Dr. Fischer Dental se extinde pe piața vânzărilor în Germania

0

Compania Fischer Dental, liderul pieţei de tehnică dentară din România, care se pregătește de listarea acțiunilor, sub simbolul DENT, pe piața AeRO a Bursei de Valori București, a deschis un laborator în Germania, pentru a-și extinde vânzările pe cea mai mare piață a serviciilor dentare din Europa și anunță: „Inaugurarea laboratorului în Germania se înscrie în strategia de business a companiei, care dorește să valorifice oportunitățile de creștere pe o piață în ascensiune. Premisele care stau la baza planurilor de dezvoltare ale Dr. Fischer Dental constau în parteneriatele de tradiție pe care și le-a construit pe cele mai mari piețe dentare din Europa (Germania, Italia, Franța, Belgia, Olanda, Suedia), cât şi Elveţia, Israel, SUA şi Canada, în know-how-ul acumulat în cei 27 de ani de existenţă, precum și în investițiile în tehnologii de ultimă generație.

În condițiile în care valoarea întregii piețe germane a serviciilor dentare s-a situat la 15 miliarde de euro (în 2019), dintre care partea de protetică a reprezentat 3,5 miliarde de euro, potențialul de creștere a vânzărilor Dr. Fischer Dental pe această piață este foarte ridicat. Înainte de pandemia COVID-19, creșterea medie anuală a pieței germane era estimată la 2,6%, iar aceasta s-ar putea accelera în următorii ani.  

Subsidiara Dr. Fischer Dental GmbH a fost înființată în Dusseldorf, capitala celui mai populat land din Germania, Nordrhein-Westfalen, aflată în proximitatea altor piețe de interes pentru companie, precum Țările de Jos, Belgia și Franța. Pentru început investiția a constat în închirierea și dotarea unui punct de lucru şi în angajarea personalului necesar. Activitatea de administrare şi gestionare a laboratorului  va fi realizată în acord cu reglementările germane”.     

Dr. Antoaneta Fischer (foto), fondatoarea Dr. Fischer Dental: „Am ales oraşul Dusseldorf pentru acest prim pas important în extinderea business-ului Dr. Fischer Dental, deoarece eu şi soţul meu am lucrat acolo, ca medici stomatologi, dar şi pentru potenţialul de business al zonei şi al localizării strategice. Cunoaştem sistemul medical bine reglementat din Germania, avem deja mulţi clienţi mulţumiţi în această ţară şi credem că numărul acestora va creşte, pe măsură ce şi alţi medici vor afla despre noi. Odată cu deschiderea acestui laborator, le vom putea oferi cabinetelor stomatologice germane, direct pe teritoriul lor, servicii de cea mai bună calitate, la standarde internaţionale, într-un timp foarte scurt şi la preţuri atractive. Nu ne vom opri aici, ci pe viitor urmărim să intrăm şi în alte regiuni germane.”

Dr. Fischer Dental subliniază că laboratorul deschis în Germania îi oferă un avantaj competitiv „față de furnizorii de servicii de tehnică dentară din afara UE (China, Filipine, Turcia), prin înregistrarea companiei într-un stat UE. Alte atuuri ale liderului pieței din România pe piața germană constau în deținerea unei certificări TÜV Zertifikat german, a altor 6 certificări ISO internaționale şi a unui laborator dotat cu tehnologii ultramoderne care permit efectuarea unor lucrări protetice la o calitate înaltă, ce poate rivaliza cu cele realizate de mari laboratoare de tehnică dentară din lume”. 

Grupul Dr. Fischer Dental SA, fondat în 1995 de către dr. Antoaneta Fischer, medic stomatolog cu o vastă experiență acumulată la Berlin și Dusseldorf, este recunoscut ca „liderul pieţei de tehnică dentară la nivel naţional. Compania are circa 80 de angajați, oferă toate tipurile de lucrări protetice clienţilor săi, cabinete stomatologice şi laboratoare de tehnică dentară, pe piaţa autohtonă şi în alte 10 ţări din Europa și America. Principalele categorii de lucrări sunt coroane și punţi dentare, faţete dentare, lucrări protetice pe implanturi, bonturi personalizate de implant, proteze de toate tipurile, aparate ortodontice, gutiere și toate celelalte tipuri de lucrări protetice”.

Bergenbier își extinde și consolidează portofoliul premium

0

Compania Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors, anunță că „își măreşte portofoliul cu noua bere Praha, creată de celebrii maeștri de bere Staropramen. Vasta experiență și bogata moștenire în fabricarea berii Staropramen diferențiază Praha, noua bere Pilsner Lager, printr-o combinație unică de gust bogat, aromă îndrăzneață și senzație de lejeritate. Inspirat din efervescența orașului Praga, noul sortiment de bere premium va fi disponibil în România începând cu luna februarie”. 

Mihai Voicu, General Manager Bergenbier SA: „Marcăm un moment important cu prima lansare din 2022: extinderea și consolidarea portofoliului premium Bergenbier SA. Mixul echilibrat dintre gustul bogat și senzația de lejeritate, precum și valorile noului brand, ne aduc convingerea că Praha răspunde tendinței consumatorilor români de a se îndrepta spre beri premium, cu personalitate, pe care le consumă în mod responsabil. În plus, succesul pe care Praha îl are în celelalte țări europene din grupul Molson Coors, demonstrează calitatea acestei beri premium”. 

Teodora Agafiței, director de marketing Bergenbier SA: „Suntem fericiți și mândri de extinderea portofoliului de beri premium cu noul brand Praha, creat de maeștrii berari Staropramen: o bere cu gust bogat, dar și senzație de lejeritate, ce inspiră și satisface nevoile noilor generații de consumatori adulți. Aceștia sunt în căutare de idei îndrăznețe, profiluri diferite de mărci, creative și interesante, care reflectă valorile lor de zi cu zi și, în același timp, le oferă savoarea deplină a unei beri premium de înaltă calitate. Praha este alături de acești consumatori adulți, reunind efervescența orașului Praga cu lejeritatea unui pilsner lager.”

