Rio este pregătit pentru plățile de taxe în criptoactive

0

Orașul brazilian Rio de Janeiro a anunțat că va putea accepta în curând criptoactive pentru plata taxelor, începând cu impozitele pe proprietate. Cu toate acestea, orașul va folosi companii din domeniul cripto pentru a converti acele criptoactive plătite în scopuri fiscale înapoi în reali brazilieni. 

Se pare că există o competiție serioasă între orașele din întreaga lume pentru a fi văzute ca fiind în fruntea adoptării și acceptării criptoactivelor. De la Miami la Denver, până la Rio și alte locuri, devine din ce în ce mai mult o realitate faptul că oamenii pot plăti una dintre cele mai importante facturi, impozitele, prin intermediul cripto.

Posibilele beneficii ale acestui fenomen nu pot fi subestimate. Una dintre problemele cripto în acest moment este interacțiunea limitată dintre deținători și unul dintre cei mai mari creditori ai lor – statul. Plătim impozite prin nenumărate moduri către guvernele noastre, astfel încât transformarea cripto într-o formă acceptabilă de metodă de plată este un lucru uriaș. În timp ce Rio este doar un oraș, este doar un prim pas spre adoptarea de către întreaga Brazilie – o națiune masivă cu un potențial uriaș pentru adoptarea criptoactivelor.

Vitalik Buterin recunoaște că nivelul comisioanelor Ethereum reprezintă o problemă

0

Fondatorul celui de-al doilea cel mai mare blockchain din lume a recunoscut că nivelul ridicat al comisioanelor de pe platforma Ethereum reprezintă o provocare majoră. 

Fondatorul a recunoscut că acestea creează probleme de utilizare, în special în afara tranzacțiilor pur financiare. El a acuzat, de asemenea, propria rețea blockchain de probleme „sociale” care împiedică efectuarea unor schimbări tehnice importante. În plus, el a avertizat că rețeaua ar putea fi folosită de persoane rău intenționate, care urmăresc câștiguri personale. 

Astfel de declarații sunt îngrijorătoare venind partea fondatorului unei rețele importante precum Ethereum. Dar, în cele din urmă, o mare parte din funcțiile rețelei scapă acum de sub controlul lui Buterin, aceasta fiind gestionată așa cum a fost concepută să fie, descentralizat. Sunt în lucru actualizări majore pentru a îmbunătăți aspectei precum comisioanele și miza. Acest lucru ar putea avea un impact pozitiv asupra prețului, pe măsură ce comisioanele scad, iar tokenul devine deflaționist. 

„Stocarea energiei – cea mai mare provocare a sistemului energetic în anii următori”

0

Publicația Energy-Center.ro organizează Conferința

„Stocarea energiei – cea mai mare provocare a sistemului energetic în anii următori”

pe 14 aprilie 2022, Bucuresti, Hotel Marshal Garden, ora 10:00.

Pentru a sprijini tranziția către un sector al aprovizionării cu energie cu emisii reduse de carbon, UE a stabilit ținte privind ponderea energiei din surse regenerabile în consumul final de energie, și anume 32% pana în anul 2030. Directiva UE privind energia din surse regenerabile impune de asemenea statelor membre să dezvolte instalații de stocare pentru a stabiliza sistemul electroenergetic pe măsură ce acesta primește mai multă energie din surse regenerabile.

Potrivit estimărilor Comisiei Europene, pentru a-și atinge obiectivele climatice pentru anul 2050, ar putea fi necesar ca UE să își majoreze de până la șase ori capacitatea de stocare a energiei.

În cadrul conferinței vom aborda toate formele actuale de stocare a energiei, necesarul de investiții la nivel național, legislația pentru stimularea investițiilor precum și barierele existente în dezvoltarea realizării stocării.

Sunt invitați ca participanți autoritățile din domeniu, principalele companii specializate în tehnologii de stocare, producătorii de energie și gaze.

Pentru înscrieri:

Alexandru Moldovan / Redactor șef Energy-Center.ro

e-mail: redactia@energy-center.ro

Tel: 0746164127

BCR Școala de Business lansează un curs pentru antreprenorii aflați la început de drum: 10 sfaturi pentru startup-uri de succes, realizat împreună cu Iancu Guda

0

BCR Școala de Business pune la dispoziția antreprenorilor un nou curs gratuit de educație antreprenorială, dezvoltat împreună cu economistul Iancu Guda, care răspunde nevoii de a dezvolta afaceri puternice și de a  genera continuitate de business. Cursul 10 sfaturi pentru startup-uri de succes pornește de la analiza mediului antreprenorial local și aduce în atenție 10 elemente comune ale start-up-urile care și-au asigurat performanța pe termen lung. 

