Organizația JA Worldwide nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace 2022

0

Organizație impusă de-a lungul anilor prin susținerea educational-economică acordată tinerilor, JA Worldwide a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace 2022.

România face parte din rețeaua Junior Achievement (JA) prin organizația Junior Achievement România, caracterizată ca „organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip learning by doing și project based, adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.670 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020 și 2021, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial”.

Junior Achievement apreciază că „nominalizarea vine ca o recunoaștere a impactului pe care JA îl are la nivel global, a succesului în a crea oportunități economice tuturor tinerilor, indiferent de mediul din care provin, și a capacității noastre de a găsi unitate în diversitate. Secole de-a rândul, șomajul și sărăcia au dus la instabilitate politică, violență și război. Oferind educație economică tinerilor de pe toate continentele (chiar și pe timp de pandemie), JA a devenit o susținătoare a stabilității, a păcii”.

JA mulțumește „tuturor membrilor executivi, echipelor și voluntarilor, profesorilor și tinerilor, pentru credința lor neclintită că lucrând împreună pot schimba mentalități și mersul generațiilor”.

Asheesh Advani, CEO JA Worldwide: „Pacea este posibilă numai atunci când tinerii, indiferent de țară sau regiune, au o educație economică. JA Worldwide este onorată să primească această nominalizare, iar efortul nostru de a-i sprijini pe tineri să dobândească abilitățile și mentalitatea necesare pentru a crea comunități înfloritoare va continua. Cea mai mare speranță privind rezolvarea celor mai complexe probleme ale lumii o avem în tinerii de astăzi, care vor fi liderii de mâine.“

Grete Nykkelmo, CEO JA Norvegia – Ungt Entreprenørskap: „Suntem bucuroși că am contribuit și noi la această recunoaștere, în calitate de membri mândri ai rețelei JA Worldwide. Combinația unică de antreprenoriat, formare financiară și pregătire pentru carieră ne permite să avem un impact deosebit asupra oamenilor, comunităților și societății. Pacea există atunci când tinerii au oportunități economice și suntem onorați că JA a fost nominalizată alături de ceilalți candidați care depun eforturi pentru o lume mai pașnică.“.

JA România reafirmă în context: „Ne bucurăm de privilegiul de a fi parte a rețelei JA Worldwide și de a putea aduce tinerilor din România aceste programe atât de utile pentru viitorul tinerei generații.”

Servicii de ocupare pentru tineri defavorizați

0

Tineri și adulți aflați în diferite situații de dificultate socială și profesională au fost sprijiniți să se integreze social și profesional prin servicii de specialitate asigurate prin proiectul „Servicii de ocupare – o șansă pentru reintegrarea socială!“, derulat 12 luni de Organizația Umanitară Concordia, împreună cu fundația United Way România, care a oferit o finanțare de 100.000 lei. În 2022, United Way România oferă o nouă finanțare pentru sprijinirea cât mai multor tineri și adulți din medii puternic dezavantajate social.  

Concordia ne informează că „în anul 2021 au fost sprijinite 181 de persoane cu vârste cuprinse între 15-45 ani, din zona București-Ilfov, fără adăpost, instituționalizate sau postinstituționalizate, din familii sărace, foști detinuți, fără acte de identitate sau acte incomplete, neactualizate, cu nivel redus de educație, fără calificări profesionale sau fără abilitățile necesare pentru identificarea unui loc de muncă.

Tinerii au beneficiat, în funcție de nevoile identificate, de servicii socio – profesionale integrate: servicii suport de bază (hrană, cazare, îngrijire personală, consiliere pshihologică și medicală, obținerea actelor de identitate), servicii pentru dezvoltarea abilităților de muncă și pregătire ocupațională, posibilitatea de a urma gratuit un curs de calificare profesională, consiliere și sprijin pentru identificarea unui loc de muncă și pentru prezentarea la interviurile de angajare.

