Bitcoin trece de pragul său cheie de rezistență

0

Bitcoin a depășit săptămâna trecută un prag cheie de rezistență – prețul pe care participanții de pe piață nu sunt dispuși să îl depășească – , valoarea sa crescând în noaptea de duminică spre luni.

Cel mai mare criptoactiv din lume și-a revenit în luna martie, tokenul începând săptămâna trecută sub 41.000 de dolari, pentru a se tranzacționa acum în jurul valorii de 46.400 de dolari – o creștere de peste 13%. 

Tokenul a depășit aseară nivelul cheie de rezistență, după ce s-a tranzacționat în jurul valorii de 44.000 de dolari în cea mai mare parte a săptămânii. Acum a atins un maxim al ultimelor trei luni și este aproape de a-și recupera toate pierderile din 2022. Cu prețul BTC trecând de 45.000 de dolari, toți ochii vor fi ațintiți asupra intervalului în care acesta va evolua în această săptămână. 

Între timp, valoarea Ether a crescut și ea. După o săptămâna sub 2.900 de dolari, acesta s-a tranzacționat până la aproximativ 3.100 de dolari duminică.  Dar peste noapte a crescut și el, tranzacționându-se acum puțin sub 3.300 de dolari.

Revenirea puternică a majorității principalelor criptoactive este deosebit de încurajatoare în acest moment, în contextul creșterii ratelor dobânzilor și al incertitudinii geopolitice globale – ambele având tendința de a îndepărta investitorii de activele de risc și de a-i îndrepta spre paradisuri sigure.

Ratele dobânzilor, în special, pot avea ca efect scurgeri de capital din piețe, astfel încât să vedem cum criptoactivele au performanțe puternice în ciuda acestui fapt este încă o dovadă a încrederii investitorilor în viitorului cripto.

În 2021, doar prin intermediul HartaEdu.ro, Narada a generat soluții cu impact în educație în valoare de peste 1,5 milioane de lei

0

Dacă  în  anul 2020, odată cu debutul pandemiei de coronavirus, Narada a reușit să facă auzită vocea profesorilor pe platformele sale și copii din zeci de comunități defavorizate din țară au fost reconectați la școală, 2021 a fost anul când, prin intermediul noilor platforme, acțiunile Narada au ajuns să aibă acoperire națională, iar organizația s-a transformat într-o punte de legătură între mediul de business și educație. Antreprenorilor le-a fost evidențiat faptul că susținerea învățământului este de fapt o investiție în viitor, în timp ce copiii care au învățat pe platformele Narada au descoperit că școala poate fi pe lângă instructivă și foarte distractivă, dacă e adaptată condițiilor secolului 21. 

În 2021, am știut din capul locului că, în context pandemic, intervențiile Narada în educație se vor face într-un climat de incertitudine. Ne-am asumat aceasta si nu am așteptat condiții perfecte de drum”, spune Andra Munteanu, fondator Narada. „În acest context dificil, am avut o singură certitudine și un singur obiectiv –  să oferim sprijin tuturor copiilor care au nevoie de ajutor ca să aibă acces la educație. 2021 a fost un an care a demonstrat că solidaritatea pentru educație de calitate este posibilă în România. Am făcut astfel primii pași către o Românie în care resursele necesare pentru o școală adaptată timpului actual pot fi accesate și altfel decât prin hățișurile complicate ale fondurilor publice. Astfel, cei peste 300.000 de elevi din mediile vulnerabile ale României vor avea șansa de a trăi într-o lume în care accesul la educație de secol 21 să fie mai mult o normalitate decât un privilegiu”, mai spune fondatorul Narada. 

Platforma de educație remedială Naradix folosește un sistem inteligent de motivare. Fiecare copil înțelege concret că învață în folosul propriu

Naradix.ro, platforma de educație remedială pusă la dispoziția elevilor și profesorilor de Narada în mod gratuit, a fost creată în 2021, în doar câteva luni. Cu ajutorul unui număr de 50 de profesori şi 80 de voluntari, materia școlară esențială pentru clasele 0 – 8 a fost digitalizată și transmisă elevilor sub forma unui instrument care să-i ajute să recupereze lecțiile pierdute în pandemie și să îşi îmbunătăţească suplimentar cunoştinţele. 

Sondajele realizate de Narada au evidențiat faptul că cea mai mare parte dintre elevii care au învățat cu Naradix apreciază interactivitatea lecțiilor și folosirea elementelor de joc în scop didactic. Propriu-zis, elevii învață fără efort, interesul pentru lecții fiindu-le stimulat prin joc. Nu în ultimul rând, prin modul cum este conceput, Naradix demonstrează concret fiecărui copil că efortul depus pentru învățare îi aduce beneficii. Copiii cu rezultatele cele mai bune la testări au primit premii în valoare de peste 120.000 lei.

