Industria berii, contribuție la dezvoltarea României

0

Industria românească a berii a oferit un tablou deopotrivă retrospectiv la nivelul anului trecut și prospectiv în condițiile prefigurate dinspre momentul prezent, prin derularea ediției a VIII-a a evenimentului anual „Berea face cinste României”, organizat de Asociația Berarii României într-o formă neobișnuită: o dezbatere online. Profesioniști ai domeniului și reprezentanți ai autorităților au analizat rezultatele economice și tendințele industriei în actualul context, provocările și oportunitățile ce țin de cadrul fiscal, impactul industriei asupra mediului, modalitățile de susținere a fermierilor locali. Asociația „Berarii României” prezintă o siteză a reuniunii și a perspectivelor pe care le deschide:

Berea – un stimul real pentru economia României

Sectorul de bere continuă să aibă o contribuție semnificativă la economia și societatea din România. Chiar și în condițiile unei stagnări în volum a pieței determinată de puterea limitată de cumpărare din ultimii ani și de contextul pandemic actual, industria berii asigură, direct și indirect, peste 60.000 de locuri de muncă și generează creștere prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local și de a consolida o industrie responsabilă. 

„România este a șaptea piață de bere din Europa, ceea ce arată maturizarea sectorului local al berii și contribuția semnificativă la economia românească și europeană. Datorită caracterului său național, definit deopotrivă prin faptul că peste 97% din berea consumată în România este produsă local și 50% din ingrediente provin din țară, sectorul berii reușește să genereze un adevărat lanț de efecte pozitive pentru economie” a declarat Julia Leferman, director general, Asociația Berarii României, în cadrul primului panel de discuție la care au mai participat Dan Robinson, președinte Asociația Berarii României, Radu Burnete, director executiv Confederația Patronală Concordia.

Volumul pieței berii în 2019 s-a menținut la nivelul anului anterior, cu o evoluție de doar +0.4% în volum, ajungând la 16,7 milioane hl. În același timp, eforturile investiționale ale membrilor Berarii României au atins un nivel record în 2019, acestea ridicându-se la 96,3 milioane euro, în creștere cu 22 de milioane euro față de 2018. Investițiile cumulate ale membrilor Asociației în ultimii 16 ani au atins 1,62 miliarde euro.

În primele 6 luni de la declanșarea crizei Covid-19 (martie-august 2020), industria berii a înregistrat o scădere de aproximativ 7% în volum datorită măsurilor de urgență care au determinat închiderea totală sau parțială a sectorului horeca care reprezintă 15% din industria berii. În acest context, reprezentanții industriei au evidențiat importanța inițierii unor demersuri fiscale clare pentru a diminua efectele negative ale pandemiei.

„Piața berii a fost puternic afectată anul acesta de criza sanitară. Industria noastră este partea vizibilă a unui lanț complex în care activează multe afaceri în paralel: fermieri, procesatori, transportatori, distribuitori, companii care colectează și reciclează. Atunci când o verigă importantă din lanț, așa cum este Horeca, este grav afectată se produce un efect de domino în întregul sistem. Ne bucurăm că există un dialog deschis cu autoritățile deoarece este important să fie luate din timp toate măsurile necesare revenirii”, a menționat Julia Leferman referitor la impactul economic. „Pe lângă scutirile de taxe, acordarea de microgranturi, plata șomajului tehnic sau garantarea creditelor, se pot introduce în plus stimulente sau ajutor financiar care să susțină digitalizarea companiilor care își mută activitatea în online și încurajarea turismului, un sector important pentru consumul de bere”, a încheiat Julia Leferman.

Reciclare și reutilizare – un sistem complex de politici publice și implicare socială   

În paralel cu importanța economică, producătorii de bere din România își propun să aibă un impact pozitiv asupra societății, a oamenilor și a mediului. Practicile de sustenabilitate sunt incluse în tot procesul de fabricare a berii, în lanțurile de aprovizionare și în modul în care berea este promovată, consumată și savurată. Obiectivele UE de reciclare pentru 2025 sunt provocatoare pentru multe state UE iar România reciclează în acest moment doar aproximativ 15% din deșeurile pe care le produce, conform unui comunicat de presă al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor din 2 septembrie 2020. În industria berii, etapa de producţie a ambalajelor presupune utilizarea de materiale precum aluminiul, sticla sau plasticul în fabricarea dozelor, a sticlelor și a PET-urilor. Pentru a limita impactul asupra mediului și a optimiza gestionarea deșeurilor în România este nevoie de un dialog constant între toți factorii implicați, industrie – autorități locale – societatea civilă, dar și de acțiuni concrete transpuse atât în legislație, cât și în realitatea de zi cu zi. În acest sens, principalii vorbitori – Mircea Fechet, secretar de stat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Dan Robinson, președinte Asociația Berarii României, Cristian Ghinea, europarlamentar, vicepreședinte al USR – au subliniat importanța eforturilor susținute la nivel de industrie și nevoia unui dialog constructiv cu autoritățile.  S-a discutat despre importanța implementării cât mai rapide a unui sistem garanție-returnare în România ca o soluție prin care reciclarea deșeurilor de ambalaje se poate face eficient și la un nivel ridicat. Industria berii este implicată activ în implementarea sistemului garanție-returnare pentru ambalajele primare de băuturi. Acesta este un instrument eficient care asigură colectarea, reciclarea și, implicit, refolosirea materialelor pentru ambalajul de bere, cu impact pozitiv asupra mediului.

