FPPG își consolidează echipa de conducere cu încă trei membri

0

Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), principala organizație reprezentativă pentru sectorul energetic românesc, își consolidează echipa de conducere prin numirea în Consiliul Director a trei membri noi, profesioniști recunoscuți în industrie, respectiv: Răzvan Popescu – CFO Romgaz, Cristian Hubati – Vicepreședinte Operațiuni în Divizia Explorare și Producție a OMV Petrom și Dorin Tudora – Director General CONPET. 

Răzvan Popescu

Datorită experienței dobândite pe parcursul a aproape nouă ani în Banca Națională a României, Răzvan Popescu s-a remarcat de mai bine de un an în pozitia de CFO al celui mai mare producător de gaze naturale din România – ROMGAZ SA. Domnia sa este implicat încă de la numirea în funcție în procesul de preluare a participației ExxonMobil și crede cu tărie în reușita acestui proiect.  

Cristian Hubati

Cristian Hubati are o vastă experiență în industria de petrol și gaze, cu o expunere integrată în zona de Downstream și în cea de Explorare și Producție, atât la nivel național, cât și internațional, acumulată de-a lungul carierei sale prin numeroase funcții și proiecte în cadrul OMV Petrom, OMV Abu Dhabi și Rompetrol. 

Dorin Tudora

Dorin Tudora se află la al doilea mandat în funcția de Director General al CONPET, unde anterior a ocupat diverse funcții de conducere – Manager HSEQ, Șef Biroul Siguranță Conducte și Instalații, Responsabil cu activitățile privind securitatea infrastructurilor critice ale Sistemului Național de Transport prin Conducte, Responsabil cu activitățile de protecție a mediului. 

„Sectorul energetic românesc va trece prin transformări fără precedent, pentru a ține pasul cu schimbările majore ce au loc la nivel european, în principal ca urmare a politicilor de mediu, a revoluției digitale și a noilor provocări de securitate a aprovizionarii cu energie. Energia reprezintă coloana vertebrală pentru orice economie, așa că vocea profesioniștilor în domeniu trebuie să fie mai ascultată ca oricând. De aceea, ne bucurăm să anunțăm consolidarea echipei noastre de conducere cu experți ale căror rezultate vorbesc de la sine. Le urăm tuturor bun-venit!”, declară Franck Neel, președintele Consiliului Director al FPPG.



Fondată în anul 1991, Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) reprezintă cadrul de dezvoltare, dialog și gestionare eficientă a resurselor din sectorul energetic din România. În cadrul FPPG activează o echipă consolidată de profesioniști, care au obținut recunoaștere atât pe plan intern, cât și la nivel internațional, ce demonstrează că Federația este un pilon al sistemului energetic românesc.

Zece căi prin care companiile își pot reduce costurile cu energia și gazele naturale. Care sunt scutirile și exceptările de la plata accizelor pe care le pot aplica

Autori: Mihai Petre, Director, Consultanţă Vamală
Daniela Neagoe, Senior Manager, Comerţ Internaţional, EY România

Inflația a atins, mai devreme decât se estimase, două cifre – 10%, gazele scumpindu-se cu 46%. Presiunea pe costuri, atât pentru agenții economici, cât și pentru consumatorii finali este din ce în ce mai mare. Cu alte cuvinte, este momentul să reamintim agenților economici că există anumite situații prevăzute clar atât de normele europene – Directiva de accize, dar și de legislația noastră (Codul Fiscal), în care pot aplica pentru exceptări sau scutiri de la plata accizelor pentru produse energetice (motorină, benzină), gaze, energie electrică și, astfel, își pot optimiza costurile. Care sunt acestea și cum trebuie să procedeze companiile?

Codul Fiscal prevede, cum spuneam, situații în care companiile pot apela fie la scutirea directă sau indirectă (mai întâi, compania plătește accizele, care sunt restituite ulterior) la plata accizelor. Iată, în continuare, care sunt cazurile concrete:

1.dacă agenții economici folosesc produsele energetice, gazele sau energia electrică pentru producția de energie electrică sau pentru menținerea capacității de a produce energie electrică

2.dacă utilizează produsele energetice, gaze sau energie electrică pentru producția combinată de energie electrică și energie termică 

3.dacă injectează gaze sau produse energetice în furnale sau în alte agregate industriale în scop de reducere chimică, ca aditiv la cocsul utilizat drept combustibil principal.

În aceste situații, companiile pot aplica scutirea directă de la plata accizelor, cu respectarea mai multor condiții, între care, cea mai importantă, presupune ca beneficiarul scutirii să solicite eliberarea unei autorizații de utilizator final.

4.dacă utilizează produsele energetice, gazele sau energia drept combustibil pentru încălzire de către spitale, sanatorii, aziluri de bătrâni, orfelinate și alte instituții de asistență socială, instituții de învățământ și lăcașuri de cult. În această situație, companiile trebuie să știe că, pentru a putea beneficia de scutirea directă de la plata accizelor, este necesar să notifice autoritatea vamală teritorială, notificare ce va fi ulterior transmisă și furnizorilor

5.dacă energia electrică este produsă din surse regenerabile de energie (de exemplu, eoliană, solară, geotermală).

Scutirea, în această situație, ca și în cele prezentate la punctele următoare mai jos, se acordă tot în baza notificării transmise de producătorul de energie electrică la autoritatea vamală teritorială. Consumatorii casnici producători de energie electrică nu au obligația de a notifica autoritatea vamală teritorială pentru a beneficia de scutire.

