Sodexo BRS Romania a semnat un parteneriat cu NTT DATA Romania pentru implementarea de soluții RPA

0

Noile soluții vor reduce la jumătate
timpul alocat activităților operaționale

Sodexo BRS România, lider de piaţă în domeniul beneficiilor extra-salariale și al serviciilor care îmbunătățesc calitatea vieții angajaților, continuă procesul de digitalizare folosind tehnologia RPA oferită de NTT DATA România, furnizor inovator şi de încredere de servicii IT și de business. NTT DATA Romania va susține Sodexo în dezvoltarea de noi procese și automatizări prin tehnologia RPA și va întreține soluțiile RPA deja existente în companie.

Tehnologia RPA permite Sodexo să ofere servicii superioare clienților și partenerilor din rețea, facilitând procesele de întreținere și de comunicare. De asemenea, tehnologia va permite automatizarea sustenabilă a tuturor tipurilor de procese, de la front-office la back-office, oferind o experiență net superioară clienților și partenerilor.

Pentru noi, folosirea roboților RPA reprezintă un vector esențial în direcția digitalizării, care conferă acces facil la platformele și serviciile noastre, precum și răspunsuri în timp real. Estimăm că timpul alocat activităților operaționale, precum emiterea facturilor, a rambusărilor, a notelor de credit, se va reduce semnificativ, în anumite cazuri, chiar la jumătate. În același timp, economisind timp de la activitățile de rutină, angajații vor avea posibilitatea de a se specializa în domenii în care expertiza lor este mai relevantă, ceea ce va duce la creșterea lor profesională și a gradului de inovare” a spus Laurent Sury (foto), Chief Financial Officer, Sodexo BRS România. 

Valoarea adăugată oferită de NTT DATA Romania constă în know-how-ul specific pentru fluxurile de activitate, în soluții și servicii personalizate pentru procesele identificate spre a fi automatizate. Soluția va transforma procesele de business prin aplicarea celor mai performante procese și componente de automatizare reutilizabile. 

Într-o eră dictată de nivelul de receptivitate față de clienți, automatizarea proceselor robotizate (RPA) devine rapid crucială pentru toate organizațiile care urmăresc transformarea digitală. Expertiza noastră RPA a ajutat Sodexo să eficientizeze procesele repetitive cu RPA pentru a crește eficiența, viteza și acuratețea proceselor de business. Urmărim în continuare extinderea parteneriatului nostru și sprijinirea procesului de transformare digitală al Sodexo”, a declarat Dragoș Cățoiu, Head of Local Business NTT DATARomania.

Studiu: 54% dintre români sunt interesați de încheierea unei asigurări care acoperă spitalizarea în caz de accident sau boală, inclusiv Covid-19

0

  • Cercetarea Aegon România relevă că gradul de interes pentru acest tip de produs este cu 16% mai ridicat decât în 2020
  • Cea mai mare creștere a interesului se observă în rândul femeilor, care ar încheia o astfel de poliță în proporție de 55%, față de 35%, în 2020, și a familiilor moderne: 62% în 2021 vs. 38%, în 2020
  • Despăgubirea pentru spitalizarea cauzată de infectarea cu Covid-19 a crescut cu 10% în topul motivelor pentru achiziționarea acestei polițe 

Cluj-Napoca, 20 decembrie 2021. Interesul românilor pentru asigurările de viață care oferă despăgubire în caz de spitalizare, în țară sau în străinătate, din accident sau boală, inclusiv pentru infectarea cu Covid-19, a înregistrat o creștere în 2021, față de anul anterior, potrivit unei cercetări realizate de Aegon România. Astfel, 54% dintre persoanele chestionate în cadrul studiului ar opta pentru un astfel de produs, în următoarele trei luni. Procentul este mai mare cu 16% față de anul 2020, când compania a realizat un studiu asemănător, care viza sondarea percepției românilor față de acest tip de asigurări. 

Femeile ar opta în proporție de 55%, față de 35% în 2020, pentru o poliță de asigurare care acoperă spitalizarea din accident sau boală, inclusiv Covid-19. Și în rândul familiilor moderne s-a remarcat o creștere impresionantă a interesului pentru acest tip de produse, cu 62% dintre acestea declarând că își doresc să achiziționeze o asemenea poliță în 2021, față de doar 38%, în 2020. Familiile moderne au vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, studii medii și superioare, venituri medii și mari și copii cu vârste până în 14 ani. 