Pe toată durata proiectului, 51 de persoane s-au angajat, 27 de persoane au efectuat stagii de practică în diverse domenii (curățenie, bucătărie, manipulare marfă etc.) cu burse pe toată perioada practicii pentru acoperirea nevoilor de bază, având și un rol motivațional, iar 19 persoane au fost înscrise la cursuri de calificare. În acest sens, am încheiat 57 de parteneriate cu companii și instituții publice. Alte 42 de persoane au primit sprijin în cadrul locuințelor sociale ale organizației, au mers în excursii și au participat la activități de timp liber și motivaționale. De asemenea, au fost desfășurate activități pentru sensibilizarea și creșterea cooperării cu mediul de afaceri local, ca potențiali angajatori sau parteneri pentru practica profesională”.

Diana Certan, director executiv comunicare și fundraising Concordia România: „Din cauza pandemiei, ne-am confruntat cu situații dificile în parcursul tinerilor, cu anularea unor cursuri de calificare la care tinerii noștri aveau acces, cu imposibilitatea de a face consilierea față în față și scăderea numărului locurilor de muncă. Mulți dintre ei au fost recalificați și au găsit locuri de muncă noi. Acest lucru a fost posibil cu suportul oferit de partenerul nostru istoric United Way România, căruia îi mulțumim pe această cale.“ 

Concordia este bine cunoscută ca „organizație neguvernamentală internațională, independentă, dedicată sprijinirii copiilor, tinerilor și familiilor aflate în nevoie, spre o viață mai independentă și mai responsabilă. Proiectele noastre se derulează în București, Ploiești și Ariceștii Rahtivani (județul Prahova), Odobești (județul Dâmbovița) și se adresează unui număr de peste 2.000 de persoane în fiecare an. Pentru mai multe informații accesați www.concordia.org.ro”.

United Way România este „o fundaţie românească înființată în iunie 2004 şi afiliată la United Way Worldwide, SUA.  United Way lucrează în cele trei arii care constituie bazele unei vieți mai bune: educaţie, integrare socio-profesională şi sănătate. Misiunea United Way România este de a îmbunătăţi calitatea vieţii în comunitate, prin încurajarea donaţiilor individuale, corporatiste şi a voluntariatului. Citiți mai multe informații http://www.unitedway.ro/”.

 

Program de educație financiară pentru studenții care vor să tranzacționeze la bursă

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a inițiat un program de educație financiară prin intermediul căruia studenții și masteranzii din cele 24 de universități partenere ale Autorității, indiferent de disciplina de studiu, vor putea folosi în mod gratuit platforma demo de tranzacționare a Bursei de Valori București (BVB), unde vor învăța și experimenta activitatea de investitor.

Programul este unul didactic, care nu implică riscuri financiare sau folosirea banilor proprii. Proiectul educațional va începe pe data de 21 martie 2022 și va debuta cu un seminar online de training, organizat cu scopul înțelegerii noțiunilor de bază ale unei investiții pe piața de capital, dar și a modalității de accesare și de funcționare a platformei de tranzacționare.

Accesul la platforma demo a BVB va fi disponibil timp de patru săptămâni, până pe data de 15 aprilie 2022. Pe întreaga perioadă, participanții vor beneficia de consultanță gratuită în cazul în care vor avea nevoie de ajutor sau de îndrumare. Practic, acest program se bazează pe experiențe de învățare de tip learning-by-doing, un concept modern de studiu.

Pentru a se înscrie la acest program, studenții vor completa un formular online pe care îl vor primi de la universitatea de care aparțin. Înscrierile pot fi făcute până la data de 14 martie 2022.

Cele 24 de universități partenere ai căror studenți vor putea participa la acest program sunt: Academia de Studii Economice București, Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir, Universitatea Titu Maiorescu București, Universitatea Româno – Americană, Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Danubius, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea Petru Maior, Universitatea de Vest Timișoara, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Universitatea Vasile Alecsandri Bacău, Universitatea din Craiova, Universitatea din Oradea, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi Iași, Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, Universitatea Valahia din Târgoviște, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Universitatea Nicolae Titulescu București, Universitatea București, Universitatea Tehnică de Construcții București, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea Politehnică București și Universitatea Ștefan cel Mare Suceava.

Proiectul ASF se va desfășura în cadrul Global Money Week 2022 (21 – 25 martie 2022), un eveniment global de educație financiară, care se desfășoară sub egida OECD, în cadrul căruia comunităţi întregi îşi unesc eforturile pentru a stimula o mai bună cunoaştere a mediului financiar, pentru înlăturarea politicilor financiare depăşite şi pentru a oferi tinerilor instrumentele şi inspiraţia necesare pentru a-şi modela propriul viitor.

