Computerele auto Bosch, o piața de 20 miliarde euro

0

Piața computerelor auto create de Bosch, lider în domeniul sistemelor electronice, a atins valoarea de 20 de miliarde de euro. Până în 2030, se estimează o creștere anuală cu câte 15%. Pentru aceasta, în ianuarie 2021 își începe activitatea noua divizie pentru soluții informatice integrate, cu 17.000 de angajați. Bosch anunță că divizia „reunește ingineria hardware și software pentru computere auto, senzori și unități de comandă pentru toate domeniile auto, capacitățile din domeniul ingineriei software, electrice și electronice din domeniile sistemelor de asistență pentru șofer și conducerii automatizate, sistemului multimedia auto, sistemului de propulsie și echipamentelor electronice ale caroseriei”.

Preluând funcția de președinte al noii divizii, dr. Mathias Pillin previzionează: „Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe din domeniile individuale ale autovehiculelor. Designul nostru modular pentru computerele auto și portofoliul nostru vast înseamnă că Bosch poate satisface toate nevoile producătorilor auto”.

Actualmente, computerele auto Bosch controlează funcții precum sistemele de asistență pentru șofer și mișcările de deplasare ale autovehiculelor produse. Vor urma computerele centrale pentru funcțiile cabinei și echipamentele electronice ale caroseriei. a declarat din ianuarie 2021.

Harald Kroeger, membru al Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH, subliniază: „Computerele auto reprezintă un potențial imens pentru Bosch. Chiar și acum, computerele noastre de înaltă performanță reprezintă garanția că producătorii auto ne consideră unul dintre partenerii lor principali în materie de inginerie și tehnologie. Computerele auto sunt esențiale pentru reducerea semnificativă a complexității sistemelor electronice și pentru a le face cât mai sigure posibil”.

Bosch accentuează că „pune la dispoziție computere auto sub forma unui kit scalabil, care conține sistemul electronic potrivit, inclusiv hardware și software, pentru toate cerințele și condițiile. Obiectivul final este reprezentat de o arhitectură de programe software și sisteme pentru întregul autovehicul, în care toate computerele centrale, senzorii și unitățile de comandă sunt perfect compatibile. Pentru producătorii auto, avantajul unui astfel de design modular este că le oferă o flexibilitate suplimentară când dezvoltă computere pentru diferite modele de autovehicule. Dacă, de exemplu, a fost definită o arhitectură fundamentală pentru hardware și software, computerul poate fi proiectat pe aceste linii, în conformitate cu dorințele clientului. În cazul unui autovehicul premium, funcțiile suplimentare pot fi furnizate prin adăugarea de module software suplimentare sau cipuri speciale pe plăcile de circuite imprimate. În cazul unui model compact, structura computerului poate fi modificată astfel încât să asigure controlul central asupra funcțiilor de bază relevante pentru siguranță”.

Pe piaţa din România, Grupul Bosch este prezent „de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării”.

Grupul Bosch se definește ca „lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează Tehnică pentru o viaţă. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software. Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea Atelier de mecanică fină și inginerie electrică. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH”.

CEC Bank și SelfPay, sprijin în efectuarea plaților de către cetățeni străini

0

Pe bază de parteneriat, 1.010 unități CEC Bank și peste 5.500 de stații de plată SelfPay permit de acum plata pașapoartelor, permiselor de ședere temporară și a documentelor de călătorie de către cetățenii străini. Inițiatorii dau asigurări că noua facilitate „permite efectuarea de plăți în deplină siguranță pentru cetățeni, permițându-le să evite aglomerația și contactul cu alte persoane. Tot ce trebuie să facă o persoană care dorește să achite taxe și tarife  este să meargă la cea mai apropiată Stație de Plata SelfPay, să-și introducă datele necesare, plata fiind imediat înregistrată”. Stațiile de Plată SelfPay se află fi în rețelele de retail Profi, Carrefour, Kaufland, Mega Image, în centre comerciale, benzinării, magazine de proximitate, în intervale orare de până la 24/7.

Adrian Badea, CEO al SelfPay, subliniază: „Participăm ȋn continuare la procesele de digitalizare ale organizațiilor precum și ale autorităților publice centrale sau locale, diversificând în același timp și portofoliul de servicii la care clienţii noștri au acces. În special în această perioada dificilă, rețeaua noastră, cu cele peste 5.500 de Stații de Plată, reprezintă o modalitate de plată rapidă, sigură și la îndemâna oricui, care permite utilizatorilor să rămână în siguranță, limitând interacțiunea cu alte persoane în procesul de efectuare a plăților”.