În 2021:

  • 18.396 de elevi au folosit platforma Naradix ca să recupere materie
  • 1.717 de profesori au folosit Naradix ca suport digital pentru lecții
  • Naradix a pus la dispoziție 4.672 lecții în format digital
  • Naradix a fost utilizat în proporție de 93% de elevi din România, iar 7% dintre utilizatori au fost copii români din 128 de țări
  • Naradix a pus la dispoziție 1008 teste și 370 de cursuri interactive
  • Naradix a oferit 565 de premii, în valoare de peste 120.000 lei elevilor proactivi, cu rezultate fooarte bune la testări
  • Au fost organizate 138 de ore live de către 12 profesori voluntari
  • 7663 elevi s-au înscris la webinarii pe timpul verii
  • 50 voluntari, elevi și studenți au oferit suport pe chat elevilor și profesorilor care utilizau platforma 

HartaEdu.ro – platforma care reflectă situația reală a sistemului de învățământ din România, de la dotări cu tehnologie, la infrastructură

        În 2021, peste 1.2 milioane de elevi au învățat în școli cu infrastructură inadecvată, o situație perpetuată de la o generație la alta. Sunt școli cu toalete în curte, fără alimentare cu apă, fără laboratoare sau biblioteci, lipsite de mobilier sau device-uri necesare actului didactic. HartaEdu.ro reprezintă soluția Narada pentru toate aceste situații. Platforma creată de organizație oferă instituțiilor și celor care au contact cu sistemul de învățământ posibilitatea de a semnala necesitățile pe o hartă a urgențelor din educație. Narada a gândit HartaEdu.ro ca o punte de legătură între mediul antreprenorial și domeniul educației. IMM-urile și societatea civilă primesc prin intermediul platformei, informații despre necesitățile din educație – de la solicitări ale școlilor, până la nevoi ale profesorilor și elevilor – și pot răspunde în cel mai scurt timp acestora. 

Funcţionând ca o platformă-voce a tuturor şcolilor din România, HartaEdu.ro a înregistrat în 2021 următoarele rezultate: 

  • 561 alerte, care reprezintă necesitățile a 109.477 elevi au fost înscrise pe HartaEdu în cele două luni de funcționare din 2021
  • 93 alerte, cu un impact asupra a 10.000 de elevi au fost rezolvate 
  • 1.481.182 lei reprezintă valoarea investiției pentru rezolvarea alertelor
  • 1.187 profesori și-au făcut conturi pe platformă
  • 16 companii și organizații s-au implicat în soluționarea alertelor în 2021
  • 71 de școli au fost echipate cu tehnologie modernă de studiu
  • 11 școli au fost dotate cu rechizite și materiale didactice
  • 8 săli de clasă, 2 curți ale școlilor au fost reamenajate și a fost oferit 1 autobuz pentru transportul elevilor

Deși credeam că am lăsat în urmă ce era mai greu, 2022 ne așază în față noi provocări, poate mai complicate decât cele prin care am trecut deja. Iată că la început de an a trebuit să ne reconsiderăm rapid prioritățile pentru a veni în sprijinul copiilor ucraineni sosiți la noi în țară. Pentru aceștia, mersul la școală reprezintă singura activitate care le aduce aminte de viața pe care au lăsat-o în urmă, singurul lucru care le asigură un echilibru atât de necesar în condițiile dificile în care se află. Însă, cu toată empatia pe care o avem pentru ei, pe lângă ajutorul pe care îl acordăm copiilor ucraineni, concretizat prin strângerea unui Fond de Rezilienţă pentru Educaţie, nu uităm că educația românească are nevoie de prim ajutor. În 2022, eforturile noastre de a aduce educația din România la nivelul secolului 21 se vor intensifica, iar Narada va interveni anul acesta prin proiectele sale, în mult mai multe zone, la nivel național,”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

Cu ajutorul partenerilor săi, Narada a reușit să găsească soluții care funcționează rapid pentru a rezolva problemele din educație, întreaga activitate fiind disponibilă în raportul organizaţional 2021. Există însă multe alte solicitări care își așteaptă soluționarea. Doar pe HartaEdu sunt înscrise în acest moment alerte ce vizează peste 180.000 de elevi. Aceștia pot fi ajutați foarte simplu, prin transmiterea unui SMS la 8845 cu textul „ELEV”, în valoare de 2 euro sau prin plata cu cardul pe site-ul organizației. 

SeedBlink deschide în Bulgaria prima sa filială în afara României

0

Platforma de investiții intenționează să își accelereze extinderea în Europa în 2022

Platforma europeană de investiții pentru companii de tehnologie, Seedblink, a deschis un birou în Sofia, Bulgaria, pentru a complementa planurile companiei de extindere și pentru a-și continua creșterea accelerată.

După ce a susținut startup-urile în a strânge 45 de milioane de euro în primii doi ani de la lansare, SeedBlink își propune să își accelereze extinderea în Europa în 2022. Condus de Angel Hadjiev, nou numit în funcția de Country Manager, biroul recent deschis în Sofia va oferi o gamă de instrumente pentru investiții și oportunități de startup-uri tehnologice, precum și acces de piață pentru investitori, startup-uri și parteneri locali.

