentă.

Proiectul se desfășoară sub forma unor concursuri de gătit folosind cuptorul solar. Elevi de liceu s-au întrecut în realizarea celor mai bune cuptoare solare care au fost testate miercuri, 22 iunie în cadrul primului eveniment de acest gen din România.

Au participat la concurs patru echipe din cadrul Liceului Teoretic „Stephan Ludwig Roth” și două echipe din cadrul Colegiului „Școala Națională de Gaz” din Mediaș. Cel mai original preparat realizat în cuptorul solar a fost premiat de un juriu din care a făcut parte un bucătar profesionist. Elevii au avut parte și de o sesiune de consiliere pe alimentație sănătoasă, susținută de Anamaria Teglas, Consilier Stil de Viață Sănătos. Evenimentul a fost găzduit de Muzeul Gazelor Naturale din Mediaș și a fost susținut de OMV Petrom și Mercure Mediaș Binderbubi Hotel and Spa.

„Atât eu cât și compania OMV Petrom ne bucurăm să susținem proiectul «Green Deal în Gastronomie. Gătitul în cuptorul solar», prin care este testată îndemânarea și originalitatea la gătitul alimentelor folosind cuptorul solar. Prin acest proiect contribuim la sprijinirea obiectivelor: creșterea gradului de conștientizare în rândul oamenilor, educarea tinerilor în ceea ce privește atingerea țintei de neutralitate climatică și importanța folosirii energiei din surse regenerabile și implicarea lor în găsirea de soluții mai puțin poluante pentru activitățile uzuale din viața de zi cu zi și încurajarea tuturor să gândească «out of the box» și să caute continuu alternative sustenabile la resursele energetice cu care au fost obișnuiți până acum. De asemenea, OMV Petrom susține educația non formală prin expunerea tinerilor la activități practice, cum ar fi gătitul, care se pot transforma în deprinderi folositoare în viața de zi cu zi și care ar putea sa îi ajute să devină mai independenți și mai încrezători în forțele proprii”, a declarat Ionuț Ciubotaru, Vicepreședinte Dezvoltarea Afacerii, Divizia Gaze & Energie, OMV Petrom

As vrea în primul rând să mulțumesc Asociației Energia Inteligentă pentru invitație și pentru a ne acorda încrederea și privilegiul de a fi alături în acest proiect. Ne-am alăturat cu bucurie pentru că la fel ca și dumneavoastră, vrem sa promovăm energia verde și vrem, în măsura în care reușim și noi, să preîntâmpinăm poluarea”, a declarat Marius Urian, Chef al restaurantului din cadrul Mercure Mediaș Binderbubi Hotel And Spa, care a stabilit temele de concurs și a coordonat activitatea juriului în concursul desfășurat miercuri la Mediaș.

Cea de-a doua etapă a proiectului „Gătit în cuptorul solar” va avea loc la începutul lunii septembrie în Eforie Nord. Cinci echipe formate din reprezentanți ai companiilor din sectorul energetic și nu numai, alături de reprezentanți mass media se vor întrece în pregătirea celui mai reușit preparat realizat folosind cuptorul solar, după reguli stricte pregătite de Chef Cezar Munteanu care s-a alăturat proiectului nostru în calitate de jurat.

„Trăim vremuri neobișnuite și tulburi care ne cer să ne adaptăm, în care schimbarea face parte, deja, din viața noastră de zi cu zi. Iar asta trebuie să ne facă mai creativi și, în aceeași măsura, mai responsabili cu lumea în care trăim. Proiectul «Gătit în cuptorul solar» propus de Asociația Energia Inteligentă are tot ceea ce-i trebuie sa ne provoace la creativitate și la adaptarea la un nou stil de viată. Sunt primul când vine vorba despre provocări, așa că, abia aștept sa fiu jurat într-o competiție, nu doar despre gătit, ci despre viată responsabilă”, a declarat Chef Cezar Munteanu. Ana Hotels Europa din Eforie Nord s-a alăturat proiectului nostru în calitate de partener și va găzdui în grădinile sale a doua etapă a proiectului „Gătit în Cuptorul Solar”.

Credem în gesturi simple care pot contribui la schimbări pozitive, fie că este vorba despre crearea unor ateliere de reciclare creativă sau măsuri de protejarea mediului pe care le aplicăm deja în locațiile noastre. Faptul că ne-am alăturat acestui proiect inovativ a venit ca un gest firesc de continuare a acțiunilor noastre de protejare a mediului, dar și din dorința de a arăta oamenilor importanța găsirii a cât mai multor soluții nepoluante” a declarat, Iuliana Tasie, Director General, Ana Hotels Europa Eforie Nord.

Educația continuă trebuie sa facă parte din viața fiecăruia dintre noi. Adevărata evoluție are loc atunci când suntem corect informați și ancorați la realitățile mediului și timpului în care trăim. Prin proiectele sale, Asociația Energia Inteligentă susține folosirea energiei din surse regenerabile și informarea continuă asupra legislației europene și a trendurilor în domeniul sustenabilității, precum și educarea obiceiurilor de cumpărare și a stilului de viață pentru atingerea neutralității climatice.

