Banca Internațională de Investiții face un plasament privat în euro în cadrul programului MTN cu scadență istorică de 20 de ani

0

Banca Internațională de Investiții dă startul finanțărilor în 2021 prin plasarea unei tranzacții în cadrul programului său MTN cu o scadență record de 20 de ani. Noua tranzacție, în sumă de 30 de milioane de euro și având un preț de MS+90 bps (cupon cu o rată anuală a dobânzii de 0,95%) va fi listată la Bursa de Valori din Dublin.

Investitorul este o societate de asigurări din Germania, aliniindu-se obiectivului Băncii de a-și diversifica în continuare baza de investitori și demonstrând o încredere semnificativă din partea investitorilor în reputația Băncii Internaționale de Investiții.

Această tranzacție are cea mai lungă scadență obținută vreodată, ceea ce contribuie la îmbunătățirea profilului general de scadență al finanțării Băncii și la extinderea duratei elementelor de pasiv ale acesteia. Mai mult, revenirea la finanțarea în euro la un preț extrem de competitiv, în ciuda duratei care a crescut semnificativ, cu un cupon cu o rată anuală a dobânzii egală cu 95 bps, este un rezultat vizibil al îmbunătățirii constante a profilului de credit al Băncii Internaționale de Investiții.

Tranzacția a fost pregătită de Citigroup Global Markets Europe AG, care a fost desemnată dealerul zilei în cadrul programului MTN al Băncii înregistrat la Bursa de Valori din Dublin.

„În anul 2020, în ciuda pandemiei, Banca Internațională de Investiții a atras un volum extraordinar (aproape 600 de milioane de euro) de fonduri noi și, de asemenea, a doborât câteva dintre recordurile sale anterioare de finanțare (din punct de vedere al volumului și al prețului). Noua tranzacție încheiată astăzi este un prim pas important în continuarea acestei evoluții extraordinare. Anul acesta intenționăm să ne continuăm strategia de marketing adresată investitorilor și, după publicarea situațiilor financiare auditate pentru anul 2020, așteptată la începutul lunii februarie, vom organiza cea de-a doua convocare globală a investitorilor, pentru o informare transparentă a bazei ample de investitori și comunicarea mai multor detalii cu privire la performanța financiară și planul de finanțare al Băncii Internaționale de Investiții. De asemenea, ne propunem să finalizăm actualizarea programului MTN până la sfârșitul lunii februarie.” a comentat dl Nikolay Kosov, președintele consiliului de administrație al Băncii Internaționale de Investiții.

„Anul abia începuse, dar investitorii își manifestaseră deja un puternic interes în legătură cu Banca Internațională de Investiții. În ciuda volatilității crescute a pieței, în special a curbelor de referință pentru plasamente pe termen lung, ne bucurăm să vedem un interes în legătură cu o scadență atât de lungă și cu un preț foarte competitiv. Marja de credit atinsă cu această tranzacție (90 bps vs MS) este egală cu cea mai bună tranzacție a noastră în lei pe 3 ani din anul anterior, fără nicio primă de marjă de credit la o extindere semnificativă a scadenței (17 ani). Această tranzacție stabilește așteptări pozitive pentru finanțarea noastră pe termen lung pentru întregul an ce urmează.” a observat dl Jozef Kollar, prim vice-președintele consiliului de administrație al Băncii Internaționale de Investiții.

TransferGo numește un român la conducerea activităților sale globale de marketing și anunță transferuri de bani în creștere către România

0

TransferGo, compania de transferuri internaționale de bani, l-a numit pe Marius Nedelcu(foto) în funcția de Chief Marketing Officer, poziție din care va fi responsabil cu activitățile globale de marketing ale companiei.

Tot astăzi, compania a anunțat o creștere cu 50% a fluxului de bani transferați către și din România în 2020, în comparație cu anul anterior. Mai mult, transferurile cu România reprezintă 25% din întregul flux de bani transferați prin intermediul platformei în 2020, la nivel global.

De asemenea, a crescut și numărul total de tranzacții efectuate de români din și în străinătate, în 2020 TransferGo înregistrând cu 40% mai multe tranzacții decât în 2019. Cele mai multe tranzacții au fost efectuate prin intermediul aplicației mobile, România fiind țara cu cea mai mare rată de utilizare a acesteia, de 80%. Ponderea tranzacțiilor efectuate de români din totalul tranzacțiilor clienților TransferGo din toată lumea, se menține constantă, în jurul valorii de 20%.

Tot în 2020, creșterea numărului de tranzacții și a fluxului de bani circulat către și din România a generat o dublare a veniturilor TransferGo din acest coridor.

