OMNIASIG extinde acoperirea asigurării de sănătate în această perioadă de criză impusă de COVID-19

0

București, 7 aprilie

OMNIASIG Vienna Insurance Group duce mai departe inițiativele sale ce vizează susținerea comunității, în contextul pandemiei provocate de COVID-19, de această dată prin intermediul asigurării de sănătate, reafirmându-și angajamentul față de clienții săi.

Astfel, în următoarele două luni, pentru toate polițele de asigurări de sănătate, atât cele deja existente în portofoliul companiei, precum și cele nou încheiate în această perioadă, se va extinde acoperirea pentru cazul infectării cu Coronavirus, fără niciun cost suplimentar.

Prin intermediul acestei extinderi a acoperirii, asiguratorul oferă persoanelor asigurate o indemnizație fixă, astfel:

  • indemnizație fixă de 750 lei, în caz de diagnosticare, indiferent dacă este necesară spitalizarea sau doar izolarea la domiciliu sau în alt spațiu special desemnat de autorități;
  • indemnizație fixă de 1.500 lei pentru cazurile diagnosticate severe care necesită îngrijiri medicale în regim de terapie intensivă, într-un spital de stat sau privat, indiferent de numărul de zile de spitalizare.                                                                                                                                                                                                                „În aceste momente atât de dificile pentru întreaga umanitate este nevoie de efortul fiecăruia dintre noi, fie că vorbim despre companii, autorități sau persoane fizice. De aceea, OMNIASIG a decis să ducă mai departe sprijinul oferit comunității, aducându-și aportul la sănătatea individului, ca parte a unei comunități. Contribuim la susținerea asiguraților noștri diagnosticați cu COVID-19 prin intermediul acestor indemnizații care ajung direct la persoana afectată, căreia îi garantăm astfel un prim pas către recuperare și către revenirea la viața de după pandemie.”
    De asemenea, fiindcă în această perioadă, deplasările sunt restricționate prin Ordonanțele Militare emise de autorități, OMNIASIG oferă persoanelor care au o asigurare de sănătate, posibilitatea de a accesa servicii de consultanță medicală online sau la telefon, acoperind costul acestor servicii medicale la distanță, indiferent dacă sunt accesate în clinici private din lista de parteneri a OMNIASIG sau în alte clinici private din România. Această extindere a acoperirilor poliței de asigurare de sănătate se va acorda fără niciun cost suplimentar, într-o primă fază, pentru lunile aprilie și mai 2020, urmând ca ulterior să fie analizată oportunitatea prelungirii în funcție de evoluția pandemiei. Inițiativa OMNIASIG vine în completarea donației de 50.000 euro făcută către Asociația Dăruiește Viață, pentru achiziția echipamentelor necesare pentru spitalele din România în această perioadă.OMNIASIG Vienna Insurance Group este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de Directorat, sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă.Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii esteformat din aproximativ 50 de companii din 30 de ţări. Cei peste 25.000 de angajaţi ai Vienna Insurance Group au grijă de nevoile de zi cu zi ale peste 22 de milioane de clienți. Acțiunile VIG sunt cotate pe Bursa de Valori din Viena din 1994 și beneficiază de un rating A+ cu perspectivă stabilă din partea reputatei agenții internaționale de rating Standard & Poor’s. Acesta este cel mai bun rating al unei companii din indicele ATX, principalul indice al Bursei de Valori din Viena. Vienna Insurance Group colaborează îndeaproape cu Erste Group, cea mai mare bancă de retail din Europa Centrală și de Est.

Pariu contra trendului

0

Frigotehnica, liderul național în industria frigului comercial și industrial, continuă să își consolideze poziția pe piața din România și nu doar. Companie deținută de ROCA Investments, Frigotehnica își propune ca în 2020 să susțină tendința crescătoare a ultimilor ani și mizează în strategia sa de dezvoltare pe directa legătură dintre industria frigului și cea alimentară, domeniu care se păstrează stabil și profitabil chiar și în contextul pandemiei COVID-19.