Circa 57% dintre respondenți consideră că, în contextul actual, marcat de pandemie, acest tip de asigurare este atractiv sau foarte atractiv, cu 5% mai mult decât în 2020. De asemenea, alte rezultate ale studiului relevă că, în 2021, despăgubirea pentru spitalizarea cauzată de infectarea cu Covid-19 a crescut cu aproape 10% în clasamentul motivelor care i-ar determina pe oameni să cumpere această poliță. În ceea ce privește beneficiarii acestui tip de asigurare, 54% dintre cei chestionați au răspuns că ar încheia polița pentru ei înșiși, în creștere de la 46%, anul trecut. Participanții la studiu au declarat că ar încheia asigurarea pentru partener, în proporție de 40% (33%, în 2020), iar 35%, la fel ca în 2020, pentru copii. 

Într-un clasament al zonelor geografice, cei mai interesați români de achiziția unei asemenea asigurări provin din Moldova, în procent de 61%, urmați de dobrogeni, 59%, și olteni, 56%. 

Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România

„Aegon România urmărește în permanență schimbarea percepțiilor și a nevoilor de consum ale clienților, pentru că vrem să le oferim produse perfect adaptate necesităților pe care le au. Perioada pe care o traversăm deja de doi ani a dus la o preocupare mai mare pentru sănătate. 

În mod firesc, oamenii se gândesc, în număr din ce în ce mai mare, că ar fi bine să aibă o plasă de siguranță, un sprijin financiar la nevoie care să le permită să plătească din costurile asociate internării într-un spital privat, de exemplu, sau să le suplinească veniturile mai scăzute atunci când, internați fiind, au concediu medical. 

Tocmai pentru că, așa cum ne arată și această cercetare, contextul s-a schimbat major începând cu 2020, Aegon a creat și va lansa, la începutul lui 2022, un nou produs care se va plia pe nevoile actuale ale românilor. Această asigurare va fi disponibilă prin rețelele de brokeraj ale partenerilor noștri”, spune Sînziana Maioreanu, director general al Aegon România

Cercetarea Aegon România s-a desfășurat în noiembrie 2021 și a inclus peste 1.000 de subiecți cu vârste de peste 18 ani. Eșantionul este eterogen din punct de vedere al studiilor, venitului și statusului relațional. Respondenții provin din toate zonele țării și locuiesc în orașe sau în apropierea acestora. 

iTrade Integrated Systems încheie un parteneriat cu Autonom Equipment Lease pentru închirierea de produse electro-IT, cu ajutorul soluției de leasing operațional

0

iTrade Integrated Systems, unul dintre cei mai mari furnizori B2B de produse Apple în România și Autonom Equipment Lease, parte a Autonom Group, anunță încheierea unui parteneriat, cu scopul de a facilita utilizarea echipamentelor electro-IT de către companii, prin intermediul serviciului de leasing operațional. 

Acesta se adresează antreprenorilor care își doresc să acceseze mai ușor sau să reînnoiască echipamentele pentru angajați, fără să-și blocheze resursele de capital în achiziția de active. 

Acest parteneriat întărește linia de business pe care vrem să o continuăm în următoarea perioadă. Companiile din România ajung tot mai mult să folosească metode de finanțare ca în Vest, pentru a-și eficientiza cash flow-ul și pentru a-și moderniza și actualiza instrumentele de muncă. Cifra de afaceri pe primul semestru a fost de peste 20 de milioane de lei, cu 7 milioane mai mult față de aceeași perioadă din 2020. Pentru serviciile de finanțare, cererile au crescut în 2021 cu aproximativ 40%”, a declarat Cristian Teodorescu, co-fondatorul iTrade.

„Ne bucurăm să începem acest parteneriat, deoarece ne dorim să contribuim la creșterea companiilor mici și mijlocii. Din ce în ce mai mulți antreprenori preferă serviciul de leasing operațional pentru utilizarea activelor necesare business-ului, în detrimentul achizițiilor. Închirierea echipamentelor reprezintă soluția optimă pentru un cash-flow previzibil, deoarece rata este fixă pe toată perioada contractuală (între 12 și 60 de luni), pentru deducerea integrală a ratei lunare și pentru a evita blocarea capitalului în active”, a declarat Mihaela Mihai, Manager Autonom Equipment Lease.

iTrade a avut o creștere de peste 50% a cifrei de afaceri, în primul semestru din 2021 față de anul precedent, o mare parte datorită avansului cererii de produse electro-IT premium accesate prin leasing operational. În topul preferințelor clienților au fost produsele Apple – telefoane, laptopuri, tablete, și accesorii. Serviciile suplimentare oferite, respectiv garanție extinsă, livrare rapidă, service, buy-back, asigurare, au cunoscut de asemenea o creștere spectaculoasă.

