Piața muncii după o lună de război: În intervalul 24 februarie-23 martie 2022, companiile au scos la bătaie peste 38.000 de locuri de muncă noi, cu 13% mai multe față de perioada anterioară

0

Conform unui raport realizat de eJobs despre piața muncii după o lună de război, peste 38.000 de joburi noi au fost publicate pe eJobs.ro, cu 13% mai multe față de perioada anterioară invaziei Ucrainei și cu 62% mai multe comparativ cu 2021 

După o lună extrem de tensionată pe toate planurile, piața muncii din România continuă să crească, în ciuda contextului nefavorabil. Angajatorii recrutează la o intensitate normală, chiar mai accelerată față de perioada anterioară declanșării războiului din Ucraina. Astfel, în intervalul 24 februarie-23 martie 2022, companiile au scos la bătaie peste 38.000 de locuri de muncă noi, cu 13% mai multe față de perioada anterioară. Totodată, numărul de joburi publicate în ultimele patru săptămâni este cu 62% mai mare versus același interval al anului trecut, potrivit datelor eJobs, liderul pieței de recrutare din România. 

Retail, Prestări Servicii, Transport/Logistică, Call Center/BPO și IT&C sunt domeniile unde s-a resimțit cel mai acut nevoia de forță de muncă în ultima lună, oferta cumulată de joburi din aceste sectoare fiind de aproape 53% din numărul total de locuri de muncă. 

94% dintre posturile disponibile în intervalul 24 februarie-23 martie au fost full time. Contextul actual aduce cu sine și multe premiere. Pe lângă joburile create exclusiv pentru ucraineni, într-o continuă creștere, în ultima lună, zona de voluntariat a crescut cu aproape 400% față de perioada anterioară. Peste 1.300 de astfel de oportunități au fost publicate pe eJobs.ro în ultimele patru săptămâni. 

De asemenea, și pe joburile part time s-a înregistrat o creștere semnificativă în ultima lună, de 79% versus perioada de dinaintea declanșării războiului și, respectiv, de 63% față de același interval din 2021. Tot ca o premieră generată de context, limba ucraineană a devenit criteriu de angajare pentru o parte din angajatori în ultima lună, în condițiile în care, anterior, nu era prezentă printre limbile străine din anunțurile de recrutare. 

Roxana Drăghici

„Pentru prima dată în istoria platformei eJobs.ro, limba ucraineană a intrat în top 15 cele mai căutate limbi străine de către angajatori. De la începutul crizei din Ucraina, un număr considerabil de angajatori și-au publicat joburile dedicate ucrainenilor pe secțiunea specială pe care am creat-o pentru aceștia. Numărul de locuri de muncă pentru care se caută exclusiv cetățeni ucraineni e în continuă creștere, fapt care confirmă încă o dată dorința companiilor de a-i ajuta pe refugiați. Lucrurile sunt însă mai favorabile pentru ucrainenii care cunosc și limba engleză, aceștia putând aplica pentru majoritatea dintre cele 39.000 de locuri de muncă disponibile în acest moment pe eJobs.ro”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară.

Bucureștiul rămâne în continuare primul la capitolul ofertă de locuri de muncă, cu peste 15.900 joburi noi postate în ultimele patru săptămâni. Pentru a doua lună consecutiv, următoarele trei orașe de provincie clasate, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, nu au mai depășit, împreună, oferta de joburi din Capitală. Fiecare dintre acestea a avut disponibile în ultima lună peste 4.000 de locuri de muncă noi. 

Deși oferta de joburi în străinătate este în scădere față de perioada anterioară, de la 9,5% la 8%, interesul candidaților pentru astfel de oferte e în ușoară creștere. Astfel, aplicările pentru joburile în afară, în perioada 24 februarie-23 martie 2022, au reprezentat 1,8% din total, în creștere față de în perioada anterioară, când erau de 1,6%, și față de 2021, când reprezentau 1,1% din numărul total de aplicări. Germania, Olanda, Franța, Grecia și Belgia sunt țările care au atras cel mai mare număr de aplicări în ultima lună.

„Deși în primele 2-3 zile după invazia Ucrainei, piața muncii a cunoscut o ușoară stagnare, o bună parte din angajatori fiind atunci în expectativă, acum aceștia au revenit, predominant, la planurile de recrutare de la începutul anului. În măsura în care se va ajunge rapid la un armistițiu și efectele economice nu vor avea un impact major asupra mediului de afaceri, ne așteptăm ca recrutarea să fie reluată la o intensitate comparabilă, dacă nu mai mare, ca la începutul anului, când piața muncii era la un nivel record”, mai spune Roxana Drăghici

În acest moment, peste 39.000 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.

Studiu Reveal Marketing Research: Percepții despre implicarea socială a brandurilor

0

Cât de important este pentru români ca brandurile să comunice și se implice în proiecte de responsabilitate socială? Ce părere au despre brandurile care se implică în probleme sociale? Cunosc astfel de branduri care se implică? Noul studiu „Percepții despre implicarea socială a brandurilor”, realizat Reveal Marketing Research, și-a propus să descopere percepțiile românilor despre implicarea brandurilor în proiecte de responsabilitate socială dar și care sunt modalitățile prin care brandurile se pot implica în astfel de proiecte.  

