Marea redeschidere: oportunități noi, riscuri vechi

Euler Hermes prezintă o analiză asupra scenariului macroeconomic al trimestrului doi, din care se desprind, ca repere, creșterea PIB-ului global cu 5,5% și a comerțului global cu 7,7% în volum. De asemenea, este semnalat că 40% din excesul de numerar de la gospodării și companii se va transforma în cheltuieli până la sfârșitul anului datorită cererii ridicate.

Analiza Euler Hermes – Scenariul macroeconomic al trimestrului doi

Recuperarea pe mai multe etape

Economia globală se pregătește de o puternică redresare în trimestrele următoare. Revenirea din primul trimestru al anului 2021 la valorile de dinaintea crizei a fost alimentată de redeschiderea celor două mari economii ale lumii: SUA și China. Astfel, analiștii se așteaptă ca PIB-ul global să crească cu + 5,5% în 2021, SUA fiind singura economie în care această evoluție va depăși estimările realizate în perioada pre-Covid-19. În Europa este preconizată o revenire la nivelul de dinaintea crizei în primul trimestru al anului 2022, creșterile fiind așteptate în 2026.

În ceea ce privește comerțul global, acesta se situează pe o pantă ascendentă în 2021, însă blocajele vor duce la obstacole pe termen scurt. Este prognozată o creștere de + 7,7% în termeni de volum (după -8,0% în 2020) și + 15,9% în termeni valorici (după -9,9% în 2020), susținută de efecte favorabile precum exporturile robuste din Asia-Pacific și importurile puternice din SUA, Europa și China. Revenirea exporturilor globale a fost până acum determinată de regiunea Asia-Pacific, exporturile din majoritatea celorlalte regiuni fiind încă sub mediile anterioare crizei. Cu toate acestea, dezechilibrul global între cerere și ofertă se poate agrava în timpul verii, având în vedere noile focare Covid-19 din aceasta regiune, în special din Taiwan, țara de care lumea a devenit din ce în ce mai dependentă în sectorul electronic. Impactul acestor focare asupra volumului schimburilor comerciale va fi temporar și limitat la al doilea trimestru, în timp ce prețurile ridicate din cauza penuriei de inputuri vor rămâne crescute în cea mai mare parte a acestui an.

Blocajele în materie de aprovizionare (materii prime, capacitate de transport, lucrători) vor menține inflația la un nivel maxim până la sfârșitul anului 2021.

Presiunile inflaționiste globale se situează la niveluri record însă, acestea ar trebui să fie temporare fiind determinate în principal de prețurile energiei și de aprecierea dolarului. Astfel, inflația costurilor va prevala probabil până în 2022, când presiunile cauzate de  lipsa forței de muncă se vor reduce odată cu creșterea prețurilor de productie.

Timpul necesar pentru realocarea forței de muncă, stimulentul mai scăzut pentru a lucra imediat după redeschidere (efect de relief) ar putea influența ritmul de recuperare a pieței muncii. În Marea Britanie, lipsa locurilor de muncă a continuat să se intensifice odată cu începerea celei de-a doua etape de relaxare din luna aprilie, în special în sectoarele transporturilor, construcțiilor, alimentației și ospitalității. Pe termen mediu, decalajele negative de producție ar trebui să țină sub control presiunea salarială, precum și decalajul ocupării forței de muncă în comparație cu media pe termen lung (4 milioane de locuri de muncă în zona euro și peste 7 milioane în SUA).

Europa la răscruce de drumuri politice

Europa a învățat din greșelile crizei din trecut, astfel că nu este prevăzută nicio înăsprire fiscală sau monetară activă înainte de a două jumatate a anului 2022. De fapt, o creștere a PIB-ului de + 1pp în 2021, va amortiza, de asemenea, nevoile de consolidare fiscală cu subvențiile care nu sunt incluse în calculele deficitului național. Între timp, BCE va analiza depășirea temporară a inflației și se va concentra pe menținerea condițiilor de finanțare favorabile, închiderea spread-urilor și de revizuirea strategiilor. Dintre țările mari ale UE, Italia își va întinde cel mai mult spațiul fiscal național (deficit public de 11,8% și 5,8% din PIB în 2021 și 2022) și, în același timp, va primi de departe cea mai mare pondere din Fondul de redresare al UE (192 miliarde EUR, din care 69 miliarde EUR sub formă de subvenții). Prin urmare, perspectiva unei integrări fiscale durabile în UE depinde de succesul planului italian de redresare.

Elaborarea politicilor de turmă

Trecerea de la politica pe termen scurt la politica pe termen lung va fi treptată, iar retragerea completă poate dura aproximativ un an. Eliminarea sprijinului de stat înseamnă un risc mai mare de greșeli politice, mai ales că, în teorie, firmele dețin încă solduri de numerar ridicate, ceea ce ar putea tenta anumiți factori politici să retragă mecanismele de asistență mai repede. Creșterea soldurilor de numerar ale companiilor nefinanciare în aprilie 2021 a fost de 180 miliarde EUR în Franța, 169 miliarde EUR în Marea Britanie, 95 miliarde EUR în Germania și 81 miliarde EUR în Italia. Cu toate acestea, acest numerar ar trebui să finanțeze recuperarea și noul ciclu de investiții, nu un proces de îndatorare.

Evitarea greșelilor unei înăspriri fiscale timpurii sau dezordonate va fi cheia pentru durabilitatea recuperării. China este deja angajată în reducerea impulsurilor sale monetare și fiscale, iar alte țări ar putea fi tentate să îi urmeze exemplul. Cu toate acestea, încetarea mecanismelor de asistență într-un mod prematur ar putea fi, de exemplu, declanșatorul unui nou val de insolvențe în rândul companiilor nefinanciare. Comunicarea perspectivelor pe termen lung către sectorul corporativ cu proiecte de infrastructură și politici industriale clar definite ar putea restabili încrederea și elibera excesul de numerar în acest sector.