„În cazul leasingului operațional, avantajul este că firmele pot închiria echipamentele de care au nevoie pentru o perioadă cuprinsă între 1 și 5 ani, rata este deductibilă fiscal și pot fi schimbate cu o variantă îmbunătățiță. În România, cultura leasingului operațional pentru produsele electro-IT a prins un avans semnificativ de la începutul pandemiei, când toate companiile au fost nevoite să achiziționeze laptopuri pentru angajații care lucrează de acasă. Această cheltuială neprevăzută a fost o povară prea mare pentru multe firme, în special cele mici și mijlocii, și atunci au apelat la această soluție.  Companiile au realizat care le sunt beneficiile– e mai rentabil să închiriezi, costurile fiind deductibile. În urma acestui parteneriat, estimăm pentru anul următor o creștere de 25-30% pentru serviciile de leasing operațional”, a explicat Andrei Dumitrel, confondator iTrade.

Studiu Deloitte: cheltuielile de sărbători revin pe creștere în 2021, dar 68% dintre consumatori se așteaptă la scumpiri în acest sezon

Cheltuielile de sărbători revin pe creștere anul acesta, cu un avans de 5% comparativ cu 2020, după un declin de 7% anul trecut, dar 68% dintre consumatori se așteaptă la prețuri mai mari față de sezonul precedent, potrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2021. La rândul lor, o treime dintre comercianții participanți la studiu mizează pe o creștere de două cifre a comenzilor de sărbători, în timp ce 43% estimează majorări sub 10%. 

Conform studiului, anul acesta sumele alocate cheltuielilor de sărbători se vor ridica, în medie, la 1.463 de dolari de persoană, în creștere de la 1.387 de dolari în 2020, evoluție bazată în mare parte pe comportamentul persoanelor cu venituri ridicate. În același timp, 73% dintre comercianți mizează pe cheltuieli mai mari sau mult mai mari în acest sezon. 

Pe de altă parte, 39% dintre consumatori pun suplimentarea sumelor pentru cheltuielile de sărbători pe seama creșterii prețurilor. Dintre cei care spun că vor cheltui mai puțin anul acesta, 50% dau vina pe scumpirea alimentelor. Totodată, jumătate dintre comercianții participanți la studiu admit că produsele vor fi mai scumpe anul acesta, iar promoțiile nu vor fi atât de ample încât să anuleze avansul prețurilor.

În schimb, 78% dintre participanți afirmă că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a îmbunătățit față de anul trecut, iar 67% estimează că ritmul economiei va accelera în 2022 sau se va menține la același nivel ca în 2021.

Raluca Baldea, director Deloitte Romania

„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor. Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum

Temperarea temerilor cu privire la riscul de îmbolnăvire îi motivează pe unii consumatori să iasă mai mult pentru cumpărături sau în alte scopuri. Procentul celor care evită ieșirile a scăzut la 40%, de la 51% în 2020, aspect care a determinat creșterea cheltuielilor destinate diverselor activități cu 15%. 

Totuși, anumite tendințe accentuate în timpul pandemiei se mențin. Interacțiunea cu platformele digitale rămâne ridicată – peste 60% din cheltuieli vor fi realizate online anul acesta. În același timp, 40% dintre comercianți estimează o creștere de două cifre a vânzărilor realizate prin intermediul canalului digital. 

Pentru 60% dintre consumatori, principalul criteriu în alegerea unui comerciant este reprezentat de amploarea reducerilor acordate, dar creșterea prețurilor și scăderea numărului de promoții ar putea să diminueze impactul ofertelor, arată studiul. Mai mult de jumătate dintre comercianți (57%) estimează că activitatea promoțională va rămâne constantă sau se va reduce în acest an față de 2020. 

Studiul Deloitte 2021 Holiday Retail Survey a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 30 de directori din companii de retail care au, în proporție de 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.

Cum va funcționa aplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru locuințe începând cu 2022

0

Izabela Stoicescu, Senior Manager PwC Romania,
Cristina Florea, Senior Associate PwC Romania (foto)

Plafonul actual de 450.000 lei pentru aplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru vânzările de locuințe către populație va crește până la nivelul de 700.000 lei începând cu anul viitor, conform Ordonanței de urgență nr. 170 publicată sâmbătă, 18 decembrie, în Monitorul Oficial (care include mai multe măsuri în domeniul fiscal-bugetar).

Proiectul de Ordonanță a fost inițial publicat pe site-ul Ministerului de Finanțe pe 15 decembrie, astfel că perioada de dezbatere publică a fost de numai 2 zile.

Noutatea față de promisiunea anterioară din anul 2020 referitoare la majorarea plafonului este reintroducerea limitei de o tranzacție per cumpărător (care era valabilă anterior 2019, dar fusese eliminată).

Astfel, o persoană fizică poate beneficia o singură dată de cota redusă de TVA pentru achiziția unei locuințe de maximum 120 mp2 cu valoare cuprinsă între 450.000 lei și 700.000 lei, în timp ce pentru tranzacțiile în valoare de sub 450.000 lei, nu a fost stabilită această condiție (fiind posibilă achiziționarea mai multor apartamente cu cotă redusă sub acest plafon).