De asemenea, în timp ce majoritatea companiilor românești sunt afectate deja de criză, planurile setate de Frigotehnica pentru 2020 rămân neschimbate, iar ambiția furnizorului de frig este ducă mai departe demersurile de creștere regională începute deja prin demararea operațiunilor pe piața din Ungaria și consolidarea prezenței din Bulgaria și Ucraina. 

„Vom merge contra curentului si țintim să depășim performantele din ultimii ani. Suntem pregătiți să o facem. Pentru anul în curs avem bugetată o creștere a cifrei de afaceri cu peste 10% și suntem încrezători în capacitatea companiei să depășească, pentru prima data, bariera de 2 MIL EUR profit net. Mizăm pentru atingerea acestor obiective pe know-how-ul și pasiunea echipei excepționale pe care o avem alături, care a depășit 200 de persoane și continuă să crească”, a declarat Adrian Neacșu, CEO Frigotehnica.

După preluarea de către ROCA Investments, în 2018, Frigotehnica a raportat cele mai bune rezultate din ultimii 10 ani.

Odată cu reconfirmarea poziției de lider în piața soluțiilor de frig din România, Frigotehnica și-a validat din nou și statutul de companie inovatoare și perseverentă. Pentru clienții săi, retaileri de calibru internațional, Frigotehnica a construit și modernizat peste 250 de magazine doar în Romania. La acestea se adaugă peste 30 de proiecte în afara țării și aproximativ 20 de proiecte industriale.

Coronavirus: Comisia și Fondul European de Investiții (care face parte din Grupul BEI) deblochează 8 miliarde EUR pentru finanțarea a 100.000 de întreprinderi mici și mijlocii

0

Comisia Europeană a deblocat 1 miliard EUR din Fondul european pentru investiții strategice (FEIS), ce va servi drept garanție pentru Fondul European de Investiții (FEI), care face parte din Grupul Băncii Europene de Investiții.06/04/2020

Acest lucru va permite FEI să emită garanții speciale pentru a stimula băncile și alți creditori să ofere lichidități pentru cel puțin 100.000 de IMM-uri europene și pentru întreprinderile mici cu capitalizare medie afectate de impactul economic al pandemiei de coronavirus, finanțarea disponibilă fiind estimată la 8 miliarde EUR. Anunțul de astăzi răspunde angajamentului asumat în comunicarea Comisiei din 13 martie de a oferi un ajutor imediat IMM-urilor care au fost grav afectate, cu fonduri care să poată fi deblocate deja în luna aprilie. Acest demers face parte din pachetul de măsuri anunțat de Grupul BEI la 16 martie, menit să mobilizeze rapid sprijinul pentru IMM-urile și întreprinderile cu capitalizare medie din Europa.

Una dintre consecințele economice imediate ale pandemiei de coronavirus este lipsa bruscă de lichidități care afectează întreprinderile mici și mijlocii. Aceste întreprinderi sunt, în general, cele mai afectate într-o situație de criză și este esențial să fie sprijinite cu lichidități suficiente pentru a putea supraviețui crizei. Cu toate acestea, într-o situație de penurie de lichidități, băncile nu sunt stimulate să acorde împrumuturi IMM-urilor, din cauza creșterii bruște a riscului perceput. Acesta este motivul pentru care garanțiile UE care sprijină aceste împrumuturi sunt necesare. Începând de astăzi, FEI oferă pieței garanții specifice sprijinite de FEIS pentru a limita impactul pandemiei asupra întreprinderilor mici și mijlocii și asupra întreprinderilor mici cu capitalizare medie.

Valdis Dombrovskis, vicepreședintele executiv al Comisiei Europene pentru o economie în serviciul cetățenilor, a declarat: „Peste tot în Europa, întreprinderile se confruntă cu dificultăți. UE reacționează rapid pentru a contribui la atenuarea șocului și pentru a ajuta întreprinderile mici și mijlocii, care sunt deosebit de vulnerabile. Astăzi, Comisia și Fondul European de Investiții pun la dispoziție finanțare în valoare de 8 miliarde EUR, oferind astfel un ajutor imediat sub formă de lichidități pentru IMM-urile din Europa afectate de pandemia de coronavirus. Fondurile vor fi alocate deja în această lună prin intermediul băncilor locale și al creditorilor locali pentru a ajuta întreprinderile cele mai afectate de criză.”