6.utilizează gazele și energia în alte scopuri decât în calitate de combustibil pentru motor sau combustibil pentru încălzire

7.dacă există utilizare duală – atât în calitate de combustibil pentru încălzire, cât și în alte scopuri decât pentru motor sau pentru încălzire. Utilizarea produselor energetice pentru reducerea chimică și în procesele electrolitic și metalurgic se consideră, de pildă, a fi utilizare duală

8.dacă utilizează energia electrică în principal în scopul reducerii chimice și în procesele electrolitice și metalurgice

9.dacă utilizarea energiei electrice reprezintă mai mult de 50% din costul unui produs

10.dacă utilizează gazele sau energia în procese mineralogice (de exemplu fabricarea sticlei, cimentului, varului și ipsosului).

Recomandăm agenților economici care au utilizări de energie electrică și gaze naturale ce se regăsesc în descrierile de mai sus să analizeze și să ia în considerare implementarea acestei facilități. Faptul că ele există, că sunt prevăzute atât la nivel național, cât și european, înseamnă că acestea pot sau au fost deja implementate de alți jucători de pe piață. Neutilizarea acestora poate provoca dezavantaje financiare pentru agenții economici care nu le folosesc. 

Accelerare și finanțare de 20.000 de euro pentru inovații tehnologice care îmbunătățesc viețile copiilor

0

Cea de-a patra ediție a programului Innovators for Children deschide înscrierile pentru proiecte și soluții tehnologice inovatoare, care aduc un impact pozitiv calității vieții copiilor și adolescenților din România. Programului de accelerare, inițiat în 2019 de către Impact Hub Bucharest și Impact Hub Basel, se alătură în 2022 și UiPath Foundation, în calitate de Partener Strategic, și BRD și Mastercard, în calitate de sponsori ai programului.

Innovators for Children 2022 caută startupuri și antreprenori sociali care dezvoltă cu ajutorul tehnologiei soluții pentru sănătatea fizică și emoțională a copiilor, educație, nutriție și alimentație, siguranță, drepturile copiilor în era digitală și alte domenii care ar putea contribui la o viață mai bună pentru copiii și adolescenții cu vârsta între 0-18 ani. 

„Suntem foarte entuziasmați să cunoaștem o nouă serie de soluții cu sens și impact pentru copiii și adolescenții din România, mai ales că experiența primelor trei ediții a arătat cât de frumos se pot dezvolta astfel de proiecte atât în timpul, cât și după încheierea programului. Suntem de asemenea recunoscători partenerilor și sponsorilor cu care pornim la drum anul acesta și care ni s-au alăturat în misiunea de a susține împreună acele inițiative care contribuie la un viitor mai bun pentru generațiile următoare”, spune Irina Simulescu, Incubation Manager Impact Hub Bucharest.

„Ne-am alăturat cu foarte multă încredere acceleratorului Innovators for Children al Impact Hub Bucharest. Împărtășim o viziune comună privind nevoia reală de a găsi și de a susține acele startupuri și ONG-uri care dezvoltă soluții tehnologice inovatoare și scalabile, care pot genera un impact semnificativ în educația, sănătatea și siguranța tuturor copiilor și adolescenților din România, incluzându-i pe cei mai vulnerabili în acest proces”, declară Raluca Negulescu-Balaci, Director Executiv, UiPath Foundation.

Programul este structurat în două etape principale. Astfel, în primele 2 luni, între 10 și 15 startupuri selectate vor trece printr-un proces de accelerare, în care se vor concentra pe construirea și validarea unui model de afacere și vor beneficia de sesiuni de training, mentorat, consultanță și întâlniri de feedback, urmând ca apoi să participe la o conferință online de networking cu specialiști, antreprenori și ONG-uri relevante din domeniul wellbeing-ului copiilor din România și Elveția.  

După această etapă, participanții își vor prezenta soluțiile în cadrul Pitch Day, eveniment public în urma căruia vor fi selectați finaliștii. Apoi, aceștia vor intra într-o etapă de trei luni de dezvoltare a soluțiilor și vor avea acces la finanțare nerambursabilă în valoare totală de 20.000 euro și la o campanie de imagine cu apariții relevante în media.

Până pe 12 iunie se pot înscrie în program ONG-uri, antreprenori sociali și startupuri tech din toată țara care au o idee, sunt în stadiul de prototip sau au, de maximum 1 an, o soluție disponibilă comercial pe piață la data finalizării perioadei de înscriere. Sunt căutate în special soluții tehnologice scalabile.

Înscrierea proiectelor se face prin completarea formularului de pe site-ul www.innovatorsforchildren.org, iar participarea este gratuită, în baza confirmării din partea organizatorilor. 

Echipa de mentori de anul acesta este formată din: Adina Crețu, Director programe Impact Hub Bucharest, Diana Certan, Director Executiv Organizația Umanitară CONCORDIA, Raluca Negulescu-Balaci, Director Executiv  UiPath Foundation, Horia Velicu, Head of Innovation Lab BRD și Mădălina Putineanu, Managing Director Parenting Ads.

De la începutul programului, în cele trei ediții de până acum, 12 proiecte câștigătoare au fost susținute și au primit o finanțare totală în valoare totală de 231.000 euro, iar toți participanții din cadrul acceleratorului au beneficiat de peste 150 de ore de mentorat și training. Suma totală a investițiilor și finanțărilor primite de aceștia după încheierea programului depășește 3,8 milioane de euro. 

Reff & Asociații | Deloitte Legal, confirmată din nou de EMEA Legal 500 între liderii societăților de avocați în nouă arii de practică

0

Reff & Asociații | Deloitte Legal a fost desemnată din nou drept unul dintre liderii societăților de avocați de către publicația independentă internațională Legal 500 în nouă arii de practică: imobiliare și construcții, financiar-bancar, drept comercial și fuziuni și achiziții, dreptul muncii, fiscalitate, litigii, concurență, PPP și achiziții, tehnologie, media și telecomunicații. Clasamentul evaluează societățile de avocați din peste 150 de jurisdicții pe baza opiniilor a 300.000 de reprezentanți ai departamentelor juridice ale companiilor, a informațiilor din formularele de înscriere trimise de firmele de avocați și a interviurilor cu clienți și profesioniști în domeniu.