SelfPay deține cea mai mare rețea de stații de plată de tip self-service din România: mai mult de 5.500, cu peste 170 de servicii disponibile.

CEC Bank este recomandată ca „instituția financiară cu cea mai lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de peste 36 miliarde lei, la sfârșitul primului semestru din 2020. CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC)”.

ASF: Pandemia ține în șah revenirea economică

0

Relansarea economică globală ar putea fi și mai fragilă dacă se materializează o serie de riscuri, care ar putea exacerba pierderile de venituri și creșterea sărăciei, se arată în cel mai recent Raport de tendințe și riscuri pe piețele financiare elaborat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Printre vulnerabilități, menționate într-un raport al Băncii Mondiale, se regăsesc: eșecul de a ține pandemia sub control sau întârzieri în procesul de vaccinare; apariția unui val de falimente; imposibilitatea guvernelor de a mai oferi sprijin financiar și permanentizarea șomajului tehnic.

Factorii decidenți ar putea influența obținerea unor rezultate mai bune printr-un control eficient al pandemiei și reforme structurale, care să stimuleze productivitatea și sustenabilitatea mediului înconjurător. Măsurile sugerate le includ pe cele care protejează sănătatea și educația, prioritizează investițiile în tehnologii, îmbunătățesc guvernanța și cresc transparența datoriilor.

Investițiile în proiecte de infrastructură verde și adoptarea pe scară largă a tehnologiilor sustenabile pot susține niveluri mai ridicate de creștere economică, contribuind în același timp la reducerea schimbărilor climatice. Guvernanța îmbunătățită și reducerea corupției pot sta la baza unei creștereri economice pe termen lung. Transparența ridicată a datoriei este primordială pentru a diminua riscurile datoriei suverane și ale crizelor financiare, care pun presiune asupra perspectivelor de creștere economică.

Creșteri economice sub estimări

Conform Raportului privind perspectivele economice globale realizat de Banca Mondială, activitatea economică mondială va crește cu 4% în 2021, sub estimările anterioare, ca urmare a revenirii în forță a noilor cazuri de infectări cu COVID-19. În același timp, pentru România este estimată o creștere economică de 3,5%, o prognoză mai mică cu 1,9% față de previziunile din iunie 2020.

Mai multe detalii despre riscurile și tendințele săptămânii pe piețele financiare găsiți în ediția nr. 2/14.01.2021 – Raportul Tendințe și riscuri pe piețele financiare locale și internaționale ce poate fi accesat AICI.

Forumul pădurilor, dezbatere privind Sistemul Informațional Integrat de Urmărire a Materialului Lemnos

0

Comunitatea Forestierilor – Fordaq organizează dezbaterea publică „Proiectul SUMAL 2.0 – Puncte tari, puncte slabe”, o analiză asupra Sistemului Informațional Integrat de Urmărire a Materialului Lemnos. Evenimentul are loc luni, 18 ianuarie 2020, de la ora 15:00, online, sub formă de webinar ZOOM.

Inițiatorii subliniază că „următorul pas în dezvoltarea capacităților și funcțiilor Sistemului Informațional Integrat de Urmărire a Materialului Lemnos (SUMAL) este lansarea versiunii 2.0, programată pentru 31 ianuarie 2021. Versiunea aduce facilități și beneficii noi, atât în ce privește trasabilitatea lemnului cât și în ce privește automatizarea unor funcții deja existente. Pe de altă parte, voci din industria lemnului atrag atenția asupra potențialelor complicații și probleme care pot afecta considerabil sectorul”.

Speakeri invitați din mediul academic și organizații de mediu: prof. univ. dr. Laura Bouriaud – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Tiberiu Boșutar – sociația Legea Codrului, Șerban Niculescu – WWF Programul Dunăre-Carpați.

Din partea sectorului lemnului vor vorbi reprezentanți ai Federației Proprietarilor de Păduri și Pășuni din România – Nostra Silva, Asociația Administratorilor de Păduri și Asociația Industriei Lemnului – Prolemn. Dezbaterea va fi moderată de Cătălin Tobescu (Comunitatea Forestierilor – Fordaq și AIL Prolemn).

Agenda dezbaterii, anunțată de organizatori:

„1. Introducere: prezentare puncte tari/puncte slabe în implementarea proiectului SUMAL 2.0. Puncte de vedere publice ale organizațiilor.