Peste o treime dintre directorii executivi din ECE, inclusiv România, estimează scăderea afacerilor în anul următor din cauza riscurilor geopolitice, de securitate cibernetică sau a modelului de business

0

Directorii executivi din Europa Centrală și de Est (ECE), inclusiv din România, sunt mai îngrijorați decât omologii lor de la nivel global de riscurile cu care se confruntă companiile în prezent, precum competiția, modelul operațional, securitatea cibernetică sau contextul geopolitic, dar, în același timp, acționează și cheltuiesc mai puțin pentru a le reduce, reiese din raportul Global Risk Survey 2022 realizat de PwC.

Preocuparea față impactul riscurilor se poate observa din unul dintre principalele rezultate ale sondajului: 36% dintre respondenții din regiune cred că veniturile lor vor scădea în următorul an din cauza riscurilor, în comparație cu doar 15% la nivel global. 

„Pandemia a perturbat piața muncii și lanțurile de aprovizionare, iar acum mediul geopolitic volatil exacerbează constrângerile legate de aprovizionare, sporește riscurile cibernetice, introduce sancțiuni care evoluează rapid și pune siguranța în prim-planul tuturor deciziilor. În acest context, instabilitatea cauzată de războiul din Ucraina este unul dintre motivele pentru care directorii din ECE, și în special din România și Polonia, sunt mai îngrijorați decât colegii lor de la nivel global, iar organizațiile trebuie să-și adapteze strategiile de management al riscului pentru a-și atinge obiectivele de dezvoltare a afacerilor”, a declarat Mircea Bozga(foto), Partener Auditul Riscului, PwC România.

Investiții mai mici în tehnologie în ECE decât la nivel global

Liderii de afaceri la nivel global intenționează să crească cheltuielile pentru tehnologia de gestionare a riscurilor într-o măsură mai mare decât cei din Europa Centrală și de Est, posibile explicații pentru această situație fiind pe deoparte lipsa împuternicirii pentru a acționa, din cauza structurilor corporative în care lucrează, dar și lipsa unei imagini complete a riscurilor la care sunt expuse companiile.

Spre comparație, 18% dintre directorii executivi din ECE intenționează să majoreze investițiile în automatizarea proceselor de detectare a riscurilor, față de 31% la nivel global. În același timp, 21% vor să aloce mai mulți bani pentru tehnologii de detecție și monitorizare a riscurilor, față de 29% la nivel global.

Totuși, același număr de lideri din ECE și de la nivel global (57%) vor să crească numărul de angajați în cadrul funcției de risc, iar mai mulți dintre ei (74% față de 57%) se așteaptă la cheltuielile mai mari pentru servicii externalizate sau co-sourcing.

De remarcat este faptul că directorii din ECE sunt mai puțin îngrijorați decât omologii lor la nivel mondial cu privire la modul de gestionare a riscurilor într-un mediu politic imprevizibil, impredictibilitatea fiind o caracteristică a regiunii în ultimii 30 de ani.

Sondajul Global Risk Survey 2022 este un sondaj realizat în rândul a 3.584 de directori generali și de risc, audit și conformitate la nivel global. Eșantionul pentru Europa Centrală și de Est este format din răspunsuri din Republica Cehă, Polonia și România.

 

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov au înregistrate la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov 1427 de locuri de muncă vacante: 65 – pentru studii superioare, 422 – pentru studii medii, 320 – pentru muncitori calificaţi, 620 – pentru muncitori necalificaţi.

Oferta este în profesiile, meseriile, ocupaţiile: manager, șef șantier, consilier juridic, analist servicii client, asistent comercial, specialist marketing, inginer mecanic, tehnician electrotehnic, asistent medical generalist, agent de vânzări, agent reclamă publicitară, agent servicii client, asistent manager, secretară, gestionar depozit, recepționer hotel, operator introducere, validare și prelucrare date, dispecer, bucătar, lucrător comercial, casier, agent de securitate, agent de securitate și intervenție, instalator apă canal, instalator instalații tehnico-sanitare, vopsitor, sudor, lăcătuș mecanic, mecanic agricol, mecanic auto, electrician auto, tâmplar universal, șofer autoturisme și camionete, stivuitorist, menajeră, femeie de serviciu, muncitor necalifict în agricultură, ambalator manual, sortator deșeuri,  manipulant mărfuri, comisioner, paznic, portar etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/ sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Căşti profesionale Tellur Voice lansate de ABN Systems International

0

Compania ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de accesorii telecom și produse Smart Home din România, deţinătoare a brandului Tellur, anunță că „lansează gama proprie de căşti profesionale, Tellur Voice, destinată centrelor de customer care, spaţiilor business şi home office. ABN Systems își propune să valorifice tendința ascendentă a pieței căștilor profesionale, constatată, în ultimii ani, atât la nivel global, cât și în România.

ABN Systems International face trimitere la studiul „Growth Opportunities in the Global Professional Headset Market, Forecast to 2027”, realizat de Frost & Sullivan, companie de cercetare de piață din SUA, și semnalează că „piaţa globală de căşti profesionale a înregistrat venituri în valoare de 1,98 miliarde de dolari în 2020, cu 42,3% mai mult decât în 2019. Estimările specialiştilor arată că piaţa globală de căşti profesionale va înregistra creşteri şi în următorii ani, în 2027 ajungând la o valoare totală de 4,44 de miliarde de dolari, respectiv o creștere cu 15,3% a volumelor vândute. 

