Actul privind serviciile digitale: Parlamentul European poate începe negocierile cu Consiliul

0

Parlamentul European dă undă verde începerii negocierilor cu statele membre despre normele care stabilesc ce vor putea și ce nu vor putea face marile platforme online în Uniunea Europeană.

Proiectul de act legislativ privind piețele digitale (DMA) interzice anumite practici folosite de marile platforme cu rol de „gatekeeper” („controlor al fluxului de informație”) și îi permite Comisiei să efectueze anchete de piață oficiale și să sancționeze comportamentele neconforme.

Textul a fost aprobat de Parlament cu 642 de voturi pentru, 8 împotrivă și 46 abțineri. El stabilește noi obligații și interdicții direct aplicabile acestor platforme, cu scopul de a asigura piețe echitabile și deschise.

Regulamentul propus se va aplica marilor companii care furnizează așa-numitele „servicii de platformă esențiale”, care sunt cele mai predispuse la practici comerciale neloiale. Printre acestea se numără serviciile de intermediere online, rețelele sociale, motoarele de căutare, sistemele de operare, serviciile de publicitate online, serviciile de cloud computing și serviciile de partajare a materialelor video, care îndeplinesc criteriile relevante pentru a fi desemnate drept „controlori ai fluxului de informație”. Deputații au inclus, de asemenea, în domeniul de aplicare al actului browserele web, asistenții virtuali și televizoarele conectate.

Alte modificări aduse propunerii Comisiei se referă la definiția controlorilor fluxului de informație bazată pe anumite praguri, la lista obligațiilor și interdicțiilor (ce este permis sau nu), inclusiv la noile dispoziții privind publicitatea specifică și interoperabilitatea serviciilor, la restricțiile privind achizițiile prin care companiile noi sau emergente sunt „înghițite” cu scopul de a elimina concurenții (killer acquisitions), la asigurarea respectării legislației la nivelul Uniunii, la rolul autorităților naționale din domeniul concurenței și la amenzi.

Câteva elemente esențiale

În textul aprobat, Parlamentul European:

– crește pragurile cantitative care stabilesc dacă o companie intră sub incidența DMA la 8 miliarde EUR cifră de afaceri anuală realizată în Spațiul Economic European (SEE) și o capitalizare bursieră de 80 de miliarde EUR; de asemenea, companiile vor trebui să furnizeze servicii de platformă esențiale în cel puțin trei țări ale Uniunii și să aibă lunar cel puțin 45 de milioane de utilizatori finali, precum și peste 10 000 de utilizatori comerciali;

-include cerințe suplimentare referitoare la folosirea datelor pentru publicitate direcționată sau microdirecționată și interoperabilitatea serviciilor, de exemplu în cazul serviciilor de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere și al serviciilor de rețele de socializare online;

– oferă utilizatorilor opțiunea de a dezinstala aplicații software preinstalate, cum ar fi aplicațiile mobile, pe un serviciu de platformă esențial în orice moment;

– prevede restricționarea achizițiilor cu scopul de a elimina concurenții („killer acquisitions”): în caz de nerespectare sistematică a normelor, Comisia poate restricționa efectuarea de achiziții în domeniile relevante pentru DMA pentru a corecta sau preveni prejudicierea pieței interne. Controlorii fluxurilor de informație ar fi obligați și să informeze Comisia despre orice intenție de concentrare economică între companii;

– clarifică rolul autorităților naționale de concurență, dar menține controlarea aplicării DMA printre competențele Comisiei Europene;

– stabilește că DMA trebuie să garanteze că avertizorii pot semnala autorităților competente cazuri concrete sau potențiale de încălcare a regulamentului și că sunt protejați împotriva represaliilor;

– stabilește că, dacă un controlor al fluxurilor de informații nu respectă normele, Comisia poate impune amenzi „care să nu fie mai mici de 4%, nici mai mari de 20%” din cifra de afaceri totală la nivel mondial în exercițiul financiar precedent.

Pentru detalii suplimentare, vă invităm să consultați acest comunicat de presă.

Raportorul Andreas Schwab (PPE, Germania) a declarat: „Adoptarea de astăzi a mandatului de negociere pentru DMA transmite un semnal puternic: Parlamentul European se opune practicilor comerciale neloiale utilizate de giganții digitali. Ne vom asigura că piețele digitale sunt deschise și competitive. Acest lucru este benefic pentru consumatori, pentru întreprinderi și pentru inovarea digitală. Mesajul nostru este clar: UE va pune în aplicare normele economiei sociale de piață și în sfera digitală, ceea ce înseamnă că legiuitorii dictează regulile concurenței, nu giganții digitali”.

Textul aprobat azi reprezintă mandatul de negociere al Parlamentului cu guvernele Uniunii Europene. Negocierile vor începe în cadrul Președinției franceze a Consiliului, în primul semestru al anului 2022. Actul privind serviciile digitale (DSA), o propunere paralelă de a reglementa platformele online pentru chestiuni legate, printre altele, de conținuturile și algoritmii ilegali, va fi supus votării în plen în ianuarie.

Egalitate de gen: un acces ușor al femeilor pe piața muncii și remunerare egală

0

Eurodeputații solicită Uniunii și statelor sale membre să propună măsuri concrete pentru a susține drepturile femeilor și a reduce inegalitățile de gen în Uniunea Europeană.

Într-un raport fără caracter legislativ adoptat miercuri cu 500 de voturi pentru, 105 împotrivă și 87 abțineri, eurodeputații au reamintit că remunerarea egală și egalitatea de tratament reprezintă o condiție prealabilă esențială pentru ca femeile să se bucure de drepturi egale, independență economică și împlinire profesională.

Eurodeputații sunt îngrijorați că se înregistrează în continuare o diferență de remunerare de 14,1% și o diferență de pensii de 29,5% între bărbații și femeile din Uniune, precum și că femeile se confruntă adesea cu o situație precară în câmpul muncii. Ei solicită statelor membre să ia măsuri practice pentru a se asigura că femeile au acces egal la piața muncii și la locurile de muncă și că beneficiază de remunerare egală și drepturi egale ca lucrători. De exemplu, pentru a obține acest lucru, ar trebui impuse sancțiuni companiilor care nu respectă dreptul muncii. Eurodeputații salută, în acest sens, propunerea Comisiei de măsuri obligatorii de transparență salarială. Ei subliniază, însă, că transparența salarială, de una singură, nu va fi suficientă pentru a soluționa niște inegalități de gen adânc înrădăcinate.

