BestJobs vine în sprijinul angajatorilor cu posibilitatea de a publica gratuit anunțuri pentru joburi remote

0

București, 24 martie 2020. BestJobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, se alătură inițiativelor de limitare a răspândirii coronavirusului și permite angajatorilor să posteze gratuit, în perioada următoare, anunțuri cu joburi de la distanță. Demersul BestJobs vine în contextul nevoii tot mai mari a companiilor de a se alinia la noul mod de lucru în contextul epidemiei de Coronavirus.
”Lucrul de la distanță este prima măsură impusă în contextul epidemiologic actual pentru protejarea sănătății angajaților. Astfel, companiile se repliază și sunt practic în plin proces de adaptare la nevoile estimate de recrutare, în funcție de scenariile pe care fiecare își bazează planul de continuitate a business-ului. Numărul anunțurilor pentru poziții la distanță este așadar așteptat să crească în perioada următoare, iar în acest context am decis să venim în sprijinul companiilor să găsească mai ușor angajații de care au nevoie”, spune Dan Puică, CEO BestJobs.
Pentru a putea publica gratuit un anunț de recrutare pentru poziții cu activitate la distanță, companiile trebuie să selecteze, în platforma BestJobs, categoria „remote” din rubrica „Tip de angajare”.
De la începutul acestui an, BestJobs a înregistrat o creștere cu 30% a numărului de joburi remote, față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai multe astfel de poziții vizează specialiști în IT/Telecom, vânzări, management și marketing.
În total, numărul de locuri de muncă scoase la concurs prin intermediul Bestjobs a fost, anul trecut, de aproape 250.000 de joburi, iar compania a intermediat angajări pentru un număr de peste 10.000 de companii și a atras peste 8 milioane de aplicări. Platforma de recrutare online Bestjobs gestionează în prezent 4 milioane de CV-uri.

Despre BestJobs
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Chimcomplex lansează producția de biocid ce stă la baza dezinfectanților recomandați de Organizația Mondială a Sănătății în lupta cu COVID-19

0

București, 24 Martie. Chimcomplex a primit de la Ministerul Sănătății aviz de biocid pentru hipoclorit de sodiu concentrație 1.25%. Compania și-a modificat în ultimele săptămâni liniile de producție industriale pentru a putea produce în regim prioritar hipocloritul de sodiu, ca produs necesar pentru sănătatea publică, în contextul pandemiei de Coronavirus. Începând de mâine hipocloritul se va lansa în producție pe platformele de la Râmnicu Vâlcea și Onești în efortul de a încetini și a limita răspândirea COVID-19 în România.

“Mulțumim Ministerului Sănătății și Guvernului pentru rapiditatea cu care au răspuns solicitării noastre de aviz prioritar. Suntem mândri că o companie locală poate contribui cu știința și expertiza sa la limitarea răspândirii acestui virus. Am accelerat investițiile și pregătim infrastructura pentru a putea distribui hipocloritul cât mai eficient la nivel național. Capacitățile noastre de producție pot acoperi nevoile naționale din această perioadă, în cadrul unui program intens de producție și ambalare de 24/7” a declarat Tivadar Runtag, CEO Chimcomplex.

Primele livrări se vor realiza prioritizat în funcție de urgențe și instituțiile care au nevoie acută pentru dezinfectarea spațiilor externe. Compania estimează că va ajunge pentru început la o capacitate de livrare de 1.000 tone/ județ.

Clorul este cea mai sigură soluție pentru dezinfectare. Utilizat în concentrațiile recomandate nu este nociv pentru organismul uman și mediul înconjurător. De aceea Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Agenția pentru Protecția Mediului (Environmental Protection Agency (EPA) îl recomandă pentru igienizarea suprafețelor împotriva virusului COVID-19.

Produsele sunt disponibile prioritar pentru piața din România, atât pentru instituții publice cât și pentru toți agenții economici. Pentru moment produsul va fi livrat în ambalaje de tip IBC de o tonă sau în cisterne auto, urmând ca în perioada următoare să se distribuie îmbuteliat și în alte recipiente, pentru utilizatorii de uz casnic.