Produsele autohtone reprezintă circa 60% din cifra de afaceri a METRO în România

0

Aproximativ 60% din cifra de afaceri a grupului german Metro România reprezintă produse românești provenite de la circa 350 furnizori, din care aproximativ 100 reprezintă producători de legume și fructe, după cum a declarat pentru FoodBiz Adrian Ariciu, CEO METRO România.

Din păcate, se importă foarte mult produse procesate, oferta internă fiind redusă pe acest segment.

„Dacă vorbim de produsele realizate în România și de ponderea lor, vedem plusuri și minusuri.

METRO a intrat pe piață acum 25 de ani și am încurajat în fiecare an dezvoltarea producătorilor români. În toată această perioadă, am susținut și susținem în continuare afacerile locale. Am ajuns să colaborăm cu peste 350 de furnizori în mod permanent, național și local, mai ales pe produsele proaspete, dintre care aproximativ 100 sunt producători de legume-fructe.

Dacă vorbim de ponderea produselor românești în total cifră de afaceri, aceasta este undeva la 60%. Credem că în acest moment avem o stabilitate, dar se poate face mai mult, să cumpărăm cât mai multe produse românești tot timpul anului, nu doar într-o anumită perioadă legată de sezon.

Se poate face mult mai mult în a susține valoarea adăugată în producție în România, de unde se cumpără produse românești, și nu vorbesc numai de METRO, produse de bază, iar tot ce înseamnă produse procesate cu valoare adăugată, conveniență în zona ready to x, cum spunem noi intern, acestea se importă, în marea lor majoritate”, a declarat pentru FoodBiz reprezentantul METRO.

Retailer-ul a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de peste 6 miliarde lei, mai mare față de anul anterior. Pentru 2021, estimările inițiale prevedeau un ritm de creștere de două cifre.

„Pentru 2021 am declarat acum un an că vrem să revenim la un ritm de creștere de două cifre și credem că suntem pe traiectorie. Pentru viitor, obiectivul este să continuăm pe același ritm de creștere, care să ne ajute să câștigăm cote de piață”, a afirmat Adrian Ariciu.

Peste 17 milioane clienți la nivel global, METRO este liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat în deservirea nevoilor industriei HoReCa, precum și ale comercianților independenți.

În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online și să ridice produsele din magazin sau să le fie livrate.

Compania operează în peste 30 de ţări şi are peste 95.000 de angajați în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, METRO a generat vânzări de 24.8 miliarde euro.

Metro România operează în România din 1996, când a deschis primul centru de distribuţie în Bucureşti. În prezent, retailer-ul deține 30 de magazine la nivel național.

În 2012, retailer-ul a înființat lanțul de magazine de proximitate LaDoiPași, lider pe piața magazinelor de proximitate în regim de franciză, care a ajuns, în 2021, la un număr total de 1.698 de magazine la nivel național. De altfel, numai în 2021 au fost deschide 407 magazine în toată țara. Pentru următorii ani, obiectivul este atingerea unui prag de 2000 de magazine până în 2023.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Cazacu, XTB: Ethereum revine în ritm mai vioi decât Bitcoin, în vreme ce alte criptomonede rămân ezitante

0

Perspectiva de creștere pe piața criptomonedelor depinde de gradul de recuperare a activelor în urma atacului unor hackeri soldat cu pierderea a 300 de milioane de dolari, dar și de eventuale „surprize” din partea autorităților de reglementare, atrage atenția Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România.

În luna noiembrie, piața criptomonedelor era în „al nouălea cer”. Duși de asigurarea retrospectivă oferită de trendul puternic, având încrederea că domeniul ar fi soluția de adăpostire în fața unei inflații ridicate, alături de bursele de acțiuni aflate și ele pe creștere, investitorii au adus Bitcoin la aproximativ 69.000 de dolari, și Ethereum la peste 4.800 de dolari. 

De atunci, în doar două luni și jumătate, s-a trecut din segmentele înalte ale optimismului către notele joase ale pesimismului. 