Cele mai importante subiecte și categorii de implicare socială din România pe care consumatorii cred că brandurile trebuie să le comunice prin campanii de responsabilitate socială

7 din 10 români la nivel național declară că brandurile ar trebui să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială dar și subiecte legate de societatea civilă și comunitate. De asemenea, 67% consideră că subiectele care sunt relevante într-o anumită perioada trebuie să fie comunicate. Implicarea și comunicarea unor subiecte politice sunt considerate a fi potrivite de doar de 49% dintre respondenți.  

Pe categorii de vârstă, persoanele tinere cu vârste cuprinse intre 18 și 34 de ani, sunt de părere că brandurile ar trebui să se implice în subiecte politice într-o măsura semnificativ mai mare (57%) decât totalul eșantionului chestionat (49%). La polul opus, persoanele de peste 55 de ani consideră că nivelul de implicare al brandurilor în probleme politice ar trebui să fie într-o măsură mult mai mică (38%). 

81% dintre respondenți cred că brandurile
ar trebui să militeze pentru pacea în lume 

În ceea ce privește categoriile de implicare socială, 83% dintre respondenți consideră că brandurile ar trebui să susțină protejarea mediului, 81% cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pacea în lume, iar 79% dintre branduri să se orienteze către drepturile copilului. Toate categoriile supuse analizei au înregistrat scoruri de peste 75%, educația cumulând un procent de 76%, iar sănătatea și drepturile omului reprezintă un procent de 78%. 

Se observă diferențe semnificative doar pentru categoria de vârstă 45-55, care considera în măsură semnificativ mai mare că brandurile ar trebui să se implice în toate categoriile sociale, respectiv sănătate (83%), educație (81%), drepturile copilului / omului (80%), dar în special în protejarea mediului (88%) și a păcii în lume (86%). 

Modalități de implicare a brandurilor

Realizarea de campanii de strângere de donații în sprijinul anumitor cauze este principala modalitate de implicare a unui brand pentru 38% dintre respondenți. A doua modalitate este reprezentată de promovarea și prezentarea acțiunilor întreprinse de branduri în sprijinul cauzei, pentru 28% (cu preponderență tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani), iar 20% dintre respondenți (în particular persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani) au răspuns că brandurile ar trebui să organizeze acțiuni de voluntariat în sprijinul cauzei. Totodată, campaniile de marketing în sprijinul cauzei, reprezintă o altă modalitate de implicare a brandurilor (13%). 

Retailul și Telecomul, în topul domeniilor
în care companiile se implică social

Pe primele două locuri în topul companiilor ca susțin implicare socială din perspectiva respondenților se află zona retail – 15% au cunoștințe despre astfel proiecte de responsabilitate socială realizate.  Topul companiilor care se implică în problemele comunității este completat și de industria de telecomunicații cu un procent de 7%. 

De altfel, cele mai menționate campanii de CSR sunt cele de mediu, reciclare, natură (57%), campaniile de susținere a accesului la educație (46%), acțiuni caritabile în general – proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc. –  (43%), proiecte și campanii pentru copii (38%) dar și construire/donații pentru spitale (29%), proiecte de prevenirea cancerului (27%) și campanii pentru sport și viață sănătoasă, nutriție, mâncare ecologică. 



Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 7 Martie – 10 Martie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.004 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

*** Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.

Saga tichetelor cadou se apropie de final: Se propune amnistia fiscală printr-un proiect de lege, în parlament


Irina Nuțescu,
Senior Manager PwC România

După ce au tranșat criteriile de acordare și impozitare a tichetelor cadou, la finalul anului trecut, legiuitorii au propus recent o soluție pentru rezultatele controalelor întreprinse în ultimii trei ani în cazul tichetelor cadou, printr-un proiect de lege depus în parlament. Proiectul de lege  privind anularea unor obligații fiscale este similar celui adoptat în martie 2022 pentru a rezolva obligațiile fiscale stabilite în cazul diurnelor acordate de transportatori și propune soluționarea situațiilor apărute în trecut ca urmare a interpretării legislației neclare în cadrul controalelor Direcției Generale Antifraudă Fiscală și a inspecțiilor fiscale care le-au urmat.


Astfel, este propusă anularea diferențelor de obligații fiscale principale, precum și accesorii, stabilite prin decizie de impunere, ca urmare a încadrării în categoria veniturilor din salarii a veniturilor din tichete cadou obținute de către persoanele fizice de la alte persoane decât angajatorii (inclusiv dacă predarea efectivă a acestora s-a realizat prin intermediul angajatorilor în numele partenerilor de afaceri), pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2020 inclusiv, și neachitate până la data intrării în vigoare a legii. În același timp, pentru contribuabilii care, la data intrării în vigoare a legii, au în derulare o inspecție fiscală/control, inspectorii nu încadrează în venituri din salarii și asimilate salariilor veniturile din tichete cadou acordate angajaților partenerilor de afaceri. Dacă s-a făcut reîncadrarea până la intrarea în vigoare a legii, fiind emisă decizia de impunere, iar contribuabilii au achitat obligațiile stabilite în plus, acestea vor fi restituite la cererea contribuabililor.

