Groupama Asigurări anunță rezultate financiare consolidate, într-un an dificil, în care a fost și mai aproape de clienți

0

Groupama Asigurări, unul dintre liderii pieței de asigurări din România, a atins în 2020 un volum total al primelor brute subscrise de peste 1 miliard de lei, în scădere cu 2.3% față de anul anterior, în condițiile în care poziția pe RCA a fost în continuare una conservatoare. În afara RCA, creșterea este de 5,1% față de anul precedent, cu un total al primelor brute subscrise de 943 de milioane lei. Totodată, compania raportează și o contribuție IFRS de 10 milioane lei.  Evoluția companiei este una bună, în contextul unui an marcat de evenimente fără precedent, rezultatele la 9 luni poziționând Groupama Asigurări pe locul 3 fără RCA și locul 5 în clasamentul general al pieței de asigurări din România.

Anul 2020 a pus la încercare reziliența și puterea companiei, după un an 2019 cu multe provocări, iar rezultatele au fost deopotrivă influențate de aspecte pozitive, printre care creșterea pe linii profitabile sau consolidarea profitabilității pe liniile principale de business, dar și de aspecte negative, precum daunele mari înregistrate pe liniile RCA sau daunele climatice cauzate de seceta extremă.

„2020 a fost un an fără precedent, cu provocări și schimbări pe care cei mai mulți dintre noi nu ni le-am imaginat ca fiind posibile. A fost un an care ne-a obligat să dăm dovadă de agilitate, de reziliență și curaj, un an care s-a tradus în eforturi semnificative la nivelul întregii companii, pentru care țin să le mulțumesc tuturor colegilor mei. Nu doar pandemia ne-a pus la grea încercare, ci și seceta extremă, care a afectat puternic segmentul Agro. Am mizat pe eficientizare, un element cheie în strategia noastră, pe care ne bazăm pentru a putea oferi cele mai bune servicii, la un preț corect. Pentru noi, 2020 rămâne anul în care am luat rapid decizii curajoase, cum ar fi acoperirea riscurilor asociate Covid-19, anul în care am pus sănătatea și siguranța colegilor și clienților noștri pe primul loc, anul în care am găsit noi moduri de a rămâne aproape, chiar și de la distanță. Privim cu optimism viitorul și suntem încrezători că fundația noastră este solidă, parteneriatele noastre consolidate, în timp ce avem tot suportul Grupului nostru”, a declarat François Coste (foto), CEO Groupama Asigurări.

Anul 2020 a marcat o creștere semnificativă a segmentului asigurărilor de persoane, acesta însumând 107 milioane lei, în creștere cu 27,5% față de anul precedent. Asigurările de viață au avut o contribuție de 46 de milioane lei (30,2%), în timp ce asigurările de sănătate și accidente au crescut cu 25,5% față de 2019, cu o valoare totală a primelor brute subscrise pe această linie de 61 de milioane lei. Evoluția pozitivă înregistrată pe acest segment este în linie cu trendul ascendent care se remarcă și la nivel global pe piața asigurărilor, confirmând un grad mai ridicat de conștientizare a riscurilor în rândul românilor, dar și o importanță mai mare acordată sănătății și stabilității financiare.

Segmentul CASCO, prima linie de business a companiei, a avut și el o contribuție importantă la veniturile totale și a atins, în 2020, 492 de milioane lei, în ușoară scădere față de anul precedent, cu 0,6 procente.

În 2020, segmentul Property, inclusiv Agro, a doua linie de business ca pondere în veniturile totale, a avut de asemenea o contribuție semnificativă la rezultatele companiei, generând venituri de 277 de milioane lei, echivalentul unei creșteri de 8,6% față de 2019. Cu toate acestea, rezultatele pe acest segment au fost influențate negativ de seceta excepțională, care a afectat culturile și a generat daune semnificative.

În ceea ce privește asigurările RCA, Groupama a înregistrat o scădere, această linie continuând să rămână neprofitabilă, pe fondul unor daune însemnate.

Eficientizarea a fost în continuare un obiectiv esențial pentru companie, iar eforturile depuse au permis o scădere în rata cheltuielilor administrative cu 0,6 puncte.

Groupama Asigurări anunță totodată și o rată de solvabilitate de 158%, calculată pentru Trimestrul 4 al anului 2020.

Rezultatele obținute de Groupama în România se remarcă pe fondul unor servicii și produse de calitate, simple și la un preț corect, care au în centru nevoile reale ale clienților. În 2020, Groupama Asigurări a fost primul asigurător care a decis acoperirea în mod excepțional a riscurilor asociate pandemiei de Coronavirus, atât pentru clienții actuali, dar și cei care au încheiat ulterior o Asigurare medicală integrală, o Asigurare de viață sau o Asigurare de călătorie. Tot în 2020, Groupama Asigurări a lansat și Asigurarea pentru călătorii în România, un produs gândit să răspundă nevoilor de călătorie în context pandemic, dar și să sprijine turismul local. Pentru a asigura accesul facil la serviciile companiei, Groupama Asigurări a mizat în 2020 pe digitalizare, punând la dispoziția clienților servicii precum Video Asist, pentru constatarea daunelor la distanță, autoconstatarea pentru daunele mai mici de 2.000 de lei sau semnarea electronică a documentelor de asigurare.

În plus, în contextul unui an dificil, Groupama Asigurări a rămas alături de partenerii săi, implicându-se activ în comunitate.

La nivel de Grup, Groupama a înregistrat pentru perioada raportată o valoare totală a primelor brute subscrise de 14,4 miliarde Euro și un profit operațional de 306 milioane Euro.

Strategia Groupama Asigurări pentru perioada următoare implică transformarea prin tehnologie și inteligență artificială și oferirea de produse și servicii relevante, predictibile și de calitate, care să asigure continuitatea planurilor clienților săi.

_________________

Despre Groupama Asigurări:

Groupama Asigurări, lider pe piaţa de asigurări din România, este recunoscut pentru calitatea serviciilor şi soluţiile flexibile de asigurare oferite celor peste 1 milion de clienţi individuali şi peste 80,000 de companii. Parte a unui grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, mutualist si cu o istorie de peste 100 de ani, cu 32.600 de angajaţi deservind peste 13 milioane de clienţi la nivel global, Groupama Asigurări îşi orientează strategia de dezvoltare în jurul celui mai important partener al său, clientul, pentru care dezvoltă produse şi servicii simple şi flexibile, adaptabile nevoilor acestuia, care să îi asigure continuitatea planurilor atunci când apar evenimente neprevăzute.Mai multe informatii pe www.groupama.ro.