Garantarea unui echilibru între viața profesională și cea privată

Pentru a garanta tuturor, indiferent de gen, dreptul de a munci și de a se bucura de un echilibru între viața profesională și cea privată, eurodeputații solicită Uniunii Europene și statelor sale membre să îmbunătățească substanțial drepturile la concediu de maternitate și de paternitate. Astfel, trebuie facilitată acordarea unor concedii plătite complet, de durată egală atât pentru femei, cât și pentru bărbați. Ei solicită să se ofere oportunitatea unor regimuri flexibile de lucru după terminarea concediului de maternitate, paternitate și pentru creșterea copilului și să se investească în servicii locale și de înaltă calitate de îngrijire a copiilor.

Eradicarea violenței împotriva femeilor

Deoarece, în timpul pandemiei și al restricțiilor impuse în acest context, s-a observat o creștere a violenței împotriva femeilor, eurodeputații au solicitat statelor membre să ia toate măsurile necesare pentru a garanta că cei care fac astfel de abuzuri sunt identificați și urmăriți de poliție. Ei subliniază că sunt necesare programe specifice de protecție și monitorizare a victimelor violenței domestice și măsuri care să îmbunătățească accesul la justiție și refugii.

Pentru a elimina violența de gen, eurodeputații sunt de părere că Bulgaria, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania și Slovacia ar trebui să ratifice Convenția de la Istanbul și că Uniunea Europeană are nevoie de o legislație cuprinzătoare în acest domeniu.

Garantarea accesului la sănătate sexuală și reproductivă și la drepturile aferente (SRHR)

Proiectul de raport reamintește că accesul la SRHR este un drept fundamental. El nu poate fi acordat doar într-o anumită măsură sau revocat. Eurodeputații subliniază că încălcarea SRHR, inclusiv refuzul unor servicii sigure și legale de îngrijire legate de avort, reprezintă o formă de violență împotriva femeilor și a fetelor. Ei invită Comisia și statele membre să sprijine mai mult apărătorii drepturilor omului, personalul medical aflat în serviciul SRHR și organizațiile societății civile care activează în favoarea acestui drept.

Raportoarea Sandra Pereira (Stânga, Portugalia) a afirmat următoarele: „Avem nevoie de o modificare a politicii pentru a consolida și a asigura respectarea drepturilor femeilor. Pentru a combate inegalitățile, trebuie să creștem salariile, să apărăm și să promovăm servicii publice universale de înaltă calitate, cum ar fi accesul liber la sănătate și educație, dar și accesul la locuințe și la justiție. Combaterea tuturor formelor de violență împotriva femeilor trebuie să fie o prioritate. Aceasta este singura modalitate de a realiza egalitatea între femei și bărbați.”

Potrivit Indicelui egalității de gen al Institutului European pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, Uniunea mai are nevoie de cel puțin 60 de ani pentru a ajunge la o egalitate de gen deplină. Din 2010, scorul înregistrat de Uniune a crescut cu doar 4,9 puncte. În 2021, statele membre au obținut un scor mediu de 68 din 100 de puncte, peste o treime dintre ele cumulând mai puțin de 60 de puncte.

Doar 8% dintre societățile comerciale din România au direcționat 20% din impozit sub formă de sponsorizări deductibile

0

•      Doar 41% din sumele potențiale de sponsorizare au fost folosite în 2020
•      Suma totală care putea fi putut fi direcționată în 2020 se ridică la 881 milioane de Euro     

Un număr de doar 49.550 de societăți comerciale din cele  606.995 înregistrate în acest moment în România au realizat cheltuieli cu sponsorizarea și au  direcționat până la 20% din impozit către entitățile eligibile, inclusiv ONG-uri. Valoarea totală  direcționată în 2020 a fost de 335,9 milioane de Euro, în creștere cu 12% față de anul precedent.     

Datele sunt evidențiate de proiectul de cercetare realizat de Asociația pentru Relații  Comunitare (ARC) împreună cu EY România, care își propune să crească nivelul de  conștientizare cu privire la creditul fiscal de 20%. În cadrul acestui proiect, s-au analizat datele  obținute de la ANAF, referitoare la potențialul de sponsorizare prin facilitatea fiscală 20%.    

Societățile comerciale pot direcționa sub formă de sponsorizări deductibile 20%   din impozitul pe profit, însă nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri (companii, cu cifra de   afaceri peste 1 milion Euro), respectiv 20% din impozitul pe venit (microîntreprinderi, cu cifra de afaceri sub 1 milion Euro).     

În pofida modificărilor legislative din 2017 și 2018, care au afectat potențialul facilității fiscale,  sumele direcționate s-au menținut pe un trend crescător în ultimii cinci ani. În 2020, creșterea a  fost de 12% față de anul precedent.    

În același timp, și numărul de societăți comerciale care au folosit facilitatea fiscală de 20%  continuă să crească, dar acesta rămâne pe mai departe extrem de mic (49.550) în comparație cu  totalul societăților eligibile pentru sponsorizare (606.995). Astfel, doar 8% din totalul de companii  și microîntreprinderi au făcut sponsorizări în anul 2020.    

Din potențialul total de sponsorizare, 86% provine de la companii și 14% de la microîntreprinderi.  Dacă toate firmele care au plătit impozit pe profit sau venit ar fi folosit facilitatea fiscală la  capacitate maximă, peste 811 milioane de Euroi puteau fi direcționați și investiți în domenii cheie,  precum educația, sănătatea sau mediu.     

În București, orașul cu cel mai mare număr de ONG-uri înregistrate, suma redirecționată a fost   de 216.003.180 RON, provenind de la 3.491 de contribuabili. În județul Cluj, 1.041 contribuabili  au folosit facilitatea 20% și au redirecționat 47.969.001 RON.     