„Bulgaria are o reputație ascendentă în Europa Centrală ca hub de tehnologie, cu un ecosistem tehnologic în creștere, investitori vizionari și o comunitate de startup-uri în plină dezvoltare. Suntem entuziasmați să aducem în Bulgaria cel mai bun know-how de investiții și să extindem oferta de oportunități tehnologice de investiție europene cu bilete accesibile, oferind bulgarilor posibilitatea de a-și diversifica portofoliile. Aceasta este o oportunitate și pentru startup-uri de tehnologie locale, pentru a lansa campanii de finanțare participativă, pentru a fi sustinuți de persoane cu o avere netă semnificativă și pentru a scala mai bine”, spune Andrei Dudoiu, Managing Partner și Co-fondator SeedBlink.

Angel Hadjiev, în noua funcție de Country Manager în Bulgaria, are peste 15 ani de experiență internațională în industria serviciilor financiare, cu accent pe fuziuni și achiziții, strângeri de capital și restructurări. Înainte de a se alătura SeedBlink, a fost director adjunct în cadrul Departamentului de Finanțe Corporative al Deloitte și manager de fond la Capital Investments Fund.

„Știm cât de mult apreciază investitorii noștri expertiza piețelor locale, deci sunt încântat că Angel Hadjiev ni s-a alăturat și va conduce noua filială înființată în Bulgaria”, afirmă Laurențiu Ghenciu, Chief Business Officer la SeedBlink.

Angel Hadjiev, Seedblink, Country Manager, Bulgaria

Angel Hadjiev spune că, în ciuda faptului că munca adevărată de abia acum începe, echipa deja este mândră că a realizat o reușită importantă în strategia de creștere a SeedBlink – campania de succes Dronamics de la finalul anului trecut. „Nu începem de la zero. Le mulțumim investitorilor privați bulgari, CEO Angels Club Sofia, Eleven VC, LaunchHub și Endeavour pentru încrederea și susținerea imensă pe care ne-au acordat-o până acum”, afirmă Angel.

Reprezentanții Eleven Ventures, Dronamics și Sofia Angel Ventures și-au exprimat recunoștința cu privire la sprijinul valoros venit din partea SeedBlink.

„Este o reală plăcere să lucrăm cu echipa energică SeedBlink, cu care împărtășim încrederea în potențialul antreprenorilor din Europa de Est. Datorită acestui parteneriat, campania Dronamics a atins cu succes o audiență internațională de investitori”, afirmă Daniel Tomov, Partener în cadrul Eleven Ventures.

„În calitate de adepți fermi ai procesului de democratizare a accesului la capital și oportunități, ne-au plăcut în mod particular profesionalismul echipei SeedBlink și platforma pe care aceștia au creat-o. Au făcut ca derularea campaniei să fie promptă și ușoară”, a afirmat Svilen Rangelov, Co-fondator și CEO Dronamics.

„SeedBlink este o platformă minunată de investiții care democratizează investițiile de tip angel, făcându-le accesibile unei părți mari din societate prin eficiența tehnologiei și targetarea inteligentă a mulțimilor”, spune Milen Ivanov, fondator al Sofia Angels Ventures.

Cuprinzând ecosistemul investițiilor în startup-uri în Bulgaria, noua filială va lucra direct cu grupuri angel locale, VC-uri și investitori locali pentru a-i asista în diversificarea portofoliilor, pentru a se ocupa de nevoi de definitivare și sindicalizare, și pentru a susține startup-urile locale în accesarea de capital și de sprijin pentru scalare.

SeedBlink este o platformă specializată exclusiv în startup-uri de tehnologie europene, de la faza de precapital inițial până la Seria B. Până acum, a atras 10.000 de investitori din 50 de țări. Platforma a fost lansată în prima parte a anului 2020 ca o soluție echitabilă de finanțare participativă și acum unește investițiile private și creșterea de capital prin folosirea tehnologiei, expertizei și prin construirea comunităților puternice.

Peste 1.700 de startup-uri au fost evaluate, iar 60 dintre acestea, din opt țări, au lansat runde de finanțare pe SeedBlink. Printre cele mai mari runde de finanțare se numără FlowX, cu 1.6 milioane de euro (rundă de 7.3 milioane), Dronamics cu 950.000 de euro (rundă de 3 milioane), și SeedBlink, cu auto-listare, cu 1.1 milioane (rundă de 3 milioane).

Salon cultural la Palatul Brătianu, organizat de UZPR

0

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România și Fundația Ion I. Brătianu organizează ediția 2022 a salonului de carte al fundației, în perioada 30 martie-2 aprilie, la Palatul Brătianu, Strada Visarion nr. 4. Ediția este dedicată Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, cu peste 150 de autori înscriși, care prezintă cărțile apărute la Editura UZP, publicațiile proprii, cărțile membrilor UZPR apărute sub egida altor edituri. Se anunță un eveniment cultural complex, care cuprinde și o expoziție de pictură, sculptură și caricatură, în cadrul căreia vor fi expuse și două retrospective: Rudolf Schweitzer-Cumpăna și Tia Peltz.

Din programul oferit de UZP, estimat a cuprinde 15 lansări de carte, reținem: 

„Gazda evenimentului, Ion I. Brătianu, președintele fundației cu același nume, va face deschiderea Salonului cu lansarea a trei cărți: În așteptarea eternității, Seniorii literaturii noastre și Contribuția lui Ion C. Brătianu la revoluția pașoptistă din Țările Române și cugetările sale despre această revoluție. Aceasta din urmă este o carte bilingvă (română-franceză), a apărut la Paris la Editura Laumond și este prezentată pentru prima dată în România.