Echipa Reff & Asociații | Deloitte Legal specializată în domeniul imobiliar și al construcțiilor a fost confirmată ca făcând parte din categoria celor de top (Tier 1) pentru al cincilea an consecutiv. Echipa, apreciată de clienți drept „foarte profesionistă”, oferă clienților locali și internaționali servicii complete și este extrem de activă atât în tranzacții, cât și în proiecte de dezvoltare. Liderul practicii, Irina Dimitriu, Partener, descrisă de clienți ca fiind „un avocat de primă clasă care posedă excelente abilități tehnice și de negociere”, este inclusă și anul acesta în topul Legal 500 al celor mai buni avocați în domeniu („Leading Individual”). Simona Iacob și Larisa Popoviciu, Senior Managing Associates, se află, de asemenea, printre avocații recunoscuți individual de către clasament. 

Echipa specializată în domeniul financiar-bancar este recunoscută pentru „foarte buna cunoaștere a industriei și a pieței (atât în România, cât și la nivelul UE) și pentru experiența sa în finanțări, tranzacții cu portofolii de credite, fuziuni și achiziții în sectorul financiar, aspecte legate de reglementare, fintech și servicii de plată. Andrei Burz-Pînzaru, Partener și liderul practicii, este considerat un „profesionist excelent, capabil să ofere soluții chiar și în cele mai complicate spețe”, iar Andreea Șerban, Senior Managing Associate, este recomandată drept „Rising Star” în domeniu.

Practica de drept comercial și fuziuni și achiziții oferă o „experiență excelentă” clienților, care apreciază „etica de care dă dovadă atunci când interacționează cu clienții, dar și cu celelalte părți”, precum și impactul pozitiv general asupra tuturor proiectelor de drept comercial și de fuziuni și achiziții în care este implicată. Echipa este recomandată ca fiind foarte experimentată în asistența acordată companiilor și fondurilor de capital privat și pentru implicarea în tranzacții majore din domeniile transport, producție, retail și IT. De asemenea, avocații din această practică oferă asistență în proiecte majore și complexe de reorganizare de grup și de guvernanță corporativă, iar clienții apreciază beneficiile abordării multidisciplinare, care conferă Reff & Asociații | Deloitte Legal caracteristici unice în rândul furnizorilor de servicii juridice pe această piață. Georgiana Singurel, Partener și liderul echipei, este recomandată pentru serviciile personalizate pe care le asigură, iar Diana Fejer, Senior Managing Associate, este descrisă drept unul dintre avocații cheie în acest domeniu.

Echipa Reff & Asociații | Deloitte Legal specializată în dreptul muncii este recunoscută de Legal 500 pentru capacitatea  de a oferi asistență valoroasă în chestiuni care țin de acest domeniu atât la nivel național, cât și transfrontalier, pentru spiritul de inițiativă și nivelul ridicat de cunoștințe. Practica este experimentată și în negocieri colective cu sindicate, proceduri de concediere, strategii care țin de forța de muncă și integrări și reorganizări în urma unor tranzacții. Florentina Munteanu, Partener și liderul practicii, este recunoscută pentru experiența sa vastă, iar Gabriela Ilie, Senior Managing Associate, este recomandată drept „Rising Star” și unul dintre avocații cheie specializați în acest sector în România.

Echipa specializată în controverse și dispute fiscale, care a fost recent implicată în cazuri importante pentru unii dintre liderii de piață în energie și servicii financiare, este descrisă drept o „practică puternică” și este recomandată pentru proiectele sale internaționale, care beneficiază de apartenența la rețeaua Deloitte, pentru experiența în domeniul taxelor directe și indirecte, precum și în domeniul prețurilor de transfer, în taxe vamale, de mediu și de tip claw-back. Liderul practicii este Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener. Bogdan Mărculeț, Senior Managing Associate, este recunoscut pentru „vasta sa experiență” și recomandat drept „Rising Star” și unul dintre avocații cheie în domeniu, iar Laura Epure (Spiridon), Senior Associate, este printre avocații recunoscuți individual de către clasament.

Reputația în creștere a practicii Reff & Asociații | Deloitte Legal de soluționare a disputelor (litigii) comerciale și administrative este recunoscută prin avansarea acesteia în categoria de nivel 3 (Tier 3). Echipa este descrisă ca fiind o practică „mare și experimentată”, recunoscută pentru abordarea sa multidisciplinară, bazată pe „colaborarea strânsă cu alte departamente din firmă sau din Deloitte”. Clienții remarcă, de asemenea, capacitatea echipei de a gestiona o gamă largă de tipuri de litigii, inclusiv arbitraj internațional și procese administrative, precum și dispute în materie de concurență și acțiuni comerciale mai ample, cum ar fi litigiile corporative și privind acționarii. Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener și liderul practicii, este apreciat de clienți pentru concentrarea pe strategia de ansamblu și obiectivele lor comerciale și pentru experiența sa vastă, iar Alina Stan și Ana Galgoțiu-Săraru, Managing Associates, sunt menționate printre avocații recunoscuți individual de către clasament pentru contribuția lor, care a adus la rezultate foarte bune în cazuri cu miză mare.