Chimcomplex este deschisă să încheie în perioada următoare parteneriate cu companii locale pentru a distribui produsele cât mai eficient la nivel național.

“Chimcomplex este o companie responsabilă care garantează că acest produs este sigur în lupta cu Covid-19. Ne-am mobilizat la toate nivelurile și vom dona sute de tone de hipoclorit instituțiilor naționale ale statului dar și local instituțiilor din comunitățile unde ne desfășurăm activitățile, precum și angajaților și foștilor angajați pentru uz propriu” a declarat Ștefan Vuza, Președinte Chimcomplex.

Deoarece anticipăm că în această perioadă va fi o presiune importantă asupra capacităților noastre de producție și logistică, solicităm clienților să transmită cererile pentru acest produs doar pe e-mail la adresa [email protected], pentru a intra în contact cu echipa noastră de vânzări” a adăugat Armand Spiru, Chief Commercial Officer Chimcomplex.

Compania produce hipoclorit de sodiu soluție cu o concentraţie de 12,5% din anul 1960 pentru care are aviz de biocid emis de către Comisia Națională pentru Produse Biocide. Produsul este comercializat atât la nivel național, cât și internațional fiind utilizat în România, Moldova, Ungaria, Bulgaria, Ucraina, Serbia și alte 31 de țări.

Chimcomplex este unic producător în România al substanțelor active biocide pe bază de clor și hipoclorit de sodiu și unul din cei mai importanţi fabricanţi de produse chimice din România. Compania operează cel mai mare combinat chimic din România, având 2 platforme industriale la Onești și Râmnicu Vâlcea și este cel mai mare exportator cu capital privat românesc.

Cu peste 60 de ani experiență, compania produce și comercializează produse clorosodice, polioli-polieteri, oxoalcooli plastifianți, cloruri anorganice, solvenţi organici, alchilamine produse de sinteză organică şi gaze tehnice dar și alte soluții care contribuie la dezvoltarea sustenabilă a comunităților și industriilor.

COVID-19: Licitația lansată de Comisie, pentru a asigura furnizarea de echipamente individuale de protecție, pentru UE, se dovedește a fi un succes

0

Achiziția comună de echipamente individuale de protecție, lansată de Comisia Europeană în contextul crizei COVID-19, s-a dovedit a fi un succes.  Producătorii au făcut oferte care acoperă și, în unele cazuri, chiar depășesc cantitățile solicitate de statele membre care participă la procedura de achiziții publice (pentru fiecare element solicitat). Achizițiile comune acoperă măștile de tip 2 și 3, mănuși, ochelari de protecție, viziere, măști chirurgicale și salopete.24/03/2020

Astfel, se oferă asigurări că spitalele, profesioniștii din domeniul sănătății, centrele de îngrijire și persoanele care au nevoie de aceasta vor dispune de echipamentul necesar pentru a-i proteja de virus și pentru a limita răspândirea acestuia.

Echipamentul ar trebui să fie disponibil în termen de două săptămâni de la semnarea de către statele membre a contractelor cu ofertanții, pe care ar trebui să le încheie foarte rapid.

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat: „În momentul de față, peste tot în lume, există o nevoie foarte mare de îmbrăcăminte de protecție și echipament medical. Prin urmare, este un succes faptul că Inițiativa comună europeană în domeniul achizițiilor publice a fost în măsură să asigure pe piața mondială oferte clare de o amploare considerabilă în cel mai scurt timp.Este un exemplu concret de solidaritate la nivelul UE și arată avantajele de a face parte din această uniune.

Produsele ar trebui să reducă substanțial presiunea sub care se află Italia, Spania, dar și alte 23 de state membre. Acum este rândul statelor membre să semneze rapid contractele necesare.”

Comisara Kyriakides, responsabilă cu sănătatea și siguranța alimentară, a declarat: „Salut rezultatele foarte bune obținute în materie de achiziții publice comune la nivelul UE. Prioritatea noastră este aceea de a ne asigura că cei care lucrează neîncetat pentru a ne proteja și salva viețile — cadrele noastre medicale — dispun de echipamentul de protecție necesar. Ofertele primite răspund în mod pozitiv solicitărilor statelor membre privind echipamentele de salvare, precum măștile, mănușile și salopetele. Aceste produse esențiale vor fi livrate în curând instituțiilor aflate în nevoie. Vom câștiga împreună această luptă.”