Limita de o tranzacție per cumpărător pe intervalul de valoare 450.000-700.000 lei se va aplica de la 1 ianuarie 2022, nefiind relevant că o persoană fizică a mai efectuat o astfel de tranzacție în anii anteriori.

De asemenea, trebuie ținut cont că se consideră că s-a efectuat o tranzacție în acest interval de valoare, indiferent că achiziția s-a efectuat în mod individual sau în coproprietate cu altă persoană fizică/alte persoane fizice.

Verificarea tranzacțiilor anterioare se va face de către notarii publici prin interogarea unui nou Registru, în format electronic, în care aceștia vor avea obligația să înscrie informațiile din contractele încheiate de vânzători cu persoanele fizice, care au stipulat aplicarea cotei reduse de 5%.

Urmează să fie publicată legislație secundară în acest sens, și anume un Ordin ANAF cu consultarea Uniunii Notarilor Publici din România, teoretic în termen de 10 zile de la publicarea Ordonanței.

Drept scurt context legislativ, majorarea plafonului, pentru aplicarea cotei reduse de TVA 5% pentru locuințe, până la nivelul de 140.000 euro (echivalentul aproximativ al actualului plafon propus direct în monedă națională, de 700.000 lei) a fost anunțată încă din vara anului 2020, fiind aprobată prin Legea nr. 248/2020, care ar fi urmat să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2021.

Măsura a fost menită să ajusteze plafonul pentru aplicarea cotei reduse de TVA în linie cu evoluția pieței imobiliare.

În decembrie trecut, cu o zi înainte să intre în vigoare, termenul a fost amânat până la 1 ianuarie 2022, prin Ordonanța de urgență nr. 226/2020.

Noul mecanism propus este acum justificat în preambulul Ordonanței prin faptul că „este necesară instituirea urgentă a unor reguli în vederea respectării caracterului social pentru aplicarea cotei reduse de TVA, conform legislației europene în domeniu, în cazul livrărilor de locuințe”.

Însă, sunt câteva aspecte care ridică semne de întrebare. Este această variantă de aplicare a cotei reduse de 5% întru totul armonizată cu prevederile Directivei de TVA? Sau, la nivel mai pragmatic, în ceea ce privește administrarea Registrului. Va conține doar informațiile strict necesare? Va fi permisă interogarea propriilor date de către o persoană fizică? 

Atunci când măsuri importante sunt introduse extrem de rapid, de pe o zi pe alta, prin Ordonanță de urgență, putem eventual doar intui sau spera anumite răspunsuri.

Nu în ultimul rând, apare întrebarea dacă reintroducerea limitării la o tranzacție/cumpărător este într-adevăr de dorit în contextul economic actual. Încurajarea pieței imobiliare și fluidizarea tranzacțiilor ar fi fost un stimulent benefic pentru anul viitor, în final inclusiv pentru bugetul public. Astfel că menținerea angajamentului anterior ar fi fost o măsură pozitivă și o veste (mai) bună.

Cum arată anul 2021 în cifre pentru compania de tehnologie 2Performant

0

Un an de la listarea pe Bursa de Valori București și o operațiune de majorare de capital derulată cu succes, organizarea companiei în 2 Business Units, dar și numeroase campanii de afiliere și parteneriate noi, toate au marcat anul 2021 pentru compania de tehnologie 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P)

2Performant este un marketplace bazat pe o platformă tehnologică dezvoltată in-house prin care profesioniști în marketingul digital colaborează cu magazinele online. Platforma ajută aceste două categorii de utilizatori să se descopere reciproc și să colaboreze la cost pe vânzare, asigurând prin tehnologie întreg suportul contractual și comercial, dar și măsurarea și atribuirea traficului și a vânzărilor. În 2021, 2Performant a intermediat 21.300 de relații de business productive între 800 de magazine online din 30 de industrii și 7.900 de afiliați. Relațiile productive înseamnă că traficul trimis de un afiliat s-a materializat într-un client care a plasat o comandă unui magazin online.

Totodată, la începutul lunii noiembrie 2Performant depășea pragul de 1 milion de vânzări generate în 2021, atât cât realizase pe tot parcursul anului anterior, astfel că până la finalul anului curent estimările arată că vor fi depășite 1,3 milioane de vânzări. Rezultatul este unul spectaculos în contextul în care în mod tradițional luna noiembrie este cea cu cele mai multe vânzări din an datorită evenimentului Black Friday. 

