Grupul TechAngels a investit 2,4 milioane de euro în primul trimestru al anului 2022, triplu față de perioada similară a anului trecut

0

Investițiile realizate de membrii TechAngels, cea mai extinsă rețea de investitori privați interesați să susțină ecosistemul de startup-uri tech din România, s-au ridicat la 2,4 milioane de euro, în primul trimestru al anului 2022, reprezentând o triplare a sumei totale, față de perioada similară a anului trecut. Grupul a întâlnit în cadrul pitch-urilor 37 de startup-uri din care 30% s-au prezentat pentru runde follow-on. Un segment, de aproximativ 25% din totalul echipelor prezente la pitch-uri sunt în discuții privind finanțarea.

Anul debutează cu un trimestru solid din perspectiva sumelor alocate dar în același timp este marcat de precauție, conform declarațiilor a 65% dintre membrii noștri. Observăm aceeași tendință și la nivel european unde s-a înregistrat o creștere de 33% a investițiilor în startup-uri față de perioada similară a anului trecut.* Mediul economic de la sfârșitul anului trecut, marcat de inflație și explozia prețului energiei, apoi criza din Ucraina, cu efecte ample și din punct de vedere economic, contribuie la creșterea incertitudinilor, de aici și atitudinea mai prudentă a unora dintre investitori și chiar și a unora dintre echipele startup-urilor. Totuși, volumul de investiții a fost, pe ansamblu, semnificativ, în linie cu creșterea interesului pentru soluții tech și digitalizare în toate industriile și laturile vieții”, spune Mălin-Iulian Ștefănescu, Președintele TechAngels.

Aproape 55% dintre ideile prezentate în pitch-uri au fost dedicate în această perioadă digitalizării vieții curente- managementul sănătății, îngrijirii personale, al activităților sportive și de timp liber, urmate de soluții pentru afaceri, 45%, în domenii diverse- de la financiar, HR, servicii de teren, investiții, marketing, servicii de sănătate, la agricultură. Din perspectiva soluțiilor tehnice, multe proiecte sunt platforme SaaS și integrează automatizări, module AI, Deep Learning, robotizare, low sau no code.

Printre proiectele deosebite ale primului trimestru, se poate remarca finanțarea organizată pentru dezvoltarea accelerată la nivel internațional a Tokinomo. Runda pre-serie A, de 1,7 milioane de dolari în care TechAngels au fost în lead este utilizată pentru scalarea soluției de marketing la raft, cu sprijinul roboților, concepută de echipa Tokinomo. În proiect s-au alăturat și Early Games Venture și IPP.

„Cred că rezultatele acestui trimestru ne indică o consolidare a comunității TechAngels, care reușeste să suțină cu resurse, chiar în perioade mai incerte, startup-urile aflate în dezvoltare și care au nevoie de sprijin, know-how, coaching și resurse financiare pentru a face saltul către o nouă etapă de creștere, pentru a scala, pentru accelerarea potențialului. Se demonstrează importanța rețelei și a diversității din cadrul grupului nostru, capacitatea de a echilibra diferite puncte de vedere și strategii de finanțare, pe lângă expertiza diversă disponibilă în grup”, apreciază Mălin-Iulian Ștefănescu, Președintele TechAngels.

Media investițiilor realizate de investitorii TechAngel este de peste 20.000 Euro, în condițiile în care un procent de aproximativ o treime a optat să nu investească în acest trimestru, parte dintre aceștia fiind noi membri ai grupului.

Pentru anul 2022, asociația TechAngels și-a propus să continue ritmul constant de conectare cu fondatorii și echipele startup-urilor, să crească nivelul de implicare și interactivitate în cadrul grupului de investitori. Intenția este de a valorifica expertizele multiple și de a favoriza schimbul de experiențe și opinii în cadrul grupului. De asemenea, pentru investitori vor exista oportunități de învățare și actualizare legate de apartenența și, respectiv accesul, la asociațiile europene din care Tech Angels face parte.

Iulia Bratu: piața de fuziuni și achiziții din România a dat dovadă de reziliență constantă în primele trei luni ale anului 2022

0

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 48 de tranzacții (1) în primele trei luni ale anului 2022, în creștere cu 17% față de primul trimestru al anului 2021. În pofida volumului mai mare de tranzacții, valoarea estimată a activității locale de fuziuni și achiziții a fost mai mică de la an la an, de 1,8 miliarde USD (2) în T1 2022, față de 2,1 miliarde USD în T1 2021. Nivelul de activitate reflectă încetinirea globală a fuziunilor și achizițiilor, după un an record în 2021.

Iulia Bratu, Partener Asociat, Strategie și Tranzacții, EY România: „Piața de fuziuni și achiziții din România a dat dovadă de reziliență constantă în primele trei luni ale anului 2022. În pofida contextelor geopolitice și macroeconomice dificile, activitatea de fuziuni și achiziții rămâne semnificativă, apropiată de nivelurile record.”

Cea mai mare tranzacție din acest trimestru a fost achiziția producătorului auto Ford România de către Ford Otosan Olanda, pentru 785 milioane USD, urmată de achiziția parcului eolian Beta Wind de către Energias de Portugal, prin subsidiara sa EDP Renovaveis, pentru 136 milioane USD.

Investitorii strategici continuă să fie actorii dominanți ai pieței de fuziuni și achiziții din România, reprezentând 92% din tranzacțiile consumate. Jucătorii străini și-au sporit activitatea pe piața românească, numărând 28 de tranzacții și reprezentând o creștere de 56% față de T1 2021, în timp ce tranzacțiile interne au înregistrat o scădere de 10% (18 tranzacții), în comparație cu aceeași perioadă. Din punct de vedere al originii geografice, cei mai activi investitori au fost Olanda (5 tranzacții), Statele Unite și Belgia (câte 3 tranzacții), urmate de Polonia, Austria, Ungaria și Gibraltar (câte 2 tranzacții). 

