JTI premiată de MAE Japonia

0

JTI a primit astăzi premiul Ministrului de Externe al Japoniei pe 2021. Textul semnat de către Motegi Toshimitsu, Ministrul de Externe al Japoniei, arată că premiul este acordat JTI „cu profund respect, pentru contribuția extraordinară la prietenia și bunele relații între Japonia și alte țări, prin eforturile de promovare a culturii japoneze în România”. Diploma a fost înmânată de către E.S. dl. Hiroshi Ueda, Ambasadorul Japoniei în România lui Evgeny Nikolsky, General Manager JTI România, Moldova și Bulgaria, în cadrul unei ceremonii care a avut loc la sediul JTI din București.

Premiul Ministrului Afacerilor Externe al Japoniei se acordă de către Ministerul Afacerilor Externe al Japoniei persoanelor și organizațiilor care au contribuit în mod semnificativ la promovarea prieteniei și a bunelor relații între Japonia și alte țări, în semn de recunoaștere și apreciere a realizărilor acestora. JTI a sprijinit în calitate de sponsor o serie de evenimente culturale japoneze, mai mari sau mai mici, desfășurate în România începând cu anul 2002, când compania a început să colaboreze cu Ambasada pentru organizarea unor manifestări care să marcheze 100 de ani de la primele contacte diplomatice japonezo-române. Pentru a aminti doar câteva dintre proiectele sprijinite de JTI, enumerăm amenajarea căsuței de ceai din incinta Muzeului de Artă al României, renovarea Grădinii Japoneze din Parcul Herăstrău și sprijinul acordat trupelor de teatru din Japonia, care au susținut spectacole în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. JTI este, totodată, sponsor al Centrului de Studii Româno-Japoneze «Angela Hondru» al Universității Româno-Americane din București și al Clubului de Kendo și Iaido Sam-Sho din Timișoara, sprijinind activitățile culturale legate de Japonia și fiind o prezență indispensabilă pentru evenimentele de promovare a culturii japoneze, organizate în România. Drept recunoaștere a realizărilor JTI de până acum, sunt încântat să vă înmânez astăzi Premiul Ministrului Afacerilor Externe al Japoniei și doresc să îmi exprim profunda recunoștință pentru tot sprijinul dumneavoastră”, a declarat E.S. dl. Hiroshi Ueda, Ambasadorul Japoniei în România.

„Sunt profund onorat și recunoscător pentru că JTI România a fost aleasă de Ministrul japonez al Afacerilor Externe pentru a primi această recunoaștere. Sunt mândru să accept acest premiu în numele tuturor colegilor mei. Ultimii doi ani au fost dificili pentru noi toți, din cauza pandemiei. Dar echipa noastră de peste 1.200 angajați a continuat să muncească și să se adapteze noului context. Suntem unul dintre cei mai mari investitori japonezi de pe piață. Așadar, am urmat modelul 4S al companiei mamă JT, potrivit căruia consumatorii, acționarii, angajații și societatea stau în centrul a tot ceea ce facem. Pe baza acestui model, am căutat să îmbogățim societatea, aducându-i pe români mai aproape de cultura și civilizația japoneză. Astfel, am sprijinit numeroase inițiative de promovare a culturii japoneze în România, și întotdeauna în acest demers i-am avut alături pe partenerii noștri de la Ambasada Japoniei. Sunt convins că acest parteneriat solid va continua pe viitor, reprezentând o bază pentru următoarele proiecte și programe pe care le vom derula împreună”, a declarat Evgeny Nikolsky, General Manager JTI Romania, Moldova și Bulgaria. 

„Primim acest premiu într-un moment cu valoare de simbol. În 2021, România și Japonia au aniversat centenarul relațiilor diplomatice dintre cele două țări. În acest an, România va semna Parteneriatul strategic cu Japonia, care este cel mai important investitor asiatic în țara noastră. Am convingerea că o piatră de temelie a acestui Parteneriat strategic este reprezentată de relațiile culturale excelente dintre Japonia și România. Japonia este printre cei mai importanți parteneri ai Festivalului de Teatru de la Sibiu, care a găzduit anul trecut, cu sprijinul JTI, o expoziție despre ia românească și chimono, veșminte tradiționale care au cucerit lumea. Sperăm să putem prezenta această expoziție și la Tokio. Recent, am participat la deschiderea primei expoziții de stampe japoneze din era Meiji organizată în România. Acest premiu vine să certifice că împreună cu Ambasada Japoniei, contribuim la construirea unui nou început în relațiile dintre România și Japonia”, a adăugat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

După ceremonie, E.S. dl. Hiroshi Ueda, a vizitat fabrica JTI din România. Anul trecut, JTI Manufacturing a anunțat o investiție de 60 de milioane de euro în următorii trei ani pentru modernizarea capacităților de producție. În momentul de față, circa 75% din producția fabricii din București, este exportată în aproximativ 50 țări.