În primele 11 luni ale acestui an, 2Performant.com a însemnat:

  • 61,2 milioane de click-uri, adică peste 5,5 milioane pe lună, ceea ce se traduce prin trafic de calitate trimis către magazinele online;
  • Un indice de vânzări de aproape 16 euro. Cu alte cuvinte, în medie, în 2021, un magazin care a investit un 1 euro în afiliere în cadrul rețelei 2Performant, a încasat aproape 16 euro;
  • Rata de conversie medie de 2,2%;
  • Valoare medie a coșului de cumpărături de 52,92 euro per coș, într-un magazin online, în creștere cu 6,4% față de aceeași perioadă a anului trecut;
  • Categoriile de produse cu cel mai mare număr de vânzări: Fashion cu peste 318.000 vânzări, Books Movies & Music cu peste 284.000 de vânzări, Beauty cu peste 125.000 de vânzări, Pharma cu peste 123.000 de vânzări, Electronics IT & C cu peste 71.000 de vânzări.

Gamificarea în afiliere și 2 competiții importante în 2021

Cu o experiență de peste 9 ani în organizarea de competiții pentru afiliați, 2Performant a propus anul acesta în premieră pentru România conceptul de gamificare profesională în marketing. Compania a organizat competiții motivante, bazate pe transparență totală și clasamente publice urmărind criterii specifice afilierii, precum rata de conversie, valoarea vânzărilor generate sau volumul de trafic trimis. 

Cel mai recent exemplu este Open World, în care 65 de afiliați de top au devenit concurenți într-o cursă cu etape, provocări și rezultate cât se poate de concrete. Open World reprezintă o competiție cu o miză de business serioasă, în care după 11 săptămâni au fost generate vânzări de 11,6 milioane de euro pentru magazine online din 2Performant și comisioane de 735.000 euro pentru afiliați. 

Tot pe ideea de competiție, performanță și recunoaștere a meritelor s-a bazat și Liga Națională de Marketing, organizată la începutul anului, devenind prima competiție din România dedicată marketingului pe echipe. Specialiștii în digital au format echipe cu magazinele online, iar timp de 4 săptămâni, 12 echipe au concurat și au generat peste 9.000 de vânzări în valoare de peste 350.000 de euro. 

Black Friday extins și vânzări de peste 6,9 milioane euro în 2 săptămâni

Aflat la intersecția dintre comerțul online și marketingul digital, două industrii cu creșteri spectaculoase în contextul pandemic, 2Performant reușește să capteze oportunitățile din piață și să maximizeze potențialul evenimentelor de vânzări tradiționale. Black Friday 2021 la 2Performant a adus cifre semnificative: în perioada 1-14 noiembrie, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite și care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât anul trecut. Iar 1.282 afiliați au generat pentru ei comisioane în valoare de 418.500 euro + TVA, în creștere cu 37,5% față de anul trecut.

Peste 5,3 milioane de lei în majorarea de capital pe BVB 

După listarea tehnică pe piața AeRO a Bursei de Valori București din 9 decembrie 2020, 2Performant a devenit prima companie de tehnologie de pe piața de capital românească cu focus 100% pe dezvoltarea produsului propriu. În 2021, compania a derulat o operațiune de majorare de capital social cu aport în numerar și a obținut investiții de peste 5,3 milioane de lei pentru finanțarea principalelor direcții de creștere a companiei. După încheierea acestei operațiuni, compania a realizat o majorare de capital pentru acordarea de 4 acțiuni gratuite la 1 deținută. În octombrie 2021, 2Performant intră în componența indicelui BET AeRO lansat de BVB, cu o pondere de 2,47%. 

Organizarea companiei în 2 Business Units

În 2021, 2Performant a anunțat organizarea companiei în 2 Business Units: 2Performant România și Bulgaria, care vizează operațiunile pentru piețele validate pe care compania este deja activă, cu o poziție puternică, și 2Performant Growth Unit, care testează și validează piețe și abordări noi în business, atât pe piețele externe, cât și în țară. Această mișcare de business face parte din planurile 2Performant de consolidare pe piața locală, dar și de extindere în regiune și captare a noilor oportunități de business. 

Totodată, compania a lansat anul acesta un Departament dedicat de Business Support, o investiție pentru a crește capacitatea de a oferi suport tehnic și de business pentru absolut toți utilizatorii platformei.

Internaționalizare prin tehnologie 

În 2021, 2Performant încheie un parteneriat cu Admitad, o rețea de afiliere prezentă pe piețele din Europa, Asia și America de Sud, și lansează în platforma de marketing afiliat, în premieră pentru țara noastră, AliExpress, unul dintre cele mai mari marketplace-uri online din lume. Astfel de integrări cu alte rețele care au în portofoliul lor clienți mari și foarte mari, dintr-o mulțime de piețe, reprezintă o strategie eficientă pentru extinderea unei companii de tehnologie, așa cum este 2Performant, care în acest fel poate deveni un jucător internațional în afiliere. În 2021, 35 de noi programe de afiliere au fost lansate în 2Performant.com, printre care: AliExpress, Zaful, Hawes & Curtis UK sau Lacoste Ungaria, Cehia, Polonia, Slovacia. 