„Sectorul de bere continuă să fie un angajator important și să contribuie semnificativ la bugetul de stat. Sustenabilitatea este un topic important pe agenda producătorilor de bere. În primul rând, și cel mai important, de altfel, sistemul DRS în România înseamnă să facem ceea ce trebuie pentru mediul înconjurător. De asemenea, este o oportunitate grozavă nu doar pentru a atinge țintele de colectare și reciclare, dar chiar de a le depăși. Am creat, împreună cu industria băuturilor răcoritoare, Alianța Producătorilor de Băuturi, o inițiativă a sectorului privat, pentru a ajuta la implementarea acestui sistem. Colaborarea strânsă între toate părțile implicate este vitală pentru a ne asigura că România are una dintre cele mai bune practici, ca abordare a sistemului DRS, care include principii precum un sistem unic, cu acoperire la nivel național, non-profit, complet transparent, proprietar al ambalajelor colectate, administrat de și pentru industria băuturilor”, a declarat Dan Robinson, președinte Asociația Berarii României.

Ingrediente locale pentru o bere locală – politici agricole pentru susținerea culturilor de hamei și malț

Producția de bere are un rol determinant în dezvoltarea economiilor locale, atât prin locurile de muncă pe care le creează și contribuțiile constante la bugetele de stat și locale, cât și prin sprijinul fermierilor locali de orz și hamei. Potrivit studiilor derulate la nivelul Asociației Berarii României, industria berii generează în România 7.600 de locuri de muncă numai în agricultură. Din cele 11 locuri de muncă pe care berea le creează în economia românească în mod direct și indirect, 2 sunt în agricultură.

În cadrul panelului dedicat agriculturii, în care au luat cuvântul Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Akos Mora, Asociația Producătorilor de Hamei și Ionuț Oprea, Soufflet Malt, s-a evidențiat faptul că aprovizionarea din surse locale reprezintă o prioritate pentru industria berii, lucru care are efect pozitiv asupra economiei naționale prin crearea de locuri de muncă, creșterea veniturilor furnizorilor și plata taxelor, dar și asupra mediului. Vorbitorii au subliniat deopotrivă nevoia menținerii stabilității fiscale, o condiție obligatorie pentru ca industria berii să poată genera în continuare efecte economice pozitive pentru România, și nevoia creării unui cadru legislativ favorabil agricultorilor români, menit să le permită extinderea suprafețelor cultivate cu orz și hamei, în linie cu dorința producătorilor de bere de a atrage o cantitate din ce în ce mai mare de ingrediente locale.

La finalul evenimentului, Julia Leferman a concluzionat: „Traversăm o perioadă plină de provocări în contextul pandemiei Covid-19 și este firesc să vorbim mai mult despre provocările care ne așteaptă. În același timp este important să nu uităm de valorile care au clădit această industrie – Creație, Tradiție și Inovație. Mai mult ca oricând ne propunem să fim solidari și constructivi, să avem un impact pozitiv la nivel de industrie, să fim creativi în găsirea soluțiilor, să ne regăsim puterea în tradiții și să îmbrățișăm cu optimism tot ce înseamnă inovație.”

Despre Asociația Berarii României

De peste 15 ani, Asociația Berarii României reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Începând din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA.

Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar.

Program pentru dezvoltare comunitară la Timișoara

0

Timișoara se pregătește să devină capitală europeană a culturii în 2023, mutare determinată de pandemie. O concretizare în acest sens o reprezintă derularea programului de dezvoltare comunitară „LA PAS.slowing down”, lansat în 2018 de Asociația CRIES, program inclus în dosarul de candidatură al Asociației Timișoara Capitală Europeană a Culturii pentru primirea titlului onorific.

Acțiunile se desfășoară online și offline în perioada 24 octombrie-30 noiembrie 2020. www.la-pas.cries.ro // www.facebook.com/lapas.cries // www.instagram.com/la.pas.timisoara/ 

Din oferta de acțiuni, reținem:

-program educațional – combaterea risipei alimentare, colectare selectivă și reciclare, cu participarea a 10 cadre didactice și 300 de elevi din Timișoara în sesiuni de lucru pe tema consumului responsabil, în urma cărora vor fi selectate 3 proiecte cu tematică în domeniul consumului responsabil propuse de liceeni, care vor primi o finanțare de 15.000 lei pentru implementare

-harta la pas online – locuriTop of Form din Timișoara cu comerț de produse artizanale și promovare de idei specifice dezvoltării durabile, hartă care se construiește în timp real, prin cercetările echipei LA PAS și prin propunerile venite de la susținători și curioși, pe adresa lapas at cries.ro.