În acest context favorabil de piață, căştile profesionale Tellur Voice vor fi disponibile pe piaţa din România, începând de săptămâna aceasta. Ele asigură un sunet impecabil, iar utilizatorii pot beneficia de conversaţii clare, datorită microfonului care anulează zgomotele de fundal. Sunt uşor de utilizat şi au un preţ competitiv. 

Acestea pot fi conectate la orice dispozitiv cu port USB standard sau Type C. Dispun de o telecomandă încorporată ce permite controlul volumului, iniţierea şi finalizarea apelurilor, precum şi setarea în modul mut. Căştile permit o rotaţie de 11 grade, iar microfonul este ajustabil până la 315 grade. Confecţionate din piele sintetică şi având o greutate foarte scăzută, ele oferă un spor de confort la utilizare. 

Căştile profesionale îmbunătăţesc experienţa comunicării, a întâlnirilor online şi nu afectează auzul, dacă sunt folosite intensiv. Dispun de o conectivitate Quick Disconnect, iar cu ajutorul unui adaptor Tellur pot fi conectate la orice PC sau telefon de birou”. 

George Barbu, CEO ABN Systems International: „Lansarea acestei game de căşti profesionale cu fir, Tellur Voice, se înscrie în strategia noastră de dezvoltare, urmând direcţia extinderii portofoliului de produse Tellur. În ultimii ani, schimbarea modului de lucru al oamenilor la nivel mondial a dus la o creştere a vânzărilor de căşti profesionale în toată lumea. De asemenea, realitatea virtuală, telemedicina, și educaţia online contribuie la această creştere. Ne dorim ca prin această nouă gamă de căşti să aducem un plus de valoare şi confort celor care folosesc în mod intensiv telefonul sau au nevoie de a fi permanent conectaţi online la un PC, pentru comunicarea la serviciu, pentru diferite cursuri, conferinţe și evenimente. Atunci când eşti permanent conectat e important să porţi căşti de calitate superioară, pe care să le poţi folosi uşor, care să nu-ţi afecteze sănătatea şi care îţi asigură o comunicare optimă cu interlocutorii.” 

Produsele Tellur din portofoliul ABN Systems înregistrează succese de vânzări, de la an la an în toate cele aproape 30 de ţări unde se vând. Căştile Tellur au avut creşteri de până la 50% în 2021, aflându-se printre produsele cel mai bine vândute în 2020 şi 2021.
 

Forumul Economic Național „Modelul economic românesc în Uniunea Europeană. România – Orizont 2040”

0

Asociația pentru Studii şi Prognoze Economico-Sociale (ASPES), Academia de Studii Economice din București (ASE), Asociația Generală a Economiștilor din România (AGER), Asociația Facultăților de Economie din România (AFER) au organizat Forumul Economic Național „Modelul economic românesc în Uniunea Europeană. România – Orizont 2040”. Evenimentul, găzduit de Aula Magna a ASE, a reprezentat abordarea pe o treaptă superioară, de sinteză și, în același timp, de perspectivă reconfirmată, a demersului de-acum bine cunoscut mediului economic, universitar, academic și științific inițiat în 2017, la împlinirea a 10 ani de la intrarea României în Uniunea Europeană și derulat sub forma unui ciclu de dezbateri și analize până în februarie 2020, la declanșarea pandemiei de Covid-19.

În contextul forumului actual, care a reunit exponenți ai cercetării și învățământului superior de profil economic, ai mediului de afaceri, ai mass-media, dr. ec. Constantin Boștină, președintele ASPES, a reiterat valențele modelului economic propus spre cunoaștere și concretizare, un model bazat pe resursele și capacitățile românești și, în același timp, inseparabil, un model realizabil în Uniunea Europeană: „Este un model care urmărește să definească, pentru prezent și viitor, coordonatele principale ale construirii unei economii naționale românești, ca o economie bazată pe potențialul real uman, material, natural, mineral și financiar al României. O economie bazată pe cunoaștere, pe cercetare și inovare, în concordanță cu interesul național, dar puternic deschisă și ancorată economiei UE și economiei mondiale, ținând seama de noile redefiniri și schimbări esențiale la nivel european și mondial, schimbări fundamentale determinate de pandemia de Covid-19, de situațiile conflictuale și de reconsiderarea globalizării. România trebuie să fie în pas cu evoluțiile actuale și viitoare din lume.”

Președintele ASPES a reamintit că, pe durata elaborării lui, modelul economic românesc în orizontul anului 2040 s-a conturat în urma a 22 de dezbateri specializate, organizate în decursul a cinci ani, la Banca Națională a României, în universități, la Camera de Comerț și Industrie a României, la CEC Bank. Rezultatele au fost reunite în lucrarea de anvergură Să gândim dincolo de azi. Modelul economic românesc în Uniunea Europeană – Orizont 2040, Editura Economică, București, 2021 (668 de pagini, format 17×24), prezentată și în contextul forumului național. Dr. ec. Constantin Boștină a anunțat că pasul următor îl reprezintă constituirea unui grup de experți care să elaboreze un document științific de sinteză pentru prezentare decidenților la nivelul statului. Totodată, sublinierea a vizat menținerea permanentă în abordarea din perspectivă științifică în afara partizanatului politic.