Comisarul Breton, responsabil cu piața internă și industria, a declarat: „Această achiziție comună demonstrează puterea de a lucra împreună în mod coordonat. Permite statelor membre să își unească forțele atunci când achiziționează materiale medicale. În paralel, continuăm să colaborăm cu industria pentru a crește producția și pentru a găsi metode alternative de fabricație a echipamentelor de care avem nevoie. Comisia va continua să sprijine acest efort industrial colectiv și să colaboreze cu statele membre, astfel încât materialele să ajungă la cei care au cea mai mare nevoie de ele.”

25 state membre participă la această procedură de achiziție comună. Ofertele sunt în curs de evaluare, iar contractele vor fi, cel mai probabil, semnate în următoarele zile.

Achizițiile publice comune reprezintă o modalitate eficientă prin care statele membre pot cumpăra împreună bunuri de pe piață, sub coordonarea Comisiei Europene.

Achiziția pentru majoritatea echipamentelor în cauză a fost lansată cu doar o săptămână în urmă, pe 17 martie, în timp ce o cerere de măști a fost lansată inițial pe 28 februarie.

Comisia colaborează cu operatorii telecom pentru a limita răspândirea COVID-19

0

Din răspunsul Comisiei la COVID-19 a făcut parte și organizarea, de către comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a unei videoconferințe cu directorii executivi ai companiilor europene de telecomunicații și ai GSMA – asociația operatorilor de telecomunicații mobile – , pentru a discuta despre reziliența rețelei și despre schimbul de metadate anonimizate cu scopul de a modela și anticipa propagarea virusului.24/03/2020

Comisarul a discutat și despre necesitatea de a proteja consumatorii cei mai vulnerabili, inclusiv microîntreprinderile și IMM-urile, care întâmpină dificultăți în a-și plăti facturile. Accentuând importanța telecomunicațiilor în aceste vremuri dificile, comisarul Breton a declarat: „Operatorii de telecomunicații joacă un rol esențial în ceea ce privește sprijinirea cetățenilor europeni și a întreprinderilor europene în această situație fără precedent. Toți sunt hotărâți să protejeze buna funcționare a internetului deschis, să monitorizeze și să prevină congestionarea rețelelor. Este o veste bună pentru toți europenii.”

Directorii executivi din domeniul telecomunicațiilor au salutat răspunsul pozitiv al furnizorilor de conținut la solicitarea Comisiei de a reduce presiunea asupra rețeleiCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN••• și au semnalat deja îmbunătățiri substanțiale. Discuția a abordat, de asemenea, necesitatea colectării de metadate mobile anonimizate pentru a contribui la analizarea modelelor de răspândire a virusului, într-un mod pe deplin conform cu RGPD și cu legislația privind confidențialitatea în mediul electronic. În plus, ambele părți au subliniat importanța protejării rețelelor împotriva atacurilor cibernetice și au convenit să continue discuțiile asupra diferitelor căi.

Omul de afaceri Dragoș Anastasiu pune gratuit 100 de mașini la dispoziția medicilor care luptă cu coronavirusul