2. Dezbatere punctuală pe punctele cele mai sensibile legate de proiectul SUMAL 2.0:

· respectarea EUTR – sisteme due diligence la prima punere pe piață a masei lemnoase

· respectarea art. 73 din Codul Silvic – norme simplificate pentru consumul propriu al proprietarului

· probleme legate de transparenta și afectarea secretului comercial: art. 5 alin 8 lit b – „traseul parcurs în timpul transportului disponibil public după finalizarea transportului”

· definirea profesioniștilor:

(3) Utilizarea SUMAL 2.0 Agent – Registru electronic este obligatorie pentru:

a) operatorii economici care depozitează, prelucrează, sortează, comercializează materiale lemnoase/produse din lemn

b) administrația piețelor, târgurilor, oboarelor, a burselor de mărfuri

c) operatorii economici care obțin, depozitează, dețin, transportă și comercializează produse din lemn, altele decât materialele lemnoase

Definiția va conduce în evaluarea Ministerului la înregistrarea ca profesioniști în SUMAL a 100.000 utilizatori, până la industria construcțiilor inclusiv. Practic orice operator economic care este beneficiar al unui aviz de materiale lemnoase – inclusiv lemn de foc sau deșeuri – devine profesionist.

· condiționarea emiterii avizului, pentru operatorii economici din prelucrarea lemnului, de declararea unui stoc în SUMAL. Aceasta prevedere creează, în evaluarea mea, obligația de raportare artificiala, cu periodicitate foarte mare, pentru a declara în SUMAL stocuri pentru sortimente secundare – tocătură, deșeuri etc.

· coeficienții standardizați nerealiști, de exemplu pentru tocătura de la pădure, de 0,35 mc/metru ster. În realitate, coeficientul este de maximum 0,15. Aceste transformări standardizate creează diferențe între aviz și recepție, între realitatea faptică și cea scriptică

· efectele pentru transportatori, prin prevederea legată de transportatorii profesioniști: „t) transportator profesionist – orice persoană care transportă într-o perioadă de 12 luni consecutive un volum de materiale lemnoase/produse din lemn mai mare de 20 mc; calitatea de transportator profesionist obligă la înregistrarea în SUMAL 2.0.” Implicațiile majore sunt pentru transportatorii ocazionali de pe Bursa transporturilor. Pentru cărăușii de lemn de foc efectul cred că va fi minim, fiecare dintre ei se va înregistra pe cate o firmă, formal. Deja au început să facă asta.

· de discutat și viziunea de ansamblu a SUMAL 2.0 pentru care se pornește de la aplicația de marcare: compararea tăierilor legale cu zboruri satelitare pentru a detecta tăierile ilegale. În evaluarea mea, vor rezulta zeci de mii de alerte neverificabile

3. Sesiune finală:

a. Evaluare de ansamblu. Răspuns direct la întrebarea: este sau nu aplicabil SUMAL 2.0 în forma actuală, fără modificarea HG 497/2020, de la 1 februarie?

b. Soluții propuse”.

RAZER DEZVĂLUIE ÎN CADRUL CES 2021 CONCEPTELE DE MASCĂ SMART ȘI SCAUN DE GAMING INOVATOR

0

Razer dezvoltă noi concepte de tehnologie pentru interacțiuni care să respecte distanțarea socială și o nouă generație de stație de gaming cu tehnologii revoluționare, dar și un design care se adaptează nevoilor utilizatorului.     

Razer™, cel mai popular brand de lifestyle pentru gameri la nivel mondial, a anunțat două noi concepte în cadrul CES 2021: Project Hazel, cea mai avansată mască din lume, adaptată nevoilor sociale, și Project Brooklyn, un scaun de gaming compact, cu soluții integrate care oferă o experiență de utilizare cu adevărat captivantă.

Conceptele prezentate de Razer sunt inovații imaginate de echipa de design și de ingineri ai  Razer, ce au ca scop evaluarea răspunsului provenit din partea comunității de utilizatori. Astfel, reacțiile comunității vor influența portofoliul de produse al companiei. Multe dintre conceptele anterioare au fost lansate ca atare sau diferite părți ale lor au fost incluse în produse comerciale.

Masca inteligentă intenționează să îmbunătățească condițiile de purtare zilnică a acestui accesoriu, depășind provocările aduse interacțiunii sociale, în timp ce scaunul de gaming care se adaptează nevoilor utilizatorilor oferă o experiență cu adevărat captivantă pornind de la răspunsul haptic, soluțiile grafice și de iluminare și terminând cu forma flexibilă.

Primele informații despre aceste concepte revoluționare au fost dezvăluite participanților CES 2021, prin evenimentul RazerStore Live, care a fost transmis în direct pe 12 ianuarie, ora 20:00 pe canalele oficiale ale Razer de pe YouTube, Twitch și pagina de Facebook. Iată cele mai importante detalii legate de Project Hazel și Project Brooklyn.