Directorul general al FEI, Alain Godard, a declarat: „În această perioadă de criză fără precedent, este esențial ca IMM-urile să primească sprijinul de care au nevoie. FEI depune eforturi intense pentru a asigura un răspuns rapid și adecvat la pandemia de COVID-19 și avem plăcerea de a lansa astăzi, împreună cu Comisia, această nouă inițiativă în valoare de 8 miliarde EUR. Deși acesta este un prim pas important, Grupul BEI va continua să depună eforturi în vederea găsirii unor soluții suplimentare pentru a răspunde rapid nevoilor de finanțare ale antreprenorilor din întreaga Europă.

Suma de 1 miliard EUR deblocată din FEIS în temeiul mecanismului de garantare a împrumuturilor din cadrul programului COSME și prin componenta InnovFin – Garanții pentru IMM-uri din cadrul programului Orizont 2020 permite FEI să ofere garanții în valoare de 2,2 miliarde EUR intermediarilor financiari, deblocând finanțări disponibile în valoare de 8 miliarde EUR. Garanțiile vor fi oferite prin intermediul FEI pe piață, printr-o cerere de exprimare a interesului publicată astăzi către mai multe sute de intermediari financiari, inclusiv bănci și creditori alternativi. Principalele caracteristici ale acestor garanții vor fi:

  • un acces simplificat și mai rapid la garanția FEI;
  • o acoperire mai mare a riscurilor – până la 80 % din pierderile potențiale aferente împrumuturilor individuale (spre deosebire de acoperirea-standard de 50 %);
  • accentul pus asupra împrumuturilor pentru capital circulant în întreaga UE;
  • acordarea unor condiții mai flexibile, inclusiv amânarea, reeșalonarea sau suspendările temporare ale obligației de rambursare a împrumuturilor.

Noile caracteristici vor fi accesibile noilor intermediari financiari, precum și intermediarilor financiari existenți care colaborează deja cu FEI, care vor oferi la rândul lor condiții speciale pentru peste o sută de mii de întreprinderi care beneficiază de garanții în cadrul programelor COSME LGF și InnovFin SMEG.

Etapele următoare

Ca urmare a cererii de exprimare a interesului publicate astăzi, intermediarii financiari care au acorduri în vigoare cu FEI în cadrul programelor COSME și InnovFin vor avea acces imediat la noile garanții, la cerere. Alți intermediari financiari pot avea acces la garanții în urma unei proceduri de cerere rapidă. În acest mod, noile fonduri pot fi deja direcționate către întreprinderile grav afectate în luna aprilie. IMM-urile vor putea să depună cereri direct la băncile locale și la creditorii locali ce participă la program, care vor figura pe lista www.access2finance.eu(link is external).

Comisia și Grupul BEI vor continua să depună eforturi în vederea adoptării unor măsuri suplimentare și vor utiliza toate instrumentele pe care le au la dispoziție pentru a contribui la limitarea pandemiei de coronavirus și la atenuarea consecințelor economice ale acesteia.

Context

Pentru a debloca suma de 1 miliard EUR din bugetul UE, Comisia și Grupul BEI au adus o serie de modificări acordurilor lor specifice.

Fondul European de Investiții(link is external) (FEI) face parte din grupul Băncii Europene de Investiții. Principala sa misiune este de a sprijini microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii din Europa, ajutându-le să acceseze finanțări. FEI creează și dezvoltă capital de risc, capital de creștere și instrumente de garantare și de microfinanțare care vizează în mod specific acest segment de piață. În această calitate, FEI promovează obiectivele UE de sprijinire a inovării, a cercetării și a dezvoltării, a spiritului antreprenorial, a creșterii economice și a ocupării forței de muncă.

COSME este programul UE pentru competitivitatea întreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri), desfășurat în perioada 2014-2020, cu un buget total de 2,3 miliarde EUR. Cel puțin 60 % din program este dedicat facilitării accesului IMM-urilor din Europa la finanțare, prin intermediul a două instrumente financiare. Mecanismul de garantare a împrumuturilor din cadrul COSME(link is external) sprijină garanții și contragaranții pentru instituțiile financiare, pentru a le ajuta să acorde IMM-urilor mai multe împrumuturi și finanțare prin leasing. Mecanismul de capitaluri proprii pentru creștere din cadrul COSME contribuie la furnizarea de capital de risc pentru IMM-uri, în principal în etapele de expansiune și de creștere.