România departe de obiectivele de reciclare impuse de UE

0

Curtea de Conturi a realizat auditul performanței în domeniul deșeurilor menajere. Conform raportului aferent misiunii de audit al performanței „Analiză și diagnoză în gestionarea deșeurilor menajere”, desfășurată în perioada 16 septembrie 2019 – 28 februarie 2020 la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) și Garda Națională de Mediu. aprobat de plenul Curții de Conturi a României, țara noastră este departe de obiectivele de reciclare impuse de Uniunea Europeană.

Implementarea măsurilor asumate prin tratatul de pre-aderare, esențiale pentru atingerea obiectivelor de reciclare impuse de UE, întârzie să apară. În Raportul misiunii, auditorii Curții de Conturi apreciază că rata actuală a progresului nu este suficientă pentru a atinge țintele stabilite privind gestionarea deșeurilor. Cea fixată pentru anul 2020 a fost ratată, existând perspective similare și pentru țintele aferente anului 2025.

Deficiențele constatate de auditorii publici externi, în combinație cu neajunsurile semnificative observate în planificarea, monitorizarea și evaluarea activităților Planului Național de Gestionare a Deșeurilor (PNGD), au periclitat implementarea eficientă a Strategiei Naționale de Gestionare a Deșeurilor (SNGD) 2014 – 2020. De asemenea, absența unei monitorizări a indicatorilor stabiliți prin plan și a unor acțiuni corelate și coordonate ale tuturor autorităților responsabile compromite îndeplinirea obiectivelor strategice privind gestionarea deșeurilor și prevenirea generării acestora.

Din prelucrarea datelor puse la dispoziție de ANPM, date raportate de operatorii economici care realizează servicii de salubrizare, reiese că peste 90% din deșeurile municipale generate de populație și de agenți economici sunt colectate în amestec, sub 10% din această cantitate fiind colectată separat. Totodată, se constată o rată de depozitare a deșeurilor de peste 60%, determinată mai ales de gradul scăzut de colectare separată a deșeurilor. În acest context, obiectivul de reducere treptată  a cantităților de deșeuri municipale eliminate prin depozitare nu se va realiza.

Implementarea scăzută a colectării separate a deșeurilor reciclabile și biodegradabile duce implicit la depozitarea preponderentă a deșeurilor. Acest aspect, coroborat cu depozitarea în spații neconforme, generează un impact negativ semnificativ asupra aerului, apelor și solului, biodiversității și, în final, asupra sănătății populației. Nerealizarea colectării separate constituie principala cauză pentru neîndeplinirea țintelor propuse la nivel național.

Potrivit Raportului, multe autorități ale administrației publice locale evită să adopte măsuri organizatorice pentru implementarea colectării separate, în așteptarea funcționării Sistemelor de Management Integrat al Deșeurilor. Dacă le adoptă, autoritățile respective nu se asigură de realizarea acestei activități în conformitate cu prevederile contractuale.

În prezent, România nu are un sistem complet de trasabilitate a deșeurilor, iar datele necesare deciziilor strategice se obțin cu o întârziere foarte mare, precedate de prelucrări și validări ample. Acest lucru încetinește implementarea politicilor de mediu și creează riscuri majore în ceea ce privește întărirea controlului la granițe și înlăturarea riscurilor asociate practicilor clandestine cu deșeuri.

O altă constatare a auditorilor este că România a transpus integral legislația europeană privind deșeurile, însă, în unele situații, au fost identificate întârzieri excesive, atât în adoptarea cadrului legislativ necesar sferei de activitate, cât și în monitorizarea rezultatelor. Legislația națională aplicabilă domeniului deșeurilor este vastă și dificil de aplicat.

Ca urmare a acțiunilor derulate de Camerele de Conturi teritoriale, s-a constatat că actele normative care conțin prevederi specifice domeniului salubrității (Legile 51/2006, 101/2006, 211/2011, ordinele ANRSC 109 – 112/2006) sunt prea puțin cunoscute și aplicate de către unitățile administrativ-teritoriale (UAT), în special de către autoritățile publice locale. De cele mai multe ori, acestea au percepția greșită potrivit căreia, de la momentul delegării serviciului de salubrizare, UAT nu mai are nicio responsabilitate privind deșeurile din localitate.

Ministerul Mediului este autoritatea care, conform prevederilor PNDG, are obligația preluării tuturor responsabilităților privind reglementarea, monitorizarea și controlul gestionării deșeurilor municipale. Cu toate acestea, instituția nu a realizat monitorizarea și raportarea anuală a îndeplinirii obiectivelor și a măsurilor cuprinse în PNGD, în conformitate atât cu prevederile Legii nr 211/2011, cât și ale HG 942/2017. Monitorizarea gradului de realizare a obiectivelor a fost făcută doar la nivelul de constatare a adoptării reglementărilor legale.

Garda Națională de Mediu, deși a constatat nenumărate situații de încălcare a reglementărilor aplicabile cu privire la depozitarea necontrolată a deșeurilor, nu a încadrat faptele constatate în conformitate cu gravitatea acestora și cu legislația incidentă. Această entitate s-a limitat în a aplica măsuri care nu descurajează practica nelegală de depozitare necontrolată a deșeurilor. Deși activitățile de inspecție și control, dar și sancțiunile aplicate, s-au intensificat, eficiența acestor acțiuni nu și-a atins potențialul. Astfel, este necesară realizarea unei analize fundamentate a tuturor acțiunilor Gărzii de Mediu, luând în considerare prevederile SNGD și PNGD.

Auditorii publici externi au emis în urma misiunii de audit o serie de recomandări în sprijinul entităților responsabile. De pildă, MMAP împreună cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Federația Asociațiilor de Dezvoltare Intercomunitară și consiliile județene vor urmări modul în care investițiile propuse în cadrul proiectului „Consolidarea capacității instituționale și îmbunătățirea funcționalității proiectelor în sectorul deșeurilor” vor fi cuprinse în Planurile Județene de Gestionare a Deșeurilor și, ulterior, realizate și puse în operare.

De asemenea, MMAP se va asigura de realizarea de acțiuni de control privind implementarea și aplicarea efectivă, de către toate UAT–urile și operatorii de salubrizare, a principiului „plătește pentru cât arunci”. Toate recomandările auditorilor, precum și detalii cu privire la auditul performanței privind domeniul deșeurilor menajere, le găsiți pe www.rcc.ro.