©Razer

PROJECT HAZEL – Cea mai inteligentă mască din lume

Încă de la începuturile pandemiei, Razer a avut un rol proactiv în lupta împotriva COVID-19, inclusiv prin convertirea liniilor de producție pentru a putea produce măști medicale certificate și donarea a un milion de măști chirurgicale pentru cei care erau în prima linie a luptei împotriva bolii, prin Razer Health. O progresie și evoluție naturală a acestei inițiative este masca Project Hazel, care răspunde la nevoia acută de igienă, dar și la necesitatea de a fi pregătiți în fața unor pericole neprevăzute asupra sănătății. Această mască reprezintă și o soluție la problema ecologică a măștilor de unică folosință, ea fiind potrivită pentru reutilizare în multiple scenarii.

Încercând în continuare să pregătească utilizatorii pentru noul normal, conceptul de mască propus de Razer este o inovație pornită de la măștile FFP2, încorporând ventilatoare active detașabile și reîncărcabile, dar și Smart Pods care regulează fluxul de aer pentru a asigura condiții de respirație optime. Datorită eficienței sporite de filtrare a bacteriilor (BFE), aceste Smart Pods elimină cel puțin 95% din particulele din aer, având totodată o rezistență sporită la fluide.

Pentru a ușura interacțiunile sociale, Project Hazel dispune de un design transparent, pentru ca cei din jur să poată vedea mimica feței, inclusiv zâmbetele sau râsul mai discret, permițând totodată celor cu probleme de auz să citească de pe buzele utilizatorului de mască. Iluminarea internă se activează automat în întuneric, pentru a le permite celor care folosesc masca să se exprime în mod clar indiferent de condițiile de lumină ambientală.

În plus, problema acoperirii vocii de măștile tradiționale este rezolvată de noua tehnologie Razer VoiceAmp (brevet în curs de înregistrare), care utilizează microfoane încorporate și un amplificator pentru a asigura o redare fidelă a vocii alături de o comunicare clară în orice situație socială.

​Pentru a reduce amprenta ecologică generată de măștile de unică folosință, masca inteligentă  Project Hazel folosește ventilatoare de tip disc reîncărcabile și înlocuibile, care pot fi igienizate cu ușurință prin expunerea la lumina UV emisă de carcasa care are și rol de încărcător wireless. Astfel, atât bacteriile cât și virușii vor fi distruși. Indicatorii luminoși informează despre nivelul de încărcare a bateriei, o încărcare completă asigurând o durată de funcționare extinsă, care poate dura chiar și întreaga zi. Masca, rezistentă la apă, este confecționată dintr-un material plastic rezistent la zgârieturi, fiind fiabilă și sustenabilă în același timp. Materia primă o reprezintă plasticul reciclat, astfel reducându-se cantitatea de deșeuri cauzate de măștile de unică folosință.

© Razer

Masca cu căptușeală de silicon asigură confortul pe durata folosirii, alături de răcirea activă a aerului și posibilitatea de a regla fluxul de aer, pentru a furniza oxigen și a elimina eficient dioxidul de carbon produs. Etanșarea este garantată de bentițele ajustabile, care asigură totodată compatibilitatea măștii cu orice mărime și formă de față. Pentru un plus de stil și de divertisment, utilizatorii pot activa două zone personalizabile prin tehnologia de iluminare Razer Chroma™ RGB, care folosește un total de 16,8 milioane de culori și de efecte de iluminare.

Conceptul de mască inteligentă va fi optimizat prin testare riguroasă și prin colectarea de feedback din partea utilizatorilor, pentru a asigura cele mai înalte condiții de siguranță alături de un nivel maxim de confort. Îmbunătățiri la nivel de design vor fi implementate în mod continuu, pentru a întâmpina nevoile utilizatorilor, aflate în continuă evoluție, oferind astfel valoare fără să fie nevoie de compromisuri la capitolele funcționalitate și performanță. Project Hazel reprezintă unul dintre elementele de bază ale eforturilor Razer aflate în plină desfășurare pentru a sprijini  sănătatea și siguranța publică.

„Razer este conștientă de incertitudinea situației actuale. De aceea, este de datoria noastră să ajutăm la protejarea membrilor comunității și să îi pregătim pentru pericolele invizibile,” a declarat Min-Liang Tan, co-fondator și CEO Razer. „Conceptul de mască inteligentă Project Hazel se dorește a fi funcțional, dar totodată confortabil și util în interacțiunea cu lumea, păstrând o estetică socială.” 