JTI este una dintre primele companii multinaționale stabilite local, încă din 1993 și a investit până acum în România peste 250 milioane de euro. 

JTI are peste 1.200 de angajați în sediul din București, fabrică și birourile de vânzări din toată țara, și este Angajatorul numărul unu în România, potrivit evaluării realizate de Top Employers Institute, care include 23 companii pe plan local.

Transformarea digitală în energie – 23 martie 2022

0

Sectorul energetic în contextul noii economii digitale  are nevoie sa fie electrificat, eficient, interconectat şi verde. Conceptul de economie/energie verde nu este unul abstract, ci este produsul calibrării acțiunii politice cu inovația tehnologică, cu nevoile de dezvoltare ale companiilor şi nevoia consumatorilor de a beneficia de energie curată şi rentabilă. Tranziția ecologică şi digitalizarea au început să modeleze piaţa globală a energiei într-un ritm rapid şi au fost înregistrate câteva evoluții pozitive în ultimii ani.

Pentru a pune în context local aceste aspecte, THE DIPLOMAT – BUCHAREST organizează cea de-a 3-a ediție a  DIGITAL TRANSFORMATION IN ENERGY & UTILITIES pe 23 Martie, un eveniment hybrid ce va avea loc în cadrul Radisson Blu Hotel în Bucureşti, în intervalul 09:30-13:00. 

Link online event: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_4DlKKI5-QKe1YxDBnGWPiA 

INTERNET OF THINGS  |  INTELIGENŢĂ ARTIFICIALĂ  |  SOLUȚII DE SECURITATE CIBERNETICĂ | ENERGIE REGENERABILĂ | DECARBONIZARE | TEHNOLOGII DIGITALE | TRANZIȚIA CĂTRE ENERGIE VERDE  | IMPACT CONSUMATORI FINALI   

EVENT AGENDA

ACTUALIZĂRI ŞI REGLEMENTARI ALE PIEȚEI ENERGETICE 

Perspective locale și actualizări ale politicilor de reglementare ale pieței energetice din România; Punctul de vedere al autorităților cu privire la evoluția sectorului energetic în România și  implementarea energiei verzi și a tehnologiilor curate în sectorul energetic. Direcții și obiective europene, ca parte a pregătirii PLANULUI DE ACȚIUNI AL COMISIEI UE PRIVIND DIGITALIZAREA SISTEMULUI ENERGETIC, care urmează a fi publicat în primul semestru al anului 2022, rezultate și perspective locale privind transformarea sectorului energetic în România.

ENERGIE REGENERABILĂ ŞI DECARBONIZARE 

Constrângerile referitoare la disponibilitatea componentelor și finanțărilor ce stau la baza construiții unui segment puternic de energie regenerabilă vor continua și în acest an, rezultând în amânarea sau încetinirea unor proiecte. Decarbonizarea economiei globale și a industriilor sensibile se va intensifica, rezultând într-o creștere a implementării proiectelor bazate pe utilizarea hidrogenului, a tehnologiilor de electrificare și a eficientei energetice.

TEHNOLOGII VERZI ŞI TRANZIȚIA CĂTRE ENERGIE VERDE 

Guvernele vor continua să stimuleze agenda ESG ((Environmental, Social, & Governance), în timp ce transformarea digitală va modela strategiile de dezvoltare și operare a companiilor din industriile de utilități, energie, cu obiectivul final de atinge țintele asumate de reducere a emisiilor. Energia curată este tema dominantă a transformării economiei energetice globale, alături de eforturile companiilor de a-și îmbunătăți eficiența energetică. Toate aceste aspecte trebuie să fie calibrate la implementarea eficientă şi utilizarea noilor tehnologii din domeniul energiei verde. 

OPORTUNITĂȚI & PROVOCĂRI ALE TEHNOLOGIILOR SMART 

Transformarea digitală a sistemului energetic aduce beneficii evident, dar are și cota sa de riscuri și provocări legate de aspectele sensibile și caracteristicile particulare ale sistemului energetic din România. Una dintre aceste provocări este utilizarea şi/ sau înlocuirea în siguranță și în mod eficient a sistemelor și tehnologiilor tradiționale cu cele noi inteligente și cum pot fi implementate în ecosistemul IoT, Energy-as-a-Service (EaaS), AI, etc. De asemenea, o altă provocare extrem de puternică este securitatea cibernetică, mai ales pentru un sistem strategic aşa cum este cel energetic. 