Echipa specializată în domeniul legislației la nivelul UE și al concurenței reprezintă clienți din industrii puternic reglementate, cum ar fi cea farmaceutică și a serviciilor financiare, și este apreciată pentru „atitudinea sa extrem de profesionistă și colaborarea excelentă” și pentru succesele notabile din ultimul an. Echipa oferă, de asemenea, asistență cu privire la decizii strategice, inclusiv proceduri de notificare a concentrărilor economice aferente tranzacțiilor de tip fuziuni și achiziții, implementarea unor programe de conformare internă sau structurarea acordurilor de distribuție și comercializare. Florentina Munteanu, Partener și liderul practicii, are aproape 20 de ani de experiență în domeniu, iar Andrea Grigoraș, Senior Managing Associate, este recomandată drept unul dintre avocații cheie în domeniu.

În domeniul parteneriatelor public-private (PPP) și al achizițiilor publice, firma are experiență vastă în proiecte publice și proceduri de achiziții publice și colaborează atât cu jucători tradiționali din sectorul privat, respectiv societăți de construcții, cât și cu instituții financiare internaționale, cum ar fi Banca Mondială, și cu organizații non-profit, precum Asociația Dăruiește Viață. Practica Reff & Asociații | Deloitte Legal este implicată constant în proiecte-cheie din domeniile sănătate, petrol și gaze și utilități. Georgiana Singurel, Partener, conduce echipa.

Practica specializată în tehnologie, media și telecomunicații (TMT) este descrisă de clienți ca fiind „foarte talentată, dedicată și concentrată pe găsirea celor mai bune soluții” și este recunoscută pentru implicarea sa în proiecte de digitalizare din domeniul serviciilor financiare, inclusiv pentru consultanța privind aspectele legate de reglementare și asistența în domenii precum comerț electronic, conformare și confidențialitatea datelor. Clienții apreciază în mod deosebit oferta inovatoare de servicii juridice în domeniul TMT, diversificată prin afilierea la rețeaua Deloitte, precum și cunoștințele juridice, abordarea profesionistă, comunicarea continuă și sprijinul oferit. Georgiana Singurel, Partener, conduce această echipă, care oferă consultanță companiilor mari din domeniile retail, telecomunicații și energie, iar Silvia Axinescu, Senior Managing Associate, este printre avocații recunoscuți individual de către clasament pentru „spiritul de inițiativă și modul în care interacționează și comunică clienților aspectele juridice esențiale pentru proiect”.

BCR lansează chatbot-ul ADA

0

Banca Comercială Română (BCR) lansează chatbot-ul ADA, asistentul virtual care oferă informații corecte și rapide, atât pe zona de activitate de retail, cât și pe cea corporate. ADA reprezintă o schimbare pentru asistența virtuală bancară, fiind primul chatbot din România care asigură și suport pe programe de finanțare și răspuns instant antreprenorilor în legătură cu fondurile europene și naționale relevante pentru afacerea lor. În plus, chatbot-ul BCR oferă asistență generală, dar și informații personalizate despre produsele sau serviciile deținute de clienții persoane fizice.

ADA se alătură echipei BCR, ca parte integrantă din ecosistemul digital George. Colegii noștri au construit un chatbot cu adevărat inteligent din dorința de a răspunde clienților mai bine, mai rapid, cu un grad mare de acuratețe. ADA este rezultatul modului de lucru agil din BCR, dar și a felului în care putem utiliza transformarea digitală, ca să fim mai eficicienți și mai receptivi la nevoile clienților. Punem clientul în centrul tuturor proiectelor pe care le dezvoltăm și țintim să oferim interacțiuni care să-i asigure cea mai bună experiență bancară și soluții pentru alegeri financiare inteligente”, a declarat Cristian Mustață, Director Executiv Adjunct, Distribuție Retail BCR.

ADA poate prelua un număr mare din solicitările venite către platformele BCR de interacțiune cu clienții. Este un sistem evolutiv, care învață și se perfecționează cu ajutorul fiecărei conversații, după ce în perioada de implementare și testare a fost expus la peste 25.000 de posibile întrebări. Pentru antreprenori oferă, în mai puțin de 10 minute, informații cu privire la opțiunile de dezvoltare a unei afaceri sau de accesare a unor finanțări din fonduri europene și naționale. 

ADA reprezintă o premieră pentru industria bancară din România, fiind primul chatbot care oferă informații despre programele de finanțare disponibile, atât europene, cât și naționale. Prezintă variantele potrivite, în funcție de profilul și sectorul de activitate al firmei, și ne ajută în activitatea de consiliere a clienților. Toate aceste informații, disponibile în orice moment al zilei, și răspunsurile simple la preocupările companiilor sunt un alt pas important pe care îl facem pentru dezvoltarea mediului antreprenorial și susținerea absorției de fonduri nerambursabile”, a declarat Oana Bâra, Coordonator Programe de Finanțare BCR.

ADA are la bază platforma conversaționala Druid, care oferă instrumente bazate pe inteligență artificială, ceea ce permite oferirea de noi experiențe digitale. În următoarea perioadă, ADA va învăța să ajute clienții cu operațiuni de tip self service și, bineînțeles, cu răspunsul pentru orice întrebare pe care o vor adresa.

Pentru persoane fizice, ADA este disponibilă pe site-ul BCR www.bcr.ro și răspunde la întrebările cu răspunsuri predefinite, precum și la opțiunile de tip self-service prin care oferă detalii despre soldul conturilor, despre produsele de economisire, credite și carduri de credit, precum și despre operațiunile de management card, precum blocări de card sau regenerări.