Cele mai active sectoare în funcție de volumul tranzacțiilor de intrare au fost tehnologia și sectorul imobiliar (7 tranzacții fiecare), urmate de produse industriale diversificate (5 tranzacții), telecomunicații, media și divertisment (3 tranzacții), energie și utilități și sănătate (2 tranzacții fiecare). 

Deși sunt excluse din calculul nostru privind valoarea de piață (3), observăm, de asemenea, alte două tranzacții în primele trei luni ale anului 2022. În martie, MBC Group, compania media cu sediul în Emiratele Arabe Unite, a achiziționat 30% din Antenna Group, firmă de televiziune și producție cu sediul în Grecia, inclusiv operațiunile sale din România. În aceeași lună, Econergy International Limited a achiziționat de la PNE AG două proiecte fotovoltaice în România și SUA. Ambele tranzacții se fac pentru o sumă nedeclarată.


Notă: (1) Baza de date M&A a EY pentru România exclude tranzacțiile cu participații achiziționate mai mici de 15%, (2) include o estimare a valorii tranzacțiilor în cazul în care nu au fost divulgate anterior date de către părți sau nu sunt disponibile în bazele de date ale unor terțe părți și/sau raportate de surse media și (3) tranzacțiile multinaționale care includ companii sau operațiuni în România sunt incluse în numărul de tranzacții, dar sunt excluse din valoarea M&A în cazul în care alocarea valorii tranzacției nu este disponibilă. 

Nicio masă fără pâine: românii sunt în continuare mari consumatori de produse de panificație

0

Conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research, pâinea rămâne cel mai consumat produs de panificație în rândul românilor.

Franzela (42%), alături de pâinea feliată/ambalată (41%) și pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificație incluse în dieta zilnică a românilor. Acestea sunt și produsele pentru care 84% dintre români au resimțit în cea mai mare măsură creșterea prețurilor, comparativ cu anul anterior.

Este cunoscut faptul că românii din mediul urban sunt din ce în ce mai preocupați să aibă un stil de viață sănătos și, astfel, mai înclinați în a căuta alternative alimentare mai sănătoase, cu valoare nutrițională mai mare pe care sa le introducă în alimentația zilnică.

În acest context, pâinea neagră/ integrală/ cu semințe e consumată zilnic de 17% dintre respondenți și în mai mare măsură de persoanele din mediul urban (19%) în comparație cu persoanele din mediul rural (14%).

Pâinea este prezentă mai des pe mesele românilor din mediul rural

De asemenea, se poate observa că persoanele din mediul rural consumă zilnic mai multă pâine decât persoanele din mediul urban, diferențe semnificative putând fi observate atât în cazul franzelei (urban: 35%, rural: 51%), cât și în cazul pâinii albe (urban: 32%, rural: 49%).

În ceea ce privește categoria celor mai puțin populare produse de panificație în rândul românilor, cele mai mari scoruri sunt înregistrate de ciabatta și foccacia, care nu sunt consumate niciodată de 40% dintre români.

Cozonacul – nelipsit de pe mesele românilor
 în zilele de sărbătoare și nu numai

Cozonacul este produsul de panificație consumat de cei mai mulți români. 95% dintre români consumă cozonac cel puțin o dată pe an, făcând acest aliment unul dintre cele mai îndrăgite produse de panificație ce se află pe mesele românilor.

Sărbătorile pascale și consumul de cozonac

La fel ca anul trecut, jumătate dintre români declară că vor prepara cozonacul pentru Paște în casă, în mai mare măsură persoanele din mediul rural (56%).

Comparativ cu anul anterior, proporția celor care declară că vor cumpăra dintr-un magazin cozonacul a crescut cu 5 procente, până la 42%. Dintre aceștia, cei mai mulți (44%) declară că vor cumpara cozonaci de la supermarket/ hypermarket. Comparativ cu anul 2021, procentul persoanelor care preferă să cumpere cozonac de la brutărie a crescut cu 4 procente, de la 33% până la 37%.

80% dintre români preferă rețete și branduri autohtone de cozonac

Românii preferă în continuare rețete tradiționale de cozonac, 8 din 10 români optând pentru branduri și rețete românești, în mai mare masură persoanele peste 55 de ani (90%), dar și cele din mediul rural (84%).

Procentul persoanelor care preferă rețete sau branduri internaționale a scăzut față de anul anterior, de la 28% la 21%.

Prepararea produselor de panificație în casă este mai redusă comparativ cu anul trecut, evoluție ce poate fi explicată de relaxarea restricțiilor și de descreșterea trendului „gătitului acasă” adus de pandemie.

Comparativ cu studiul Reveal Marketing Research derulat anul anterior, românii preferă în măsură semnificativ mai mică să prepare produse de panificație în casă, procentul celor care declară că preferă să le cumpere crescând cu 9 procente, de la 48% (2021) la 57% (2022).

Persoanele din mediul rural – care, în general, dispun de venituri mai mici și/sau sunt mai orientate către tradiție – prepară în mai mare măsură produse de panificație în casă (38%), comparativ cu persoanele din mediul urban (23%).

În topul preferințelor pentru produse de panificație preparate în casă, se clasează cozonacul (39%), urmat de pâine (16%)

Principalele motive pentru care românii nu prepară produse de panificație în casă sunt reprezentate de faptul că rețeta durează prea mult (57%) și că este prea complicată (34%). În 2021, principala barieră era reprezentată de faptul că produsele din comerț erau considerate mai bune (49%). Astfel că, eficiența și confortul revin în topul nevoilor românilor.




Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 04-07.04.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

*** Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.

YUGA – un nou concept de retail

0

Grupul Memento a adăugat un nou segment de business în portofoliu, care completează astfel serviciile de turism oferite de Christian Tour, transportul terestru și aerian, precum și serviciile broker de asigurări.

Investitorul român Cristian Pandel a venit cu ideea unui nou concept de retail, băcănie, puericultură mică, puericultură mare, drogherie, farmacie, un magazin de familie dedicat sănătății şi stării de bine, la prețuri accesibile, sub brandul YUGA.

„Acest concept YUGA se adresează tuturor oamenilor care își doresc să aibă un stil de viață sănătos și echilibrat, să consume produse naturale, vegane, bio și care încearcă să lupte împotriva consumului – a risipei alimentare. Ca și noutate, aș spune că este singurul, la momentul acesta pe piața din România, prin prisma faptului că sub cupola sa întrunește mai multe segmente de activități în zona retail, începând de la consum de produse alimentare, la produse naturale de îngrijire, farmacie și nu în ultimul rând, servicii turistice” a declarat pentru FoodBiz.ro, Nina Seretean, CEO YUGA.

Planurile de investiții pentru dezvoltarea bradului YUGA țintesc extinderea lanțului de magazine în întreaga țară, precum și creșterea platformei on-line. Actualmente există 5 magazine fizice Yuga, în București în Complexul Auchan-Titan, în Pipera, în Floreasca, la Piața Sudului și la Cluj-Napoca, în Iulius Mall. Curând urmează deschiderea celui de al 6-lea magazin, în zona Tunari-București, iar pentru cei care preferă experiența shopping-ului online, există un magazin virtual care este tot timpul la dispoziția cumpărătorului.

„Nu cred că magazinele fizice o să piardă foarte mult teren în fața online-ului, cel puțin noi ca și concept ne dorim să interacționăm cu oamenii în magazin. Categoric vom merge pe cele două canale atât online, cât și offline, tocmai de aceea dezvoltăm foarte mult partea de digitalizare, dar în același timp vom deschide în toate zonele din București, și nu numai, vrem să devenim un brand național”, a mărturisit Nina Seretean.

CEO-ul YUGA a declarat pentru FoodBiz.ro că acest nou business, ca orice start-up, a întâmpinat multe dificultăți. Poate cel mai dificil a fost găsirea unui singur nume care să transmită ideea de sănătate, echilibru și fericire, a recunoscut managerul.

Editor: Irina Bogdan

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

NN România susține implicarea tinerilor în proiecte de antreprenoriat social

0

Compania internațională de asigurări de viaţă NN România și-a continuat în anul școlar 2021-2022 parteneriatul educațional strategic încheiat în 2014 cu organizația Junior Achievement (JA) România, prin proiectul internațional Social Innovation Relay (SIR).

Proiectul SIR se află la a opta ediție în România; susține profesori și elevi de liceu din toată țara, inclusiv din mediul rural, să participe la inițiative cu mai multe componente educaționale practice, care pun accentul pe dezvoltarea cunoștințelor și abilităților în domeniul antreprenoriatului și inovării sociale. 

Cu sprijinul a 8 consultanți voluntari NN România și al echipei JA România, au fost desfășurate mai multe activități educaționale ca parte a SIR, printre care: sesiuni de mentorat, webinare pe baza unor studii de caz și workshop-ul interactiv Social Innovation Camp. 

Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România, unul dintre mentorii voluntari implicați în proiect: „Interacțiunea tinerilor cu mentorii le-a dat și mai multă încredere și curaj că pot face o diferență în comunitate prin ideile lor de antreprenoriat și inovare socială. Am descoperit la ei multă energie și creativitate în explorarea unor soluții foarte bine ancorate în realitate și mă bucur să văd că o generație încă foarte tânără are abilitățile să creeze idei inovatoare și să le transpună în planuri pentru un viitor mai bun.” 

Organizatorii proiectului aunță că „în sesiunile de mentorat organizate în luna aprilie, 17 echipe de elevi, care au dezvoltat planuri de afaceri cu o componentă relevantă de antreprenoriat social și au gândit soluții cu impact pentru categorii dezavantajate, au avut ocazia să primească consultanță, feedback și răspunsuri la întrebări de la voluntarii NN. 

Liceenii vor utiliza această experiență de învățare practică pentru a-și îmbunătăți proiectele și a continua munca la pilotul de business social, urmând să treacă printr-un proces de evaluare și selecție pentru a participa, la finalul lunii mai, la finala națională Social Innovation Relay, când vor realiza un pitch în fața juriului, și vor concura pentru un loc la ediția SIR la nivel european.

De asemenea, în cadrul workshop-ului Social Innovation Camp, peste 60 de elevi din 11 licee au acceptat provocarea de a propune și prezenta soluții la problema șomajului care se manifestă în rândul tinerilor cu oportunități limitate din mediul rural, ca urmare a consecințelor generate de pandemia de COVID-19, atât la nivel educațional, cât și la nivelul economiei și al pieței muncii, prin scăderea numărului de locuri disponibile pentru internship-uri și job-uri entry-level la nivelul companiilor și instituțiilor. 