Lev Fejes, Head of Research, ARC România a precizat:     

  • Companiile au un potențial mai mare pentru sponsorizări și dețin cea mai mare parte din potențialul  neutilizat   
  • Trebuie să încurajăm microîntreprinderile să folosească această facilitate. În 2020, 6% din  microîntreprinderi au direcționat 17,5 milioane Euro. Implicarea acestora în sectorul nonguvernamental  ar duce la o întărire a tuturor serviciilor sociale, de sănătate, culturale și civice, pe care ONG-urile le  oferă comunităților locale 
  • ONG-urile (mai ales cele mici și mijlocii, cu bugete și cheltuieli mai mici) ar trebui să considere o  strategie de fundraising care nu se bazează exclusiv pe firmele mari, ci una care extinde cercul și către microîntreprinderi. Microîntreprinderile pot lua decizii rapide și trebuie abordate de mai multe ori pe an  pentru că ele plătesc impozit trimestrial și banii neutilizați în trimestrul respectiv nu mai pot fi direcționați  ulterior.    
  • ONG-urile (mai ales cele mici și mijlocii, cu bugete și cheltuieli mai mici) ar trebui să considere o  strategie de fundraising care nu se bazează exclusiv pe firmele mari, ci una care extinde cercul și către microîntreprinderi. Microîntreprinderile pot lua decizii rapide și trebuie abordate de mai multe ori pe an  pentru că ele plătesc impozit trimestrial și banii neutilizați în trimestrul respectiv nu mai pot fi direcționați  ulterior.    

De ce este importantă sponsorizarea deductibilă 20%?    

Prin această sponsorizare deductibilă, statul încurajează companiile să susțină o cauză  importantă pentru ele în comunitățile în care își desfășoară activitatea și le oferă o pârghie de  decizie prin acordarea acestor finanțări.    

Relația bună dintre un ONG și o companie locală contează enorm pentru sănătatea comunității.  Un studiu realizat de EY, ARC și HOSPICE Casa Speranței în anul 2018 arată că peste 75% din  companiile plătitoare de impozit pe profit intervievate pentru studiu direcționează această  sponsorizare deductibilă dintr-un simț de responsabilitate pentru comunitățile lor.    

Totuși, potențialul de sponsorizare este folosit doar la 41% din capacitate de către toate  companiile care pot face sponsorizări. Sponsorizările de 20% țin copii în școală, repară secții de  spitale, susțin cultura, protejează mediul și ne ajută să trăim în comunități sănătoase.   

Cum poate o companie direcționeze 20%?    

EY a realizat un ghid pentru companiile care vor să folosească această facilitate. Mai multe   detalii găsiți aici.    


i Estimare făcută pe baza analizei datelor privind cifra de afaceri și profitul net pentru peste 28 de mii de companii și  extrapolarea rezultatelor obținute la datele furnizate de ANAF.   

Romsilva a marcat 30 de ani de existență

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a marcat 30 de ani de existență, printr-un eveniment special organizat la Covasna.

La evenimentul festiv au participat George Mierliță și Ionuț Sorin Banciu, secretari de stat în Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tamas Sandor, președintele Consiliului Județean Covasna, Adrian Dănuț Apostu, președintele Consiliului de Administrație al Romsilva, Teodor Țigan, directorul general al Romsilva, conducerea Agenției Moldsilva din Republica Moldova, conducerea executivă a Romsilva, directori ai direcțiilor silvice și ai parcurilor naționale și naturale din administrarea Regiei, foști directori generali ai Romsilva, precum și reprezentanți ai mediului academic și numeroși specialiști în silvicultură.

Evenimentul aniversar a fost găzduit de Direcția Silvică Covasna. În context, a fost lansată monografia „Romsilva – 30 de ani”, lucrare care sintetizează activitatea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva din ultimele trei decenii.

Au fost oferite distincții unor personalități care s-au remarcat în activitatea din domeniul silviculturii, culturii sau în dezvoltarea Regiei Naționale a pădurilor – Romsilva.

Seria evenimentelor dedicate marcării a 30 de ani de la înființarea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva a debutat pe 7 decembrie a.c., când, la sediul central al regiei, a fost inaugurată galeria cu portretele directorilor generali ai instituției de la înființarea sa, în anul 1991, până în prezent, la ceremonie participând și primul director general al Romsilva, Gheorghe Gavrilescu.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat. Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: Romsilva

Campanie de crowdfunding pentru prima jucărie sustenabilă de bebeluși

0

platformă românească de crowdfunding consolid8, bazată pe recompense, cu target în proiecte întreprinse de antreprenori sociali și din industrii creative, a lansat campania „Bebe Începuturi – jucăria sustenabilă creată pentru nevoile bebeluşului tău”. Inițiatorii anunță că „proiectele înscrise până acum în platformă s-au bucurat de o rată excelentă de succes şi aproape toate și-au depășit obiectivele de finanțare. Cea mai mare rată de succes a unui proiect a fost de 169%, pentru proiectul POEVIE de terapie”.

Raluca Prelucă, co-fondator al platformei consolid8: „Succesul pe care l-au avut campaniile de până acum ne bucură enorm şi ne convinge pe zi ce trece că ideea de a lansa această platformă a fost una excelentă. Ne entuziasmăm cu fiecare nou proiect lansat şi ne dorim ca toate să aibă succes şi antreprenorii sau artiştii din spatele lor să îşi atingă obiectivele. Bebe Începuturi este o idee originală, un proiect promiţător care are şanse mari să obţină şi chiar să depăşească suma stabilită cu ajutorul susţinătorilor”.

Caruselul Bebe Începuturi este descris ca „primul produs Prunka, un brand infiinţat la iniţiativa a doi antreprenori care şi-au dorit să creeze jucării sustenabile care să contribuie la dezvoltarea sănătoasă a bebeluşilor lor, în funcţie de fiecare etapă de creştere. Jucăria este fabricată local, într-un atelier de tâmplărie din Râmnicu Vâlcea. Bebe Începuturi este o jucărie cu un design minimalist, modular, intuitiv, care răspunde etapelor de dezvoltare ale bebeluşilor şi este realizată din materiale naturale, sustenabile. Cadrul este făcut din alamă, iar figurinele sunt produse din lemn de fag şlefuit şi rotunjit şi vopsite în culori pe bază de apă, sigure pentru micuţi. Datorită magneţilor puternici, figurinele nu pot fi desprinse de un copil mai mic de 2 ani, iar oglinda este fabricată dintr-un material acrilic imposibil de spart.