De unde necesitatea unui astfel de act normativ? Prin operațiunea ”Pandora”, începută în 2019, au fost lansate o serie de controale privind tichetele cadou acordate angajaților partenerilor de afaceri, fie direct, fie prin intermediul angajatorilor acestora. Din cauza neclarităților din legislația de la momentul respectiv, inspectorii au reclasificat aceste tichete cadou în venituri de natură salarială. Mai mult, situația s-a complicat atunci când s-a pus problema cui îi revine obligația de declarare și de plată a taxelor salariale impuse suplimentar: societății care le-a acordat sau angajatorului persoanelor fizice. Aceste discuții au derivat atât din neclaritatea legislației fiscale, cât și din formatul declarațiilor 112, care nu permiteau plătitorului să declare astfel de venituri așa cum se intampla în prezent. Cu toate acestea, pe parcursul anilor 2019 – 2020 abordarea inspectorilor Antifraudă a fost să impună obligațiile suplimentare la nivelul plătitorului venitului, adică al societății care a acordat aceste tichete.În unele cazuri controalele s-au oprit la nivelul Direcției Generale de Antifraudă Fiscală, dar în altele au fost urmate de inspecții fiscale, în mare parte nefinalizate.  Începând cu anul 2021, abordarea a început să se schimbe, astfel că au existat și situații în care inspectorii Antifraudă au impus obligațiile suplimentare la nivelul angajatorilor persoanelor beneficiare ale tichetelor cadou. 

Ca urmare a diverselor discuții din trecut și a solicitărilor venite din partea mediului de afaceri de a clarifica situația tichetelor cadou acordate în cadrul unor campanii de promovare și marketing, altor categorii de beneficiari decât angajații proprii, începând cu anul 2021, au fost introduse clarificări în legislația fiscală privind obligațiile de declarare și de plată  pentru cazul specific al avantajelor salariale acordate de terți. În decembrie anul trecut, OUG 130 a adus modificări importante atât de natură fiscală, prin eliminarea tichetelor cadou din categoria veniturilor din alte surse, cât și ale legii speciale, prin interdicția de a acorda tichete cadou altor categorii de beneficiari decât angajații proprii. Prin urmare, situația tichetelor cadou a fost reglementată pentru perioadele viitoare în sensul limitării destinațiilor de acordare a tichetelor cadou strict la acțiuni sociale pentru angajații proprii, concomitent cu introducerea unei interdicții de utilizare în alte scopuri, însoțită de o sancțiune administrativă pentru utilizarea neconformă.

Însă, problema trecutului a rămas deschisă pentru că în OUG 130 nu au fost preluate și prevederile legate de amnistie propuse de mediul de afaceri. 

Mulți dintre contribuabilii supuși controalelor privind acordarea tichetelor cadou se află în faza de contestare administrativă sau de atacare în instanță, astfel că intervenția legiuitorului prin adoptarea amnistiei fiscale ar debloca atât activitatea contribuabililor, cât și a autorităților administrative sau instanțelor de judecată sesizate.

One United Properties achiziționează fosta fabrică Ford

0

One United Properties (BVB: ONE), principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte din România, anunță achiziția unui imobil istoric situat în centrul Bucureștiului, fosta fabrică Ford, de la Auchan România. Dezvoltatorul estimează investiții semnificative în următorii doi ani pentru restaurarea clădirii, în scopul protejării și regenerării patrimoniului cultural al capitalei României.

„Suntem încântați de achiziția fostei fabrici Ford pentru că este un loc unic în regiunea Europei Centrale și de Est. Suntem hotărâți să o refacem astfel încât să poată fi din nou o destinație înfloritoare, plină de viață și un reper de neratat pe agenda oricărui vizitator al Bucureștiul. La One United Properties, scopul nostru a fost întotdeauna să dezvoltăm zone urbane viabile, sănătoase, care să ofere armonie, reziliență economică, sustenabilitate ecologică și socială. Împreună cu angajamentul nostru de a investi în restaurarea acestui imobil istoric, achiziția de astăzi întărește și mai mult dedicarea noastră pentru regenerarea urbană și restaurarea gloriei de odinioară a clădirilor abandonate. Rămânem angajați să readucem în circuitul reperelor din București astfel de locuri, păstrând în același timp moștenirea și frumusețea acestora”, a declarat Victor Căpitanu, co-CEO One United Properties. 

Clădirea, situată în cadrul dezvoltării One Floreasca City a One United Properties, a fost prima fabrică Ford cu o linie de asamblare operațională din Europa de Est. Terenul pe care a fost construită fabrica a fost cumpărat la începutul anilor 1930 chiar de către Henry Ford. Fabrica s-a deschis în 1936, având 100 de angajați. Aproximativ 2.500 de vehicule au fost asamblate în fabrică an de an, până în 1948, când fabrica a fost închisă după ce România a intrat sub influența sovietică. Principalul automobil construit în fabrica din București a fost Ford V8 Fordor Sedan.