În ceea ce privește numărul de clienți, în 2020 compania a atins 2,5 milioane de utilizatori la nivel global. În privința utilizatorilor români activi, numărul acestora se păstrează la valori constante, românii numărându-se printre cei mai fideli utilizatori ai platformei TransferGo, astfel că aceștia au cea mai bună rată de retenție înregistrată de companie.

Valoarea medie a sumei transferate de un român din diaspora către țară se păstrează și ea constantă, în jurul sumei de 500 euro/lună, potrivit datelor TransferGo din ultimele șase luni ale anului 2020. Această valoare este una destul de ridicată, luând în considerare că un român care lucrează peste hotare, în state precum Marea Britanie sau Spania, realizează un venit mediu lunar estimat la 2000 euro. Practic suma trimisă în țară de către acesta reprezintă un sfert din banii pe care îi câștigă într-o lună, celelalte trei sferturi acoperind de regulă costurile minime de trai, mai ridicate decât în România, precum chiria, utilitățile, alimentația și bunurile de bază.

În 2020, an dificil și plin de nesiguranță pentru toată lumea, dar în mod special pentru cei care lucrează peste hotare, am încercat să fim cât mai aproape de românii plecați în străinătate și să le oferim o alternativă sigură și rapidă de a trimite de la distanță banii puși deoparte pentru cei de acasă. Aceasta se reflectă în creșterea numărului de transferuri și a valorii acestora către România, dar și în rata de adopție a aplicației mobile în rândul românilor. Suntem mândri de rezultatele obținute și privim cu ambiție și optimism spre 2021, un an al schimbării și al reușitei.

În 2021 ne propunem creșterea numărului de clienți din piețele actuale, dar și expansiunea continuă pe alte piețe, iar, în noua mea calitate de Chief Marketing Officer, sunt entuziasmat să pot transpune în realiate, alături de o echipă puternică, o strategie bine conturată care să ne permită să împărtășim viziunea TransferGo la nivel global,” a afirmat Marius Nedelcu, noul Chief Marketing Officer, TransferGo.

De-a lungul celor patru ani de activitate în cadrul TransferGo, Marius a deținut funcția de Country Manager pentru România, iar apoi a făcut tranziția către rolul de Head of Growth la nivel global și ulterior la acela de Director of Brand and Market Expansion.

Din noul său rol de Chief Marketing Officer, el va fi responsabil cu creșterea rezultatelor companiei prin achiziția de noi piețe, precum Rusia și Nigeria, cât și prin accelerarea piețelor actuale – România, Turcia, Ucraina, Lituania, Polonia și India.

Despre TransferGo

TransferGo este o companie de transfer internațional de bani online, în timp real și la costuri mici, pentru persoanele care doresc să trimită bani familiilor lor, fără a plăti taxele mari percepute de bănci. Compania a fost înființată în 2012 de patru fondatori de origine lituaniană, iar sediul central se află în Londra, Marea Britanie. În prezent, compania are birouri și în Vilnius, Berlin, Istanbul și Varșovia.

În prezent, TransferGo numără peste 2,5 milioane de clienți din întreaga lume și facilitează transferurile de bani online, rapid și în condiții de siguranță, în 40 de monede diferite și are acoperire în 66 de țări, primind scorul de 4.8 din 5 stele din partea Trustpilot.

Folosind sistemul inovator TransferGo, migranții pot trimite bani peste hotare folosind un model digital din cont în cont, care înseamnă că banii nu trebuie să părăsească țara: banii sunt transferați local-in local-out.

TransferGo este activ pe piața din România din iunie 2015, iar în 2019 a atins totalul de un milion de utilizatori pe plan local.

Pentru mai multe detalii, accesați: www.transfergo.ro

Studiu Coface: Veniturile din sectorul de comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice, în magazine specializate au crescut cu aproximativ 8% în 2019 față de anul precedent

În 2019, românii au alocat 5% din veniturile lunare pentru achiziția de medicamente

Puncte forte:

  • Mai mult de jumătate din companii (56%) au înregistrat o creștere a rezultatului net, în timp ce mai mult de trei sferturi au înregistrat profit net (76%)
  • Gradul de îndatorare la nivelul sectorului de 72% este în scădere față de anii anteriori
  • Durata medie de colectare a creanțelor a scăzut de la 92 de zile, nivelul înregistrat în  2018, la 75 zile în 2019, sub media națională

Vulnerabilități:

  • 47% dintre companii înregistrează un grad de îndatorare mai mare de 80%
  • Aproape jumătate din companii (48%) au înregistrat o scădere a veniturilor la sfârșitul anului 2019
  • Autonomie în situații de forță majoră de 92 zile, în scădere de la 146 zile, valoare înregistrată în 2018