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România, pe lângă expunerea celor peste 100 de titluri apărute la Editura UZP, va avea și patru lansări editoriale.

Una este cartea intitulată Ideile fundamentale ale dreptului Presei de Dimitrie Gusti, lucrare apărută la Berlin în 1908 și publicată pentru prima dată în românește în 1969. Și republicată, iată, de Editura UZP, la inițiativa regretatului Doru Dinu Glăvan (care are și cuvântul de încheiere al cărții), sub îngrijirea lui Ioan C. Popa, Mihai Milca și (de asemenea regretatul) Neculai Trandafir.

O altă lansare va fi cea a cărții lui Adrian Fetecău, Tokyo 2020. Jurnalist în pandemie dedicată lui Doru Dinu Glăvan, cel care l-a provocat pe autor să devină corespondent al UZPR din Japonia, la Jocurile Olimpice din 2020. Cartea este recompusă din corespondența către UZPR a lui Adrian Fetecău, publicată zilnic, la momentul acela, pe site-ul Uniunii. 

O a treia lansare va fi una de-a dreptul spectaculoasă, căci e vorba de un best-seller apărut de curând înTurcia, unde a luat unul dintre cele mai mari premii pentru literatură, The best of Time. Spectaculozitatea vine din faptul că autoarea e o româncă din Teleorman, iar cartea se numește Elena, fata de ghiaur. Este povestea autobiografică a Elenei Mantu, o fată crescută într-un mediu ostil, respinsă de familie (pentru că n-a fost băiat!), cu o mamă care s-a sinucis când fetița avea doar cinci ani, cu un tată care a murit bolnav, cu o soră și restul familiei care au izgonit-o, pur și simplu, de acasă. Obligată de context să se întrețină singură, fata apucă pe căi greșite și ajunge în cele din urmă în Turcia, unde are norocul să cunoască un turc care se îndrăgostește de ea și o ia de nevastă. Au împreună doi copii frumoși, un băiat și o fată. 

Toată experiența ei începută dramatic și terminată oarecum bine (chiar dacă soțul ei a decedat) este expusă în cartea Elena, fata de ghiaur, care are acum, în Turcia, un succes fulminant, obținând, din partea instituțiilor culturale, cele mai înalte distincții și premii. Cartea apare acum în limba română, cu același titlu din limba turcă, la Editura UZP.

Ion Văduva își va lansa ultimul său volum, intitulat Literatură și atitudine, o carte de interviuri realizate cu mari personalități ale literaturii și culturii române.

De asemenea, la sala de festivități a Palatului Brătianu, va avea loc și lansarea volumului 2 al Antologiei Certitudinea, apărută recent la Editura Uranus.

Printre cei peste 150 de autori de carte se află și jurnalistul/scriitorul Mihai Traistă de la comunitatea ucrainenilor din România din partea căreia vor expune și alți autori. Tot din partea ucrainenilor va prezenta unu sau mai multe momente artistice violonista prim-concertistă Natalia Pancec Colotelo de la Filarmonica din București.

Un alt moment artistic va fi susținut și de cunoscutul violoncelist Adrian Naidin, care va avea și lansare de album.” 

Organizatorii anunță că participarea publicului este gratuită, limitată de capacitatea spațiului alocat și de evoluția situației sanitare.

 

Un nou showroom CarNext by LeasePlan

0

LeasePlan România, concretizarea autohtonă a liderului global în domeniul Car-as-a-Service, și-a deschis noul Showroom CarNext by LeasePlan dedicat autovehiculelor rulate, în București, pe bulevardul Theodor Pallady, nr. 107. Momentul inaugural a fost, în egală măsură, și aniversar: 15 ani de activitate cu succes derulată de LeasePlan în țara noastră.


Sinteza evoluției în acești ani ne-a fost oferită de Bogdan Apahidean, directorul general al LeasePlan România: „În 2007, am intrat pe piață cu șapte angajați și într-un an, am livrat 70 de autovehicule; în cinci ani, am ajuns numărul unu pe piață; la finalul lui 2021, suntem în continuare lideri, cu 70 de angajați și peste 14.000 de autovehicule în administrare.”

Evoluția, subliniază interlocutorul, se datorează oamenilor, „o echipă de oameni ambițioși și bine pregătiți, unii, cu mai mult de zece ani în poziții-cheie”.  

Referitor la activitatea actuală a companiei, Bogdan Apahidean spune: „Pandemia nu a schimbat cu nimic serviciile pe care le promovăm în România. Din punctul de vedere al mobilității, oferim în continuare soluții pentru orice fel de nevoi – de la o zi la 57 de luni de contract. Observăm întoarcerea spre normalitate în ceea ce privește gradul de utilizare a vehiculelor (parcurs, mentenanță, daune etc). Din punct de vedere al sectoarelor de business, cererea de leasing operațional a rămas constantă. Ponderea vehiculelor electrice în flota LeasePlan România este în linie cu dezvoltarea acestui segment în piața auto locală. Considerăm că acest segment va urma un trend ascendent depinzând de subvențiile acordate sub formă de ecotichete și investițiile în dezvoltarea infrastructurii stațiilor de încărcare. Clienții au la îndemână aplicația MyLeasePlan, prin intermediul căreia pot să programeze cu ușurință operațiunile de întreținere și reparații la partenerii agreați, să genereze rapoarte financiare pentru fiecare autovehicul, să printeze RCA-ul și CIV-uri, să deschidă dosare de daună. Clienții potențiali pot achiziționa online autovehicule rulate prin intermediul site-ului carnext.com sau să opteze pentru leasing la un autovehicul nou prin DigitalShowroom.”