Orizont 2020 este programul UE pentru cercetare și inovare, desfășurat în perioada 2014-2020, cu un buget total de 77 de miliarde EUR. În cadrul programului Orizont 2020, instrumentele financiare InnovFin – Finanțare UE pentru inovatori – vizează facilitarea și accelerarea accesului la finanțare pentru întreprinderile inovatoare din întreaga Europă. În special, Fondul de garantare pentru IMM-uri (SMEG) din cadrul InnovFin(link is external) oferă garanții și contragaranții privind finanțarea prin îndatorare pentru împrumuturi cu o valoare cuprinsă între 25 000 EUR și 7,5 milioane EUR, pentru îmbunătățirea accesului la finanțare al IMM-urilor și al întreprinderilor cu capitalizare medie inovatoare. În cadrul InnovFin SMEG, un mecanism gestionat de FEI, intermediarii financiari (bănci și alte instituții financiare) beneficiază de o garanție care acoperă o parte din pierderile lor legate de finanțările prin îndatorare în temeiul acestui mecanism.

Fondul european pentru investiții strategice (FEIS) este pilonul de finanțare al Planului de investiții pentru Europa, care a fost lansat în noiembrie 2014, pentru a inversa tendința descendentă a nivelurilor de investiții și a plasa Europa pe calea redresării economice. Abordarea sa inovatoare bazată pe utilizarea unei garanții bugetare a UE acordată Grupului BEI permite mobilizarea de fonduri publice și private substanțiale pentru investiții în sectoare strategice ale economiei europene. Planul de investiții pentru Europa a generat deja investiții în valoare de peste 460 de miliarde EUR și a sprijinit 1,1 milioane de întreprinderi nou-înființate și IMM-uri în întreaga Europă. Cele mai recente cifre privind FEIS, în funcție de sector și de țară, sunt disponibile aici

Tăierile legale din păduri nu sunt oprite pe durata stării de urgență

0

Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Costel Alexe, anunță că a analizat cu specialiști, operatori economici, organizații și asociații varianta stopării tăierilor legale din păduri pe durata stării de urgență, solicitată de o parte a societății civile. Analizarea aprofundată a situației arată „că măsura interzicerii tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru oameni, mediu și economie”.

Ministrul Costel Alexe subliniază că studiul de impact demonstrează că „am avea o mulțime de consecințe negative pe care țara și noi cetățenii nu ni le permitem acum” și accentuează: „Înteleg emoția și temerile oamenilor. Tocmai de aceea, am inclus în ultima ordonanță militară emisă prezența gărzilor forestiere la verificarea transportului de material lemnos. Am emis un ordin de ministru prin care li se retrage atestatul de exploatare tuturor celor care taie lemn ilegal”.

Analiza arată că „pe plan social, măsura ar afecta 3,5 milioane de gospodării din România, care se încălzesc cu lemne. Mai mult, peste 100.000 de oameni vor intra în șomaj tehnic sau vor fi concediați. O estimare a arătat că aproximativ jumătate de milion de români, care sunt direct sau indirect dependenți de sectorul silvic, ar fi sever afectați financiar și social prin aceasta măsură. Micii operatori economici, cei cu câte 10-20 angajați, vor falimenta imediat. Este vorba de 4.600 de mici firme de exploatare și 7.000 de firme de prelucrare și din industria mobilei. Aceste consecințe ar adânci criza cu care se confruntă România acum. Pe plan economic, România ar avea mult de suferit, având în vedere faptul că sectorul forestier și al prelucrării lemnului reprezintă 3,5% din PIB. Stoparea tăierilor legale ar avea consecințe negative și pentru mediu. Cele aproximativ două milioane de metri cubi de lemn proveniți din doborâturi de vânt ar ajunge să infesteze pădurea sănătoasă, așa cum s-a mai întâmplat și în alte țări din Europa, iar consecințele au fost extrem de grave. 52% dintre pădurile României sunt proprietate privată. Ar însemna să se dea o interdicție asupra fructificării proprietății private. Falimentul administratorilor de păduri, adică al celor care asigură acum paza, îngrijirea și regenerarea pădurilor private, ar însemna o deteriorare a pădurilor și imposibilitatea de a mai preveni tăierile ilegale.