Bergenbier SA subliniază că „rețeta berii Praha a fost inspirată din cea a maestrului berar Michael Trnka, care a petrecut 28 de ani la Staropramen, la sfârșitul secolului al XIX-lea. Deși stilurile tari de bere erau populare în acea perioadă, Trnka a fost un vizionar și a ales să se aventureze în afara teritoriului clasic, a tehnicilor tradiționale de fabricare, în căutarea unei beri pline de aromă, dar netedă ca gust. Berea creată de el a fost un omagiu adus moștenirii berii din Cehia pe care a adus-o, totodată, într-o epocă modernă. A reușit ceea ce alții considerau imposibil până atunci: o bere bogată în gust, dar cu o senzație de lejeritate. Pe baza acestei rețete din trecut, maeștrii de bere Staropramen de astăzi au creat Praha, o bere modernă, cu gust bogat, aromă îndrăzneață și senzație de lejeritate, care vorbește despre orașul Praga și despre diferitele sale influențe, propunând totodată o versiune diferită și îndrăzneață pe piața premium din România.

Praha va fi disponibilă în România în magazinele off-trade și on-trade începând din luna februarie, în doze de aluminiu de 0,5l și sticle de 0,33l”. 

Investitorii își reduc deținerile în tehnologie la minim, NVIDIA înregistrează vânzări record

0

 

Investitorii și-au diminuat pozițiile în domeniul tehnologiei la un minim nemaiîntâlnit în ultimii 15 ani, potrivit unui sondaj al Bank of America. Cash-ul este la cel mai ridicat nivel din mai 2020, potrivit sondajului realizat în rândul a 363 de investitori cu active totale însumând peste 1.000 de miliarde de dolari. Doar 30% dintre investitori se așteaptă la o piață în scădere a acțiunilor în 2022. Băncile centrale care se pregătesc să crească dobânzile, inflația și bulele formate în diverse clase de active sunt principalele trei motive de îngrijorare pentru investitori. În mișcarea generală de scădere a pieței au fost prinse și unele acțiuni din domeniul tehnologiei precum Advanced Micro Devices (AMD) și NVIDIA (NVDA), care au avut performanțe foarte bune în 2020 și 2021.

NVIDIA, cunoscută mai ales ca furnizor de cipuri grafice pentru jocuri, și-a extins portofoliul pentru a include cipuri utilizate pentru servere, în special pentru inteligență artificială, pentru conducere autonomă, vizualizare, minerit de criptomonede și aplicații mobile. Compania a fost fondată în 1993 de trei parteneri care credeau în utilizarea calculului accelerat bazat pe grafică. Dacă vi se pare că NVIDIA sună a invidie aveți dreptate. Fondatorii care își denumeau fișierele NV „new version”, căutând toate cuvintele care conțineau aceste două litere s-au oprit la cuvântul latin „invidia”, de aici și numele companiei. 

În această dimineață, NVIDIA a raportat venituri record pentru trimestrul al patrulea, încheiat la 30 ianuarie 2022, de 7,64 miliarde de dolari, în creștere cu 8% față de trimestrul precedent. Sectoarele de Gaming, Data Center și Vizualizare Profesională au obținut fiecare venituri record atât la trimestru cât și pentru anul în curs. Pentru anul fiscal 2022, veniturile au atins un nivel record de 26,91 miliarde de dolari, în creștere cu 61% față de anul trecut. Veniturile din Gaming au crescut cu 61%, ajungând la un nivel record de 12,46 miliarde de dolari, în timp ce veniturile din Data Center au crescut cu 58%, ajungând la un nivel record de 10,61 miliarde de dolari. Câștigurile GAAP (dupa contabilitatea americana) pe acțiunea diluată au fost de 3,85 dolari, în creștere cu 123% față de 1,73 dolari în urmă cu un an. În ciuda rezultatelor financiare foarte bune, analiștii se arată îngrijorați de evaluarea NVIDIA. Compania are un raport P/E de 81,79x, față de o medie de 28,47x din industria respectivă. În urma raportului, acțiunile au scăzut cu aproximativ 2,5% după închiderea pieței, până la 258 dolari. Acțiunile NVIDIA au fost tranzacționate la un maxim de 346 de dolari anul trecut, în noiembrie.  

În căutarea unor surse suplimentare de venituri, NVIDIA se îndreaptă, de asemenea, către un model de licențiere a software-ului.
„NVIDIA a fost întotdeauna o afacere axată pe software”, a declarat CEO-ul și fondatorul Jensen Huang. Anul acesta, Nvidia a început să ofere clienților diferite pachete de licențe pentru platformele sale de Artificial Intelligence Enterprise, Omniverse – o platformă pentru creatorii de conținut și Drive – platforma sa pentru automobile.

„Cred că acest lucru, [licențierea de software], va fi o oportunitate de afaceri semnificativă pentru noi”, a spus Huang. 

Deși NVIDIA a renunțat la achiziția companiei ARM Limited din cauza unor provocări semnificative legate de reglementare care au împiedicat finalizarea tranzacției, aceasta deține în continuare o licență pentru arhitectura ARM pe 20 de ani. NVIDIA a declarat că proiectele ARM vor continua, inclusiv utilizarea pentru „dispozitive conectate și procesoare robotice utilizate în industria automobilelor”.

Cu câteva ore înainte de raportul privind rezultatele, NVIDIA a anunțat un nou parteneriat cu Jaguar Land Rover. Începând din 2025, toate noile vehicule Jaguar și Land Rover vor fi construite pe platforma software NVIDIA Drive și vor încorpora inteligență artificială. 

Privind în viitor, în acest trimestru din 2022, pentru prima dată, NVIDIA prognozează vânzări care ar putea depăși 8 miliarde de dolari.

„Vom avea o creștere pe mai multe dintre piețele noastre, atât în ceea ce privește centrele de date, cât și în ceea ce privește jocurile și, probabil, alte câteva”, a declarat Colette Kress, CFO al NVIDIA. Dar compania are încă unele probleme din cauza constrângerilor din lanțul de aprovizionare, în special pe partea de componente de rețea și cipuri de memorie pentru servere. 