În calitate de gazdă a forumului național și de coordonator al lucrării Să gândim dincolo de azi. Modelul economic românesc în Uniunea Europeană – Orizont 2040, împreună cu dr. ec. Constantin Boștină și cu regretatul profesor Gheorghe Zaman, prof. univ. dr. Nicolae Istudor, rectorul Academiei de Studii Economice din București, a reafirmat rolul cercetării științifice și al învățământului superior în fundamentarea deciziilor asupra direcțiilor de evoluție economică și socială a țării.

În reuniunea plenară a forumului economic au susținut expuneri și au exprimat puncte de vedere prof. univ. dr. Mircea Coșea – membru fondator al ASPES, Valentin Lazea – economist-șef al BNR, Mihai Daraban – președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, vicepreședinte la ASPES, Andrei Rădulescu director la Banca Transilvania, Gabriel Carnariu – președintele Consiliului Tineretului din România.

Lucrările forumului s-au desfășurat, de asemenea, într-o diversitate unitară de secțiuni, acoperind o arie tematică elocventă pentru complexitatea prefigurărilor economice, sociale, educaționale, științifice ale României deceniilor care vin:

– Management guvernamental simplu și eficient; prognoze și planificare; descentralizare și o nouă organizare administrativ-teritorială a României

– Potențialul real de resurse al României – valorificare în interes național. Independența și securitatea energetică a României

– Industrii ale viitorului în România

– Relansarea și fortificarea sectorului IMM-urilor

– Digitalizarea, nevoie stringentă a viitorului României

– Independența și de securitatea agro-alimentară. România – Orizont 2040

Economia și viața social în zona montană. România – Orizont 2040

Creșterea demografică și stabilizarea forței de muncă în România 

Turism și servicii balneare în România

– Ecosistem de educație, cercetare și inovare în România – Orizont 2040

Problematică actuală și previziuni pentru sistemul de sănătate din România

– Pactul Verde pentru Europa. Gestiunea apei în România

– Finanțarea dezvoltării României. Resurse ale piețelor financiare, bancare și nebancare românești. Bugetare multianuală

– Repoziționarea parteneriatului economic al României în noul context European și internațional. Spațiu economic comun: România-Republica Moldova

– România – Orizont 2040, în viziunea tineretului, elevilor și studenților

Foto: Ecopolitic 

Microsoft caută peste 350 de specialiști IT pentru echipele Microsoft Development Center

0

 

Adina Vidroiu, Microsoft: „Extinderea activității centrului nostru de dezvoltare reflectă dinamismul, energia și transformarea continuă a echipei Microsoft”

Microsoft continuă strategia de dezvoltare în România prin crearea de noi oportunități pentru specialiștii în software din țara noastră în cadrul Microsoft Development Center. Accesul la tehnologie are rolul de a determina creșterea economică și de a deschide tuturor noi oportunități de a-și atinge potențialul, iar România are toate avantajele pentru a deveni un centru de inovație la nivel european, un hotspot digital regional, grație talentului şi expertizei specialiştilor români în acest domeniu.

De altfel, România se situează peste media europeană la procentul de absolvenți în știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM). Peste 43% din studenții din România sunt absolvenți ai unor facultăți tehnice, în condițiile în care media europeană este de 30%. În plus, anual, aproape 10.000 de specialiști în domeniul IT, inclusiv în platforme de tip Cloud, ies de pe băncile facultăților. Cei peste 200.000 de dezvoltatori de software prezenți în România situează țara noastră pe locul 6 în lume din perspectiva numărului de profesioniști IT certificați pe cap de locuitor, în fața unor țări precum SUA sau India, unde se află unele dintre cele mai importante Centre de dezvoltare și inovare ale Microsoft.

În prezent, sunt peste 1.800 de persoane care lucrează pentru Microsoft în România, dintre care peste 200 în cadrul Microsoft Development Center. În contextul dezvoltării accelerate de soluții tehnologice, cu impact asupra transformării digitale, Microsoft și-a propus să-și mărească echipa cu peste 500 de persoane până la finalul acestui an. Din acest total, peste 350 de noi poziții sunt destinate specialiștilor și tinerilor pregătiți în domeniul dezvoltării de software în vederea extinderii echipelor Microsoft Development Center pe plan local, dar mai ales regional.

„În ultimele două decenii, Microsoft și-a construit o prezență puternică în România, fiind martorii unei transformări continue incredibile. Extinderea activității Microsoft Romania Development Center reflectă dinamismul, energia și transformarea continuă a echipei noastre. Ne dorim să rămânem un partener de încredere al economiei și societății românești, abordând împreună provocările viitorului și descoperind, tot împreună, noi oportunități de creștere și parteneriat în ecosistemul local. Am trecut printr-o evoluție accelerată și suntem încântați că putem contribui la misiunea declarată a companiei, ca fiecare om sau organizație să-și atingă adevăratul potențial. Ne dorim să valorificăm și dezvoltăm talentul și expertiza specialiștilor de software din țara noastră, să le oferim posibilitatea de a crea produse și servicii cu adevărat inovatoare cu impact global”, a declarat Adina Vidroiu, HR Director, Microsoft România, Grecia, Cipru și Malta.