Upgrade tehnic de platformă pentru atribuirea conversiilor

În 2021 2Performant a lansat Big Bear, un upgrade major de platformă dezvoltat de echipa internă de developeri a companiei, care va permite atribuirea conversiilor în regim first party cookie. Primele rezultate ale testelor cu o serie de magazine din platformă au validat produsul, care a generat rezultate bune pe toate browserele, iar în prezent Big Bear se află în teste cu 12 dintre cei mai mari advertiseri, printre care Cărturești, Elefant, Vivre, iHunt și cu câteva sute de afiliați. 

Fundația FAN Courier, program de burse extins la nivel universitar

0

Fundația FAN Courier anunță că ia în calcul extinderea programului de burse „Elev de liceu” pe durata studiilor universitare pentru beneficiarii care merg în învățământul superior de stat. Sunt 80 de elevi din familii defavorizate cărora Fundația FAN Courier le-a oferit burse pe parcursul celor patru ani de liceu și care acum au ajuns în clasa a XII-a și toți doresc să-și continue studiile

Magda Popescu (foto), director executiv al Fundației FAN Courier: „2021 a fost un an pe cât de dificil pe atât de provocator. Din cauza schimbărilor survenite în mers în ceea ce privește structura anului școlar și desfășurarea efectivă a cursurilor, am modelat programul de burse Elev la liceu, astfel încât suportul oferit elevilor să ajungă și să servească direct intereselor lor. În același timp, am analizat opțiunile de susține a bursierilor pe viitor, mai ales că prima generație se pregătește intens de bacalaureat și admitere la facultate. 100% dintre elevii care fac parte din prima generație de bursieri doresc să urmeze cursuri universitare iar noi am decis să îi susținem în continuare, datorită eforturilor excepționale pe care le-au făcut și a rezultatelor pe măsură. O treime dintre bursieri au media zece la liceu iar jumătate dintre ei au medii peste 9. Majoritatea și-au ales deja studiile pe care vor să le facă: medic, avocat, inginer automatis, profesor, economist, psiholog sau medic veterinar. Îi vom susține pentru că România are nevoie de profesioniști. Pentru multe familii din mediul rural, cu posibilități materiale modeste, trimiterea copiilor la liceu, în oraș, presupune eforturi financiare pe care cei mai mulți nu le pot susține. Pentru copiii care învață bine și doresc să-și depășească condiția, să evolueze, dar care nu pot trece de impasul financiar, ce le schimbă radical viitorul, zborul se frânge la 14 ani. De aceea, noi, fundația FAN Courier, am decis să implementăm acest program de burse pe perioada liceului, dar și să-l extindem pe tot parcursul studiilor universitare, pentru ca acești copii să-și urmeze visul și să aibă posibilitatea să studieze pentru cariera pe care și-au ales-o”.

Bursele se acordă direct elevilor și sunt gestionate de ei direct, astfel că proiectul are și o componentă de educație financiară. Elevii se înscriu direct pe platforma online, completează date relevante despre ei, participă direct la interviul telefonic și abia la final completează un dosar cu documentele necesare.

Fundația FAN Courier este implicată și în proiectul „Lumină pentru România”, implementat de Free Miorița, organizație de extindere a rețelei electrice prin montarea de panouri fotovoltaice în zone ale țării greu accesibile și la familii sărace. Din 2017, Fundația FAN Courier cu sprijinul asociației „Free Miorița” a introdus curent electric în mai mult de 100 de case, cu peste 400 de beneficiari direcți. Proiectul organizației „Free Miorița” a electrificat, de asemenea, ultimele patru școli fără curent electric din România, Centrul de Salvare și Recuperare a Animalelor Sălbatice, două lăcașe de cult și case a sute de familii din peste 30 de județe.

Analiză Keysfin: România, cel mai mare avans anual estimat al producției de vin din UE în 2021

0

Cifra de afaceri a producătorilor de vin din România a fost de 1,7 miliarde lei în 2020, scăderea fiind marginală, de 1,5%, comparativ cu anul 2019. Cu toate acestea, piața de vin locală a rămas cu 24% peste nivelul din 2015 și cu 64% mai mare decât în 2010, România având cel mai mare avans anual estimat al producției de vin din UE în anul 2021.