Pe lângă rivalitatea tradițională în zona plăcilor grafice, se pare că serverele vor fi noul câmp de luptă între NVIDIA și AMD. AMD se așteaptă, de asemenea, la o cerere „foarte puternică” pentru produsele sale în 2022, propulsată puternic de produsele sale pentru servere. Pentru că ne aflăm încă într-un mediu dominat de lipsuri ale lanțurilor de aprovizionare, compania a lucrat la capacitățile sale de producție, Lisa Su, CEO-ul AMD, menționând că „obiectivul este de a avea suficientă ofertă pentru a satisface cererea din piață”. Pentru trimestrul încheiat în decembrie, AMD a declarat că a obținut un profit de 0,80 dolari pe acțiune, la venituri de 4,8 miliarde de dolari, rezultat care a depășit estimările analiștilor. În ceea ce privește evaluarea, AMD are un raport P/E de 47,19x, față de 28,47x cât are industria, aproape jumătate din raportul NVIDIA. 

ENDAVA, COMPANIA BRITANICĂ CU 10 CENTRE DE LIVRARE ÎN ROMÂNIA, SE EXTINDE ÎN POLONIA

0

ECHIPELE DIN ROMÂNIA VOR COLABORA CU CELE DIN POLONIA PENTRU A DEZVOLTA  SOLUȚII NATIVE CLOUD

Endava, furnizorul britanic de servicii tehnologice de ultimă generație, care are 10 centre de livrare în România, dar și o prezență globală cu birouri în Europa Centrală, America Latină, și sedii în Regatul Unit, Statele Unite, Australia și Singapore pentru operațiuni close to client, anunță extinderea businessului în Polonia.

Cu peste 10.000 de angajați la nivel global, și peste 3000 în România, organizați în echipe inter-disciplinare cu diferite specializări și nivele de experiență, Endava oferă soluții complete, de la idee și strategie până la producție și suport. Compania, cu sediul central la Londra și listată la Bursa de Valori din New York, a redefinit cu succes în ultimele două decenii modul în care oamenii interacționează cu tehnologia furnizând soluții și platforme pentru clienți din industrii precum plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media și Telecomunicații) sau logistică.

În Polonia, datorită abilităților extinse existente pe piața locală, Endava a dezvoltat un centru de excelență Google pentru a-și servi clienții europeni. Acest centru va ajuta alte companii să construiască zone de landing GCP, soluții native cloud de ultimă generație și să-și migreze fluxurile de lucru existente în cloud. Compania are poziții deschise pentru comunitatea IT din Polonia oferind oportunități pentru dezvoltatorii de software, testeri, ingineri în managementul aplicațiilor, experți în zona de date, angajați în serviciile de suport, analiști, manageri de proiect și arhitecți software.  

Compania britanică, un angajator de top în majoritatea locațiilor unde își desfășoară activitatea, a anunțat recent trecerea permanentă la sistemul de lucru hibrid. Acest lucru oferă angajaților săi flexibilitatea de a lucra atât de la  birou, cât și de acasă. La birou, colegii pot experimenta cultura Endava și se pot întâlni pentru activitățile de echipă precum ceremoniile Agile, sesiunile de prezentare pentru colegii noi, programele de învățare și dezvoltare profesională sau momentele în care colaborarea directă este necesară. 

„Cererea de tehnologii digitale a crescut exponențial la nivel global, permițându-ne să dezvoltăm noi hub-uri și să atragem noi talente în echipele noastre regionale. Polonia va deveni cu siguranță una dintre piețele de top pentru dezvoltarea noastră pentru că am găsit aici ingineri software foarte talentați și un mare potențial de excelență”, a declarat Claudiu Constantinescu, Regional Manager, Central Europe, Endava.



„Noi, la Endava, am pus mereu accent pe echipele noastre extraordinare, care fac proiecte excelente pentru clienții noștri, și care, la rândul lor, revin la noi pentru a le oferi noi soluții de business. Acest lucru ne permite să creștem și să ne dezvoltăm, ceea ce deschide noi oportunități în companie pentru angajații noștri, să avanseze în carieră și să-și asume noi roluri și responsabilități pe măsură ce ne extindem. Credem că Polonia are foarte mult potențial să fie parte din povestea noastră de succes”, a declarat John Cotterell, Chief Executive Officer, Endava. 

Pe măsură ce Endava se extinde în noi zone geografice, compania continuă să construiască o cultură solidă ghidată de valorile și misiunea sa. Aceste elemente au dus la dezvoltarea continuă a business-ului, oferind oportunități de carieră noi și interesante profesioniștilor IT. 

First Bank lansează FREEDOM, depozitul cu o rată competitivă a dobânzii de 3,50% în sucursale și un bonus de 0,15% în Video Banking

0

First Bank lansează depozitul FREEDOM, un produs de economisire cu o rată anuală a dobânzii de 3,50% pentru o perioadă de constituire de cinci luni. Rata dobânzii pentru acest depozit are un bonus adițional de 0.15% pentru constituirea prin platforma de Video Banking

Oferta este dedicată exclusiv persoanelor fizice, care constituie depozite în RON din fonduri noi și este disponibilă sub două forme:

  • depozitul FREEDOM, constituit în sucursalele First Bank, cu o rată a dobânzii de 3,50% pe an,
  • depozitul FREEDOM DIGITAL, constituit prin platforma de Video Banking, cu un bonus de 0,15%, respectiv o rată preferențială a dobânzii de 3,65% pe an.

„Am creat depozitul FREEDOM, cu cele două variante disponibile, pentru a-i ajuta pe clienții noștri să atingă mai ușor acel grad de libertate financiară care le permite să își urmeze visurile. Într-o perioadă cu multiple provocări, cum este cea pe care o traversăm, lansarea acestui produs de economisire reprezintă un nou angajament al First Bank de fi un partener important, The American Way, pentru toți cei care îndrăznesc să facă diferența. Astfel, ne bucurăm să îi susținem să își pună în practică orice vis, chiar și pe cel American!”, a declarant Ionuț Encescu, Head of Products & Digital Innovation Hub, First Bank.

Suma necesară deschiderii unui astfel de depozit este de minimum 500 RON. Clienții beneficiază de o rată fixă a dobânzii și au posibilitatea de a calcula încă de la deschiderea depozitului suma exactă pe care o vor primi la finalul perioadei de constituire. Un alt beneficiu constă în faptul că atât constituirea, cât și administrarea depozitului sunt gratuite, iar depozitul este garantat de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.