Un nou studiu realizat de Coface România privind sectorul de „Comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice, în magazine specializate” (CAEN 4773) indică o evoluție pozitivă a veniturilor în 2019 acestea crescând cu aproximativ 8% față de 2018, profitabilitatea aflându-se într-o ușoară creștere. Studiul a agregatdatele a 3.999 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2019 (la nivelul lunii septembrie 2020) și care au generat o cifră de afaceri consolidată de 20,6miliarde RON. Ponderea cotei de piață cumulate deținute de cei mai importanți 10 jucători este de 33%, ceea ce relevă un grad scăzut de concentrare.

Companiile care activează în acest sector au înregistrat o lichiditate curentă de 1,12 pe parcursul anului 2019, capitalul de lucru având un nivel redus, fiind relativ expus unor șocuri negative și volatilității (scăderea veniturilor sau neîncasarea creanțelor). Durata medie de colectare a creanțelor înregistrată a crescut de la 62 de zile, nivelul înregistrat în anul 2015, la 75 zile în 2019, în timp ce media la nivel național în aceeași perioadă a scăzut de la 98 de zile până la 89 zile.

„Luând în calcul tendințele de consum din 2020, există premise de creștere a veniturilor pentru companiile din sector și pentru anul ce tocmai s-a încheiat. Acest aspect este confirmat și de datele INS cu privire la indicii cifrei de afaceri pentru acest domeniu, în ușoară creștere în 2020 față de 2019. Lichiditatea ar putea crea dificultăți în evoluția companiilor, la nivel consolidat, capitalul de lucru, deși pozitiv, este destul de scăzut și poate fi expus riscurilor de neîncasare a creanțelor”, a declarat Nicoleta Marin, Senior Financial Analyst, Coface România.

Potrivit INSSE, cheltuielile medii lunare alocate pentru cumpărarea de medicamente de uz uman au crescut cu 14% în primele două trimestre din 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019. De exemplu, dacă în T1 2019, un român aloca aproximativ 76 de lei lunar pentru achiziția de medicamente, suma a crescut la 88 de lei în T1 2020.

Din perspectiva unităților farmaceutice, cel mai mare număr de farmacii (1.236 ~ 15%) se regăsea în 2019 în Regiunea Nord – Est (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui). La polul opus se afla Regiunea Vest cu 684 de farmacii. Balanța comercială pentru produsele farmaceutice este negativă, valoarea importurilor fiind de peste patru ori mai mare decât cea a exporturilor. Ambele au fost în ușoară creștere în ultimii trei ani, principalul partener atât pentru exporturi, cât și pentru importuri fiind Uniunea Europeană cu 71% din valoarea exporturilor, respectiv 91% din valoarea importurilor având destinație/sursă țările din UE.

„În ciuda scăderii vâzărilor de medicamente și produse farmaceutice din perioada stării de urgență cauzată de pandemia Covid-19, dinamica retailului din farma pentru întreg anul 2020 a fost pozitivă, înregistrând o creștere anualizată de aproape 10%. Continuarea trendului crescător a vânzărilor a compensat reducerea marjelor din piața și capitalul de lucru vulnerabil. Astfel, farmacia independentă reprezintă o afacere cu un grad ridicat de atractivitate pentru antreprenori, generând un randament al capitalurilor de aproape 30%, de două ori peste media națională”, a adăugat Iancu Guda, Services Director, Coface România.

Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?

Autor: Mihaela Mitroi, Partener, Asistență Fiscală și Juridică, EY România, lider al activității de consultanță fiscală și juridică în clusterul de Sud al regiunii EY Europa Centrală și de Sud-Est și Asia Centrală (CESA) (foto)

Început agitat de an: schimbare de președinți, la pachet cu potențiale creșteri de taxe în Statele Unite. Aparent, acest context ar putea aduce un avantaj pentru Uniunea Europeană, care, influențată de izolarea impusă de anii Trump, a devenit mai independentă, prevalându-se de o reglementare concepută pentru a ține China la distanță. În schimb, în mod paradoxal, la finele a șapte ani de negocieri, între Europa și China pare să se lege o prietenie, căci tocmai s-au angajat să își protejeze reciproc investițiile. Criza sanitară este de așteptat să se prelungească și anul acesta, iar România are un nou guvern. Ce ar putea aduce toate aceste schimbări în plan fiscal?