– atelier de degustări online – în fiecare joi, de la ora 19.00, începând cu 29 octombrie, ateliere online, precum turism cultural gastronomic, „din grădină în farfurie: rețele locale pentru alimentație sănătoasă”, slow fashion, provocări din industria modei și ateliere specializate, precum cel de etichetare a produselor artizanale, dedicat micilor producători; în fiecare sâmbătă, începând cu 31 octombrie, degustări inedite în mediul online, de miere, pâine artizanală, cidru sau brânză artizanală, pentru care doritorii se vor înscrie și vor ridica produsele spre degustare, urmând să participe live, onlinela o degustare facilitată de un expert, alături de alți gurmanzi; în weekendul 24-25 octombrie, în premieră, degustare online de bere artizanală cu 4 berari timișoreni (24 octombrie, ora 19.00) și un atelier de cafea artizanală la Cofferize din Timișoara (25 octombrie, ora 10.30), înscrieri la adresa lapas at cries.ro

– gustul ca patrimoniu și artizani la pas – practicile de gătit ca elemente de patrimoniu immaterial, cu sublinierea organizatorilor că „modul de preparare a hranei într-o comunitate relevă nu doar valorile acesteia, reperele ei culturale, ci și mentalitățile membrilor săi și un tip de raportare la patrimoniu cultural și la istoria locală”; în perioada 24 octombrie-30 noiembrie 2020, în fiecare duminică dimineață, va fi disponibil spre vizionare în mediul online câte un film care fie prezintă produse artizanale, poveștile lor sau mișcarea slow foodîn Timișoara, fie rețete ale unor preparate culinare specifice regiunii Banat, gătite și promovate de Laura Laurențiu, bucătar și blogger din 2009, care scrie, filmează și gătește pentru unele dintre cele mai mari comunități de profil din România strânse în jurul său: 500.000 de fani pe Facebook, 23.000 pe Instagram și 150.000 de subscriberi pe Youtube.

Programul are ca producători Asociația CRIES – Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare, Asociaţia Timişoara 2023 Capitală Europeană a Culturii; finanțator, Primăria Municipiului Timișoara.

Agroland preia activitatea platformei Avicola Mihăilești

0

Cea mai mare rețea de magazine agricole din România, Agroland (capital 100% românesc, 30 milioane euro cifră de afaceri în 2019, 247 de unități în 28 de județe, 400.000 de clienți unici/an), anunță preluarea activității fermelor Avicola București, sucursala Mihăilești și intrarea pe piața ouălor de consum.

Platforma Avicola Mihăilești este producător de ouă de consum și pui de o zi, în șase ferme cu 90 de persoane, pe o suprafață de 30 ha în județul Giurgiu: „În prezent, aici sunt crescute peste 200.000 de păsări, majoritatea fiind păsări tinere, găini ouătoare și păsări de reproducție. Agroland va începe aici producția puilor de o zi pe care îi comercializează în magazinele din cadrul rețelei. Astfel, se realizează integrarea pe verticală a activității, cu efecte pozitive multiple: creșterea calității produselor, un control mai bun al costurilor și o îmbunătățire semnificativă a marjelor de profit. În consecință, compania va renunța treptat la o bună parte din importurile de pui și se va concentra pe creșterea animalelor la nivel local. Preluarea activelor Avicola Mihăilești marchează și intrarea Agroland pe piața producătorilor de ouă de consum, care în 2019 se ridica la aproximativ 170 milioane de euro, în România. Potrivit prognozelor Agroland, preluarea activității Avicola Mihăilești va majora cifra de afaceri a companiei cu circa 3,5 milioane euro în 2021, ceea ce semnifică 10% din totalul cifrei anuale de afaceri. Preluarea fermelor din Mihăilești face parte din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung, având ca piloni principali extinderea rețelei de magazine, un nou format al acestora, creșterea  gamei de produse comercializate și accesarea pieței de capital prin listarea la Bursa de Valori București”. 

Horia Cardoș (foto), fondator și director general al Agroland, membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa, oferă detalii: „Preluarea platformei avicole Mihăilești este o mișcare foarte importantă pentru Agroland, pentru că ne oferă posibilitatea de-a avea propriile unități unde să desfășurăm procesul de reproducție pentru puii de o zi. Astfel, vom ajunge să producem cât mai mult în România și să importăm cât mai puțin, ceea ce ne dorim de mult. În prezent, achiziționăm puii de o zi de la companii din România, Italia și Ungaria, dar treptat ne extindem prin aprovizionarea din surse locale, însemnând atât producție proprie cât și furnizori din țară, pentru a putea supraveghea cât mai bine procesele și a ne asigura că sunt atinse cele mai înalte standarde de calitate. În plus, 2020 prilejuiește și intrarea noastră pe piața ouălor de consum, unde ne dorim să creștem cât mai rapid și să ajungem în scurt timp printre cei mai importanți jucători și pe această nișă. Este un moment prielnic pentru implicarea în zootehnia românească, pentru că oamenii sunt acum mult mai dornici să consume produse de proveniență autohtonă. Alături de partenerii noștri locali consacrați, dorim să deservim cât mai mult din acest segment de piață. Pe de altă parte, investiția într-o fermă îți poate asigura un flux financiar constant, pe tot parcursul anului. Momentan, piața produselor alimentare românești nu are suficienți jucători de calibru, deci este insuficient acoperită. Din această cauză, România continuă să importe cantități mari de carne de pasăre și porc, dar și ouă de consum. Așadar, există un potențial puternic de dezvoltare, de care sunt optimist că vor profita, în viitor, atât fermele mari cât și micii fermieri”.