Premisa dezvoltării acestui curs a pornit de la analiza economică a afacerilor din România, care a arătat că doar 0,1% din start-up-uri ajung să atingă maturitatea de business și succesul după 10 ani de activitate. Astfel, în perioada 2000-2010, în România s-au înființat aproximativ 1 milion de companii, dintre care numai 220.000 mai activează astăzi. Dintre acestea, aproximativ 11.000 înregistrează venituri peste pragul de 1 milion euro, 5.000 au o situație financiară solidă și numai 1.000 sunt considerate afaceri antreprenoriale românești. 

Cele 10 module ale cursului urmăresc principiile pe care un antreprenor ar trebui să le aibă în vedere pentru o dezvoltare performantă a businessului său. Pe parcursul celor 10 lecții video, Iancu Guda, vice-președintele analiștilor financiari din România și autorul unora dintre cele mai citite cărți de economie din România, analizează și demonstrează prin exemple practice, cele mai importante elemente pe care le au în comun startup-urile de succes, de la crearea unei identități a afacerii până la diversificarea surselor de finanțare. 

„Prin cursul «10 sfaturi pentru start-up-uri de succes» ne-am uitat la ce putem face pe termen lung pentru clasa antreprenorială din România. Mai departe de cum administrăm o afacere și cum creștem productivitatea, am vrut să aducem în atenție importanța unui plan strategic și nevoia de a semnaliza motivele recurente pentru care unele afaceri performează sau eșuează după o anumită perioadă de timp. Acesta este modul nostru de a oferi perspectivă, încredere și expertiză pentru toți cei care au un business și au nevoie să-și seteze misiunea companiei, cu obiective măsurabile. Vrem ca BCR Școala de Business să fie acel loc unde orice antreprenor se poate reîntoarce ori de câte ori are nevoie de o soluție sau de o explicație pentru consolidarea afacerii, acel loc unde cursurile îmbină teoria cu experiența practică”, a declarat Sergiu Manea, CEO BCR.

„Este înțelept să învățăm din greșelile altora, pentru a nu le experimenta pe propria piele. Totuși, această strategie ne ajută doar la evitarea unor pierderi și la supraviețuire, nu este o cale sigură spre succes. Ajungem să jucăm un rol important în sectorul nostru de activitate doar dacă ne inspirăm din povești de succes pentru a implementa cele mai bune practici pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerii. Toate acestea devin esențiale pentru afacerile aflate la început de drum. Pentru a înțelege ingredientele de succes în business, am analizat cele mai performante startup-uri și am găsit zece elemente pe care acestea le au în comun. Mai departe, am sintetizat totul în 10 episoade scurte și la obiect în cursul 10 Sfaturi pentru startup-uri de succes”, a afirmat Iancu Guda, vice-președintele analiștilor financiari din România și lector universitar.

Cursul de educație antreprenorială oferă celor interesați de a avea un business durabil, acces gratuit la informații ce îi vor ajuta să își consolideze strategia de finanțare și să pună bazele unei afaceri ancorate în realitatea economică, prin accesarea tuturor oportunităților oferite de mediul digital. Cele 10 lecții pe care antreprenorii le vor parcurge în cadrul cursului sunt: 

  1. Identitatea – Care sunt elementele esențiale pentru crearea identității firmei
  2. PERIP – Pasiune – Expertiza – Reputație – Independență și Planificare
  3. Echipa – Cum să recrutezi cei mai buni oameni
  4. Nevoia – Cum să ai clienți loiali și recurenți
  5. Modelul de business – Cât de scalabilă e afacerea
  6. Diversificarea surselor de finanțare – Cum să te dezvolți, chiar și în context dificile
  7. Planificarea financiară – Proiecția bugetului de venituri și cheltuieli
  8. Scenariile de stres – Câte scenarii trebuie pregătite pentru situațiile financiare
  9. Transformarea digitală prin tehnologie și comerțul online – Exploatează toate oportunitățile oferite de mediul digital
  10. Strategia de investiții – Secretul unei afaceri performante

Platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 18.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesioniști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului.


BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. Platforma cuprinde în prezent 8 cursuri, ce au în total 73 de module, peste 100 de materiale video și 95 de teste.