Noile roluri din cadrul Microsoft Romania Development Center, înființat în anul 2020, ca urmare a preluării companiei de servicii de inginerie și design de software Movial, oferă libertate și flexibilitate în dezvoltarea și crearea de soluțiile tehnologice destinate piețelor și organizațiilor din întreaga lume, nu doar pieței locale. Având ca principal focus stimularea inovației, noii membri ai echipelor din cadrul Development Center vor contribui la eforturile de dezvoltare Azure, Office 365, Teams și Surface, la accelerarea dezvoltării și adoptării de noi tehnologii (cloud, AI, machine learning) și la crearea de experiențe personalizate pentru clienți. 

Astfel, Microsoft caută Ingineri Software, indiferent de nivelul de senioritate, care să proiecteze și să implementeze scenarii pentru diversele verticale ale companiei și ale clienților. Aceste verticale includ o expunere la tehnologii atât de backend (C#, Java, C++/C), cât și de frontend (JavaScript, TypeScript, React). Compania vizează, de asemenea, Product Managers cu experiență în ciclul de viață al produselor software, de la nivel mediu până la un nivel ridicat de senioritate, care să definească și să gestioneze caracteristicile specifice ale unui produs, să asigure alinierea cerințelor între toți participanții implicați într-un proiect și să colaboreze îndeaproape cu echipele de Software Engineers din procesul de dezvoltare.

„Cu ajutorul noilor tehnologii, Microsoft dezvoltă și implementează soluții care sprijină organizațiile din lumea întreagă să-și valorifice oportunitățile și să facă față noilor provocări generate de progresul tehnologic. Echipa de ingineri și specialiști software se află în centrul activității noastre. Noii membri ai echipelor Microsoft Development Center vor avea șansa de a lucra pentru o companie a cărei cultură organizațională se bazează pe încurajarea oamenilor să devină mai buni în ceea ce fac. Ne dorim ca angajații noștri să simtă că au acces la oportunități de dezvoltare, că pot învăța continuu și că pot împărtăși lucrurile pe care le învață. Suntem încântaţi că, în 2022, am fost recunoscuţi ca angajatorul cel mai atractiv din România, dar şi din industria IT. Acest lucru vine ca o confirmare a faptului că viziunea noastră şi cultura de a pune oamenii pe primul loc au cu adevărat un impact pozitiv”, a mai afirmat Adina Vidroiu.

În 2022, Microsoft a fost desemnat cel mai apreciat angajator din România în două dintre cele mai importante studii de specialitate – Randstad România Employer Brand 2022 și „Top 100 cei mai doriți angajatori”, derulat de Catalyst Solutions. 

Microsoft ocupă prima poziție în Topul celor mai apreciați angajatori din România, conform studiului Randstad Employer Brand 2022, o cercetare independentă realizată de liderul mondial în servicii de recrutare care analizează în profunzime brandul de angajator pe 31 de piețe ce reprezintă 70% din economia globală. Microsoft a ocupat primul loc și în Topul Celor Mai Doriți Angajatori realizat de Catalyst Solutions, pentru al doilea an consecutiv, compania fiind apreciată de respondenți drept un angajator cu o cultură organizațională puternică, preocupat constant de mediul de lucru și de angajați. 

Cele mai importante criterii în alegerea angajatorului de către participanții la aceste studii au fost pachetul salarial și de beneficii, atmosfera plăcută la locul de muncă, siguranţa locului de muncă, echilibrul între viaţa profesională și viaţă personală și preocuparea pentru dezvoltarea competențelor. 

Educația este un vector generator de progres, iar una dintre preocupările Microsoft este crearea unei culturi a învățării continue. Alături de ecosistemul de parteneri, compania investește permanent în formarea de specialiști în domeniul IT și dezvoltarea acestei verticale a economiei românești. Dezvoltarea pe care a cunoscut-o această industrie generează o cerere foarte mare de forță de muncă și contribuie semnificativ la PIB-ul României, estimările indicând faptul că, până în anul 2025, în România vor fi create peste 650.000 de locuri de muncă pe roluri tehnice / IT. 

ING Bank România a finanțat grupul Boromir cu peste 25 milioane euro pentru modernizarea centrelor de producție din Râmnicu Vâlcea

0

 

ING Bank România a acordat credite pentru investiții de peste 25 milioane de euro grupului Boromir, cea mai mare afacere cu capital românesc din sectorul de morărit şi panificaţie. Împrumuturile pe termen lung sunt acordate bilateral și au în vedere retehnologizarea și modernizarea fabricilor din Râmnicu Vâlcea, inclusiv construirea unui nou depozit și spațiu de producție, automatizarea proceselor de producție și lansarea unor noi linii de produse.

„Deși contextul economic incert se prelungește, ne bucurăm să fim alături de antreprenori români pentru a-i ajuta să își extindă afacerea, să își digitalizeze procesele operaţionale și să își modernizeze fabricile din țară. La ING, credem că progresul este mereu posibil și susținem afacerile care contribuie la evoluția economiei românești. Astfel, în ultimii trei ani, am acordat grupului Boromir tranșe succesive de finanțare în valoare de peste 25 milioane de euro”, a explicat Ștefan Dinu, Head of Lending, divizia Wholesale Banking, în cadrul ING Bank România. 