0
Omul de afaceri Dragoș Anastasiu pune gratuit la dispoziția cadrelor medicale din sistemul public de sănătate care se luptă cu coronavirusul 100 de mașini din flota companiei de închirieri Enterprise Rent-a-Car Romania, la care este acționar. Aceste mașini vor ajuta o parte dintre practicienii care tratează pacienți de COVID-19 să nu mai circule cu mijloacele de transport în comun, ci cu o mașină privată.
„Eu sunt medic de profesie și înțeleg foarte bine prin ce trec cadrele medicale acum. Este de la sine înțeles că vreau să contribui și să ajut. Avem o flotă întreagă la dispoziție și ne-am gândit să venim în ajutorul medicilor care ar putea avea nevoie de ele pentru a nu se mai deplasa cu transportul public, ci cu propriul mijloc de transport”, a declarat Dragoș Anastasiu.
Astfel, 100 de mașini Renault, Ford, Fiat, Opel și Dacia din flota Enterprise Rent-a-Car Romania, vor fi puse, inițial pentru o lună și, dacă va fi cazul, pentru mai multă vreme, în slujba cadrelor medicale care luptă cu virusul corona.
Mașinile sunt disponibile în București, Sibiu, Iași și Cluj, în punctele de lucru Enterprise Rent-a-Car Romania. Instituţiile interesate să ofere acest beneficiu personalului medical (medici, medici rezidenţi sau asistente) trebuie doar să contacteze compania printr-un email trimis către [email protected].
Mai multe detalii despre această iniţiativă sunt disponibile pe pagina web a companiei.
„Venim în ajutorul cadrelor medicale și le facilităm un drum către serviciu mai rapid și mai sigur. Ușurăm și transportul în comun și limităm, astfel, răspândirea virusului”, a mai spus Dragoș Anastasiu.
Toate mașinile au vechimea de 1-2 ani.
Enterprise Rent A Car Romania are o flotă de 800 de mașini și 7 puncte de lucru în aeroporturile cele mai importante din țară: București, Cluj, Constanța, Iași, Tg. Mureș, Sibiu și Timișoara.

“ De ce sunt închise magazine alimentare?

0

COALIȚIA PENTRU LIBERTATEA COMERȚULUI ȘI A COMUNICĂRII reclamă închiderea abuzivă a unor unități economice ale membrilor săi și solicită Comitetului Național pentru Situații de Urgență, precum și tuturor autorităților cu atribuții în domeniu, să facă precizări clare și urgente privind interpretarea prevederilor Ordonanței militare nr. 2/21.03.2020.

CLCC aduce la cunoștința autorităților că activitatea unora dintre membrii săi (precum Xpress și Inmedio)este complet restricționată din cauza interpretării excesive de către anumite autorități de aplicare a legii a prevederilor Ordonanței militare 2/2020, care stipulează clar că vânzarea produselor alimentare face excepție de la suspendarea temporară a activităților de comercializare cu amănuntul.

Activitatea multor agenți economici este deja grav afectată, astfel încât considerăm inoportună și nemotivată legal închiderea magazinelor alimentare și de distribuție a presei din incinta supermarketurilor, mai ales în condițiile în care ministrul de interne a declarat că restricțiile se aplică doar unităților comerciale din incinta mall-urilor.

Precizăm că unitățile economice menționate mai sus, închise de Poliția Locală, se încadrează la excepția prevăzută de art. 2 alin. 1 al Ordonanței 2/2020, întrucât desfășoară activitate de comercializare a produselor alimentare. În plus, magazinele a căror activitate a fost suspendată temporar funcționează în baza autorizației eliberate de direcțiile sanitar-veterinare competente, autorizație obligatorie pentru magazinele care comercializează produse alimentare. Dovada îndeplinirii acestor condiții a fost și se probează, în fața organelor de control, cu certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, document ce se află afișat, la loc vizibil, pe perete, conform dispozițiilor legale în vigoare. 

CLCC consideră că, în această perioadă nesigură din punct de vedere social și economic, este nevoie de reglementări clare, precise, precum și de acțiuni de control menite să aducă un plus de siguranță, dar care nu exced prevederilor legale în vigoare și dreptului la informare a populației.”

Producător de dezinfectanți și-a triplat producția pentru a răspunde cererii explozive

0

Pro Integrator, companie care produce dezinfectanți profesionali la standarde internaționale de calitate și-a triplat  producția zilnică a  capacității de productie și și-a dublat schimburile de muncă  în fabrica sa de la Bragadiru, județul Ilfov. Ca măsură adițională, compania a accelerat livrarea de produse de dezinfecție către toți clienții săi, companii private și de stat, precum și către consumatorii casnici.