Organizați pe echipe și cu sprijin din partea profesorilor coordonatori și mentorilor voluntari NN, elevii au analizat în detaliu această problemă socială, relația cauze-efecte și impactul în comunitățile defavorizate și au propus diferite soluții, cu potențial să reducă pe termen scurt și mediu dificultățile de acces la oportunități educaționale sau de inserție profesională, precum: 

  • crearea unei platforme digitale de îndrumare profesională, care să faciliteze legătura directă a tinerilor cu angajatorii 
  • înființarea unui ONG care să deruleze activități de formare a tinerilor, târguri de joburi, stagii de pregătire practică și internship-uri în diferite domenii
  • organizarea de programe și cluburi, traininguri pe tehnologie și IT, de schimburi de experiență pentru elevi, sesiuni de mentorat, care să îi ajute să își dezvolte abilități diverse
  • derularea de programe de consiliere și orientare profesională conform cu profilul/specializarea absolvită la liceu 
  • cursuri online de dezvoltare personală și stagii de practică diversificate
  • crearea unei aplicații pentru recrutare online și a unui call center care să ajute tinerii să obțină un job potrivit”

JA România subliniază că „se implică  și în proiectul Economic Opportunities for All, inițiat în anul 2021 și susținut de NN Group în Grecia, Olanda, Spania și România, prin care se urmărește sprijinirea tinerilor cu resurse sau posibilități limitate în tranziția de la educație la angajare și/sau antreprenoriat, prin facilitarea participării la activități educaționale practice și acces la studii de caz, pentru a face față provocărilor din viața reală, în diferite profesii sau ca antreprenori”.

Transavia, premiu pentru responsabilitate și implicare socială

0

Compania Transavia a primit premiul III la Gala Romanian CSR Awards 2022, unicul eveniment de premiere exclusiv a companiilor sustenabile care se implică în comunitate, pentru proiectul „Acces la Educația Incluzivă”, la categoria educație. Premiul este evidențiat ca „o recunoaștere a implicării sociale și a responsabilității cu care Transavia participă la susținerea comunităților. Marii câștigători sunt însă cei 300 de copii cu diferite dizabilități, cu vârste cuprinse între 3-18 ani, și familiile lor care beneficiază de educație gimnazială adecvată și de programe de consiliere și terapie. 

Theodora Popa, vicepreședinte al Transavia: „Suntem onorați să primim acest premiu în numele tuturor copiilor cu dezvoltare atipică ce vor avea acces la educație gimnazială de calitate, adaptată nevoilor lor. Această recunoaștere a importanței proiectului la care am contribuit alături de partenerii noștri, Asociația Conil, este mai mult decât o apreciere a responsabilității cu care acționăm în societate. Este o confirmare a faptului că reușim să creăm șanse reale la educație de calitate și să fim «furnizori oficiali de zâmbete» pentru copii și familiile lor. A face bine este unul dintre principiile după care ne ghidăm cu toții la Transavia și se referă atât la a face lucrurile responsabil, așa cum trebuie, cât și la a contribui la binele celor din jurul nostru. Pentru noi, o afacere de familie, a ne îngriji de aproapele nostru este absolut firesc, și de aceea ne implicăm constant și dăm înapoi comunității din ceea ce am primit și noi de-a lungul timpului.” 

Adela Hanafi, președinte al Conil: „Suntem foarte recunoscători oamenilor inimoși de la Transavia care au crezut în noi și au ales să ne susțină în demersul nostru de a oferi o șansă reală la educație și integrare copiilor cu cerințe educaționale speciale. Cu sprijinul Transavia, Școala Gimnazială Conil devine o realitate atât de necesară! Școala Gimnazială Conil este un loc ce aduce echilibru și pace în lumea copiilor cu nevoi speciale și a familiilor lor, o lume plină de zgomot, haos și nesiguranță. Asocierea cu compania Transavia reprezintă o adevărată onoare pentru noi, un parteneriat statornic, de viitor, cu care ne vom mândri mereu. Pot spune că există o legătură profundă între Transavia și Lumea Conil, ambele fiind bazate pe câteva principii identitare esențiale pentru dezvoltarea armonioasă și sănătoasă a generațiilor: integritate, respect, incluziune, muncă, răbdare și, cel mai important,  credința că tot ceea ce facem, facem din inimă. Datorită acestui fapt am fost convinsă de reușita acestui parteneriat.  În numele tuturor acestor copii speciali care, de acum, vor beneficia de programele educaționale ale Școlii Gimnaziale Conil, țin să mulțumesc companiei Transavia! Împreună suntem furnizori oficiali de zâmbete pentru copiii cu cerințe educaționale speciale și familie lor.” 

Transavia subliniază că „alături de grija față de mediu și comunități, liderul pieței de carne de pui sprijină educația și dezvoltarea tinerilor, adoptând direcții strategice de responsabilitate socială aliniate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD), lansate de Organizația Națiunilor Unite (ONU). În această linie se înscrie și proiectul premiat la Romanian CSR Awards 2022, în care Transavia și Asociația Conil  susțin accesul la educație incluzivă prin înființarea Școlii Gimnaziale Conil, dedicată copiilor cu cerințe educaționale speciale. Prin dezvoltarea sistemului educațional și terapeutic Conil, care grupează grădinițe, o școală primară, centre de zi pentru recuperarea și terapia copiilor cu dizabilități și, acum, și școală gimnazială, proiectul premiat în cadrul Galei Romanian CSR Awards 2022 contribuie la Obiectivul de Dezvoltare Sustenabilă  #4 Calitatea Educației, urmărind asigurarea unei educații incluzive și de calitate pentru toți și promovarea învățării pe tot parcursul vieții.

Ajunsă la cea de a 10 ediție, competiția Romanian CSR Awards premiază cele mai bune proiecte de Sustenabilitate și Responsabilitate Socială derulate în țara noastră pe parcursul anului anterior”.

Transavia este caracterizată ca „liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brand-urile Fragedo, Libertan și Papane Inclusă în topul celor mai valoroase portofolii din România, Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei 31 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, Transavia are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 29 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele Transavia, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui.  Aproximativ 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și a CSI. Transavia este singurul producător de carne de pui care a publicat în mod voluntar Raport de Sustenabilitate în ultimii doi ani. De asemenea, este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale şi de marketing în sectorul alimentar. Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/”.