TBI Bank își consolidează și mai mult prezența în Europa și intră pe piața din Lituania

0

TBI Bank, creditorul phygital cu cea mai rapidă creștere din Europa de Sud-Est, cu operațiuni principale în Bulgaria și România și operațiuni bancare în Germania, Suedia, Danemarca și Polonia, intră acum pe piața din Lituania.

Acest pas face parte din strategia amplă de business a TBI de a-și extinde amprenta digitală europeană în țările nordice, în țările baltice și în Europa Centrală. Direcția strategică este fundamentată pe poziția solidă în piață a 4finance, compania-mamă a TBI recunoscută deja drept unul dintre creditorii digitali de vârf din regiune.

Aceste țări stabile, cu standarde de viață mai ridicate, oferă TBI Bank oportunitatea să-și diversifice portofoliul din perspectiva riscurilor și a concentrării acestor riscuri. Prin urmare, intrarea pe piața din Lituania vine ca un pas firesc, compania beneficiind de expertiza 4finance și de canalele digitale existente pentru atragerea de noi clienți.

În Lituania, TBI Bank va oferi servicii digitale de creditare fără să deschidă sucursale. În acest fel, compania are oportunitatea să-și diversifice portofoliul de produse și să ofere clienților mai multe alternative financiare, consolidându-și poziția de furnizor internațional de servicii bancare.

„Din poziția de campion de creditare în Europa de Sud-Est, suntem în permanenta căutare de noi oportunități prin care să ne extindem business-ul și să pătrundem pe noi piețe unde beneficiem de sinergiile dintre TBI Bank și 4finance. Lansarea în Lituania este o mișcare strategică prin care ne vom întări și mai mult prezența digitală în Europa. Așteptăm cu nerăbdare această nouă provocare”, a spus Petr Baron, CEO TBIF (TBI Bank).

Petr Baron, CEO TBIF

_________________

Despre TBI Bank

TBI Bank este un creditor incluziv adresat consumatorilor, comercianților și IMM-urilor prin soluții de finanțare disponibile într-o rețea extinsă de canale și platforme „phygital”. Compania operează în prezent în România, Bulgaria, Germania, Suedia și Polonia. Banca face parte din 4finance, unul dintre cele mai mari grupuri europene de soluții digitale de creditare adresate consumatorilor. Prin diferite canale digitale, o rețea proprie de peste 300 de sucursale, o varietate tot mai mare de canale digitale și parteneriate de încredere cu retaileri și comercianți care au în total peste 10.000 de puncte de vânzare, TBI Bank a servit peste 1 milion de clienți numai în 2020 și a acordat aproape 500.000 de împrumuturi. Modelul de afaceri de succes și atenția pentru clienți au ajutat TBI să devină una dintre cele mai profitabile și eficiente bănci din Europa de Sud-Est.

Gebrüder Weiss, 3,7% creștere a business-ului în 2020

0

Compania internațională de servicii de transport și logistice Gebrüder Weiss anunță realizarea în anul fiscal 2020 a unei cifre de afaceri nete de 1,77 miliarde de euro, reprezentând o creștere cu 3,7 puncte procentuale comparativ cu anul precedent (2019: 1,71 miliarde de euro).

Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de administrație al Gebrüder Weiss, subliniază: „Decisiv pentru bilanțul pozitiv a fost faptul că am rămas flexibili și pe deplin operaționali și în perioada crizei provocate de coronavirus – și asta la nivel global, în toate locațiile noastre. În pofida repetatelor faze de lockdown și a deficitului global de capacitate de transport de mărfuri, am reușit să oferim permanent soluții de transport adecvate. Angajații și angajatele noastre au prestat o muncă excelentă în condiții dificile”.

Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de administrație al Gebrüder Weiss

În 2020, compania a lansat portal pentru clienți myGW, care permite accesul facil, rapid și direct la toate serviciile companiei Gebrüder Weiss și furnizează informații în timp real cu privire la comenzile de transport și logistică. Portalul este în acest moment funcțional în Austria, Germania, Elveția, Cehia, Ungaria și Slovacia și se preconizează să fie extins pentru alte țări în acest an. Referitor la noul portal, Wolfram Senger-Weiss spune: „Strategia noastră digitală Best of Both Worlds – constând în interconectarea competențelor fizice cu cele digitale – s-a dovedit un demers de succes tocmai în această perioadă de criză. Am putut demonstra că suntem deopotrivă un partener logistic de încredere și inovator. Feedback-ul pozitiv din partea clienților ne întărește în hotărârea de a ne îndeplini obiectivul strategic“.

De asemenea, anul trecut Gebrüder Weiss a continuat procesul de internaționalizare: a crescut densitatea rețelei de transporturi aerian și maritim de mărfuri, finalizând intrarea pe piețele din Polonia, Coreea de Sud, Malaysia, Australia și Noua Zeelandă. Wolfram Senger-Weiss: „Din pricina posibilităților reduse de călătorie, extinderile au fost realizate aproape peste tot la distanță. Aceasta a reprezentat o provocare deosebită pentru echipele implicate, care au putut însă să se achite cu succes de sarcini mulțumită mijloacelor de comunicare digitale”. Rețeaua internațională a companiei cuprinde acum 170 de filiale în 35 de țări, cu 7.400 de angajați (echivalent cu normă întreagă). În total, compania de logistică a investit peste 70 de milioane de euro în dezvoltarea locațiilor sale, a infrastructurii IT și în achiziții. Cota de capital propriu se menține stabilă la peste 60 de procente, reprezentând un fundament solid pentru reziliența companiei în vremuri de criză precum și pentru capacitatea sa de dezvoltare, în pofida unui context dificil.

Gebrüder Weiss accentuează că „urmărește obiective la fel de clare în ceea ce privește strategia sa de sustenabilitate. În acest sens, se preconizează reducerea emisiilor de CO2 cu zece procente pe an, iar până în 2030 compania își propune să devină neutră din punct de vedere al carbonului. Factorii care vor contribui la atingerea acestui obiectiv includ un număr crescut de instalații fotovoltaice la propriile terminale logistice, precum și o utilizare mai intensă a modalităților de propulsie alternativă pentru autocamioane, cum ar fi energia electrică, gazul sau hidrogenul. Pe lângă aceste măsuri, începând cu anul trecut, clienții Gebrüder Weiss au posibilitatea de a compensa emisiile prin proiecte certificate destinate protecției climatice.