S-au înregistrat pentru Bitcoin și Ethereum scăderi de peste jumătate din valoare, în timp ce alte criptomonede au avut un declin de 60%, în unele situații mai mare de 70%. 

Traderii au „învinovățit” restricțiile impuse de India și Rusia, o pierdere a încrederii unor investitori, și de retail, și instituționali sau corporativi, dar și anunțurile așteptate de majorare a dobânzii de referință în SUA. Sentimentul a atins valori coborâte, tocmai atunci când piața era de fapt pregătită pentru o recuperare.

După ce au digerat mesajele Rezervei Federale, revenirea recentă a adus câștiguri de 12.3% pentru Bitcoin și de 23.8% pentru Ethereum, din minimele înregistrate pe 24 ianuarie, într-o sesiune foarte volatilă, și până joi, la ora 10 (ora este importantă pentru că fluctuații mari se pot petrece în doar câteva ore). 

Avansul înregistrat ieri ar fi fost semnificativ mai mare, dar piața a suferit corecții acute în ultimele 24 de ore.

Ethereum a înregistrat o recuperare mai vioaie decât Bitcoin,
proiectul originar al monedelor virtuale. 

Suplețea răspunsului în piață provine și din ecosistemul uriaș construit în jurul tehnologiei ethereum. Pe „șinele” tehnice ale proiectului funcționează mii de alte criptomonede. Unele dintre ele oferă, la rândul lor, tranzacționarea condiționată, prin „contracte inteligente”, smart contracts. Acestea setează condiții prestabilite pentru anumite operațiuni de transfer, dezvăluind posibilități ample de a rescrie în limbajul blockchain operațiuni legate, anterior, prin protocoale vechi și uneori stufoase.

Este interesant de observat că, pentru criptomonede precum Solana sau Avalanche, considerate anterior a avea o șansă de dezvoltare puternică, deși procentele redresării față de minimele de acum zece zile sunt apropiate cele ale Ethereum, revenirea este sensibil mai slabă decât în alte ocazii în raport cu maximele istorice. 

Pentru Solana, cu toată recuperarea recentă de puțin sub 22%, scăderea totală din vârf este de 62%, pentru Avalanche, de 55% (după o revenire de 26% din minimele de pe 24) în timp ce Ethereum a pierdut ”doar” 45%, la cotațiile de joi, ora 10. 

Dinamica ar putea fi un semn că piețele încă nu și-au refăcut stocul de optimism la niveluri potrivite pentru a îndrepta capital important spre proiecte de lichiditate relativă mai mică, și mai riscante în raport cu Ethereum și Bitcoin.

Cât poate să țină revenirea, și care este ipoteza perioadei următoare? 

„Surprizele ” sunt atât de dese în piața cripto încât ele par a deveni uneori regula. Tocmai când lucrurile păreau a fi clar antrenate pe un scenariu de revenire, dezvăluirea unui atac al hacker-ilor de peste 300 de milioane de dolari asupra unui protocol de legătură între diferite criptomonede, a adus un nou val de scăderi noaptea trecută. 

Repercursiunile de pe urma atacului asupra punții blockchain numită PortalBridge, și anterior Wormhole (un nume care ar părea, în retrospectivă, nu tocmai potrivit) ar putea fi severe, dacă fondurile nu vor fi recuperate, pentru că o serie de produse care au construit pe baza unor active garantate de platformă și-ar pierde din valoare. 

Potrivit unor știri foarte recente, pe site-ul protocolului de legătură a apărut informația că s-a descoperit soluția, și fondurile ar fi în siguranță.

Episodul este o nouă ilustrație a riscurilor variate, și de valori înalte, asociate unor plasamente care au oferit, totuși, în anumite perioade, randamente cu ordine de mărime peste cele din piețele bursiere. 

În perspectivă, în opinia noastră scenariul de bază ar fi unul favorabil, pe termen scurt, dacă  episodul „punții” blockchain este, într-adevăr, depășit fără pierderi majore de active și efecte colaterale, și, mai ales, piețele nu primesc noi lovituri ori din partea hacker-ilor ori din partea autorităților de reglementare.