Daniel Ciochină, Car Remarketing Manager, LeasePlan România: „În prezent, interesul pentru autovehicule rulate este în creștere având în vedere termenele de livrare pentru autovehicule noi. Credem că migrarea clienților dinspre zona de autovehicule noi către cele rulate în căutarea unor soluții de mobilitate imediată va presupune ridicarea standardelor în piața de autovehicule second hand, ajutând și mai mult la cizelarea acesteia. CarNext by LeasePlan răspunde acestor nevoi prin respectarea standardelor înalte și cu o gamă largă de modele ce poate fi livrată către clienții B2C imediat.”

Foto: LeasePlan România 

Manuscrise de Emil Cioran și Mircea Eliade, achiziționate de Ministerul Culturii

0

Ministerul Culturii și-a exercitat dreptul de preemțiune și negociere pentru cinci bunuri culturale mobile, manuscrise, clasate în patrimoniul cultural național, categoria juridică „Tezaur”, scoase la vânzare prin Casa de Licitații Historic. Ministrul culturii, Lucian Romașcanu, a semnat contractul de achiziție a manuscriselor lui Emil Cioran și Mircea Eliade:

  1. Manuscrisul original – 154 pagini, intitulat „Aveux et anathemes”, autor Emil Cioran, datare 1986, exemplar unic
  2. Manuscrisul original – 25 file, intitulat „Note pentru 1935-1936”, Mircea Eliade, datare 1935-1936, exemplar unic ce cuprinde schițele autorului în creion pentru cursul „Problema răului în filosofia indiană”
  3. „Manuscrisul original al unui curs de istorie a filosofiei medieval – 15 file redactate recto”, intitulat „Despre filosofia medievală”, autor Mircea Eliade, datare cca 1925, exemplar unic
  4. Manuscrisul original – 20 file, intitulat „Schițe și note asupra filosofiei yoga”, autor Mircea Eliade, datare cca 1930, exemplar unic
  5. Manuscrisul original – 10 pagini, redactate cu cerneală neagră, intitulat „Povestea unui om nenorocit”, autor Mircea Eliade, exemplar unic, scriere din tinerețea autorului – lucrare publicată în „Cum am găsit piatra filosofală”

Comisia constituită la nivelul Ministerului Culturii a analizat ofertele de vânzare, precum și documentațiile aferente și a constatat că documentația este completă în toate cele cinci cazuri. Experții au stabilit că bunurile culturale mobile menționate au certă valoare științifică și au propus Ministrului Culturii achiziționarea acestora, prin exercitarea dreptului de preemțiune al statului român prin Ministerul Culturii.

Lucian Romașcanu, ministrul culturii: „Scriitorul și istoricul religiilor Mircea Eliade a lăsat în urmă o moștenire culturală impresionantă, care cuprinde și o colecție de manuscrise, încă o amprentă incontestabilă a geniului său. În manuscrisele pe care statul român avea datoria morală de le a păstra în patrimoniul său, se poate vedea profunzimea cunoașterii altor civilizații ale căror taine erau atât de frumos prinse în cuvinte de Universalul Eliade, dar și finețea filosofului și eseistului Emil Cioran. Nu traversăm un moment economic deloc mulțumitor, însă cu puțin efort și negocieri pe măsură am reușit să păstrăm acasă averea culturală a unor români care au schimbat lumea. Totodată, vreau să îi mulțumesc secretarului de stat Diana Baciuna, președintele Comisiei, care s-a implicat în procesul de negociere!”

Cele cinci manuscrise vor fi date după cumpărare în custodia Bibliotecii Naționale a României.

Ministerul Culturii accentuează că „achiziția celor cinci bunuri culturale mobile este prima realizată după 2008. Mai mult, prima exercitare a dreptului de preemțiune pentru un monument istoric, în ultimii 10 ani, s-a realizat tot sub semnătura ministrului Lucian Romașcanu, în anul 2017. Drept urmare, Vila Florica a trecut în administrarea Ministerului Culturii care a înființat în localitatea Ștefănești, județul Argeș, Muzeul Național Brătianu”.

Evergent Investments, 19,4% creștere a averii acționarilor în 2021

0

Compania Evergent Investments anunță hotărârea Consiliului de administrație de a convoca adunarea generală extraordinară și adunarea generală ordinară ale acționarilor la 28/29 aprilie 2022. Cele mai importante puncte de pe ordinea de zi care vor fi supuse votului acționarilor sunt: aprobarea unui nou program de răscumpărare a propriilor acțiuni, repartizarea unui dividend cu un randament de 5,39% din rezultatul net al exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2021, aprobarea rapoartelor financiare individuale și  consolidate aferente exercițiului financiar încheiat la 31 decembrie 2021.