Pentru un dialog eficient cu ADA pe zona de programe de finanțare, antreprenorii trebuie să ofere informații legate de:

  • Firma pentru care doresc să obțină finanțarea – dacă este una care funcționează deja sau are în vedere să deschidă un nou business?
  • Dimensiunea întreprinderii – microîntreprindere, IMM sau întreprindere mare. Dacă nu cunosc categoria întreprinderii, ADA îi va ajuta pe antreprenori să afle în ce categorie se încadrează întreprinderea utilizând mai mulți indicatori financiari
  • Localizarea sediului firmei și a investiției pentru care doresc finanțare nerambursabilă
  • Domeniul de activitate în care activează firma și cel pentru care caută finanțare
  • Descrierea sumară a proiectului pentru care doresc să obțină finanțarea
  • Informații cu privire la alte finanțări europene sau naționale obținute în trecut de către afacerea antreprenorului

Mai multe detalii despre ADA pot fi găsite la www.bcr.ro/ro/ada și www.bcr.ro/ro/business/ada

Viața de student în pandemie: Nepotismul bate CV-ul, iar sistemul „pile, cunoștințe, relații” rămâne o realitate

0

A. Abuzul de substanțe și alimente este în creștere printre studenți: 16,7% consumă mai mult alcool  decât înaintea pandemiei, 20,5% fumează mai multe țigări, 42,2% mănâncă mai nesănătos.

B. 72,3% dintre studenți au nivelul de stres și anxietate crescut, iar 9% dintre ei au gânduri suicidale.  Principala lor sursă de anxietate (46,4% dintre respondenți) sunt fake-news. 

C. La întrebarea: „Care crezi că este cea mai mare problemă cu care se confruntă generația ta?”, cei  mai mulți, 37,7%, au indicat „Nepotismul și favorizarea celor cu pile și relații”. 

Acestea sunt doar câteva dintre concluziile sondajului „Viața studenților în pandemie” – un amplu sondaj  online realizat între 6 ianuarie 2022- 2 martie 2022 cu participarea a 3.407 respondenți, studenți care își  desfășoară studiile în universități din 22 de orașe din România.  

„Viața studenților în pandemie” este un prim proiect al Stării Națiunii Studențești. Starea Națiunii  Studențești este rezultatul unui parteneriat format din 34 de asociații studențești de peste tot din România.  Acest parteneriat este menit să atragă atenția asupra problemelor studenților din România și a dificultăților  cu care s-au confruntat în pandemie cât și dincolo de ea, probleme deseori ignorate la nivel instituțional.  Puteți afla mai multe despre Starea Națiunii Studențești pe www.stareastudentilor.ro , pe  https://www.facebook.com/stareastudentilor, sau https://www.instagram.com/stareastudentilor/. 

Concluziile sondajului „Viața Studenților În Pandemie” ne arată că problemele studenților depășesc  simplul cadru al educației, și ating aspecte legate de sănătate, egalitate de șanse și multe alte lucruri foarte  importante pentru viitorul lor și al nostru, al tuturor. Astfel: 

Studenții români se bucură de un bun nivel de sprijin, sunt pasionați și antreprenoriali… 

Astfel, conform răspunsurilor primite, 82,1% dintre studenții români se înțeleg bine sau foarte bine cu  părinții, și 68,4% consideră calitatea vieții lor ca fiind bună sau foarte bună. Totodată, 60,1% sunt optimiști sau  foarte optimiști în legătură cu situația lor material în următorii 5 ani. Pentru majoritatea dintre ei, cea mai  mare prioritate o are sănătatea, 57,9%, urmată de siguranța financiară, 56,4%, și cariera profesională, 55,5%. 

În educație și carieră, studenții doresc mai multe opțiuni, mai ales la nivel de desfășurare a cursurilor  exclusiv online, pentru care optează 58,5%. Mai mult, 43,1% aleg să urmeze cursurile unei facultăți din  pasiunea pentru un anumit profil, și doar 25,8% în funcție de necesitatea de a avea diploma pentru o anumită  carieră (25,8%). Studenții români sunt mai degrabă antreprenoriali, 28% dorind să-și deschidă firma proprie  mai degrabă decât să găsească un job în sectorul public, care este o prioritate pentru 22,8%, sau în cel privat,  22,2%.

…Dar sănătatea lor mintală are de suferit, iar abuzul de alcool, tutun și alimente e în creștere… 

Sondajul evidențiază însă și presiunile la care sunt supuși studenții, agravate în multe privințe de către  pandemie. 71,9% dintre ei au avut probleme cu sănătatea mintală, dar serviciile de consiliere psihologică nu  par a fi deosebit de disponibile- 53,4% din ei nu au vorbit niciodată cu un psiholog despre problemele lor.  72,3% dintre studenți au nivelul de stres si anxietate crescut, iar 9% dintre ei au gânduri suicidale. 46,4%  dintre ei au suferit de pe urma anxietății provocate de fake news, 10,2% de pe urma abuzului verbal, și 5,9%  din cauza bullyingului online.  

Mai mult, abuzul de substanțe și alimente este în creștere printre studenții din România: 16,7% consumă  mai mult alcool ca înaintea pandemiei), 20,5% fumează mai multe țigări, la care se adaugă faptul că 42,2%  mănâncă mai nesănătos. 

…Lucru care afectează negativ încrederea lor în viitor 

La acestea se adaugă și fenomene sociale mai largi. Astfel, întrebați care sunt cele mai mari probleme cu  care se confruntă generația lor, 37,7% indică nepotismul și favorizarea celor cu pile și relații, urmat de lipsa  accesului la locuințe la prețuri rezonabile- 13,9%.  

Ca urmare, 38,3% dintre respondenți sunt de acord puțin sau foarte puțin cu faptul că România este un  loc bun în care să îți trăiești viața, în timp ce doar 21.2% dintre respondenți, sunt de acord mult sau foarte  mult cu acest lucru. Numărul de studenți care își doresc puțin sau foarte puțin să emigreze este de 35,9%,  puțin mai mare decât numărul celor care își doresc mult sau foarte mult să emigreze, de 31.9%. 25,4 %  dintre studenți sunt neutri în privința emigrării. 