Ministrul Costel Alexe conchide: „Nu este bine și nici constituțional să luăm această măsură extremă. Pădurea este o resursă regenerabilă, pe care avem datoria să o protejăm printr-un management sustenabil, atât pentru valorificare, cât și pentru regenerare, pentru a proteja mediul și a combate schimbările climatice. Vom sta permanent în teren pentru că stoparea tăierilor ilegale rămâne cel mai important obiectiv asumat în acest mandat!”

„VreauLa” – prima platformă gratuită pentru elevii de liceu care vor să se pregătească online pentru examenul de admitere la facultate

Astăzi, 7 aprilie, s-a lansat oficial platforma educațională „Vreau La” ce oferă gratuit exerciții grilă și simulări de admitere pentru toți liceenii care vor să aplice la facultate. Pentru moment utilizatorii se pot pregăti pentru admiterea la Politehnică, urmând ca, în perioada următoare, platforma să se extindă și la alte specializări precum Medicină și Drept.

Misiunea startup-ului este de a oferi posibilitatea oricărui liceean să se pregătească virtual pentru examenul de admitere, într-un mod interactiv. 

„Inițial ne-am propus să lansăm platforma în următorul an universitar, însă situația actuală în care școlile sunt închise și nu se mai organizează simulări de admitere la facultate, ne-a motivat să grăbim dezvoltarea și să venim în ajutorul liceenilor care își doresc sa continue pregătirea pentru facultate”, a spus Codruț Lemeni, co-fondator.

Codrut Lemeni & Mihai Pirvulet

Pentru moment, cei care se înregistrează pot să rezolve peste 2.300 de grile unice cu răspuns imediat la exerciții de matematică, fizică și informatică, dar și să participe la simulari de admitere pentru Politehnică. Pe platformă vor fi adăugate peste alte 150 de seturi de exerciții, în prezent aflate în faza de verificare. Cele disponibile momentan au fost elaborate pornind de la tipurile de exerciții din grilele de admitere din anii precedenți din cadrul facultăților politehnice.

Echipa este în căutare de profesori și colaboratori interesați să contribuie cu teste noi de la alte facultăți, pentru a crește lista de materii disponibile online. 

Platforma a fost dezvoltată de Mihai Pirvuleț și Codruț Lemeni, studenți la Politehnică în anul II. Peste 500 de liceeni s-au înscris în ultimele 3 săptămâni pe varianta beta a platformei. Toți cei interesați pot să se înregistreze gratuit pe: https://vreaula.ro/.

Campanie de fundraising pentru centrul medical Bucureștii Noi

0

Campania de fundraising inițiată de Auchan și Leroy Merlin pentru amenajarea unei unități de suport medical pentru București-Ilfov continuă. Proiectului i se alătură Asociația Zi de Bine, fondată de Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, asociație care la rândul eu concretizează inițiativa #ScutPentruSpitale și a adunat deja peste de 500.000 de euro în beneficiul a peste 30 de spitale din toată țara.

Unitatea va fi un centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu coronavirus, amenajat într-o clădire aparținând companiei Leroy Merlin (7.500 mp), pe centura Capitalei – Șoseaua Chitilei. Vor fi 350 de paturi, containere de cazare pentru medici, containere sanitare și dușuri pentru pacienți, zone distincte de luat masa pentru cadre medicale și pacienți, asigurându-se astfel condiții decente de îngrijire pentru cazurile noncritice. Pacienților și personalului medical le vor fi asigurate mesele zilnice și toate serviciile conexe de funcționare a spațiului (utilități, wi-fi, curățenie etc.).