Caruselul Bebe Începuturi cuprinde numeroase activităţi Montessori, potrivite încă din primele zile de viaţă. Figurinele pot fi expuse pentru început în varianta alb negru, iar ulterior în culori primare, pe măsură ce bebeluşul creşte. Pe lângă figurinele geometrice care ajută bebeluşul să îşi dezvolte percepţia spaţială, caruselul mai cuprinde şi o zornăitoare cilindru pe care bebeluşul o va putea rostogoli când va începe mersul de-a buşilea, o oglindă şi o figurină-omuleţ care poate fi folosită ulterior şi ca jucărie de dentiţie. Fiecare figurină se poate reinterpreta şi reutiliza în funcţie de imaginaţia fiecărui copil sau părinte”.

Referitor la scopul campaniei, inițiatorii subliniază: „Din banii pe care campania îşi propune să îi strângă, antreprenorii vor fabrica noi elemente pentru carusel şi alte obiecte auxiliare pentru a se asigura că jucăria va fi utilizată pentru o perioadă cât mai îndelungată. Recompensele pe care susţinătorii le pot alege de pe platforma consolid8 sunt: caruselul Bebe Începuturi, caruselul împreună cu un suport de care poate fi atârnat sau un pachet cu omuleţi magnetici care alcătuiesc un puzzle independent. Aceștia pot fi ataşaţi caruselului sau pot fi folosiţi ca jucării de dentiţie. Componenta socială a proiectului se traduce prin parteneriatul cu Asociaţia Zi de Bine, care sprijină oamenii aflaţi în situaţii vulnerabile. Astfel, la fiecare jucărie Bebe Începuturi achiziţionată, brandul Prunka donează 5% către asociație”.

consolid8 este definită ca „platforma de crowdfunding lansată cu expertiza echipei fonduri-structurale.ro, pentru antreprenorii sociali și cei din industriile creative, o inițiativă a echipei fonduri-structurale.ro. Pentru mai multe informații, vizitați-ne online la www.consolid8.ro sau urmăriți-ne pe: https://www.facebook.com/consolid8.ro. Platforma își propune să continue cu rolul important pe care il are în dezvoltarea mecanismului de crowdfunding în România, atât ca instrument de dezvoltare a afacerilor, cât și ca instrument de implicare a comunităților în susținerea inițiativelor locale. Cei care îşi doresc să contribuie la dezvoltarea proiectelor promovate pe platforma consolid8, pot alege o recompensă din lista specifică pentru fiecare campanie în schimbul unei sume de bani prestabilite. Persoanele care vor să își înscrie ideea de afacere pe platformă sau cei care vor să susțină proiectele în derulare o pot face urmând pașii din ghidul aplicantului și cel al susținătorului, disponibile pe site-ul www.consolid8.ro

fonduri-structurale.ro se recomandă astfel: „O echipă de oameni dedicați performanței, care din 2007 oferă un pachet de servicii complet privind implementarea finanțărilor nerambursabile în România. În ultimii 6 ani, am obținut finanțare europeană pentru înființarea a 9 acceleratoare de afaceri și a peste 230 afaceri pentru care am furnizat servicii integrate de formare, mentorat și monitorizare”. 

Aplicații pentru digitalizarea României

0

Școala Informală de IT și InnovX-BCR au lansat șase aplicații care digitalizează instituțiile publice din România, aplicații rezultate din ultimele două ediții „Challenge Accepted Hackathon”, eveniment anual organizat de Școala Informală de IT și finanțat de InnovX-BCR.

La maratonului de codare „Challenge Accepted PaperHack”, organizat de Școala Informală de IT, susținut de InnovX-BCR, în luna iunie a acestui an, au participat peste 100 de pasionați de IT, 30 de mentori și 40 de parteneri. Soluțiile create de ei sunt:

  • Hospice (implementat în Brașov)platforma de cursuri de îngrijire paliativă online. Este o platformă de management a cursurilor, ce presupune integrarea gratuită și digitalizarea proceselor de înscriere, calificare, monitorizare, emitere a diplomelor și accesul cursanților la materialele de curs, participarea acestora la sesiunile online, posibilitatea susținerii examenelor de verificare a cunoștințelor dobândite
  • ABCDar (implementat în Iași)Abecedar digital pentru elevii cu cerințe educaționale speciale. Aplicația prezintă o pagină web cu lecții pentru copii, unde aceștia pot scrie literele din alfabet și pot apăsa pe anumite imagini pentru a vedea scrierea literelor, dar și pronunția acestora
  • VIRO – Aplicație care permite utilizatorilor să identifice obiectivele turistice specifice unui anumit loc.  Este o soluție software prin care ghizii locali pot crea trasee, în cadrul cărora pot să adauge și să prezinte locații cunoscute, atât prin intermediul scrisului, a pozelor, cât și pe cale auditivă 
  • Ranger Helper (implementat în Cluj)Instrument software prin care se pot gestiona eficient abonamentele de vânătoare și permisele de pescuit. Aplicația oferă, în primul rând, un sistem de informare actualizat a Regulamentelor de Pescuit ale Romsilva către pescarii amatori, autorizându-le accesul la abonamente, exclusiv în urma feedbackului primit de la pescari
  • City Inventory, Harta obiectivelor de patrimoniu (implementat în Timișoara)Soluție software care ajută la gestiunea obiectivelor de patrimoniu. Aplicația constă în crearea unor pagini cu hărți interactive care să permită vizualizarea și administrarea obiectivelor de patrimoniu. În primă etapă, aplicația va deservi Consiliul Județean Timișoara
  • Risk Alert (implementat în Sălaj) – Aplicație pentru gestionarea eficientă (în cadrul secțiilor UPU) a bolnavilor ce suferă de boli rare. Risk Alert este o aplicație ce facilitează interacțiunea dintre medicul urgentist și pacient, prin stocarea informațiilor de tipul descrierii bolii sau bolilor rare de care suferă pacientul, dar și comportamentul pacientului în raport cu secțiile UPU (frecvență, gravitate etc). Acestea permit tratarea și izolarea corespunzătoare a bolnavilor cu boli rare, îmbunătățind semnificativ șansele lor la viață.

Organizatorii subliniază că „cele șase aplicații au depășit stadiul de incubare de cinci luni și au fost testate de utilizatori reali și validate pentru implementare, iar acum sunt gata de utilizare. Sunt aplicații ce deservesc deja instituții publice locale, dar și asociații cu impact direct în societate, iar organizațiile și persoanele fizice sunt încurajate să le descarce și să le utilizează în mod gratuit”.