One United Properties intenționează să restaureze integral fabrica și să o transforme într-un spațiu retail, parte integrantă a dezvoltării multifuncționale One Floreasca City. Spațiul va găzdui un supermarket Auchan concept store de peste 2000 m2, magazine high-end și restaurante cu terase ample, distribuite în spațiul de 6 metri înălțime de la parter și primul etaj. One Floreasca City este prima dezvoltare imobiliară sustenabilă cu funcție mixtă din România, ce include o componentă rezidențială – One Mircea Eliade, o clădire de birouri – One Tower și o zonă comercială comună.

Valoarea brută de dezvoltare (VB) a proiectului la finalizare este estimată la 82 de milioane de euro. Auchan România a primit deja autorizația de construire, prin urmare construcția va începe imediat, cu data de livrare estimată la jumătatea anului 2024. La finalizarea construcției, imobilul restaurat va avea o suprafață brută închiriabilă de aproximativ 13.000 mp și 400 de locuri de parcare construite pe două etaje subterane.

În septembrie 2021, One United Properties și-a anunțat primul proiect de regenerare urbană în urma achiziției clădirii istorice din apropierea Ateneului Român, One Athénée. One United Properties caută în mod activ să identifice clădiri istorice pentru restaurare. Protecția și regenerarea reperelor istorice abandonate fac parte dintr-o strategie de sustenabilitate mai amplă pe care One United Properties a început să o implementeze în 2021, ca urmare a deciziei de a se alătura Pactului Global al ONU, cea mai mare inițiativă de sustenabilitate din lume. În urma aderării la Pactul Global al ONU, compania s-a angajat să raporteze anual progresul în domeniul sustenabilității. Primul raport de acest fel, Raportul de sustenabilitate pe 2020, este disponibil AICI.

Trudeau: „Canada, UE și partenerii noștri se află în fața unui moment definitoriu”

0

Adresându-se eurodeputaților, prim-ministrul Canadei, Justin Trudeau, a subliniat că NATO și UE sunt mai hotărâte și unite ca niciodată și că presiunea asupra lui Putin trebuie sporită.

În deschiderea dezbaterii de miercuri după-amiază, președinta Parlamentului, Roberta Metsola, a declarat: „Canada este un aliat și un partener prețios al UE. Relația noastră a rezistat la testul timpului”. Ca răspuns la invazia Ucrainei de către Rusia, președinta Metsola a subliniat angajamentul comun asumat de UE și Canada și a afirmat că valorile lor fundamentale comune sunt atacate. „Acesta este momentul generației noastre de a aborda provocările lumii pe care am moștenit-o”, a adăugat ea.

În discursul său, prim-ministrul Justin Trudeau a condamnat „invazia criminală de către Putin a unei democrații suverane și independente: Ucraina.”

„Vladimir Putin a încălcat cele mai elementare precepte ale dreptului internațional. În prezent, ucide civili nevinovați prin bombardarea spitalelor și a clădirilor rezidențiale. Ignorarea flagrantă a legii și a vieții umane reprezintă o amenințare imensă la adresa Europei și a lumii”, a declarat acesta.

„Canada, UE și toți partenerii și aliații noștri se află în față unui moment definitoriu. Nu putem eșua. Trebuie să înfruntăm acest moment. Putin a crezut că democrația este slabă. A crezut că poate șubrezi UE și NATO. Dar a calculat greșit. NATO și UE sunt acum mai hotărâte și mai unite ca niciodată”, a afirmat el.

„Nu putem dezamăgi Ucraina, ea contează pe noi. Așadar, să folosim toate instrumentele pe care le avem la dispoziție. Trebuie să continuăm să aplicăm sancțiuni fără precedent lui Putin și apropiaților săi din Rusia și Belarus, sporind presiunea, cât mai mult posibil”, a adăugat prim-ministrul canadian.

Puteți urmări aici înregistrarea completă a intervenției lui Justin Trudeau.

Unitatea transatlantică

Eurodeputații care au luat cuvântul după intervenția lui Justin Trudeau au fost: Siegfried Mureșan (PPE, România), Iratxe García Pérez (S&D, Spania), Malik Azmani (Renew Europe, Olanda), Ernest Urtasun (Verzi/ALE, Spania), Marco Zanni (ID, Italia), Raffaele Fitto (ECR, Italia) și Nikolaj Villumsen (Stânga, Danemarca). Puteți urmări aici înregistrarea intervențiilor lor.

Eurodeputații au subliniat importanța unității transatlantice și au solicitat sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei. Potrivit acestora, apărarea democrației are un preț, dar prețul de a nu o apăra ar fi mai mare. Deputații au subliniat, de asemenea, importanța tranziției verzi și a independenței energetice, care sunt esențiale nu numai pentru combaterea schimbărilor climatice, ci și pentru garantarea securității și stabilității în Europa.

Au fost solicitate mai multe investiții în domeniul securității și al cooperării strategice cu parteneri precum Canada. Potrivit deputaților, Europa ar trebui să construiască un pilon militar puternic în cadrul NATO și să își îndeplinească angajamentele financiare față de alianță. Mai mulți membri au subliniat, de asemenea, exodul masiv de refugiați din Ucraina și au salutat decizia Canadei de a primi un număr nelimitat de persoane care fug din calea invaziei.