*  Cursul 10 sfaturi pentru start-up-uri de succes este realizat de Iancu Guda, vice-președintele analiștilor financiari din România și lector universitar. Iancu are o experiență de peste 15 ani în domeniul managementului riscului de credit. Din anul 2013 este lector asociat la Institutul Bancar Român, unde predă cursuri de analiză financiară avansată și finanțe corporative în cadrul programului CEFA. Este autorul unora dintre cele mai citite cărți de economie din România „De ce eșuează companiile? 10 greșeli și 100 șoluții” (2016-2017), cartea care a inspirat cursul de Management Financiar de pe platforma BCR Școala de Business, „Economia în vremea coronavirusului. Ghid de bune practici pentru antreprenori si politicile publice” (2020) și “Banii în mișcare” (2021).

Euler Hermes, lider mondial în asigurarea creditelor comerciale, devine Allianz Trade

0

Euler Hermes, lider mondial în asigurarea creditelor comerciale, deschide un nou capitol în istoria asigurărilor, devenind de astăzi Allianz Trade. Încă din 2018, compania este parte a Grupului Allianz, astfel că noua identitate subliniază performanțele grupului și constituie un avantaj major în susținerea planului strategic pe următorii trei ani, consolidând poziția ca jucător global. 

Rebrandingul reiterează ambiția Grupului de a se dezvolta în toate domeniile de activitate și zonele geografice în care operează, bazându-se pe trei piloni importanți: extinderea activităților, a motoarelor de creștere și pregătirea pentru o nouă lume. 

„De astăzi suntem Allianz Trade. Ce înseamnă aceasta pentru compania noastră, pentru clienții noștri și pentru angajații noștri? Într-un cuvânt: înseamnă mai mult. Mai multă expertiză și cunoștințe globale care generează mai multe soluții locale. Mai multă încredere în ziua de mâine, mai multe oportunități de a ajuta companiile să se dezvolte. Mai multă capacitate de anticipare și mai multe servicii personalizate. Mai multă abilitate în a ține pasul cu transformările tehnologice. Mai multă vizibilitate care să atragă noi talente și mai multe oportunități de carieră pentru angajații noștri. Sunt multe motivele de entuziasmare, și de abia am început să explorăm posibilitățile”, spune Clarisse Kopff, CEO Allianz Trade.

Urmărind extinderea avantajului competitiv prin furnizarea de servicii de cel mai înalt nivel, în toate segmentele de piață și bazându-se pe instrumente de asigurare contra riscurilor, pe abilitățile dobândite și pe infrastructura dezvoltată, Allianz Trade va continua dezvoltarea strategiei, în linie cu obiectivele Grupului.

Un alt obiectiv al companiei Allianz Trade îl reprezintă extinderea motoarelor de creștere, prin dezvoltarea soluțiilor de garanție și de specialitate (Transactional Cover Unit & Excess of loss) precum și prin noi investiții care vizează  majorarea rapidă a cotelor de piață. Viziunea pe termen lung, urmărește pregătirea pentru o nouă lume a comerțului, astfel încât compania să rămână în fruntea jocului odată cu mutarea comerțului B2B în online.

„Creșterea se află în centrul noii noastre strategii. Ne străduim să găsim soluții pentru clienții activi în economiile naționale și globale, deoarece creditul comercial asigură legitimitatea și executarea cu succes a tranzacțiilor comerciale. Rămânem ferm dedicați misiunii noastre de a furniza informații corecte și la timp și servicii prudente, stabile și bazate pe experiență. Intrăm într-o fază nouă și interesantă în devenirea companiei noastre și sunt încântată să pornesc în această călătorie, acum că am devenit Allianz Trade”, spune Clarisse Kopff.

Pășim cu încredere în ziua de mâine,
rămânând fideli identității proprii

De peste 100 de ani, Euler Hermes oferă tuturor companiilor instrumente puternice, care contribuie la extinderea afacerii și protejarea activelor prin asigurări de credit comercial și garanții. Principalul obiectiv al companiei a fost, întotdeauna, anticiparea și atenuarea riscurilor prin furnizarea de informații economice care permit firmelor cliente să tranzacționeze cu încredere. Cunoștințele aprofundate despre piețe și cicluri economice, combinate cu analiza predictivă aplicată celui mai mare set de date ale companiei, permit poziționarea clienților cu un pas înainte.

Chris Townsend, membru al Consiliului de Administrație al Allianz SE, adaugă: „Suntem încântați că Euler Hermes devine Allianz Trade și suntem convinși că schimbarea va aduce multe beneficii în ceea ce privește conștientizarea, dezvoltarea afacerii, creșterea și inovarea. Allianz Trade este o societate unică, bazată pe date și pe tehnologie, de care suntem extrem de mândri.”