Noul președinte american, Joe Biden, s-a angajat să sporească veniturile pentru a-și compensa prioritățile politice. Astfel, el vrea să taxeze și mai mult corporațiile – a propus rate în creștere pentru impozitul pe profit, dar și o majorare a GILTI (Global Intangibile LowTaxIncome), pentru a le descuraja să mute profiturile în afara SUA, recompensând companiile americane care investesc în America. 

Biden și democrații lui din Congres par, în general, aliniați din punct de vedere ideologic, fiind în favoarea principiului ca cei bogați și corporațiile săîși plătească partea lor echitabilă de taxe.

De cealaltă parte, China iese întărită din criza sanitară – am văzut cu toții scenele prin care mii de oameni au sărbătorit venirea noului an pe străzile Wuhan-ului. Tot China este cea care, în ultimul an, a avut o creștere economică, de 3,2 %, ce-i drept, dar creștere, în condițiile în care pandemia face ca decalajul SUA și China să se reducă considerabil.Ultimele estimări arată că în 2028 China ar putea egala SUA.

De remarcat și faptul că, în martie, China va deschide al 14-lea plan cincinal axat pe calitate, nu pe cantitate, o schimbare strategică a filozofiei economice, dar și pe consum intern. Până acum, China era dependentă de creștere prin export – însă, prin noua filozofie, își vor baza creșterea și pe consum intern în egală măsură.  Această schimbare de paradigmă vine cu o serie de măsuri moderne pe care China le va implementa (potrivit planului cincinal): economie verde, noi tehnologii, creșterea nivelului de trai (după ce se consideră atins obiectivul cincinalului precedent de eliminare a sărăciei absolute) și reducerea dependenței de evoluția economiei globale. În plus, China a aplicat în 2020, în repetate rânduri, reduceri de taxe stimulând investițiile, dar și afacerile locale.

Tot legat de China, ar mai fi de spus și faptul că, în ciuda declarațiilor care mai de care mai vocale, privind mutarea centrelor de producție în zonele din Europa de Est, afacerile mari – mașini electrice, de pildă, tot acolo s-au dus.

Europa, de cealaltă parte, trebuie să gestioneze nu doar redresarea economică, ci și Brexitul, petrecut, în cele din urmă, cu un Acord, dar care lasă ceva goluri descoperite, cum ar fi, de exemplu, ce se va întâmpla cu entitățile din Marea Britanie care furnizau servicii bancare, care acum, fiind entități terțe, nu își mai pot desfășura activitatea în România fără autorizația Băncii Centrale sau lipsa de certitudine cu privire la modul în care se vor aplica noile norme de securitate socială sau modificările operate pentru lucrătorii detașați.

Europa a trecut prin multe disensiuni anul trecut – a se vedea numeroasele întâlniri pe tema fondului NextGeneration EU, privindredresareaspațiul comun, care au dezvăluit existența mai multor centre de putere, cu interese proprii. Germania, de pildă, care a deținut și președinția Consiliului UE până la 31 decembrie, este țara care a pregătit bugetul pe anul acesta și care și-a impus până la urmă punctele de vedere în privința politicilor economice, încurajându-și, astfel, și companiile proprii.

În plus, ar mai fi de urmărit acordul semnat recent de UE cu China, care prevede garanții pentru investitori, respectarea proprietății intelectuale, transparență în subvenționarea companiilor chineze de stat și interzicerea transferului forțat de tehnologie. Cu alte cuvinte, egalizează tratamentul companiilor care fac investiții – chineze în UE și europene în China. Acordul vine tocmai la finele anului în care s-a vorbit de delocalizarea companiilor din China, ca urmare a situației de dependență de mărfurile chineze, conștientizată brusc în pandemie, odată cu blocarea lanțurilor de producție și a transporturilor.

Dacă la acest fapt adăugăm și refuzul autorităților franceze de a aviza preluarea unei companii locale de către o firmă americană, deși SUA este cel mai mare investitor din Franța, putem să ne gândim că, de fapt, nimic nu mai este ceea ce pare a fi, punând la îndoială coerența politicilor și relațiilor comerciale occidentale.

Sau, cu alte cuvinte, deși împreună, fiecare pare săfie pe cont propriu. Ceea ce ne aduce la ce poate face noul Guvern prin măsurile anunțate în programul de guvernare pentru atragere de investiții și stimularea economiei locale.

Orice economist ar recomanda dezvoltarea de produse cu valoarea adăugată ridicată și orice fiscalist o administrație fiscală care să lucreze în parteneriat cu contribuabilul, măsuri regăsite, din fericire,în programul de guvernare.