Evergent Investments continuă să returneze valoare acționarilor săi și propune acordarea de dividende în valoarea de 62,3 milioane de lei, cu o valoare a dividendului de 0,065 lei/acțiune, un randament de 5,39% și payout de 41,7%. Ratele de distribuire ale dividendelor din ultimii ani demonstrează atât predictibilitatea acordării de dividende acționarilor pe o baza consistentă, cât și stabilitatea fluxurilor de numerar ale companiei, implicit poziția financiară puternică pe piață. 

Evergent Investments subliniază că „menține politica de remunerare a acționarilor printr-un mix optim între o politică predictibilă de dividend și programe anuale de răscumpărare. Astfel, propune un nou program de răscumpărare a maximum 28.025.000 acțiuni, reprezentând 2,856% din capitalul social, din care maximum 19.625.000 acțiuni vor fi răscumparare la un preț maxim per acțiune de 2,2 lei în scopul reducerii capitalului social, prin anularea acțiunilor și maximum 8.400.000 acțiuni prin operațiuni în piață, în vederea distribuirii către angajații, administratorii și directorii societății, în cadrul unor programe de tip stock option plan”.

Claudiu Doros, președinte-director general: „Anul 2021 a fost un an deosebit de dinamic și plin de provocări pentru toate sectoarele de activitate, dar noi am continuat implementarea strategiei pe termen lung, aspect care ne definește. Am depășit astfel pragul de semnificație de 500 milioane euro (2,553 miliarde lei) la 31 decembrie 2021, însemnând o creștere cu 19,4% a averii acționarilor noștri. De asemenea, am generat un rezultat net de 149,3 milioane lei, cu 102% mai mare față de valoarea bugetată. Rezultatul net este compus din profitul net de 46,4 milioane lei și câștigul net din vânzarea activelor financiare în valoare de 102,9 milioane lei. Acest rezultat ne permite să plasăm capital în noi investiții, în timp ce continuăm politica predictibilă de remunerare a acționarilor prin dividend și programe de răscumpărare pentru a returna valoare acționarilor noștri. 

Deși economia a continuat să se redreseze în 2021, ineficiențele determinate de pandemie au pus o presiune enormă pe lanțurile de aprovizionare, contribuind substanțial la creșterea inflației. În 2022, observăm conturarea unei perioade de incertitudine, și din cauza conflictului din Ucraina cu implicații și modificări structurale ale economiei globale.

Așadar, activăm într-un domeniu în care singura constantă este schimbarea, însă nu este o misiune ușoară să livrezi performanță în mod continuu. Printr-o abordare activă bazată pe expertiza și experiența echipei, dar și adaptabilitatea strategiei, deciziile noastre de investiții generează valoare pentru întreg spectrul stakeholderilor.” 

 

Interzicerea emiterii noaptea de avize de transport de lemne de la locul recoltării

0

Emiterea  avizelor de însoțire a lemnului în sistemul SUMAL de la locul recoltării (din pădure) devine interzisă pe timpul nopții: în intervalul orar 20:00-07:00, în perioada octombrie-martie și 22:00-06:00, în perioada aprilie-septembrie. Decizia se regăsește în hotărârea de guvern aprobată la propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, de modificare și completare a HG 497/2020, prin care este reglementată funcționarea sistemului informatic de monitorizare a trasabilității materialelor lemnoase, SUMAL 2.0.

Prin noua hotărâre, au fost modificate şi completate Normele referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi cele privind provenienţa şi circulaţia materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului şi a unor măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn. 

SUMAL 2.0 – sistemul informatic integrat de monitorizare a trasabilității materialelor lemnoase a fost pus în funcțiune la data de 31 ianuarie 2021, HG 497/2020 fiind actul normativ care reglementează funcționarea acestuia. 

Tánczos Barna, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Astăzi, de Ziua Națională a Pădurilor, iată că avem aprobat acest proiect de HG care ne ajută și mai mult în lupta pentru protejarea pădurilor României. Aceste modificări ale SUMAL 2.0 erau necesare  pentru a avea o rigurozitate şi mai mare în utilizarea acestuia, iar implementarea noilor funcţionalități aduce un plus acestui sistem informatic extrem de important. Datele din SUMAL ne arată că, în 2021, au fost emise aproximativ 50.000 de avize de transport de la locul recoltării, în intervalul orar vizat de noua restricție. Prin interzicerea pe timp de noapte a emiterii avizelor de însoțire în SUMAL 2.0, de la locul recoltării, reducem şi mai mult riscul de a avea exploatări ilegale din păduri. Totodată, prin PNRR, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor beneficiază de un buget de 46 milioane de euro pentru dezvoltarea SUMAL 2.0 în următorii ani. Astfel, vor fi realizate: un sistem național de monitorizare video, un sistem de implementare a imaginilor satelitare, precum și un sistem de integrare a suprafețelor de vegetație forestieră. O altă modificare foarte importantă se referă la extinderea accesului la aplicația SUMAL2.0 Control pentru personalul silvic din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură și din cadrul structurilor teritoriale de specialitate ale acesteia și pentru organele de cercetare penală ale poliției judiciare specializate pe domeniul silvic”. 