TRANZIȚIA CĂTRE ENERGIE VERDE ȘI TRANSFORMAREA DIGITALĂ: IMPLICAREA TUTUROR ACTORILOR DIN INDUSTRII 

Odată cu toate schimbările survenite în 2021 în sectorul energetic, consumatorul roman a devenit conștient de rolul sau activ în abordarea și semnalizarea problemelor energetice. Sectorul energetic, ca și toate industriile cu implicații directe în viata oamenilor, este transformat și operat de toți actorii implicați: grupuri de consumatori, instituții academice și de cercetare, companii private și de stat, furnizori de soluții tehnologice, factori de decizie, autorități guvernamentale, asociații și grupuri de lobby și lideri de opinie.

OMNIASIG acordă reduceri la asigurările Casco și RCA, în cazul unui istoric fără sancțiuni al clientului

0

OMNIASIG Vienna Insurance Group continuă dezvoltarea de soluții create în beneficiul clienților săi și recompensează comportamentul responsabil în trafic printr-o nouă facilitate oferită pentru asigurările auto – Casco și RCA. 

Astfel, persoanele fizice care, la momentul solicitării unei oferte pentru o poliță de asigurare RCA sau Casco, prezintă un istoric de sancțiuni fără abateri în ultimii doi ani, document emis de Poliția Rutieră, vor beneficia de următoarele reduceri: 

  • RCA: reducere de 5% din prima aferentă poliței
  • Casco: reducere de 7% din prima aferentă poliței
  • În cazul achiziției celor două polițe în același timp, pentru același autovehicul, clienții pot beneficia de o reducere de 10% aplicată primelor aferente celor două polițe.

OMNIASIG s-a implicat mereu în susținerea și promovarea unui comportament responsabil în trafic, în vederea reducerii accidentelor pe șoselele din România. Astfel, considerăm că este responsabilitatea noastră de a promova și de a încuraja un comportament rutier corect, prin strategia companiei în ceea ce privește linia asigurărilor auto. Cunoaștem cu toții faptul că la nivel european România prezintă, statistic, unul dintre cele mai ridicate riscuri în trafic, iar prin acest demers urmărim să sprijinim și să stimulăm responsabilitatea la volan și recompensăm astfel asigurații care prezintă dovada acestei responsabilități, pentru un trafic mai sigur”, a declarat Mihai Tecău, Președinte Directorat OMNIASIG Vienna Insurance Group.

Pentru acordarea acestor reduceri, clienții trebuie să nu fi primit nicio sancțiune în trafic, în ultimii doi ani, din partea Poliției Rutiere. Istoricul de sancțiuni este un formular standard, eliberat de către Poliția Română în urma unei cereri individuale, formular care cuprinde evidența permiselor de conducere reținute și a sancțiunilor aplicate conducătorilor auto. Modelul de cerere poate fi regăsit pe pagina web a Poliției Rutiere, la secțiunea cereri tipizate, punctul 3, Anexa 2. Formularul standard emis de Poliția Rutieră nu trebuie să fie mai vechi de 30 de zile în momentul solicitării unei oferte pentru o poliță de asigurare.

Istoricul poate fi obținut în urma unei cereri către Poliția Rutieră în raza căreia titularul permisului de conducere are reședința. 

De asemenea, având în vedere prevederile Legii nr. 20/2022 privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, OMNIASIG este în pregătiri și pentru a recompensa clienții care vor face dovada parcurgerii unui curs de formare în vederea pregătirii speciale privind conducere auto defensivă. 

Transport umanitar în Ucraina – 3 tone de alimente și produse de igienă donate cetățenilor ucraineni

0

Centrul Terapeutic Marea Neagră a organizat un transport umanitar pentru Ucraina cu alimente neperisabile, produse de igienă personală, pături și lanterne. Toate produsele au fost asigurate de Kaufland România, iar transportul a fost livrat direct în Ucraina la Orlovka, cu ajutorul Comitetul Regional Ismail.

Cele 3 tone de ajutoare au fost grupate în 250 de kituri de supraviețuire, iar fiecare astfel de kit în greutate de peste 12 kg poate asigura supraviețuirea unei familii de 4 persoane pentru o perioadă de până la 5 zile. Acesta este cel de-al doilea transport cu produse si alimente de primă necesitate organizat de Centrul Terapeutic Marea Neagră din Constanța.