Asociația Conil reamintește că „a luat ființă în anul 2010 la inițiativa Adelei Hanafi, fondator, ca urmare a unei experiențe personale de mamă a unui copil cu dizabilități, din dorința de a da o șansă reală la educație, integrare și incluziune socială a copiilor și tinerilor cu diferite dizabilități. Misiunea Asociației Conil: bazată pe conceptul de educație incluzivă, Conil ia naștere din dorința de a da o șansă tuturor copiilor, tipici dar și celor atipici, pentru a ajuta la formarea si educarea lor printr-un concept nou, liber, bazat pe iubire, empatie si respect. Viziunea Conil: fiecare copil este o lume, iar noi luptăm de peste 11 ani pentru o societate tolerantă, unde copiii și tinerii cu dizabilități se pot bucura de toate drepturile cuvenite! Conil înseamnă mai mult decât o asociație înființată pentru a oferi sprijin copiilor cu nevoi speciale. Conil înseamnă, deja de 11 ani, o șansă reală la o viată aproape normală pentru copiii cu nevoi speciale. Conil înseamnă mii de copii cu autism pe care îi educăm, cu care facem terapie, pe care îi integrăm. Conil înseamnă liniște, echilibru financiar și speranță pentru viitor pentru miile de familii care se confruntă cu problema tulburărilor din spectrul autismului. Conil înseamnă sute de mii de gânduri bune, zâmbete și câteodată și lacrimi, înseamnă empatie, înțelegere și șanse egale. În termeni strict juridici suntem o organizație non-guvernamentală înființată în 2010, al cărei scop este să asigure educație, integrare și incluziune socială pentru copii și tineri cu diferite dizabilități. Însă viața ne-a arătat că nu se rezuma totul la o încadrare juridică, așa că nouă ne place să ne definim ca «furnizori oficiali de zâmbete» pentru copiii cu dizabilități și familiile lor. Pentru mai multe informații, vizitați https://conil.ro/”.

 

Enel X România instalează peste 2.000 de panouri fotovoltaice pentru retailerul Selgros, în județele Mureș și Timiș

0

Enel X România, parte a Enel X, divizia de servicii energetice avansate a grupului Enel, pune în funcțiune două sisteme de panouri fotovoltaice cu o capacitate totală instalată de peste 900 kWp, pentru două magazine Selgros din județele Mureș și Timiș.

Sistemul fotovoltaic din Ernei, județul Mureș, este instalat pe acoperișul clădirii și include 1.000 de panouri fotovoltaice ce vor asigura o producția anulă medie de peste 470 MWh și economii în factura de electricitate ce depășesc 38.000 de euro pe an. Totodată, proiectul contribuie la reducerea cu peste 100 de tone/an a emisiilor de dioxid de carbon. 

În Timișoara, județul Timiș, Enel X România instalează pe acoperișul clădirii Selgros 1.014 panouri fotovoltaice cu o producție anuală medie de circa 500 MWh. Proiectul contribuie la reducerea cu peste 100 de tone/an a emisiilor de dioxid de carbon. 

„Soluțiile propuse de Enel X contribuie la protejarea mediului prin reducerea amprentei de carbon și, în același timp, la dezvoltarea afacerilor partenerilor, printr-un consum eficient al energiei electrice. Economiile obținute în urma implementării de soluții fotovoltaice personalizate, la cheie, pot fi reinvestite în dezvoltarea activității companiilor, cu impact inclusiv asupra competitivității”, a declarat Mirel Jarnea, Head of B2B Enel X România.

Tehnologiile și echipamentele utilizate de Enel X în acest proiect au performanțe și fiabilitate ridicate, provenind de la producători cu expertiză mondială pe piața sistemelor fotovoltaice.

Enel X România are în portofoliu proiecte implementate pentru cele mai importante companii din sectoare precum cel alimentar, retail, centre logistice, centre comerciale şi clădiri de birouri. În total, au fost montate aproximativ 40.000 de panouri fotovoltaice, ce contribuie la reducerea cu aproximativ 3.700 tone/an a emisiilor de dioxid de carbon. Instalarea acestor surse de producție de energie a dus la economii de peste 1 milion de euro pentru companiile partenere, prin înlăturarea costurilor asociate transportului și distribuției energiei electrice, precum și a contribuțiilor pentru certificatele verzi și cogenerare.

Centrul de Inginerie Bosch își extinde activitățile de dezvoltare în București

0


Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, își consolidează activitățile de dezvoltare în România și poziția strategică în cadrul rețelei sale globale de inginerie, prin extinderea Centrului de Inginerie Bosch în București, în cadrul sediului central al companiei. Aici, inginerii vor lucra la proiecte de ultimă generație pentru dezvoltarea de soluții în ariile mobilității automatizate, electrice și conectate, în cadrul unui model de lucru hibrid, flexibil, bazat pe încredere. „Centrul de Inginerie Bosch din Cluj și-a crescut constant activitățile de dezvoltare în ultimii ani. Acesta deține diverse proiecte globale și are peste 1000 de ingineri care lucrează la soluții pentru mobilitatea viitorului”, a declarat Tobias Matter, directorul Centrului de Inginerie Bosch.

„Consolidarea poziției Centrului de Inginerie, prin creșterea responsabilității locale și a numărului de proiecte, oferă șansa experților noștri de a contribui activ la procesul de transformare a companiei în lider de AIoT la nivel global”, a adăugat Matter. Pentru a susține această extindere, Centrul de Inginerie Bosch planifică o creștere a numărului de angajați în următoarea perioadă. În anul 2022, compania va avea peste 400 de poziții deschise, în domeniul ingineriei software si hardware. 