Economia globală ar putea adopta un nou plan Marshall pentru o redresare ecologică. Pachetul de infrastructură de 2,3 miliarde USD are potențialul de a menține creșterea economiei SUA la aproape + 2% până în 2030 în loc de + 1,4%. Cu toate acestea, riscul de execuție ar putea pune o problemă pentru Fondul de recuperare al UE de 750 miliarde EUR. Aproximativ 40% din excesul de numerar de la gospodării și companii (în prezent, la mai mult de 10% din PIB atât în ​​SUA, cât și în Europa) se va transforma în cheltuieli până la sfârșitul anului, datorită cererii ridicate.

În opinia analistilor, piețele au acum un potențial de creștere limitat. Componenta de risc a randamentelor nominale este mare conform standardelor istorice, iar distribuția rezultatelor potențiale înclină spre dezavantaj în special în SUA, unde există o probabilitate de 14% ca randamentul SUA să termine anul cu peste 2%.

Riscul perceput de inflație, o nouă partajare globală a valorii adăugate, reglementarea și noile politici industriale asertive creează potențialul de instabilitate financiară. Agregatele monetare prezintă fluctuații puternice, deoarece viteza banilor (fluxul de „lichiditate”) este mult mai instabilă, în special pe piețele financiare, decât cantitatea sa (stocul de „lichiditate” generat de QE).

Alte piese extrem de speculative, cum ar fi criptomonedele, au avut succes. Corelația dintre Tesla și Bitcoin a crescut recent. În urma comerțului, sectorul aurului (aurul în sine și minele de aur) este pe drumul cel bun pentru a furniza randamente de două cifre în trimestrul doi, după ce a înregistrat randamente negative în primul trimestru.

Perspective regionale

În SUA, politica fiscală rămâne în fruntea inițiativelor politicii economice pentru restabilirea creșterii și dezvoltarea locurilor de muncă după Covid-19.  Se preconizează că PIB-ul SUA va ajunge la + 6,3% în 2021 și + 4% în 2022 comparativ cu contracția de -3,5% în 2020. Pe fondul unui impuls fiscal mai puternic și, ca urmare a unei creșteri puternice, analistii se așteaptă la o revenire lentă pe piața forței de muncă din SUA care ar trebui să evolueze aproape de + 3,8% de la un an la altul până în 2022.

În China, recuperarea trebuie încă extinsă, ceea ce înseamnă că normalizarea treptată a politicii rămâne scenariul de bază. Analiștii mențin prognozele de creștere a PIB-ului la + 8,2% în 2021 (după + 2,3% în 2020) și + 5,4% în 2022. Recuperarea economiei interne poate fi împărțită în trei straturi. Primul strat de investiții publice bazate pe politici (infrastructură și imobiliare) a stat în spatele revenirii rapide în 2020. 2021 este probabil să se concentreze mai mult pe al doilea strat de investiții, cel al afacerilor private în sectorul de producție. Pentru ca recuperarea internă să fie pe deplin amplă, al treilea strat care trebuie recuperat este consumul privat. Indicatorii pieței muncii sunt încurajatori, rata șomajului fiind la cel mai scăzut nivel din 2019, dar încrederea gospodăriilor nu a revenit încă la normal.

Analiștii preconizează că PIB-ul zonei euro va avea o evoluție pozitivă cu + 4,2% față de 2020 în ​​urmatorii doi ani, cu o revenire la nivelurile dinaintea crizei în primul trimestru al anului 2022. Cu toate acestea, unele state membre, inclusiv Spania și Italia, vor atinge această etapă doar la începutul anilor 2022/23. Al treilea val de infecții a amânat redresarea economică a zonei euro în primul trimestru al anului 2021. Se așteaptă ca zona euro să înregistreze unele dintre cele mai puternice rate trimestriale de expansiune înregistrate până acum. Reducerea bruscă a noilor cazuri de Covid-19 și progresul vaccinării vor diminua restricțiile impuse de Covid-19 rapid (indicele de stringență ar trebui să revină la minimele din trimestrul trei al anului 2020 anul acesta).

În al doilea trimestru al anului 2021, se preconizează o crștere a PIB-ul cu aproape + 2% trimestrial. Reducerea incertitudinii economice va stabili, la rândul său, scena pentru o creștere a ritmului de consum în a doua jumătate a anului (cu economii excesive în valoare de 1,5% din PIB, accelerând recuperarea). Nu în ultimul rând, cererea internă din zona euro va primi un imbold din partea Fondului de redresare al UE de 750 de miliarde EUR. Cererea continuă a exporturilor determinată de revenirea economiei chineze și de creșterea PIB-ului în SUA va continua să stimuleze evoluția PIB-ului în trimestrele următoare pe măsură ce ritmul global de redresare devine mai sincronizat, chiar dacă industriile se vor confrunta cu blocaje persistente pentru restul anului 2021 sub forma unor termene de livrare mai lungi și a lipsei componentelor.

În același timp, factorii de decizie politică vor continua să facă „orice este nevoie” pentru a încuraja redresarea și pentru a susține sprijinul public înainte de alegerile cheie din Germania (septembrie 2021) și Franța (primăvara 2022). Măsurile fiscale emblematice, inclusiv schemele de avans și garanțiile publice, vor fi prelungite până cel puțin în toamna anului 2021, în timp ce BCE va continua să asigure condiții de finanțare favorabile în prima fază a redresării, chiar dacă inflația zonei euro va depăși probabil procentul de 2,5% de la un an la altul în a doua jumatate a anului 2021.

Până în prezent, Asia pare a fi regiunea cea mai puțin influențată de acest pericol. Cu toate acestea, situația sanitară poate modifica acest lucru: pe lângă India, alte țări se confruntă acum cu focare și noi măsuri de restricție. În general, Asia-Pacific va continua să depășească celelalte regiuni ale lumii, deși disparitățile și riscurile negative au crescut în ultimul trimestru. Pe plan extern, mediul înconjurător rămâne favorabil, Taiwanul, Coreea de Sud, Singapore și Vietnam fiind în special bine expuse factorilor de creștere. Drept urmare, performanțele lor economice din primele luni ale anului 2021 au surprins în mare parte în sens pozitiv. Însă, aceștia sunt expuși riscului în trimestrul doi din cauza factorilor negativi și a riscurilor care provin din partea internă: Taiwan, Vietnam, Thailanda și Singapore confruntându-se acum cu infecții în creștere în mijlocul lansărilor relativ lente de vaccinuri.