„Pentru anul 2021 estimăm un avans de peste 20% și chiar depășirea maximului istoric atins în 2017, de peste 2 miliarde de lei, conform datelor Organizației Internaționale a Viei și Vinului. În ciuda scăderii producției de vin la nivel mondial din 2021, piața vinului din România este estimată să înregistreze cel mai mare avans procentual dintre statele europene și astfel să rămână al VI-lea producător de vin din UE”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

În anul 2020, în România existau 596 de companii care aveau ca obiect de activitate producția de vinuri și/sau cultivarea de struguri (CAEN 1102 – Producția de vin din struguri și CAEN 0121 – Cultivarea strugurilor), cu 0,8% mai multe raportat la 2019 și în creștere cu 41% față de 2010.

TOPUL PRODUCĂTORILOR DE VIN ÎN 2020, DUPĂ CIFRA DE AFACERI

În ceea ce privește topul producătorilor de vin locali, liderul pieței a rămas CRAMELE RECAȘ SA, cu o cotă de 11,6% din total și o cifră de afaceri de 201 milioane lei.

Clasamentul este completat de JIDVEI SRL FILIALA ALBA (jucător care a înregistrat în 2020 cea mai mare scădere anuală din Top 5, de 25%, ajungând astfel la o cotă de 8,4% din total), COTNARI SA (8,2% din total), CRAMA CEPTURA SRL (care a înregistrat cea mai mare creștere procentuală din Top 5 și a ajuns la o cotă de piață de 7,2%) și ZAREA SA (6,4% din total în 2020). 

Primii 10 producători de vin din România au avut o cifră de afaceri cumulată de 983 milioane de lei anul trecut, ceea ce a reprezentat 57% din piață.

REZULTAT NET DE PESTE 100 MILIOANE LEI, RECORD ÎN ANUL 2020 

După 7 ani de pierdere din ultimii 10, rezultatul net al producătorilor de vin locali a ajuns la un nivel record și a depășit pentru prima dată pragul de 100 de milioane de lei în anul pandemiei. 

Cel mai profitabil jucător din piață în 2020 a fost liderul după cifra de afaceri, CRAMELE RECAȘ SA, cu un rezultat pozitiv care reprezintă aproape un sfert din profitul pieței de vin din România. Pe următoarele locuri se află CRAMA CEPTURA SRL (profit net de 21,6 milioane de lei), JIDVEI SRL FILIALA ALBA (profit net de 17,8 milioane de lei), ZAREA SA (profit net de 9 milioane de lei) și CASA DE VINURI COTNARI SA (profit net de 6,7 milioane de lei). 

Primele 5 companii ale clasamentului au generat împreună peste 53% din profitul pieței în 2020.

ROMÂNIA, CEL MAI MARE AVANS ANUAL
AL PRODUCȚIEI DE VIN DIN UE ÎN 2021

La nivel mondial, producția de vin este estimată în acest an la 250 milioane hectolitri, volumul fiind cu 4% sub nivelul din 2020, potrivit datelor Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OVIS). 

În ceea ce privește Uniunea Europeană, volumul producției de vin este estimat la 145 milioane hectolitri pentru acest an, cu 13% sub nivelul din 2020.

Sunt preconizate scăderi anuale în topul celor mai mari producători de vin din UE: Italia (44,5 milioane hectolitri,cu o scădere de 9%), Spania (35 milioane hectolitri, cu o scădere de 14%) și Franța (34,2 milioane hectolitri, cu o scădere de 27%).

De cealaltă parte, potrivit estimărilor, țările care vor înregistra creșteri în 2021 față de anul anterior vor fi: Germania (al patrulea producător european, cu 8,8 milioane hectolitri și o creștere de 4%), Portugalia (6,5 milioane de hectolitri și o creștere de 1%) și România (al șaselea producător european, cu 5,3 milioane hectolitri, respectiv cel mai important avans estimat din UE în 2021, de 37%.).



*Notă: Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate codurile CAEN 1102 – Producția de vin din struguri și CAEN 0121 – Cultivarea strugurilor.

Kids in Business, pledoarie pentru educația antreprenorială

0

Proiectul de educație antreprenorială Kids in Business a elaborat un studiu potrivit căruia 47% dintre părinți consideră  cursurile de profil „o bună oportunitate prin care copiii își vor însuși aptitudini utile în viitor” și, în același timp, 37% dintre părinții chestionați cred că astfel de cursuri „îi vor ajuta pe copii să își descopere potențialul, astfel încât să le fie mai ușor să își aleagă cariera potrivită”.

Nicoleta Munteanu (foto), fondatoarea Kids in Business: „În prezent, cursurile de educație antreprenorială sunt incluse în programa școlară ca materie opțională pentru elevii ciclurilor gimnaziale și liceale, însă 48% dintre părinții elevilor noștri văd necesar începerea acestora încă din clasele primare, când copii învață mai ușor, iar ceea ce este pentru ei astăzi o joacă se poate transforma ulterior într-o afacere. Părinții sunt primii care înțeleg necesitatea acestor cursuri, chiar dacă jumătate dintre ei nu sunt antreprenori. De exemplu, 34% dintre părinții elevilor înscriși lucrează în mediul corporate, în timp ce 16% provin din sectorul bugetar”.