În anul 2021, grupul Boromir a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri consolidate de 22,5%, ajungând la o valoarea nominală a cifrei de afaceri de 136 milioane de euro. Printre noutățile lansate, se numără crearea unor game de produse sezoniere, vegane și fără gluten. Pentru piața B2B, grupul a adăugat în portofoliu două tipuri de făină profesională pentru pizza. Din luna aprilie 2020, a deschis și magazinul online boromirmarket.ro, cu livrare la domiciliu în toată ţara. 

„Grupul Boromir a beneficiat de sprijinul ING Bank încă din anul 2003, fiind alături de noi la toate investiţiile pe care le-am derulat şi pe care le avem în derulare. Parteneriatul Boromir – ING Bank a realizat investiţii majore, ce ne-au ajutat să ne diversificăm canalele de distribuție pe piața internă, să creştem exporturile şi să ne extindem continuu portofoliul de produse”, a spus Constantin Boromiz, CEO şi fondator al grupului Boromir.

În prezent, echipa Boromir a ajuns la peste 1.400 de angajați, ca urmare a dezvoltării pe mai multe linii de business. Morăritul este susținut de trei mori de grâu, o moară de mălai și de silozuri de cereale cu o capacitate de 90.000 de tone. O altă linie de business esențială este reprezentată de produsele dulci de cuptor. De asemenea, grupul Boromir și-a consolidat poziția pe segmentele de snacks, de prăjituri, dar și de produse de gătit acasă.

Platformele de producție ale grupului se regăsesc în Râmnicu Vâlcea, Buzău, Sibiu, Deva și  Slobozia.

 

ROMÂNIA TREBUIE SĂ SE MOBILIZEZE URGENT PENTRU A FACE FAȚĂ PROVOCĂRILOR CARE O PÂNDESC

0

Cum arată noul model de globalizare, în contextul creat de un cumul de evenimente nedorite și neanticipate de nimeni, precum pandemia, criza prețurilor la energie sau conflictul armat dintre Rusia și Ucraina? Uneori pare că știm să gestionăm, alteori pare că totul a scăpat de sub control. Părerile sunt împărțite, Europa face tot ce poate pentru a menține echilibrul, însă cel mai probabil va fi nevoie să se reinventeze. Unde se situează România în toată această repoziționare?

Momentan specialiștii spun că suntem în derivă, dar dacă ne mobilizăm avem toate șansele să devenim un jucător strategic în zona energetică, dar și în cea alimentară. Marea Neagră este cea care poate da un suflu nou atât economiei noastre, dar și celor din jurul țării.


Un lucru este cert: Noua Economie are nevoie de câteva direcții guvernate de certitudine, de stabilitate politică, de securitate energetică și de coerență a politicilor publice europene și autohtone. Desigur, condiția este ca toți cei implicați, de la simpli cetățeni, până la decidenți, să înțeleagă rolul esențial al politicilor europene reorientate către schimbare creativă, către restructurarea economiei capitaliste către aducerea în practica curentă a celor mai avansate și mai îndrăznețe idei și tehnologii ce vor transforma fundamental relațiile dintre mijlocele de producție.


În tot acest proces de transformare, EM360 și România Durabilă au creat un cadrul de discuție între decidenți și reprezentanți ai mediului de afaceri, alături de nume importante ale mediului academic.
Evenimentul „Politici Europene și Business în Noua Economie” a adus, printre altele, în prim-plan importanța întreprinderilor mici și mijlocii, în condițiile în care ele reprezintă țesutul economic european dominant. IMM-urile sunt cele care aduc peste jumătate din valoarea adăugată de la nivelul european.

În această direcție s-a dus și România. În 2021 întreprinderile mici și mijlocii și-au crescut cu 13% contribuția la bugetul național. Dar trebuie să vedem cum le protejăm, pentru că în momentele de crize ele sunt fragile în fața provocărilor. Ce oportunități oferă la acest moment Uniunea Europeană pentru ele a explicat Victor Negrescu, membru al Parlamentului European.

Însă, măsurile și trendurile dictate de Uniunea Europeană nu trebuie însușite în proporție de 100%. Ele trebuie adaptate fiecărei țări în parte, în funcție de contextul specific, altfel ele nu își vor putea produce efectele scontate, indiferent de domeniul la care ne referim. Maria Grapini, membră a Parlamentului European, a explicat că România nu se poate dezvolta cu adevărat dacă nu înțelege acest mecanism esențial.


România este la ani lumină de realitatea Europei. Ce ne lipsește? Performanța, viziunea, inovația, pe scurt, spune Gabriel Vlăduț, vicepreședintele CNIPMMR. Iar cea din urmă, inovația, împreună cu formarea profesioniștilor ar aduce beneficii reale în primul rând companiilor mici și mijlocii, care sunt coloana vertebrală a economiei.

Însă, faptul că mediul de afaceri nu este suficient de implicat în discuțiile cu statul legate de o strategie de business este cauzat de o lipsă de încredere. Iar acest lucru se întâmplă pe fondul unei alte lipse: cea a educației. România are cel mai mic procent al adulților care se implică în educația continuă, indiferent de domeniu, iar asta se resimte la nivel economic, spune Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România.


Problemele nu sunt doar la nivel de business, ci și în rândul cetățenilor, pentru care presiunea financiară deja s-a acutizat. Creșterea costului vieții este un șoc foarte mare și pare să nu fie unul doar temporar, în opinia macroeconomistului Laurian Lungu. El a explicat că dacă salariile nu vor crește în România, oamenii vor simți din ce în ce mai tare presiunea traiului zilnic.