Situația economică volatilă de anul trecut se reflectă în cifra de afaceri a sectoarelor de activitate individuale. Ca urmare a restricțiilor și a închiderii unora dintre afacerile clienților, mai ales în al doilea trimestru, cifra de afaceri în sectorul transport rutier și logistică a scăzut cu 4,3 procente până la 1,10 miliarde de euro (2019: 1,15 miliarde de euro). Pe de altă parte, amplificarea cererii din comerțul online a determinat o creștere de 29 procente pe segmentul de Home Delivery (1,37 milioane de expediții în 2020). În Austria și în mai multe state din Europa de Est, Gebrüder Weiss este lider de piață în acest domeniu. Sectorul transport de mărfuri aerian și maritim a înregistrat o cifră de afaceri de 470 milioane de euro, cu 23,7 la sută mai mare comparativ cu anul precedent (2019: 380 milioane de euro). Pe lângă evoluția favorabilă a afacerilor, mai ales în domeniul transportului aerian, o influență pozitivă a avut-o preluarea Ipsen Logistics. Într-un context caracterizat de ample provocări, DPD Austria, având ca asociat serviciul de coletărie Gebrüder Weiss Paketdienst (GWP), a expediat anul trecut mai mult de 57 de milioane de pachete. Acest volum corespunde unei creșteri de peste zece procente, compania reuşind să facă fata cererii in creștere în contextul crizei coronavirusului”.

Gebrüder Weiss are peste 7.400 de angajați, 170 de locații proprii și o valoare preliminară a cifrei de afaceri anuale de 1,77 miliarde de euro (2020) și se definește prin prezența între „liderii companiilor de servicii de transport și logistică din Europa. Sub umbrela Gebrüder Weiss Holding AG, cu sediul in Lauterach (Austria), pe lângă domeniile principale de activitate reprezentate de transporturi terestre, aeriene și maritime, precum și servicii de logistică, compania cuprinde și o serie de soluții industriale ultraspecializate și filiale locale. Acestea includ companii logistice de consultanță x|vise, tectraxx (specialist în industria întreprinderilor hi-tech), dicall (soluții de comunicații, cercetare de piață, instruire), Rail Cargo (transporturi feroviare) și serviciul de coletărie Gebrüder Weiss Paketdienst, asociat al companiei austriece DPD. Această combinație permite concernului să reacționeze în mod rapid și flexibil la necesitățile clientului. Prin intermediul numeroaselor măsuri de ordin ecologic, economic și social, compania de familie, a cărei istorie în domeniul transporturilor se extinde pe o perioadă de peste 500 de ani, este în prezent cunoscută și ca pionier în domeniul economiei durabile”.

România pe locul 15 în topul țărilor din Europa cu cel mai poluat aer

0

Noul raport mondial despre calitatea aerului dezvăluie modificări substanțiale în 2020. Rezultatele subliniază rolul pe care îl are comportamentul uman în poluarea aerului.

Noi date de la platforma globală de date privind calitatea aerului IQAir, publicate în Raportul mondial despre calitatea aerului în 2020, dezvăluie impactul carantinei COVID-19 și modificările aduse nivelurilor globale de poluare cu particule fine (PM2.5).

Datele pot fi vizualizate online pe o hartă globală interactivă.

Descoperiri cheie:

  • Impactul COVID-19: În 2020, 84% din țările monitorizate au observat îmbunătățiri ale calității aerului, în mare parte datorită măsurilor globale de încetinire a răspândirii COVID-19. Îmbunătățirile privind calitatea aerului în 2020 comparativ cu 2019 au fost observate în orașe precum Beijing (-11%), Chicago (-13%), Delhi (-15%), Londra (-16%), Paris (-17%) și Seul (-16 %).
  • Doar 24 din cele 106 țări monitorizate au respectat recomandările anuale ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) pentru PM2.5 în 2020.
  • Schimbările climatice continuă să afecteze calitatea aerului: anul 2020 este la egalitate cu 2016 ca fiind cel mai fierbinte an înregistrat. Incendiile și furtunile de nisip alimentate de fenomene meteo extreme au dus la niveluri extrem de ridicate de poluare în California, America de Sud, Siberia și Australia.

  • Europa: în 2020, aproximativ jumătate dintre orașele europene au depasit recomandarea OMS privind poluarea anuală cu PM2,5. Cele mai ridicate niveluri de poluare cu PM2,5 au fost înregistrate în Europa de Sud-Est, Bosnia Herțegovina, Macedonia de Nord și Bulgaria fiind în frunte. 


România s-a clasat pe locul 15 în topul celor mai
poluate țări din Europa

Concentrațiile de PM2.5 tind să fie mai mari în Europa de Sud și de Est, decât în Europa de Nord și de Vest. Această tendință este deosebit de pronunțată în timpul iernii, când țările cu o dependență mai mare de energie pe bază de cărbune și arderea biomasei pentru încălzire observă cele mai mari fluctuații sezoniere. Zonele urbane din Polonia, Bosnia-Herțegovina, Serbia și Turcia experimentează în mod obișnuit două sau mai multe luni în care calitatea aerului este clasificată ca „nesănătoasă” (≥ 55,5 μg / m3), conform standardelor AQI ale SUA.
Orașele europene sunt poluate cronic, 18% experimentând 50 sau mai multe zile în care obiectivele zilnice ale OMS (≥ 25,5 μg / m3) sunt încălcate. 

Monitorizarea și raportarea guvernamentală a calității aerului în Europa este relativă. În timp ce Europa de Nord și de Vest au cele mai dense rețele de monitorizare a calității aerului cu 818 orașe acoperite, în Europa de Est și de Sud sunt doar 616 orașe acoperite. Monitorizarea calității aerului este comună în marile orașe și zone urbane și mai puțin frecventă în zonele rurale.

„În România, autoritățile nu monitorizează corespunzător PM 2.5 în zonele urbane. În urma acestei lipse de date au apărut mai multe rețele independente de măsurare a acestui poluant care aduc date valoroase publicului. În București, doar una din cele 6 stații oficiale monitorizează praful fin, și aceea e amplasată la periferia orașului, pe malul lacului Morii, deci nu tocmai relevant.” a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România.

Raportul conține și un top al celor mai poluate capitale la nivel mondial, unde Bucureștiul ocupă locul 51. Cea mai poluata capitala este Delhi, India, iar la polul opus, aerul cel mai curat este de găsit în insule din mijlocul oceanului, precum Virgin Islands și Noua Zeelanda, sau în capitalele țărilor nordice Suedia și Finlanda.

„Multe părți ale lumii au cunoscut îmbunătățiri fără precedent, dar de scurtă durată, a calității aerului în 2020, deoarece restricțiile legate de pandemia COVID-19 au cauzat o scădere accentuată a consumului de combustibili fosili”, a spus Lauri Myllyvirta, analist principal la Centrul pentru Cercetări privind energia și aerul curat (CREA). „Această calitate îmbunătățită a aerului a însemnat zeci de mii de decese evitate din cauza poluării aerului. Prin tranziția către energie curată și transport curat putem realiza aceleași îmbunătățiri într-un mod susținut.