Dacă Guvernul va face ce promite – predictibilitate fiscală, menținerea cotelor actuale de impozitare și menținerea caracterului contraciclic al politicii fiscale și de venituri, reducerea riscurilor fiscale și ancorarea de durată a așteptărilor inflaționiste la niveluri apropiate cu cele din zona euro, adică ceea ce cere de ani buni mediul de afaceri, atunci ar da un bun semnal în piață, care ar amplifica efectele politicilor economice și fiscale avute în vedere.

Trei sunt temele mari care mi-au atras atenția în zona fiscală. Prima vizează planul de elaborare a unui studiu de impact privind posibile facilitați fiscale în vederea reformării impozitării muncii, inclusiv reducerea contribuțiilor și impozitelor pe echivalentul salariului minim, ce ar urma să fie pilotat din 2022, așa cum înțeleg. Cum se știe, contribuțiile sociale în România sunt la un nivel ridicat, iar o reformă în această zonă ne-ar putea face mai atrăgători în ochii investitorilor.

O altă zonă de interes ar fi consolidarea schemelor de ajutor de stat și a stimulentelor pentru domeniile prioritare, afectate negativ de migrația forței de muncă cu o calificare superioară, prin susținerea parcurilor tehnologice și industriale; prin stimularea înființării de parteneriate de cercetare învățământ și mediul de afaceri; dezvoltarea de politici și mecanisme de finanțare pentru implementarea parteneriatelor public-privat cu partajarea adecvată a costurilor, riscului și recompenselor între guvern și sectorul privat în sectoarele cu o dinamică ridicată a creșterii economice, dar deficitare în competențe disponibile pe piața forței de muncă sau sprijinirea financiară a activităților generatoare de externalizări pozitive (cercetarea – dezvoltarea, eficiența energetică) și taxarea activităților care conduc la externalităţi negative (activitățile poluante). Pentru că acest tip de măsuri ne-ar ajuta să obținem acea valoareadăugată despre care vorbeam.

Dar, ce am apreciat cu adevărat este, mai ales, promisiunea de schimbare a paradigmei relației stat-contribuabil, în special prin susținerea conformării voluntare și a unei administrații mai prietenoase cu plătitorul de taxe. Întotdeauna am fost de părere că plătitorul de taxe trebuie perceput ca un client. Și, de-abia de-aici, am putea începe cu adevărat transformarea.

Pe de altă parte, însă, nu trebuie să pierdem din vedere faptul că România va trebui să aplice tot ceea ce se hotărăște la nivel european, de care se tot vorbește la Bruxelles – taxa pe plasticul nereciclat sau taxa pe emisiile de carbon impusă importurilor pe piața unică, de pildă.

În concluzie, bătălia se va da în continuare la nivel global și țările lumii vor continua să caute alte și alte metode prin care să atragă investitori și, deci, venituri. Așa cum am spus mereu, fiind o țară mică, suntem norocoși să ne aflăm în spațiul Uniunii Europene, pentru că avem o mai mare putere de negociere și o piață de desfacere. Ceea ce nu înseamnă, însă, că pe plan local nu trebuie săfim flexibili, creativi și rezilienţi și să nu ne apărăm interesele locale.

Sondaj BestJobs: Unul din doi angajați ia în calcul schimbarea locului de muncă în 2021. Salariul și lipsa oportunităților în carieră, principalele motive

0

Mai bine de jumătate (54%) dintre angajații români care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs spun că se gândesc să-și schimbe locul de muncă anul acesta, iar 28% au făcut chiar pași concreți în această direcție. Chiar dacă 2020 a fost plin de provocări din punct de vedere profesional, cu mult efort și stres, numărul celor care iau în calcul o schimbare de job este mai mic decât la începutul anului trecut, când șase din zece angajați români se declarau nemulțumiți de situația lor profesională și se gândeau să-și schimbe locul de muncă.

Deși perspectivele salariale rămân în continuare principalul criteriu în funcție de care cei mai mulți angajați români (39%) aleg un job sau altul, aproape 29% dintre respondenții la sondajul BestJobs afirmă că aveau în plan să-și schimbe locul de muncă de dinainte de pandemie, pentru că își doresc o nouă provocare în carieră. Pentru 27%, însă, principalul motiv pentru care schimbarea jobului a devenit o prioritate în noul an este că nu consideră că au suficiente oportunități de dezvoltare profesională la actualul loc de muncă.

Mai bine de 15% dintre respondenți analizează chiar opțiunea de a-și schimba complet domeniul de activitate, iar 19% se gândesc acum mai mult decât înainte de pandemie la perspectiva unui job în străinătate.

În privința beneficiilor extrasalariale, cei mai mulți angajați își doresc ca angajatorul să le ofere în acest an bonusuri de performanță (58%) și programe de dezvoltare profesională (48%), dar contează pentru mulți dintre ei și asigurările de sănătate private (24%), pensiile private (22%) sau programele de mentorat și de dezvoltare personală (21%).