Producătorul spune că actuala cerere este mult mai mare decât în alte perioade cu care s-a confruntat compania. „Ce este astăzi diferit, decât în cazul altor epidemii cu care populația s-a mai confrutat este faptul că acest virus are o capacitate de răspândire mult mai mare prin contacte sociale.” afirmă Cristian Stanciu, directorul companiei

De aceea, producătorul autohton de dezinfectanți și-a luat toate măsurile necesare pentru a putea face față cererii foarte mari de pe piață. Astfel, schimburile de lucru în unitatea de producție din Bragadiru, județul Ilfov au fost suplimentate, la fel și producția pentru gama de dezinfectanți. „Majoritatea clienților noștri sunt companii private dar și instituții publice precum spitalele din țară cărora le-am furnizat un volum dublu de dezinfectanți în această perioadă. De la declanșarea crizei medicale am solicitat la maximum capacitatea de producție pe toate tipurile de produse pe care le producem.” a continuat Cristian Stanciu, directorul companiei.

Pe toată durata perioadei stării de urgență, compania păstrează legătura constant cu autoritățile publice de la nivel local, regional și național precum și cu Direcțiile de Sănate Publică și cu furnizorii de substanțe active pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor din sistemul medical și din partea populației.

Apartenența la IMM-ri

0

Georgeta Gavriloiu (foto) – counsel, Filip & Company, prezintă orientări pe tema „Întreprinderile mici și mijlocii – face și societatea ta parte din această categorie?”

În urma măsurilor de sprijin adoptate recent de Guvernul României în contextul crizei COVID-19 (vă rugăm să consultați articolul nostru Garanții de stat și subvenții ale dobânzilor aferente creditelor pentru investiții și a creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru ), categoria Întreprinderilor Mici și Mijlocii („IMM-urile”) a devenit extrem de relevantă, întrucât acestea sunt principalii beneficiari ai măsurilor de sprijin adoptate până acum.

Ce este un IMM?

Pentru a fi considerată un IMM, o întreprindere trebuie să îndeplinească mai multe condiții privind cifra de afaceri și numărul de salariați și, de asemenea, privind existența anumitor legături structurale și de control între întreprinderea în cauză și alte întreprinderi. O întreprindere este orice entitate angajată într-o activitate economică, indiferent de forma sa juridică. În afară de societăți, persoanele care desfășoară activități independente și afacerile de familie angajate în activități artizanale sau alte activități, precum și parteneriatele sau asociațiile angajate regulat într-o activitate economică pot fi de asemenea considerate „întreprinderi”.

Condiții legate de cifra de afaceri și numărul de salariați

IMM-urile sunt întreprinderile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  1. au un număr mediu anual de salariați mai mic de 250; și
  2. realizează o cifră de afaceri anuală de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau dețin active totale care nu depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimei situații financiare aprobate. Prin active totale se înțelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.

IMM-urile se clasifică apoi în următoarele categorii:

  1. microîntreprinderi: au până la 9 salariați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei;
  2. întreprinderi mici: au între 10 și 49 de salariați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 10 milioane euro, echivalent în lei;
  3. întreprinderi mijlocii: au între 50 și 249 de salariați și realizează o cifră de afaceri anuală de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau dețin active totale care nu depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.

Alte condiții

Un set de condiții care este frecvent trecut cu vederea atunci când se evaluează dacă o întreprindere intră în categoria IMM-urilor este cel referitor la „accesul la resurse” al întreprinderii în cauză. Trebuie menționat că această categorie a IMM-urilor a fost introdusă în legislația UE și ulterior preluată în legislația statelor membre ale UE, inclusiv România, pentru a se asigura că anumite măsuri de sprijin și politici favorabile adoptate la nivelul UE și la nivel național sunt îndreptate tocmai către acele societăți care au cel mai mult nevoie de ele. Din această perspectivă, o întreprindere poate fi foarte mică din punctul de vedere al cifrei de afaceri și al numărului de salariați dar, dacă are acces la resurse suplimentare semnificative (e.g. deoarece este deținută de, legată de sau în parteneriat cu, o întreprindere mai mare), este posibil să nu se califice drept IMM. Din acest motiv, în afară de evaluarea criteriilor cantitative legate de cifra de afaceri/numărul de salariați, existența anumitor legături structurale și de control referitoare la întreprinderea în cauză trebuie de asemenea luată în considerare.