Snack-urile înlocuiesc mesele tradiționale

0

Pandemia de Covid a adus schimbări în modul în care oamenii mănâncă. Din cauza opțiunilor reduse și accesului limitat la restaurante, tot mai mulți oameni înlocuiesc mâncărurile tradiționale cu gustări. Un studiu realizat anual de gigantul american al industriei snack-urilor Mondelez (MDLZ) împreună cu The Harris Poll și Next Atlas arată că în 2021 85% dintre cei intervievați consumau în fiecare zi o gustare ca să-și potolească foamea și una pentru a se răsfăța. 

Potrivit studiului, generația Z (persoanele născute între 1997 și 2021) sunt mai predispuse să mănânce gustări pentru a atenua anxietatea (86%, față de 76% în total) și plictiseala (79%, față de 69% în total), în timp ce milenialii (persoanele născute între 1981-1996) sunt generația cea mai predispusă să consume gustări pentru a-și satisface nevoile nutriționale (85%, față de 78% în total). Generația X ( persoanele născute între 1965 și 1980 citează confortul ca fiind motivul principal pentru a consuma snack-uri (85%, față de 82% în total). 

Există, de asemenea, o tranziție de la mesele tradiționale la snack-uri, 62% dintre persoanele intervievate declarând că au înlocuit cel puțin o masă cu o gustare. Această cifră este chiar mai mare în rândul generației Z – 75%. În timp ce șapte din 10 consumatori declară că mănâncă gustări în loc de mic dejun, doar aproximativ jumătate fac acest lucru seara (52%). Pe de altă parte, puțin sub jumătate (49%) dintre consumatori mănâncă gustări ca să se răsfețe dimineața, în timp ce 62% se răsfață seara.

Motivele pentru înlocuirea meselor cu gustări sunt complexe, 91% declarând că mănâncă gustări pentru că sunt mai convenabile, 90% pentru că sunt proaspete, 85% le văd ca pe niște indulgențe, 84% pentru că sunt sănătoase. 

Ce tipuri de gustări sunt preferate? 76% dintre persoanele care mănâncă snack-uri de două sau mai multe ori pe săptămână consumă biscuiți dulci, 74% preferă ciocolata, 69% biscuiți sărați, 66% chipsuri și 56% batoane diverse. Când vine vorba de ciocolată, 74% dintre persoanele intervievate spun că nu își pot imagina o lume fără ea. 

Rezultatele sondajului în care au fost chestionați 3055 de adulți la nivel mondial au fost confirmate de raportările gigantului de produse alimentare Mondelez (MDLZ) privind rezultatele trimestrului 4. Mondelez a depășit așteptările în ceea ce privește veniturile, dar a ratat ținta de câștig pe acțiune cu 0,02 dolari. Vânzările organice ale companiei au crescut cu 5,4% în trimestrul al patrulea față de pronosticurile analiștilor de 3,9%. Deși vânzările organice au scăzut cu 0,3% în America de Nord, acestea au fost compensate de rezultatele foarte pozitive pentru regiunile America Latină (+19,7%), Europa (+6,5%) și Africa, Orientul Mijlociu și Asia (+5,8%). Inflația, creșterea costurilor de transport și a prețurilor materiilor prime au afectat marja brută de profit care a scăzut cu 90 de puncte de bază, ajungând la 38,7% din vânzări, dar a fost parțial compensată de prețurile, creșterea productivității și de efectul de levier al volumului.

Mondelez deține mai multe mărci de snack-uri, printre care Cadbury, Milka, Toblerone, Oreo, Belvita, Tuk și Philadelphia. 

Această tendință de tranziție către consumul de snack-uri a fost determinată în mare parte de social media. Mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel mondial spun că social media i-a inspirat să încerce o gustare nouă în ultimul an (55%) – cu procentaje și mai mari ale generației Z (70%) și ale milenialilor (71%)

Un alt studiu realizat de IRI, în Statele Unite, relevă faptul că, atunci când vine vorba de gustări sărate, vânzările totale au ajuns la 23,9 miliarde de dolari în 2021, cu o creștere a vânzărilor în dolari de 5,1% de la an la an. Piața este dominată de chipsurile de cartofi, cu vânzări de 6,7 miliarde de dolari și chipsurile de tortilla, cu vânzări de 5,2% miliarde de dolari, urmate de snacksurile cu brânză, 2,3 miliarde de dolari, popcornul gata de consum și covrigei 1,2 miliarde de dolari. Cererea de snack-uri sărate în SUA este prognozată să crească cu 1,5% pe an până în 2025. 