Între clienții fermelor de la Avicola Mihăilești se află mari lanțuri de supermarketuri din țară și străinătate, precum Lidl România, care achiziționează ouă de consum. Agroland estimează pentru 2021 la aceste ferme o producție de 30 de milioane ouă de consum.

Studiu Deloitte: pandemia grăbește deciziile marilor orașe cu privire la limitarea traficului și extinderea spațiului pentru bicicliști și pietoni

0

Blocajul produs de pandemia de COVID-19 pare să fi accelerat schimbările care erau, deja, analizate anterior de autoritățile locale, cum ar fi transformarea centrelor orașelor în zone mai prietenoase cu pietonii și bicicliștii, potrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index.Orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite distanțarea fizică pentru plimbări și ciclism intenționează să mențină aceste schimbări și după pandemie, arată studiul, care măsoară performanța mobilității din 21 de orașe din întreaga lume, printre care șapte orașe europene – Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, Manchester, Roma și Stockholm.

Potrivit studiului, automobilele private, considerate în trecut un simbol al mediului urban, sunt supuse tot mai multor restricții, având în vedere că dezavantajele unui oraș centrat pe transportul privat devin din ce în ce mai acute – congestie, calitate slabă a aerului, accidente de circulație. Barcelona, care, în urmă cu câțiva ani, a interzis traficul în anumite zone, Stockholm, Londra și New York, care au impus taxe consistente pentru accesul în centrul orașului cu mașina personală, dar și Berlinul, care a interzis intrarea mașinilor diesel în anumite zone ale orașului, sunt doar câteva exemple în acest sens.

„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Din cele 21 de orașe analizate în studiu, șase sunt considerate performante în privința inițiativelor privind protecția mediului (printre care se numără infrastructura de biciclete și măsurile de limitare a emisiilor poluante),iar cinci din acestea sunt din Europa, respectiv Amsterdam, Barcelona, Dublin,Lisabona și Stockholm. La polul opus, cu cele mai puține măsuri luate în acest sens, se află Melbourne, Sydney și Riyadh

Tot un oraș european conduce clasamentul în ceea ce privește inovația în domeniul mobilității, prin măsuri precum asigurarea accesului la tehnologie 5G, utilizarea plăților digitale, susținere pentru autovehiculele autonome. La acest capitol, Londra este singurul oraș considerat lider global. Dintre celelalte orașe europene analizate de studiu, Amsterdam și Stockholm sunt considerate performante în domeniu, în timp ceRoma este cel mai slab clasat la capitolul inovație.

Pe de altă parte, pandemia a impus o nouă definiție a siguranței, care acum includeși igiena, mai arată studiul. În trecut, siguranța în trafic presupunea doar evitarea accidentelor și prevenirea infracțiunilor în mijloacele de transport în comun. Însă, pe măsură ce numărul călătorilor va crește după pandemie, o călătorie va fi considerată sigură dacă vor fi respectate și condițiile sanitare. Pentru operatorii de transport, acest aspect va presupune implementarea anumitor măsuri, de la sisteme de verificare a temperaturii și o reconfigurare a vehiculelor, la înmulțirea curselor pentru a reduce aglomerația. Riscul revenirii la normalitate fără adoptarea unor astfel de măsuri este clar, având în vedere că populația rămâne reticentă față deutilizarea transportului în comun din cauza pericolului de îmbolnăvire.

Studiul Deloitte City Mobility Index, efectuat anual începând din 2018,își propune să măsoare performanța mobilității urbanepe baza a trei indicatori, respectiv performanță, viziune și accesibilitate. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile aici.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Dragoș Anastasiu își transformă resorturile din Deltă și de la Cund în birouri pentru corporatiștii care muncesc de acasă

0

Omul de afaceri Dragoș Anastasiu, proprietarul Green Village 4* Resort din Delta Dunării și acționar în Valea Verde de la Cund, încearcă să atragă în cele două resorturi corporatiștii care lucrează de acasă și care ar putea îmbina relaxarea în aer liber cu munca. Cele două resorturi au lansat oferte speciale cu tarife ce pornesc de la 25 de euro/cameră/noapte cu mic dejun inclus, pentru cei care închiriază minimum 14 zile și oferă gratuit, printre altele, cafea, acces la internet și la sălile de conferință. 