ASF monitorizează cu atenție impactul crizei din Ucraina asupra pieței de capital

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a intensificat monitorizarea entităților pieței de capital odată cu declanșarea crizei din Ucraina, în exercitarea atribuțiilor sale care vizează, printre altele, asigurarea stabilităţii, competitivităţii şi bunei funcţionări a pieţelor de instrumente financiare, promovarea încrederii în aceste pieţe şi în investiţiile în instrumente financiare, precum şi asigurarea protecţiei operatorilor şi investitorilor împotriva practicilor neloiale, abuzive şi frauduloase.

„ASF acordă o atenție deosebită supravegherii prudențiale a stabilității financiare a entităților pieței, regulilor de diversificare și evaluare a portofoliilor fondurilor de investiții și mecanismelor de administrare a riscului, cu accent pe riscul de lichiditate și pe utilizarea unor instrumente de tipul testelor de stres”, a declarat domnul Ovidiu Petru(foto), Directorul general al Direcției Generale – Sectorul Instrumente și Investiții Financiare.

O parte dintre instrumentele de supraveghere utilizate a fost implementată în perioada de început a pandemiei COVID-19, demonstrându-și eficacitatea. Astfel, la nivelul fondurilor de investiții au fost implementate raportări privind subscrierile nete, analizate în corelație cu evoluția structurii portofoliilor acestora, realizându-se în același timp o comunicare zilnică cu societățile de administrare privind deficiențele care pot surveni în administrarea riscului. A fost constatată, în concordanță cu situația de pe celelalte piețe europene, o maturizare a bazei de investitori și un impact mai scăzut decât cel din perioada pandemiei.

Totodată, a fost mărită frecvența de raportare a modului de îndeplinire a cerințelor de capital la nivelul SAI și SSIF. La nivelul supravegherii, este efectuată o analiză în dinamică a acestora, realizându-se scenarii de evoluție în funcție de fluctuațiile indicilor bursieri și de structura veniturilor entităților. Piața de capital românească, în calitatea sa de piață emergentă, este conectată cu piețele europene, înregistrându-se astfel o corelație a fluctuației indicilor.

Totodată, A.S.F. a solicitat instituțiilor pieței să intensifice eforturile privind adoptarea tuturor măsurilor de identificare și de atenuare a principalelor riscuri în materie de securitate cibernetică și să notifice Autoritatea în situația în care apar vulnerabilități pe acest segment.

În urma analizelor efectuate de Autoritate, a fost constatat faptul că nu există expuneri ale fondurilor de investiții, societăților de administrare a investițiilor, societăților de servicii de investiții financiare și instituțiilor pieței pe instrumente financiare emise de companii și unități administrative din Federația Rusă. De asemenea, nu au fost înregistrate disfuncționalități în activitatea entităților autorizate și supravegheate.

A.S.F. este în contact permanent cu Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) și cu celelalte autorități europene competente, pentru a evalua situațiile existente la nivelul piețelor naționale și pentru a realiza, totodată, un schimb de opinii și bune practici privind instrumentele de supraveghere și intervenție utilizate.

Asigurări de frontieră pentru șoferi din Ucraina

0

Compania Leader Team Broker, definită ca „jucător cheie pe piața asigurărilor de nișă din Europa”, anunță că „emite asigurări de frontieră pentru șoferii din Ucraina cărora le expiră polițele de răspundere civilă auto pe teritoriul României. Compania acordă, totodată, consultanță clienților în vederea deschiderii, gestionării și soluționării dosarului de daune, în cazul unui incident în trafic cu o mașină înmatriculată în Ucraina.

Având în vedere circumstanțele extraordinare în care cetățenii ucraineni au fost obligați să-și părăsească țara, Leader Team Broker vine în sprijinul acestora, oferindu-le ajutor pentru încheierea unei noi polițe de frontieră, în cazul în care asigurarea „Carte Verde” expiră pe teritoriul României, dar și consultanță în cazul în care sunt implicați într-un accident în România”.

Razvan Rusu

Răzvan Rusu, fondator Leader Team Broker de Asigurări: „După izbucnirea războiului din Ucraina, în România au intrat câteva zeci de mii de mașini înmatriculate în țara natală, iar numărul lor crește în fiecare zi. În graba cu care au fugit din calea războiului, mulți dintre șoferi nu au avut timp să-și reînnoiască asigurarea obligatorie, astfel încât se află acum în situația în care le-a expirat polița auto. În același timm, sunt situații în care mașini înmatriculate în Ucraina sunt implicate în accidente  rutiere produse pe teritoriul României și nu știu ce să facă cu asigurarea încheiată la un asigurător din țara de origine a cărui activitate a fost întreruptă, poate, din cauza războiului. Leader Team Broker a luat decizia de a-i sprijini atât pe proprietarii de mașini înmatriculate în Ucraina, pentru a-și face o asigurare nouă valabilă în România și în alte țări europene pe care le vor tranzita, cât și pe șoferii români cărora le oferă asistență și consiliere în cazul producerii unui accident cu o mașină înmatriculată în Ucraina.”