În funcție de tipul de relație pe care întreprinderea în cauză ar putea să o aibă cu o altă întreprindere, legislația relevantă distinge trei categorii diferite:

  1. întreprinderi autonome: dacă întreprinderea este fie complet independentă, fie are unul sau mai multe parteneriate minoritare (fiecare sub 25%) cu alte întreprinderi;
  2. întreprinderi partenere: dacă participațiile în alte întreprinderi sunt de cel puțin 25%, dar nu mai mult de 50%, relația este considerată a fi una între întreprinderi partenere; și
  3. întreprinderi legate: dacă participațiile în alte întreprinderi depășesc pragul de 50%, acestea sunt considerate întreprinderi legate.

Această clasificare stabilește care dintre datele entităților sunt avute în vedere atunci când se verifică îndeplinirea condițiilor de calificare ca IMM. Spre exemplu, în cazul unei întreprinderi autonome, sunt relevante numai cifra de afaceri și numărul angajaților, pe când în cazul „parteneriatelor și întreprinderilor legate”, pe lângă datele întreprinderii relevante se adaugă datele corespunzătoare întreprinderii legate și cele ale parteneriatului, în totalitate sau parțial.

Date fiind multitudinea și complexitatea relațiilor care pot exista în practică între companii, este necesară realizarea unei evaluări pentru fiecare caz în parte, pentru a stabili imaginea clară a situației economice a respectivei întreprinderi în ceea ce privește accesul său la resurse și, deci, în ceea ce privește calificarea sa drept IMM.

Legislație relevantă

Prevederile referitoare la condițiile și criteriile care trebuie îndeplinite de către o întreprindere pentru a fi calificată drept IMM se regăsesc în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.

Crucea Roșie Română, campanie de strângere de fonduri

0

Crucea Roșie Română anunță lansarea campaniei naționale de strângere de fonduri „România salvează România”.Se pot dona 2 euro prin numărul special de SMS 8827, valabil în toate rețelele de telefonie mobilă din țară, fără costuri suplimentare.Donații pot fi făcute și prin intermediul site-ului Crucii Roșii Române: www.crucearosie.ro sau direct în contul campaniei RO59BRDE410SV24517324100 (Lei), deschis la BRD Agenția Piața Romană.

În calitate de ambasador al Crucii Roșii Române, Iuliana Tudor (TVR) subliniază: „În aceste vremuri incerte, știm sigur un lucru: bunătatea și solidaritatea ne fac mai puternici. Pandemia COVID19 este o urgență de sănătate globală care afectează viața și programul zilnic al fiecărei persoane. Am credința că fiecare dintre noi poate ajuta la înfrângerea acestui virus. Este timpul să fim uniți, este timpul să ne implicăm. Salvarea vine de la noi. România salvează România!”.

Ioan Silviu Lefter, director general, Crucea Roșie Română: „Prin contribuția tuturor, vom putea ajuta unitățile sanitare și vom sprijini cât mai multe persoane vulnerabile care se confruntă cu dificultăți materiale severe și fac față cu greu acestei perioade de stres. Este momentul să ne implicăm și să fim responsabili pentru viitorul acestei țări. România salvează România”.

Destinația donațiilor: „Dotarea unităților sanitare de pe întreg teritoriul României cu aparatură medicală și materiale de strictă necesitate în tratarea persoanelor infectate COVID-19; ajutor cu materiale de protecție pentru personalul angajat din instituțiile care asigură permanență în cadrul instituțiilor din subordinea MAI, MAPN, MS; ajutor cu pachete alimentare și pachete igienice pentru persoanele vulnerabile aflate în izolare la domiciliu, în limita resurselor disponibile și în strânsă legătură cu autoritățile locale; ajutor pentru centrele de carantină din țară, în limita resurselor disponibile și în strânsă legătură cu autoritățile locale”.