În regiunea Europei emergente în ansamblu, creșterea anuală a PIB-ului real este prognozată la + 4,6% în 2021 (compensând bine contracția de -2,7% în 2020), urmată de + 3,7% în 2022. Datele despre activitatea economică din 2021 până în prezent au dezvăluit o divergență în performanța economică între economii pe fondul celui de-al treilea val al pandemiei care se produce în momente diferite. Ungaria, România, Bulgaria și Turcia au depășit așteptările din primul trimestru, însă trebuie să observe o moderare în trimestrul doi, deoarece numărul de infecții a atins un nou nivel în aprilie, iar întreruperile lanțului de aprovizionare au diminuat potențialul de creștere.

Odată cu ridicarea restricțiilor se așteaptă ca redresarea regională să fie accelerată în a doua jumătate a anului 2021 prin restabilirea lanțurilor de aprovizionare. Inflația va crește în trimestrul doi din cauza prețurilor energiei, care acum sunt mult mai mari, dar și datorită creșterii salariilor pe fondul unei realocări imperfecte a forței de muncă. Creșterea prețurilor ar trebui să se modereze ulterior datorită unor creșteri prudente ale ratei dobânzii, deși riscurile inflaționiste rămân ridicate în Turcia (din cauza deprecierii valutare), în Ungaria, Polonia și România, care s-au angajat în QE și au cunoscut o creștere puternică a ofertei monetare de atunci. Șomajul va crește în 2021, pe măsură ce unele restricții vor fi eliminate treptat.

„În cazul României, prognozele de creștere a Produsului Intern Brut pentru 2021 au fost în mod repetat revizuite în sus, proiecția de +6.5% de acum câteva luni fiind deja corectată de Comisia Europeana la 7.4% și la 4.9% pentru 2022. Inflația este de asemenea prognozată să crească la peste 3% în acest an, fiind una din cele mai ridicate din Uniunea Europeană, chiar dacă sub nivelul celei din Ungaria sau chiar Poloniei unde ar depăși 4%. Deși au existat și factori interni – precum rezistanța cererii de consum – puseul inflaționist a fost puternic alimentat în prima jumătate a anului de abrupta creștere la nivel global a prețurilor materiilor prime. Ne menținem opinia ca inflația va fi mai degrabă un fenomen temporar, cu o intensitate mai redusă în a doua parte a anului. Adaptarea fluxurilor de aprovizionare cu mărfuri la noile realități ale comerțului mondial în contextul estompării treptate a restricțiilor de mișcare, dar și a măsurilor de suport a economiilor din partea statelor sunt tot atâtea motive pentru o calmare a impulsului inflaționist. Nu în ultimul rand, recentele neînțelegeri care au reapărut între țări importante din cadrul cartelului petrolului (OPEC) ar putea semnala începutul sfârșitului cooperării din timpul pandemiei între țările participante – cooperare care a culminat cu o creștere a prețului petrolului  cu până la 50% de la începutul anului și cu o propagare asupra majorității materiilor prime. Revenind la nivel local, indicatori macroeconomici cel puțin la fel de importanți de urmărit în perioada următoare prin persistența lor vor fi deficitul de cont curent (de așteptat să se mărească pe măsură ce revenirea economica se transpune și în importuri mai mari vs. exporturi), dar și deficitul bugetar, respectiv datoria publică – ca procent în PIB. Deficitul bugetar va fi destul de greu de adus în 2021 sub nivelul de 8% în condițiile politicii fiscale și a cheltuielilor publice relativ neschimbate. De asemenea, finanțarea unor deficite fiscale lărgite din perioada pandemică este probabil să conducă datoria publică spre nivelul de 60% în 2022 față de 35% în 2019”, a declarat Mihai Chipirliu (foto), CFA, Risk Director Euler Hermes Romania.

În Africa, al doilea val al pandemiei a fost mai sever, majoritatea guvernelor confruntându-se cu obstacole însemnate. Datorită constrângerilor de aprovizionare nu se așteaptă ca majoritatea țărilor să atingă imunitatea înainte de 2023. Inflația revine, de asemenea, la cifre duble (Angola, Etiopia, Nigeria, Zambia, Ghana) sub impactul creșterii prețurilor la energie și alimente. Într-un context de criză sanitară prelungită și spațiu limitat pentru stimulente fiscale, se așteaptă ca regiunea să aibă o redresare economică lentă. Decalajul de finanțare al Africii la orizont din 2023 este estimat la 300 miliarde USD.

Se estimează că regiunea Orientului Mijlociu, în ansamblu, va experimenta o redresare lentă, cu o creștere reală a PIB-ului prognozată la + 2,8% în 2021 și + 3% în 2022, ajungând astfel la nivelul PIB-ului anterior crizei doar la sfârșitul anului viitor. Activitatea economică a rămas moderată până în 2021, pe fondul celui de-al doilea sau al treilea val de infecții cu Covid-19 în multe țări, cu măsuri restrictive adecvate.

Previzionarea riscurilor comerciale și de neplată de astăzi înseamnă protejarea trezoreriei de mâine.


Euler Hermes este liderul mondial în domeniul soluțiilor de asigurare a creditelor și un specialist recunoscut în domeniile acoperirii și asigurării creditelor. Cu o experiență de peste 100 de ani, Euler Hermes oferă o gamă completă de servicii de gestionare a creanțelor clienților. Rețeaua sa internațională de supraveghere permite analizarea stabilității financiare a IMM-urilor și a marilor grupuri active pe piețe reprezentând 92% din PIB-ul mondial. Societatea cu sediul social la Paris este prezentă în peste 50 de țări având peste 5800 de angajați. Membră a Grupului Allianz, Euler Hermes a obținut ratingul AA din partea Standard & Poor’s. Societatea a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 2,9 miliarde de euro în 2019 și garanta tranzacții comerciale în valoare de 950 miliarde de euro în întreaga lume la final de 2019.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov dețin în acest moment 234 locuri de muncăvacante, înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov. După cerințele de studii, locurile sunt distribuite astfel: 14 –  pentru persoane cu studii superioare, 59 – pentru studii medii, 84 – pentru muncitori calificaţi, 77 – pentru muncitori necalificaţi.