Eliberarea asigurării de frontieră pentru deținătorii
de vehicule înmatriculate în Ucraina
 

Pentru a putea circula pe teritoriul României, toate vehiculele înmatriculate în Ucraina, la fel ca și cele înmatriculate în oricare alt stat, au nevoie de o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Documentele care atestă această poliță sunt următoarele:

  • O asigurare Carte Verde eliberată de o societate de asigurări membră a Biroului Carte Verde din Ucraina cu valabilitate în România, tipărită sau în format digital (pe telefon mobil, tabletă, laptop etc.)
  • O asigurare de frontieră eliberată în orice stat membru al Spațiului Economic European (SEE) și Elveția. 

Având în vedere situația excepțională din prezent, pentru a fluidiza traficul prin vămile de la granița cu Ucraina, polițiștii de frontieră permit și accesul vehiculelor care nu au o asigurare Carte Verde.

Pentru autovehiculele care nu au, sau cărora le expiră asigurarea auto obligatorie, și nu pot face dovada printr-un document din cele menționate mai sus, trebuie încheiată o asigurare de frontieră în România. Leader Team Broker emite asigurări de frontieră prin Euroins și Omniasig, companii de asigurare care emit astfel de polițe în România. Asigurarea de frontieră este valabilă pentru 30 de zile pe teritoriul statelor membre ale Spațiului Economic European și în Elveția, iar costul acesteia variază între 100 și 150 de euro.

Leader Team Broker oferă asistență în cazul
unui accident cu o mașină din Ucraina

În cazul unei daune care se produce din vina unui șofer care a condus o mașină înmatriculată în Ucraina și care are o asigurare Carte Verde, șoferul păgubit se va adresa Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

Marius Constantinescu

Marius Constantinescu, director al departamentului Daune din cadrul Leader Team Broker: „BAAR este asociația profesională independentă a tuturor societăților de asigurare, care îndeplinește atibuții de plată a despăgubirilor sau de compensare, prin sistemul «Carte Verde». BAAR preia solicitarea și soluționează dosarul, după care solicită sumele plătite cu titlu de despăgubire organismului echivalent din Ucraina. Dacă șoferul din Ucraina are asigurare de frontieră se adresează direct asigurătorului Omniasig sau Euroins. Leader Team Broker, prin departamentul Daune, acordă clienților consultanță la daune în vederea deschiderii, gestionării și soluționării dosarului de daune.”

Termenul maxim pentru primirea despăgubirii este de 90 de zile de la depunerea ultimului document la dosar, dar, având în vedere situația în continuă degradare din Ucraina, perioada ar putea fi extinsă.Până în prezent, peste 75.000 de mașini înmatriculate în Ucraina au intrat pe teritoriul României și s-au produs câteva accidente grave și 40-50 de tamponări ușoare.

Leader Team Broker de asigurare este caracterizată ca „o companie de brokeraj în asigurări cu prezenta la nivel european și cu peste 16 ani de experiență în managementul riscului și asigurări. Compania este recunoscută ca unul dintre cei mai inovatori jucători de brokeraj în asigurări cu produse unice de răspundere, sănătate, cyber security, produse pentru industria IT, industria navală, aviație, energie, marketing și HR”. 

În 2021, Leader Team Broker a primit în UK-Londra, distincția de „Brokerul de asigurări al anului”, în cadrul premiilor Corporate LiveWire, pentru gradul de creativitate și de inovare a produselor de asigurare, concepute pentru noile industrii aflate în dezvoltare și care acoperă noile provocări ale mediului de business.  Juriul a apreciat felul în care Leader Team Broker sparge tipare și vine cu produse creative, pentru industrii aflate în plină expansiune și pentru riscuri dintre cele mai diverse.

În 2020, performanțele companiei au fost recompensate de publicația Piața Financiară cu titlul de „Brokerul anului în asigurări” și de Financial Intelligence cu distincția „Asigurarea pentru securitate cibernetică a anului 2020”.  

Publicația londoneză „Treat Technologies” dedicată știrilor din domeniul securității cibernetice a inclus Leader Team Broker în top 20 companii la nivel mondial care oferă cele mai bune soluții și produse de asigurare în „cyber insurance”. În anul 2017, compania a primit premiul ”Cel mai creativ Broker de asigurare din România”, oferit de Media XPrimm iar în 2019 a primit premiul pentru „Inovație și Digitalizare”, fiind singura companie de brokeraj care a folosit tehnologia RPA pentru operațiunile financiare repetitive. Compania a fost premiată în 2020 de publicația Piața Financiară, la Gala e-finance, cu premiul „e-Risk” pentru cel mai bun produs destinat prevenirii și acoperirii riscului de atacuri cibernetice. 

Leader Team este singura companie de brokeraj în asigurări care a dezvoltat conceptul iDoctor, un program intergrat de servicii medicale naționale și internationale, având la bază un program de asigurări personalizat. 