Companiile care doresc să se implice sunt rugate să sune la numărul de telefon                   0374 45 46 41, de luni până vineri între orele 9-18 sau să scrie pe email la adresa: sustin@auchan.ro. De asemenea, cei care vor sa dea o mână de ajutor pot contacta Asociația Zi de Bine la 0725565375 sau contact@zidebine.r

Melania Medeleanu, fondatoare a Asociației Zi de Bine: „Sunt zile în care e important să stai. În casă. Nu însă deoparte. Suntem în fața unui inamic care poate fi învins doar dacă facem scut în jurul celor care ne apără. Unitatea de suport medical Bucureștii Noi exact asta face: eliberează spitalele și medicii de o presiune uriașă, oferind în același timp sprijin pacienților cu forme ușoare ale bolii. ZICEM de BINE despre proiectul inițiat de Auchan și Leroy Merlin și, cu ajutorul lor și al miilor de oameni care simt, în aceste zile, că nu pot sta deoparte, FACEM BINE”.

Ionuț Ardeleanu, director general, Auchan Retail România: „Ne bucurăm să avem alături de noi Asociația Zi de Bine, care, prin prisma experienței îndelungate a Melaniei Medeleanu, va facilita operarea rapidă și eficientă a tuturor sponsorizărilor de materiale și echipamente de la parteneri, fiind de asemenea și un vector de comunicare pentru a atrage noi susținători. Le mulțumim tuturor companiilor care s-au alăturat deja acestui important proiect și suntem încrezători că solidaritatea demonstrată zilele acestea ne va permite predarea acestui spațiu către autorități în următoarea săptămână”.

Frédéric Lamy, director general, Leroy Merlin: „Lucrurile au avansat rapid și nu putem decât să ne bucurăm și să mulțumim oamenilor și companiilor care s-au mobilizat și implicat în acest proiect. Avem convingerea că Asociația Zi de Bine va gestiona buna desfășurare a pre-spitalului și vor face tot ce este necesar ca cei bolnavi să aibă parte de cele mai bune condiții. Magazinul nostru va deveni casa lor și ne vom asigura că vor beneficia de tot confortul”.

Fond de solidaritate OMS-UNICEF pentru combaterea Covid-19

0

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și UNICEF au încheiat un acord de colaborare prin crearea Fondului de solidaritate pentru combaterea Covid-19, susținut de Fundația Națiunilor Unite și de Fundația Filantropică Elvețiană. Inițiatorii subliniază că fondul „a fost constituit pentru a facilita o reacție globală fără precedent, sprijinind Planul strategic de pregătire și reacție al OMS. Conform acordului, o primă parte din sumele acumulate în Fond (în prezent, peste 127.000.000 USD) va fi alocată către UNICEF pentru activitățile pe care le desfășoară cu copiii și comunitățile vulnerabile din întreaga lume”. Sumele vor fi alocate instruirii și echipării comunităților și personalului sanitar pentru prevenirea, depistarea și tratarea Covid-19. Totodată, „Fondul va ajuta țările să își dezvolte capacitatea sanitară și să atenueze impactul social al coronavirusului, în special efectele asupra femeilor, copiilor și grupurilor sociale vulnerabile. De asemenea, Fondul va susține accelerarea activităților de cercetare și dezvoltare pentru crearea unor tratamente și vaccinuri”.

OMS preconizează îndreptarea resurselor către: „OMS – pentru activitățile de urmărire a răspândirii virusului, pentru evaluarea lipsurilor și nevoilor, asigurarea echipamentului de protecție personală pentru profesioniștii din linia întâi, asigurarea aparaturii de laborator și de testare în țări din toată lumea și informarea populației și personalului de intervenție din linia întâi cu privire la cele mai noi îndrumări tehnice; UNICEF – pentru a lua măsuri ca toți copiii și familiile din întreaga lume să primească toate informațiile științifice necesare, cele mai noi îndrumări ale OMS și informații pertinente la nivel local, pentru a se putea proteja împotriva COVID-19; pentru a sprijini țările vulnerabile, prin asigurarea accesului la apă, servicii de salubritate și igienă, precum și prin măsuri elementare de prevenire și control al infectării; pentru a asigura accesul familiilor și copiilor vulnerabili la asistență medicală; CEPI, Coaliția pentru Inovații în Pregătirea pentru Epidemii, partener cheie care, în strânsă colaborare cu OMS, joacă un rol de lider în finanțarea cercetării și dezvoltării pentru producerea unor vaccinuri împotriva COVID-19”.