Pentru mai multe detalii despre Project Hazel dezvoltat de Razer, vizitați această pagină.

PROJECT BROOKLYN O experiență next gen transformativă

Conceput pentru toate categoriile de jucători și proiectat să se potrivească în mod convenabil în dormitor sau în camera de gaming,  conceptul Project Brooklyn se poate transforma dintr-un scaun de gaming ergonomic într-un sistem de divertisment digital complet, care oferă o experiență captivantă pentru jocurile de PC, dar și de consolă.

©Razer

Project Brooklyn este un scaun de gaming revoluționar construit din fibră de carbon, cu iluminare RGB, care se poate transforma cu ușurință într-o adevărată stație de gaming, cu ecran panoramic de 60″ încorporat, răspuns tactil în scaun și cotiere 4D ce ascund o suprafață de suport pentru periferice. Scaunele actuale de tip all-in-one care oferă o poziție de tip „cockpit” și care includ și componente hardware au de obicei dimensiunile unei întregi camere și presupun costuri astronomice.

Inspirat de scaunul de gaming Razer Iskur, lansat în luna octombrie a anului trecut, Project Brooklyn extinde conceptul, conectând scaunul cu ecranul, oferind totodată maximum de confort datorită șezutului realizat din spumă densă și acoperit cu material de pluș, ce oferă o susținere perfectă pentru orice tip de corp. Spătarul masiv este realizat din fibră de carbon și capitonat cu piele pentru a menține postura ideală de-a lungul maratoanelor de gaming.   

Platforma ajustabilă care găzduiește scaunul include și opțiuni de administrare a cablurilor inspirate de design-ul monitorului Razer Raptor. Montat în partea din spate și activabil printr-o singură apăsare de buton, ecranul OLED panoramic cu diagonala de 60″ oferă, pe lângă calitatea video impresionantă, și un sunet surround. Pliindu-se înapoi în scaun când nu este folosit, ecranul asigură o experiență panoramică deosebit de detaliată.

Cotierele 4D complet modulare ascund o masă pliabilă cu ergonomie flexibilă, ce permit trecerea ușoară de la gamingul de PC, ce presupune folosirea de mouse și de tastatură, la jocul pe consolă. Există panouri separate în fiecare dintre cotiere, potrivite pentru diferite poziții de utilizare a mouse-ului și tastaturii, fiecare putând fi ascuns când nu este folosit.

Continuând succesul prototipului Razer de la CES 2019, cu feedback haptic bazat pe sunete, noua tehnologie Razer HyperSense cu integrare nativă în structura scaunului asigură o experiență complet captivantă. Modulele high-fidelity activate în mod independent redau și cele mai mici vibrații din jocuri, precum cele cauzate de săriturile în apă sau aterizarea pe diferite tipuri de platforme.  

Tehnologia Razer Chroma RGB a fost integrată în părțile exterioare ale șezutului și a standului, facilitând personalizarea prin cele 16,8 milioane de culori disponibile, dar și o sincronizare perfectă cu perifericele compatibile și cu cele peste 150 de jocuri care includ efecte speciale de iluminare.

„Project Brooklyn este un concept interesant dezvoltat pentru a vedea ce reprezintă esența unei stații de gaming care oferă o experiență cu adevărat captivantă,” a declarat Min-Liang Tan. „Feedback-ul haptic, redarea vizuală și design-ul funcțional per ansamblu, alături de atenția la ergonomie vor oferi o experiență de gaming unică.”

Razer va continua să dezvolte conceptul de scaun de gaming, prin desfășurarea de teste cu participarea de jucători profesioniști de top, dar și influenceri, pentru a măsura fezabilitatea, performanța și nivelul de confort. Conceptul Project Brooklyn are ca scop descoperirea de noi metode de a obține o experiență de gaming captivantă și este o sursă de inspirație pentru extinderea în viitorul apropiat a gamei de scaune de gaming dezvoltate de Razer. 

Pentru mai multe informații despre Project Brooklyn dezvoltat de Razer vizitați această pagină.

Raport PwC: Investitorii imobiliari din Europa se orientează către orașele mari și active minim perturbate de criza sanitară

0

Investitorii imobiliari din Europa se orientează tot mai mult către orașele mari și active din sectoare minim perturbate de criza sanitară, care
asigură venituri stabile, precum logistica și rezidențialul, potrivit raportului Emerging Trends in Real Estate 2021, realizat de PwC și Urban Land Institute.