Statul recrutează experți în transformare digitală din mediul privat

0

La Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării se înființează Grupul Operativ pentru implementarea și monitorizarea reformelor și investițiilor privind transformarea digitală a României. Ministrul Marcel Boloș subliniază: „În acest Task Force care va funcționa în afara organigramei MCID vrem să recrutăm cei mai buni 17 specialiști cu competențe digitale avansate și competențe de management de proiect integrator în domeniul transformării digitale. Mă aștept ca cei mai buni experți din mediul privat să accepte provocarea de a ni se alătura pentru implementarea cât mai rapidă și eficientă a activităților și proiectelor descrise în cadrul PNRR, Componenta 7 – Transformare digitală.”

MCID precizează că „Grupul Operativ (Task Force) pentru transformarea digitală a României va funcționa pe perioada de punere în aplicare a Planului Național de Redresare și Reziliență, din comisia de recrutare putând face parte și reprezentanții instituțiilor responsabile în implementarea Cloud-ului guvernamental, conform Ordonanței aprobate în ședința de Guvern.

Rolul acestei echipe de elită este să asigure implementarea investițiilor și reformelor din PNRR în ceea ce privește transformarea digitală a României urmărind în special 3 priorități:

√       monitorizarea punerii în aplicare a reformelor și a investițiilor legate de domeniul digital, cu accent pe proiectele-cheie 

√       elaborarea de sisteme de management al performanței proiectelor în corelare cu obiective specifice ale pilonului digital 

√       elaborarea și reglementarea cadrului normativ, metodologic și a procedurilor funcționale, operaționale și financiare”

Și ADR angajează alți 50 de experți în transformare digitală

La nivelul Autorității pentru Digitalizarea României se înființează Unitatea pentru Implementarea Programelor de Transformare Digitală (U.I.P.T.D.), care include 50 de experți: „Personalul de specialitate care va face parte din această unitate va desfășura pe perioada derulării PNRR activități de sprijin pentru beneficiarii publici atât pentru implementarea proiectului de Cloud Guvernamental, cât și pentru sprijinul proiectelor de transformare digitală care sunt necesare pentru digitalizarea serviciilor publice ale României.

Ocuparea posturilor se face în baza unei proceduri interne de recrutare și selecție, aprobată prin decizie a președintelui Autorității pentru Digitalizarea României, iar salarizarea specialiștilor se realizează în mod similar Grupului operativ pentru implementarea și monitorizarea reformelor și investițiilor privind transformarea digitală – Task Force din Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării. Vor fi selectați pentru a activa în cadrul Unității, pe durata derulării PNRR, specialiști cu înaltă calificare în domeniul digitalizării și al transformării digitale, cu competențe avansate de management de proiect”.

Ce atribuții vor avea specialiștii în transformarea digitală

√       Verificarea, monitorizarea și elaborarea caracteristicilor tehnice și a arhitecturii de sistem ale componentei de cloud

√       Elaborarea, monitorizarea și verificarea analizelor de procese și de flux pentru transformarea digitală sectorială, precum și a arhitecturii bazelor de date care însoțesc transformarea digitală sectorială

√       Elaborarea, monitorizarea și analiza proceselor ce intervin la nivelul sistemelor informatice ce urmează a fi migrate în cloud-ul guvenamental, precum și dezvoltarea soluțiilor pentru procesele de migrare

√       Monitorizarea și implementarea metodologiilor de testare, precum și sprijinirea beneficiarilor în dezvoltarea aplicațiilor și sistemelor informatice care urmează a fi migrate în cloud-ul guvernamental

√       Asigurarea și fundamentarea evoluției tehnologice (inteligență artificială, internet-ul lucrurilor, criptare și alte analize evolutive similare) a sistemelor informatice în contextul transformării digitale

√       Implementarea managementului calității pentru proiectul de cloud guvernamental, arhitectura bazelor de date și sisteme informatice la nivelul beneficiarilor sau a altor utilizatori din sectorul public

√       Definirea standardelor pentru fluxurile de interoperabilitate între sistemele informatice precum și a oricăror altor categorii de măsuri necesare pentru asigurarea interoperabilității bazelor de date;

√       Sprijinirea beneficiarilor în domeniul securității cibernetice, pentru aplicațiile și sistemele informatice de tip cloud

Operaționalizarea Grupului Operativ din MCID și a Unității pentru Implementarea Programelor de Transformare Digitală din ADR reprezintă un pas important în îndeplinirea jaloanelor și țintelor din cadrul PNNR. Anunțul privind procedura de selecție va fi publicată în curând pe paginile web ale celor două instituții.

Visual Fan, dividende plătite în numerar cu 5% randament net

0

Compania Visual Fan SA, deținătoarea brandului Allview, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, le propune acţionarilor un dividend brut de 0,75 lei/acţiune, cu un randament net de aproximativ 5%.

Adunarea generală ordinare a acţionarilor din data de 27  aprilie va avea pe ordinea de zi două subiecte majore: aprobarea situațiilor financiare pe anul 2021 și distribuirea unor dividende în valoare de cinci milioane de lei, din profitul anului 2021. 