Cea mai mare temere a angajaților români în ceea ce privește situația profesională în 2021 este că le vor scădea veniturile (28%), în timp ce 27% se tem că ar putea prelua mai multe responsabilități din cauza lipsei de personal. Dacă în acest moment angajatorul i-ar anunța că urmează să le scadă salariul, aproape 57% dintre respondenții la sondajul BestJobs spun că ar accepta, dar și-ar căuta imediat un alt job. Doar puțin peste 15% dintre angajații intervievați afirmă că și-ar da demisia pe loc.

Sondajul a fost efectuat în perioada 5-12 ianuarie, pe un eșantion de 1.171 de utilizatori de internet.

 

Dragoș Anastasiu preia coordonarea Coaliției pentru Dezvoltarea României

0

Dragoș Anastasiu, din calitatea de reședinte al Camerei de Comerț Româno-Germane (AHK România), preia coordonarea Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR) până în iunie 2021 și va reprezenta mediul de afaceri în discuțiile cu Guvernul României.

Preluând funcția, Dragoș Anastasiu subliniază: „Avem în cadrul CDR resurse importante pe care dorim să le punem voluntar la dispoziția Executivului și Legislativului. Este vorba de specialiști în varii domenii de activitate care pot contribui cu expertiza lor la elaborarea unor politici publice coerente. Putem pune la dispoziție date utile care pot contribui în sens pozitiv la dezvoltarea mediului de afaceri din România. Suntem în măsură să furnizăm inclusiv expertiză tehnică și stăm la dispoziția autorităților pentru a contribui la dezvoltarea economică a României”.

Pentru 2021, Coaliția pentru Dezvoltarea României își propune:

• Eficientizarea relației dintre companii și instituțiile publice prin digitalizare și debirocratizare

•Reformarea și digitalizarea sectorului public

• Acoperirea deficitului de forță de muncă prin scăderea migrației talentelor, atragerea românilor din diaspora, deschiderea pieței muncii către cetățenii non-UE

• Stimularea absorbției fondurilor europene

• Operaționalizarea unui sistem de învățământ conectat la nevoile angajatorilor

• Dezvoltarea infrastructurii

Coaliția pentru Dezvoltarea României „își exprimă dorința de a avea în continuare un dialog cu Guvernul și Parlamentul României pe marginea principalelor direcții de politică economică și fiscală, făcând apel la transparență decizională și predictibilitate în elaborarea politicilor publice. Nu în ultimul rând, Coaliția va continua, prin intermediul celor 14 grupuri de lucru, să propună reprezentanților Guvernului și Parlamentului soluții tehnice pentru creșterea competitivității în 2021, prin măsuri care să stimuleze mediul de afaceri și să mobilizeze resursa umană valoroasă de care dispune România”.

Coaliția pentru Dezvoltarea României reunește reprezentanți ai investitorilor români și străini în România și este condusă de un Consiliu Director format din președinții și vicepreședinții a opt asociații de business: Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț Americană în România (AmCham), Camera de Comerț Franceză în România (CCIFER), Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK), Confederația Patronală Concordia, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Consiliul Investitorilor Străini (FIC) și Romanian Business Leaders (RBL). Coordonarea Coaliției este asigurată prin rotație de către unul din membrii Consiliului Director, pentru o perioadă de șase luni.

Cel mai mare proiect realizat de o administație locală

0

Au început lucrările la cel mai important proiect realizat vreodată de o administație locală: construirea unei stații de metrou pe Șoseaua Berceni de către Primăria Sectorului 4. Este o stație în prelungirea traseului actual, pe 1,6 km, între stația Berceni, actualul capăt al magistralei 2 de metrou și Șoseaua de Centură.

Câteva date tehnice: 15.100 mp suprafață desfășurată, stație supraterană formată din o clădire cu subsol, parter și două etaje, șase zone pietonale, dintre care două pe partea opusă a șoselei Berceni, legătură printr-un pasaj pietonal subteran; parcare de tip park&ride în imediata apropiere pentru cei care vor să ajungă în centrul Capitalei și folosesc ca mijloc de transport metroul.

Primele lucrări: devierea rețelelor de utilități aflate în trama stradală. Traficul este restricționat pentru 45 de zile: cele două benzi de circulație de ieșire din București vor fi închise; trafic restricționat pe o lungime de 500 m între sediile companiilor Toyota și CanPack; restricțiile de circulație sunt aplicate în coordonare și cu avizul Brigăzii de Poliție Rutieră a Municipiului București.