Profesiile, meseriile, ocupaţiile pentru care există ofertă sunt: arhitect clădiri, arhivar, manager relații cu clienții băncii/societate de leasing, funcționar informații clienți, bucătar, ofițer confoanalist, ajutor de bucătar, analist credite, operator mase plastice, agent de vânzări, gestionar depozit, casier, mecanic auto, șofer de autoturisme și camionete, sudor, stivuitorist, muncitor necalificat în industria confecțiilor, portar, lucrător pentru salubrizare etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105,pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/ sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Bibliotecă mobilă pentru sate fără bibliotecă funcțională

0

BookTruck se intitulează proiectul derulat de Asociația Zi de Bine împreună cu Asociația Culturală Cărțile pe Față, prin care o dubă obișnuită transformată radical într-o bibliotecă mobilă va împrumuta gratuit cărți în sate din județul Cluj. Beneficiare vor fi peste 20 de comunități. La dispoziția lor se vor afla 1000 de cărți, gestionate cu un soft special de bibliotecă. Duba-bibliotecă va sta câte o zi în fiecare sat și va reveni lunar. Bugetul necesar pentru implementarea proiectului este de 30.000 euro și este asigurat de partenerii strategici ai Asociației Zi de Bine, Lidl România, Grupul EON România și UniCredit Bank.

Demersul are și un caracter social și educațional, pentru că pe lângă a împrumuta cărți, copiii și tinerii vor putea participa la diverse ateliere, lecturi și activități interactive, și în plus, vor afla ce înseamnă o bibliotecă vie (human library). Mai exact, persoane care activează în diverse domenii profesionale vor fi invitate să le povestească tinerilor ce înseamnă să fii medic, IT-ist, mecanic, arhitect sau actor.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine: „BookTruck este un proiect menit să îi ajute pe tineri să crească, să îndrăznească să viseze și să se dezvolte prin intermediul lecturii. Astfel de experiențe le oferă tinerilor noi perspective asupra vieții și îi poate ajuta să își transforme visurile în realitate”.

Victor Miron, Fondatorul Asociației Culturale Cărțile pe Față: „Doar în județul Cluj sunt peste 300 de sate, dintre care foarte puține au și o bibliotecă publică funcțională. Dorința noastră este ca pe termen mediu și lung să ajutăm la crearea unor biblioteci permanente la sat, atât pentru copii, cât și pentru adulți. O astfel de bibliotecă mobilă poate fi sămânța care să arate că lectura este și o formă de grădinărit, una prin care, rând cu rând, ne cultivăm pe noi”.

Inițiatorii proiectului subliniază că „cei care vor să contribuie pentru ca BookTruck să aibă un fond de carte și mai generos o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 sau își pot dona ziua de naștere. Mai multe metode prin care se poate susține această cauza pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza”.

Asociația Zi de Bine reamintește că scopul ei „este acela de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”.

Bosch a demarat înscrierile pentru noul an școlar în sistemul de învăţământ dual

0

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a demarat înscrierile pentru noul an școlar în sistemul de învăţământ dual, un program dedicat tinerilor ce își doresc o meserie cu profil tehnic în domeniile: electronică, electromecanică, electrică şi mecanică. Pentru anul școlar 2021 – 2022, compania are disponibile aproximativ 110 locuri în programul Școală Duală în cele două fabrici ale sale din Cluj și Blaj.

Sistemul de învățământ dual se adresează absolvenților de clasa a VIII-a și se întinde pe o durată de trei ani. Elevii beneficiază de o pregătire practică solidă în cadrul unităților de producție Bosch și, în același timp, de o pregătire teoretică, organizată la o unitate de învățământ de stat. Grupul Bosch în România este un partener de încredere al școlilor locale în cadrul proiectului educațional în sistem dual din 2013, dezvoltând parteneriate de succes cu licee din Cluj-Napoca – Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu”, Liceul Teologic Reformat, Colegiul Tehnic de Comunicații „Augustin Maior”, Colegiul Tehnic Energetic – și din Blaj – Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu”. De la deschiderea programului, în 2013, aproximativ 500 de elevi au beneficiat de pregătire pentru specializările de tehnicieni în electromecanică și electronică în cadrul unităților de producție Bosch din România.

Bosch pregătește elevii pentru o carieră de succes 

Sistemul educaţional dual reprezintă o sursă fiabilă de tehnicieni adaptaţi cerinţelor unei unităţi de producţie moderne şi echipamentelor cu tehnologie de ultimă oră. Programul permite elevilor punerea în aplicare a cunoştinţelor teoretice acumulate în cadrul şcolii.

„Învățământul profesional dual este modul ideal prin care elevii își însușesc cunoștințele teoretice, își dezvoltă abilitățile practice și intră în contact direct cu mediul real de lucru din companie. Acest parcurs îi ajută să dobândească competențe profesionale, o mentalitate axată pe calitate în muncă și atenție la detalii”, a declarat Andrei Mercea, coordonatorul Școlii Duale de la fabrica Bosch din Cluj.

„Educația în sistem dual este noua tendință de formare a unui om de succes. Elevii învață aplicat pe tehnologia curentă, alături de tutori specialiști dedicați, iar la finalul programului au multiple avantaje, cum ar fi faptul că dețin o calificare recunoscută la nivel european și au acces rapid la oportunităţi de dezvoltare în cadrul companiei”, a declarat Alina Cotoară, coordonatorul Școlii Duale în cadrul fabricii Bosch din Blaj.

Elevii înscriși în program au acces la centre de training moderne, dotate cu aparatură de ultima oră. Fabrica Bosch din Cluj a deschis în 2017 un Centru de Training dedicat în special pregătirii elevilor în sistemul educaţional dual. De asemenea, compania a inaugurat la Blaj, în 2020, un centru de dezvoltare prevăzut cu ateliere de mecanică, electronică şi pneumatică. Pe lângă cunoştinţele teoretice şi practice, Bosch susţine programul prin oferirea unor beneficii care ajută elevii să se integreze rapid. Printre acestea se numără masa asigurată la cantina modernă din incinta fabricii, echipamentul de lucru şi sculele necesare, instructori dedicați și profesioniști, transport gratuit, acces la servicii medicale şi o bursă lunară. În plus, elevii din program vor avea prioritate la angajare în cadrul companiei după absolvire.