„Chiar dacă proiectele noastre sunt orientate spre sprijinirea copiilor cu nevoi speciale, în aceste clipe excepționale am decis să depunem toate eforturile pentru a oferi sprijin vecinilor noștri aflați în dificultate. După primul transport efectuat săptămâna trecută, ne bucurăm că putem susține încă un camion. Partenerul nostru tradițional,  Kaufland România, a răspuns prezent de la prima noastră solicitare de a participa la buna desfășurare a acestui proiect umanitar”, declară Adrian Gemănaru, organizatorul AUTISM24H și președintele Centrului Terapeutic Marea Neagră de Sprijin a Persoanelor cu Autism.

În plus, sute de jucării de pluș au fost oferite de psihologii din cadrul Centrului Terapeutic Marea Neagră, copiilor ucraineni ce se aflau pe bacul de trecere spre granița către România.  

Deoarece copiii reprezintă prioritatea noastră, am decis împreună cu partenerul nostru Kaufland, să includem în proiectul nostru umanitar și câteva sute de jucării de pluș pe care ne dorim să le oferim copiilor ce trec zilnic granița în România. Pentru un copil ce este nevoit să-și părăsească localitatea, școala sau prietenii, o jucărie de pluș poate aduce o clipă de fericire”, amintește psihologul Adrian Gemănaru. 

Kaufland România este o companie responsabilă și considerăm că este datoria noastră să ne implicăm în aceste momente. Am redirecționat parte din bugetul nostru de CSR către donații în alimente și alte produse de primă necesitate și suntem alături de partenerii noștri din societatea civilă în eforturile lor de a ajuta persoanele afectate de criza din Ucraina”, a completat Katharina Scheidereiter, Manager CSR Kaufland România. 

„Sprijinul oferit a fost esențial. Am găsit în Ucraina o țară blocată economic cu un lanț de aprovizionare inexistent. Am văzut o mulțime de femei tinere cu arme în mâini și cu banderole, în culorile  steagului, strânse pe braț asemeni revoluționarilor români din copilăria mea. Odată ce am pășit pe pământul ucrainean mi s-au activat amintirile revoluției române din 1989”, povestește  psihologul Adrian Gemănaru. 

Centrul Terapeutic Marea Neagră oferă terapie de recuperare pentru copii cu afecțiuni din spectrul autist, iar de 6 ani organizează competiția caritabila de alergare AUTISM24H, un ultramaton ce are ca scop strângerea de fonduri pentru finanțarea proiectelor destinate copiilor diagnosticați cu autism. Cele mai importante proiecte destinate find Plaja Terapeutica si Platforma de Terapie.

CCIB eliberează în regim de urgență certificate de forță majoră firmelor afectate de conflictul din Ucraina

0

În contextul în care din ce în ce mai multe firme sunt afectate de conflictul militar din Ucraina și de instituirea Legii marțiale în această țară, Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) emite cu celeritate certificate pentru confirmarea existenţei cazurilor de forță majoră, în termen de maximum 3 zile de la data depunerii ultimului act solicitat pentru completarea dosarului. Menționăm că firmele membre ale CCIB beneficiază de o reducere de până la 50%, în funcţie de nivelul de cotizaţie ales. Ni se pot adresa atât firmele care lucrează cu parteneri ucraineni, cât şi cele care operează pe relaţia cu Federaţia Rusă şi cu Republica Belarus, țări aflate sub sancţiunile impuse de SUA şi Uniunea Europeană, susținute de majoritatea statelor lumii. 

Petiţiile pentru eliberarea documentului prin care se avizează existența evenimentelor de forță majoră pot fi depuse prin mijloace de comunicarea la distanță: email, fax sau direct la sediul CCIB – Strada Ion Ghica nr 4, vis-à-vis de Banca Națională a României, cererile urmând a fi tratate în ordinea înregistrării. Menţionăm faptul că avizarea de către CCIB a situației de forţă majoră se realizează în conformitate cu atribuțiile conferite de dispozițiile Art. 4, lit. j) ale Legii nr. 335/2007 privind camerele de comerț din România, cu modificările și completările ulterioare. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul ccib.ro, sectiunea certificate de forță majoră.