Persoanele eligible pot să constituie un depozit mai simplu ca oricând, prin platforma Video Banking, prima sucursală virtuală din România. Un asistent First Bank le va ghida, prin intermediul platformei video online, în procesul de constituire a depozitului, iar documentele necesare pot fi semnate online cu ajutorul semnăturii electronice, serviciu oferit gratuit de către First Bank.

Liviu Moldovan, despre criza energetică: „Este o criză de aprovizionare, nu de producție”. Nu a crescut costul de producție, ci al certificatelor verzi

0

Creșterea prețurilor la energie și gaze naturale a dat fiori consumatorilor, în ultimele luni. Acestea au generat o inflație în creștere care a început să „ronțăie” din veniturile populației. 

Prezent în cadrul evenimentului Earnings Report, organizat de BVBescu.ro analistul financiar Liviu Moldovan spune că inflația, în acest moment, este una energetică, cauzată de majorarea prețului gazelor naturale, în special în Europa, ca urmare a tensiunilor cu Rusia: „Este bine că avem inflație, dar nu neapărat chiar atât de mare. în sensul că decât să vedem minus 2% dinamică pentru indicele prețurilor de consum, adică deflație, este mult mai bine să avem inflație. Nu atât de mare însă pentru că știm că „ronțăie” din depozite, economii, pensii, salarii, care nu cresc neapărat cu același ritm. Cât va dura? Dificil de spus. Nu va depinde, ca în alte situații, de ceea ce fac băncile centrale pentru că nu este o inflație monetara sau monetaristică sau generată de prea mulți bani în piață care bântuie după prea puține mărfuri și servicii, definiția clasică. Este o inflație energetică, o inflație generată de o creștere, unii spun bulă speculativă – și nu este complet greșit – a prețurilor la energie. Că barilul de petrol nu mai e 78 USD, este 87, nu e ceva spectaculos. Nu despre asta este vorba în principal. Aproximativ o treime din prețul combustibilului la pompă este dat de prețul barilului la țiței, restul fiind tot felul de taxe și accize și așa mai departe. Problema principală vine de la majorarea prețului gazelor naturale, în special în Europa, cauzată de tensiunile cu Rusia. Kremlinul a închis practic parțial robinetul alimentării cu gaze către Europa, plus masarea trupelor la granița cu Ucraina, discuții interminabile în ceea ce privește dinamica Nord Stream 2 și așa mai departe”, precizează Moldovan.

În plus, dat fiind faptul că o parte semnificativa a producției de energie electrica se realizează consumând gaz natural, a terminat și o creștere a megawatt-ului, în paralel cu cea a metrului cub de gaz natural. Dacă ne uitam pe componenta core a inflației, și în Europa și în SUA, o să constatăm că inflatia nu este ceva atât de înspăimântător. Este un fenomen care să ne dea ceva frisoane, dar nu cred că o să ajungem să dârdâim de frig din această cauză, deoarece se va termina și cu această bulă speculativă a prețului la energie”, spune analistul financiar. 

Cine este „vinovatul” pentru creșterea
tarifelor la gaze naturale și energie electrică

Moldovan nu pune creșterea de tarife pe seama măririi prețurilor de producție, așa cum s-ar putea crede, arătând cu degetul către anumite taxe incluse în factură către consumatorii finali și către PZU.

„Au crescut costurile producției de energie electrică?, se întreabă Liviu Moldovan. Nu, au crescut certificatele verzi –  una din componentele care se adaugă pe factura finală, pe care o plătește consumatorul. Însă dinamică aceasta a certificatelor verzi nu poate argumenta pe de-a-ntregul triplarea prețului la kilowat sau la metrul cub de gaz natural.

Nu este mai scump acum să extragi gazul natural sau să învârti turbinele la o eoliană sau a crescut prețul uraniului îmbogățit și componenta nucleară determină creșterea prețului la MWh. Așadar este un puseu de creștere în special pe piețele pe termen scurt, precum PZU – piața pentru ziua următoare –, determinat de tensiunile geopolitice, de acea întârziere cu care a început din luna septembrie a rezervoarelor de gaze pentru iarnă în partea vestică a Europei, „drămuirea” cantității de gaze pe care Rusia o exportă, plus faptul că Gazprom-ul nici acum nu are rezervoarele pline, la capacitate maximă, pentru iarna, plus tensiunile din Crimeea. Este o criză de aprovizionare, nu de producție. Lucrurile s-au mai temperat în ultimele săptămâni, ca urmare a faptului că au venit americanii și au început să sprijine Europa prin livrarea de gaze naturale lichefiate, iar asta a mai pus presiune de sus în jos pe preț, înregistrând chiar și scăderi zilnice de -20-30%”.

Cum s-ar putea normaliza inflația, în a doua parte a anului 

Deși rata actuala a inflației și prognozele pentru următoarele luni ne dau fiori, Liviu Moldovan crede că o abordare mai moderată ar putea fi mai constructivă: „Pe de altă parte, trebuie să nu inflamăm prea mult lucrurile. Presupunând că rămânem în aceeasi situație și, la toamna, vom avea același preț al energiei ca în prezent, cât va mai fi inflația atunci? Pentru că intervine efectul de baza. Creșterile au început în toamna lui 2021. Dacă în toamna aceasta vom avea prețuri la energie ca în acest moment, practic nu vom mai discuta despre nici un fel de componentă energetică a inflației. Prețurile vor rămâne sus, dar pe partea de statistică macroeconomică nu se va mai genera inflație. Inflația nu se referă la nivelul prețurilor, ci la dinamica lui”, precizează analistul financiar.

Mișcare în piață încă sunt, dar foarte puțină raționalitate de multe ori. Văd în piețe opinii ca o Bancă Centrală a ridicat dobânzile, o să scape lucrurile de sub control, o să avem inflație și nu e bine, lovim în piețele financiare etc. Alții spun ca o sa fie 5 ridicări de dobândă în SUA, ceea ce e mult, nu se mai poate, va scădea Wall Street, se prăbușește bula speculativă pe Nasdaq, o să avem o criza DotCom 2.0. Nu sunt foarte multe lucruri care să îi ia prin surprindere pe investitorii tradiționali, mari, instituționali, de pe Wall Street. Au cea mai mare experiență din lume, așadar mi-e greu să cred că o să fie prinși pe picior greșit de către FED. Plus ca și FED-ul va avea grija de ei…”, concluzionează Moldovan.