Vsiual Fan subliniază că „propunerea companiei constă în repartizarea a aproximativ 60% din profitul net de 8,43 milioane lei obținut în anul 2021, respectiv suma de 5 milioane lei, sub formă de dividende. Valoarea dividendului brut, cu data plății 22 iunie 2022, este de 0,75 lei/acțiune și acesta conferă investitorilor un randament net de aproximativ 5%, prin raportarea la prețul de 15 lei/acțiune. Acţionarii care beneficiază de dividende sunt cei înregistraţi în registrul acţionarilor emitentului ALW, la data de 15 iunie 2022 (implicit data ex-dividend este 14 iunie). Plata dividendelor către acţionari se va efectua începând cu data de 22 iunie 2022.

Pe ordinea de zi a adunării generale ordinare a acţionarilor din data de 27 aprilie, compania propune aprobarea situațiilor financiare aferente anului 2021.

Pentru anul trecut, Visual Fan a raportat pe activitatea recurentă o creștere a profitului net cu peste 20% faţă de 2020 (de la 7 milioane de lei la aproximativ 8,5 milioane de lei) și o majorare a cifrei de afaceri cu aproape 17% în 2021 față de anul anterior (de la 103 milioane lei la peste 121 milioane lei).

Compania Visual Fan a fost listată la BVB începând cu anul 2021. Acţiunile ALW se tranzacționează pe piaţa AeRO începând cu data de 26 iulie 2021, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acestea fac parte din componenţa celui mai nou indice al BVB, BET-AeRO”. 

Lucian Peticila – CEO Allview

Lucian Peticilă (foto), CEO Visual Fan SA (Allview): „Decizia de acordare a dividendelor se află la baza dorinţei noastre de a recompensa încrederea investitorilor în compania pe care am dezvoltat-o în cei 20 de ani de activitate, dar și să servească drept recunoștință acționarilor care ne-au susținut prin participarea la plasamentul nostru privat realizat în urmă cu aproape un an, celor care au cumpărat acțiunile ALW în toată această perioadă și celor care încă dețin acțiunile noastre. Pentru anul 2022 ne-am propus un plan de dezvoltare solid și proiecte inovatoare, iar strategia noastră de creștere dorim să reiasă inclusiv din această propunere de dividende.” 

Allview (simbol bursier ALW) este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Este prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări. Allview investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot inteligent –  asistent personal. Pentru a rămâne conectați la noutățile Allview, puteți urmări paginile companiei de pe Facebook, YouTube și Instagram”.

Acțiune umanitară a comunității stand-up

0

Comunitatea stand-up – artiștii Costel, Natanticu, Teo, Vio, Dan Badea, Alex Mocanu și Dan Tutu – au desfășurat o acțiune umanitară în beneficiul cetățenilor ucraineni refugiați: spectacolul „Un show pentru oameni”, susținut pro-bono la Berăria H din București. Au participat aproximativ 1000 de oameni. S-au strâns peste 33.000 de euro, încasări din biletele, bani direcționați către Crucea Roșie Română pentru folosire în scop umanitar. Berăria H se alătură inițiativei și va dona jumătate din consumația încasată.

Cei care își doresc să ajute pot face în continuare donații către Crucea Roșie Română:

  • Donații online pe site-ul www.crucearosie.ro
  • Donații prin SMS, la numărul 8825, cu textul UMANITATE; donații în valoare de 2 euro în toate rețelele de telefonie mobilă 
  • Donații prin platforma Revolut 
  • Donații de alimente greu perisabile în magazinele Carrefour, Mega Image și Cora prin programul Banca de Alimente  
  • Donații în conturile campaniei deschise la BRD Agenția Piața Romană:

RO76BRDE410SV07590484100 (lei)

RO12BRDE410SV31714694100  (euro)

RO88BRDE410SV36413794100 (USD) 

În susținerea oamenilor afectați de războiul din Ucraina, Crucea Roșie Română intervine activ pe patru direcții: 

  1. Asigură puncte de informare și asistentă umanitară, permanente, în punctele de frontieră (Vama Siret, Vama Isaccea, Vama Petea, Vama Sighet, Vama Giurgiulești, Aeroportul internațional Iasi, Vama Sculeni, Vama Albița, Vama Rădăuți Prut , Vama Ștefănești, Vama Curtici, Gara de Nord – București, Aeroportul Internațional Otopeni)
  2. Oferă sprijin centrelor de cazare pentru cetățenii ucraineni din fiecare localitate din țară
  3. Efectuează  transporturi umanitare în Ucraina cu materiale de strictă necesitate în funcție de nevoile solicitate de Crucea Roșie din Ucraina 
  4. Colectează donațiile în bunuri în toate cele 47 de filiale de Cruce Roșie din România și asigură distribuirea acestora către cetățenii ucraineni din România sau Ucraina

Conform HG 557 din 2016, Crucea Roșie Română, este o organizație umanitară cu rol de sprijin secundar în asigurarea cazării persoanelor evacuate sau refugiate, asigurarea apei potabile și hranei pentru persoanele afectate sau evacuate, asigurarea și distribuirea ajutoarelor, organizarea primirii și distribuției ajutoarelor umanitare de urgență.