Biofarm țintește o cifră de afaceri în creștere cu 16% în 2022

0

Biofarm, unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, estimează pentru acest an o cifră de afaceri în creștere cu 16%, după ce în 2021 a înregistrat o valoare de 239 milioane lei și o EBITDA de aproximativ  82 milioane lei, iar pentru 2022 își propune o creștere de 15% comparativ cu anul încheiat. 

Cătălin Vicol

„Am încheiat anul 2021 cu rezultate foarte bune și suntem încrezători că investițiile bugetate pentru acest an vor contribui la creșterea vânzărilor. Echipamentele de ultimă generație ne permit să creștem producția și să ne extindem pe noi piețe. Avem premise puternice pentru îndeplinirea obiectivelor, în ciuda provocărilor create de creșterea costurilor de producție determinate de variațiile de cost estimate pentru aprovizionarea cu materii prime, utilități. Chiar și în acest context, sunt încrezător că, la finalul anului, ne vom consolida cota de piață și vom continua să fim unul dintre principalii jucători din industria farmaceutică locală în categoria Consumer Healthcare (CHC), a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Potrivit rezultatelor financiare, în anul 2021, situația Biofarm a fost una foarte bună, stabilă din punct de vedere economic, rezultând o marjă EBITDA de 34%. Având în vedere faptul că piața farmaceutică se află pe un trend ascendent, compania țintește anul acesta un profit cu 10% mai mare comparativ cu anul precedent. Aceste estimări se bazează pe o strategie bine conturată care este susținută de trei obiective: creșterea vânzărilor produselor din portofoliu, lansarea de produse noi și extinderea pe piețe noi. 

Înțelegând stilul de viață și contextele sociale ale angajaților, compania se angajează să răspundă nevoilor lor. Astfel, creșterea cheltuielilor aferente salariilor pentru anul 2022 reprezintă unul dintre eforturile companiei de a-și manifesta grija față de aceștia. 

Inovația face parte din ADN-ul companiei Biofarm, fiecare membru al echipei lucrând zi de zi, oră de oră, pentru oameni și pentru sănătatea lor. Biofarm certifică și recertifică periodic la cel mai înalt standard internațional toate sistemele, liniile de producție și orice alt aspect care ține de promisiunea companiei de a oferi produse sigure și de cea mai bună calitate. 

În prezent, Biofarm este cel mai important producător român de capsule gelatinoase moi, între primii trei producători români de soluții și suspensii pentru administrare orală și unul dintre cei mai mari fabricanți de comprimate și drajeuri din România. Produsele Biofarm ajung, în prezent, în 12 țări din întreaga lume, iar în viitor, conform planurilor de dezvoltare pe termen lung a business-ului Biofarm, acestea se vor regăsi pe rafturile farmaciilor din mai multe țări din Europa de Sud Est, Asia Centrală și de Sud Est, Africa și zona Arabă.

Studiu EY România: 90% dintre liderii de companii din România spun că provocările geopolitice determină ajustări în investițiile strategice

Elaborarea și punerea în aplicare a unei strategii care să optimizeze valoarea pentru toate părțile interesate nu a fost niciodată mai dificilă. Sub presiunea pandemiei și a tensiunilor economice generate de criza din Europa, directorii generali (CEO) din România trebuie să găsească modalitățile de a-și ține în echilibru companiile, de la remodelarea portofoliilor, la redefinirea întregului ecosistem al organizației lor. Cum reacționează companiile la acest context și ce măsuri adoptă liderii pentru a asigura creșterea companiei în viitor, sustenabilitatea afacerii și crearea de valoare pe termen lung?

Riscurile exogene, precum tensiunile geopolitice, au fost principalele preocupări ale directorilor generali din marile companii din România (20%), încă de dinainte de războiul din Ucraina, potrivit noii ediții a EY CEO Imperative Series – EY 2022 CEO Outlook Survey. Un procent de 90% dintre liderii intervievați spun că tensiunile geopolitice îi determină să ajusteze investițiile strategice. Presiunile resimțite de executivii locali îi pun în opoziție cu tendințele globale – care au manifestat intenţia de ajustare a investițiilor lor strategice doar în proporție de 55%. 

Mai mult, 59% dintre respondenţii locali spun că au amânat o investiție transfrontalieră planificată până la clarificări suplimentare, 22% că au oprit o investiție transfrontalieră planificată în ultimele 12 luni, în timp ce 19%, dimpotrivă, declară că au accelerat investițiile transfrontaliere. Investiţiile din Marea Britanie sunt cele care au fost cel mai mult afectate de provocările geopolitice, conform răspunsurilor a 29% dintre respondenţi la nivel local şi a 22% la nivel global.