Earnings Report este un eveniment organizat cu sprijinul, Evisara.com (partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilă, București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media). 

NN România a încheiat 2021 cu performanțe solide pe toate liniile de business

0

NN România a înregistrat performanțe financiare solide pe toate liniile de business în 2021, în ciuda provocărilor generate în economie de pandemia de Covid-19. Compania și-a consolidat poziția pe plan local, ca lider în segmentele de asigurări de viață și pensii private, cu o amprentă semnificativă în economia locală. În același timp, NN și-a accelerat strategia de transformare digitală, oferind mai multe beneficii și o experiență digitală clienților în interacțiunea cu produsele lor de asigurări și pensii private.

În segmentul asigurărilor de viață și sănătate, activele financiare administrate de NN Asigurări de Viață au atins aproape 4,6 miliarde de lei la sfârșitul anului 2021,în creștere cu 8,5% față de 2020, iar primele brute subscrise au depășit 940 de milioane de lei anul trecut, în creștere cu 10,2%, conform rezultatelor financiare neauditate. În 2021, grija clienților pentru sănătatea lor și a celor dragi a fost mai mare ca oricând, aproape 37% dintre clienții noi alegând Asigurarea de Sănătate NN pentru ei și familia lor.

NN a continuat să fie alături de clienți în momentele în care au avut cel mai mult nevoie. În 2021, NN a plătit beneficii totale de peste 482 de milioane de lei, în creștere cu 10,5% față de 2020. Aproape 77 de milioane de lei au fost beneficii pentru evenimente asigurate, cu 38% peste nivelul din anul precedent, dintre care o treime au fost pentru acoperiri legate de sănătate.În același timp, indemnizațiile pentru polițele ajunse la finalul perioadei contractuale, răscumpărate sau reziliate, au însumat 405 milioane lei. Coeficientul de lichiditate al companiei a fost 3,05 anul trecut, iar marja de solvabilitate raportată conform Solvency II a fost 272%, confirmând stabilitatea financiară a companiei și capacitatea de a-și îndeplini obligațiile asumate față de clienți.

NN Asigurări de Viață a încheiat 2021 cu un profit brut de 86 de milioane de lei, conform rezultatelor financiare neauditate, cu 10,4% sub nivelul din 2020 ca urmare a angajamentului de a investi în transformarea digitală, îmbunătățind experiența clienților. Compania a plătit contribuții totale la bugetul de stat de aproape 57 de milioane de lei, similar anului anterior.

„NN are o bază financiară solidă și o poziție bună pentru a continua să-și dezvolte strategia de a fi un sprijin real pentru clienții care caută să protejeze ceea ce contează cel mai mult pentru ei prin soluții relevante de asigurare și pensie privată. Investițiile noastre în experiența clienților și călătoria noastră pentru a deveni asigurătorul digital al viitorului ne permit să oferim interacțiuni digitale celor peste 2,2 milioane de români care se bazează pe noi în demersul lor de a asigura un viitor financiar mai bun pentru ei și familiile lor”, a spus Gerke Witteveen (foto), Chief Financial Officer al NN Asigurări de Viață.

Transformarea digitală a continuat să fie un pilon cheie din strategia de creștere pentru viitor a companiei. În 2021, NN s-a concentrat pe accelerarea digitalizării interacțiunii clienților cu produsele de asigurări de viață și pensii private, de la achiziție la beneficii, adăugând noi tool-uri și procese pentru o experiență digitală agilă. Clienții pot cumpăra asigurări într-un proces 100% digital care asigură emiterea rapidă a poliței, în majoritatea cazurilor într-o oră de la semnarea electronică a contractului și efectuarea plății. În 2021, peste 75% dintre primele de asigurare au fost plătite electronic de clienții NN, prin NN Direct sau prin link de plată online. De asemenea, NN a continuat să dezvolte NN Direct, care permite clienților să fie informați, în timp real, despre produsele lor de asigurare și pensie privată, să facă plăți, să-și actualizeze datele de contact și să-și gestioneze portofoliul. Începând din 2021, clienții pot solicita beneficiile pentru un eveniment asigurat prin NN Direct, într-un proces care durează doar câteva minute, iar cererile sunt rezolvate într-un timp foarte scurt, de până la 48 de ore.

În segmentul pensiilor private facultative[1]administrate de NN Asigurări de Viață,compania a continuat să ajute clienții să economisească în plus pentru pensie. Activele nete administrate au crescut cu 18,2% până la peste 1,8 miliarde de lei la finalul anului trecut, cumulat pentru fondurile NN Activ și NN Optim, reprezentând o cotă de 54,8% din piață potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară. Cele două fonduri aveau în total peste 271.000 de participanți la finalul anului trecut, reprezentând 48,1% din numărul total de participanți la Pilonul III. NN Asigurări de Viață a generat randamente de 9,24% pentru fondul NN Activ și 5,12%[2]pentru fondul NN Optim în 2021, conform calculelor bazate pe datele ASF.

În același timp, în segmentul pensiilor private obligatorii[3]administrate de NN Pensii, 2021 a fost încheiat cu un volum al activelor nete administrate de 31,1 miliarde de lei, reprezentând aproape 35% din piață, cu 19,1% peste nivelul de la finalul anului 2020, conform datelor Autorității de Supraveghere Financiară. Fondul administrat de NN Pensii avea peste 2 milioane de participanți la finalul anului trecut, reprezentând 26,3% din numărul total de participanți la Pilonul II. NN Pensii a generat un randament de 7,25%[4] în 2021, conform calculelor bazate pe datele ASF.

În 2021, NN a sporit contribuția la bunăstarea comunităților din care face parte în România, susținând inițiative relevante social care se concentrează pe sănătate și incluziune financiară. În total, NN Asigurări de Viață a susţinut inițiative cu 2,8 milioane de lei și NN Pensii cu 1,2 milioane de lei, potrivit datelor financiare neauditate. Cea mai importantă inițiativă începută anul trecut este parteneriatul cu Asociația Inima Copiilor pentru extinderea Secției de Cardiochirurgie a Spitalului de Copii Marie Curie din București.