„Dacă tot lucrează de acasă și dacă tot este pericol de infectare în multe orașe, oamenii se pot muta cu familiile pentru o perioadă în Deltă sau la Cund, iar, în loc de work from home, vor avea work from hotel, în natură, unde, pe bani puțini, pot face aceeași muncă, dar nu închiși în apartamente, ci bucurându-se de aer curat și de toate facilitățile de care au nevoie – internet, Zoom, săli de conferință etc. În afară de muncă și ședințe, ei se pot bucura din plin de natură. Pot face excursii pe canale, la vărsarea Dunării în mare și pot avea propria lor sală de cinema, în condiții de siguranță și de distanțare socială. În Cund, oaspeții se pot bucura de drumeții și de plimbări cu caleașca, de echitație și vânătoare de trufe, yoga și cine la lumina lumânărilor, în intimitatea Observatorului. În ambele locuri pot accesa servicii de masaj și își pot antrena aptitudinile la tir cu arcul”, a declarat Dragoş Anastasiu.  Omul de afaceri crede că munca de acasă poate deveni stresantă în condițiile în care apar tot mai multe restricții, pe când, într-un resort, corporatiștii pot trece mai ușor peste această perioadă. „De ce să stai închis în casă, când poți să te relaxezi în natură?”, se întreabă el. “Şi de ce să nu alegi să lucrezi din altă parte, oferind o vacanță și familiei, într-un loc izolat natural, atât de frumos și de liniștit?”. Pachetele pentru cei care se cazează mai mult de 14 nopți pornesc de la 25 euro/cameră și includ cazare cu mic-dejun, aparat de cafea cu o capsulă/zi din partea casei, acces la spațiul comun „co-working space” și la o sală mică de conferințe. Se pot programa sedințe online, în exclusivitate, pe baza unui program prestabilit. Pachetele prevăd și un discount de 30% la restaurant și bar, pentru meniul „a la carte”, iar spălatul și călcatul hainelor sunt gratuite. Ofertele sunt valabile pentru perioada octombrie – decembrie 2020 în cazul Green Village 4* Resort și octombrie – aprilie 2020 pentru Cund.

STABLES rescrie o poveste veche de 200 de ani Cel mai nou spațiu de co-working din Cluj-Napoca este amplasat In locația fostelor grajduri ale Imperiului Austro-Ungar

0

Stables, un nou concept de servicedoffice, un spațiu de co-workingpremium s-a deschis în inima orașului Cluj-Napoca, chiar în incinta fostelor Grajduri Imperiale.

Grajdurile Imperiului Austro-Ungar, care au găzduit în trecut și o fabrică românească de textile și care au o vechime de aproximativ 200 de ani, au fost readuse la viață și transformate într-un spațiu modern de birouri, destinat antreprenorilor și companiilor care cautănu doar un spațiu de birouri, dar și o comunitate și un mix de servicii competitiv.

Cu o suprafață de aproximativ 1.000 mp, clădirea Stablesdispune de parter și etaj, oferind un spațiu generos de networking format din bucătarie, loungeși access la o grădină interioară, un centru de conferință, zone de hot-desking, birouri dedicate și birouri private.

Preponderent spațiul a fost gândit pentru birouri private, acestea permițând o configurație flexibilă până la un număr maxim de 20 de persoane, dar și birouri de câte două până la șapte persoane. O altă componentă majoră situată la parter este zona dedicatăsocializăriiși organizării de evenimente, care încorporează un centru de conferință ce poate găzdui până la 50 de persoane. Stables oferăși 40 de locuri de hot-desking, săli de ședință de 4 sau 8 persoane, cabine telefonice, dar și servicii ce descriu un spațiu de lucru complet: pază, parcare subterană, control acces atât pentru intrarea în spațiu, cât și pentru birourile închise, recepție și serviciul de protocol, birotică, imprimantăși scanner, o bucătărie modernă, apăși cafea și, cel mai important, accesul la un mix de comunitate.

Stables face parte din proiectul de anvergură Record Park aldezvoltatorului imobiliar Speedwellși care,împreună cu The Office,formeazăcelmai mare hub de business din Cluj-Napoca. Situat pe Onisifor Ghibu 20 A, proiectul este unul mixt cu spații rezidențiale, cât și funcții de retail și spații de birouri (pe lângă spațiul de co-working cuprinde: un resturant, o piscină deschisă cu acoperiș retractabil în cadrul unui club sportiv, o grădiniță, o cafenea și un cabinet stomatologic, dar și un supermarket al unui cunoscut brand românesc). Proiectul aobținutcertificarea BREEAM, principalametodăinternațională de evaluare a sustenabilitățiipentruproiecte de masterplanning, infrastructurășiclădiri.

Din dorința de a păstra un echilibru perfect între istorie și prezent, proiectul a reprezentat o adevărată provocare pentru echipa COS România (Corporate Office Solutions), care s-a ocupat de amenajarea spațiului, fiind și printre primele companii care au ales Stables pentru relocarea showroom-ul lor din Cluj-Napoca. COS este parte a Grupului Office Solutionsși consultant în domeniul amenajării spațiilor de birouri din 1998, având peste 2.000 de clienți și peste 15.000 de proiecte finalizate în România. 