Blaj,centru

Şcoala Duală Bosch: oportunitate de dezvoltare în carieră

Pentru elevii înscrişi în program, este importantă oportunitatea de dezvoltare profesională oferită, care le completează formarea teoretică obţinută în şcoală. Patrick, absolvent al Liceului Teologic Reformat din Cluj-Napoca, și-a început cariera în cadrul fabricii Bosch din Cluj ca operator, după finalizarea programului Școală Duală, ulterior avansând pe un post de tehnician de mentenanță preventivă.

„Trainerii au fost exact cum ar trebui să fie orice profesor – deschiși, prietenoși, înțelegători și, în același timp, profesioniști. Am realizat că nu este vorba despre note, ci despre a învăța lucruri practice și utile”. Norbert, absolvent al Liceului Tehnologic „Timotei Cipariu” din Blaj, specializarea mecanic în instalaţii industriale, apreciază orientarea în carieră pe care a obținut-o astfel.

„Programul de scoală duală pe care l-am absolvit m-a ajutat să înțeleg mai bine ce mi-ar plăcea să fac pe viitor. Am reușit să acumulez foarte multe informații despre mecanică, utilaje, mașini, dar și despre fabrica în sine. Îmi place că am putut să înțeleg și să aplic cunoștințele teoretice într-un mediu real.” 

Înscrierea se face la sediul şcolilor, prima sesiune de înscriere se desfășoară între 5 iulie și 14 iulie 2021, iar a doua sesiune între 30 iulie și 3 august 2021. Mai multe informații despre program și despre modalitatea de înscriere pot fi consultate pe https://www.bosch.ro/cariere/porniti-cariera-dumneavoastra/elevi/.

Condiționalitatea privind statul de drept: PE dorește ca investigațiile să fie lansate fără întârziere

0

Regulamentul privind condiționalitatea bugetară nu necesită nicio clarificare suplimentară, iar încălcările statului de drept trebuie abordate cât mai curând posibil.

Într-o rezoluție adoptată joi cu 529 voturi pentru, 150 împotrivă și 14 abțineri, eurodeputații regretă faptul că Comisia a decis să respecte concluziile fără caracter obligatoriu ale Consiliului European din decembrie 2020 și să amâne aplicarea Regulamentului privind condiționalitatea bugetară prin elaborarea unor orientări de aplicare.

Orientările nu ar trebui să restricționeze legislația

Deputații subliniază că orientările nu pot modifica, extinde sau restrânge textul regulamentului privind condiționalitatea bugetară. Pentru a aduce orice valoare adăugată, acestea trebuie să clarifice modul în care dispozițiile legislative vor fi aplicate în practică, subliniind procedura și metodologia, evitând în același timp definiții exhaustive ale conceptelor abstracte cuprinse în regulament.

De asemenea, aceștia solicită Comisiei să stabilească un „sistem clar, precis și ușor de utilizat” pentru depunerea plângerilor în temeiul regulamentului.

Încălcările statului de drept trebuie abordate fără întârziere

Eurodeputații solicită Comisiei să investigheze rapid orice posibile încălcări ale principiilor statului de drept „care afectează sau riscă să afecteze grav buna gestiune financiară a bugetului Uniunii”, subliniind că „situația din unele state membre justifică deja o acțiune imediată”.

Comisia ar trebui să raporteze Parlamentului cu privire la primele cazuri investigate cât mai curând posibil.

Parlamentul ar putea introduce acțiuni în justiție împotriva Comisiei

Eurodeputații critică Comisia pentru faptul că nu a respectat termenul de 1 iunie 2021 stabilit de Parlament pentru a aplica regulamentul și a adopta orientările. Aceștia salută scrisoarea din 23 iunie a Președintelui Parlamentului în care se afirmă că, în cazul în care Comisia nu acționează, PE va lua măsuri în fața Curții de Justiție și adaugă că Parlamentul trebuie să continue pregătirile necesare în temeiul articolul 265 din TFUE împotriva Comisiei pentru „lipsa de acțiune”.

„Oamenii sunt îngrijorați cu privire la libertățile lor, minoritățile sunt suprimate, presa liberă este închisă sau cumpărată de oligarhi guvernamentali, sistemele judiciare sunt politizate de părți, iar judecătorii independenți sunt înlocuiți de loialiști de partid. Toate acestea se realizează cu bani europeni și nu ar trebui să aibă loc în Europa în 2021”, a declarat coraportorul Petri Sarvamaa (PPE, Finlanda) în dezbaterea dinaintea votului. „Prin urmare, Parlamentul a lansat procedura juridică pentru ca, începând din toamnă, Comisia să aplice Regulamentul privind condiționalitatea statului de drept”, a adăugat acesta.

„Din nou, vorbim despre mecanismul de condiționalitate privind statul de drept. Dar când vom vedea, în cele din urmă, câteva măsuri? Mecanismul a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar nu a fost pus în aplicare”, a declarat coraportoarea Eider Gardiazabal Rubial (S&D, Spania) în dezbatere înaintea votului. „Încă de la început, am fost foarte clari că aceste orientări nu erau necesare. Am convenit asupra unui regulament și ne așteptăm ca acesta să fie în sfârșit aplicat.”

Urmăriți înregistrarea dezbaterii aici.


Regulamentul referitor la condiționalitatea privind statul de drept este singurul act legislativ al UE care leagă respectarea statului de drept de accesul la fondurile UE. Acesta a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2021. Cu toate acestea, nu au fost propuse măsuri în temeiul noilor norme. Consiliul European a solicitat Comisiei să amâne aplicarea acestora, astfel încât statele membre să o poată contesta în fața Curții de Justiție a UE (Polonia și Ungaria au făcut acest lucru la 11 martie 2021) și până când Comisia va elabora orientări specifice privind aplicarea.