Raportul poate fi consultat aici.

Neogen Capital investește în startupul RacketPal

0

Fondul de investiții Neogen Capital investește 450.000 euro în aplicația RacketPal, un startup fondat în Londra de doi români, dintre care un fost sportiv de performanță, care îi ajută pe pasionații de sporturi precum tenis, badminton, squash, ping pong sau padel să-și găsească partenerii de joc potriviți. Investiţia va fi alocată în principal pentru creșterea și dezvoltarea continuă a aplicației și mărirea echipei operaţionale, ținta fiind de 100.000 de utilizatori înregistrați pe platformă până la finalul acestui an.

Lansată în 2019, aplicația RacketPal este folosită deja de peste 10.000 de utilizatori ai platformelor Android și iOS, media zilnică de utilizatori activi fiind de 300. „Cei care accesează RacketPal sunt oameni pasionați de tenis, badminton, ping pong, squash sau  padel care nu au întotdeauna cu cine să joace un meci. Ideea acestei aplicații a venit tocmai din această necesitate. Eu și partenerul meu de business, Bogdan Demeny, doi oameni obișnuiți, iubitori de sport, mutați la Londra, am constatat că e greu să găsești un partener sportiv în apropiere cu care să fii compatibil din punct de vedere al nivelului de joc. Am vorbit cu sute de alți jucători pasionați și am descoperit că și ei au această problemă, ceea ce ne-a confirmat nevoia unei astfel de soluții care să ajute oamenii să se întâlnească pentru a juca sportul preferat”, povestește Robert Rizea, CEO și cofondator RacketPal, care a făcut tenis de performanță până să se stabilească la Londra în 2016.

Până acum, fondatorii Robert Rizea și Bogdan Demeny au investit peste 230.000 de euro în dezvoltarea platformei RacketPal, ținta de business pentru anul acesta fiind să ajungă la 100.000 de utilizatori în Londra și Marea Britanie. „Ne dorim și să începem să monetizăm platforma. În următorii ani vrem să accesăm o nouă rundă de investiție, care ne va permite să scalăm și să ne extindem în alte țări și către alte sporturi. Atunci sperăm să atingem un milion de utilizatori înregistrați, iar planurile vor fi mult mai mari și la nivel global. Până acum, principalele obstacole întâmpinate au ținut de partea de angajare și găsire a oamenilor buni. Cred că oricine poate reuși absolut orice dacă are o echipă de oameni deștepți și pasionați alături de el. Și este foarte greu să găsești astfel de oameni. Noi am fost și suntem norocoși să avem o super echipă, de la cel mai mic la cel mai mare”, mai spune Robert Rizea.

În viziunea celor doi fondatori, RacketPal va deveni, pe termen lung, cea mai mare platformă online de sportivi din lume, cu 100 de milioane de sportivi înregistrați, iar oricine, din orice colț al lumii, dacă va dori sa joace tenis, sau orice alt sport cu racheta, să-și găsească un partener chiar lângă el, în doar câteva click-uri. „Vrem să ajutăm oamenii să facă mai mult sport, oricare ar fi el, prin simplificarea procesului găsirii de parteneri, de terenuri sportive, de antrenori etc. Cu ajutorul acestei finanțări vom continua să îmbunătățim platforma astfel încât să putem oferi utilizatorilor noștri cea mai bună experiență posibilă și să garantăm că oricine se înscrie va găsi un partener sportiv în câteva minute”, conchide Robert Rizea, CEO și cofondator RacketPal, explicând că aplicația ar urma să fie completată și cu diverse „ligi și competiții, pentru că ne-au fost cerute de utilizatori”.

Competențele profesionale vor conta mai mult decât diplomele în economia viitorului

0

O macro educație ar conduce către o micro îndatorare

Serviciile financiare au intrat într-o nouă eră, în care noi modele de educație financiară axată pe protecția consumatorului și a companiilor, digitalizarea și inovația dictează noile reguli. Cine va ține pasul cu transformarea va crește, cine nu, se va retrage în declin. Serviciile financiare ale viitorului vor include roboți, servicii financiare deschise, inteligența artificială. Iar noile generații de consumatori se vor impune mai mult în piața financiară. Acestea sunt câteva concluzii ale  ediției a V-a a Conferinței Europene a Serviciilor Financiare cu tema „Provocările noului deceniu în sectorul serviciilor financiare”, care a avut loc miercuri, 11 martie, în format online.

La conferință s-au înscris 118 participanți din mediul academic – cadre didactice, doctoranzi, studenți –  din mediul de afaceri – reprezentanți ai companiilor de asigurări, pensii private și investiții, precum și reprezentanți ai Autorităţii de Supraveghere Financiară.

 Evenimentul a inclus o sesiune plenară, două dezbateri și 6 paneluri științifice, având 57 de intervenții:

  • Dezvoltarea carierei financiare pentru tinerii absolvenţi
  • Profesionalizarea piețelor financiare în sprijinul clientului
  • Tendințe generale în sectorul serviciilor financiare
  • Preocupări moderne în procesul de raportare financiară
  • Provocări ale economiei digitalizate

„În ultimul an s-au înregistrat progrese în materie de digitalizare pentru piața românească, așa cum în mod normal s-ar fi văzut în câțiva ani, forțată cumva și de pandemia pe care o parcurgem. Potrivit analizelor, avantajele digitalizării sunt reducerea timpului, transparența proceselor, siguranța utilizatorului dar și reducerea costurilor”, a declarat Valentin Ionescu președintele Institutului de Studii Financiare, la deschiderea conferinței.

Educația financiară este o prioritate pe care trebuie să o aibă în vedere orice țară, mai ales în contextul actual și în contextul inovării și digitalizării. Aceasta este complementară protecției consumatorului. Asta presupune o și mai mare atenție din partea autorităților pentru că ea contribuie la păstrarea încrederii în piețe, este de părere Dan Armeanu, vicepreședinte al Autorității de Supraveghere Financiară, responsabil de sectorul pensiilor private.