Alte segmente care vor beneficia de o cerere relativ stabilă sunt centrele de date, clădirile științelor vieții (companii farmaceutice, de biotehnologie și de dispozitive medicale), energie nouă/infrastructură, industrialul și turnurile de comunicații.

„Pandemia a forțat milioane de persoane să lucreze de acasă, a închis magazinele cu amănuntul și a accelerat schimbările structurale care au afectat trei sectoare principale ale lumii imobiliare – birouri, comerț cu amănuntul și ospitalitate. Astfel că beneficiarii pieței din acest an sunt activele din sectoare minim perturbate și beneficiare ale digitalizării
accentuate din ultimul an. În România, tendințele sunt similare cu cele din Europa și vedem un apetit crescut pentru investițiile în rezidențial și logistică”, a declarat Francesca Postolache(foto), Partener PwC Romania.

Topul proprietăților imobiliare în 2021

Având în vedere creșterea puternică a muncii la distanță și modul în care această tendință ar putea evolua pe termen lung, niciun sector de birouri nu figurează în primele zece proprietăți imobiliare ale acestui an.
Pentru 2021, „zborul către siguranță” pentru mulți investitori implică tehnologie, și trei dintre primele patru tipuri de proprietăți din clasament vor beneficia de ritmul crescut al digitalizării respectiv centre de date, turnuri de comunicații și logistică.
De asemenea, rezidențialul rămâne foarte favorizat de investitori, trei sectoare din primele zece reprezentând o formă de rezidențial.

Top orașe

Clasamentul anual al celor mai atractive orașe europene pentru investițiile imobiliare reflectă precauția investitorilor, care continuă să vadă orașele importante ale Europei ca pariuri mai sigure, ce oferă lichiditate și stabilitate.
Astfel, Berlinul se află în fruntea listei ca favorit general pentru potențiali în 2021, investitorii fiind încurajați de performanța relativ puternică în abordarea COVID-19 de către Germania în ansamblu. De altfel, Germania este prezentă cu încă trei orașe în top 10.
Londra urcă două poziții până pe locul doi, investitorii considerând că va crea o valoare bună pe termen lung, iar Parisul rămâne în top trei.

Industria nu exclude nici orașele mici și mijlocii, cu condiția ca acestea să fie bine conectate – conectivitatea la transport este considerată în mod covârșitor cel mai important factor în evaluarea orașelor.

Alte previziuni

– 55% dintre investitori se așteaptă să fie cumpărători neți de proprietăți imobiliare
în 2021, dar securitatea veniturilor din activele care nu sunt de bază provoacă îngrijorare.
– Sondajul arată un declin marcat în încrederea în afaceri pentru 2021, cu aproape jumătate dintre respondenți așteptându-se la o scădere a profiturilor și un sfert anticipând pierderi de locuri de muncă în acest sector.
– Investitorii interni și europeni vor juca un rol mult mai mare în Europa în 2021.
Aproximativ o treime dintre respondenți se așteaptă ca investitorii europeni să-și mărească angajamentele în 2021.
– Directorii imobiliari au fost prudenți în ceea ce privește perspectivele generale, rezultând o scădere semnificativă a încrederii în afaceri, 28% comparativ cu 13% în raportul anterior. În plus, 44% au anticipat o scădere a profitabilității, comparativcu 15% în 2019.
Sondajul Emerging Trends in Real Estate 2021, realizat în rândul a circa 1.000 de lideri din industrie din Europa, poate fi găsit aici.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul şedinţei Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) din data de 13 ianuarie 2021, Sectorul Asigurări – Reasigurări (S.A.R.) a prezentat rezultatele activității de control permanent realizate la Societatea de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A. și la societatea Euroins România Asigurare Reasigurare S.A. În urma acțiunilor de control principala deficiență identificată, în cazul ambelor societăți, a fost plata cu întârziere a despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA.
În cazul City Insurance s-a mai constatat că societatea nu a formulat în scris oferte de depăgubire justificată în termenul prevăzut de lege și nu a întocmit procese suplimentare de constatare în termenul prevăzut de legislația în vigoare.

În ceea ce privește societatea Euroins s-a constatat, de asemenea, că nu a formulat în scris notificări cu privire la motivele pentru care nu a aprobat în totalitate/parțial pretențiile de despăgubire în termenul prevăzut de lege și nu a comunicat valoarea maximă de despăgubire în termenul prevăzut de legislația în vigoare.