Ionuț Stanimir, director de marketing & comunicare al BCR: „Pentru ca ecosistemul de start-up-uri de tehnologie să-și atingă potențialul maxim este nevoie de un catalizator, așa cum este munca echipei de la Școala Informală de IT de a stimula educația în tehnologie la firul ierbii. Crearea de soluții inteligente pentru sectorul public este ce mai mare oportunitate pe care o avem în prezent și sperăm că tot mai multe idei rezultate din aceste hackathoane să devină soluții reale Create și Gândite în România, să se transforme în start-up-uri și să scaleze la nivel regional și național”. 

Cătălin Mihalcea, Manager Proiect Școala Informală de IT: „Organizăm hackathonul de șase ani, iar începând cu anul 2020 ne-am mutat în online și am continuat așa, cu susținerea prietenilor de la InnovX-BCR. Tema de atunci a fost Covid Hack, iar în 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea în școli, spitale, primării, autorități centrale sau instituții publice. Însă, cel mai Important este că nu ne oprim aici, subiectul pentru anul viitor fiind smart sustainability and healthy living. Abia așteptăm să ne vedem și în 2022 și să revenim cu vești bune și aplicații utile”. 

Școala Informală de IT (SIIT) a fost lansată în 2013 și a devenit unul dintre cele mai importante branduri de educație alternativă în domeniul IT din România. Pana la finalul 2020, peste 5.500 de persoane au absolvit cursurile SIIT in cele mai mari șapte hub-uri IT din țară (București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov, Sibiu și Craiova) și din Republica Moldova.

Acceleratorul InnovX-BCR este un proiect realizat în parteneriat cu UiPath, Microsoft, Startup Grind, Modex, Mindspace și MIT CEE Forum. BCR acoperă costurile pentru toate bursele alocate antreprenorilor din acest proiect, cursurile și costurile logistice. Mai multe detalii despre Acceleratorul InnovX-BCR: www.bcr.ro/accelerator și www.innovx.eu.

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private și a băncilor de locuinţe. BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 327 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, 11.300 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.

Campanie de susținere pentru „Copiii Deltei – izolați în România”

0

Asociația Neos derulează campania „Copiii Deltei – izolați în România”, având ca obiectiv susținerea a 462 de copii izolați în medii vulnerabile din Delta Dunării, în localitățile Chilia Veche, Letea, Periprava, C.A. Rosetti, Crișan, Caraorman, Mila 23, Pardina, Sulina. 

După cum ne informează Asociația Neos, „copiii care provin din familii vulnerabile vor avea posibilitatea să își continue studiile liceale sau să urmeze o școală de meserii/calificare profesională, iar prin participarea la diferitele sesiuni de dezvoltare personală și orientare vocațională în carieră vor avea posibilitatea să se cunoască mai mult pe ei și să-și lărgească orizonturile. 

Un prim obiectiv al acestei campanii este acela ca minimum 200 de copii să fie susținuți în următoarea perioadă pentru a merge la școală. Vor primi rechizite, produse de igienă personală, îmbrăcăminte, încălțăminte, dar și alimente de zi cu zi, până la finalul campaniei. Un alt obiectiv este Dezvoltarea personală și cunoașterea prin explorare. Astfel, grupe de 20 de copiii vor participa în excursii și vizite de studiu în țară, până la finalul proiectului, dar, nu în ultimul rând, vor participa și la sesiuni de orientare vocațională în carieră și dezvoltare personală”.

Cristian Tănase, președintele Asociației Neos: „Dacă nu ați fi ieșit niciodată din localitatea în care trăiți, imaginați-vă cum ar arăta România! Cum ar arăta marea, cum ar arăta muntele? Din păcate, există copii în Delta Dunării, care sunt izolați la ei acasă. Sunt copii care nu au ieșit niciodată din localitatea în care trăiesc sau au ajuns cel mult la Tulcea, au văzut marea sau muntele numai în fotografii și nu le-a rămas decât să își imagineze cum arată lumea dincolo de Deltă. Ne-am propus prin această campanie să îi ajutăm și să exploreze lumea înconjurătoare, să prevenim abandonul școlar. Sunt copile care nu și-au mai continuat studiile pentru că au născut, dar își doresc să continue școala. Dar acum, cu un copil, le este și mai greu. De aceea, au nevoie de ajutorul nostru, al tuturor. Să le arătăm că dacă sunt izolați în România, nu i-am izolat și noi, oamenii din România”.

Cei care doresc să sprijine misiunea Asociației Neos și să salveze un copil izolat din Delta Dunării, o pot face prin trimiterea unui SMS la 8845 cu textul IZOLAT pentru a dona 2 euro lunar sau pot realiza o donație, direct de pe card, pe site-ul organizației https://asociatianeos.ro. Mai mult decât atât, companiile pot redirecționa 20% din impozitul pe profit, în baza unui contract de sponsorizare, până la sfârșitul anului.

Prin trimiterea unui sms cu textul – IZOLAT – la 8845, se donează 2 Euro lunar, pentru această cauză. Nu se percepe TVA pentru donațiile de pe abonament. În rețelele Digi Mobil, Orange și Telekom România Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reținut la achiziționarea creditului. Pentru donațiile de pe cartele preplătite, în rețeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA. Campania „Copiii Deltei – izolați în România” este realizată cu sprijinul Digi Mobil, Orange România, Telekom România Mobile și Vodafone România. Donațiile lunare se pot întrerupe oricând, prin trimiterea mesajului „IZOLAT STOP” la numărul 8845.

Asociația Neos are ca misiune „apărarea și promovarea drepturilor tinerilor, reprezentarea, formarea și dezvoltarea personală și profesională, pe diferite domenii de interes: educațional, cultural, antreprenorial, social, psihologic, juridic, sportiv și de protejare a mediului, cât și promovarea valorilor prosociale prin implicarea în activități de voluntariat, în diferite zone de interes pe plan local, regional, național și internațional”.

Telemedicină pe durata călătoriei în străinătate, pentru clienții Eurolife FFH

0

Compania de asigurări Eurolife FFH anunță introducerea unui serviciu de telemedicină în pachetele de asigurare pentru călătoriile în străinătate: „De acum, clienții beneficiază de consultații medicale, la distanță, online sau la telefon, pe toată durata călătoriei, în cazul în care se confruntă cu o situație medicală și au nevoie de un sfat de specialitate. 