Dar gustările nu înseamnă doar dulciuri și snack-uri cu care te răsfeți. Consumatorii caută, de asemenea, gustări sănătoase care pot înlocui o masă. Consumul de gustări din carne uscată a crescut cu 12,9% de la an la an, cel de turte din orez/popcorn cu 12,3%, iar consumul de snack-uri din fructe uscate cu 6%. Analiștii estimează că, la nivel global, piața gustărilor din carne va crește cu un CAGR de 7% și va ajunge la 14,5 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2029. 

România, de la un posibil HUB regional la o țară de subzistență energetică?

 

Ne uităm cu mirare la Ungaria, care fără prea multe resurse energetice, fără o tradiție în domeniul energetic, a ajuns HUB-ul Sud-Est European al gazelor naturale și ne întrebăm ce se alege de România? Este suficient să privim sistemul energetic în ansamblu și componentele sale și să găsim răspunsul.

Sistemul energetic așa cum se prezintă astăzi, constatăm că se găsește într-o stare de „subzistență”. Astfel, sistemul energetic cuprinzând diversele forme de energie de care România dispune nu mai este unul capabil să funcționeze în condiții de siguranță și eficiență, în orice moment din an și indiferent de condițiile meteo sau geopolitice. Funcționarea sistemelor energetice românești (electricitate, gaze naturale, termoficare) sunt la bunul plac al stării vremii. În fapt ele sub-există de la un an la altul, de la o lună la alta de la o zi la alta.

Sistemele de termoficare

Sistemele de termoficare reprezintă, teoretic,  metoda cea mai eficientă de a asigura necesitățile energetice ale locuitorilor dintr-o localitate. Spun teoretic, deoarece practica din România a demonstrat contrariul. În urmă cu 30 de ani existau sisteme de termoficare în peste 300 de localități, astăzi mai sunt oficial doar 47 de localități unde mai există sisteme de termoficare, majoritatea dintre acestea găsindu-se în insolvență sau la limita funcționalității economice. Problemele tehnice, dar și cele de neadaptabilitate a sistemului la cerințele consumatorilor, fac ca aceste sisteme să fie într-o fază de subzistență energetică, cu un număr mare de defecte, cu parametrii de funcționare afectați de condițiile de temperatură exterioară și falimentare în afara subvențiilor. 

PwC România a asistat Abris Capital Partners în achiziția distribuitorului de consumabile și echipamente stomatologice Dentstore

0

O echipă de specialiști în tranzacții ai PwC România a acordat consultanță financiară și fiscală fondului de investiții Abris Capital Partners în tranzacția de achiziție a distribuitorului de consumabile și echipamente stomatologice Dentstore de la antreprenori români. 

„Ne bucurăm că am fost alături de echipa Abris Capital și în această tranzacție, prin care a cumpărat o nouă companie antreprenorială în domeniul stomatologic și care îi întărește poziția pe această nișă. Business-urile antreprenoriale românești de succes continuă să fie atractive pentru investitori, anul 2022 începând în forță cu finalizarea mai multor tranzacții în diferite sectoare de activitate”, a declarat Cornelia Bumbăcea (foto), Partener Deals, PwC România.

PwC România a oferit fondului de investiții Abris Capital servicii de due diligence financiar și fiscal și asistență pe aspecte financiar-contabile și fiscale în această tranzacție. 

Echipa PwC a fost formată din Cornelia Bumbăcea, Partener Deals, Andreea Mitiriță, Partener Taxe, Andreea Oprescu, Senior Manager, Roxana Popa, Director, Emilia Danila, Manager, Alin Dumitriu, Senior Associate, Ștefania Chiricu, Senior Associate, Cristina Florea,  Senior Associate, Gabriel Gheorghe, Senior Associate, și Anca Seinea, Associate. 

Abris Capital este un fond de tip private equity care investește în companii din Europa Centrală și de Est, în România deținând în prezent patru companii: Pehart, Green Group, GTS Group și Dentotal Protect.