Directorii generali vor trebui să privească riscul într-un mod diferit și să fie pregătiți să accepte și să gestioneze niveluri mai înalte decât ar fi fost confortabil în trecut. 

„Companiile îşi resetează sistemele de identificare a riscurilor pentru a lua în calcul noile realități. Liderii organizaţiilor analizează impactul acestor probleme interconectate şi construiesc, pas cu pas, o strategie flexibilă și cu o capacitate crescută de adaptare pentru un viitor care se arată mai dinamic, în care agilitatea, rezilienţa și asumarea de riscuri sporite vor fi esențiale pentru a valorifica noi oportunități”, explică Bogdan Ion(foto), Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

Cum evenimentele din ultimii doi ani au demonstrat modul în care securitatea aprovizionării poate reprezenta un avantaj competitiv, liderii locali îşi reconfigurează lanțurile de aprovizionare, pentru a reduce costurile și pentru a minimiza incertitudinea. Astfel, 46% dintre executivii locali spun că și-au ajustat lanțurile de aprovizionare pentru a gestiona riscurile geopolitice, 32% au crescut numărul de furnizori, pentru a crește reziliența, 16% și-au ajustat lanțurile de aprovizionare, pentru a reduce costurile logistice și incertitudinea, în timp ce 5% au redus numărul de furnizori, pentru a îmbunătăți relațiile critice de aprovizionare. Aceste rezultate au fost înregistrate înainte de debutul conflictului de la granița țării noastre, ceea ce implică posibilitatea unor noi ajustări planificate sau deja demarate.

Mai mult de jumătate dintre respondenți (54%) vor acorda prioritate investițiilor în afacerile existente și transformării digitale, potrivit companiilor intervievate din România. Cu toate acestea, planurile de investiții ale liderilor locali ar putea fi date peste cap din cauza riscurilor externe la adresa afacerilor lor. Cei mai mulți dintre executivii intervievați par îngrijorați de creșterea prețurilor și identifică tensiunile comerciale și sancțiunile (20%), impactul schimbărilor climatice (19%) și gestionarea cererilor contradictorii din partea diferitelor grupuri de părți interesate (17%) ca fiind riscurile critice pentru creșterea viitoare a afacerilor lor.

Pandemia a fost un semnal de alarmă pentru mulți dintre respondenţi, iar imperativul transformării este acum mai clar ca niciodată. Mulți dintre lideri își reconfigurează în mod activ companiile, pentru a fi reziliente, iar fuziunile și achizițiile sunt încă pe agenda consiliilor de administrație.

42% dintre liderii de companii din România au declarat că urmăresc realizarea unor fuziuni și achiziții în următoarele 12 luni, faţă de 59% la nivel global. 85% dintre respondenţii locali au declarat că au luat decizia de a anula o achiziţie în ultimul an din cauza pandemiei, comparativ cu 44% din respondenţi la nivel global. În acelaşi timp, 40% dintre respondenţii din România  consideră că ratingurile factorilor de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) sunt importante pentru atragerea investitorilor, iar fuziunile și achizițiile reprezintă o cale esențială pentru creșterea scorurilor ESG.



Între noiembrie și decembrie 2021, Thought Leadership Consulting a chestionat, în numele organizației globale EY, un panel de peste 2.000 de directori generali din 53 de țări și din 14 sectoare. Respondenții au reprezentat următoarele sectoare: servicii financiare, telecomunicații, produse de consum și comerț cu amănuntul, tehnologie, media și divertisment, științele vieții, furnizori de servicii spitalicești și de îngrijire a sănătății, industria auto și transporturi, petrol și gaze, energie și utilități, minerit și metale, producție avansată și imobiliare, ospitalitate și construcții.

În România, au fost intervievate 30 de companii, cu venituri globale anuale după cum urmează: mai puțin de 250 milioane USD- 500 milioane USD (57%) și mai mult de 500 milioane USD (43%).

Efectivele globale ale companiilor chestionate în România au fost următoarele: mai puțin de 1.000 de angajați (3%), 1.000 – 5.000 (87%), mai mult de 5.000 (10%).

Bitcoin trece de pragul său cheie de rezistență

0

Bitcoin a depășit săptămâna trecută un prag cheie de rezistență – prețul pe care participanții de pe piață nu sunt dispuși să îl depășească – , valoarea sa crescând în noaptea de duminică spre luni.

Cel mai mare criptoactiv din lume și-a revenit în luna martie, tokenul începând săptămâna trecută sub 41.000 de dolari, pentru a se tranzacționa acum în jurul valorii de 46.400 de dolari – o creștere de peste 13%. 