Acoperirea a fost inclusă pentru a răspunde realităților actuale, disconfortul prezentării într-o unitate spitalicească din străinătate, chiar și pentru afecțiuni minore, putând fi evitat printr-o discuție imediată, pe telefon, cu un medic specialist. Serviciul este disponibil 24/7 și asigură acces la peste 21 de specialități medicale, printre care medicină generală, pediatrie, medicină internă, reumatologie, nutriție, diabet și boli metabolice etc. Acesta este oferit în parteneriat cu Telios, prima companie de telemedicină din România”. 

Anita Nițulescu, CEO Eurolife FFH Asigurări România: „În fiecare zi, lucrăm să ne respectăm promisiunile față de partenerii și clienții noștri, prin oferirea unor produse diferite, ușor de înțeles și cu beneficii multiple. Introducerea serviciului de telemedicină este o noutate pentru piața asigurărilor de călătorie, și suntem mândri că putem să asigurăm clienților noștri, accesul la un produs unic care ține cont de nevoile lor în cele mai dificile situații. Împreună cu partenerii noștri de la Telios, sperăm ca un număr tot mai mare de turiști să aprecieze și să găsească util produsul de asigurare de la Eurolife FFH care le aduce inclusiv acces imediat, online sau pe telefon, la un doctor atunci când sunt în vacanță”. 

Philip Choban, CEO Telios Care SA: „Telios Care este primul și singurul furnizor de servicii de telemedicină din România și ne bucurăm să putem extinde acoperirea oferită de serviciile noastre către clienții Eurolife FFH. Prin intermediul acestui program, utilizatorii asigurărilor de călătorie vor putea primi un răspuns imediat, 24/7, la eventualele provocări medicale pe care le-ar putea întâmpina și vor găsi îndrumarea necesară pentru a-și putea continua călătoria în siguranță. Suntem deosebit de încântați să inițiem parteneriatul cu Eurolife FFH și să putem oferi un produs inovator de telemedicină care răspunde celor mai înalte standarde de excelență în domeniu, precum și nevoilor în continuă evoluție ale utilizatorilor”.  

După cum precizează Eurolife FFH, „consultațiile cu medicii Telios pot avea loc la orice oră din zi, și nu există limită de timp pentru discuția cu medicul repartizat. E ca și o vizită la medic, doar că de această dată, vine medicul la pacient. La sfârșitul consilierii, medicul Telios va oferi clientului un tratament specific adaptat nevoii. Consultația nu se termina însă aici. Pentru că în 48 de ore de la consultație, un specialist Telios va reveni pentru a verifica starea de sănătate a pacientului. Asigurarea pentru călătoriile în străinătate de la Eurolife FFH a fost lansată la sfârșitul anului 2018, în scurt timp reușind să fie preferată de un număr semnificativ de clienți și parteneri. La nivelul anului 2021, primele brute subscrise au înregistrat un avans de  150%, comparativ cu anul 2020, pe toate canalele în care este disponibil: online, parteneriate cu agenții de turism, brokeri”. 

Eurolife FFH este cunoscută ca „o companie de top pe segmentul asigurărilor cu o experiență de peste 15 ani pe piața locală. Eurolife FFH acoperă un portofoliu complex de riscuri: asigurări de viaţă, asigurări de invaliditate, asigurări de şomaj, asigurări de imobil, asigurări de accidente, asigurări de sănătate, asigurări de răspundere civilă, asigurări de călătorie, asigurări de bilete. Eurolife FFH include companiile Eurolife FFH Asigurări de Viaţă şi Eurolife FFH Asigurări Generale, fiind o subsidiară a Eurolife FFH Insurance Group. Eurolife FFH Insurance Group face parte din Fairfax Financial Holdings Limited, unul dintre liderii pieței de asigurări la nivel internațional. Mai multe detalii găsiți pe: www.eurolife-asigurari.ro”.  

Telios Care este caracterizată ca „prima companie de telemedicină din România. Prin membrii fondatori aduce pe piața românească peste 25 de ani de experiență din Statele Unite ale Americii în servicii de îngrijire medicală la distanță. De-a lungul anilor, echipa Telios a lucrat pentru a face telemedicina mai accesibilă pentru beneficiari și pentru a oferi soluții digitale pentru specialiști din domeniul sănătății, asigurări și servicii conexe. Azi, serviciile oferite de Telios sunt disponibile pentru peste 100 000 de beneficiari din organizații din domenii precum retail, IT, producție și transport. Aceștia primesc acces la peste 21 de specializări medicale și non-medicale, 24/7, cu un nivel de satisfacție al utilizatorilor de peste 97%”. 

Vetro Solutions, autorizație pentru producție de medicamente veterinare la Iași

0

Compania românească Vetro Solutions, specializată în distribuția de medicamente  și servicii medicale veterinare, a primit autorizația de funcționare GMP pentru fabrica de la Iași și poate produce medicamente generice pentru uz veterinar. Compania a obținut certificarea pentru trei fluxuri de fabricație –  pulberi, lichide și ambalare comprimate și capsule – și este în prezent în etapa de dezvoltare pentru primele trei produse.

Dumitru Fodor, fondatorul companiei Vetro Solutions: „Obținerea autorizației de funcționare pentru fabrica de la Iași este rezultatul eforturilor noastre susținute de a deschide o linie locală de producție de medicamentre de uz veterinar la standarde europene, în condițiile în care România este importator net de astfel de produse. Ne ținem, astfel, o promisiune pe care am făcut-o atât comunitații medicilor veterinari din România, cât și «părinților» animalelor de companie a căror bunăstare ne preocupă încă de când am pus pe picioare această afacere. Decizia de a deschide o fabrică a fost una firească și, într-o primă etapă, ne vom apleca atenția asupra nutraceuticelor (suplimente alimentare), a soluțiilor de prevenție și tratare a bolilor, urmând să decidem apoi dacă vom produce și antibiotice. Suntem susținători ai tendinței globale de raționalizare a consumului de antibiotice, iar strategia noastră va respecta acest trend”.

Coca Cașcaval, directorul general al companiei: „Dezvoltăm produsele adVET împreună cu specialiști din domeniu, pornind de la nevoile medicilor veterinari din România și ținând cont de particularitățile acestei piețe, dar și de standardele internaționale. La fel ca Vetro, brandul adVET reflectă preocuparea pentru bunăstarea animalelor și respectul pentru medicii veterinari. Avem, la rândul nostru, o echipă puternică de absolvenți de medicină veterinară, ceea ce ne motivează în plus să ne susținem clienții și partenerii în a-și practica profesia cu drag și pasiune. De mai bine de 9 ani, de când am lansat Vetro Solutions, putem spune fără a greși că am contribuit, alături de comunitatea veterinară din România, la acel plus de bine pentru pacienții patrupezi și familiile care îi iubesc”.