Pe de altă parte, dând curs inițiativei conducerii Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, CCIB valorifică la maximum relaţiile deosebite pe care le are cu organizaţiile similare de peste hotare, cu membrii corpului diplomatic acreditat în România, dar şi cu diplomaţii români din străinătate pentru a oferi companiilor româneşti alternative pe lanţurile de aprovizionare şi distribuţie, perturbate de conflictul din Ucraina. Astfel, CCIB va completa Cadrul juridic existent prin semnarea unui Acord de colaborare cu Camera de Industrie Ankara, în cadrul Forumului economic Romania-Turcia, preconizat a se organiza la finele lunii martie, la Istanbul, cu ocazia celei de a XXVII-a sesiuni a Comisiei Interguvernamentale de colaborare economică între cele două țări. De asemenea, vom finaliza noi înțelegeri privind cooperarea cu Camera de Comerţ şi Industrie Tripoli (în luna mai a.c.) şi cu Camera de Comerţ şi Industrie Tunis, în marja unui Forum de afaceri organizat la CCIB cu prilejul vizitei unei misiuni economice tunisiene, în primul semestru al acestui an. În plus, avem în pregătire o misiune economică pe relația Maroc.

Totodată, CCIB va continua să se implice în asigurarea transportului refugiaţilor din Ucraina, indiferent de naţionalitatea acestora, de la graniţă către: Bucureşti, Iaşi, Cluj Napoca şi Târgu Mureş. De asemenea, refugiații din București vor beneficia și de acum încolo de cazare și masă în regim de gratuitate, datorită generozităţii unor antreprenori bucureşteni din HoReCa. În plus, celor care decid să părăsească Capitala, le oferim transport gratuit, cu autocarul, către Gara de Nord. 

Studiu Deloitte: activele digitale ar putea înlocui monedele tradiționale în următorii cinci-zece ani, iar liderii de business cred că era banilor fizici se apropie de final

Activele digitale ar putea înlocui monedele tradiționale în următorii cinci-zece ani, sunt de părere 76% dintre liderii de business din întreaga lume ce activează în diverse industrii, care au participat la cea mai recentă ediție a studiului Deloitte Global Blockchain. Această viziune este împărtășită și de trei sferturi dintre liderii din domeniul serviciilor financiare, care consideră că era banilor fizici se apropie de final. De asemenea, studiul subliniază că serviciile financiare trebuie să accelereze procesele de modernizare a produselor și de distribuție a acestora pentru a contribui la creșterea economică, iar 73% dintre participanții la studiu se tem că organizațiile vor pierde avantajul competitiv dacă nu reușesc să adopte tehnologii blockchain și active digitale. În ciuda acestor provocări, 80% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la viitoarele oportunități de generare de venituri prin tehnologia blockchain, active digitale și soluții dedicate criptomonedelor. 

Optimismul cu privire la potențialul tehnologiilor de tip blockchain, al activelor digitale și al soluțiilor dedicate criptomonedelor este temperat de unele obstacole, subliniază studiul, șase din zece respondenți (63%) identificând barierele legate de reglementare ca fiind unele dintre cele mai mari provocări în folosirea bunurilor digitale. Preocupările legate de securitate se află, de asemenea, printre acestea, 71% dintre respondenți indicând securitatea cibernetică drept unul dintre cele mai mari obstacole. 

„Activele digitale transformă industria serviciilor financiare și alimentează ecosistemul financiar cu noi modele de business cu scopul de a facilita tranziția către noua eră a banilor. În acest context, modul în care instituțiile financiare vor reuși să se reinventeze ar putea fi cheia pentru stimularea creșterii economice. Chiar dacă blockchain-ul este o tehnologie relativ nouă, aceasta câștigă popularitate și în România, așa cum se întâmplă și la nivel mondial. Startup-urile merg dincolo de utilizarea blockchain în domeniul serviciilor financiare, pentru criptomonede, și încep să folosească această tehnologie pentru a crea soluții dedicate unor sectoare precum sănătate sau retail, o tendință care ar putea contribui la apariția unei noi generații de unicorni în viitor”, a declarat Andrei Ionescu(foto), Partener coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.

Studiul evidențiază, de asemenea, că liderii din domeniul serviciilor financiare din toată lumea văd folosirea activelor digitale și a tehnologiilor de tip blockchain ca o prioritate strategică în prezent, dar și în viitorul apropiat, aproximativ 80% dintre participanții la studiu susținând că activele digitale vor deveni importante pentru industriile pe care le reprezintă până în 2023. Mai mult, organizațiile din domeniul serviciilor financiare ar putea fi nevoite să identifice noi modele de business, subliniază studiul, cum ar fi custodia de instrumente financiare (45%), noi canale de plată (42%) și diversificarea investițiilor/portofoliilor (41%). 

În plus, studiul evidențiază faptul că utilizarea activelor digitale este o modalitate bună de a simplifica plățile, un proces care în prezent este foarte fragmentat și complex, 42% dintre respondenți afirmând că noile opțiuni de plată vor juca un rol foarte important în domeniul activelor digitale din cadrul organizațiilor lor. 