Crucea Roșie Română informează că până în prezent „a primit de la persoane juridice donații în bani în valoare de 2.600.000 euro și a achiziționat 375.000 de mănuși de protecție, 300 combinezoane, 1130 litri dezinfectanți ce au fost distribuite la nivel național prin intermediul filialelor sale. A demarat achiziții pentru: 10 aparate de testare rapidă COVID19, 300 de kituri pentru aparatele de testare rapidă cu care se pot testa 7000 de persoane, 5 ventilatoare mecanice, 1.000.000 măști de protecție. A primit materiale de igienă în valoare de 72.000 euro pe care le-a distribuit, prin intermediul filialelor sale, la centrele de carantină, unități medicale, persoane vulnerabile aflate in izolare/autoizolare, însumând peste 5500 de pachete cu produse de igienă. Pentru 5 centre de carantină (jud. Timiș, Satu-Mare, Sălaj, Vrancea și în București), Crucea Roșie Română a asigurat din depozitele proprii produse de igienă, apă, lenjerii, produse de curățenie, paturi, pături, și alte materiale de strictă necesitate. Prin intermediul programului Banca de Alimente și al donațiilor de la furnizori, au fost colectate și  distribuite persoanelor vulnerabile aflate în carantină și autoizolare, peste 300 pachete cu alimente de bază de 12 kg în valoare de 90 de lei fiecare și 200.000 de iaurturi. Cu sprijinul Guvernului României, implementează o campanie națională de informare și conștientizare a populației pentru limitarea răspândirii pe teritoriul României a noului coronavirus. Au fost tipărite 250.000 de broșuri informative, 20.000 de afișe care au fost distribuite la nivel național în mediul urban și rural cu sprijinul voluntarilor. În colaborare cu UNICEF România a elaborat materiale de informare pentru copii și părinți cu privire la COVID19 ce au fost postate pe siteul www.crucearosie.ro și www.unicef.org/romania”.

Negocieri prin e-mail și telefon între consumatori și bănci

0

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) anunță continuarea negocierilor între consumatori și bănci prin e-mail și telefon, cu sublinierea că „numărul de cereri și de dosare formate în ultimele două săptămâni a fost apropiat de cel dintr-o perioadă normală”. În acest context a fost soluționat cazul unui consumator din Cluj, care a obținut beneficii de 11.436 de euro prin restituiri de sume și ștergerea unor comisioane în 12 zile de la data înregistrării dosarului până la data când s-a pronunțat hotărârea.

Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al CSALB, subliniază: „Salutăm deciziile băncilor comerciale care au anunțat că vin în sprijinul consumatorilor afectați de criza  generată de virusul COVID-19. Totodată, le reamintim atât instituțiilor bancare și IFN-urilor, cât și consumatorilor, că CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor sau în derularea contractelor cu banca/IFN-ul. În opinia noastră, cea mai bună strategie în perioada aceasta dificilă este cea de deschidere către clienți, către procesul de negociere, către modalitățile de soluționare alternativă. Cu atât mai mult într-o perioadă de criză fără precedent în ultima sută de ani,  concilierea devine soluția cea mai potrivită de ajustare a dificultăților apărute în derularea contractelor”.

Liviu Fenoghen, directorul CSALB: „În săptămâna când a fost declarată pandemia, CSALB a primit 30 de cereri din partea consumatorilor, iar băncile au format 14 dosare de negociere cu aceștia. În săptămâna când a fost decretată starea de urgență (16-20 martie), au fost înregistrate 36 de cereri și s-au format 10 dosare. Într-o săptămână normală aveam aproximativ 40 de cereri și 12 dosare formate după acceptarea cererilor de către bănci. De aceea, putem spune că activitatea noastră nu s-a modificat semnificativ până în acest moment. Acest lucru arată avantajul metodelor de negociere la distanță, prin intermediul aplicației IT de care dispunem din vara anului 2018 și datorită mijloacelor online. De altfel, CSALB este și entitate SOL (Soluționare Online a Litigiilor), așa cum cere Directiva europeană transpusă în Ordonanța Guvernului 38/2015. Prin intermediul e-mailului și aplicației gestionăm peste 90% din numărul total de cereri trimise către Centru. Pe de altă parte, statistica arată că băncile au păstrat ritmul de acceptare a cererilor venite din partea consumatorilor, semn că departamentele SAL din băncile comerciale sunt în continuare la datorie și încearcă să rezolve problemele semnalate de clienții lor către CSALB”.

De la începutul anului până pe 20 martie 2020, CSALB a primit 504 cereri din care s-au format 141 de dosare de conciliere, 41 de cereri fiind soluționate amiabil, față de perioada similară din 2019, când CSALB primise 454 de cereri din care se formaseră 136 de dosare, cu 46 de cereri soluționate amiabil.