Vetro anunță că „unitatea de producție, construită la cele mai înalte standarde ale industriei farmaceutice, este rezultarul unui proiect în valoare totală de 4,5 milioane de euro, cofinanțat din fonduri europene și resurse proprii. Medicamentele produse în fabrica de la Iași vor fi comercializate în România sub brandul adVet, creat special pentru produsele fabricate în România de Vetro, cu o identitate vizuală dedicată realizată de echipa Brandocracy și un nume creat împreună cu agenția de naming Namzya.

Prin deschiderea fabricii de la Iași, Vetro Solutions țintește extinderea ofertei de medicamente generice de uz veterinar, oferind clienților – medici veterinari și proprietari de animale de companie și de ferme, oportunitatea de a alege produse locale, în contextul în care aproape 90% din consumul de medicamente și produse de uz veterinar din România este asigurat din importuri.

Produsele fabricate la Iași vor fi comercializate sub brandul adVET

Pentru medicamentele produse sau ambalate în fabrică, Vetro Solutions a creat și lansat un brand special, adVET, prin care echipa își respectă angajamentul de a oferi soluții concrete, inovative pentru medicii veterinari din cabinete și ferme, dar și pentru toți iubitorii de animale.

Sub brandul adVET, Vetro pune la dispoziția medicilor veterinari produse și soluții pentru diagnosticul și tratamentul diverselor patologii la animale, fabricate la standarde de calitate ce respectă cele mai exigente norme internaționale. Produsele adVET sunt dezvoltate în parteneriat cu producători europeni de înaltă clasă, dar vor fi realizate și în fabrica din România.

Românii, tot mai preocupați de bunăstarea și sănătatea animalelor de companie

Medicina veterinară este într-o continuă evoluție, astfel încât “noua normalitate” este dată de disponibilitatea și accesul sporit la medicamente sigure și de înaltă calitate pentru medici veterinari, fermieri și proprietari de animale de companie.

Trendul este în creștere în tot ceea ce înseamnă produse și medicamente de prevenție (pentru că este mai ușor să previi decât să tratezi), mai ales că, în ultimii ani, în România, a prins tot mai mult conceptul de pet parent. Totodată, în pandemie, majoritatea iubitorilor de animale au avut mai mult timp să consolideze relația și să îl observe pe prietenul lor patruped, pentru care vor o viață îndelungată și confortabilă.

La nivel de prevenție, atât pentru sănătatea patrupedelor, cât și pentru sănătatea și confortul «părinților» de animale, unele dintre cele mai utilizate produse și servicii sunt: antiparazitarele, vaccinurile, nutraceuticele, hrana specializată, testele, carnetul de sănătate digital și asigurarea de sănătate.

Antiparazitarele sunt și vor rămâne în topul utilizărilor, deoarece afecțiunile parazitare reprezintă peste 65% din îmbolnăviri, acestea fiind cauzate în special de acarieni, insecte și helminți. Un alt punct de interes este cel legat de afecțiunile dermatologice, acestea constituind principala cauză pentru care proprietarii de animale se prezintă la medicul veterinar. De asemenea, un rol fundamental în prevenție și tratament adjuvant îl au dietele specifice, nutraceuticele și soluțiile topice”.

Vetro Solutions este caracterizată ca „o companie antreprenorială integral românească, fondată în 2012 de medicul veterinar Dumitru Fodor. Este specializată în importul și distribuția de medicamente și servicii pentru cabinetele veterinare și este organizată în două divizii, Vet – destinată cabinetelor, clinicilor și farmaciilor veterinare și Ferme – destinată medicilor și proprietarilor de ferme.

Prin punerea în funcțiune a liniei de producție de la Iași, compania va deveni producător de medicamente generice pentru uz veterinar din România. Vetro țintește dublarea veniturilor în următorii zece ani și are ca obiectiv să devină prima opțiune în preferințele medicilor veterinari, ca urmare a investițiilor pe care le va finaliza și a consolidării strategiei de business.

Compania comercializează peste 3.500 de produse destinate proprietarilor de animale de companie și de rentă și oferă servicii și consultanță medicilor veterinari, deservind peste 1.900 de clienți unici. Are o echipă formată din 85 de specialiști, cei mai mulți medici veterinari, care, datorită expertizei profesionale atestate, oferă cele mai potrivite opțiuni pentru sănătatea animalelor și eficientizarea muncii medicilor veterinari”.

Cumpărăturile anului 2030: Mall-ul hibrid și zece lucruri cu care ne vom obișnui în următorul deceniu, conform Ericsson ConsumerLab

0
  • O experiență hibridă digital-real va deveni noul normal al „mersului la cumpărături” în următorii zece ani
  • Magazinul va fi un spațiu de experiențe expansive, conectate și interacțiuni sociale, totul mai aproape de casă decât acum
  • Ochelari de realitate augmentată (AR) sau virtuală (VR) utilizați în interior sau exterior, costume cu feedback fizic și mănuși care redau tactilitatea ar putea fi parte din „echipamentul” cumpărătorilor în 2030

Spațiul comercial va deveni un mix între tehnologie, conectivitate și amenajări reale pentru a extinde experiența de retail – cel puțin aceasta este așteptarea publicului consumator, conform concluziilor din cea mai recentă ediție a raportului Ten Hot Consumer Trends, realizat de Ericsson (NASDAQ: ERIC).

Ediția din decembrie 2021 (a 11-a ediție) a raportului analizează opiniile utilizatorilor de noi tehnologii (early adopters) și estimările acestora pentru anul 2030, precum și așteptările lor privind experiențele de cumpărături ale viitorului într-un centru comercial fictiv: „Everyspace Plaza”. Concluziile studiului sunt reprezentative pentru un număr de 57 de milioane de consumatori de acest tip, la nivel global.

Mai exact, participanții au fost rugați să evalueze 15 noi experiențe descrise ca existând în cadrul unui mall, care extind procesul „fizic” al cumpărăturilor cu ajutorul tehnologiei. Aproape 4 din 5 respondenți consideră că toate cele 15 concepte testate vor deveni realitate, sub o formă sau alta, până în anul 2030. 