Tokenul a depășit aseară nivelul cheie de rezistență, după ce s-a tranzacționat în jurul valorii de 44.000 de dolari în cea mai mare parte a săptămânii. Acum a atins un maxim al ultimelor trei luni și este aproape de a-și recupera toate pierderile din 2022. Cu prețul BTC trecând de 45.000 de dolari, toți ochii vor fi ațintiți asupra intervalului în care acesta va evolua în această săptămână. 

Între timp, valoarea Ether a crescut și ea. După o săptămâna sub 2.900 de dolari, acesta s-a tranzacționat până la aproximativ 3.100 de dolari duminică.  Dar peste noapte a crescut și el, tranzacționându-se acum puțin sub 3.300 de dolari.

Revenirea puternică a majorității principalelor criptoactive este deosebit de încurajatoare în acest moment, în contextul creșterii ratelor dobânzilor și al incertitudinii geopolitice globale – ambele având tendința de a îndepărta investitorii de activele de risc și de a-i îndrepta spre paradisuri sigure.

Ratele dobânzilor, în special, pot avea ca efect scurgeri de capital din piețe, astfel încât să vedem cum criptoactivele au performanțe puternice în ciuda acestui fapt este încă o dovadă a încrederii investitorilor în viitorului cripto.

În 2021, doar prin intermediul HartaEdu.ro, Narada a generat soluții cu impact în educație în valoare de peste 1,5 milioane de lei

0

Dacă  în  anul 2020, odată cu debutul pandemiei de coronavirus, Narada a reușit să facă auzită vocea profesorilor pe platformele sale și copii din zeci de comunități defavorizate din țară au fost reconectați la școală, 2021 a fost anul când, prin intermediul noilor platforme, acțiunile Narada au ajuns să aibă acoperire națională, iar organizația s-a transformat într-o punte de legătură între mediul de business și educație. Antreprenorilor le-a fost evidențiat faptul că susținerea învățământului este de fapt o investiție în viitor, în timp ce copiii care au învățat pe platformele Narada au descoperit că școala poate fi pe lângă instructivă și foarte distractivă, dacă e adaptată condițiilor secolului 21. 

În 2021, am știut din capul locului că, în context pandemic, intervențiile Narada în educație se vor face într-un climat de incertitudine. Ne-am asumat aceasta si nu am așteptat condiții perfecte de drum”, spune Andra Munteanu, fondator Narada. „În acest context dificil, am avut o singură certitudine și un singur obiectiv –  să oferim sprijin tuturor copiilor care au nevoie de ajutor ca să aibă acces la educație. 2021 a fost un an care a demonstrat că solidaritatea pentru educație de calitate este posibilă în România. Am făcut astfel primii pași către o Românie în care resursele necesare pentru o școală adaptată timpului actual pot fi accesate și altfel decât prin hățișurile complicate ale fondurilor publice. Astfel, cei peste 300.000 de elevi din mediile vulnerabile ale României vor avea șansa de a trăi într-o lume în care accesul la educație de secol 21 să fie mai mult o normalitate decât un privilegiu”, mai spune fondatorul Narada. 

Platforma de educație remedială Naradix folosește un sistem inteligent de motivare. Fiecare copil înțelege concret că învață în folosul propriu

Naradix.ro, platforma de educație remedială pusă la dispoziția elevilor și profesorilor de Narada în mod gratuit, a fost creată în 2021, în doar câteva luni. Cu ajutorul unui număr de 50 de profesori şi 80 de voluntari, materia școlară esențială pentru clasele 0 – 8 a fost digitalizată și transmisă elevilor sub forma unui instrument care să-i ajute să recupereze lecțiile pierdute în pandemie și să îşi îmbunătăţească suplimentar cunoştinţele. 

Sondajele realizate de Narada au evidențiat faptul că cea mai mare parte dintre elevii care au învățat cu Naradix apreciază interactivitatea lecțiilor și folosirea elementelor de joc în scop didactic. Propriu-zis, elevii învață fără efort, interesul pentru lecții fiindu-le stimulat prin joc. Nu în ultimul rând, prin modul cum este conceput, Naradix demonstrează concret fiecărui copil că efortul depus pentru învățare îi aduce beneficii. Copiii cu rezultatele cele mai bune la testări au primit premii în valoare de peste 120.000 lei.