Modelul de muncă hibrid facilitează
extinderea activităților de dezvoltare  

Prin inițiativa „Smart Work”, Bosch a implementat la nivel global un model de colaborare hibrid, modelând sistematic interacțiunea dintre munca la distanță și munca la sediul companiei. Noul mod de lucru hibrid, care combină beneficiile muncii de acasă, eficiența și agilitatea și beneficiile muncii de la birou, inovarea și colaborarea, a fost implementat cu succes și în cadrul Centrului de Inginerie din România încă din anul 2021. Implementarea condițiilor de muncă flexibile a facilitat lansarea unui proiect pilot de extindere a activităților de dezvoltare în București, cu posibilitatea de a lucra în cadrul sediului central Bosch pentru cei care doresc să-și desfășoare activitatea la birou. Printre proiectele incluse în această inițiativă pilot se numără dezvoltarea de soluții și servicii de software și hardware pentru conducerea asistată și automatizată, pentru sisteme de direcție asistate electric, sisteme de propulsie, dar și pentru mașini electrice și conectate și proiecte de management al datelor.

„La scurt timp de la lansarea sa, proiectul pilot de extindere a Centrului de Inginerie Bosch la București este deja un succes. Peste 20 de ingineri software din zonă, cu grad mare de expertiză, au fost deja integrați în echipele noastre de dezvoltare”, a declarat Cătălin Golban, șeful departamentului de Inginerie a sistemelor de percepție video din cadrul centrului de inginerie din Cluj și coordonatorul proiectului de extindere a activităților de dezvoltare Bosch în România.
„Mă bucur că am reușit să îi integrăm rapid pe noii noștri colegi în echipele existente, în ciuda colaborării majoritar digitale. Pandemia de Covid-19 a adus cu sine și o schimbare a paradigmei de muncă, preponderent digitală, iar Bosch s-a adaptat, într-un ritm alert, reușind să formeze echipe hibride eficiente, bazate pe încredere, pe o bună colaborare și orientare spre rezultate și mai puțin pe prezența fizică constantă la birou” – a continuat Golban. 

Bosch – angajator de top, ce oferă oportunități de dezvoltare

Complexitatea tehnică a proiectelor de ultimă generație, modul de lucru flexibil și cultura organizațională deschisă, bazată pe încredere și colaborare, reprezintă factori importanți pentru care Centrul de Inginerie Bosch este considerat un angajator atractiv de către inginerii din Cluj. De asemenea, echilibrul între viața profesională și cea personală întărește satisfacția și creativitatea angajaților, un element important pentru creșterea capacității de inovare a companiei. În prezent, Bosch este unul dintre cei mai doriți angajatori în zona Clujului pentru candidații cu profil tehnic, iar pe viitor compania intenționează să se numere printre cei mai atractivi angajatori și pentru inginerii din București. La nivel național, Bosch ocupă poziția șapte din 100 în topul celor mai doriți angajatori realizat de Catalyst Solutions în 2021, și rămâne, pentru al treilea an consecutiv, al doilea cel mai dorit angajator din industria automotive. Locația din București oferă oportunități pentru specialiști în arii precum dezvoltarea soluțiilor de software și hardware pentru conducere automatizată și asistată, bazate pe senzori video, radar și ultrasunete, sisteme de parcare, sisteme de direcție asistată electric, soluții pentru vehicule conectate și electrice, soluții de management al datelor.

Proiecte de cercetare și inovare 

În cadrul Centrului de Inginerie Bosch există un ecosistem de inovație bine dezvoltat, bazat pe proiecte de cercetare și inovare atractive pentru profesioniști experimentați. Pe lângă programele globale Bosch de finanțare pentru start-up-uri interne, la care se poate aplica cu idei inovatoare din toate locațiile Bosch, Centrul de Inginerie din România oferă programe de mentorat și de accelerare, pentru a susține echipele locale – de la idee de produs până la crearea de produse viabile, dar și programe cadru de înregistrare a brevetelor. Astfel, doar în anul 2021, au fost înregistrate 42 de invenții locale.

Inginerie avansată la Centrul de Inginerie  

Centrul de Inginerie Bosch joacă un rol esențial în transformarea sectorului mobilității, încă de la înființarea sa, în anul 2013. Prin expertiza amplă în ingineria software, hardware și mecanică și ingineria fiabilității, dar și în planificarea vânzărilor, peste 1000 de experți locali contribuie la dezvoltarea unor soluții inovatoare, bazate pe inteligența artificială, aplicate în domeniile conducerii automatizate, mobilității electrice, conectate și Internetul lucrurilor. Datorită colaborării strânse cu alte centre de inginerie Bosch și cu fabrica Bosch din Cluj, centrul oferă soluții unice clienților din întreaga lume.

Conferinţa „PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENŢĂ (PNRR) – Oportunități și acțiuni”

0

26 Aprilie 2022 • 9:00 -14:00 •  Radisson Blu Hotel Bucuresti

Comisia Europeană a oferit o evaluare pozitivă a planului de redresare și rezilienţă al României (PNRR) în septembrie 2021. Prin urmare, României i se vor aloca peste 29 de miliarde de euro din fondurile totale ale Facilității de redresare și rezilienţă (FRR) de 672,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, PNRR va cuprinde investiții în valoare totală de peste 40 de miliarde de euro, pentru a oferi un meniu de proiecte utile posibile și reforme provocatoare, care ar putea fi cofinanţate din fonduri naționale dacă își vor dovedi viabilitatea și pot fi implementate până în 2026.

