ANALIZĂ ONV LAW: CUM ARATA REVENIREA LA BIROU? UE recomandă managerilor să sprijine cât mai mult angajații care au trecut prin Covid-19

0

Managerii au un impact semnificativ asupra revenirii reușite la birou a angajaților, acțiunile și comportamentul acestora putând influența capacitatea angajaților de a-și relua munca, arată o analiză efectuată de ONV LAW pe o serie de recomandări propuse de Uniunea Europenă (UE) prin intermediul Agenției Europene pentru Sănătate și Securitate în Muncă.

Unul dintre lucrurile importante prezente în recomandările UE este că se face distincția între etapa Covid-19 acută în care se manifestă simptomele cele mai severe ale bolii și care pot dura, în general, 2 până la 4 săptămâni și etapa „Covid-19 cu evoluție lungă” sau „Covid-19 permanent simptomatic” cu simptome care durează 4-12 săptămâni și „sindromul post-Covid-19,” cu simptome care durează cel puțin 12 săptămâni.

Uniunea Europeană arată că simptomele cu efect prelungit în timp sunt cele care de multe ori sunt ignorate, deși acestea au un impact semnificativ asupra capacității de muncă a angajaților, astfel că cei mai mulți dintre aceștia care au simptome persistente vor avea nevoie de adaptări la locul de muncă și de o revenire treptată, declară Lorena Ciobanu, Partener în cadrul ONV LAW.

Care sunt cele 5 recomandări majore ale UE pentru managerii români?

  • ramâneti în contact permanent cu angajatul în perioda în care acesta lipsește de la muncă
  • pregatiți-vă pentru revenirea la muncă a angajatului
  • purtati o conversație cu acesta privind revenirea la locul de muncă
  • oferiți sprijin în primele zile după revenirea la muncă
  • oferiți sprijin permanent și organizați întâlniri regulate cu angajatul

Analiza ONV LAW mai arată că este posibil să fie necesară punerea în aplicare de politici provizorii privind Covid-19, în special în ceea ce priveste absența pe motiv de boală și necesitatea de a sprijini, mai degrabă decât de a-i sancționa pe cei care au nevoie de o perioada prelungită de absența sau de sarcini modificate. Absența sau reducerea capacității de muncă pentru un număr considerabil de angajați poate provoca o presiune asupra continuării activităților și asupra angajaților rămași la muncă.

UE recomandă un volum de lucru suplimentar la un nivel cât mai scăzut posibil pentru angajații care au trecut prin Covid-19

Recomandările UE mai includ și mentinerea unui volum de lucru suplimentar la un nivel cât mai scazut posibil, dar și limitarea pe cât posibil a muncii suplimentare. Șefii direcți au un rol important în monitorizarea situatiei și în evitarea supraîncărcării angajaților, astfel că se recomandă respectarea regulilor și acordurilor privind orarul de lucru și perioadele de odihnă, dar și că angajatorii să permită angajaților să se deconecteze atunci când nu sunt la muncă.

Indiferent de gradul de generalizare a vaccinării sau de revenirea la muncă pentru cei însănătoșiți, UE recomandă menținerea măsurilor recomandate pentru controlul infecțiilor, inclusiv distanțarea fizică, spălarea/igiena periodică a mâinilor și folosirea măștilor de protecție pentru a preveni răspândirea virusului. Aceste etape rămân importante, chiar dacă vaccinarea este generalizată.

Există numeroase modificări mai mici sau mai mari care îi pot ajuta pe angajații care revin la muncă să-și gestioneze cât mai bine sănătatea și munca, astfel că profesionistii din domeniul medicinii muncii remarcă că cele mai bune rezultate apar atunci când managerul și angajații colaborează în acest sens.

În concluzie, putem observa că din cauza duratei și a impactului simptomelor post-Covid-19, oamenii pot avea nevoie de o revenire treptată la muncă, cunoscută și sub denumirea de „revenire progresivă”. Este puțin probabil ca o revenire standard, scurtă să fie adecvată pentru cei afectați de Covid-19 cu evoluție lungă. Revenirile progresive pot fi adaptate în timp și pot dura mai multe săptămâni sau luni. Pentru acei angajați cu simptome de oboseală, lucrul la distanță și „reducerea ritmului de lucru”, adică lucrul cu pauze de odihnă în funcție de simptome, sunt importante conform recomandărilor Uniunii Europene, conchide Lorena Ciobanu, partener în cadrul ONV LAW.

40% dintre companiile din România planifică întoarcerea la birou în perioada aceasta

Conform unui studiu public realizat de Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL) în perioada februarie – martie 2021, circa 95% dintre companiile din industria de outsourcing din România vor implementa munca în sistem hibrid după pandemie, iar 55% dintre angajaţii din industrie vor lucra de la birou între 8-12 zile pe lună după pandemie. Același studiu mai arată că circa 40% dintre companiile industriei planifică întoarcerea treptată la birou, în sistem hibrid, începând din această perioadă, şi ajungând la 61% până la finalul anului 2021 sau din 2022.

Un alt studiu efectuat de Ipsos România arată că aproape jumătate din cei care au lucrat de acasă (48%) îşi doresc foarte mult să revină la locul de muncă.