În 2021:

  • 18.396 de elevi au folosit platforma Naradix ca să recupere materie
  • 1.717 de profesori au folosit Naradix ca suport digital pentru lecții
  • Naradix a pus la dispoziție 4.672 lecții în format digital
  • Naradix a fost utilizat în proporție de 93% de elevi din România, iar 7% dintre utilizatori au fost copii români din 128 de țări
  • Naradix a pus la dispoziție 1008 teste și 370 de cursuri interactive
  • Naradix a oferit 565 de premii, în valoare de peste 120.000 lei elevilor proactivi, cu rezultate fooarte bune la testări
  • Au fost organizate 138 de ore live de către 12 profesori voluntari
  • 7663 elevi s-au înscris la webinarii pe timpul verii
  • 50 voluntari, elevi și studenți au oferit suport pe chat elevilor și profesorilor care utilizau platforma 

HartaEdu.ro – platforma care reflectă situația reală a sistemului de învățământ din România, de la dotări cu tehnologie, la infrastructură

        În 2021, peste 1.2 milioane de elevi au învățat în școli cu infrastructură inadecvată, o situație perpetuată de la o generație la alta. Sunt școli cu toalete în curte, fără alimentare cu apă, fără laboratoare sau biblioteci, lipsite de mobilier sau device-uri necesare actului didactic. HartaEdu.ro reprezintă soluția Narada pentru toate aceste situații. Platforma creată de organizație oferă instituțiilor și celor care au contact cu sistemul de învățământ posibilitatea de a semnala necesitățile pe o hartă a urgențelor din educație. Narada a gândit HartaEdu.ro ca o punte de legătură între mediul antreprenorial și domeniul educației. IMM-urile și societatea civilă primesc prin intermediul platformei, informații despre necesitățile din educație – de la solicitări ale școlilor, până la nevoi ale profesorilor și elevilor – și pot răspunde în cel mai scurt timp acestora. 

Funcţionând ca o platformă-voce a tuturor şcolilor din România, HartaEdu.ro a înregistrat în 2021 următoarele rezultate: 

  • 561 alerte, care reprezintă necesitățile a 109.477 elevi au fost înscrise pe HartaEdu în cele două luni de funcționare din 2021
  • 93 alerte, cu un impact asupra a 10.000 de elevi au fost rezolvate 
  • 1.481.182 lei reprezintă valoarea investiției pentru rezolvarea alertelor
  • 1.187 profesori și-au făcut conturi pe platformă
  • 16 companii și organizații s-au implicat în soluționarea alertelor în 2021
  • 71 de școli au fost echipate cu tehnologie modernă de studiu
  • 11 școli au fost dotate cu rechizite și materiale didactice
  • 8 săli de clasă, 2 curți ale școlilor au fost reamenajate și a fost oferit 1 autobuz pentru transportul elevilor

Deși credeam că am lăsat în urmă ce era mai greu, 2022 ne așază în față noi provocări, poate mai complicate decât cele prin care am trecut deja. Iată că la început de an a trebuit să ne reconsiderăm rapid prioritățile pentru a veni în sprijinul copiilor ucraineni sosiți la noi în țară. Pentru aceștia, mersul la școală reprezintă singura activitate care le aduce aminte de viața pe care au lăsat-o în urmă, singurul lucru care le asigură un echilibru atât de necesar în condițiile dificile în care se află. Însă, cu toată empatia pe care o avem pentru ei, pe lângă ajutorul pe care îl acordăm copiilor ucraineni, concretizat prin strângerea unui Fond de Rezilienţă pentru Educaţie, nu uităm că educația românească are nevoie de prim ajutor. În 2022, eforturile noastre de a aduce educația din România la nivelul secolului 21 se vor intensifica, iar Narada va interveni anul acesta prin proiectele sale, în mult mai multe zone, la nivel național,”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

Cu ajutorul partenerilor săi, Narada a reușit să găsească soluții care funcționează rapid pentru a rezolva problemele din educație, întreaga activitate fiind disponibilă în raportul organizaţional 2021. Există însă multe alte solicitări care își așteaptă soluționarea. Doar pe HartaEdu sunt înscrise în acest moment alerte ce vizează peste 180.000 de elevi. Aceștia pot fi ajutați foarte simplu, prin transmiterea unui SMS la 8845 cu textul „ELEV”, în valoare de 2 euro sau prin plata cu cardul pe site-ul organizației. 

SeedBlink deschide în Bulgaria prima sa filială în afara României

0

Platforma de investiții intenționează să își accelereze extinderea în Europa în 2022

Platforma europeană de investiții pentru companii de tehnologie, Seedblink, a deschis un birou în Sofia, Bulgaria, pentru a complementa planurile companiei de extindere și pentru a-și continua creșterea accelerată.

După ce a susținut startup-urile în a strânge 45 de milioane de euro în primii doi ani de la lansare, SeedBlink își propune să își accelereze extinderea în Europa în 2022. Condus de Angel Hadjiev, nou numit în funcția de Country Manager, biroul recent deschis în Sofia va oferi o gamă de instrumente pentru investiții și oportunități de startup-uri tehnologice, precum și acces de piață pentru investitori, startup-uri și parteneri locali.