Ca urmare a aspectelor constatate, Consiliul A.S.F. a decis următoarele:
– Sancționarea Societății de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A., conform prevederilor legale, cu amendă în valoare de 500.000 lei;
– Sancționarea societății Euroins România Asigurare Reasigurare S.A., conform prevederilor legale, cu amendă în valoare de 450.000 lei.
Totodată, în urma analizei cu privire la acțiunile de supraveghere a pieței asigurărilor și în concordanță cu procesul de reorganizare și eficientizare din cadrul A.S.F., Consiliul Autorității va lua în perioada următoare o serie de măsuri organizatorice și administrative ce vor fi făcute publice la momentul punerii în aplicare a acestora.

De asemenea, Consiliul A.S.F. a aprobat și alte măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:
A) Reglementare
Proiectul Regulamentului privind activitatea de control desfășurată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (regulamentul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publică, timp de 10 zile).

B) Autorizare
Autorizarea doamnei Lavinia – Florina Mirancea în calitate de înlocuitor al Directorului general al NN Pensii Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A.;
Aprobarea alegerii de către BRD Asset Management S.A.I. S.A. a următoarelor burse din Marea Britanie, în vederea realizării de investiții în conformitate cu art. 82 lit. b) și lit. f)
din O.U.G. nr. 32/2012: London Stock Exchange, NEX Exchange Main Board, ICE Futures Europe și Cboe Europe Equities Regulated Market;
Aprobarea modificării documentelor următoarelor fonduri deschise de investiții administrate de BRD Asset Management S.A.I. S.A.: FDI BRD Simfonia, FDI BRD Obligațiuni, FDI BRD Diverso, FDI BRD Acțiuni, FDI BRD Euro Fond, FDI BRD Global, FDI BRD Simplu și FDI BRD USD Fond;
Acordarea avizului societății Medihelp International Broker de Asigurare S.R.L. pentru desfășurarea activității de creare de produse de asigurare în asociere cu asigurătorii;
Autorizarea modificării Contractului de depozitare a activelor Fondului de Pensii Administrat Privat BCR administrat de BCR Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.

Apel pentru susținerea primei platforme de sănătate emoțională

0

În premieră la noi, o platformă de sănătate emoțională și de prim ajutor emoțional va fi accesibilă adolescenților cu vârste cuprinse între 13 și 21 de ani, pentru a discuta liberi de prejudecățile celorlalți și a primi asistență de specialitate, însoțite de articole, suport video etc. Platforma se numește Teen Line și o lansează la 31 ianuarie Asociația Zi de Bine, în colaborare cu Asociația Happy Minds.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine, subliniază: „Ne-am propus să dedicăm începutul de an unei generații pe care se pune uneori poate prea multă presiune. Adolescența este momentul în care viața se află într-o continuă schimbare, corpul se transformă, emoțiile explodează, iar cei din jur par a fi împotriva ta. Este vârsta la care începe să se resimtă presiunea din exterior, de la părinți cu așteptări ridicate, din familii complicate cu drame majore, la profesori lipsiți de răbdare și de înțelegere sau colegi care   interacționează prin bullying. Când lucrurile tind să devină atât de copleșitoare, le punem la dispoziție Teen Line, o platformă special gândită pentru tineri care să vină la pachet cu răspunsuri, sprijin și înțelegere”.

Yolanda Crețescu, Asociația Happy Minds: „Asociația Happy Minds este formată dintr-o echipă de specialiști (psihologi clinicieni, psihoterapeuți, psihiatri, nutriționiști, avocați) pregătiți să vină în ajutorul celor care au nevoie de un sprijin în momente de răscruce. Generația tânără are nevoie de înțelegere, cunoaștere, îndrumare, răspunsuri și instrumente care să îi ajute să facă alegeri sănătoase pentru bunăstarea lor emoțională și pentru a ști ce au de făcut în cazul în care se vor confrunta, la un moment dat, cu depresia sau anxietatea. Dacă astăzi ne facem bine treaba, în 5-10 ani procentul de populație sănătoasă mental ar fi o realitate a României”.

Suma necesară pentru întregul proiect este de 35.000 de euro. Primii susținători din mediul economic sunt Lidl România, Grupul EON România și UniCredit România, companii care devin și parteneri strategici ai Asociației Zi de Bine pentru întreg anul 2021.

Persoanele care-și serbează ziua în ianuarie și rezonează cu această cauză o pot susține la rândul lor donându-și ziua de naștere aici:  https://ziuata.galantom.ro/fundraising_pages/create?id_project=1201.

Alte metode prin care se poate susține suplimentar cauza asociației:

https://www.zidebine.ro/doneaza.