„Autoritatea de Supraveghere Financiare s-a angajat în ultimii ani să sprijine și să promoveze acest proces de educație financiară prin diferite parteneriate încheiate cu universități, mediul de afaceri, inspectoratele școlare prin acțiuni concrete. Mai mult, în scopul informării corecte și complete a consumatorilor, Autoritatea de Supraveghere Financiară pune accent pe formarea profesională a intermediarilor de produse financiare. Un rol important îl are ISF, pentru că, prin aceste acțiuni se asigură actualizarea cunoștințelor transmise către clienți. Un element important care a influențat, în ultimul an, procesele economice, este criza pandemică care a schimbat paradigma modului de desfășurare a multor activități dar și relaționarea cu clienții. Riscurile s-au schimbat, poate s-au amplificat. Impactul asupra potențialului de dezvoltare poate fi pozitiv dacă această schimbare de paradigmă se manifestă calitativ și se trece la dezvoltarea inteligentă, digitală”, a explicatDan Armeanu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară.

Misiunea universităților, în acest context în continuă schimbare, este să livreze absolvenți informați și conectați la realitățile globale. Iar pentru asta e nevoie ca acestea să se apropie de mediul economico-social.

„ISF este un partener tradițional al nostru. Alături de care continuăm să susținem și pregătirea profesională pe domenii de nișe, precum programul de masterat de actuariat. ASE face concurență universităților străine cu bugete cât bugetul național pe educație al României. Pentru aceste performanțe a trebuit să dovedim și să muncim mult. Ne-am apropiat mai mult de mediul economico- social. De asemenea, e nevoie de parteneriate străine pentru proiecte transnaționale de cercetare” a declarat Nicolae Istudor, rectorul Academiei de Studii Economice București.

Mediul academic trebuie să se conecteze la realitatea economică și în ceea ce privește oferta educațională.

„Pandemia este o oportunitate pentru a reseta lumea. Multe lucruri erau spune înainte de pandemie cu privire la dificultățile de adaptare a învățământului la o lume tot mai dinamică. Reprezentanții companiilor s-au plâns de mulți ani de slaba pregătire a noilor angajați. S-a constatat că în economia actuală tot mai puțini oameni activează în aceeași meserie cu care s-au pregătit inițial. Foarte mulți dintre aceștia schimbă fie meseria, fie domeniul și au nevoie cunoștințe noi , pregătirea inițială nemaifiind suficientă pentru profesionalizare. Trebuie judecat dacă ceea ce oferă universitățile în acest sens este adecvat, dacă accentul pus pe studiul pentru o singură ocupație este suficient pentru a pregăti oamenii pentru schimbările care vin. Există avertismente care arată că sunt tot mai importante competențele transversale”, a explicat Bogdan Murgescu, prorector pentru bugetare și resurse umane și, totodată, cadru didactic la Facultatea de Istorie a Universității din București.

În ceea ce privește finanțarea economiei, rolul bursei a devenit mai important în pandemie.

„În ultimii 20 de ani, băncile centrale au aruncat cu bani în piețe pentru a face față crizelor. Toată cantitatea de bani injectată în piață a avut un rol de a contracara impactul negativ al crizelor. Această intervenție s-a resimțit în dobânzile cheie, la nivel de  cost al banilor, respectiv s-a redus costul de finanțare. Aceste intervenții care au pus presiune pe dobânzi au ajutat și guvernele, dar și companiile. Costul de finanțare pentru companiile românești a scăzut în ultimii ani. În ceea ce privește depozitele companiilor și ale persoanelor fizice, acestea au crescut semnificativ. Vedem și o creștere semnificativă a activelor fondurilor de pensii, care investesc și în companii locale. Dacă ne uităm la zona de asset management, vedem creșterea alocării pe acțiuni. Înseamnă că administratorii de fonduri locali alocă mai mulți bani plasamentelor în companiile locale listate. În acest context inundat de lichiditate, deținătorii de capital caută alternative de plasament. Aici intervine rolul Bursei de Valori București. Parte din cele mai mari companii românești sunt listate la BVB. În 2021, ne așteptăm să avem cel puțin 20 de listări pe obligațiuni sau acțiuni. Ne bucurăm să vedem că antreprenorii locali se uită tot mai des la bursă ca și la o sursă de finanțare”, a explicat Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București.

Dincolo de finanțare, în această perioadă companiile au nevoie și de asigurări care să îi protejeze. Costurile pandemiei la nivelul business-urilor trebuie asumate într-un parteneriat între asigurători și guverne. Din perspectiva companiilor de asigurări, riscurile pandemiei nu sunt asigurabile.

„Adaptarea companiilor de asigurări la noile condiții s-a realizat din toate punctele de vedere, respectiv ofertei, modul de administrare al daunelor, la felul în care se evaluează riscurile, la pregătirea angajaților, la interacțiunea cu clienții, etc. Legat de principalele riscuri , cel mai mare impact pe care piața l-a cunoscut în această perioadă: Business Interuption- o formă de asigurare care despăgubește clienții dacă se produce un risc pentru proprietatea respectivă și nu se mai poare desfășura activitatea economică. În realitate, s-a constatat că în această perioadă, aceasta a fost vândută de către companii de asigurare fără să fie partea de o asigurare de proprietate. Acest lucru a dus la multe litigii, mai ales în contextul în care multe business-uri au fost închise ca urmare al unei decizii guvernamentale. Iar partea referitoare la pandemie era evazivă în contractele de asigurare, sau nemenționat. O evaluare făcută de OECD legată de care ar fi volumul total de protecție pentru companii arată că acesta e de 4,5 trilioane de dolari. Riscul de pandemie nu a fost menționat în aceste polițe. Dar acolo unde a fost făcut, s-a decis că sub 1 la sută din această valoare la nivel global va fi acoperit și va fi plătit. Asociația de la Geneva  destinată cercetării în domeniul asigurărilor consideră că riscul de pandemie nu e asigurabil pentru că nu întreruperea businessului nu e un criteriu de asigurabilitate, pentru că pierderile nu sunt nici probabilistice nici independente și pentru că întreruperile sunt deliberate prin decizia guvernului, iar pierderea maximă posibilă nu poate fi administrată din punct de vedere al solvabilității”, a explicat Violeta Ciurel, fost CEO NN România.

Realitatea pe care o traversăm schimbă jocul, iar pregătirea și informarea consumatorului este esențială. Profesionalizarea pieței nu mai poate aștepta.