Proiectul imobiliar Vernis Sunrise Villas, triplu premiat

0

Compania românească Delta Studio, lider pe piața de amenajări interioare, a dezvoltat un  prim proiect imobiliar, Vernis Sunrise Villas, situat într-o zonă premium din Corbeanca, județul Ilfov, cu care a și obținut trei premii importante: distincția în Marketing, Design și Rezidențiale în cadrul Anualei de Arhitectură 2021, premiul Award Winner European Property Awards 2021-2022, la secțiunea Residential Development Romania, premiul RIDA 2021 la Cele mai bune selecții rezidențiale din 2021. 

Proiectul imobiliar Vernis Sunrise Villas este realizat de Delta Studio Properties. Cuprinde un ansamblu de 25 case premium, construite în sistem gated community. 

Dragoș Bonea

Dragoș Bonea, director general al companiei Delta Studio: „Ne mândrim cu cele trei premii și suntem încrezători în capacitatea colegilor noștri din DSD – Delta Studio Design și Delta Studio Properties. Segmentul companiei noastre, smart luxury, este corelat cu piața rezidențială, în creștere și în 2022. Mărirea plafonului de până la 700.000 lei (aprox. 140.000 euro), pentru care se acordă TVA de 5%, de la data de 1 ianuarie, a impulsionat cererea pe acest segment. În plus, capacitatea noastră de a integra 100% realizarea interioarelor, prin biroul de arhitectură Delta Studio design, în așa fel încât să ne asumăm responsabilitatea întregului proiect, este un diferențiator puternic, apreciat de clienți.”

Alexandru Bonea, Project Lead Vernis, Delta Studio Properties: „Vernis Sunrise Villas a fost gândit ca o micro comunitate de 25 de case individuale cuplate, care îți oferă tot ce ai nevoie în incinta complexului. Fiecare casă, în valoare de 175.000 euro + TVA, are o suprafață construită și desfășurată pe 150 mp. Conceptul architectural a fost conceput într-o manieră holistică, luând în calcul toate detaliile care alcătuiesc experiența de locuire.” 

Tudor Cartianu, CEO Delta Studio: „Piața de real estate are acum la bază cerințele unui public mult mai documentat, mai informat, mai curajos, dar, în același timp, mai sceptic. Indiferent că vorbim despre zona de retail, industrială, de birouri sau de case, în ultimii 10 ani, sectorul imobiliar a crescut și chiar s-a dublat pe unele zone. Cumpărătorul este foarte atent, atât la detaliile construcției, cât și la calitatea finisajelor, iar acest lucru ridică standardele pe piața de real estate și pe zona de amenajare și design de interior.”

Delta Studio subliniază că „valoarea investiției a fost de aproximativ 4 milioane euro + TVA, cu termen de finalizare jumătatea anului 2022. Până în acest moment, Delta Studio Properties a semnat deja precontracte pentru 11 proprietăți.
În ultimii doi ani, compania Delta Studio s-a concentrat atât pe dezvoltarea nișei arhitecturii de interior, prin configurarea fluentă a biroului DSD – Delta Studio Design, cât și pe intrarea pe piața imobiliară, prin acest prim proiect.

Compania Delta Studio a cunoscut o dezvoltare continuă, la nivel național, din 1996, anul înființării. Prin Delta Studio Properties, Vernis Sunrise Villas și Delta Studio Design (DSD), compania și-a propus să integreze toate componentele unui proiect de amenajare. Prin automatizarea și eficientizarea proceselor de lucru, Delta Studio a reușit maximizarea rezultatelor proiectului și optimizarea bugetului de investiție al beneficiarilor. În fiecare lucrare proiectată, calitatea produselor și consistența conceptului sunt garantate printr-o ofertă de soluții de design, care se bazează atât pe o selecție atentă a produselor din portofoliu, cât și pe profesionalismul arhitecților interni”.

Foto: Delta Studio

 

Multe firme românești nu sunt pregătite pentru raportarea ANAF. Care sunt motivele?