Cea mai recentă ediție a studiului Deloitte Global Blockchain a fost realizată în rândul a aproximativ 1.300 de directori executivi din diferite industrii – servicii financiare, sectorul public și guvernamental, tehnologie, media și telecomunicații, sănătate – care activează în America, Europa, Asia și Africa. 

Industria de asigurări propune un pachet de măsuri pentru o mai bună funcționare a pieței RCA

0


În contextul discuțiilor privind o potențială plafonare a primelor la asigurările obligatorii RCA, industria de asigurări arată că modificarea legislației în domeniul asigurărilor auto necesită un pachet mai amplu de măsuri legislative, unul discutat împreună cu toate părțile direct implicate. 

Astfel, având în vedere Proiectul de Hotărâre de Guvern privind stabilirea tarifelor de primă maxime aplicabile de către societățile care practică asigurarea obligatorie RCA, UNSAR – Uniunea Națională a Asigurătorilor și Reasigurătorilor din România, împreună cu BAAR – Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România și PIAR – Patronatul Industriei Asigurarilor din Romania au transmis Guvernului României, Ministerului Finanțelor Publice și Autorității de Supraveghere Financiară punctul de vedere și soluțiile concrete ale industriei de asigurări și rămân categoric împotriva adoptării Proiectului de HG în actuala formă.

Cu toate acestea, în cazul în care se dorește continuarea discuțiilor în acest sens, industria de asigurări consideră că este necesară amendarea proiectului de HG prin implementarea unui pachet de măsuri precum: 

  • îndreptarea în cel mai scurt timp a aspectelor din legislația națională (Legea 132/2017) care reglementeză asigurarea RCA și pentru care România se află în procedură de infringement; 
  • emiterea Ordinului comun al Ministerului Sănătății și Autorității de Supraveghere Financiară privind implementarea baremului traumatologic pentru stabilirea despăgubirilor morale pe cale amiabilă, așa cum s-a prevăzut încă din 2017 prin art. 22 alin.(5) lit.a) din Legea 132/2017; 
  • îndreptarea articolelor specifice din Legea 132/2017 care nu permit asiguratorului un control al costurilor cu reparațiile autovehiculelor;
  • demararea unui proiect național ce vizează reducerea frecvenței și gravității accidentelor rutiere și adoptarea unor măsuri urgente de creștere a gradului de cuprindere în asigurare și de combatere reală a fraudelor care să vină imediat și eficient în sprijinul eforturilor deja existente în această zonă; 
  • posibilitatea de a implementa pe o anumită perioadă de timp o schemă de compensare pentru acoperirea diferențelor negative dintre primele practicate de asigurătorii RCA la ora actuală și tariful plafonat, similar cu schema de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale reglementată prin OUG 118/2021. De asemenea, se poate lua în considerare și compensarea de către stat a taxelor și contribuțiilor lunare plătite către Fondul de Garantare a Asiguraților, Fondul Național de Protecție și Autoritatea de Supraveghere Financiară pe durata aplicării HG. 

Aceste mecanisme de compensare ar trebui să fie în mod obligatoriu însoțite și de măsura asumării de către clienții cu autovehicule pentru transportul bunurilor (care reprezintă peste 90% din asigurații cu risc ridicat) a unui plan de acțiune care să prevadă măsuri clare și ferme de conduită și proceduri concrete (măsurabile și controlabile) care să conducă la reducerea frecvenței daunelor pentru acești clienți, care acum generează cea mai mare frecvență a daunelor, de 21%, adică de peste 4 ori mai mare decât media generală de aproximativ 5%.


Indiferent de soluția finală aleasă, subliniem încă o dată că orice modificări ale legislaţiei RCA trebuie: 

  • să respecte legislaţia comunitară, pentru că România, prin aderarea la Uniunea Europeană, s-a angajat la acest lucru, inclusiv prin Constituţie; 
  • să fie făcute în principal în beneficiul victimelor accidentelor, respectiv terțelor persoane prejudiciate prin accidente de vehicule – și nu doar al transportatorilor;
  • să aducă stabilitate, predictibilitate şi echilibru pieţei de asigurări; 
  • să încurajeze intrarea şi a altor asigurători pe piaţa RCA, fapt ce va contribui la creşterea competitivităţii şi, pe cale de consecinţă, a calităţii serviciilor oferite.