MMAP prezintă alte modificări legislative adoptate, care vizează:

•    Clarificarea introducerii în categoria materialelor lemnoase a lemnului asupra căruia se realizează prelucrări suplimentare (vopsire, lăcuire, impregnare, îmbinare, încleiere), produsele finite și semifinite, PAL-ul, mobila, aceste categorii  neîndeplinind condițiile prevăzute de lege de a fi încadrate ca materiale lemnoase

•    Detalierea și extinderea situațiilor și modalităților de emitere a avizelor de însoțire a materialelor lemnoase

•    Reglementarea procedurii de prelungire a termenului de executare a contractului de transport naval sau feroviar din cauze neimputabile operatorului de transport

•    Reglementarea  procedurii de valorificare a materialelor lemnoase pentru care se constată diferenţe în plus faţă de toleranţele admise între volumul înscris în avizul de însoțire şi volumul recepţionat și destinația veniturilor rezultate din valorificarea acestor materiale lemnoase

•    Reglementarea de noi situații în care materialele lemnoase nu au provenienţă legală

•    Reglementarea procedurii de  identificare de către agenții constatatori a materialelor lemnoase abandonate sau reținute/confiscate în vederea stabilirii deținătorilor de drept ale acestora

•    Reglementarea modului în care se realizează transportul materialelor lemnoase care fac obiectul exportului, transportului intracomunitar rutier, transportului succesiv cu mai multe mijloace de transport, transbordarea, achiziţia de materiale lemnoase de la mai mulţi proprietari și transportul cu acelaşi mijloc de transport pentru mai mulţi beneficiari

•    Se detaliază modul în care se realizează operaţiunile de încărcare și descărcare  în/din vagoane sau în/din nave 

•    Anexa nr. 1 se completează cu definiția tocăturii certificabile și necertificabile și a lemnului semifabricat,  pentru punerea în corelare cu prevederile Legii nr. 197/2020, în ceea ce privește definirea materialelor lemnoase

•    Anexa nr. 2 s-a modificat prin includerea de informații suplimentare necesare unui control corespunzător 

•    Anexa nr. 3 s-a modificat prin redefinire ca proces-verbal de inventariere a materialelor lemnoase, utilizat pentru toate situațiile de măsurare și s-a eliminat avizul gărzii forestiere, deoarece această structură nu este parte la măsurătorile realizate

•    Anexa nr. 6 s-a modificat prin instituirea de valori minime și maxime pentru factorii de cubaj utilizați la calculul volumului materialelor lemnoase transportate în forme geometrice, pentru determinarea unui volum mai precis și pentru acoperirea tuturor situațiilor întâlnite în practică

Modificarea actului normativ este necesară pentru punerea în acord a conținutului cu prevederile noului Cod Silvic, aprobat prin Legea nr. 197/2020

Alpha Bank Romania lansează pe piața locală trei fonduri de investiții administrate de Alpha Asset Management A.E.D.A.K., care îndeplinesc criteriile de sustenabilitate – ESG

0

Alpha Bank Romania lansează pe piața locală trei fonduri de investiții ce fac parte din Alpha (LUX) Global Funds, administrate de Alpha Asset Management A.E.D.A.K., membră a Grupului Alpha Bank specializată în administrarea investițiilor, și supravegheate de Commission de Surveillance du Secteur Financier din Luxemburg.

Fondurile Alpha (LUX) Global Funds respectă criteriile de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) în analiza investițiilor și în procesele de luare a deciziilor, oferind o diversificare vastă pe tipuri de active, zone geografice și valute.

“Cele trei fonduri de investiții oferă acces pe piețele financiare internaționale, fiind adaptate profilului investitorilor care urmăresc sustenabilitatea în investițiile de portofoliu. Investitorii pot beneficia de respectarea obiectivelor ESG care asigură îndeplinirea criteriilor legate de mediu, sociale și de guvernanță, o oportunitate pentru alinierea investițiilor cu valorile personale, dar și cu obiectivele mai largi ale societății”, a declarat Mario Penados, Director Direcția Personal Banking, Alpha Bank Romania.

Cele trei fonduri sunt de tip „fond de fonduri” (fund of funds – FoF), disponibile în EUR și USD, înregistrate în Luxemburg și se adresează investitorilor ce doresc un portofoliu flexibil și diversificat, cu o alocare globală a activelor pe un orizont investițional de timp mediu și lung.

Alpha (LUX) Global Defensive FoF oferă un portofoliu diversificat de fonduri mutuale, inclusiv ETF-uri (Exchange-Traded Funds), administrate de manageri internaționali de top, care investesc în principal în obligațiuni denominate în euro, instrumente ale pieței monetare și depozite la instituții de credit precum și acțiuni europene.

Alpha (LUX) Global Balanced FoF investește în principal în unități sau acțiuni ale OPCVM (Organisme de Plasament Colectiv în Valori Mobiliare) sau ale altor OPC (Organisme de Plasament Colectiv), oferind expunere moderată la un portofoliu cu alocare globală.