În pandemie, a crescut apetitul pentru investițiile pe piața de capital sau în active precum crypto monede. Trebuie să aducem în atenție principii precum toleranța la risc. Noi milităm pentru adecvarea investițiilor. Cred că oamenii trebuie instruiți și despre riscurile acestor investiții și trebuie îndrumați să aleagă tipul de investiție potrivită profilului personal de risc. Vrem să demonstrăm că piața de capital, produsele de asigurare și cele de investiții nu sunt exclusiv pentru cei bogați, dimpotrivă. Pot să îi ajute pe cei cu venituri mici. În ceea ce privește investițiile în crypto monede, reglementarea va veni pe această zonă. E nouă, nu o înțelegem complet, dar cred că reglementarea va veni. E imposibil să existe în jurul nostru un instrument financiar care atrage atât de mult atenția consumatorilor și care să nu atragă atenția reglementatorilor. Sunt convinsă că în următorii ani vom vedea reglementare și deja au venit mesaje de la autorități în această direcție”, a explicat Alexandra Smedoiu, PreședinteCFA și PartnerDeloitte.

Programele de educație financiară au ajuns la milioane de români, spune Adrian Marin, președintele UNSAR.

„Punând accentul pe tinerele generații, piețele financiare nebancare și implicit industria noastră își asigură viitorul. Apreciem demersul de apropia zona academic de cel de business creează premisele unei generații independente și responsabile din punct de vedere financiar. În pandemie, au fost accelerate procesele de digitalizare și multe operațiuni s-au mutat în online. Vom continua programele de educație financiară, ale căror beneficiari sunt milioane de români”

Adrian Marin, președinte UNSAR.

„E de apreciat implicarea mediului academic în programele de internship și educație financiară. Acesta este un facilitator între piață și noua generație de consumatori. Vom cuantifica la final eficacitatea acestor programe. Sperăm că va crește măcar cu câteva procente gradul de educație financiară”, a completat Dorel Duța, președinte UNSICAR.

Avem oportunități de învățare în România, în ceea ce privește educația financiară, dar mai sunt mulți pași de urmat până să avemun nivel satisfăcător de educație financiară în rândul populației.„Totuși, piața și societatea nu au avansat suficient în ceea ce privește educația financiară. Doar faptul că cea mai vândută poliță de ani de zile este RCA, arată gradul scăzut de educație financiară în asigurări”, a atras atenția Adriana Grecu, președinte PRBAR.

Cu ocazia organizării acestui eveniment au fost oferite 6 premii , după cum urmează:

Premiul pentru cea mai bună prezentare  Melinda Timea FULOP, Dan Ioan TOPOR, Alexandra Delia BUGNARIU, Universitatea Babeș Bolyai Cluj, Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia, pentru lucrarea „Rolul și importanța funcției de audit în cadrul instituțiilor financiare nebancare”

Premiul este oferit  participantului din mediul academic cu cea mai bună prezentare, care descrie abordarea pe care aceasta a adoptat-o ​​pentru a comunica cercetarea sa și impactul pe care l-a generat.

Premiul pentru cel mai bun aport ştiinţific  Alin Marius ANDRIEȘ, Nicu SPRINCEAN, Daniel JURAVLE, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași pentru lucrarea „Pandemia de COVID-19 și performanța companiilor românești”

Acest premiu este dedicat participanţilor din mediul ştiinţific la Conferinţa ECFS care au realizat o cercetare inovativă şi de impact

Premiul pentru cel mai loial participant ECFS din mediul universitar Lect. univ. dr. Sergiu GOLUB, Universitatea Babeș-Bolyai

Acest premiu recunoaște eforturile cadrelor didactice  în participarea an de an la Conferinţa ECFS. (intervenții/participări)

Premiul pentru cel mai loial participant ECFS din mediul de afaceri Ștefan PRIGOREANU, CEO, Millenium Insurance Broker

Acest premiu recunoaște eforturile reprezentanților mediului de afaceri în participarea an de an la Conferinţa ECFS. (intervenții/participări)

Premiul pentru cel mai bun susţinător al evenimentului Universitatea Transilvania din Brașov – Prof. univ. dr. Marius DINCĂ

Acest premiu recunoaște eforturile universităţilor în participarea la Conferinţa ECFS. Universitățile sunt evaluate pe baza numărului de participanți la Conferința ECFS.

Premiul de excelenţă Drd. Narcis PĂVĂLAȘCU, Președinte Asociația Centrul de Arbitraj și Mediere în Asigurări (ACAMA)

Acest premiu se acordă persoanei care a oferit suport semnificativ evenimentului și întregii activități a ISF.

Primul plan strategic al programului Orizont Europa pentru perioada 2021-2024: Comisia stabilește prioritățile în materie de cercetare și inovare pentru un viitor durabil

0

Astăzi, 15 martie, Comisia Europeană a adoptat primul plan strategic pentru Orizont Europa, noul program de cercetare și inovare al UE în valoare de 95,5 miliarde EUR în prețuri curente. Planul strategic reprezintă o noutate în cadrul programului Orizont Europa și stabilește orientările strategice pentru direcționarea investițiilor în primii patru ani ai programului.

Acesta asigură faptul că acțiunile UE în materie de cercetare și inovare contribuie la prioritățile UE, printre care se numără o Europă verde și neutră din punct de vedere climatic, o Europă pregătită pentru era digitală și o economie în serviciul cetățenilor.

Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă pentru O Europă pregătită pentru era digitală, a declarat: „Acest plan oferă un cadru pentru cercetarea și inovarea de înaltă calitate, bazate pe excelență, care urmează să fie realizate prin programul de lucru Orizont Europa. Prin această orientare strategică, ne asigurăm că investițiile în cercetare și inovare pot contribui la un proces de redresare bazat pe dubla tranziție verde și digitală, pe reziliență și pe autonomia strategică deschisă.”

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Orientările planului strategic vor garanta că prioritățile noastre comune de politică a UE beneficiază de noi cunoștințe, idei și inovații.. Această nouă abordare reprezintă o altă modalitate de a ne asigura că cercetarea și inovarea finanțate de UE vor aborda provocările cu care se confruntă europenii.”

Un plan ambițios pentru un
program ambițios

Planul strategic stabilește patru orientări strategice pentru investițiile în cercetare și inovare în cadrul programului Orizont Europa pentru următorii patru ani:

  • Promovarea unei autonomii strategice deschise prin orientarea dezvoltării tehnologiilor, sectoarelor și lanțurilor valorice digitale, generice și emergente esențiale;
  • Refacerea ecosistemelor și a biodiversității Europei și gestionarea durabilă a resurselor naturale;
  • Transformarea Europei în prima economie digitală circulară, neutră din punct de vedere climatic și sustenabilă;
  • Crearea unei societăți europene mai reziliente, mai favorabile incluziunii și mai democratice.

Cooperarea internațională stă la baza tuturor celor patru orientări, deoarece este esențială pentru abordarea multor provocări globale.