0


Material de opinie de Adrian Teampău, Director, și Raluca Ciocîia, Senior Consultant, Taxe Indirecte, Deloitte România ( foto )

Noul sistem de raportare fiscală, introdus de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) începând din acest an, este extrem de complex. Perioada de timp pe care firmele au avut-o la dispoziție pentru implementare a fost destul de scurtă. Din aceste considerente, există riscul ca declarațiile pe noul format SAF-T să fie depuse cu întârziere sau incomplet. Care sunt principalele aspecte la care trebuie să fie atenți contribuabilii pentru ca primul termen legal de raportare să fie respectat?

Societățile comerciale obligate să depună declarațiile SAF-T începând din ianuarie 2022 au la dispoziție o perioadă de grație de șase luni, dar trebuie să folosească eficient acest răgaz, dat fiind că declarația SAF-T presupune raportarea unui volum foarte mare de informații – toate datele din contabilitatea unei firme: toate încasările și plățile, produsele aflate în stoc, taxele plătite, facturile emise și primite, articol cu articol, înregistrările contabile etc.

Principalele obstacole în calea raportării în termen

Unul dintre obstacolele cu care se confruntă firmele și care ar putea să deturneze respectarea primului termen legal de raportare constă în faptul că multe dintre acestea încă nu știu ce informații trebuie să transmită către ANAF și ce presupune exact metoda de raportare. Având în vedere că declarația se va depune online, o mare parte dintre contribuabili își pun speranța în furnizorul IT al software-ului de contabilitate pe care îl utilizează. În practică, dacă informațiile cerute de autoritatea fiscală nu există în programul de contabilitate, declarația depusă nu va fi validată. Astfel, în primul rând societățile trebuie să se asigure că, începând din 1 ianuarie 2022, colectează de la clienți și furnizori toate informațiile solicitate în schema SAF-T. 

Un alt obstacol este legat de corectitudinea datelor introduse în sistemele IT ale societății. Raportarea brută a datelor din programul de contabilitate nu garantează automat că sunt și corecte. Cu alte cuvinte, în prima fază contribuabilul trebuie să se asigure că declară un tratament fiscal și contabil corect pentru toate tranzacțiile derulate. Pe baza datelor colectate, ANAF va putea să stabilească instant dacă, spre exemplu, firma a aplicat cote greșite de TVA, dacă nu a taxat anumite tranzacții, dacă a calculat eronat amortizarea etc. Așadar, înainte de implementarea oricărei soluții IT în vederea raportării electronice, trebuie analizate încadrările contabile și fiscale ale tranzacțiilor derulate în mod recurent.

Nu în ultimul rând, estimarea eronată a timpului necesar pentru pregătirea declarației – analiza datelor și implementarea unei soluții IT de raportare – poate duce la depășirea termenelor. Din această perspectivă, un alt aspect important de menționat este acela că apropierea termenului de depunere va genera, fără îndoială, suprasolicitarea prestatorilor de servicii care asistă contribuabilii în demersul de implementare a declarației SAF-T. 

Ce au de făcut contribuabilii?

Pentru a evita depunerea incompletă sau cu întârziere a declarației, aspect care poate atrage atât penalități din partea autorității fiscale, cât și o posibilă creștere a riscului fiscal, societățile trebuie să demareze rapid analizarea datelor disponibile pentru raportare. Procesul se poate derula cu resurse interne sau cu ajutorul unui colaborator extern. 

Ulterior, compania în cauză trebuie să identifice o soluție IT potrivită care să proceseze datele respective și să le transpună pe formatul declarației SAF-T solicitate de ANAF. Cu cât activitatea unei firme este mai complexă și utilizează mai multe programe informatice pentru evidențele interne, cu atât procesul de implementare este mai de durată.

În concluzie, societățile care trebuie să depună declarațiile SAF-T începând din acest an, respectiv marii contribuabili, trebuie să accelereze procesul de implementare, pentru că, deși beneficiază de perioada de grație de șase luni, demersul este unul laborios și implică un volum ridicat de date care trebuie colectate, verificate și apoi încărcate în formatul digital al declarației. În plus, dat fiind că și ceilalți contribuabili vor fi obligați să raporteze pe format SAF-T în viitorul apropiat, ar fi indicat să se pregătească din vreme pentru a evita presiunea timpului.