Nu în cele din urmă: așa cum am afirmat în mod repetat, industria de asigurări are nevoie de stabilitate și predictibilitate pentru a încuraja și alți investitori să fie activi în România – fapt care vine în sprijinul tuturor românilor și al economiei țării. Din nefericire, măsuri de tipul plafonărilor nu pot reprezenta soluții viabile.

Așa cum am arătat și în cele de mai sus, industria de asigurări este deschisă să găsească și să discute despre soluții, precum întotdeauna. Considerăm însă că este imperios necesar ca aceste soluții să pornească de la analize tehnice bine fundamentate și de la principiile asigurărilor, păstrând liniile trasate de legislația europeană – care are drept principal scop protecția păgubiților.

Serate muzicale în București, la Palatul CCIB

0

Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București continuă seria evenimentelor culturale „Serate muzicale în București”, pe care le organizează în parteneriat cu Lanto Communication la Palatul CCIB din Str. Ion Ghica nr 4:

– marţi, 15 martie 2022, ora 19.00 – „Călătorie muzicală”; Cristina Pașa, vioară şi Anta Agavriloae-Barbu, pian; creații de Ernest Chausson (Poeme), Cèsar Frank (Sonata în La Major), George Enescu (Impromptu Concertant), Bela Bartok (Dansurile Româneşti), Astor Piazzolla (Anotimpurile,  într-un aranjament original semnat Mariano Castro)






– marţi, 22 martie, la aceeaşi oră – „Sogno d’Amore”; pianistul Alexandru Burcă, violonistul Bogdan Platy și bas-baritonul Florin Ganea; canzonette de Rugero Leoncavallo, Ernesto De Curtis, Stanislav Gastaldon, E. A. Maria, Paolo Tosti, Cesare Andrea Bixio, Salvatore Cardillo, Rodolfo Faluo şi Eduardo di Capua






– 29 martie – concert de jazz „What the World Needs Now”; Gabi Stănescu (vioară/pian), Adrian Flautistu la contrabas, Ciprian Pop la chitară şi Andrei Paraschiv la tobe, cu participarea solistelor Andra Maria Lupu şi Miruna Popescu şi a lui Bogdan Munteanu la pian; piese de Duke Elington/John Coltrane, Stevie Wonder, Oliver Nelson, Bill Withers, Billy Strayhorn, Victor Young, George Shearing, J. S. Bach, Burt Bacharach.Â



Concertele din seria „Serate muzicale în Bucureşti”, subliniază inițiatorii, „sunt organizate cu scopul de a oferi oamenilor de afaceri şi publicului larg spectacole de cea mai bună calitate, dar şi oportunitatea de a interacționa într-un mod mai puțin formal în sălile spectaculoase ale clădirii istorice a Camerei bucureștene, adevărată bijuterie arhitectonică a Capitalei. 

Spre deosebire de un concert obişnuit, în cadrul acestor serate muzicale oferim publicului o experiență completă. Oaspeții noștri se bucură nu numai de un act artistic de calitate, ci și de miniexpoziții de artă (pictură, sculptură), degustări de vinuri, produse gourmet etc. La fiecare eveniment, vom oferi celor care ne trec pragul un moment special.

Biletele pentru concertele din cadrul Seratelor muzicale în București sunt disponibile pe www.lanto.ro, www.bilete.ro. Acestea se pot achiziţiona şi în regim de abonament de la echipa CCIB”.

Autorecenzarea, prima etapă a recensământului populației

0

Începe recensământul populației și locuințelor (RPL2021), cu prima etapă de colectare a datelor de la populație, autorecenzarea, deschisă la 14 martie 2022; primele informații din partea autorităților:

Ilfov

Direcția Județeană de Statistică Ilfov ne oferă o serie de repere de interes general. Reținem că autorecenzarea presupune, în premieră pentru România, două aspecte: autorecenzarea online, autorecenzarea online asistată (ARA), pentru îndrumarea persoanelor cu abilități digitale mai reduse:  

„Fiecare persoană, indiferent de cetățenie, cu reședința obișnuită în România (care trăiește pe teritoriul României pentru o perioadă de cel puțin 12 luni) se poate autorecenza în 2 pași:

pasul unu: persoana accesează platforma de autorecenzare și completează formularul de pre-înregistrare  pentru ea însăși și pentru membrii gospodăriei din care face parte;

pasul doi: persoana care a făcut pre-înregistrarea și membrii gospodăriei sale (pe care i-a trecut în formularul de pre-înregistrare) vor primi un link la adresa/adresele de email indicate, fiecare link conducând la chestionarul individual de recensământ; la finalul chestionarului, după completare, se apasă butonul Finalizare și chestionarul completat este transmis în baza de date a recensământului.