În acest context, The Diplomat-Bucuresti va organiza pe 26 aprilie 2022, în cadrul Radisson Blu Hotel în București, un eveniment concentrat exclusiv pe aspectele referitoare la PNRR, având ca invitați reprezentanți ai autorităților centrale și locale, oficialități guvernamentale, companii private și părți interesate din economie sunt invitați să se angajeze într-un dialog deschis despre oportunitățile de a valorifica segmentele de investiții din cadrul PNRR.

Website: PNRR Conference by TheDiplomat Bucharest

Register online here: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_TzbUAPIsT_2azbZlnjPgjQ 

AGENDA EVENIMENTULUI

Prin PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ (PNRR) , sunt abordate 33 de componente care acoperă toți cei 6 piloni ai PNRR, potrivit structurii stabilite prin regulamentului Mecanismului de Redresare și Reziliență, adoptat de Parlamentul European și Consiliu la data de 12 februarie 2021: tranziția către economia verde; transformare digitală; coeziunea economică, productivitatea și competitivitatea; coeziunea socială și teritorială; reziliență în sănătate, economică, socială și instituțională; politici pentru generația următoare (NextGenerationEU). 

Finanțarea oferită prin  Facilitatea de Recuperare și Reziliență (RRF) își propune să sprijine punerea în aplicare până în 2026 a principalelor măsuri de investiții și reforme propuse de România pentru depășirea crizei sanitare, sociale și politice din 2021.

PANEL
SESIUNEA I 

FLORIN MARIAN SPĂTARU, Ministru, Ministerul Economiei
ADRIAN CÂCIU, Ministru, Ministerul de Finanțe
Csilla HEGEDÜS, Secretar de Stat, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene 
ANTONIO RADOI, PhD, Director UIRPSF, MCID, Ministerul Cercetării, Inovației și Digitalizării 
MARTIN DOLNY, EMEA Public Sector Industry Strategy and Transformation Director, ORACLE ´– online
LARA TASSAN  ZANIN,  Head of the EIB Group Representation în România
OCTAVIAN OPREA, Vice Președinte, Autoritatea pentru Digitalizarea României ´– online

SESIUNEA II
DRAGOȘ DAN DRAGAN, Ministru, Ministerul Energiei 
OANA-MARCIANA ÖZMEN, Deputat, Parlamentul României – ora 11:00
ANCA DRAGU, Senator, Senatul României
CONSTANTIN TOMA, Președinte executiv, Asociația Municipiilor din România – AMR 
MIHAELA CONSTANDA, Consilier Ministru, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor
RADU PUCHIU, Co-fondator HappyCities (Moderator conferință

AGENDA

09:00 – 09:30  Înregistrare & Welcome coffee 
9:30-11:00 Panel I:   FACTORI DE DECIZIE & OPORTUNITĂȚI DE DEZVOLTARE PRIN DIGITALIZARE  

FACTORI DE DECIZIE  & AUTORITĂȚI 

Cum este concretizată oportunitatea de dezvoltare oferită prin PNRR la nivelul decizional din România, cât de încrezătoare sunt autoritățile guvernamentale în implementarea proiectelor prin valorificarea finanțării oferite prin PNRR. Ce ar trebui făcut pentru a asigura aplicarea eficientă a acestor fonduri în avantajul economiei românești și pentru abordarea proiectelor și reformelor viabile și vitale pentru economia din România. 

  • Provocări, riscuri, costuri și oportunități ale PNRR
  • Îmbunătățirea dialogului între autorități centrale, locale și companii,  descentralizarea procesului decizional. Îmbunătățirea cadrului legislativ și de reglementare
  • Proiecte majore care urmează să fie dezvoltate prin PNRR
  • Creșterea capacității instituționale a administrației publice

TRANSFORMAREA DIGITALA ȘI MODELE DE COMPETITIVITATE 

După cum se precizează în documentele UE, pentru a rămâne competitive, companiile și autoritățile locale trebuie să formuleze și să execute strategii care să cuprindă transformarea digitală în domeniile cheie și care să conducă la o performanță operațională mai bună, în beneficiul economiei și al cetățenilor. Cum arată viitorul României în această privință?

  • Cum poate fi îmbunătățit mediul de afaceri prin competitivitate economică și digitalizare
  • Investiții în extinderea și implementarea eficienta a  telecomunicațiilor în banda larga și 5G
  • Proiecte și oportunități de finanțare prin PNRR
  • Digitalizarea administrației publice
  • Oportunități de investiții și dezvoltare prin PNRR pentru companii private și IMM-uri

11:00-11:20 Pauză de cafea 
11:20- 13:00  Panel II: ABORDĂRI ACTUALE ÎN MANAGEMENTUL DEȘEURILOR ȘI TRANZIȚIA CĂTRE ENERGIE VERDE 

TRANZIȚIA ENERGETICĂ: ABORDAREA EFICIENTĂ
A PROVOCĂRILOR ȘI PRIORITĂȚILOR

2022 este un an al oportunităților în ceea ce privește o piața globală conectată în abordările cu privire la mediu. Unele guverne și autorități încearcă să accelereze tranziția către o abordare sustenabila și în acest proces, educația și conștientizarea aspectelor de mediu la nivel individual sunt extrem de importante. În energie și mediu, există o voce unitară la nivel teoretic de aplicare urgentă și abordări eficiente de energie verde, management al deșeurilor și o reconsiderare fundamentală a resurselor energetice.