Într-o rezoluție adoptată în martie 2021, Parlamentul a afirmat că aplicarea noului regulament nu poate face obiectul unor orientări.

Forumul Național de Redresare. Cum redresăm România

România are nevoie de schimbarea paradigmei de dezvoltare economică și socială. Nu putem avea o Românie dezvoltată fără o Românie educată și nu ne mai putem baza exclusiv pe accelerarea consumului pentru a ne reveni din criză. De data aceasta paradigma trebuie schimbată, iar unul dintre cuvintele-cheie trebuie să fie: investiții.

România are în față o oportunitate majoră, dar și o provocare imensă totodată: fondurile de aproape 30 de miliarde de euro care trebuie absorbite într-un timp foarte scurt, până în 2026, în cel mai eficient mod, astfel încât să avem un model de creștere economică sustenabilă, cuplat la tendințele europene și globale.

Educație, remodelarea forței de muncă, digitalizare, tranziție verde – iată doar câteva dintre prioritățile care trebuie să așeze la aceeași masă toți actorii din mediul public, privat, ONG-uri, europarlamentari etc. Acestea au fost unele dintre principalele concluzii ale Forumului Național de Redresare, eveniment organizat de România Durabilă și EM360 Group, care a adus în dezbatere oportunitatea pe care Romania o are prin Mecanismul de redresare și reziliență.



Cosmin Marinescu, Consilier Prezidențial, Administrația Prezidențială

„Majoritatea economiilor UE vor reveni până la final de an la nivelul PIB-ului de dinaintea pandemiei, iar România e în topul țărilor cu cea mai rapidă revenire economică. Totuși, este foarte important cum creștem, ce model de dezvoltare alegem”, a atras atenția Cosmin Marinescu, Consilier Prezidențial, Administrația Prezidențială.





Dragoș Pîslaru, Membru al Parlamentului European

„Un ingredient-cheie pentru cheltuirea cu succes a fondurilor europene uriașe de care vom dispune în perioada următoare este voința politică de a înțelege că trebuie să ne mobilizăm într-un mod fără precedent. „Discutăm de o ocazie istorică pentru România de a-și redefini modelul economic și social”, a declarat Dragoș Pîslaru, Membru al Parlamentului European, în cadrul Forumului Național de Redresare, eveniment organizat de România Durabilă și EM360 Group.





Radu Oprea, Senator, purtător de cuvânt al PSD

„Redresare înseamnă reforme și ar trebui ca acestea să fie acceptate de societate, dacă ne dorim să aibă efectele dorite. Așadar, e nevoie de dialog cu toate părțile interesate, pentru identificarea soluțiilor ca redresarea economică să se reflecte în creșterea calității vieții cetățenilor”, a declarat Radu Oprea, senator, purtător de cuvânt al PSD.





Florin Jianu, Președinte CNIPMMR

Exodul forței de muncă este o problemă națională majoră care tinde să se acutizeze în condițiile în care alte state europene implementează deja programe de susținere a întreprinderilor locale, afectate de criza Covid, semnalează Florin Jianu, Președinte CNIPMMR. El a dat ca exemplu Germania, care s-a asigurat că și IMM-urile vor avea acces la contractele mari acordate prin PNRR, impunând obligația ca 30% din valoarea fiecărui contract să ajungă la IMM-uri. „Mi-aș dori să avem și noi în PNRR această prevedere și să avem mai mult curaj în susținerea IMM-urilor”, a punctat acesta.





Radu Căprău, VP Concordia

„Pentru implementarea cu succes a Planului Național de Redresare și Reziliență, prin care România va avea acces la fonduri de până la 30 miliarde de euro până în 2026, e nevoie de un efort comun al tuturor actorilor și de implicarea mediului privat. De asemenea, e absolut necesar un mecanism transparent, dar și accesul nediscriminatoriu la fondurile disponibile și de sprijinirea proiectelor pe criterii competitive”, a declarat Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom și vicepreședinte al Federației Patronale Concordia.





Cristina Chiriac, Președinte CONAF

„Ce resursă mai importantă am putea dezvolta în următorii 20 de ani în afara de om? Nucleul central ar trebui să fie educația, pentru că de acolo pleacă toate problemele noastre, iar învățământul tehnic și dual trebuie să capete adevărata relevanță în spectrul vocațional”, atrage atenția Cristina Chiriac, Președinte CONAF.




Constantin Rudnițchi, Director Executiv CLCC

„De foarte multe ori, România face strategii care rămân în sertare. Vedem falii tot mai mari în societate, dar acestea se pot aplatiza prin investiții, iar fondurile europene uriașe de care vom dispune oferă această oportunitate”, a declarat, în cadrul Forumului Național de Redresare, Constantin Rudnițchi, Director Executiv al Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării.




Elisabeta Moraru, CEO Google România

„Digitalul a făcut diferența pentru foarte multe companii europene, în perioada de pandemie. Unele dintre cele care nu au utilizat instrumentele digitale au fost nevoite să-și închidă porțile, față de cele digitalizate, care și-au crescut semnificativ vânzările. De aceea, educarea înspre competențe digitale este primordială pentru companiile locale, mai ales pentru IMM-uri”, recomandă Elisabeta Moraru, CEO Google România.





Radu Hanga, Președinte BVB

„Piața de capital trece printr-o efervescență nemaiîntâlnită în ultimii 20 de ani, iar în foarte scurt timp, la BVB va fi lansat un indice pentru companiile mai mici și care fac pentru prima dată pasul pe piața de capital”. Aceasta este vestea bună pe care a dat-o Radu Hanga, președintele BVB, în cadrul Forumului Național de Redresare, eveniment organizat de România Durabilă și EM360 Group.




Daniel Apostol, Fondator România Durabilă

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) ar trebui să se concentreze mai mult pe necesitățile viitorului și mai puțin pe „plombarea” lipsurilor din trecut. „Nu ar trebui să ne fie frică să ne propunem obiective mari, dar și realizabile într-un interval de timp rezonabil”, a declarat Daniel Apostol, fondator România Durabilă, organizator al Forumului Național de Redresare alături de EM360 Group.