Alpha (LUX) Global Themes FoF oferă un portofoliu diversificat de fonduri de acțiuni, inclusiv ETF-uri, și caută să identifice oportunități în domenii precum schimbările climatice, tehnologii inovatoare, evoluția comportamentului cumpărătorului și tendințe demografice.

Alpha Asset Management A.E.D.A.K. este semnatară a “Principiilor pentru investiții responsabile” (PRI – Principles for Responsible Investments) susținute de Organizația Națiunilor Unite, sprijinind activ dezvoltarea durabilă a economiei prin investițiile sale.



Despre Alpha Bank Romania

Alpha Bank Romania este membră a Alpha Bank Group, unul dintre cele mai mari grupuri bancare și financiare din Grecia, fondat în 1879 de către J.F. Costopoulos. Activitățile internaționale ale Grupului se extind pe lângă România, și în Regatul Unit,  Luxemburg și Cipru.

Alpha Bank Romania este o instituție financiară aflată printre primele 10 bănci din țară, cu operațiuni de bancă universală. Bancă sistemică, cu o prezență națională de peste 27 de ani, Alpha Bank Romania oferă o gamă largă de servicii și produse moderne atât pentru persoane fizice, cât și pentru IMM-uri și segmentul corporativ.

Alpha Bank Romania este una dintre instituțiile financiare care a inovat sectorul bancar românesc, fiind prima bancă ce a lansat pe piața locală o aplicație care transformă un dispozitiv mobil android într-un terminal POS. Totodată, a realizat prima emisiune de obligațiuni ipotecare din România după ce a fost prima bancă ce a introdus în oferta sa creditele pentru locuințe.

Informații pentru investitori: FONDURILE MUTUALE NU AU RANDAMENT GARANTAT ȘI PERFORMANȚA ANTERIOARĂ NU GARANTEAZĂ RANDAMENTELE VIITOARE. Citiți prospectul și documentul „Informații cheie destinate investitorilor” înainte de a investi în unități de fond. Informațiile sunt disponibile în limba română pe site-ul oficial al Alpha Bank Romania SA https://www.alphabank.ro/persoane-fizice/investitii/fonduri-de-investitii și pot fi obținute la orice sucursală Alpha Bank România și la sediul său din București 237B Calea Dorobanților, sector 1, Telefon: +40 (0)21 455 9998, Fax: +40 (0)21 231 6570, e-mail: mutual_funds@alphabank.ro; Nr. de înregistrare în Registrul. A.S.F.: CSC06FDIALUX0086; Banca Custode: ROYAL BANK OF CANADA

MAE salută adoptarea, de către Adunarea Generală a ONU, cu o largă majoritate, a rezoluției cu titlul „Consecințe umanitare ale agresiunii împotriva Ucrainei”

0

Ministerul Afacerilor Externe salută adoptarea, de către Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite (AG ONU), reunită în sesiune extraordinară de urgență, a rezoluției intitulate „Consecințe umanitare ale agresiunii împotriva Ucrainei”, cu o largă majoritate, de 140 membri ai ONU. România a co-sponsorizat, alături de 88 de State Membre ONU, rezoluția inițiată de Franța și Mexic. Împotriva rezoluției au votat 5 state membre ONU.

Susținerea acordată documentului reconfirmă sprijinul istoric de care a beneficiat, la 2 martie 2022, prima rezoluție privind situația din Ucraina generată de invazia și agresiunea Federației Ruse împotriva acestei țări, adoptată de Adunarea Generală a ONU în prima parte a celei de-a 11-a sesiuni de urgență, document intitulat „Agresiune împotriva Ucrainei”.

Rezoluția de la 24 martie reafirmă sprijinul pentru suveranitatea, independența, unitatea și integritatea teritorială a Ucrainei, în limita granițelor sale recunoscute internațional, și subliniază necesitatea aplicării depline a Rezoluției Adunării Generale din 2 martie 2022. Marea majoritate a statelor membre ONU solicită încetarea imediată a ostilităților, condamnă încălcările dreptului internațional umanitar și cere respectarea deplină a prevederilor acestuia, documentul încurajând soluționarea conflictului prin mijloace pașnice.

De asemenea, documentul exprimă profunda îngrijorare privind deteriorarea situației umanitare din Ucraina, în special față de numărul ridicat de victime civile, printre care se numără și copii, precum și față de situația persoanelor strămutate sau refugiate, care necesită asistență umanitară.

Rezoluția conține, totodată, elemente de mesaj ferme cu privire la repercusiunile la nivel global ale agresiunii Rusiei, cu precădere la impactul conflictului asupra creșterii insecurității alimentare și energetice. Totodată, este subliniată necesitatea asigurării protecției civililor, fără discriminare, a personalului umanitar și medical, precum și a obiectivelor și infrastructurii indispensabile supraviețuirii populației civile.

Ca răspuns la amenințările ruse privind utilizarea armelor nucleare, precum și la acțiunile armate împotriva unor centrale nucleare ucrainene, Rezoluția exprimă îngrijorarea legată de consecințele grave, umanitare și de mediu, rezultate din accidente care ar putea surveni în urma bombardării infrastructurii nucleare ucrainene. Astfel, documentul subliniază obligativitatea garantării siguranței și securității întregii infrastructuri nucleare.