[1]Fonduri: Fondul de Pensii Facultative NN Optim/ Fondul de Pensii Facultative NN Activ; Administrator: NN Asigurări de Viață SA, Bucureşti, Sector 5, Str. Costache Negri, Nr.1-5 – www.nn.ro. Depozitar: BRD Groupe Societe Generale SA

[2] Notă: Performanţele anterioare nu reprezintă o garanţie a realizărilor viitoare.

[3]Fond: Fondul de Pensii Administrat Privat NN; Administrator: NN Pensii Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat SA, Bucureşti, Sector 5, Str. Costache Negri, Nr.1-5, et. 2-3 – www.nn.ro; Depozitar: BRD Groupe Societe Generale SA

[4] Notă: Performanţele anterioare nu reprezintă o garanţie a realizărilor viitoare.

XTB: Depășirea pragului de 100 de dolari pe barilul de petrol Brent este aproape o certitudine, iar depășirea prețului de 125 de dolari pe baril este o probabilitate reală

Stocurile globale de petrol se află la cele mai scăzute niveluri din ultimii zeci de ani, semn că piața se supraîncălzește pe măsură ce economia globală își revine rapid după pandemie și marii producători de petrol refuză să majoreze producția mai rapid.

Depășirea pragului de 100 de dolari pe baril de către cotația Brent este aproape o certitudine, iar în prezent tot mai multe opinii sugerează depășirea pragului de 125 de dolari pe baril, în anumite condiții, arată într-o analiză Radu Puiu, Financial Analyst, în cadrul casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România.

Prețurile petrolului s-au aflat într-un ”carusel” în acest început de an, dar, în pofida unor variații în ambele sensuri, tendința principală a fost una de creștere.

Din decembrie până în ianuarie, cotația Brent a petrolului a crescut cu aproximativ 11 dolari pe baril.

Iar de la începutul lunii februarie până în prezent prețul petrolului Brent a avansat tot cu circa 11 dolari pe baril, creșterea fiind susținută de preocupările legate de aprovizionare, inflația în creștere și tensiunile geopolitice.

Dacă ne referim la tensiunile din Ucraina, informațiile recente arată că deși Moscova a anunțat retragerea parțială a trupelor de la granița cu Ucraina, secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a declarat miercuri că Alianța nu a observat niciun fel de detensionare și că Rusia își continuă consolidarea trupelor în această regiune.

În timp ce Moscova a respins ipoteza unei invazii iminente, liderii NATO și președintele american Joe Biden insistă că riscul de război rămâne ridicat. Riscul unei invazii la scară largă s-a redus puțin, dar situația este departe de a putea spune că s-a liniștit.

Totuși, nu doar factorii geopoliticii sunt cei care influențează prețul, ci și aspectele care țin de factorii de piață în sine susțin scenariul unui petrol scump.

Prețul din prezent al materiei prime este mult mai ridicat decât cel pentru contracte futures cu livrare în viitor, ceea ce sugerează că nivelul cererii din prezent nu este satisfăcut. Acest lucru sugerează că cererea se redresează și ne confruntăm cu deficite de ofertă.

Stocurile globale de petrol se află la cele mai scăzute niveluri din ultimii zeci de ani, semn că piața se supraîncălzește pe măsură ce economia globală își revine rapid după pandemie și marii producători de petrol refuză să majoreze producția mai rapid.

Stocurile comerciale deținute de către țările membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) au totalizat 2,68 miliarde de barili la sfârșitul lunii decembrie 2021, în scădere de la 3,21 miliarde în iulie 2020.

De când au atins vârful, după primul val de infecții din 2020, stocurile au scăzut cu cel mai rapid ritm din ultimii zeci de ani și au încheiat anul trecut la cel mai redus nivel sezonier din 2013.

Nu există niciun precedent pentru o depreciere atât de rapidă a stocurilor în ultimele decenii, iar Energy Information Administration din Statele Unite (EIA) estimează că acestea au continuat să se micșoreze și în ianuarie și februarie. Acesta reprezintă un semn al cererii în exces și al ofertei insuficiente, fapt ce pune presiune continuă de creștere asupra prețurilor.

Din punct de vedere al cererii, creșterea economică globală a fost mai rapidă decât se aștepta, în ciuda valurilor repetate de infecții și a restricțiilor persistente asupra activității de afaceri și a aviației internaționale de pasageri.

Cheltuielile companiilor rămân concentrate pe articolele de manufactură, care consumă mult mai mult petrol pentru producție și transport, decât serviciile, unde riscurile de infecție sunt mai mari.

Agenția Internațională pentru Energie (IEA) a declarat că nivelul consumului de petrol ar putea crește mai mult decât s-a așteptat anterior și ar putea atinge niveluri record în acest an pe măsură ce restricțiile pentru combaterea pandemiei sunt ridicate mai rapid decât se anticipa, creșterea economică globală accelerează și cererea de călătorii se consolidează.

În cadrul raportului său lunar privind perspectivele petrolului, instituția a estimat că cererea globală de petrol va crește cu 3,2 milioane barili/zi în acest an – cu 800.000 barili/zi mai mult față de o previziune anterioară – și va ajunge la 100,6 milioane barili/zi, revenind la maximele prepandemice.

În ceea ce privește oferta, Arabia Saudită și alte țări din grupul extins OPEC+ au refuzat să crească producția mai rapid, în ciuda presiunilor exercitate de guvernele țărilor consumatoare.

Respingând apelurile de a impulsiona producția, organizația a invocat în mod repetat riscul de scădere a prețurilor ca urmare a încetinirii creșterii consumului cauzate de un nou val de infecții. Totuși, în ciuda apariției a noi valuri de infecție, încetinirea consumului nu a fost atât de accentuată pe cât se preconiza, lăsând piața slab aprovizionată, fapt ce a impulsionat prețurile.

Membrii OPEC+ nu au reușit să atingă obiectivele de producție cu 700.000 de barili pe zi în ianuarie, liderii grupului, Arabia Saudită și Rusia, situându-se de asemenea sub cotele stabilite potrivit datelor S&P Global Platts. Acest fapt vine în pofida angajamentului de a majora treptat producția.