La deschiderea lucrărilor, Daniel Băluță, primarul sectorului 4, subliniază: „Este un pas extrem de important pe care Primăria Sectorului 4 îl face la începutul acestui an. De mâine, ne apucăm de treabă! Începem lucrările la noua stație de metrou de pe Șoseaua Berceni.  O perioadă vom fi nevoiți să circulăm cu restricții, însă trebuie să avem răbdare și să conducem cu atenție. Realizarea acestei stații va aduce extrem de multe beneficii comunității noastre, de aceea trebuie să fim cumpătați pe parcursul desfășurării acestor lucrări”. 

Piața editorială 2020: ce s-a vândut, ce s-a furat cel mai mult

0

O privire asupra pieței editoriale a anului trecut ne este facilitată de Compania de Librării București (CLB), printr-o analiză a vânzărilor de carte în rețeaua proprie.

Volumul vânzărilor a fost în creștere într-un singur domeniu: medicină, farmacie, sănătate. Domenii constante sau cu cele mai mici scăderi ale vânzărilor au fost religie și spiritualitate, apoi cărți pentru copii și adolescenți. În topul celor mai căutate cinci domenii din sfera carte de la CLB în 2020 s-au situat și științe umaniste și beletristică. 

Cele mai vândute cărți, pe domenii, au fost:

– literatură română – Recviem vesel pentru tata, de Radu Paraschivescu, Editura Humanitas

– traduceri din literatura universală – Memoriile unui motan călător, de Hiro Arikawa, traducere de Raluca Nae, Editura Humanitas Fiction 

– carte străină de nonficțiune – Sapiens. Scurtă istorie a omenirii, de Yuval Noah Harari, traducere de Adrian Șerban, Editura Polirom, 2017

– carte de nonficțiune de autor român – Creierul și mintea Universului, de Dumitru Constantin Dulcan, Editura Școala Ardeleană, 2019

– carte pentru copii de autor român – A doua carte cu Apolodor, de Gellu Naum, Editura Arthur, 2020

– carte pentru copii traducere în limba română – Aventurile lui Habarnam şi ale prietenilor săi, de Nikolai Nosov, traducere de Nina Gafița, Editura Humanitas, 2017  

Cele mai furate cărți din librăriile CLB au fost: 

Ferește-mă, Doamne, de prieteni. Războiul clandestin al blocului sovietic cu România, de Larry Watts, traducere din limba engleză de Camelia Diaconescu, Editura RAO, 2011, urmată de Harry Potter și Prințul Semisânge, volumul 6, de J.K. Rowling, traducere din limba engleză de Alex Moldovan, Editura Arthur, 2020 și de 500 de adevăruri incredibile și trăsnite, traducere de Mugur Butuza, Editura Paralela 45, 2020.

Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București, caracterizează activitatea companiei în anul trecut: „Ca notă generală, povestea postdecembristă a librăriilor din România nu este cea mai veselă cu putință, iar motivele care dau poveștii nuanța aceasta de gri sunt nenumărate. Noi însă, Compania de Librării București, continuăm să ne încăpățânăm să ținem steagul sus. Și nu am abandonat acest obicei nici în anul pandemiei. Ne-am ambiționat să înțelegem în detaliu regulile strice legate de igienă în vremuri atipice, am învățat să confecționăm măști, să aprofundăm tainele comerțului online, să ne susținem ca echipă mai mult ca niciodată, să plantăm copaci pentru cea de-a patra generație de cititori. Ne mândrim cu faptul că am fost primii care am redeschis librăriile după ce ordonanțele guvernamentale ne-au permis și, în plus, am crescut în sfera online. În anul în care plănuiam să serbăm împlinirea celor 70 de ani de la fondarea CLB, am perfecționat lecția supraviețuirii. Este și aceasta o sărbătoare”.

Compania de Librării Bucureşti se definește a fi „cea mai importantă rețea de librării care a supraviețuit cu succes după Revoluție. În prezent CLB numără 43 de librării, răspândite unitar în toate cele 6 sectoare ale capitalei, ele aflându-se într-un proces permanent de modernizare și adaptare la cerințele clienților. De la carte şi manuale şcolare, la produse de papetărie şi jucării, oferta companiei este dintre cele mai bogate. Anul acesta, Compania de Librării Bucureşti aniversează 71 de ani de la fondare”. 