Din martie 2020 și până în prezent, Asociația Zi de Bine a facilitat implementarea a zece proiecte sociale. Cauzele susținute de asociație au primit ajutorul a peste 50.000 de donatori persoane fizice și a 40 de companii, atrăgând donații de peste 1 milion de euro.

Asociația Zi de Bine reamintește că scopul ei „este acela de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți, dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”.

Două milioane lei, finanțare pentru proiecte de Ziua Culturii Naționale

0

La 15 ianuarie este celebrată Ziua Culturii Naționale, ziua de naștere a lui Mihai Eminescu. Ministerul Culturii alocă prin competiție finanțări totale de două milioane de lei pentru proiecte de acțiuni cu desfășurare în această zi și eventual până la sfârșitul lui ianuarie, după cum a anunțat ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu. Majoritatea sunt prezentate online sau televizat.

Evenimentul central îl reprezintă concertul susţinut de Orchestra Română de Tineret împreună cu Direcţia 5, într-o asociere între muzica clasică și muzica pop.

La ora 18.00, în mai multe orașe va fi aprinsă Flacăra Culturii, în mod simbolic, prin proiecții luminoase pe clădiri de importanță locală și națională. Vor fi prezentate spectacole, recitaluri, manifestări stradale, înregistrări de referință etc., iar la unel muzee accesul publicului va fi liber, cu respectarea cerințelor impuse de contextul actual.

Academia Română sărbătorește Ziua Culturii Naționale în parteneriat cu Filarmonica „George Enescu“ la Ateneul Român. Vor susține expuneri acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, acad. Eugen Simion, președintele Secției de Filologie și Literatură a Academiei Române, inițiatorul Zilei Culturii Naționale, acad. Răzvan Theodorescu, vicepreședinte al Academiei Române, președintele Secției de Arte, Arhitectură și Audio-Vizual. Filarmonica „George Enescu“, dirijor Horia Andreescu, va susține un concert cu creații de Ludwig van Beethoven, George Enescu, Doru Popovici, Constantin Silvestri, Béla Bartók, Dan Dediu.

Bursa Binelui, platformă de donații fără comision pentru ONG-uri

0

Bursa Binelui este prima platformă online de donații fără comision (și pentru donator, și pentru organizație), dedicată ONG-urilor din România, proiect creat și susținut de Banca Comercială Română (BCR) în parteneriat cu EuPlătesc.ro. Bursa Binelui încurajează donatori care vor să susțină câte o cauză a unei organizații cu sume mici (minimum 5 lei-maximum 1.000 de lei). Proiectele înscrise au o tematică diversă: sănătate, protecția mediului, protejarea și susținerea categoriilor sociale defavorizate, protecția animalelor etc. Sub aspect educativ, Bursa Binelui încurajează comportamentul filantropic, punând la dispoziția publicului larg un instrument accesibil și ușor de folosit – donația prin intermediul cardului bancar. 

În 2020, s-au înregistrat 9.898 dedonații, cu un total de 803.710 lei, cu 20% mai mult decât în 2019. În medie, s-au efectuat 28 de tranzacții pe zi, cu donații medii de 81 lei/zi. Cel mai activ donator în 2020 a făcut 29 de donații în total de 2900 lei.

Organizațiile care au atras cele mai multe donații pe platformă anul trecut: World Animal Veterinary Emissaries (345.437 lei), Asociația Școala Mamei Junior (139.862 lei), Fundația Bucuria Darului (54.733 lei), Hai Să Ajutăm (51.836 lei).

Nicoleta Deliu, Head of Corporate Communication & Community Affairs, Banca Comercială Română, subliniază: „Bursa Binelui  a continuat să fie și în pandemie un instrument simplu și la îndemâna celor care au vrut să ajute atât proiectele care au sprijinit sistemul de sănătate, dar și toate celelalte care fac o diferență notabilă în viața a sute de mii de oameni. Ne bucurăm că cele 687 de organizații de pe platformă au reușit să strângă 165.000 de euro de la donatori și suntem mândri că reușim să construim împreună comunități mai puternice. Continuăm să susținem platforma și îi încurajăm pe toți să facă fapte bune, să sprijine proiectele de pe platformă și să transforme comunitățile din țara noastră așa cum ne dorim cu toții”.

Situația la zi: 687 de organizații au conturi pe bursabinelui.ro și încarcă proiecte pentru care cer sprijinul comunității; cele mai active din perspectiva donațiilor realizate sunt municipiul București, județe Brăila, Ilfov, Bacău, Neamț; cele mai multe donații s-au făcut pentru proiecte vizând protecția animalelor, pandemia Covid-19, social, educație, mediu.