Sebastian Burduja, deputat

„Avem acces la cea mai mare oportunitate de dezvoltare pe care România a avut-o în postcomunism. Avem de absorbit 30 miliarde de euro și vom reuși doar dacă ne mobilizăm exemplar, iar pentru a avea succes trebuie să îndeplinim trei condiții”, a sublinat Sebastian Burduja, vicepreședinte al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci, Camera Deputaților. Care sunt acestea:




Christian Egenhofer, Associate Senior Research Fellow, CEPS

„Eficiența energetică în clădiri, care are o perioadă de recuperare a investiției de 5-10 ani, infrastructura digitală, rețeaua de electricitate, importantă pentru tranziția energetică, soluțiile de stocare pentru hidrogen – iată doar câteva arii de investiții «no regret» pentru recuperarea economică”, spune Christian Egenhofer, Associate Senior Research Fellow, CEPS.

Forumul Național de Redresare a fost susținut de Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) în calitate de partener strategic și CLCC, partener. Parteneri Instituționali: ASPES și Romeficiența. Partener de monitorizare media: Klarmedia. Parteneri media: Economistul, Club Economic, Money.ro, Financial Intelligence, The Diplomat, Agerpres, G4Media, Profit, News Energy.

Ce produse naturiste folosesc românii vara

0

Produsele pentru slăbit, pentru varice și cele anticelulitice sunt cele mai cumpărate produse naturiste pe durata sezonului estival, arată o analiză a producătorului Faunus Plant, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de remedii naturiste. Produsul vedetă este Pachetul pentru Slăbire cu ceai și tinctură Siluetus, iar valoarea unei comenzi plasate în această perioadă de clienții finali pe FaunusPlant.ro este de 145 de lei.

Alături de produsele pentru slăbit și cele pentru varice, sunt achiziționate mai des în sezonul estival și cremele pentru piele și arsuri solare sau mușcături de insecte, cum ar fi cea de Gălbenele și Propolis.

”În prima parte a anului, comenzile magazinului online s-au majorat cu 7%. Per ansamblu, primul semestru din 2021 a adus rezultate pozitive și un avans al vânzărilor de 17%. Românii acordă o atenție crescută produselor și remediilor naturiste și sunt tot mai preocupați de un stil de viață sănătos. Dezvoltarea pieței locale de health&wellness se înscrie în trendul ascendent internațional, în contextul în care piața globală de profil își continuă creșterea, studiile internaționale arătând că a depășit 4.000 de miliarde de euro. Dacă ne referim strict la piața globală de suplimente alimentare, în care intră toate produsele noastre pentru uz intern (ceaiuri, siropuri, tincturi), ea va atinge în acest an circa 171 miliarde de euro”, declară Flaviu Matei, director general Faunus Plant.

Compania românească antreprenorială Faunus Plant are în portofoliu peste 100 de produse (ceaiuri, tincturi, unguente, siropuri etc), fabricate exclusiv din plante, care sunt comercializate în magazinul online propriu, dar și distribuite către 1.100 de parteneri cu magazine fizice în țară. Faunus Plant este o afacere de familie, fondată de familia Matei la începutul anilor 1990.

Cei mai mulți clienți finali care fac achiziții de produse de calitate, la prețuri accesibile, sunt din marile orașe: București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași. Cu sediul în județul Bihor, Faunus Plant livrează remedii și produse naturiste în toată țara, în 24 de ore de la confirmarea comenzii.

De la începutul anului, Faunus Plant a introdus în ofertă mai multe pachete (kit-uri) de produse, cum ar fi “Pachetul Cicatrizant” și ”Pachetul Varice”.

”Încercăm să venim mereu în fața clienților finali cu produse noi, de cea mai bună calitate, cu rețete îmbunătățite periodic la produsele existente și cu diverse pachete de produse concepute atât pentru prevenția cât și pentru tratarea unor probleme de sănătate. Prin achiziția acestor pachete de produse, clientul beneficiază de un mix de produse complementare atent selectate care, folosite împreună, oferă cele mai bune rezultate, precum și de un preț mai avantajos față de achiziția separată a produselor. Totodată, ne mândrim cu un mix de calitate și preț care fac ca produsele noastre să ajungă în casele multor români,  atât din țară cât și de peste hotare”, declară Flaviu Matei.

Remediile naturiste cu tradiție din plante medicinale și aromatice produse de Faunus Plant sunt certificate internațional și sunt utilizate pentru tratarea celor mai frecvente afecțiuni.

Memorandum de Înțelegere între Curtea de Conturi a României și Ambasada Regatului Danemarcei în România

0

Președintele Curții de Conturi a României, Mihai Busuioc, și Excelența Sa Søren Jensen, ambasadorul Regatului Danemarcei în România, au semnat miercuri, la București, un Memorandum de Înțelegere privind identificarea soluțiilor digitale care să acopere nevoile specifice ale instituției supreme de audit în desfășurarea activității de audit public extern.

Potrivit Memorandumului, Ambasada Regatului Danemarcei în România va facilita contactul cu experți danezi cu experiență dovedită în transformarea digitală care vor oferi consultanță Curții de Conturi în procesul de digitalizare a serviciilor publice din România.

Am avut discuții cu mai multe instituții publice din România privind necesitatea accelerării procesului de digitalizare, iar faptul că primul proiect de acest gen este cu instituția dumneavoastră ne face să fim încrezători că vor urma și alte inițiative asemănătoare. Ne bucură că o instituție cu prestigiul Curții de Conturi a României este un deschizător de drumuri în procesul de digitalizare în România.” (Excelența Sa Søren Jensen, ambasadorul Regatului Danemarcei în România)

Semnarea acestui Memorandum reprezintă încă o etapă în procesul de modernizare a instituției pe care mi l-am asumat, alături de colegii mei, încă de la începutul mandatului. Digitalizarea instituțiilor reprezintă o reală provocare a prezentului și mă bucur că acest parteneriat, alături de alte inițiative pe care le avem în derulare, oferă Curții de Conturi oportunitatea de a prelua exemple de bune practici de la Danemarca, o țară care a făcut pași importanți în acest domeniu.” (Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi a României)

Auditorii Curții și specialiștii din domeniu vor lucra împreună la elaborarea unei strategii privind utilizarea datelor (Data Strategy), care să ghideze activitatea de culegere și valorificare a datelor, precum și la crearea sistemelor informatice necesare.