Piața de terenuri continuă să înregistreze interes crescut. Anul 2021 se anunță a fi unul dintre cei mai buni de după recesiunea din 2008

0

Piața terenurilor a rămas activă în primul semestru din 2021 în ceea ce privește intențiile de cumpărare, continuând tendințele de anul trecut și indicând o perspectivă bună pentru restul anului, chiar dacă unele tranzacții ar putea să nu fie încheiate în 2021 pe fondul obligațiilor asumate în pre-contractele semnate, majoritatea legate de aspecte urbanistice, arată raportul Colliers privind evoluția pieței imobiliare în primul semestru din 2021. În general, în ceea ce privește volumul tranzacțiilor, care include și pe cele aflate în stadiul de pre-contract cu anumite obligații de îndeplinit pentru finalizare, consultanții Colliers apreciază că 2021 se anunță a fi unul dintre cei mai buni ani pentru piața terenurilor de la recesiunea din 2008. Retailerii și dezvoltatorii de rezidențial sunt mai activi ca oricând, în timp ce, din sectoarele care încă au nevoie de mai multă claritate privind evoluția viitoare (în special birouri și hoteluri), doar câțiva jucători mai sunt în expectativă, restul reîncepând căutările de terenuri pentru proiecte noi. În mod cert, există un sentiment de optimism general în ceea ce privește perspectivele economiei românești pentru următorii ani.

Oferta de terenuri rămâne consistentă și vine de la diferite categorii de vânzători, dar apar unele schimbări generate de contextul actual. De exemplu, asocierile sunt mai des întâlnite, deoarece mulți dezvoltatori, în special în sectorul rezidențial, urmăresc să împartă riscurile unui nou proiect, în timp ce proprietarii de terenuri care nu au nevoie imediată de lichidități sunt interesați să beneficieze de o parte din profiturile din dezvoltare. Un aspect important care influențează atât oferta, cât și planurile pe termen scurt și mediu ale investitorilor este legat de incertitudinile privind situația urbanistică. Schimbările din administrația publică din anumite zone au dus la blocaje, cum ar fi întârzieri în numirea arhitecților șefi în unele orașe sau înghețarea planurilor urbanistice zonale în 5 sectoare din București. Cu toate acestea, lucrurile evoluează spre bine/ spre mai multă claritate în majoritatea orașelor, cu excepția Bucureștiului, unde lucrurile se mișcă mai lent, păstrând sentimentul de incertitudine și pentru următoarele luni.

„Până acum, anul 2021 a înregistrat câteva tranzacții importante finalizate, dar lipsa unui volum mai bogat nu are legătură cu cererea pentru terenuri, care este la un nivel ridicat, ci cu blocajele din zona urbanistică și nevoia investitorilor de  mai multă claritate în acest sens. În majoritatea cazurilor, prețurile au fost destul de stabile în ultimii 1-2 ani, deși pentru locațiile foarte bune, unde concurează, mai nou, mai mulți potențiali cumpărători, se primește un bonus de preț, uneori semnificativ, pentru a obține cele mai bune loturi de teren. De asemenea, am văzut cum unele platforme mari, care au fost tranzacționate anul trecut, sunt revândute în 2021 la prețuri mai mari, dar împărțire în loturi mai mici; nu am numi acest lucru o nouă tendință, ci mai degrabă o conjunctură interesantă”, spune Sînziana Oprea, Director Land Agency la Colliers.

În prima jumătate a anului, dezvoltatorii de retail au avut cel mai mare apetit pentru achiziția de terenuri și au fost mult mai activi și în afara Capitalei. Consultanții Colliers au observat interes din partea unei categorii largi de cumpărători, de la diverși operatori de retail (hipermarketuri / supermarketuri, magazine de bricolaj etc.) până la dezvoltatori de parcuri de retail – atât proiecte de mari dimensiuni, cât și centre comerciale de tip strip mall în orașe mici sau în zonele rezidențiale cu creștere rapidă din orașele mari.

„Este de remarcat și faptul că, fără îndoială, cele mai dinamice segmente de retail sunt cele care nu beneficiază atât de mult de comerțul electronic aflat în plină ascensiune (de ex. bunurile din partea inferioară a gamei de prețuri sau proiectele din orașele mai mici). Având în vedere rapiditatea cu care se mișcă lucrurile în zona de retail, observăm investitori care se re-activează pe piață, dar și alții care intră acum pe acest segment pentru a-și diversifica portofoliul de investiții. În ceea ce privește sectorul terenurilor pentru rezidențial, tendințele de anul trecut sunt încă valabile și există un mare interes din partea multor tipuri de cumpărători care caută să profite de randamentele atractive, deși piața devine mult mai aglomerată. Pe de altă parte, se cauta o gamă largă de terenuri, de la parcele mai mici în zonele centrale (pentru proiecte pe segmentele superioare de preț), la foste platforme industriale (pentru proiecte de mari dimensiuni și funcțiuni  mixte) sau parcele mari aflate la marginea sau în afara orașului, în zona metropolitană (în special pentru proiecte de cartiere de case cu facilitățile necesare)”, explică Sînziana Oprea.

Cel mai mare interes pentru sectorul rezidențial este legat de București, dar există un apetit tot mai mare pentru acest sector și în orașele regionale în dezvoltare. Investitorii mari, inclusiv cei instituționali, caută proiecte cu destinație mixtă în afara Bucureștiului, mai ales pentru mixul rezidențial – retail. În același timp, unii dezvoltatori activi în marile orașe regionale intră pe piața rezidențială atractivă din București, mulți dintre ei căutând asocieri cu proprietari de terenuri pentru a-și minimiza riscurile.

În ceea ce privește birourile, chiar dacă segmentul este departe de a-și fi găsit echilibrul și predictibilitatea, pe fondul realităților post-pandemice de pe piața forței de muncă, legate în principal de regimul de muncă hibrid, există un fel de dezgheț. Mulți dezvoltatori încep să caute terenuri pentru noi proiecte în București, în special în zone foarte bune. Când vor finaliza un nou proiect, în 3-4 ani – cumpărarea unui teren, obținerea tuturor aprobărilor necesare, construirea efectivă a acestuia – scena birourilor din București cel mai probabil se va fi stabilizat și chiar va fi început să crească din nou.

FREE NOW încurajează transportul sustenabil în Săptămâna Europeană a Mobilității

0

1.000 de curse gratuite pentru pasagerii care își lasă mașina acasă și folosesc aplicația între 16 și 22 septembrie și 1.000 de copaci plantați în numele lor pentru sustenabilitate

FREE NOW, lider european de servicii multimodale de mobilitate, se alătură Săptămânii Europene a Mobilității, inițiativă care se desfășoară în toată Europa între 16 și 22 septembrie. Compania încurajează pasagerii să călătorească sustenabil folosind aplicația de ridesharing și taxi pentru a contribui la reducerea traficului și a reduce timpul petrecut în căutarea unui loc de parcare, sprijinind astfel eliberarea trotuarelor. FREE NOW oferă 1.000 de curse gratuite pasagerilor care aleg să își lase mașina personală acasă în timpul Săptămânii Europene a Mobilității în favoarea alternativelor de mobilitate oferite de FREE NOW și plantează câte un copac pentru fiecare dintre ei în parteneriat cu inițiativa Plantăm fapte bune în România, pentru un mediu mai sustenabil și mai verde.

Pasagerii care aleg FREE NOW în timpul Săptămânii Europene a Mobilității se pot număra printre cei 1.000 de pasageri care călătoresc gratuit și pentru care compania va planta un copac. Jumătate dintre curse vor fi oferite pasagerilor care folosesc aplicația pe 22 septembrie, „Ziua Mondială fără mașini”, data oficială în care oamenii din întreaga lume sunt îndemnați să devină mai conștienți cu privire la impactul asupra mediului și, prin alegerile lor, să contribuie la combaterea degradării climei. Utilizatorii FREE NOW pot lua parte la această acțiune și se pot număra printre cei 1.000 care vor beneficia de o cursă gratuită și de un copac plantat în numele lor folosind aplicația, unde vor găsi un cod promoțional valabil între 16 și 22 septembrie.

FREE NOW a decis să se alăture inițiativei de plantare Plantăm fapte bune în România. Prin împădurire, Plantăm fapte bune în România contribuie la îmbunătățirea calității aerului, precum și la reducerea riscului de alunecări de teren și la prevenirea eroziunii.

„La FREE NOW, ne-am propus să încurajăm alternativele de mobilitate care să le permită pasagerilor să se deplaseze liber, în siguranță și fără grija căutării unui loc de parcare în orașele aglomerate. Mai mult decât atât, ne dorim să creștem conștientizarea în rândul publicului larg cu privire la impactul pe care utilizarea mașinilor personale îl are asupra mediului. Prin această inițiativă, sperăm că oamenii vor apela mai des la ridesharing, reducând astfel nivelul de poluare din orașe. Invităm pasagerii FREE NOW să călătorească gratuit între 16 și 22 septembrie și ne bucurăm că, prin parteneriatul cu Plantăm fapte bune în România, transformăm aceste curse în surse de oxigen”, a declarat Lennart Zipfel, Country Manager FREE NOW România.

Sustenabilitatea este unul dintre principalii piloni de CSR ai FREE NOW în toate țările în care își desfășoară activitatea, întrucât transportul rutier reprezintă aproape un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră din Europa și este principala cauză a poluării aerului în orașe, potrivit unui raport al Comisiei Europene. Mobilitatea urbană este în continuă transformare, deoarece nivelul de poluare din orașe crește, timpul petrecut în trafic crește și el, iar efectele se răsfrâng asupra oamenilor. Astfel, FREE NOW încurajează oamenii să găsească alternative la mașina personală pentru deplasările în oraș și oferă o soluție pentru a crește gradul de conștientizare asupra alternativelor de transport sustenabil.

La începutul acestui an, FREE NOW a fost declarată prima platformă de mobilitate care își propune să devină Net Zero în Europa până în 2030. FREE NOW va deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, urmărind ca cel puțin 50% dintre curse să fie efectuate cu mașini electrice până în 2025, iar până în 2030, 100% dintre cursele din piețele europene cheie să aibă emisii zero. Până în prezent, FREE NOW a înregistrat o creștere de 71% a numărului de curse cu mașini electrice și o creștere de 20% a numărului de șoferi de astfel de vehicule pe platformă în întreaga Europă. Mai exact, începând cu ianuarie 2021, FREE NOW a integrat 130.000 de mașini electrice în platformă.

Ca parte a demersurilor pentru o amprentă neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, FREE NOW a compensat deja 173.000 de tone de emisii de CO2, care acoperă emisiile produse de companie și de serviciile sale de la începutul anului 2020.

Jocuri perfide pe piața de energie și gaze

0

Încă de acum 8 ani se suprataxează veniturile suplimentare obținute din creșterea prețurilor producătorilor de gaze naturale care depasesc anumite limite prevazute de OUG 7/2013.

În momentul de față prețurile producătorilor de gaze care depășesc 85 lei/MWh, iau calea în proporție de 85% către bugetul de stat! Astfel, în acest an, conform calculelor realizate de Asociația Energia Inteligentă 1 miliard de lei se vărsa la bugetul de stat, suplimentar față de dividendele companiilor producătoare de gaze (ROMGAZ, PETROM, AMROCO etc), datorită creșterii prețului la gaze. Aceste venituri sunt suplimentare față de TVA-ul suplimentar care se va încasa ca urmare a creșterii facturilor la gaze(cca 0,8 miliarde de lei), de redevențele suplimentare care se vor încasa la bugetul de stat (cca 2,5 miliarde de lei) etc.

Întrebarea care se pune: De ce de 8 ani se aplică această supraimpozitare a creșterilor de preț doar la producătorii de gaze? De ce nu se aplică și furnizorilor de gaze? De ce nu se aplică producătorilor de energiei electrică, termică, celor care produc lemne de foc etc.? De ce nu se aplică furnizorilor de electricitate?

Prețul mediu al gazelor naturale din producția internă nu a depășit prețul de  92 lei/MWh  în această vară și sunt supraimpozitate (o creștere de 0,35% față de anul 2019). Prețul gazelor marfă care se vând pe bursă a ajuns la 350 lei/MWh și nu sunt supraimpozitate (o creștere de 233% față de anul 2019)! Prețul mediu al lemnelor de foc au crescut cu cca. 300% față de anul 2019, prețul mediu al energiei electrice marfă a crescut cu cca. 106%!

O primă solidaritate cu consumatorul trebuie să o aibă guvernul, spunea Premierul Spaniol, acum câteva zile. Mai ales când încasezi atât de mulți bani pe baza speculei din piață, adăugăm noi!

SURSA: https://asociatiaenergiainteligenta.ro/?p=5115&lang=ro

Andrei Frunză este noul CEO al platformei de recrutare online BestJobs

0

BestJobs, una dintre cele mai importante companii din domeniul recrutării online din România, anunță numirea lui Andrei Frunză în poziția de Chief Executive Officer. Noul CEO va coordona strategia de creștere a BestJobs în piețele în care activează, cu obiectivul de a accelera dezvoltarea companiei pe termen lung și de a oferi angajatorilor și candidaților soluții relevante de recrutare.

Andrei Frunză preia conducerea operațiunilor BestJobs de la Călin Fusu, care a fondat platforma de recrutare online în 2001. Cu o experiență de peste 20 de ani în managementul mai multor business-uri din domeniul tehnologiei, din care aproape jumătate în rol de CEO, Andrei Frunză se va concentra pe dezvoltarea BestJobs și a portofoliului de soluții, cu un rol major în consolidarea pieței de recrutare online din România.

„Expertiza lui Andrei în business-uri online și în domeniul din care face parte BestJobs, abilitățile de leadership și de management, precum și istoria lui cu business-urile din grupul Neogen sunt atuuri foarte valoroase care vor accelera planurile BestJobs. Îi predau ștafeta cu încredere și știu că, prin viziunea lui, va continua transformarea BestJobs într-un trendsetter în industrie”, a spus Călin Fusu, fondatorul BestJobs.

BestJobs oferă companiilor o suită complexă de soluții prin care ajută companiile să identifice talentele de care au nevoie și angajații să-și găsească jobul ideal. Pe lângă opțiunile pentru recrutare, platforma include și servicii de agenție, prin care asigură o soluție completă pentru selecția și angajarea candidaților, simplificând procesul de identificare și recrutare a candidaților relevanți, dar și servicii de coaching și mentorat pentru retenția și dezvoltarea echipelor existente.

„Piața de recrutare se schimbă, iar dinamica din ultimul an și jumătate a transformat nevoile angajatorilor și candidaților. BestJobs este și va rămâne un partener stabil, pregătit să ofere soluţii relevante adaptate tendinţelor de recrutare, retenție și dezvoltare personală din piață. Mă bucur să revin într-un domeniu drag, într-un rol din care voi putea susţine dezvoltarea companiei mai departe, alături de o echipă ambițioasă și dinamică, orientată pe rezultate”, spune Andrei Frunză, noul CEO BestJobs.

Tailent își consolidează echipa de top management cu doi executivi cu experiență internațională amplă pentru a susține inițiativele de globalizare și a accelera expansiunea

0

Tailent, compania românească de tehnologie cunoscută pentru dezvoltarea de roboți software inteligenți și pentru democratizarea accesului la soluții de Robotic Process Automation (RPA), își consolidează echipa de top management cu doi executivi cheie cu vastă experiență internațională, ca parte a strategiei sale de accelerare a expansiunii și de intensificare a prezenței globale. Începând din septembrie, Laurent Binetti se alătură în calitate de Board Advisor for Strategy și Dragoș Mateescu devine Head of Business Development.

Cu know-how și expertiză amplă în industria IT, Laurent Binetti se va concentra pe strategia comercială globală a Tailent, cu scopul de a consolida poziția companiei pe harta RPA la nivel mondial și de a construi baza de clienți internaționali. În rolul de Business Advisor for Strategy, Laurent Binetti își va valorifica experiența vastă în dezvoltarea și gestionarea de linii importante de business, cu accent pe canalele de vânzări pentru clienții IMM și corporate în cadrul Tailent.

Anterior, timp de mai bine de 20 de ani, Laurent Binetti a făcut parte din echipa de conducere a Dell din regiunea EMEA, cel mai recent în rolul de vicepreședinte și director general în sfera canalelor de vânzări Dell. Laurent a extins cu succes prezența companiei în noi zone geografice și a dezvoltat noi produse și servicii. Cunoștințele și viziunea de business au fost confirmate și în alte roluri în companii mari, cum ar fi CEVA Logistics, unde a ocupat poziția de Chief Commercial Officer. Ca executiv de top, Laurent are o experiență valoroasă în transformarea și dezvoltarea cu succes a organizațiilor internaționale și în implementarea strategiilor de extindere, esențiale pentru eforturile de globalizare ale Tailent.

„Este timpul ca tehnologia RPA să devină mai accesibilă. Acum, mai mult ca oricând, economia globală are nevoie de instrumente fiabile și ușor de utilizat în orice business, la un preț corect. Din București, epicentrul RPA din Europa, Tailent își intensifică strategia pentru a revoluționa modul în care oamenii lucrează, asistați de roboți software inteligenți la prețuri accesibile, și mă bucur să fac parte din această misiune”, spune Laurent Binetti, noul Business Advisor for Strategy al Tailent.

În plus, din poziția de Head of Business Development al Tailent, Dragoș Mateescu va avea un rol major în extinderea companiei prin parteneriate globale și alianțe tehnologice. Dragoș se va concentra pe accelerarea prezenței globale a Tailent prin valorificarea experienței sale extinse și confirmate pe plan internațional în gestionarea strategiilor de dezvoltare a afacerilor și a vânzărilor, a canalelor și echipelor în companii precum Dell sau ICL (Fujitsu Services).

La Dell, Dragoș Mateescu a început în funcția de Country Manager pentru regiunea Balcanilor în 2003. Ulterior, a preluat alte roluri precum cel de Country Manager pentru Turcia, Director Regional de Vânzări pentru CEE Comercial sau Director Regional pentru Dezvoltare și Integrare Comercială CEE, cu accent pe consolidarea și extinderea business-ului.

„Ecosistemul de parteneri Tailent este esențial pentru a susține clienții să adopte și să extindă tehnologiile RPA, oferind angajaților posibilitatea să se concentreze pe inovație și activități relevante. Întreprinderile mici și mijlocii din întreaga lume trebuie să accelereze digitalizarea afacerii, iar roboții software se dovedesc a fi extrem de valoroși în creșterea eficienței operaționale. Abia acum începem să asistăm la această transformare revoluționară a muncii”, spune Dragoș Mateescu, noul Head of Business Development al Tailent.

RPA este o industrie care s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, iar România a devenit deja un important furnizor global de soluții bazate pe această tehnologie. Cu noii executivi care consolidează echipa de management, Tailent este gata să își crească rolul în procesul de îmbunătățire a modului în care oamenii muncesc.

„Cu Laurent și Dragoș în echipă, ne accelerăm planurile ajutând companiile să angajeze roboți care să se ocupe de munca plictisitoare a colegilor din echipă. Angajații vor beneficia de suportul tehnologiei RPA pentru a lăsa sarcinile plictisitoare și repetitive pe seama roboților software inteligenți și se vor putea implica în activități mai creative care să le pună mai bine în valoare competențele și expertiza”, spune Mario Popescu, CEO-ul Tailent.

Misiunea Tailent este să democratizeze accesul la roboți software inteligenți, în special pentru IMM-uri, și să schimbe paradigma conform căreia tehnologia RPA este rezervată doar corporațiilor. Soluțiile Tailent sunt foarte accesibile, iar companiile pot crea un număr nelimitat de roboți folosind Tailent Automation Platform (TAP). Roboții software pot fi instruiți cu ușurință pentru a fi utilizați imediat în orice companie, indiferent de dimensiune sau industrie, și sunt gata să lucreze alături de echipele existente.

Primul proiect de anvergură al Visual Fan și Headlight Solutions, în valoare de 10 milioane de lei

0

Primul proiect contractat în asociere Visual Fan – Headlight Solutions integrează activități de cercetare-dezvoltare, ce vor avea ca finalitate implementarea unui produs ce include soluţii software şi hardware complete.

Proiectele comune ale celor două companii vizează dezvoltarea de soluții hardware și software integrate, de care vor beneficia clienți din domenii precum banking, HoReCa, energie și utilități.

Brașov, 16.09.2021 – Compania Visual Fan S.A. (simbol bursier ALW), deținătoarea brandului Allview, anunță contractarea primului proiect de anvergură împreună cu Headlight Solutions, în valoare totală de 10 milioane de lei (2 milioane de euro), ce urmează să fie implementat în perioada 2021 – 2022. Acesta presupune unirea capacităților și capabilităților celor două companii, pentru dezvoltarea unui produs ce integrează soluții software avansate, dar și structură hardware complexă.

Parteneriatul dintre cele două companii, Visual Fan și Headlight Solutions, vizează livrarea de soluții integrate hardware și software pe o arie largă de industrii și domenii precum: HoReCa, energie și utilități, încorporarea IoT în domeniul bancar, dar și utilizarea tehnologiilor Hardware Blockchain. Abordarea mai multor sfere de activitate și sectoare diverse, aduce celor două business-uri noi perspective și oportunități de dezvoltare.

„Am fost atras încă de la început de viziunea Allview, de produsele și rezultatele lor de până acum. Prin acest parteneriat, ne propunem să acționăm ca integratori, iar sinergia dintre cele două companii se va transpune în proiecte inovatoare și complexe, ce vor aduce un plus de valoare atât celor direct implicați în proiect, ca parteneri, cât și clienților noștri”, a afirmat Marius Dascălu, General Manager Headlight Solutions.

Acest prim proiect demarat în asociere Visual Fan – Headlight Solutions, integrează o serie de procese ce vizează activități de cercetare-dezvoltare, strategie, implementare, proiectare, dar și producția propriu-zisă a echipamentelor hardware pentru ca, în final, să se poată furniza o soluție software și hardware completă. Unul dintre atuurile companiei Visual Fan și un aport important în derularea optimă a acestui proiect constă în relațiile îndelungate și parteneriatele solide, consolidate în cei aproape 20 de ani de activitate, cu furnizori internaționali. Know-how-ul echipei, experiența și poziția favorabilă din piață reprezintă avantaje competitive puternice, ce se pot fructifica pe termen lung prin operativitate și putere crescută de negociere.

„Asocierea dintre Visual Fan și Headlight Solutions a avut ca strategie extinderea și dezvoltarea portofoliului de produse și servicii ale celor două companii, iar proiectul anunțat astăzi reprezintă punctul de plecare al acestui parteneriat de succes. În industria în care activăm, viitorul este văzut prin prisma inovării, iar pentru a adăuga valoare business-ului este necesar să derulăm în mod activ operațiuni de cercetare-dezvoltare, identificând proiecte inedite, ce au ca rol dezvoltarea viitoare și aplicarea celor mai noi tehnologii”, a declarat Lucian Peticilă, General Manager Allview.

În vederea dezvoltării și implementării noului proiect, Visual Fan a ales finanțarea acestuia prin accesarea unei linii bancare pe termen scurt. Prin această strategie, se are în vedere ca nivelul fluxului de numerar al companiei să nu fie influențat și astfel, să nu existe perturbări în derularea activității curente.

Colaborarea dintre Visual Fan și Headlight Solutions se înscrie în strategia de dezvoltare a business-ului emitentului ALW, care își propune consolidarea statutului de lider pe piața IT&C, prin produse și servicii inovatoare, care vor contribui la creșterea cifrei de afaceri și a profitului.

OportUNITATE în Școala de la Sat

0

Pe principiul “Școala de la sat e tot școala de stat” oameni de bine și-au unit forțele pentru modernizarea școlilor și grădinițelor din Scorțeni. Proiectul are ca scop reducerea diferențelor educaționale între mediul urban și rural prin oferirea de oportunități egale copiilor de la sate.
În urma întâlnirilor și inițiativelor Romanian Business Leaders, Repatriot și Antreprenorești – Adoptă un Sat, comunitatea acționează! Voluntari din comuna Scorțeni, antreprenori, atât din România cât și din Diaspora, cu ajutorul Fundației Comunitare Prahova și autorităților locale au inițiat prima campanie de strângere de fonduri pentru modernizarea școlilor din mediul rural, de la Scorțeni.
 
Raluca Uță, managerul de proiect al “Antreprenorești – Adoptă un Sat” pentru comuna Scorțeni și inițiatoarea programului OprtUNITATE în Școala de la Sat, își aduce aportul la implementarea și derularea acestuia prin experiența și cunoștințele dobândite ca manager în cadrul trustului multi academic Chrysalis, Londra.
”OportUNITATE în școala de la sat, este o viziune a unei echipe de antreprenori și experți, care-și dorește să faciliteze accesul la educație a copiilor din mediul rural, conform standardelor europene și a secolului în care trăim. Prin expertiza pe care o am în domeniul managementului educațional, sunt încântată să ofer comunității din Scorțeni timpul și expertiza mea, care vor contribui la reducere diferențelor dintre o școală din mediul rural și una din Londra. Copiii și tinerii noștri de azi sunt adulții capabili de mâine, pe care trebuie să-i ghidăm și să le oferim condiții și oportunități de dezvoltare în inima satelor în care locuiesc.” 
 
Inițiativa unui astfel de program a fost primită cu mult entuziasm și a captat atenția și la nivel internațional, implicându-se astfel, ca voluntari, în proiect antreprenori din Diaspora, precum Cristina Crin, Designer de Interior, Fondator al firmei Perpetuum Designs din Chicago care se va ocupa de designul sălilor de grădiniță. 
Este uimitor și totodată contagios entuziasmul oamenilor de a ajuta și colaborarea dintre instituții pentru realizarea unui astfel de proiect!
 
Pentru realizarea și definitivarea în bune condiții a programului OportUNITATE în școala de la sat este nevoie de contribuția fiecăruia dintre cei care cred într-o dezvoltare benefică a centrelor educaționale din mediul rural. Aceștia se pot alătura campaniei de strângere de fonduri prin donații la:

  • link de plată: https://mpy.ro/2py1g2er 
  • draft contract de sponsorizare dacă sunt companii dornice să ajute (anexat) 
  • donații în cont: RO61 RNCB 0205 1348 8900 0001, detalii plată: donație GI Scorteni
     
    Aici poți găsi informații despre campanie – Fundația Comunitară Prahova
    https://www.fundatiacomunitaraprahova.ro/oportunitate-in-scoala-de-la-sat. 

Studiu Huawei și IPSOS: europenii doresc să-și îmbunătățească stilul de viață, 5 din 10 considerând că dispozitivele inteligente îi pot ajuta

0


În ultimele luni, calitatea vieții în 10 țări europene a scăzut

Huawei Consumer BG împreună cu IPSOS au realizat un studiu care arată că ultimul an și jumătate a avut un impact major asupra vieții oamenilor. Studiul a fost realizat în 10 țări europene, inclusiv în România, în luna iulie a anului 2021. Astfel, studiul arată că pentru 43% dintre europeni nivelul stresului a crescut și 35% dintre aceștia recunosc că au luat în greutate. În același timp, studiul evidențiază faptul că marea majoritate dintre respondenți intenționează să își îmbunătățească stilul de viață și 55% cred că dispozitivele tehnologice îi pot ajuta să facă acest lucru. 

Potrivit studiului IPSOS realizat pentru Huawei, ultimele luni au avut un impact mare asupra nivelului de stres al popoarelor din Europa. Marea majoritate a respondenților declară că a devenit mai greu să separe viața privată de cea profesională și să mențină un echilibru sănătos între acestea. În consecință, studiul evidențiază că nivelul stresului s-a agravat în medie pentru 43% dintre oameni, iar națiunile care au suferit cel mai mult au fost turcii (54%), grecii (52%) și sârbii (50%).

Cu toate acestea, respondenții doresc să-și îmbunătățească calitatea vieții – 55% cred că dispozitivele inteligente și noile aplicații îi pot ajuta în acest mod. Turcii (65%), grecii (64%) și românii (64%) sunt cei mai încrezători în noile tehnologii. În general, 48% dintre europenii participanți la studiu cred că noile aplicații și dispozitivele inteligente pot fi de ajutor în reducerea stresului, iar 33% dintre ei cred că un smartwatch sau o brățară inteligentă poate ajuta la atingerea obiectivelor, inclusiv cele legate de sănătatea mentală. Aproximativ 21%, și chiar 31% în Turcia, dintre aceștia sunt interesați să utilizeze un dispozitiv cu o funcționalitate care monitorizează nivelul de stres. Smartwatch-urile Huawei nu numai că pot face asta, dar oferă, de asemenea, memento-uri despre exercițiile regulate de respirație, care pot ajuta utilizatorii să se relaxeze și să se concentreze mai bine. Mai mult decât atât, cu funția HUAWEI TruSleepTM 2.0 pot fi diagnosticate 6 tipuri comune de probleme de somn și se pot obține recomandări pentru o calitate mai bună a somnului. 

Pe drumul cel bun datorită tehnologiilor potrivite

Cercetările indică faptul că în ultimele câteva luni mulți oameni au devenit mai puțin activi, ceea ce a avut un impact asupra formei lor fizice. De asemenea, studiul arată că pe lângă faptul că au câștigat câteva kilograme în plus și și-au pierdut puterea, și sănătatea lor generală s-a deteriorat. Impactul asupra acestei laturi a vieții este vizibil în principal în Turcia (46%), dar și în Croația, unde 41% dintre respondenți se simt mai rău la nivel psihic. 

Pentru fiecare țară care a luat parte la studiul IPSOS s-a înregistrat câte o problemă. În medie, 35% dintre respondenți recunosc că au luat în greutate, dar Serbia a fost cea care a preluat conducerea în această comparație cu 8,3 kg greutate suplimentară în medie per persoană, fiind urmați de turci care ajung la 8,2 kg greutate corporală adăugată. În acest caz, un smartwatch cu toate caracteristicile inteligente necesare, ar putea fi o soluție pentru a-i ajuta pe aceștia să se îndrepte către o condiție fizică și mentală îmbunătățită. Ceasul amintește utilizatorilor să facă mișcare zilnic şi îi motivează în acest sens. HUAWEI WATCH și HUAWEI WATCH GT oferă peste 100 de moduri de antrenament pentru a-i ajuta să găsească modul de a face sport care li se potrivește cel mai bine.

Studiul arată că bunăstarea fizică nu constă numai în a fi în formă, dar și în menținerea unei stări bune de sănătate în general. Mai mult de jumătate dintre respondenți intenționează să viziteze un medic pentru a verifica starea lor de sănătate și pentru a efectua unele teste de rutină. Noua serie de smartwatch-uri HUAWEI WATCH 3 permite utilizatorilor să monitorizeze saturația oxigenului din sânge, frecvența cardiacă, temperatura pielii, calitatea somnului și ciclul menstrual, pentru a controla mai ușor starea de sănătate. WATCH 3 reamintește utilizatorilor să fie mai activi, astfel încât procesul de îmbunătățire a formei fizice să devină mai ușor de parcurs.

Corp sănătos, minte sănătoasă și dispozitive
inteligente pentru un stil de viață mai activ

Potrivit studiului, sănătatea mentală este la fel de importantă ca forma fizică. În medie, 33% dintre persoane se simt mai rău din punct de vedere mental decât înainte de pandemie, situația cea mai gravă fiind în Turcia, unde 46% dintre respondenți declară că sănătatea lor mentală a fost grav afectată, următoarele țări fiind Grecia cu 40% și Polonia cu 35%. La polul opus, țara cel mai puțin afectată la nivel mental este România cu rezultatul de 24%. Noile tehnologii pot ajuta utilizatorii să aibă grijă de sănătatea lor în acest sens în fiecare zi, deoarece smartwatch-ul amintește acestora să facă exerciții de respirație, monitorizează în mod inteligent ciclul de somn și nivelul stresului în organism.

Mereu conectați prin cele mai noi tehnologii

Un alt aspect al vieții de zi cu zi care a fost afectat în ultimele luni este calitatea relațiilor interumane. Aproape 1 din 3 respondenți din toate țările participante la studiu consideră că relațiile lor au fost afectate, dar situația cea mai gravă pare a fi în Turcia, unde 44% dintre oameni considerând că relațiile cu alte persoane s-au deteriorat, urmată de Grecia (33%) și Croația (32%). Cetățenii Bulgariei, Poloniei și Republicii Cehe suferă mai puțin din acest punct de vedere, doar 27%, respectiv 26%, dintre respondenți fiind de acord cu această declarație. 

Cele mai noi tehnologii, ajută utilizatorii să rămână în contact cu cei dragi, chiar dacă trăiesc la depărtate unii de alții. Cu un smartwatch de ultimă generație aceștia nu mai au nevoie de un telefon, dacă acesta este echipat cu tehnologie e-SIM, cum este HUAWEI WATCH 3, care poate funcționa ca un dispozitiv de comunicare de sine stătător. De asemenea, utilizatorii pot răspunde la un apel telefonic sau pot citi un mesaj direct de pe WATCH 3. Toate aceste caracteristici sunt făcute pentru a facilita viața de zi cu zi. 

O schimbare pozitivă

Conform studiului, calitatea generală a vieții nu este în cea mai bună formă în cadrul țărilor participate, în medie s-a deteriorat cu 33%. Fiecare țară a fost afectată în mod diferit, însă este evident că în toate dintre acestea sănătatea fizică și mentală a fost afectată. Cu toate acestea, studiul indică faptul că oamenii sunt dornici să își îmbunătățească stilul de viață, iar noile tehnologii cum ar fi smartwatch-urile sunt aici pentru a-i ajuta să se simtă mai bine din punct de vedere fizic și mental.

Mai multe dispozitive din categoria smartwatch pot fi găsite în această perioadă la prețuri avantajoase în cadrul campaniei Back To School pe www.huaweistore.ro.

Campania aduce discount-uri de până la 50% și oferte de tip bundle pentru dispozitivele wearables și audio din portofoliul Huawei, până pe data de 26 septembrie. În prim plan se află oferta de tip bundle HUAWEI WATCH 3 Series și HUAWEI FreeLace, dar și reducerile de 500 lei la HUAWEI WATCH GT 2 Pro, astfel încât persoanele care vor să își îmbunătățească stilul de viață au parte de cele mai bune prețuri. 

Transelectrica, una dintre primele două companii din România care trimit proiecte pentru finanțare din bugetul Fondului pentru Modernizare

0

Noua Linie Electrică Aeriană (LEA) 400 kV Constanța Nord  – Medgidia Sud, aflată pe lista celor 20 de proiecte strategice de importanță națională ale  CNTEE Transelectrica SA, este investiția pentru care Compania a depus aplicație de finanțare  din bugetul Fondului pentru Modernizare la Banca Europeană de Investiții. Valoarea eligibilă  a obiectivului investițional este de aproximativ 23 de milioane de euro.  

Investiția propusă este inclusă și în lista principalelor proiecte pentru dezvoltarea rețelei  electrice de transport din Planul Național Integrat Energie și Schimbări Climatice (PNIESC),  care reprezintă angajamentul României la efortul comun de îndeplinire a obiectivelor europene  din domeniul energiei și climei stabilite pentru anul 2030. 

Implementarea proiectului Noua Linie Electrică Aeriană 400 kV Constanța Nord – Medgidia  Sud va contribui la dezvoltarea rețelei electrice de transport din zona Dobrogea, respectiv la  securitatea, flexibilitatea și adecvanța Sistemului Energetic Național, oferind premisele punerii în funcțiune a unor noi capacități de producție de energie din surse regenerabile. Proiectul va  permite integrarea unei producții suplimentare de energie electrică din surse regenerabile de  circa 685 MW în zona Dobrogea, raportat la orizontul de timp 2025. De asemenea, va asigura  o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ 16.000 de tone pe an.  

Noua linie de 400 kV dintre Constanța Nord și Medgidia Sud are un rol important în procesul  de reconfigurare a sistemului energetic și a rețelei electrice de transport în acord cu noile  direcții stabilite prin pachetele legislative europene „Green Deal” și „Fit for 55”. Acest proces  complex a fost inițiat de CNTEE Transelectrica SA prin elaborarea listei celor 20 de proiecte  strategice, în contextul trecerii graduale la o economie neutră din punct de vedere al emisiilor  de gaze cu efect de seră. Tranziția energetică impune o adaptare rapidă a rețelei electrice de  transport și intensificarea ritmului de extindere a acesteia prin noi investiții. 

Aplicația pentru finanțarea din bugetul Fondului pentru Modernizare a proiectului propus de  CNTEE Transelectrica SA a fost transmisă către Banca Europeană de Investiții, ieri, 14  septembrie 2021, alături de alte 8 proiecte ale Complexului Energetic Oltenia. Toate aceste  proiecte se încadrează în obiectivele definite prin Directiva UE care își propune rentabilizarea  reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră și sporirea investițiilor care conduc la îndeplinirea  țintelor stabilite.