„Cluj-Napoca este un oraș al inovației cu o dinamică de creștere remarcabilă în ultimii ani, iar proiectul Stables vine să sprijine mediul local de afaceri. Din aceste motive, am mutat showroom-ul COS din Cluj-Napoca în incinta Stables, ca o decizie strategică atât din punct de vedere al spațiului și al amplasării acestuia, cât și ca punct de observare al dinamicii oamenilor și așteptările diferite pe care aceștia le au de la spațiul în care lucrează. Pentru noi este o prioritate să dezvoltăm noi planuri de amenajare cu un grad mai înalt de personalizare pentru clienții noștri”, declarăChristopheWeller, fondator și CEO al Corporate Office Solutions (COS).

„Ne-am pus amprenta asupra clădirii și am conservat elemente cheie cum sunt stâlpii de fontă, învelișul de căramidă sau bârnele din lemn. Denumirea Stables accentuează tocmai îmbinarea dintre clădirea istorică și noul spațiu amenajat în stil art-deco, adaptat pentru nevoile omului contemporan, având un stil funcțional și tehnologizat. Hub-ul, dat înfolosințăînlunaseptembrie, a fost proiectat pentrunecesitățileunorechipemediișimari, oferă facilități premiumși are înprezent un grad de ocupare de aproximativ 35%”, a adăugat Marius Mârza, ManagingPartnerStables.

Stables a luat naștere printr-o investiție în valoare de 750.000 de euroșiînimplementareaspațiului s-au aplicatprincipiile noului sistem de certificare WELL sau Fitwel, care analizeaza clădirile din perspectiva de „wellbeing”, starea de bine a ocupanților.

Arhitectaspațiului,Laura Dragomir, a explicat cum au fost integrate elementele de inspirație art-deco, majoritateagânditeșiexecutate special pentrunoilespații de birouri, pentru a completaamprentatradițională aclădirii: „Am folositformegeometrice, stilizateșiîmbinaterepetitiv, printurivegetaleșisimboluriabstracte, piese de mobilier cu formerotunjite, combinații de culoripastelateșitexturielegante”.

„A companion, not just a company” estesloganul care definestestartulStables, un partenercedoreștesă fie un companion pentruacelecompanii care,îndrumul lor spredezvoltare, au nevoie de un mediuși un spatiuundesăatingăsuccesul.

UNANIMITATE ÎN PARLAMENT REFERITOR LA MODIFICAREA ORDONANȚEI DE GUVERN 130/2020!

0

Ieri Parlamentul a aprobat prin Lege Ordonanţa 130/2020, privind acordarea de granturi în economie.

Cu 242 voturi pentru, zero abțineri și zero împotrivă, Camera deputaților a adoptat varianta aprobată de Senat în 2 septembrie, aducând acesteia cateva amendamente suplimentare.

Prin modificările aduse Ordonaței se completează coduri CAEN ale sectoarelor economice afectate de actuala criză și se schimbă grila de punctaj din Anexa 4, Criteriile de selecție la finanțare a proiectelor de investiții.

Excluse inițial de Guvern în textul Ordonanței din 6 august, domeniile producerii vinurilor și cel al distribuției tradiționale de bunuri de larg consum, împreună cu alte domenii economice, au devenit eligibile la finanțare prin Lege.

Cele două sectoare economice au o cifră de afaceri estimată la 5 miliarde de euro. Într-un raspuns primit în 15 septembrie de la Comisia Europeană de Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România se subliniază:

„Reglementările UE stabilesc reguli generale de eligibilitate pentru fonduri, în timp ce statele membre stabilesc alte reguli de eligibilitate în conformitate cu obiectivele strategice ale finanțării și normele naționale. Totuși, deoarece ajutorul acordat de Stat pune beneficiarii săi într-o pozție favorabilă față de competitorii acestora (spre exemplu, oferirea de lichiditati financiare), statele membre trebuie să se asigure că, în baza puterii lor discreționare, selecția beneficiarilor ajutoarelor să fie bazată pe criterii stabilite obiectiv, pentru a limita denaturarea competiției din piață.”

Semnalăm că sectoarele vitivinicol și distribuția tradițională de bunuri sunt furnizori ai HoReCa, fiind drastic afectate de căderea acestei piețe, atât prin diminuarea vânzărilor, cât și prin retururile primite. În funcție de profilul de business al distribuitorului și al producătorului de vinuri, scăderea cifrelor de afaceri a variat la nivelul lunilor martie, aprilie a.c. între 30% și 120% (!), comparativ cu lunile similare ale anului precedent. Fără sprijin financiar de la Guvern pentru menținerea viabilității companiilor vom genera diminuarea profitabilității și șomaj, cu impact major asupra încasărilor la Bugetul de Stat, povara financiară fiind atât asupra antreprenorilor, cât și asupra statului.