Studiul arată că în proporție de 67%, părinții respondenți consideră „că vârsta de 7 ani este cea mai potrivită pentru un copil să își însușească primele noțiuni de educație financiară, în timp ce 18% dintre aceștia cred că este mai potrivit să aștepte ca cel mic să împlinească 9 ani. 15% dintre părinți au căutat astfel de cursuri după ce copii au împlinit 11 ani.

Pentru părinți, activitățile recreative ale celor mici sunt primul indiciu asupra viitoarei meserii și sunt dispuși să investească în dezvoltarea abilităților acestora. 53% dintre părinți au observat că cei mici sunt pasionați de calculatoare sau matematică și tind să creadă că în viitor aceștia vor urma o carieră în domeniul IT, administrativ sau medical. Pe de altă parte, 40% dintre părinți au observat înclinarea copiilor către domeniile creative și artistice, considerând că aceștia vor urma o carieră în Marketing, Fashion, Muzică, Arte Plastice sau alte domenii conexe. Prin intermediul acestor cursuri, 51% dintre părinții își doresc ca cei mici să învețe să calculeze și să administreze un buget și să își dezvolte gândirea strategică, în timp ce restul vor ca aceștia să aibă spirit de inițiativă și să capete mai multă încredere în ei.

Deși o carieră în antreprenoriat aduce cu sine numeroase responsabilități, 62% dintre părinți văd în domeniul antreprenorial posibilitatea independenței financiare și decizionale. 34% dintre părinți cred că printr-o carieră antreprenorială copiilor le va fi mai ușor să își pună în practică ideile creative, generatoare de valoare, în timp ce restul consideră că flexibilitatea programului este un motiv bun pentru a-ți începe propria afacere.

Deși unele noțiuni de educație financiară sunt dobândite de acasă, părinții chestionați declarând în proporție de 70% că le dau bani copiilor doar în funcție de îndeplinirea responsabilităților în casă, aceștia sunt de părere că cei mici au nevoie și de cursuri specializate pentru a înțelege domeniul antreprenorial. 65% dintre părinți consideră că întâlnirile și sfaturile primite de la antreprenori cu experiență sau vizitele în cadrul companiilor i-ar ajuta pe copii în însușirea primelor noțiuni ale mediului de business, în timp restul părinților cred că atelierele și activitățile practice, adaptate vârstei lor, sunt cel mai bun mod de a învăța. 

Pe lângă însușirea primelor noțiuni financiare, unde 35% dintre părinți consideră că este esențial ca cei mici să învețe să calculeze investiția necesară pentru afacerea lor, cursurile de antreprenoriat trebuie să le ofere copiilor noțiunile complete despre ce înseamnă administrarea unei afaceri. Astfel, 33% dintre părinți cred că din structura cursurilor nu ar trebui să lipsească noțiunile legate de cunoașterea pieței și a cumpărătorilor, precum și strategiile necesare pentru promovarea afacerii, 30% dintre aceștia considerându-le esențiale în curriculă. În ceea ce privește aptitudinile pe care ar trebui să le aibă un antreprenor, 64% dintre părinți cred că acesta trebuie să anticipeze și să rezolve problemele, să fie deschis la propuneri și să fie un leader pentru echipa lui. Abilitățile de negociere sunt alte calități pe care ar trebui să le aibă un antreprenor”. Proiectul „Kids in Business vizează „iniţierea copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani în conceptele de afaceri, având ca obiectiv pe termen mediu și lung crearea unui ecosistem național de educație antreprenorială. Kids in Business este locul unde copiii învață în mod practic de la antreprenori reali fiecare etapă ce trebuie parcursă pentru a transforma visul, pasiunea, talentul sau o simplă idee într-o afacere. Procesul de predare-învăţare se realizează prin metode interactive, majoritatea nonformale, precum proiecte, simulări virtuale ale unor situații antreprenoriale, jocuri interactive şi valorificarea ideilor de afaceri în cadrul târgurilor Kids in Business şi pe platforma KIB. Scopul programului este de a dezvolta copiilor un set de abilități și aptitudini antreprenoriale precum creativitatea, spiritul de inițiativă, creșterea încrederii în sine, abilitatea de a lucra în echipă, precum și de a antrena capacitatea de a accepta un potențial eșec, de a înțelege unde s-a produs vreo eroare și de a o lua de la capăt, cu lecția învățată și încredere”.