UNICEF informează că „va lua măsuri pentru ca familiile și comunitățile din cele mai vulnerabile țări să beneficieze pe deplin de intervenții și să aibă acces la apă, servicii de salubritate, igienă și alte măsuri de prevenție și control al infectării. De asemenea, prin vasta sa rețea de proiecte comunitare și programe de țară, UNICEF se va îngriji ca toți copiii, părinții/îngrijitorii și personalul din prima linie de intervenție, cum sunt asistenții sociali, cadrele didactice și personalul medical, să primească îndrumări fundamentate științific”.

Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, director general al Organizației Mondiale a Sănătății: „Pandemia provocată de Covid-19 este fără precedent, impunând o reacție urgentă, bazată pe solidaritate internațională. Mă bucur că UNICEF s-a alăturat Fondului de solidaritate. Având în vedere vasta lor experiență în colectarea de fonduri și implementarea de programe, acest parteneriat ne va ajuta să colaborăm îndeaproape pentru a salva vieți”.

Henrietta Fore, director executiv al UNICEF: „Avem de-a face cu o situație de urgență nemaiîntâlnită, care impune o reacție extraordinară. Avem nevoie de implicarea tuturor – cetățeni, corporații, fundații, guverne și alte organizații din întreaga lume. UNICEF se bucură să se alăture Fondului de solidaritate pentru combaterea Covid-19. Parteneriatul va susține eforturile pe care le facem pentru consolidarea sistemelor medicale și de salubritate, precum și pentru protejarea celor mai vulnerabile familii împotriva efectelor în cascadă pe care COVID-19 le are asupra unor sisteme sanitare deja suprasolicitate.”

Burse Executive MBA Bucharest

0

Manageri și antreprenori cu minimum 5 ani de experiență în business au oportunitatea de a urma programul Executive MBA Bucharest, organizat de WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena, cea mai mare universitate europeană de business. Este singurul program cu tripla acreditare: EQUIS, AMBA, AACSB. Cursurile vor începe în noiembrie, anul acesta, durează 16 luni în regim part-time și cuprind 14 module.

Organizatorii au lansat programul de burse (valoare totală, până la 100.000 de euro), care se acordă în ordinea aplicațiilor, pe baza dosarului de înscriere. Dosarul trebuie să conțină un set de documente în limba engleză: cerere de aplicare disponibilă pe www.executiveacademy.at, curriculum vitae, 2 scrisori de recomandare, scrisoare de motivație, copia tradusă și legalizată a diplomei de licență, foaia matricolă cu notele obținute în timpul studiilor universitare, o fotografie digitală recentă, copie a pașaportului. Cei care depun aplicațiile până la 30 iunie 2020 pot beneficia de o reducere de până la 12.000 de euro din valoarea de 35.000 de euro a scolarizarii.

Prof. Phillip C. Nell, director academic al Executive MBA Bucharest: „Obținerea unei diplome de EMBA este o oportunitate unică în viață. Viitorii studenți ai WU Executive Academy se pot aștepta la o experiență dinamică și solicitantă, dar care le va dezvolta abilitățile și maximiza potențialul de a deveni lideri în business. Programul nostru de Executive MBA este în permanență adaptat la cele mai recente și importante tendințe și probleme economice, tehnologice și sociale, fiind conceput special pentru a învăța managerii să facă față provocărilor reale, cu care se confruntă zi de zi în industrii și afaceri foarte solicitante. Datorită structurii part-time, studenții au posibilitatea să aplice în cel mai scurt timp la locul de muncă noile cunoștințe și instrumente de management dobândite la cursuri”.

Adriana Codruța Georgescu, Program Manager Executive MBA Bucharest: „Bursele de studiu reprezintă o oportunitate pe care WU Executive Academy dorește să o ofere managerilor și antreprenorilor cu merite deosebite, cu scopul de a le facilita participarea la un program de educație executivă apreciat la nivel internațional. La rândul lor, beneficiarii burselor aduc valoare adăugată cursurilor noastre prin experiența, pasiunea și motivația de care dau dovadă”.

Paris, 6 April 2020 – After 2019’s halt to 10 years of industry growth, the world auto industry faces a huge 2020 crisis, but will once again show its resilience.