Ordonanța de urgență a fost publicată în 6 august, aprobarea schemei de sprijin financiar a fost primită de la Comisie ulterior, în 27 august.
Această cronologie ne determină să credem că, dacă Președintele Republici va promulga rapid Legea, Guvernul își poate însuși imediat modificările și să lanseze Masurile „Capital de lucru” și „Investiții” în cursul săptămânii viitoare, notificând în paralel Comisia Europeană.

Ministrul Economiei, domnul Virgil Popescu, trebuie să nu distorsonieze piața prin măsuri discriminatorii, nu trebuie să se grăbească și să pună în aplicare o Ordonanță de Guvern cu omisiuni, împotriva voinței Parlamentului României, așa cum a declarat zilele acestea că masura „Capital de lucru” va fi activă la 22 octombrie.

Puterea juridică a legii în fața Ordonanțelor și interesul general trebuie să primeze întotdeauna într-un stat democrat.
În opinia noastră, Președintele și Guvernul României sunt chemați să pună în practică modificările propuse de mediul de afaceri și aprobate în unanimitate de 242 de deputați!

RePatriot apropie românii de pretutindeni mai mult ca niciodată prin RePatriot App

0
RePatriot lansează o aplicație care apropie românii de pretutindeni mai mult ca niciodată. Prin RePatriot App poți fi mereu conectat cu oportunitățile pe care români din toata lumea le oferă, cum ar fi locuri de muncă în țară, parteneriate, programe de investiții, servicii, evenimente, networking sau, pur și simplu, informații utile. Mai mult decât atât, îți poți expune posibilitățile de asociere de care ceilalți membri pot fi interesați. Deși distanțați fizic, în vremuri de maximă distanțare socială la nivel global, RePatriot pune la dispoziția românilor de pretutindeni un ‘fir albastru’ invizibil dar foarte puternic, ce conectează instant cele două părți ale aceluiași popor, diaspora cu cei de acasă, prin intermediul RePatriot App. Aplicația a fost dezvoltată și integrată de RePatriot cu scopul de a apropia românii de pretutindeni și este realizată cu sprijinul Secretariatului General al Guvernului – Departamentul pentru Românii de Pretutindeni. Lansată sub sloganul/deviza “Români de pretutindeni, uniți-vă! Prin RePatriot App.”, aplicația a fost gândită astfel ca orice român de pretutindeni să aibă la îndemână ce are nevoie pentru a fi mereu conectat cu ai lui, indiferent de distanța fizică. Fie că este vorba despre dezvoltarea unei afaceri în România, găsirea unui loc de muncă Acasă, internaționalizarea unei afaceri prin intermediul parteneriatelor cu românii din diaspora, accesarea evenimentele românești din toată lumea sau, pur și simplu, conectarea la acele știri de maxim interes pentru românii de pretutindeni. Aplicația va avea ca scop prezentarea de oportunități de afaceri, susținând revenirea românilor acasă și atragerea de investiții în România. În plus, va avea un aport important la întărirea identității românilor din Diaspora. Cum te ajută concret RePatriot App? Descoperi sau îți expui oportunitățile de investiții și parteneriatele care ți se potrivesc. Te conectezi cu evenimentele românilor de pretutindeni.Găsești locurile de muncă din România care te interesează.Ești la curent cu știrile din țară care contează și poveștile de succes ale românilor. 
Cui se adresează RePatriot App? Locuiești în străinătate și ai o afacere? Ai dori să dezvolți afacerea de acolo, căutând servicii și producători din România? Sau locuiești în România, dar te gândești să-ți externalizezi o parte dintre servicii sau să exporti produsele tale? Zona de Oportunități din RePatriot App este pentru tine. Poți posta sau căuta oportunitățile românilor de pretutindeni și astfel apoi îți contactezi direct (prin email sau whatsapp) viitorii parteneri de afaceri. Dorești să te întorci Acasă și ai nevoie să îți găsești jobul care ți se potrivește? Vrei să ajungi să lucrezi într-o companie care îți va pune în valoare abilitățile învățate în străinătate? Sau ești angajator și cauți români cu experiență de muncă în străinătate? Cauți oameni competenți, care pot aduce în compania ta expertiză internațională și metode noi de lucru? Meniul Joburi din RePatriot App îți aparține. Postează un job pe aplicația RePatriot și vei putea fi văzut de românii din diaspora care doresc să se repatrieze și care pot aduce know-how și să inoveze. Ai nevoie de networking cu români cu care ai putea sa dezvolți noi oportunități de afaceri și parteneriate? Butonul Evenimente din RePatriot App este conceput special pentru asta. Conectează-te cu românii de lângă tine la evenimentele românești din toată lumea. Consultă agenda evenimentului și vezi participanții, contactează-i și dezvoltă relații cu alți români ca tine! Vrei să fii la curent în permanență cu știrile care te interesează și cu poveștile de succes ale românilor de pretutindeni? Să fii conectat la ultimele noutăți ale românilor din diaspora? Să descoperi cele mai noi programe de investiții și proiecte din fonduri europene dedicate întoarcerii diasporei Acasă? Secțiunea Știri din RePatriot App îți stă mereu la dispoziție. Accesează instant cele mai noi știri din țară dar și poveștile de succes ale românilor de pretutindeni.