Magnus Frodigh, Head of Research în cadrul companiei Ericsson, declară: „La nivelul centrelor comerciale, implementarea conectivității de latență mică ar putea fi controlată mai ușor, iar utilizatorii ar putea avea acces mai devreme la tehnologiile avansate. Dispozitivele XR (eXtended Reality – realitate extinsă, AR și VR) ar putea fi folosite în centrele comerciale, făcând astfel posibilă lansarea de aplicații personalizate pentru consumatori prin intermediul unor rețele dedicate spațiului”.

Dr. Michael Björn, Head of Research Agenda în cadrul Ericsson Consumer & Industry Lab, care a coordonat și realizarea celor 10 ediții precedente ale acestui raport, afirmă: „Pe de o parte, poate fi dificil să ne imaginăm că, până în anul 2030, echipamentele tehnologice scumpe (precum ochelari AR, sau VR, costume cu feedback fizic, mănuși cu funcție tactilă și multe altele) vor fi disponibile pe scară largă unui număr mare de consumatori. Pe de altă parte, dacă astfel de echipamente ar putea fi folosite temporar, la costuri mai mici, experiența cumpărătorilor din centrele comerciale ar putea fi îmbunătățită considerabil”.

„De fapt, 35% dintre consumatorii care au luat parte la studiu consideră că este mai probabil să folosească inițial tehnologiile de ultimă generație în mall-uri, mai degrabă decât a le deține acasă, în timp ce doar 14% nu sunt de acord cu acest lucru. De-a lungul timpului, mall-urile au devenit centre de focalizare a noilor tehnologii – în cinematografe, săli de concerte sau săli de jocuri electronice, de exemplu, și cel mai probabil, vor continua să joace acest rol”, a adăugat Dr. Michael Björn.

Cele zece tendințe tehnologice descrise în raport sunt:

Sala de spectacole interactivă

Putem fi atât actori, cât și spectatori, iar experiența poate fi diferită pentru fiecare dintre noi. Aproape 8 din 10 consumatori își imaginează săli de evenimente în care artiștii pot să susțină spectacole de la distanță, prin intermediul tehnologiei, simulând prezența fizică.

Salonul de frumusețe digital

Mulți dintre noi evităm – de multe ori pe bună dreptate – chirurgia estetică, dar pe măsură ce prezența noastră digitală va deveni din ce în ce mai importantă, 7 din 10 consumatori estimează că saloanele de înfrumusețare dedicate „look-ului virtual” necesar unei vieți bazate mai mult pe teleprezență, vor fi amplasate în mall-uri, în viitorul apropiat.  

Croitoria meta-reală

Atât noi cât și reprezentările noastre virtuale (în jocuri, social media sau realități extinse) vor avea nevoie de haine care să ne reprezinte. Croitorii viitorului vor livra îmbrăcăminte digitală, dar și haine reale folosind noi tehnologii care pot controla impermeabilitatea sau performanțele termice ale țesăturilor.

Piscina antigravitație

Mulți dintre noi visează la explorarea unor noi lumi, posibile sau abstracte, iar două treimi dintre consumatori cred că vor exista piscine unde vei putea utiliza subacvatic o cască VR legată și la o sursă de oxigen, simulând zborul sau spații de gravitație diferită.

Sala de fitness hibridă

Sănătatea mintală și fizică se află într-o legătură strânsă, depind una de cealaltă și 7 din 10 consumatori preconizează că în viitor vor exista spaţii multi-senzoriale destinate relaxării și îmbunătățirii stării psihice, care vor utiliza elemente și / sau instrumente de AR sau VR în combinație cu aparatele de fitness ca benzile de alergare sau bicicletele staționare.

Fabrica de dorințe

Evoluția tehnologiei de imprimare 3D va duce la mini-manufacturi automate care vor putea realiza pe loc produse proiectate sau adaptate de client (folosind tehnici de design și vizualizare AR / VR). Aceleași instalații poate vor putea fi folosite și pentru reciclarea obiectelor vechi, contribuind la circularitatea producției.

Restaurantul de la Intersecția Universului

O întrevedere digitală poate depăși obstacole legate de distanță sau timp. Aproape jumătate dintre consumatori își doresc să aibă posibilitatea de a vizita restaurante pentru a lua masa, virtual, împreună cu prieteni din alte restaurante, de oriunde din lume. 

Magazinul fără capăt

„Probatul în magazin” poate deveni un concept complet nou cu ajutorul tehnologiilor VR sau AR – de la haine până la o nouă canapea. Trei sferturi dintre consumatori își doresc să poată proba haine virtuale, sau să poată proiecta o reprezentare a locuințelor lor în interiorul magazinelor pentru a vizualiza „în context” produse noi.

Multiplex-ul medical

Ne-am obișnuit ca totul să se întâmple rapid și nu ne place să așteptăm, mai ales atunci când vine vorba de sănătate. În acest context, 77% dintre consumatori anticipează că, în viitor, în mall-uri vor exista și centre medicale cu sisteme de scanare bazate pe inteligență artificială, care vor oferi aproape în timp real informații despre starea de sănătate. Sistemul se poate extinde prin conectarea atât la dispozitivele de sănătate proprii (tracker, cântar inteligent), dar și prin dezvoltarea unei farmacii automate care ne poate prescrie și livra produsele de sănătate necesare.

Parcul Natural+

Limitarea mobilității în contextul protejării mediului dar și al schimbărilor climatice s-ar putea să aibă ca rezultat o reducere a accesului nostru la spații naturale. Recreerea hibridă a acestora – prin spații organice, experiențe tehnologice (o grădină zoo sau o pădure virtuale, de exemplu) sau hibride (parcuri automatizate a căror spațiu se reconfigurează periodic) e considerată necesară de peste 70% dintre respondenți.


Raportul se bazează pe activitățile globale de cercetare derulate de Ericsson ConsumerLab, timp de peste un sfert de secol. De asemenea, raportul are la bază datele rezultate dintr-un sondaj online realizat în lunile octombrie și noiembrie ale anului curent la nivelul utilizatorilor de noi tehnologii AR, VR și a asistenților digitali, aflaţi în 14 orașe din întreaga lume: Delhi, Dublin, Jakarta, Johannesburg, Londra, Mexico City, Moscova, New York, San Francisco, São Paulo, Shanghai, Stockholm, Sydney și Tokyo.