Planul strategic identifică, de asemenea, parteneriatele europene cofinanțate și programate în comun, precum și misiunile UE care urmează să fie sprijinite prin intermediul programului Orizont Europa. Parteneriatele vor acoperi domenii critice precum energia, transporturile, biodiversitatea, sănătatea, alimentația și circularitatea și vor completa cele zece parteneriate europene instituționalizate propuse de Comisie în februarie. Misiunile UE vor aborda provocările globale care ne afectează viața de zi cu zi prin stabilirea unor obiective ambițioase și inspiraționale, dar realizabile, cum ar fi lupta împotriva cancerului, adaptarea la schimbările climatice, protejarea oceanelor, ecologizarea orașelor și asigurarea sănătății solului și a alimentelor. Utilizând un portofoliu amplu de instrumente în diverse discipline și domenii de politică, misiunile UE vor aborda aspecte complexe prin proiecte de cercetare, măsuri de politică sau chiar inițiative legislative.

Orientările planului abordează, de asemenea, o serie de aspecte orizontale, cum ar fi problemele legate de gen. Integrarea dimensiunii de gen va constitui o cerință implicită în conținutul cercetării și inovării în întregul program, cu excepția cazului în care se specifică faptul că sexul sau genul ar putea să nu fie relevant pentru subiectul în cauză.

Etapele următoare

Prioritățile stabilite în planul strategic al Orizont Europa vor fi puse în aplicare prin intermediul programului de lucru Orizont Europa. Acesta stabilește oportunități de finanțare pentru activitățile de cercetare și inovare prin cereri tematice de propuneri și teme. Primele cereri de propuneri vor fi lansate în primăvara anului 2021 și vor fi prezentate în cadrul Zilelor europene ale cercetării și inovării din 23-24 iunie.

Context

În urma acordului politic privind programul Orizont Europa din perioada martie-aprilie 2019, Comisia a inițiat un proces de planificare strategică. Rezultatele sunt prezentate în planul strategic.

Planul strategic a fost elaborat în urma unui amplu proces de co-proiectare la care au participat Parlamentul European, statele membre, părțile interesate și publicul larg. Peste 8000 de contribuții au fost prezentate în diferite etape ale procesului de planificare strategică. Procesul de co-proiectare incluzivă urmărește să asigure o asumare cât mai largă posibil și să optimizeze impactul global al programului Orizont Europa.

Ce diferență face un an pentru Bitcoin?

0

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro:

Bitcoin depășește performanțele tuturor celorlalte
active denominate în dolari din ultimul deceniu

Bitcoin a depășit de cel puțin zece ori ca performanțe toate celelalte clase de active denominate în dolari în ultimul deceniu, au arătat noi cercetări.

Conform datelor Compound Capital Advisors, Bitcoin a produs un randament anual de 230% în medie – de peste 10 ori mai mare decât următoarea cea mai bună clasă de active.

Prin comparație, din 2011 aurul a obținut doar 1,5% pe an, cinci din ultimii 11 ani activul producând pierdere, în timp ce piața obligațiunilor din SUA a livrat 3,3%. Numerarul a returnat o sumă anuală de doar 0,5% pe fondul unei ere cu dobânzi mici la nivel record.

Ce diferență face un an pentru Bitcoin

Săptămâna trecută a fost aniversarea Black Thursday, ziua în care cifrele futures ale bitcoin se prăbușeau cu mai mult de 50%, din cauza defecțiunii tehnice de pe bursa comercială Bitcoin (Bitmex).

La numai 12 luni, prețurile bitcoin au crescut din ce în ce mai mult, cu peste 1400%, față de minimul acelei zile de 3.800 de dolari.

Argumentele pentru deținerea de bitcoin s-au multiplicat în aceasta perioadă, cu investitori instituționali deținând acum criptoactivul ca o alternativă la monedele tradiționale. Și pentru că unele dintre marile corporații sprijină acum activul, viitorul nu a arătat niciodată mai bine pentru criptoactive.

 

_________________


eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 19 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Un semn al vremurilor? Roblox, platforma de jocuri online programate de utilizatori, se alătură celor mai mari dezvoltatori după listarea la bursă

0

Ionut Paulenco, analist al platformei de investiții eToro, declara:

„Ținând oamenii blocați în casele lor, pandemia a contribuit la creșterea industriei de gaming, nume cunoscute precum EA, Ubisoft, Activision sau furnizori de platforme precum Nintendo și Sony, ajungând să performeze la un nivel record. De asemenea, dezvoltatori noi din domeniu «au decolat”»în această perioadă concurând cu cei consacrați.

Roblox (NYSE: RBLX) a avut listarea sa publică săptămâna trecută (10 martie), vânzările inițiale de acțiuni oferind companiei o evaluare estimată de 41,9 miliarde de dolari. Prețul acțiunilor a crescut cu 55% în ziua deschiderii și în prezent se ridică la 69,70 dolari pe acțiune, compania ajungȃnd la o valoare de piață enormă, de 45 de miliarde de dolari.

Roblox este o platformă de jocuri online și un sistem de creare a jocurilor dezvoltat de Roblox Corporation. Roblox a fost fondată de Dave Baszucki, ca o platformă de jocuri unde copiii pot învăța să codeze, programând jocuri pentru alți utilizatori, precum și jucând jocuri create de alții. Este extrem de popular în rândul copiilor din întreaga lume și a crescut la peste 150 de milioane de utilizatori activi la nivel mondial, care au creat milioane de jocuri ce sunt vândute acum pe platformă.

După această listare uimitoare pe bursă, Roblox se numără acum printre cele mai mari companii de jocuri video din lume. Ținând cont de ideea din spatele platformei și de faptul că jocurile sunt practic create de utilizatori, este neașteptat faptul că Roblox are acum o capitalizare de piață mai mare decât giganții de jocuri precum Ubisoft, Take-Two și CD Projekt. Valoarea de piață a companiei a depășit chiar și pe cea a cunoscutei firme EA, de 37,4 miliarde de dolari.

Dar, deși aceste cifre sunt uimitoare, Roblox nu a câștigat încă atât de mulți bani precum companiile alături de care este evaluată. EA se așteaptă la un venit de la 5,8 la 6,1 miliarde de dolari anul acesta, în timp ce Roblox se așteaptă să câștige 1,4 – 1,5 miliarde de dolari.

Mulți cred însă că modelul de afaceri al Roblox de găzduire și vânzare de jocuri produse de alții ar putea crea un nou trend și asigura un viitor minunat pentru companie. Timpul ne va spune, dar cu siguranță merită să fii cu ochii pe performanța Roblox Corporation.”