  • Modelele energetice actuale activate prin PNRR
  • Oportunități de dezvoltare a proiectelor de energie verde
  • Abordarea crizei energetice – implicațiile creșterilor dramatice ale prețului gazelor și energiei electrice
  • Provocările și prioritățile sectorului energetic în 2022 și implicațiile generate de PNRR

MANAGEMENTUL DEȘEURILOR:  NEVOIA PENTRU
ABORDĂRI NOI ȘI APLICĂRI REALE  

Stilul modern de viață și creșterea consumului la orice nivel al societății actuale generează un volum greu de administrat al deșeurilor care devin, la un moment dat, un pericol pentru întreaga societate și mediu. Volumul total al deșeurilor generate de societate trebuie administrat de fiecare comunitate care îl generează. Dar aspectele ce țin de managementul deșeurilor pot fi complicate, câteodată sensibile, netransparente și confuze la nivel decizional. De aceea,  în România, managementul deșeurilor și reciclarea selectiva sunt departe de a fi un succes.

  • Modele accesibile și ușor de implementat la nivel individual și local de management al deșeurilor 
  • Reciclare selectivă și transformarea deșeurilor vs. metode tradiționale 
  • Oportunitățile oferite prin PNRR în abordarea managementului deșeurilor în România
  • Transformarea deșeurilor în energie verde  (modele WTE)
  • Reglementările și angajamentul autorităților locale și centrale de a aborda în mod eficient problema gestionării deșeurilor

 13:00-14:00 Networking lunch

Mecanismul PNRR și fonduri accesibile de 29,2 miliarde de euro abordează  şase piloni:

1. Tranziția verde;
2. Transformarea digitală;
3. Creștere inteligentă, sustenabilă și favorabilă incluziunii, inclusiv coeziune economică, locuri de muncă, productivitate, competitivitate, cercetare, dezvoltare și inovare, precum și o piață internă funcțională,cu întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) puternice;
4. Coeziune socială și teritorială;
5. Sănătate, precum și reziliență economică, socială și instituțională, în scopul, printre altele, al creșterii nivelului de pregătire pentru situații de criza și a capacității de reacție la criză;
6. Politici pentru generația următoare, copii și tineret, cum ar fi educația și competențele.




PARTENERI GOLD: Oracle, Romgaz

PARTENER: ATOS

INSTITUȚII PARTENERE: AMR – Asociația Municipiilor din România, World Energy Council, BRCC – Camera de Comerț Româno-Britanică, BEROCC – Camera de Comerț Belgia-Luxembourg România-Moldova, CCIBRP- Camera de Comerț Bilaterală România Portugalia, HRCC Camera de Comerț Eleno-Română, Henro – Asociația Producătorilor de Energie Electrică, Anis România – Asociaţia Patronală a Industriei de Software și Servicii, ACUE – Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie, ADAA – Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, Lovering & Partners Business Performance Consultants, ClujIT Cluster, HIM Public Affairs, SCS, Wave 

PARTENERI MEDIA: Automotive Today, Outsourcing Today, Financial Intelligence, Economistul, România Durabilă, Club Economic, Ziarul Bursa

Telefon unic de urgență pentru protecția copiilor

0

Numărul de telefon unic pentru copii 119 – „Din grijă pentru copii” beneficiază de o infrastructură complexă tehnică și de resurse umane: la nivelul fiecărui județ, în direcțiile generale de asistență socială și protecție a copilului există un birou de operatori call-center, care funcționează în regim de permanență. Peste 100 de specialiști (psihologi, asistenți sociali) fac parte din echipele mobile de intervenție, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare și înregistrare. Softul pus la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale permite monitorizarea în timp real a activității operatorilor și a modalităților de soluționare a cazurilor.

Sunt trei luni și jumătate de la lansarea numărului de telefon unic pentru copii, timp în care 39.656 de apeluri de la copii, persoane fizice sau angajați ai unor instituții au făcut posibilă salvarea a mii de copii din situații de risc, abuz, neglijare sau diferite forme de exploatare. 

Mădălina Turza, consilier de stat – Cancelaria Prim-ministrului, coordonator al programului: „Numărul unic 119 și infrastructura de servicii din spatele acestuia reprezintă cea mai amplă reformă în domeniul protecției copilului pe care guvernul a realizat-o în ultimii 20 de ani. Este momentul de la care putem vorbi despre un sistem dinamic, transparent și unitar la nivel național prin care putem să ajungem la copiii aflați în situații grave și el este rezultatul unui amplu proces colaborativ și de reglementare derulat în anul 2021.” 

Din datele communicate de inițiatori reținem: „171 de apeluri au sesizat situații de abuz, neglijare sau exploatare în care au fost implicați copii cu dizabilități. În 11 dintre situații numărul 119 a fost apelat de copii cu dizabilități.

De asemenea, în perioada 9 martie-12 aprilie 2022, au fost înregistrate 61 de apeluri în limba ucraineană, care vizau diferite situații în legătură cu refugiații minori. Cele mai mule dintre apeluri au făcut referire la situația unor copii neînsoțiți sau apelanții solicitau informații cu privire la servicii medicale sau școală pentru copiii ucraineni. 

Echipele mobile ale DGASPC au efectuat 717 misiuni de urgență în teren, însemnând faptul că tot atâtea situații de risc la adresa copiilor au fost soluționate intervenție în regim de urgență.

Principalele probleme semnalate de copiii și adulții care au apelat numărul 119 în perioada 5 ianuarie-16 aprilie vizează abuzul fizic și emoțional, abuzul sexual, neglijarea și cerșetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informații în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocație etc.

Peste 50% dintre situațiile de abuz, neglijare sau exploatare semnalate s-au petrecut în familie, 4,1% în sistemul de protecție a copilului, 2,5% în spitale și 17,7 în alte contexte precum: în spațiul public, la școală, în mijloacele de transport etc.

Pentru detalii suplimentare și cazuistică concretă, vă rugăm să consultați Raportul atașat: