Studiu EY și Institutul pentru Finanțe Internaționale (IIF): Schimbările climatice ocupă primul loc în topul riscurilor pe termen lung identificate de bănci

0

  • Peste 90% dintre responsabilii cu gestionarea riscurilor consideră schimbările climatice drept principalul risc emergent pentru următorii cinci ani 
  • Riscurile de creditare și de securitate cibernetică sunt principalele aspecte care îi preocupă pe responsabilii cu gestionarea riscurilor în următoarele 12 luni 

Schimbările climatice se plasează pe primul loc în lista riscurilor pe termen lung pentru bănci, pentru prima dată în istoria de 11 ani a studiului realizat de EY și Institutul pentru Finanțe Internaționale (IIF) privind managementul riscurilor, potrivit ultimei ediții intitulate „Un sector bancar rezilient: valorificarea oportunităților și gestionarea riscurilor pe termen lung”. 

Studiul, la care au participat 88 de instituții financiare din 33 de țări, oferă o perspectivă asupra schimbărilor din ultimul deceniu în domeniul managementului riscurilor la nivel global, precum și asupra riscurilor importante anticipate pentru următorii zece ani.

Gelu Gherghescu, EY Romania

Gelu Gherghescu, Partener, Lider Servicii Financiare, EY România: „Atât conducerile executive, cât şi cele non-executive ale băncilor iau în considerare un spectru mai larg de riscuri, printre care și riscurile climatice. Mai mult de 91% dintre respondenți (responsabili cu managementul riscurilor – CROs) consideră că schimbările climatice reprezintă principalul risc emergent într-un orizont de cinci ani, față de doar 50% în 2019. Chiar și într-un orizont de 12 luni, aproape 50% dintre respondenți văd schimbările climatice drept unul dintre riscurile principale, imediat după riscul de credit și cybersecurity. În 2019, acest procent era de doar 17%.”

Al doilea cel mai important risc emergent pentru următorii 5 ani îl reprezintă durata și profunzimea revenirii economice globale (83%). 

Conform studiului, băncile încă se află într-un proces de maturizare a abilității lor de a evalua expunerea la așa numitele riscuri fizice și de tranziție. Peste jumătate (54%) dintre acestea consideră că au doar o imagine preliminară a expunerii lor la riscurile asociate cu schimbările climatice și doar 28% declară că au o imagine oarecum completă. Restul de 18% consideră că nu au încă o înțelegere asupra acestor riscuri, dar intenționează să le evalueze în viitor.

Într-un orizont de timp de 12 luni, băncile consideră că riscul de credit va fi principala preocupare (conform opiniei a 98% dintre CRO), în contextul revenirii economice globale după pandemia provocată de COVID-19. Securitatea cibernetică este percepută a fi al doilea cel mai stringent risc (80%). 

Alte concluzii importante ale studiului sunt:

  • Aproape una din trei bănci (29%) consideră acum că pot reduce costurile cu măsurile de control în următorii trei ani prin utilizarea datelor și tehnologiei pentru a îmbunătăți managementul riscurilor.
  • Șapte dintre principalele zece riscuri sunt asociate, în opinia CRO, cu tehnologia și datele, printre care se numără ritmul și anvergura schimbărilor provocate de digitalizare (68%), transformarea sectoarelor de activitate datorită noilor tehnologii (68%) și perimarea/sistemele depășite (62%).
  • Pe baza învățămintelor trase de pe urma pandemiei provocate de COVID-19, 93% dintre responsabilii cu managementul riscurilor se așteaptă la introducerea unor cerințe legislative noi sau suplimentare privind reziliența operațională, iar 60% dintre aceștia anticipează aceeași evoluție în privința rezilienței financiare.
  • CRO se așteaptă ca băncile lor să accelereze și mai mult transformarea digitală, inclusiv prin automatizarea proceselor (88%), modernizarea platformelor tehnologice de bază (66%) și oferirea de informații de calitate superioară clienților (64%).

Pentru mai multe informații, vă invităm să vizitați ey.com/bankingrisk


Despre studiu

EY, în colaborare cu IFI, au intervievat firmele membre ale IFI și alte bănci de top din fiecare regiune a lumii (inclusiv un mic număr de filiale importante care se numără printre principalele cinci bănci în țările lor) în intervalul noiembrie 2020 – ianuarie 2021. Coordonatorii sau alți responsabili cu gestionarea riscurilor din cadrul băncilor participante au fost intervievați sau au completat un chestionar sau ambele.

În total, au participat 88 de firme membre ale IFI din 33 de țări. Pe regiuni geografice, aceste bănci își au sediile în Asia-Pacific (18%), Europa (24%), Orientul Mijlociu și Africa (13%), America Latină (16%) și America de Nord (29%). Dintre acestea, 19% sunt bănci de importanță sistemică la nivel mondial (SIFI), iar 61% au fost desemnate drept bănci de importanță sistemică la nivel național. Datele se referă la cele 62 de bănci care au participat la studiul cantitativ, iar narativul include perspective obținute din interviuri calitative cu unele dintre aceste bănci, precum și cu alte bănci. 


Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com


Despre Institutul pentru Finanțe Internaționale (IFI)

Institutul pentru Finanțe Internaționale (IFI) este asociația globală a sectorului financiar, cu peste 450 de membri din peste 70 de țări. Misiunea sa este să sprijine sectorul financiar în gestionarea prudentă a riscurilor, să elaboreze practici solide în domeniu și să militeze pentru politici financiare, economice și de reglementare care să fie în general favorabile membrilor săi și să încurajeze stabilitatea financiară globală și creșterea economică durabilă. Printre membrii IFI se numără bănci comerciale și de investiții, fonduri de investiții, companii de asigurări, fonduri de investiții suverane, fonduri de acoperire a riscurilor și bănci de dezvoltare. Pentru a afla mai multe informații despre IFI, vă invităm să vizitați www.iif.com, să urmăriți IFI pe Twitter, LinkedIn sau YouTube sau să ascultați podcast-urile IFI.

Deloitte este lider în rândul consultanților financiari în fuziuni și achiziții din Europa Centrală și de Est în prima jumătate a anului 2021

0

Deloitte a fost desemnat lider în rândul consultanților financiari care activează pe piața de fuziuni și achiziții (mergers and acquisitions – M&A) din Europa Centrală și de Est după numărul tranzacțiilor la care a lucrat în prima jumătate a anului 2021, conform clasamentului Global & Regional M&A Report H1 2021, realizat de Mergermarket, liderul în analize și informații din sectorul M&A. De asemenea, Deloitte se află pe primul loc la nivel european după numărul de proiecte de fuziuni și achiziții în care a fost implicat.

Echipele Deloitte de consultanți financiari din Europa Centrală și de Est au fost implicate în 22 de tranzacții M&A în prima jumătate a anului 2021, cu nouă mai mult față de aceeași perioadă a anului anterior, tranzacții a căror valoare totală se ridică la 928 de milioane de dolari. La nivelul întregului continent european, echipele Deloitte au lucrat la 204 tranzacții în primele șase luni ale anului 2021, cu o valoare totală de 26.136 de milioane de dolari.

„Perioada de la debutul pandemiei și până în prezent s-a dovedit a fi foarte dinamică în domeniul fuziunilor și achizițiilor, după cum reiese din creșterea semnificativă a numărului de tranzacții față de anul anterior. Practica de Consultanță Financiară din România a avut un an foarte plin și a lucrat la proiecte-cheie pentru piața locală de M&A. Felicit întreaga echipă, sunt recunoscător să lucrez cu profesioniști atât de experimentați și să beneficiem de încrederea clienților noștri”, a spus Radu Dumitrescu (foto), Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

În prima jumătate a acestui an, piața de M&A din România a înregistrat 54 de tranzacții, cu 12 mai mult față de perioada similară a anului anterior, și a atins o valoare de 1,2-1,4 miliarde de euro, conform unei analize efectuate de Deloitte România.

Digitalizarea, dominanta temelor de licență ale absolvenților Universității Hyperion

0

În contextual finalului de an universitar, Facultatea de Automatică și Informatică Aplicată a Universității Hyperion se remarcă prin temele de mare actualitate ale proiectelor de licență, orientate către cele mai noi tehnologii din domeniul IT. Referitor la actualitatea abordărilor, Universitatea Hyperion subliniază: „Se poate spune că un numitor comun al acestora este digitalizarea – o tendința dominantă a pieței muncii, având în vedere creșterea continuă a interesului european și mondial pentru această abordare a cerințelor vieții moderne.

Toate soluțiile prezentate în proiectele din acest an au implicat dobândirea unor cunoștințe aprofundate software și hardware pe parcursul pregătirii inginerești, precum și o pasiune evidentă pentru cercetarea noutăților în domeniu. Pe parcusul elaborării lucrărilor de licență, cadrele didactice și studenții au pășit cu mult curaj pe teritoriul necunoscut al noului, au colaborat și evoluat cu forțe specifice: profesorii cu vastă experiență a ceea ce s-a obținut anterior în domeniul IT, studenții cu entuziasmul și dorința de avansare într-o viitoare carieră de mare interes social. În urma acestui tip de colaborare de pe poziții corespunzător echilibrate, Facultatea de Automatică și Informatică Aplicată a Universității Hyperion are deja unele discipline tratate la nivelul cel mai înalt din țară, ale căror abordări și rezultate sunt urmărite și în cele mai avansate țări din lume.

S-a putut remarca faptul că, pe lângă proiecte de programare clasică, implementată însă cu soluțiile de ultimă oră, au devenit din ce în ce mai prezente în ultimii ani, proiecte de flux informațional și substrat hardware specifice conceptului Industry 4.0. Ele sunt axate pe probleme concrete, direct aplicabile și cu o cota ridicată de originalitate și inovație. Aceasta arată că studenților noștri, participanți și observatori activi ai fenomenului IT, li s-au asigurat, printr-o pregătire adecvată de-a lungul anilor de facultate, o gama largă de mijloace de exprimare a viziunii proprii în legătură cu cele mai diverse cai de progres tehnologic și aplicare a cunostiitelor fundamentale și de specialitate.

Calitatea deosebită a majorității acestor proiecte de licență ne dă asigurarea că absolvenții noștri au în față cariere cu o pondere din ce în ce mai mare în peisajul IT al viitoarelor decenii.

Înscrie-te și tu la Universitatea Hyperion și fă din pasiunea ta o carieră!

https://www.youtube.com/watch?v=v0uXGStxj0I Video Proiectele de licență

Protocol Camera de Comerț și Industrie București-Institutul de Cercetare a Calității Vieții

0

Camera de Comerţ și Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) şi Institutul de Cercetare a Calității Vieții (ICCV) membru al Institutului Național de Cercetări Economice „Costin C. Kirițescu” al Academiei Române au semnat un protocol de colaborare. Documentul este semnat de ing. Iuliu Stocklosa, preşedintele CCIB şi de acad. Cătălin Zamfir, directorul ICCV (foto).

Pe baza protocolului, „cele două părţi vor coopera în vederea organizării în parteneriat de conferințe științifice, simpozioane şi alte manifestări științifice în domeniul relaţiilor social-economice internaţionale, cu participare națională și internațională. De asemenea, CCIB şi ICCV au în vedere editarea şi publicarea de lucrări, reviste şi alte materiale de informare, realizarea în colaborare a unor programe prioritare de cercetare şi cooperare ştiinţifică, precum şi oferirea reciprocă de expertiză în domeniile de interes”.

Ing. Iuliu Stocklosa: „Rolul nostru este de a aduce plus valoare oamenilor de afaceri. Datorită acestui parteneriat, companiile membre ale CCIB vor beneficia de studii şi analize sociologice profesioniste, care pot contribui la luarea unor decizii fundamentate pentru dezvoltarea sustenabilă a unei afaceri”. Totodată, președintele CCIB „a subliniat implicarea CCIB în dezvoltarea Capitalei, punctând preocuparea pentru asigurarea de forţă de muncă de bună calitate, în concordanţă cu solicitările pieţei, pregătită inclusiv în sistem dual”.

Acad. Cătălin Zamfir: „Este necesară o reevaluare a stării Bucureştiului, pe componentele demografică şi, economică şi din punct de vedere al perspectivelor, cu scopul de a creşte conştiinţa de sine a instituţiilor care conduc Capitala”. Directorul ICCV a reafirmat că „pentru o dezvoltare sustenabilă, viziunea socială este foarte importantă, atât pentru oamenii de afaceri, cât şi pentru forurile decizionale”.

Conducerile CCIB și ICCV și-au exprimat convingerea că, printr-o bună conlucrare, prevederile documentului vor fi rapid puse în aplicare. Semnarea protocolului de colaborare cu ICCV se înscrie în sfera preocupărilor constante ale Camerei bucureştene de a contribui la susținerea și îmbunătățirea calității mediului de afaceri.

CCIB reamintește că, printr-o tradiţie de peste 150 de ani în reprezentarea mediului de afaceri şi în derularea de parteneriate cu autorităţile, „se bucură şi de o largă recunoaştere în țară și străinătate. Camera bucureșteană conlucrează cu peste 100 de organizaţii similare de pe toate continentele și, pe plan intern, cu mai mult de 40 de organizaţii profesionale, patronale, instituţii ale mediului academic şi reprezentanţi ai comunităţii de afaceri. CCIB oferă membrilor săi, dar şi comunităţii de afaceri bucureştene o gamă largă de servicii, de la înfiinţări de firme, sucursale, filiale; servicii personalizate de promovare a produselor şi serviciilor, inclusiv prin intermediul reprezentanţelor sale din străinătate; eliberare de certificate de origine sau atestând situația de forță majoră; organizare de evenimente şi până la servicii de arbitraj și mediere. Potrivit statutului CCIB, membrii săi beneficiază de o serie de facilităţi”.

Institutul de Cercetare a Calității Vieții este recunoscut a fi „cea mai importantă instituție de cercetare științifică dedicată calității vieții și politicilor sociale din România, cu o tradiţie de peste 30 de ani în domeniu. Institutul desfășoară activitate științifică în ariile de cercetare majore ale calității vieții și politicilor sociale și în domeniile de cercetare conexe: sănătate, educație, ocupare, locuire, viața de familie, standard de viață, sărăcie, servicii publice, dezvoltare socială, economie socială, fiind preocupat de analiza tranziției și, în general, a schimbării societății românești pe termen lung. Producția științifică a institutului include peste 200 de cărți și culegeri de studii publicate în România și în edituri internaționale, precum și aproximativ 1000 de articole științifice, o parte fiind publicate în reviste științifice cu impact. La acestea se adaugă o serie de rapoarte sociale elaborate pentru a fi utilizate în folosul public și al partenerilor din sectorul guvernamental și neguvernamental”.

Foto: CCIB

Premii pentru capacitatea de tranformare organizațională

0

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER) a lansat apelul pentru proiecte în vederea decernării premiilor CCIFER, „ca semn de apreciere pentru antreprenoriat, inovație tehnologică și responsabilitate socială”. Candidații își pot depune cererile până la 31 august 2021, ora 18:00, la adresa gala@ccifer.ro.

Actuala ediție este aniversară, la împlinirea a 25 de ani de la înființarea CCIFER. Organizatorii subliniază că „în 2021, premiile CCIFER vor evidenția excelența, dar și capacitatea de transformare organizațională pentru a anticipa mai bine viitorul. Cele trei categorii din acest an sunt:

  1. Premiu IMM: reziliență și agilitate
  2. Premiu pentru inovație: să ne imaginăm 2050!
  3. Premiu CSR: dezvoltare durabilă”

Juriul premiilor CCIFER 2021 este format din președinte – Julien Munch, CEO Carrefour Romania; membri – Maria Chiriloaia, responsabil misiune educație & training CCIFER, Adela Jansen, Partner Druid AI, Flavia Popa, secretar general BRD Groupe Société Générale, Cecilia Tudor, Managing Director Renault South Eastern Europe, Clubul Francofon de Afaceri din Timișoara (în curs de confirmare).

Decernarea premiilor CCIFER 2021 se va face în cadrul Galei aniversare CCIFER, pe 25 septembrie, la Ateneul Român. 

Pentru a consulta regulamentul concursului și a descărca dosarul de candidatură, vă invităm să accesați acest link.

Prima companie românească semnatară a codului de practici responsabile în sectorul alimentar

0

În premieră, o companie cu capital integral românesc devine co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale şi de Marketing în Sectorul Alimentar – este Transavia, liderul sectorului avicol din România, care-și reafirmă astfel „angajamentul ferm de a contribui substanțial la o viață sănătoasă, durabilă și echilibrată pentru toți consumatorii”.

dr. ing. Ioan Popa,
președinte și fondator al Transavia

În calitate de președinte și fondator al Transavia, dr. ing. Ioan Popa subliniază: „Semnând acest Cod de Conduită al UE, alături de mari companii internaționale, contribuim la o industrie alimentară sustenabilă și marcăm astfel cu mândrie cei 30 de ani de la înființare, în care ne-am străduit mereu să facem lucrurile exact așa cum trebuie, în toate ariile in care activăm. Angajamentul asumat înseamnă să continuăm să contribuim la calitatea vieții consumatorilor și comunităților și să diminuăm cât de mult posibil impactul asupra mediului prin valorificarea, reciclarea deșeurilor și utilizarea rațională a resurselor naturale precum apa, solul, gazele naturale etc., astfel încât generațiile viitoare să beneficieze de ele în mod corespunzător. Ne străduim astfel să fim cei mai buni în tot ceea ce facem, respectând întotdeauna cele mai înalte standarde și ținându-ne promisiunile față de consumatori, zi de zi, indiferent dacă vorbim de calitatea produselor, de protocoalele cele mai stricte de siguranță alimentară, de tratarea responsabilă a animalelor, de protejarea mediului sau de marketingul responsabil și onest. Sperăm ca exemplul nostru să fie urmat și de alte companii din România care să ne urmeze și să semneze Codul, asumându-și astfel o contribuție responsabilă la dezvoltarea sustenabilă a industriei alimentare”. 

Transavia accentuează că „prin semnarea Codului de Conduită UE pentru o industrie alimentară sustenabilă, își consolidează angajamentele luate față de mai multe obiective ambițioase, incluse în raportul de sustenabilitate, o altă inițiativă de pionierat realizată în calitate de companie cu capital 100% românesc din industria alimentară din țara noastră: 

  • Implementarea sistemului de management de mediu conform cerințelor SR EN ISO 14001:2015
  • Identificarea de soluții alternative, acolo unde acestea se pretează și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră
  • Menținerea gradului de conformare cu cerințele legale în domeniul protecției mediului
  • Îmbunătățirea managementului deșeurilor
  • Îmbunătățirea managementului apelor uzate
  • Reducerea consumurilor de energie prin înlocuirea corpurilor de iluminat exterior de la 250 W și 150W la 90 W și înlocuirea iluminatului existent cu corpuri LED de 9 W 
  • Procurare de materii prime din zone certificate ca producții sustenabile, fără impact negativ asupra mediului înconjurător
  • Menținerea gradului de retenție a personalului
  • Utilizarea ambalajelor inovative
  • Modernizare și retehnologizare continuă pentru producții sustenabile
  • Crearea unui centru de practică și susținerea activităților profesionale pentru tinerii mecanici, ingineri și electricieni
  • Extinderea flotei pentru transportul angajaților
  • Extinderea flotei pentru transportul mărfurilor și al produselor cât și planificarea curselor într-un mod economic și eficient

Transavia este una dintre cele mai reputate afaceri de familie și liderul pieței de carne de pasăre din România, își concentrează toate acțiunile și eforturile pentru a crește în mod sănătos, sustenabil afacerea, având o strategie de afaceri bazată pe o puternică componentă orientată către susținerea comunităților locale, către responsabilitatea socială și grija față de mediu, către responsabilitatea față de angajați și producția responsabilă și durabilă”.

Aprecierea consumatorilor arătată prin încrederea  calitatea produselor Transavia, 100% naturale, gustoase și care exced standardele de siguranță alimentară și calitate impuse de lege, este dublată de recunoașterile primite prin premiile acordate de prestigioase organizații locale și internaționale și prin deținerea numeroaselor certificări care demonstrează angajamentul pentru sustenabilitate: Global GAP – Integrated Farm Assurance, BRC 8 A+, FSSC 22000, ISO 22000, McDonald’s SQMS, SWA, SMETA, RTRS – Responsability SOY, Furnizor Oficial al Casei Regale a României”.

Transavia este recunoscută ca „liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandurile Fragedo, Libertan și Papane. Inclusă în topul celor mai valoroase companii din România, Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei 30 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat invoația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, Transavia are în prezent peste 2.400 de angajați, care activează preponderent în cele 29 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele Transavia, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Peste 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franța, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania și Croația, dar și pe continentul african, zona Mării Mediterane sau CSI. Transavia este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale şi de marketing în sectorul alimentar. Pentru mai multe informații vizitați https://transavia.ro/”.

CEC Bank și Mastercard lansează Pachetul Start-Up LOCALNICII, un produs bancar destinat business-urilor locale aflate la început de drum

0

CEC Bank continuă să susțină antreprenorii români și lansează, alături de Mastercard, Pachetul Start-Up LOCALNICII, care oferă servicii complete pentru operațiunile de zi cu zi, cu zero costuri în primul an. 

Pachetul se adresează antreprenorilor români aflați în primul an de activitate și a fost dezvoltat pentru a ajuta micile afaceri să depășească mai ușor provocările pe care le întâlnesc la început de drum.

CEC Bank este aproape de afacerile locale și ne dorim să susținem și să încurajăm acești antreprenori în drumul lor, poate anevoios, de creștere de la zero, a unei afaceri. De aceea, venim în întâmpinarea lor cu un pachet de cont curent care nu doar că oferă zero costuri în primul an, ci și soluții inovatoare care permit transformarea unui telefon mobil în POS, pregătit oricând pentru tranzacții, precum și o suită de avantaje, care să le sprijine dezvoltarea. Continuăm, astfel, creșterea platformei #Localnicii, lansată anul trecut, alături de KANÉ Group și Mastercard, dedicată susținerii antreprenorilor locali”, a spus Bogdan Neacșu, Președinte – Director General al CEC Bank.

Ultimul an a însemnat o perioadă extrem de dificilă pentru majoritatea business-urilor de pe piață, indiferent de mărime, și un context cu atât mai greu pentru cei care și-au transformat pasiunea într-o nouă afacere. Un studiu pe care l-am realizat în doua parte a anului 2020 ne arăta că unul din trei români au descoperit magazine noi în comunitatea lor, iar doi din trei spuneau că vor cumpăra în continuare produse de la buticuri și magazinele locale. Așadar, semnele din partea consumatorilor sunt dintre cele mai bune. Iar Pachetul Start-Up LOCALNICII completează premisele favorabile, din perspective de business. Obiectivul este să le oferim antreprenorilor soluțiile de care au nevoie pentru a se integra perfect în economia digitală și să încurajăm consumatorii să achiziționeze produse locale. Ne bucurăm să consolidăm, astfel, activitatea Mastercard, pentru susținerea afacerilor românești și să construim un viitor mai bun pentru antreprenorii locali”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager România și Croația, Mastercard.

Pachetul Start-up LOCALNICII vine cu comision lunar de administrare zero în primul an de la deschiderea pachetului și oferă numeroase servicii și avantaje, precum: cont curent și cont de card în lei, cont de salarii, cont de economii, card de debit Mastercard Business, Internet și Mobile Banking și serviciul de acceptare a plăților cu cardul SmartPhone POS, care se activează la cerere și este gratuit în primul an.

În plus, în primul an, nu se percep comisioane pentru încasări și pentru plățile în lei prin Internet Banking și Mobile Banking și clienții beneficiază de 0,1% pe an dobândă la vedere pentru toate disponibilitățile din contul curent în lei, precum și de acces la soluțiile Mastercard (Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii Tale, asigurare gratuită pentru cumpărături online și Programul Premium & Business/mymastercard.ro).

Informații complete despre avantajele pachetului Start-up LOCALNICII sunt disponibile la www.cec.ro.  

#Localnicii, platforma dedicată micilor antreprenori

Lansată în 2020, platforma #Localnicii, dezvoltată de KANÉ Group, cu sprijinul CEC Bank și Mastercard, reprezintă o mișcare sustenabilă de susținere a noii generații antreprenoriale, cu misiunea de a încuraja afacerile locale și de a stimula consumul de produse artizanale românești.

În centrul acestei inițiative se află Cutia cu Localnici, un kit de produse locale, curatoriat periodic de KANÉ Group și adresat companiilor și persoanelor fizice, cu scopul de a susține comunitatea micilor antreprenori. În perioada decembrie 2020 – aprilie 2021 au fost realizate 6 ediții ale Cutiei cu Localnici, conținând produse de la 45 de antreprenori, care au generat pentru aceștia vânzarea a peste 25.000 de produse. Lansarea Pachetului Start-Up LOCALNICII este sincronizată cu lansarea celei de-a 7-a ediții ale Cutiei cu Localnici, care conține o nouă selecție de producători locali, fiind disponibilă și pe www.altmarkt.ro pentru consumatorii care doresc să susțină brandurile românești.

Reveal Marketing Research: 62% dintre românii ce aparțin unei familii moderne se declară mulțumiți de starea financiară actuală

0

Mai mult de jumătate (62%) dintre românii care declară că fac parte dintr-o familie modernă, afirmă că sunt mulțumiți de starea financiară actuală,  în timp ce doar 36% dintre cei care consideră că sunt membrii ai unei familii tradiționale se declară mulțumiți de acest aspect al vieții.  Aceste rezultate sunt relevate de un studiu Reveal Marketing Research, desfășurat online, în mediul urban și rural, în perioada februarie 2021 – iunie 2021.  

Retrospectiva anului 2021, februarie – iunie: cum își modifică românii comportamentul față de situația financiară?

Nu este surprinzător faptul, segmentul familiilor moderne (părinți cu educație superioară și venituri ridicate) este cel mai vocal în ceea ce privește gradul de mulțumire față de situația finaciară,  având chiar o evoluție semnificativă din februarie (54%) până în iunie (62%). În schimb, la nivel național, pentru familiile tradiționale (părinți cu educație medie și venituri medii), luna iunie a adus o scădere pe acest nivel (36%, față de luna aprilie cu 46%). 

Deși, familiile tradiționale înregistrează valori scăzute în ceea ce privește mulțumirea față de situația financiară, acest lucru nu îi împiedică să se declare mulțumiți de condiția lor fizică. În ceea ce privește acest aspect al vieții, familiile tradiționale câștigă teren în detrimental familiei moderne. 


Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat în perioada februarie – iunie pe un eşantion reprezentantiv național (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Reveal Marketing Research.


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

Școala de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele, ajunsă la a patra ediție în 2021

0

Două săptămâni cu experiențe de învățare prin proiecte, lucru în echipă, vizite în laboratoare, ateliere, dezbateri și focus pe tehnologiile cuantice și impactul acestora asupra dezvoltării societății.

Ajunsă la a patra ediție, Școala de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele (MSciTeh) își deschide din nou porțile în perioada 21 august – 4 septembrie 2021 pentru elevii de liceu, profesorii din aria STEM (fizică, chimie, biologie, matematică, informatică, geografie, tehnologii) și consilierii școlari din învățământul gimnazial și liceal. 

Evenimentul se desfășoară în cadrul parteneriatului dintre Universitatea din București, Institutul de Fizică și Inginerie Nucleară – Horia Hulubei (IFIN-HH) și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INFP). Ediția din acest an se bucură de patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO.

MSciTeh 2021 oferă programe de practică în laboratoarele de cercetare pentru elevii din clasele a IX-a – a XII-a, precum și programe de dezvoltare profesională interdisciplinare pentru profesorii de științe și consilierii școlari din învățământul secundar, gimnazial și liceal. Astfel, MSciTeh își propune să promoveze educația pentru știință în rândul tinerilor și totodată să contribuie la creșterea calității programelor educaționale existente prin implicarea cercetătorilor și specialiștilor de la Universitatea din București și de pe platforma de la Măgurele în designul unor noi activități educaționale și prin oferirea unor modele de carieră.

Ca la fiecare ediție, elevii participanți vor vizita laboratoarele școlii, cu scopul de a accesa resurse educaționale și de cercetare concrete. Tema centrală a componentei elevi din acest an este „Tehnologii cuantice: principii și aplicații”. 

Mecanica cuantică se pregătește să sărbătorească în curând 100 de ani de la descoperire, între timp ea fiind prezentă în unele dintre cele mai importante domenii științifice și aplicative, devenind fizică cuantică, chimie cuantică, infuzând și transformând domenii precum fizică-matematică, statistica, tehnologia materialelor, dispozitivele electronice, microcosmosul, evoluția universului, imaginea filozofică asupra lumii, probabilități, multiversuri etc. Dincolo de acest prim impact cu evoluții exponențiale pentru societate, teoria cuantică se pregătește de o nouă revoluție, a doua revoluție cuantică. În școala de vară din acest an deschidem subiectul tehnologiilor cuantice pentru elevii de liceu și mediul preuniversitar prin ilustrarea teoretică și experimentală a acestei bogate istorii din știință, precum și prin aplicații interactive despre noile tehnologii cuantice. 

Complementare proiectelor dedicate temei centrale, au fost propuse și alte teme ce subliniază caracterul puternic inter- şi multidisciplinar al școlii. Grupate pe trei categorii (Ştiinţele mediului, fizică, chimie și biologie / Inginerie, automatizări și tehnologii digitale / Știință pentru societate – impact și educație), acestea propun subiecte de cercetare dintre cele mai diverse. 

Temele acoperă o arie variată de subiecte: de la studiul vibrațiilor seismice și impactul lor asupra clădirilor, analiza poluanților anorganici asupra mediului înconjurător sau designul, folosirea platformelor Arduino şi Raspberry PI în studiul unor fenomene fizice, controlul unor procese sau instalații ştiinţifice şi până la a aduce în discuție întrebări precum: Care este impactul științelor asupra lumii în care trăim? Cum schimbă tehnologia lumea educației și a dezvoltării noastre personale, modul în care învățăm și relaționăm cu ceilalți? Cum configurează științele și tehnologia lumea profesiilor?     

În cadrul temelor de cercetare propuse, elevii vor deveni cercetători și, alături de mentori, vor parcurge etapele unei cercetări științifice: formularea unei probleme, investigarea și experimentarea cu resursele din laborator, prezentarea și publicarea rezultatelor în revista Curierul de Fizică. În același cadru, elevii vor beneficia de o vizită de studiu în Geoparcul aspirant UNESCO „Ținutul Buzăului”, precum și de un program recreativ realizat de către studenți.

Aplicațiile se pot trimite până pe 25 iulie 2021 prin completarea formularelor de pe site de la secțiunea „elevi”. 

Profesorii STEM și consilierii școlari vor beneficia în acest an de un program de învățare-dezvoltare profesională personalizat, care le va oferi posibilitatea de a construi programe de intervenție pentru școlile lor, alături de experți în educație din Universitatea din București, cercetători de pe platforma de la Măgurele și invitații acestora. Astfel, timp de o săptămână, experții în educație și cercetătorii prezenți la eveniment vor propune o incursiune prin intermediul cursurilor și al sesiunilor practice pentru îndeplinirea mai multor obiective. Acestea vizează: 

  • dezvoltarea modalităților de intervenție structurată la nivelul claselor și școlilor prin conștientizarea realității și nevoii de acțiune în echipe multidisciplinare, mixte, în vederea creșterii relevanței educației și carierelor STEM; 
  • consolidarea relației dintre școală și comunitate;
  • întărirea colaborării între cei doi actori principali ai demersului de creare și transfer al cunoașterii: profesorii și specialiștii – experți în educație și cercetători, cu impact asupra rezultatelor învățării cu caracter integrat, care pot augmenta succesul personal, social și profesional al profesorilor implicați și al elevilor lor; 
  • dezvoltare profesională, atât pe dimensiunea competențelor de specialitate pentru fiecare categorie de profesori, cât și pe dimensiunea competențelor didactice și psihopedagogice, prin abordarea de tematici comune de interes (pedagogii inovative și abordări integrate aplicate, parteneriate și alianțe educaționale, cariere STEM etc.), precum și pe dimensiunea competențelor transversale (proiectare și management de programe, dezvoltare de parteneriate funcționale etc.).

Aplicațiile se pot trimite până pe 25 iulie 2021 prin completarea formularelor de pe site la secțiunea „profesori”.

Participarea la Școala de vară este posibilă cu sprijinul instituțiilor organizatoare, precum și cu contribuția partenerilor: Universitatea din București (Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Facultatea de Fizică, Facultatea de Chimie, Facultatea de Geologie și Geofizică, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Facultatea de Administrație și Afaceri, UNIHUB, Institutul de Cercetare al UB – ICUB), Institutul Național de Fizica Materialelor, Institutul Național pentru Fizica Laserilor, a Plasmei și a Radiațiilor, ELI-NP, Institutul de Științe Spațiale, Universitatea Politehnică din București, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice și Moleculare, Asociația Studenților Fizicieni, Asociația Studenților Geologi și Geofizicieni, Quarks Interactive, Transilvania Quantum, The Entrepreneurship Academy, Hisame Artwork, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație – Unitatea de Educație în Cercetare Asociația Măgurele Science Park, proiectele Erasmus+ STIM, Noaptea Cercetătorilor ReCoNnect, PULCHRA, eTwinning, Curierul de Fizică, Fundația Comunitară București prin Fondul IKEA pentru Educație.

Persoanele interesate de evenimentele desfășurate în cadrul celei de-a patra ediții a Școlii de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele pot găsi mai multe informații atât pe site-ul www.msciteh.educatiepentrustiinta.ro, cât și pe pagina de Facebook a Școlii, disponibilă aici.

Holcim și Junior Achievement au finalizat prima ediție a proiectului „ABCdar Verde”. Peste 500 de elevi din Argeș, Bihor și Cluj au învățat cum pot proteja mediul înconjurător

0

  • 523 de elevi de gimnaziu au participat în acest an școlar la proiectul pilot de educație ecologică “ABCdar Verde”, derulat de Junior Achievement, în parteneriat cu Holcim România;
  • 26 de profesori și 22 de voluntari Holcim au fost implicați în proiect.

Holcim Romania, cel mai mare producător de materiale de construcții de pe plan local, și organizația nonprofit Junior Achievement (JA) România au derulat, în perioada noiembrie 2020 – iunie 2021, prima ediție a proiectului de educație ecologică ABCdar Verde. La acesta au participat peste 500 de elevi din 15 școli din județele Argeș, Bihor și Cluj. 

Conceput și dezvoltat pentru a forma și încuraja un comportament responsabil față de mediu, proiectul a inclus noțiuni despre principalele resurse naturale și efecte ale utilizării lor, precum și exemple de norme și bune practici prin care oamenii, companiile și autoritățile pot contribui la utilizarea rațională a resurselor pe care le au la dispoziție, crescând, astfel, calitatea vieții și a economiei. 

„Proiectul a adus în discuție o temă de actualitate asupra căreia generațiile anterioare au fost prea puțin informate. Elevii implicați în proiect au participat cu interes și au identificat acțiuni imediate prin care își pot arăta grija față de mediu. Ca profesor pentru discipline precum fizica și chimia, am considerat că tema proiectului este o continuare firească și aplicativă a noțiunilor pe care le studiem prin programa școlară obligatorie”, a precizat unul dintre profesori Școlii Gimnaziale Nanu Muscel din Câmpulung.

Scopul final a fost acela de a-i face pe elevi să definească și să înțeleagă rolul pe care ei înșiși îl au în protejarea mediului. „Mi-a plăcut ideea proiectului ABCdar Verde, pentru că am învățat despre mediu, despre ce putem face pentru ca natura și sănătatea următoarelor generații să fie protejate”, a punctat un elev din clasa a V-a, din cadrul Liceului Constantin Șerban din Aleșd. 

Un rol important în desfășurarea proiectului l-au avut cei 26 de profesori și cei 22 de voluntari din cadrul Holcim România, care au organizat sesiuni practice de învățare cu elevii, menite să încurajeze comportamentul responsabil al acestora față de mediu. 

Toți participanții au beneficiat de resurse adaptate învățării mixte, la școală – kit educațional tipărit – și online – exerciții digitale interactive, dezvoltate prin intermediul platformei JA Inspire™.

„Să-i însoțesc pe copii în drumul către o planetă mai verde, mai curată și mai armonioasă este cel mai frumos dar pe care mi l-aș fi putut face“, a mărturisit Monica Banu, voluntar Holcim în cadrul Școlii Gimnaziale Cetățeni din județul Argeș.

ABCdar Verde nu este primul proiect educațional dezvoltat de Holcim, în colaborare cu organizația Junior Achievement. Din 2015 și până în prezent, 4.330 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing, dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.