În afara Orientului Mijlociu, mulți membri ai OPEC+ din Africa, America Latină și Eurasia întâmpină dificultăți în majorarea producției din cauza problemelor pe care le au cu unitățile de producție.

Pe lângă problemele cu care se confruntă alți membri, Iranul și Venezuela se află sub sancțiuni impuse de Statele Unite ale Americii, excluzând din ecuație capacitatea de a crește producția și exporturile.

La fel ca țările OPEC+, producătorii de șist din SUA au rezistat solicitărilor de a crește producția, folosind veniturile din prețuri mai mari pentru a acorda dividende mai mari și pentru a realiza răscumpărări de acțiuni.

Acestea nu sunt singurele semne ale unei potențiale continuări a secvenței de creștere pentru prețul petrolului. Fluxurile de numerar continuă să pătrundă în investiții în acțiuni legate de petrol, iar companiile petroliere internaționale obțin profituri masive.

Pe măsură ce inflația din SUA atinge cel mai ridicat nivel din ultimele decenii, analiștii sugerează că acțiunile de energie pot reprezenta investiții inteligente.

Pe măsură ce consumul crește, capacitatea neutilizată de producție scade, dar există și alți indicatori cheie precum investițiile în companii din sectorul energetic din partea administratorilor de fonduri.

Companiile mari din acest sector precum BP, Shell sau Total au înregistrat cele mai bune rezultate financiare din ultima perioadă în acest context favorabil.

Această ipoteză este susținută și de performanța companiilor de energie din cadrul indicelui bursier S&P 500, care marchează o creștere de peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Inflația împreună cu problemele lanțului global de aprovizionare nu doar că impulsionează prețurile la pompă ale carburanților, ci cresc și costurile pentru extracția de petrol, în special în zona de șist din SUA. Companiile de servicii petroliere au spus că vor transfera costurile ridicate către producători.

Estimările marilor bănci confirmă potențialul de extindere a creșterilor, J.P. Morgan a prognozat luna aceasta că este posibil ca petrolul să depășească pragul de 125 de dolari per baril pe fondul lipsei de capacitate suplimentară de producție.

Acești factori alături de redresarea globală continuă după prăbușirea economică cauzată de pandemie arată că există foarte puține măsuri ce pot fi luate pentru întreruperea creșterii continue a prețurilor.

Un posibil aspect care ar putea inversa creșterea prețurilor ar fi o scădere a cererii pe fondul prețului foarte ridicat al materiei prime, motiv pentru care o parte dintre consumatori fie se orientează către alte surse energetice fie reduc nivelul consumului.

Scăderea continuă a stocurilor de petrol este în mod clar nesustenabilă și va trebui oprită în viitorul apropiat prin creșteri mai rapide ale producției, temperarea ritmului de creștere a consumului sau ambele.

Creșterile mai rapide ale producției ar putea veni de la producătorii de petrol de șist din SUA, membrii OPEC+ din Orientul Mijlociu sau prin relaxarea sancțiunilor americane împotriva Iranului și Venezuelei.

Creșterea mai lentă a consumului ar putea proveni din efectele creșterii prețului petrolului care limitează cererea, o încetinire bruscă a ciclului de afaceri, impactul majorării ratelor de dobândă din SUA sau o încetinire a economiei în China.

Niciunul dintre aceste scenarii nu ar fi optim pentru decidenții politici și liderii industriei petroliere, dar cel puțin o parte dintre acestea ar trebui să se materializeze pentru a stabiliza și reconstrui nivelurile stocurilor.

O soluție rapidă pentru reechilibrarea pieței ar putea veni din partea Iranului, unde conform oficialilor iranieni și americani, discuțiile de la Viena pentru relansarea acordului nuclear iranian se apropie de final, ridicând speranța că înțelegerea ar putea fi restabilită în curând. În acest context, piața petrolului ar putea beneficia de o suplimentare a ofertei de peste 1,5 milioane de barili pe zi.

70% dintre studenții ASE înscriși în proiectul PRIDE-U au fost consiliați în carieră, 58% au efectuat stagiul de practică și 21% dintre aceștia s-au și angajat

0

  • Principala motivație a studenților pentru a se înscrie în proiectul PRIDE-U o reprezintă posibilitatea de a interacționa direct cu managerii din companii și de a-și găsi mai repede un loc de muncă pe măsura pregătirii și personalității lor 
  • La un an de la lansare, prin proiectul  PRIDE-U, s-au angajat deja 28 studenți 
  • Peste 40 de companii au devenit partener în proiect, oferind studenților înscriși stagii de practică în domenii precum Resurse Umane, Vânzări, Comunicare, Management, Consultanță, Retail, FMCG

. Prin intermediul activităților de orientare și consiliere, proiectul PRIDE-U contribuie la dezvoltarea competenţelor profesionale şi transversale ale studenţilor înscrişi, oferindu-le şansa de a face faţă cerințelor şi nevoilor potențialilor angajatori şi de a-şi găsi mai uşor un loc de muncă pe piaţa muncii, pe termen lung.  

Proiectul PRIDE-U sprijină în mod direct studenții să se angajeze, urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă / cercetare / inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv. Până acum, 186 studenți au avut șansa să interacționeze cu mediul de business prin intermediul stagiilor de practică.

De asemenea, 226 studenți înscriși, au beneficiat de sesiuni de orientare și consiliere completă în carieră, primind inclusiv planuri de carieră care să-i ajute să conștientizeze interesele și obiectivele carierei, pentru ca apoi să pună în practică acțiunile menite să îndeplinească aceste obiective. 

Tot în cadrul proiectului PRIDE-U, 231 de studenți au obținut un profil al personalității (the BRIGHT and the DARK Side) și un profil al motivațiilor, valorilor și preferințelor lor cu ajutorul instrumentelor de assessment center HOGAN. Acest profil înglobează instrumente de selecție a angajatilor și de dezvoltare care permit consilierilor de carieră să îndrume tinerele talente către cele mai potrivite industrii și cariere, în acord cu potențialul și motivațiile acestora.