„Bulgaria are o reputație ascendentă în Europa Centrală ca hub de tehnologie, cu un ecosistem tehnologic în creștere, investitori vizionari și o comunitate de startup-uri în plină dezvoltare. Suntem entuziasmați să aducem în Bulgaria cel mai bun know-how de investiții și să extindem oferta de oportunități tehnologice de investiție europene cu bilete accesibile, oferind bulgarilor posibilitatea de a-și diversifica portofoliile. Aceasta este o oportunitate și pentru startup-uri de tehnologie locale, pentru a lansa campanii de finanțare participativă, pentru a fi sustinuți de persoane cu o avere netă semnificativă și pentru a scala mai bine”, spune Andrei Dudoiu, Managing Partner și Co-fondator SeedBlink.

Angel Hadjiev, în noua funcție de Country Manager în Bulgaria, are peste 15 ani de experiență internațională în industria serviciilor financiare, cu accent pe fuziuni și achiziții, strângeri de capital și restructurări. Înainte de a se alătura SeedBlink, a fost director adjunct în cadrul Departamentului de Finanțe Corporative al Deloitte și manager de fond la Capital Investments Fund.

„Știm cât de mult apreciază investitorii noștri expertiza piețelor locale, deci sunt încântat că Angel Hadjiev ni s-a alăturat și va conduce noua filială înființată în Bulgaria”, afirmă Laurențiu Ghenciu, Chief Business Officer la SeedBlink.

Angel Hadjiev, Seedblink, Country Manager, Bulgaria

Angel Hadjiev spune că, în ciuda faptului că munca adevărată de abia acum începe, echipa deja este mândră că a realizat o reușită importantă în strategia de creștere a SeedBlink – campania de succes Dronamics de la finalul anului trecut. „Nu începem de la zero. Le mulțumim investitorilor privați bulgari, CEO Angels Club Sofia, Eleven VC, LaunchHub și Endeavour pentru încrederea și susținerea imensă pe care ne-au acordat-o până acum”, afirmă Angel.

Reprezentanții Eleven Ventures, Dronamics și Sofia Angel Ventures și-au exprimat recunoștința cu privire la sprijinul valoros venit din partea SeedBlink.

„Este o reală plăcere să lucrăm cu echipa energică SeedBlink, cu care împărtășim încrederea în potențialul antreprenorilor din Europa de Est. Datorită acestui parteneriat, campania Dronamics a atins cu succes o audiență internațională de investitori”, afirmă Daniel Tomov, Partener în cadrul Eleven Ventures.

„În calitate de adepți fermi ai procesului de democratizare a accesului la capital și oportunități, ne-au plăcut în mod particular profesionalismul echipei SeedBlink și platforma pe care aceștia au creat-o. Au făcut ca derularea campaniei să fie promptă și ușoară”, a afirmat Svilen Rangelov, Co-fondator și CEO Dronamics.

„SeedBlink este o platformă minunată de investiții care democratizează investițiile de tip angel, făcându-le accesibile unei părți mari din societate prin eficiența tehnologiei și targetarea inteligentă a mulțimilor”, spune Milen Ivanov, fondator al Sofia Angels Ventures.

Cuprinzând ecosistemul investițiilor în startup-uri în Bulgaria, noua filială va lucra direct cu grupuri angel locale, VC-uri și investitori locali pentru a-i asista în diversificarea portofoliilor, pentru a se ocupa de nevoi de definitivare și sindicalizare, și pentru a susține startup-urile locale în accesarea de capital și de sprijin pentru scalare.

SeedBlink este o platformă specializată exclusiv în startup-uri de tehnologie europene, de la faza de precapital inițial până la Seria B. Până acum, a atras 10.000 de investitori din 50 de țări. Platforma a fost lansată în prima parte a anului 2020 ca o soluție echitabilă de finanțare participativă și acum unește investițiile private și creșterea de capital prin folosirea tehnologiei, expertizei și prin construirea comunităților puternice.

Peste 1.700 de startup-uri au fost evaluate, iar 60 dintre acestea, din opt țări, au lansat runde de finanțare pe SeedBlink. Printre cele mai mari runde de finanțare se numără FlowX, cu 1.6 milioane de euro (rundă de 7.3 milioane), Dronamics cu 950.000 de euro (rundă de 3 milioane), și SeedBlink, cu auto-listare, cu 1.1 milioane (rundă de 3 milioane).