De asemenea, vor fi organizate grupuri de lucru pentru a stabili premisele construirii unei platforme de comunicare a datelor cu entitățile auditate. Platforma va permite schimbul de date în format electronic, precum și asistarea entităților pentru a răspunde mai ușor solicitărilor Curții.

Pe pagina de internet a Curții de Conturi, www.curteadeconturi.ro, la rubrica Media, puteți vizualiza galeria foto realizată cu ocazia acestui eveniment.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Supraveghere

Aprobarea cererii de retragere a autorizației de funcționare a companiei de brokeraj Asiwest Broker de Asigurare S.R.L., precum și radierea acesteia din Secțiunea I a Registrului intermediarilor principali.      

  • Autorizare

Autorizarea domnului Adrian Simionescu în calitate de membru al Consiliului de Administrație al SAI Muntenia Invest S.A., ca urmare a reînnoirii mandatului;

Autorizarea domnului Tanciu Adrian în calitate de Director al SSIF Voltinvest S.A.;

Autorizarea doamnei Maria Ruxandra Adeline Mihăilă în calitate de persoană care conduce structura de control intern din cadrul BCR Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Aprobarea solicitării S.I.F. Transilvania S.A. de autorizare în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat Investitorilor de Retail (FIAIR) de tip închis, diversificat și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F. în această calitate;

Aprobarea solicitării SAI Muntenia Invest S.A. de autorizare a SIF Muntenia S.A. în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat Investitorilor de Retail (FIAIR) de tip închis, diversificat și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F. în această calitate;

Aprobarea modificării structurii asociaților Global Risk Services-Insurance Broker S.R.L. și a modificării prevederilor Actului constitutiv al societății.

Sondaj Genesis Property: Mai mult de 65% dintre angajații români consideră că biroul lor este doar parțial sigur pentru sănătate, în contextul pandemiei

0

Peste 65% dintre angajații români consideră că biroul lor este doar parțial sigur pentru sănătate, iar 17,1% spun că este prea puțin sau chiar deloc sigur în contextul pandemiei, arată un sondaj inițiat de Genesis Property în rândul a 1.208 de angajați din toată țara în luna iunie. Numai 17,5% cred că sediul companiei pentru care lucrează este foarte sigur pentru sănătate. În acest context, angajații vor mai multe măsuri sanitare astfel încât clădirea unde lucrează să devină „sănătoasă” în perspectiva revenirii ample la birou. 

Lucrul într-un mediu neadecvat pentru sănătate nu numai că prezintă riscuri din perspectiva răspândirii virusurilor și bacteriilor, dar influențează și modul în care angajații își desfășoară activitatea, precum și percepția despre biroul lor. De la debutul pandemiei, angajații care au lucrat într-un birou „nesănătos” spun că s-au confruntat uneori cu o reducere a capacității de concentrare (65,7%), au avut randament mai scăzut (61,8%) și au resimțit inclusiv simptome precum dureri de cap (57,9%) sau somnolență (45,8%). 

Pentru aproape trei sferturi dintre respondenții la sondajul Genesis Property, o clădire sănătoasă protejează sănătatea oamenilor prin măsuri sanitare complexe, iar peste două treimi consideră că sănătatea unei clădiri ține în primul rând de sistemele de filtrare a aerului și apei. 

Stefan Tudos, Genesis Property

„Covid-19 a schimbat nu doar modul în care angajații își percep biroul, ci și preocuparea lor privind sănătatea clădirii unde lucrează. Ei sunt acum mult mai atenți la măsurile sanitare din clădire, iar faptul că doar 17,5% își văd biroul ca fiind foarte sigur ne arată că mai sunt multe de făcut pentru creșterea imunității spațiilor interioare în care ne petrecem cea mai mare parte a timpului. Cei mai mulți dintre ei consideră esențiale dotări precum sisteme performante de filtrare a aerului și apei. Aceste sisteme fac parte dintr-un set complex de 135 de măsuri prevăzute de IMMUNE Building Standard™ pentru clădiri sănătoase”, spune Ștefan Tudos, vicepreședinte în cadrul Genesis Property, responsabil de administrarea portofoliului de clienți. 

Principalele elemente pentru sănătatea unei clădiri sunt ventilația și calitatea aerului (84,9%), lumina naturală (80,1%), nivelul de temperatură (65,3%), nivelul de zgomot (63,7%) și cantitatea de praf din aer și de pe suprafețe (60,7%). Majoritatea angajaților consideră că e nevoie de mai multe măsuri de siguranță și protecție ca să se simtă în siguranță în clădirea unde lucrează, precum protocoale de reacție rapidă și eficientă la situații de urgență (75,31%), instalarea unui sistem de filtrare a apei și aerului pentru a limita răspândirea virusurilor și bacteriilor (76,69%) și un certificat care să ateste rezistența clădirii la amenințări pentru sănătate (48,7%)

135 de măsuri pentru clădiri sănătoase 

În aprilie 2020, Genesis Property a inițiat standardul IMMUNE™, un set coerent de măsuri standardizate și susținute științific, conceput și dezvoltat pentru a evalua și a certifica sănătatea spațiului fizic în mediul construit. IMMUNE Building Standard™ se bazează pe o investiție practică în Healthy by Design System (HbDS), format dintr-o rețea de dispozitive și tehnologii, echipamente specializate, personal dedicat și facilități noi, care promovează implementarea de reguli operaționale și de sănătate în spațiile interioare ale clădirii unde oamenii interacționează.

Standardul propune 135 de măsuri coerente prin care orice proprietar de clădiri de birouri sau angajator poate monitoriza și ajusta starea de sănătate a clădirii la un nivel sustenabil, oferind ocupanților o experiență sănătoasă. În prezent există mai multe clădiri de birouri și industriale din lume care au implementat măsuri prevăzute de standard și au obținut certificarea pentru „clădiri sănătoase”, iar clădirea H3 din complexul de birouri West Gate Business District este prima din lume care a atins cel mai înalt nivel de certificare IMMUNE™.