„Pornind de la experienţa proiectelor derulate până în prezent, Academia de Studii Economice din București își reafirmă excelenţa în inserția absolvenților pe piața muncii, peste 85% dintre aceștia se angajează în domeniul studiat, în primele 6 luni de la terminarea facultății. Prin proiectul PRIDE-U vrem să realizăm o punte între companiile care activează în diferite sectoare de activitate și studenții/masteranzii din Academia de Studii Economice din București. Proiectul este încă în desfășurare și continuă să ofere stagii de practică în companiile partenere, interesate să primească tinerii la sediul lor. Orice companie dornică să se alăture proiectului o poate face accesând site-ul proiectului www.pride.ase.ro, a explicat Conf. univ. dr. Cristian MARINAȘ – Manager proiect PRIDE-U. 

Despre proiectul PRIDE-U „Practică inteligent dezvoltarea ta!”

ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE din București derulează în perioada 22 septembrie 2020 – 21 septembrie 2022, proiectul Practică inteligent dezvoltarea ta–PRIDE – U / POCU/626/6/13/133138,  proiect co-finanțat  prin Programul Operațional Capitalul Uman, 2014-2020; Axa prioritară 6 – Educație și competențe. Obiectivul general al proiectului îl constituie facilitarea tranziţiei studenţilor de la şcoală la viaţa activă prin furnizarea unui pachet integrat de servicii  de orientare şi consiliere în carieră, coaching, învăţare practică şi organizarea unor stagii de practică la potenţiali angajatori, în vederea dobândirii de competenţe şi a învăţării pe tot parcursul vieții.

Grupul ţintă al proiectului este format din 321 de studenţi ai Academiei de Studii Economice din București, de la ciclul licenţă şi de la ciclul master, cu domiciliul în regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud – Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest și Centru.

Rezultate financiare pe Trimestrul IV pe Piețele externe: Sezon de raportări financiar extrem de volatil, corecții în sectorul de Tehnologie

0

Mare parte din companiile listate pe piețele externe au raportat deja rezultatele financiare. Pentru prima dată în multe trimestre, reacțiile piețelor au fost mixte. 

Deși raportările din SUA au fost majoritar pozitive, indicii americani au reacții instabile de la o zi la alta. Adrian Codîrlașu, Vicepreședinte CFA România spune că „piața americană a crescut mult și probabil trebuia o corecție. În plus, au apărut anticipațiile de majorare de rată de dobândă, deci bani mai scumpi, iar FED-ul a spus că va tipări mai puțin sau chiar va stopa tipărirea de bani. Companiile de tehnologie, cu excepția celor mari, nu generează profit. Start-up-urile care au avut creșterile acelea mari nu generează profit și, brusc, finanțarea devine mai scumpă pentru ele – de aici corecția. Companiile mari au scăzut și ele, dar nu atât de mult ca cele mici și fără profit. Profitabilitatea este esențială – o companie care poate să ducă mai departe șocul în preț, aceea poate să ne protejeze de inflație. Iar acelea au avut acum creșteri semnificative”. 

Liviu Moldovan, analist financiar cu experiență pe piețele externe, spune că asistăm la un fenomen pe care rareori l-a mai întâlnit: „În opinia mea, avem de-a face cu un sezon de raportări financiar extrem de volatil. În general, sectoarele mergeau la unison, însă acum am văzut diferențe mari între acestea. Anul acesta sunt foarte mari diferențe inclusiv între companii din același sector. Sectoarele care au avut foarte mult de beneficiat ca urmare a pandemiei sunt cele care au subperformat. De exemplu, companiile din zona de streaming. Inevitabil sectorul energetic a supraperformat. Însă eu nu aș face sector rotation acum, în sensul în care aș ieși din diverse active și să intru în energie”, precizează Moldovan. 

În ceea ce privește rezultatele din sectorul bancar, Moldovan vede o particularitate, în raportările la Q4: „Trebuie separată componenta de trading de cea de creditare. Au fost trimestre multe în care JP Morgan sau Goldman Sachs veneau cu rezultate foarte bune însă, cea mai mare din profitabilitate era asigurată din activitatea de trading, investițională, nu din cea de creditare. Ele pot să scape de una din probleme, pentru ca băncile întotdeauna s-au plâns de dobânzile negative. 10 ani de când în Europa se pune problema mai degrabă de deflație decât de inflație și în care ei s-au plâns de ce a făcut ECB. Mario Dragi, în tot mandatul său a venit cu măsuri și cu dobânzi negative, dar a introdus cont de divising pentru ECB la 4-5 ani de zile după ce americanii implementaseră același mecanism. Mai departe, Christine Lagarde, la rândul ei, a venit cu măsuri în timpul pandemiei ca nu cumva CPI-ul să treacă în zona negativă. Asta era principala problemă. Și băncile era întotdeauna supărate de faptul că orice depozit la Banca Centrală era mereu taxat, penalizat. Era expresia «Costa să ții bani la bancă!».

Vor scăpa de problema aceasta. O să fie dobânzi ceva mai mari, dar eu cred ca trebuie să fim mai atenți la partea de consum – cât de mult îi afectează pe cetățeni creșterea facturilor. La noi se face mult caz, însă în Germania sau Franța s-ar putea ca populația să aibă rezerve de bani sau salariile necesare să achite aceste facturi”, comentează Moldovan.

Care este sursa volatilității în piețe

L-am întrebat pe Liviu Moldovan de ce crede că avem reacții emoționale, cu creșteri și căderi de peste 20-30% într-o singura zi. Analistul spune ca „o mare parte dintre investitorii nou intrați în piețe odată cu pandemia – pentru că atunci a fost un mare influx de investitori în piață – deoarece stăteau acasă și nu aveau ce face, nu au avut de unde să acumuleze experiență necesară pentru a putea gestiona niște momente de acest gen. Iar acum, când apar tensiuni de acest gen în piețe, reacționează mai puțin rațional ci, mai degrabă, emoțional. Un șofer începător dacă merge cu 140 de km/h pe autostrada și se întâmplă ceva în fața, nu e vina lui ca nu o să aibă cea mai buna reacție…”, concluzionează analistul.


Earnings Report este un eveniment organizat cu sprijinul, Evisara.com (partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilî, București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media).