Concluziile sondajului ne oferă imaginea unei generații ambițioase, pasionate, antreprenoriale, dar al  cărei progres este frânat de creșterea tot mai accentuată a problemelor de sănătate mintală, abuz de alcool,  țigări și alimente, precum și a diferite fenomene cu care se confruntă în societate (de la problema fake-news  până la lipsa egalității de șanse).  

Este foarte important ca instituțiile care au în sarcină probleme legate de studenți să se aplece cu  mai multă atenție asupra fenomenelor semnalate în acest sondaj și a dificultăților cu care tinerii s-au  confruntat în pandemie cât și dincolo de ea, probleme deseori ignorate la nivel instituțional. De aceea,  sondajul va fi urmat în perioada următoare de o serie de dezbateri pe baza celor mai importante concluzii ale  sale, cu participarea a numeroși studenți, profesori, și altor factori de decizie, atât din educație cât și din alte  domenii. 

Arctic a depășit 2 milioane de mașini de spălat rufe produse la fabrica din Ulmi și anunță dublarea capacității de producție

0

Compania Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, a depășit două milioane de mașini de spălat rufe produse în fabrica din Ulmi, prima unitate de producție Industry 4.0 din țară, unde a fost pusă în funcțiune recent și cea de-a doua linie de producție.

Astfel, capacitatea fabricii din Ulmi se va dubla, ajungând la 2,2 milioane de electrocasnice produse anual. Investiția în cea de-a doua linie de producție se ridică la peste 37,8 milioane de euro. În prezent, în unitatea din Ulmi sunt fabricate peste 300 de modele de mașini de spălat rufe cu diverse dotări, destinate atât pieței locale, cât și consumatorilor din 47 de alte țări – 30 din Europa și 17 pe alte continente. Exporturile se ridică la 80% din producția anuală.

Prin operaționalizarea completă a celei de-a doua linii de producție din Ulmi, Arctic va realiza anual în țară peste 5 milioane de electrocasnice. Împreună cu cei 46 de furnizori locali, Arctic a contribuit decisiv la consolidarea acestei industrii, transformând România într-un jucător important în plan regional. În același timp, fabrica din Ulmi constituie un model de utilizarea eficientă a energiei, materialelor și resurselor, în acord cu viziunea centrată pe sustenabilitate a Arctic și a grupului Arçelik”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic. 

Inaugurată la finele anului 2019, fabrica Arctic din Ulmi integrează cele mai recente tehnologii în materie de robotizare, inteligență artificială, machine learning sau procese de automatizare, fiind astfel una dintre cele mai moderne facilități de producție din întreaga lume. Investițiile totale în unitatea de producție depășesc 160 de milioane de euro. 

În prezent, peste 200 de roboți sunt implicați în procesul de producție, generând o creștere a productivității cu 30%. Construit pe un teren de 700.000 de metri pătrați, centrul de producție din Ulmi încorporează sisteme automate pentru manipularea și depozitarea componentelor, controlul calității fiind în totalitate automatizat. Peste 70% din operațiunile de producție au la bază sisteme autodeterminate și autogestionate prin intermediul aplicațiilor de tip Industrial Internet of Things (IioT). Acestea colectează informații în timp real din aproximativ 22.000 de puncte de generare, adăugându-le la o bază de date ce cuprinde milioane de produse și componente. 

Până în prezent, în departamentele de Cercetare și Dezvoltare au fost desfășurate peste 500.000 de ore de testare. Fabrica din Ulmi a fost recunoscută de Forumul Economic Mondial ca fiind una dintre cele mai inovatoare  din lume, parte din rețeaua Advanced 4th Industrial Revolution Lighthouse.

Datorită implementării tehnologiilor care funcționează după principiile Industry 4.0, producția de mașini de spălat rufe din Ulmi generează un impact redus asupra mediului. Apa utilizată în procesul de producție este refolosită în proporție de 70%, până în prezent, prin sistemele inteligente de tratare a apelor reziduale și de colectare a apei pluviale, fiind reciclată o cantitate de aproximativ 46.000 de metri cubi de apă, echivalentul a 17 bazine olimpice. În plus, grație sistemelor avansate pe care le integrează, consumul de energie per produs a fost diminuat cu 30%. Fabrica este dotată cu sursă de energie regenerabilă, sistemul fotovoltaic producând până în prezent peste 2,6 milioane de kWh, ceea ce a dus la o reducere cu aproximativ 835 de tone a emisiilor de CO2. 

Fabrica din Ulmi deține numeroase acreditări care recunosc meritele din domeniul producției sustenabile, fiind singura unitate de producție din România care a primit certificarea LEED Platinum, cel mai înalt nivel dintre certificările LEED. 

Arctic mai deține și operează în România cea mai mare fabrică de produse electrocasnice din Europa Continentală, la Găești, unde s-au produs până acum peste 40 de milioane de aparate frigorifice, ce au fost exportate în peste 80 de țări.

Transparența fiscală la un nou nivel: mass-media, concurența și administrațiile fiscale vor avea acces la rapoartele „Country by Country reporting”

0

_________________

Miruna Lungu, Senior Manager PwC România
Alexandru Ardei, Manager PwC România

Directiva privind raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR), ce vizează sporirea transparenței fiscale a grupurilor multinaționale, a fost adoptată după mai bine de cinci ani de la prima propunere a Comisiei Europene. Directiva a intrat în vigoare pe 21 decembrie 2021 și se adresează, în primă fază, doar grupurilor multinaționale cu venituri consolidate de cel puțin 750 de milioane euro, pentru ultimele două exerciții financiare consecutive, a căror companie mamă este stabilită în UE, și grupurilor a căror companie mamă este stabilită în afara UE, însă are filiale sau sucursale medii sau mari conform unor criterii definite la nivelul UE.