Iar la nivel macro, plătim astăzi dobânzi la împrumuturi aproape comparabile cu investițiile pe care le facem din bugetul statului, ceea ce este inadmisibil, este de părere Cristian Păun, cercetător ASPES. Europa „în două viteze” despre care se vorbește în aceste zile, este deja o realitate, mai spune profesorul, pentru că UE este împărțită de mulți ani între euro și non-euro. Iar în România dezechilibrele nu doar că se simt, ci sunt și scăpate de sub control. Soluția pentru redresare ar fi reforme care să pună presiune pe cheltuielile statului subliniază Păun.


Nici dacă privim mai departe de tabloul mioritic, lucrurile nu stau prea bine. Estul se află în prima linie în acest moment din punct de vedere al amenințărilor, fiind în proximitatea conflictului armat din Ucraina. Cum ar trebui să gestioneze România presiunea economică, resimțită deja, dar și cum ar putea să controleze prețul energiei a explicat europarlamentarul Cristian Bușoi în cadrul evenimentului „Politici Europene și Business în Noua Economie.


În plus, și tranziția verde despre care se tot vorbește ca fiind un colac de salvare este încă privită în România cu scepticism și ca un cost. Raportul de țară arată că țara noastră este pe ultimul loc în UE în ceea ce înseamnă valoarea adaugată pe care o putem genera din resursele naturale. Pentru a vedea însă oportunitățile reale este nevoie de schimbări de comportamente, la fel cum trebuie să se întâmple și în cazul digitalizării, este de părere europarlamentarul Dragoș Pâslaru, prezent la dezbaterea organizată de EM360 și România Durabilă.


Vorbeam la început și despre o criză a alimentelor. Ea este o reală preocupare la nivel european, având în vedere că 35 de milioane de europeni nu au acces la o masă caldă nici măcar o data la 3 zile. Provocările sectorului sunt foarte mari, mai ales pe fondul conflictului ruso-ucrainean, așa că mobilizarea la nivelul Parlamentului European este în toi. Despre planurile de acolo a vorbit europarlamentarul Daniel Buda, în cadrul dezbaterii „Politici Europene și Business în Noua Economie”.

Ce trebuie reținut este că marele perdant al actualei crizei globale este Uniunea Europeană, de aceea trebuie să își reconstruiască politicile, a subliniat în cadrul dezbaterii profesorul Mircea Coșea, doctor în economie.



Evenimentul s-a bucurat de sprijinul Federației Patronale Petrol și Gaze în calitate de partener strategic și al partenerilor instituționali – ASPES și RomEficiența. Parteneri media: Agerpres, Economistul, Club Economic, Financial Intelligence, Money, The Diplomat, Bugetul, Lumea Justiției și Lumea Banilor. Partener monitorizare media: Klarmedia.


Noua Economie susține dialogul permanent dintre mediul decident, mediul de afaceri și specialiști din principalele domenii de activitate, pentru a lua cele mai bune măsuri, coerente și aplicabile, care să asigure continuitatea industriilor cu cele mai mari contribuții la dinamica PIB-ului și identificarea celor mai profitabile domenii pentru relansare economică. Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360, care invită la construcție, acțiune, vitalitate – lucruri de care avem mare nevoie pentru reconstrucția economiei.

8 businessuri accelerate de InnovX-BCR, cu cele mai bune rezultate din ultimii doi ani, vor participa la SelectUSA Investment Summit de la Washington

0

 

8 businessuri de tehnologie din cadrul InnovX-BCR vor participa în perioada 26-29 iunie la cel mai important eveniment dedicat investițiilor străine directe din Statele Unite: SelectUSA Investment Summit. Cele opt companii fac parte din toate grupele acceleratorului InnovX-BCR 2020-2021 și au o cifră de afaceri sau finanțare atrasă între 50.000 de euro și peste 1 milion de euro și au fost selectate în funcție de rezultatele avute în ultimii doi ani – atragerea de finanțări, parteneriate și evoluție cifra de afaceri. Reprezentanții Cyscale, Smarthuts, Salarium, MOCAPP, Credit Sky (Invoice Cash), Kinderpedia, Headlight Solutions și Olstral vor participa la summitul ce promite să ofere oportunități importante de dezvoltare și finanțare businessurilor participante.

Trei din cele opt companii care au trecut prin acceleratorul InnovX-BCR, Cyscale, Salarium și Credit Sky (Invoice Cash), au fost deja selectate pentru a-și prezenta afacerile în fața unui panel de jurați, în sesiunile dedicate cybersecurității și fintech, din cadrul SelectUSA Tech Updates.  

SelectUSA Investment Summit a facilitat, în edițiile trecute, investiții totale de peste 58 de miliarde de dolari și reușește să atragă anual mai mult de 1.200 de investitori, din aproximativ 80 de piețe internaționale. Reprezentanții companiilor vor avea numeroase ocazii de networking și întâlniri cu investitori și reprezentanți locali, pentru a afla despre oportunitățile specifice de dezvoltare pentru afacerile lor pe teritoriul Statelor Unite. Banca Comercială Română a acoperit costul biletelor de acces la summit și pe cel al standurilor de prezentare, pentru toate cele opt companii participante. Pentru start-up-urile din grupa Grinders, costurile de transport și cazare au fost de asemenea acoperite de către bacă. 