Computerele auto Bosch, o piața de 20 miliarde euro

0

Piața computerelor auto create de Bosch, lider în domeniul sistemelor electronice, a atins valoarea de 20 de miliarde de euro. Până în 2030, se estimează o creștere anuală cu câte 15%. Pentru aceasta, în ianuarie 2021 își începe activitatea noua divizie pentru soluții informatice integrate, cu 17.000 de angajați. Bosch anunță că divizia „reunește ingineria hardware și software pentru computere auto, senzori și unități de comandă pentru toate domeniile auto, capacitățile din domeniul ingineriei software, electrice și electronice din domeniile sistemelor de asistență pentru șofer și conducerii automatizate, sistemului multimedia auto, sistemului de propulsie și echipamentelor electronice ale caroseriei”.

Preluând funcția de președinte al noii divizii, dr. Mathias Pillin previzionează: „Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe din domeniile individuale ale autovehiculelor. Designul nostru modular pentru computerele auto și portofoliul nostru vast înseamnă că Bosch poate satisface toate nevoile producătorilor auto”.

Actualmente, computerele auto Bosch controlează funcții precum sistemele de asistență pentru șofer și mișcările de deplasare ale autovehiculelor produse. Vor urma computerele centrale pentru funcțiile cabinei și echipamentele electronice ale caroseriei. a declarat din ianuarie 2021.

Harald Kroeger, membru al Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH, subliniază: „Computerele auto reprezintă un potențial imens pentru Bosch. Chiar și acum, computerele noastre de înaltă performanță reprezintă garanția că producătorii auto ne consideră unul dintre partenerii lor principali în materie de inginerie și tehnologie. Computerele auto sunt esențiale pentru reducerea semnificativă a complexității sistemelor electronice și pentru a le face cât mai sigure posibil”.

Bosch accentuează că „pune la dispoziție computere auto sub forma unui kit scalabil, care conține sistemul electronic potrivit, inclusiv hardware și software, pentru toate cerințele și condițiile. Obiectivul final este reprezentat de o arhitectură de programe software și sisteme pentru întregul autovehicul, în care toate computerele centrale, senzorii și unitățile de comandă sunt perfect compatibile. Pentru producătorii auto, avantajul unui astfel de design modular este că le oferă o flexibilitate suplimentară când dezvoltă computere pentru diferite modele de autovehicule. Dacă, de exemplu, a fost definită o arhitectură fundamentală pentru hardware și software, computerul poate fi proiectat pe aceste linii, în conformitate cu dorințele clientului. În cazul unui autovehicul premium, funcțiile suplimentare pot fi furnizate prin adăugarea de module software suplimentare sau cipuri speciale pe plăcile de circuite imprimate. În cazul unui model compact, structura computerului poate fi modificată astfel încât să asigure controlul central asupra funcțiilor de bază relevante pentru siguranță”.

Pe piaţa din România, Grupul Bosch este prezent „de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării”.

Grupul Bosch se definește ca „lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează Tehnică pentru o viaţă. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software. Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea Atelier de mecanică fină și inginerie electrică. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH”.

CEC Bank și SelfPay, sprijin în efectuarea plaților de către cetățeni străini

0

Pe bază de parteneriat, 1.010 unități CEC Bank și peste 5.500 de stații de plată SelfPay permit de acum plata pașapoartelor, permiselor de ședere temporară și a documentelor de călătorie de către cetățenii străini. Inițiatorii dau asigurări că noua facilitate „permite efectuarea de plăți în deplină siguranță pentru cetățeni, permițându-le să evite aglomerația și contactul cu alte persoane. Tot ce trebuie să facă o persoană care dorește să achite taxe și tarife  este să meargă la cea mai apropiată Stație de Plata SelfPay, să-și introducă datele necesare, plata fiind imediat înregistrată”. Stațiile de Plată SelfPay se află fi în rețelele de retail Profi, Carrefour, Kaufland, Mega Image, în centre comerciale, benzinării, magazine de proximitate, în intervale orare de până la 24/7.

Adrian Badea, CEO al SelfPay, subliniază: „Participăm ȋn continuare la procesele de digitalizare ale organizațiilor precum și ale autorităților publice centrale sau locale, diversificând în același timp și portofoliul de servicii la care clienţii noștri au acces. În special în această perioada dificilă, rețeaua noastră, cu cele peste 5.500 de Stații de Plată, reprezintă o modalitate de plată rapidă, sigură și la îndemâna oricui, care permite utilizatorilor să rămână în siguranță, limitând interacțiunea cu alte persoane în procesul de efectuare a plăților”.

SelfPay deține cea mai mare rețea de stații de plată de tip self-service din România: mai mult de 5.500, cu peste 170 de servicii disponibile.

CEC Bank este recomandată ca „instituția financiară cu cea mai lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de peste 36 miliarde lei, la sfârșitul primului semestru din 2020. CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC)”.