Transpunerea directivei în legislația națională a fiecărui stat membru UE va trebui să aibă loc cel târziu la data de 22 iunie 2023, iar prevederile vor deveni aplicabile începând cu cel târziu 22 iunie 2024. Astfel, primul an fiscal de raportare publică va fi 2025, cu termen limită de depunere 31 decembrie 2026 (presupunând anul fiscal ca fiind cel calendaristic).

Care e scopul expunerii publice a  informațiilor
conținute în rapoartele CbCR?

Scopul directivei privind raportarea publică CbCR nu este doar de a introduce un nou instrument de transparență fiscală privind impozitul pe profit al multinaționalelor, ci și de a spori atenția publicului asupra unor informații ce până recent ajungeau în lumina reflectoarelor doar în cazuri extreme, de regulă cu caracter litigios. 

În esența, demersul UE este de a crește transparența fiscală, ca mecanism important pentru buna funcționare a pieței interne. Această directivă va cere companiilor multinaționale să raporteze unde își realizează profiturile și unde își plătesc impozitul, ceea ce este mai important ca niciodată pentru a asigura o redresare economică echitabilă din criza pandemică actuală. De asemenea, din perspectiva administrațiilor fiscale, acest demers vine să completeze lista inițiativelor menite să contribuie la diminuarea acțiunilor care au ca finalitate evitarea plății impozitelor și taxelor. 

Când, unde și de către cine trebuie depus raportul CbC? Care este obligativitatea și condițiile raportării publice pentru fiecare țară în parte (CbCR) în România?

Directiva vizează atât grupurile a căror companie mamă este stabilită în UE, cât și grupurile a căror companie mamă este stabilită în afara UE, însă are filiale sau sucursale medii sau mari conform cifrei de afaceri în UE (obligația de raportare revine filialelor din UE sau sucursalelor grupului).

În același timp, sunt exceptate de la raportarea publică CbCR companiile din sectorul bancar ce sunt deja supuse raportării publice în temeiul Directivei 2013/36/UE.

Raportul anual va trebui să fie disponibil pe website-ul entității care face obiectul obligației de raportare. Odată publicat, raportul va rămâne accesibil publicului pentru o perioada minimă de cinci ani consecutivi.

Este posibilă amânarea publicării informațiilor financiare?

Directiva cu privire la raportarea publică pentru fiecare țară („CbCR”) stârnește anumite întrebări cu privire la impactul asupra confidențialității datelor comerciale strategice și la riscul unei interpretări eronate a anumitor agregări fiscale. În acest sens, rămân puse în vedere anumite clauze de salvgardare, precum amânarea unei publicări a informațiilor financiare ce ar putea cauza prejudiciu comercial semnificativ, pentru o perioadă de cel mult 5 ani, cu prezentarea în prealabil a unor dovezi ce susțin faptul că ar putea cauza prejudiciu comercial.

Care este impactul directivei asupra companiilor?  

Pentru companii este importantă evaluarea progresului transpunerii directivei în legislația națională a fiecărui stat membru UE cât și impactului directivei asupra activităților desfășurate de acestea.

Totodată, impactul va fi evaluat si de către Comisia Europeană până la data de 22 iunie 2027, iar această revizuire va examina în special dacă este oportun să fie extinsă obligativitatea de raportare și la companiile mai mici.

De ce CbCR public nu este o simplă cerință de raportare suplimentară?

La prima vedere, pare că grupurile multinaționale (inclusiv cele prezente local) vor trebui să adauge încă un proiect pe lista lor tot mai mare de proiecte de conformare fiscală. 

Cu toate acestea, noile cerințe de raportare nu vor furniza nicio informație suplimentară autorităților fiscale, așa că pare greu de văzut cum vor exista beneficii de creștere a veniturilor la nivelul guvernelor statelor membre. 

Partea nevăzută este însă că publicarea de informații precum veniturile realizate, numărul de angajați, precum și cuantumul impozitelor plătite în fiecare stat UE poate crea un prejudiciu serios de imagine. Aceste date urmează a fi supuse atenției opiniei publice, într-un proces fără judecător, juriu sau drept la apărare.

În consecință, recomandarea noastră ar fi ca grupurile multinaționale ca întreg, dar și filialele lor din România să pună la punct o strategie coerentă de comunicare în jurul taxelor plătite.

40 dintre primele 50 cele mai mari despăgubiri pentru locuințe în 2021 au fost achitate în urma incendiilor

0

În medie, în țara noastră se produc 19 incendii/zi. 40 din primele cele mai mari 50 de despăgubiri achitate anul trecut de asigurătorii Membri UNSAR în baza asigurărilor de locuințe, respectiv 80% dintre acestea, au fost cauzate de incendii. Valoarea totală a despăgubirilor achitate în aceste cazuri se ridică la 9,5 milioane RON, în creștere cu 3,7% față de 2020. Astfel, valoarea medie a unei daune produse de acest risc a fost de aproximativ 237.000 lei (48.300 EUR). În 2021, asigurătorii Membri UNSAR au plătit despăgubiri de peste 10,4 milioane RON în baza asigurărilor de locuințe pentru cele mai mari 50 dosare de daună.

De altfel, incendiul rămâne pericolul cel mai des menționat de către români atunci când se referă la riscurile care pot afecta locuințele, potrivit celui mai nou sondaj de opinie realizat de UNSAR. 56% dintre români conștientizează existența acestui risc, teama de incendiu fiind o preocupare pentru persoanele cu vârste cuprinse între 36-50 de ani, din aproape toate zonele țării. În topul riscurilor de care se tem românii, incendiul este urmat de vijelie, cutremur, furt și de inundații. 