RePatriot App este calea de acces în marea familie RePatriot și, astfel, împreună putem face lucruri bune pentru noi toți și pentru țară. Să dezvoltăm o mare comunitate în care ne susținem ori de câte ori este nevoie și de oriunde ne-am afla. Ai legatura cu toate acestea după ce ai descărcat gratuit din Google Play Store sau Apple App Store RePatriot App, prima aplicație prin care utilizatorii sunt permanent conectați la oportunitățile românești din toate colțurile lumii! www.repatriot.ro/app

Educație pentru mediu susținută de JA România și Holcim

0

Organizația Junior Achievement (JA) România și compania Holcim România lansează  proiectul „ABCdar Verde” adresat elevilor de gimnaziu, „pentru educarea unui comportament responsabil și utilizarea rațională a resurselor de mediu”. La ediția pilot (noiembrie 2020-mai 2021) participăTop of Form 500 de elevi din județele Argeș, Bihor și Cluj. Ei beneficiază de acces gratuit la conținuturiși instrumente adaptate învățării mixte, la școală și online, disponibile în format tipărit și pe platforma e-learning JA Inspire™, cu posibilitatea de a derula activități de predare sincronă, care presupune prezența concomitentă a elevilor și profesorilor, precum și folosirea unor resurse digitale interactive și exerciții cu feedback imediat, ce pot fi accesate și utilizate de elevi în mod autonom, în modelul asincron de învățare. Alina Cristea, manager dezvoltare durabilă și comunicare în cadrul Holcim România: „Ne bucurăm că putem veni în sprijinul elevilor cu un nou proiect educațional, care să contribuie la dezvoltarea, încă de pe băncile școlii, a unui comportament responsabil față de mediul înconjurător. Proiectul ABCdar Verde este unul interactiv, în cadrul căruia elevii vor învăța, printre altele, cum să utilizeze în mod rațional resursele naturale și cum să gestioneze deșeurile pe care le produc. Acest proiect reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care Holcim România și l-a asumat pentru a îmbunătăți viața comunităților locale, implicându-se activ în educarea noilor generații”.

Organizatorii subliniază că „elevii descoperă principalele resurse de mediu și principiul celor 3R – Reducere, Reutilizare, Reciclare – pentru gestionarea sustenabilă a acestora, din perspectiva de cetățean, asociație comunitară sau companie. O atenție specială în cadrul proiectului este acordată educării modului de gestionare a deșeurilor rezultate ca urmare a aplicării regulilor de protecție împotriva virusului SARS-CoV-2. Elevii beneficiază astfel de materiale informative și recomandări pentru depozitarea corectă a măștilor și mănușilor de protecție după folosire. Sub coordonarea profesorilor și a voluntarilor Holcim România, implicați direct în programul educațional, elevii înțeleg interdependența dintre modul în care oamenii folosesc resursele pe care le au la dispoziție, economie și calitatea vieții. De asemenea, sunt încurajați să dezvolte proiecte și să propună acțiuni responsabile față de resursele din comunitatea lor, exersându-și spiritul de inițiativă și comportamentul civic”.

România a semnat Declarația de la Bonn de cooperare în Spațiul European al Cercetării

0

Miniștrii cercetării din Uniunea Europeană, reuniți în Conferința ERA (European Research Area) la Bonn, sub egida președinției germane a Consiliului Uniunii Europene, au semnat Declarația de la Bonn (Bonn Declaration on Freedom of Scientific Research – A Common Core Principle of the European Research Area and its International Partners), definită ca „inițiativă cu rol de fundament al valorilor europene și al cooperării internaționale la nivelul UE”.

În context, ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, subliniază: „Am apreciat dialogul european organizat sub egida președinției germane a Consiliului Uniunii Europene, iar Declarația de la Bonn constituie un pas important în consolidarea cooperării în Spațiul European de Cercetare. Încurajez cercetarea din România să fructifice toate oportunitățile oferite de Programul-cadru al UE pentru cercetare și inovare, instrumentul principal pentru consolidarea excelenței în aceste domenii”.

Dragoș Mihael Ciuparu, secretar de stat pentru cercetare în Ministerul Educației și Cercetării, accentuează: „România sprijină noua orientare spre un Spațiu European de Cercetare, bazat pe creativitate, conectivitate și incluziune, având ca scop punerea bazelor pentru excelența în cercetare în toate statele membre. ERA trebuie să valorifice mai bine Programul-cadru al UE pentru cercetare și inovare, trebuie să devină cadrul pentru un sistem european de cercetare și inovare eficient și coerent care să funcționeze în beneficiul oamenilor și să respecte valorile și principiile europene, cum ar fi libertatea științei și aplicarea unor înalte standarde etice”.