Toate persoanele care se autorecenzează trebuie să completeze chestionarul în funcție de situația avută la momentul de referință al recensământului care este ora 00:00 din ziua de 1 decembrie 2021.

Autorecenzarea este disponibilă populației, în perioada 14 martie – 15mai 2022 și se poate realiza de pe orice dispozitiv electronic (telefoane inteligente, tablete, laptopuri, desktopuri etc.).

Autorecenzarea online asistată se poate face în spații special amenajate de fiecare primărie fie pe tabletele recenzorilor ARA, fie de pe propriile dispozitive electronice, cu sprijinul unui recenzor. 

RPL 2021 este primul din România organizat integral în format digital, cu respectarea precauților sanitare impuse de pandemia COVID-19. Întregul proces al colectării datelor se va desfășura cu asigurarea confidențialității și protecției totale a informațiilor. 

România se află la al treisprezecelea recensământ din istorie și al patrulea după Revoluția din 1989. 

Institutul Național de Statistică (sediul central și direcțiile teritoriale de statistică) mulțumesc în mod deosebit Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) și primăriilor pentru suportul tehnic, logistic și informațional oferit.

Pentru informații detaliate privind desfășurarea RPL2021 vă rugăm să consultați www.recensamantromania.ro (site pe care se găsește Paltforma de autorecenzare).”

Sectorul 4  

Pentru autorecenzarea online asistată, Primăria Sectorului 4  pune la dispoziția cetățenilor care nu au mijloace online pentru a furniza datele solicitate în cadrul recensământului patru puncte fixe: Centrul European Cultural și de Tineret pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” (str. 11 Iunie, nr. 41), Centrul Comercial Grand Arena (bd. Metalurgiei, nr. 12-18, etaj 1, in cadrul Biroului Unic), Școala Gimnazială Nr. 190 (fosta Școală Gimnazială Nr. 100, bd. Calea Văcărești, nr. 296), Școala Gimnazială „George Bacovia” (str. Stoian Militaru, nr. 72). 

Primăria Sectorului 4 subliniază că „în punctele mai sus menționate, care vor funcționa în perioada 14 martie-15 mai, de luni până duminică, în intervalul orar 09:00-20:00, recenzorii îi vor ajuta pe cetățeni să transmită informațiile solicitate prin completarea formularului specific. De menționat că, toate datele colectate în aceste centre vor fi utilizate în condiții de maximă siguranță, în scop statistic, având în vedere că recenzorii au semnat un contract de confidențialitate.

Persoanele care nu vor participa la recensamântul național, în perioada mai sus menționată, vor avea obligația furnizării informațiilor personale în intervalul 16 mai-17 iulie 2022, în care colectarea răspunsurilor se va face de către recenzori, prin interviuri față în față. Cei care refuză însă transmiterea datelor riscă sanctiuni, conform prevederilor legale în vigoare”. 

Sprijin pentru mediul de afaceri ucrainean

0

Președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România CNIPMMR, Florin Jianu (foto), a avut o întâlnire online cu o parte a boardului SME-united, compus din membri din mai multe țări precum Belgia, Franța, Germania, Regatul Unit, Polonia, Ungaria, Spania, Portugalia, Ucraina și altele.

CNIPMMR anunță că „întâlnirea a avut ca scop asigurarea stabilității economice și identificarea proiectelor de sprijin pentru antreprenoriatul și mediul de afaceri ucrainean.

În cadrul ședinței, președinții organizațiilor membre SME-United au abordat strategii concrete pentru ajutorarea IMM-urilor grav afectate de conflictul existent, luând următoarele decizii: 

  • Dezvoltarea unei rețele europene de One Stop Shops care să sprijine antreprenoriatul afectat de conflictul existent, prin relocarea de business-uri, integrarea pe piata forței de muncă a refugiaților, asistență administrativă pentru IMM-uri
  • Promovarea platformei www.jobs4ukr.com, dezvoltată cu sprijinul BCR-InnovX care integrează deja peste 700 de cereri de joburi”

Florin Jianu, președintele CNIPMMR: „Am fost impresionat astăzi de numărul mare de organizații care au dat curs invitației noastre de a identifica soluții care să sprijine Ucraina, soluții adecvate activităților organizațiilor noastre de IMM-uri. Integrarea afacerilor și a angajaților proveniți din rândul refugiaților pot reprezenta un nou început pentru acești oameni și totodată o integrare socială și economică. Vom continua printr-o rețea de One Stop Shops să acționăm unitar și strategic la nivel european.”