Incendiile rămân o amenințare importantă pentru locuințele noastre, iar studiile demonstrează că românii sunt tot mai conștienți de riscurile la care se expun, deoarece acestea generează daune semnificative. Este la fel de important să realizăm că existența unei asigurări pentru locuință și bunuri va face mereu diferența într-o astfel de situație”, a declarat Adrian MARIN, Președinte UNSAR.

În medie, în țara noastră se produc nu mai puțin de 19 incendii/zi care afectează locuințele. Potrivit raportului IGSU – Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, numărul incendiilor la locuințe a crescut anul trecut cu aproape 3% față de 2020, de la 6.775 la 6.976. Este de menționat că această creștere a fost mai accentuată în mediul urban (+14% vs. 2020), principalele cauze fiind echipamente sau aparate electrice defecte sau improvizate, focul deschis în spații închise, instalații, mijloace de încălzire defecte, improvizate sau nesupravegheate pe timpul funcționării. 

„Asigurările de locuință sunt printre mijloacele pe care le avem cu toții la îndemână pentru a ne proteja cele mai importante bunuri, așa cum sunt locuințele noastre, în fața riscurilor și a neprevăzutului. Este nevoie de un efort comun din partea societății, a factorilor de decizie, a autorităților pentru a evidenția faptul că siguranța și securitatea noastră, a tuturor, sunt prioritare și nu pot fi lăsate în seama hazardului”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General UNSAR.

În România, riscul de incendiu este acoperit prin intermediul asigurărilor facultative de locuințe, alături de riscuri precum explozia, furtuna, vijelia, furtul sau vandalismul. Totodată, polițelor facultative li se pot atașa și clauze speciale de asigurare, precum asigurarea instalațiilor interioare ale clădirii, aparatelor electrice / electronice, bunurilor casabile, dar și răspunderea civilă față de terțe persoane (spre exemplu, față de vecini).


Asigurările facultative de locuințe se pot încheia pentru locuințele care sunt asigurate printr-o poliță obligatorie (PAD). Aceasta acoperă 3 riscuri catastrofale (cutremur, inundații și alunecări de teren) până la limita de 20.000 EUR, respectiv 10.000 EUR, în funcție de tipul construcției, indiferent dacă valoarea acesteia este mai mare. În schimb, locuința poate fi protejată la valoarea ei reală printr-o asigurare facultativă.

Zitec lansează un program de internship pentru studenți și absolvenți

0

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală, anunță lansarea unui program de internship pentru studenții și absolvenții care doresc să-și înceapă o carieră în domeniul IT. 

Potrivit reprezentanților Zitec, cele peste 20 de poziții de internship deschise vizează specializări precum: Magento Developer, PHP Developer, Frontend Developer, iOS Developer sau Android Developer. Programul se desfășoară pe o perioadă de trei luni, în regim part-time (șase ore pe zi) și este remunerat, oferind participanților oportunitatea de a lucra în cadrul unor proiecte reale pentru clienți din industrii variate. 

Internshipurile organizate de echipa Zitec au ca obiectiv atât îmbunătățirea cunoștințelor tehnologice ale participanților, dar și dezvoltarea abilităților legate de lucrul într-o organizație și într-o echipă. 

Participanții în programele de stagiu vor avea posibilitatea să aleagă modul de lucru care se potrivește orarului lor: complet la distanță, hibrid sau într-unul dintre birourile Zitec din București sau Brașov. Stagiile implică programe de învățare continuă, traininguri, dar și mentorat. Astfel, în timpul stagiului, internii se vor afla sub îndrumarea și sprijinul unor mentori care vor împărtăși din cunoștințele și expertiza lor, astfel încât tinerii să aibă acces la cele mai recente tehnologii, să se dezvolte profesional și să acumuleze experiență practică. 

De asemenea, participanții vor putea face parte dintr-o echipă profesionistă cu o cultură organizațională bazată pe feedback continuu și comunicare transparentă. La sfârșitul programului de internship, aceștia au oportunitatea să se alăture echipei Zitec pe perioadă nedeterminată, pe o poziție cu normă întreagă sau part-time. De cealaltă parte, compania își propune o rată de angajare de peste 80% dintre participanții la stagiul de internship. Cei interesați pot afla mai multe informații și pot aplica pentru programul de internship aici

„Prin programele de internship pe care le desfășurăm primăvara aceasta ne dorim să le oferim tinerilor acces la o experiență profesională bazată pe o cultură organizațională performantă, prin care să-și dezvolte cunoștințele tehnice, dar și abilitățile utile în cadrul unui loc de muncă. După finalizarea cu succes a stagiului, aceștia vor avea șansa să se alăture echipei noastre. În prezent, echipa Zitec este compusă din peste trei sute de profesioniști implicați în proiecte pentru clienți din România și din străinătate, și dorim să creștem puternic și în continuare”, a declarat Florentina Greger, Chief Talent Experience Officer, Zitec.

În ultimii 18 ani, proiectele Zitec au avut impact la nivel național și internațional pentru clienți din peste 30 de țări de pe patru continente. 

Pe toată perioada anului trecut, Zitec s-a concentrat pe creșterea echipei printr-un proces de recrutare exclusiv online și a anunțat trecerea definitivă la modul de lucru hibrid flexibil, ceea ce permite membrilor echipei să decidă individual opțiunea privind desfășurarea activității, de la birou sau de la distanță. 

Totodată, în 2021, Zitec și-a mărit echipa cu 115 noi colegi, o rată de recrutare dublă față de anul precedent. Pentru 2022, compania își propune să atragă mai mult de 120 de specialiști în echipă din toată țara, în acest moment având colegi atât din București și Brașov, orașe unde există și birouri fizice, cât și din Cluj,