Am plecat în călătoria InnovX-BCR în urmă cu trei ani și jumătate, pentru că am crezut în importanța susținerii antreprenorilor din tehnologie, ei fiind cei care ne pot oferi soluții inovatoare pentru viitor și pot aduce valoare adăugată în economie. Programul contribuie real la dezvoltarea startup-urilor printr-o metodologie testată și bine pregătită, iar participarea la evenimente globale, așa cum este și summitul SelectUSA, este încununarea eforturilor depuse de antreprenori și a muncii echipei InnovX-BCR”, a afirmat Ionuț Stanimir, director de marketing și comunicare BCR și co-fondator InnovX. 

“Plecarea în Statele Unite este o oportunitate majoră pentru businessurile InnovX-BCR de a se conecta cu investitori și stakeholderi care le pot facilita scalarea la nivel global. Experiența deja acumulată de antreprenori în accelarator, fie că vorbim despre Startupuri, Scaleups sau Grinders, îi va ajuta să creeze cu ușurință relații și să-și prezinte cu încredere afacerile în fața posibililor finanțatori. Un avantaj considerabil al SelectUSA Investment Summit este că reunește sub același acoperiș experți din domeniul tehnologiei, dar și din sectorul administrativ, astfel încât se creează oportunități reale de dezvoltare pentru businessuri pe piața din SUA”,  spune Diana Dumitrescu, CEO InnovX-BCR. 

Participanții din cohorta Grinders 2020-2021:

  1. Salarium este prima soluție românească pentru plata instantă a salariului în avans și educație financiară. Salarium este un startup Fintech cu o dorință puternică de a schimba paradigma „zilei de salariu” și de a scurta decalajul dintre zilele lucrate și zilele plătite. Echipa Salarium are experiență în produse financiare și beneficii și vine cu o expertiză puternică în marketing și creșterea afacerilor. 
  2. MOCAPP este un startup martech (marketing și tehnologie) fondat în 2019. MOCAPP a creat o platforma de tipul Influencer Ads prin care companiile și agențiile folosesc pot automatiza procesele și reduce costurile cu 45% până la 70%. 

Participanții din cohorta Startups 2020-2021:

  1. Cyscale este o companie din Cluj-Napoca, care dezvoltă tehnologii multi-cloud de management, securitate și conformitate. Cyscale dezvoltă conceptul de Cloud Security Posture Management (CSPM) pentru a oferi o imagine de ansamblu a întregului cloud. Povestea Cyscale a început de la nevoia de a gestiona mai multe medii cloud răspândite în AWS, Azure și Google Cloud Platform. După o cercetare de piață, echipa Cyscale și-a dat seama că există foarte puține produse care oferă API-uri și modalități complete pentru operatorii Dev și dezvoltatori. Astfel, Cyscale au decis că vor crea „cel mai bun instrument pe care dezvoltatorii și managerii lor îl vor iubi și utiliza în activitatea lor zilnică de gestionare a cloudului”. 
  2. Credit Sky (Invoice Cash). În 2020, ICG a dezvoltat produsul Invoice Cash, un FinTech care aduce o soluție de finanțare complet digitală, modernă și inovatoare pentru IMM-uri. ICG abordează lipsa de lichidități pentru IMM-uri printr-o infrastructură IT modernă și scalabilă, care este ușor de utilizat, transparentă și operațională 24/7, 365 de zile/an.
  3. Kinderpedia este o platformă SAAS și o aplicație mobilă menită să ajute școlile primare și grădinițele, oferindu-le soluții complete de comunicare și gestionare. Platforma pune la dispoziția clienților un sistem de operare unic pentru a integra toate activitățile și nevoile operaționale, financiare și educaționale. Caracteristicile cheie ale Kinderpedia sunt comunicarea în timp real, interacțiunea personalizată și partajarea resurselor.

Participanții din cohorta Scaleups 2020-2021:

  1. Smarthuts este o soluție SaaS care permite distribuirea și monitorizarea sarcinilor atribuite angajaților sau contractorilor și optimizarea resurselor și proceselor implicate. Managerii vor ști ce fac angajații lor, în cât timp și câte resurse sunt implicate. SmartHuts păstrează o evidență completă a tuturor sarcinilor efectuate de către angajații la birou, de la distanță sau în locația clienților/ contractorilor și le evidențiază în fluxurile de lucru ale companiei.
  2. Headlight Solutions este o companie de tehnologie care furnizează produse și soluții B2B, specializată în cercetare-dezvoltare. Produsele companiei sunt: computere, terminale self-service, sisteme de conferință, platforme SmartCity & IoT și software elaborat. 
  3. Olstral este o companie producătoare de piese pentru industria de aviație, apărare, spațiu și implanturi ortopedice din titan, cu divizii specializate în vânzarea de echipamente avansate de fabricatie CNC și soluții IoT. 

Acceleratorul InnovX-BCR este un proiect realizat în parteneriat cu UiPath, Microsoft, Oracle, IBM, Startup Grind, Mindspace, DLA Piper, EY, MIT CEE Forum și multe alte companii deschise inovării. Mai multe detalii despre Acceleratorul InnovX-BCR: www.bcr.ro/accelerator și www.innovx.eu.