0

After a bleak 2019, which saw a marked decline of more than 5% in world auto production (down to 91.8 million vehicles) and ended 10 years of continuous growth, the world auto industry faces a new, unprecedented challenge during 2020’s first months. The corona virus (COVID-19) began its spread just a few months ago, but already presents unprecedented challenges to one of the world’s largest industries. It may well be “the worst crisis ever to impact the automotive industry” as stated by many experts, including OICA’s president, Mr Fu Binfeng.

Initial impacts began in January, with the shutdown of the largest part of the Chinese industry in general, thereby also creating parts and components shortages impacting the industry in every corner of the world. The global spread of the virus over the last few weeks has now resulted in a shutdown of a large part of the auto industry and its many suppliers around the world.

Mr Fu stated: “Concerns for the health and safety of their employees led many manufacturers and suppliers worldwide to put in place drastic sanitary measures, leading to the strong reduction or even complete shut-down of many plants and facilities, even where it is not systematically recommended or required by the respective authorities”.

Through their national associations operating together within OICA, the world’s automotive manufacturers remain committed to protecting their employees and customers, and fully respect or even exceed government measures of restriction or confinement. In several countries, in order to help people affected by the COVID 19 virus, automakers are also establishing humanitarian projects, ranging from the production of breathing machines to the facilitation of transport of emergency and medical services.

OICA members continue working to secure the automotive sector as much as possible and are ready to begin the complex process of restarting production and sales when the crisis ends.

“The various national auto industry associations, members of OICA, are closely engaged in a constructive dialogue with their respective authorities and partners in order to soften the impact of this crisis and to ensure a swift recovery of the sector, which is a key contributor to the world economy and welfare. I have no doubt that the world auto industry, as it already did many times in the past, will prove its importance, its strength and its resilience”, concluded Mr Fu.

About OICA: The world association OICA was founded in 1919 and gathers 37 national trade associations around the world, including all major automobile manufacturing countries in Europe, America, and Asia. OICA is the only non-governmental car and truck manufacturers’ organization accredited to the United Nations and represents the technical interests in international institutions and organizations. The OICA activities contribute to the worldwide diffusion of technology, experience and know-how, to the benefit of all countries. OICA coordinates the global harmonization of vehicle regulations. The member countries are committed to the improvement of road safety and environmental protection, and they actively contribute to the global harmonization of technical regulations and standards. OICA also collects and publishes international statistics and coordinates the yearly calendar of Motor shows all over the world.

BestJobs: Ofertele pentru joburi de acasă au fost cele mai căutate în luna martie

0

București, 6 aprilie 2020. Dacă în lunile anterioare, angajații își căutau joburi pornind în principal de la criterii precum domeniul de activitate sau compania angajatoare, în luna martie cele mai multe căutări pe platforma Bestjobs.ro au fost pentru job-uri remote sau work from home, cu un volum total de peste 250.000 de căutări.
Angajații din financiar, transporturi sau inginerie au fost și ei activi în căutarea unui nou loc de muncă, nu neapărat remote, cu un volum total de căutări pentru aceste domenii de aproape 80.000.
În luna martie, se observă o scădere a interesului pentru un job nou din partea candidaților din domeniul medical&pharma. Astfel, aceștia au realizat cu 20% mai puține căutări de job-uri în acest domeniu comparativ cu luna februarie a acestui an.
De partea cealaltă, domeniile în care angajarea de personal nou a scăzut semnificativ, în vremea epidemiei de coronavirus sunt transporturile, turismul și HoReCa, cu un minus care ajunge și la 25% doar în luna martie. În ceea ce privește recrutarea de personal specializat, din categoria white collars, numărul de posturi promovate a fost relativ stabil în raport cu perioada anterioară.
Huawei Technologies, Enel și Vodafone au atras cei mai mulți candidați în luna martie, cu aproape 6.000 de aplicanți
Dacă în lunile anterioare topul companiilor care primeau cei mai mulți aplicanți era condus mai ales de jucătorii din domeniul retail sau financiar, în luna martie candidații s-au uitat mai ales la companiile din zona de telecom, tehnologie, energie și farma.

Despre BestJobs
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.