Tăierile legale din păduri nu sunt oprite pe durata stării de urgență

0

Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Costel Alexe, anunță că a analizat cu specialiști, operatori economici, organizații și asociații varianta stopării tăierilor legale din păduri pe durata stării de urgență, solicitată de o parte a societății civile. Analizarea aprofundată a situației arată „că măsura interzicerii tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru oameni, mediu și economie”.

Ministrul Costel Alexe subliniază că studiul de impact demonstrează că „am avea o mulțime de consecințe negative pe care țara și noi cetățenii nu ni le permitem acum” și accentuează: „Înteleg emoția și temerile oamenilor. Tocmai de aceea, am inclus în ultima ordonanță militară emisă prezența gărzilor forestiere la verificarea transportului de material lemnos. Am emis un ordin de ministru prin care li se retrage atestatul de exploatare tuturor celor care taie lemn ilegal”.

Analiza arată că „pe plan social, măsura ar afecta 3,5 milioane de gospodării din România, care se încălzesc cu lemne. Mai mult, peste 100.000 de oameni vor intra în șomaj tehnic sau vor fi concediați. O estimare a arătat că aproximativ jumătate de milion de români, care sunt direct sau indirect dependenți de sectorul silvic, ar fi sever afectați financiar și social prin aceasta măsură. Micii operatori economici, cei cu câte 10-20 angajați, vor falimenta imediat. Este vorba de 4.600 de mici firme de exploatare și 7.000 de firme de prelucrare și din industria mobilei. Aceste consecințe ar adânci criza cu care se confruntă România acum. Pe plan economic, România ar avea mult de suferit, având în vedere faptul că sectorul forestier și al prelucrării lemnului reprezintă 3,5% din PIB. Stoparea tăierilor legale ar avea consecințe negative și pentru mediu. Cele aproximativ două milioane de metri cubi de lemn proveniți din doborâturi de vânt ar ajunge să infesteze pădurea sănătoasă, așa cum s-a mai întâmplat și în alte țări din Europa, iar consecințele au fost extrem de grave. 52% dintre pădurile României sunt proprietate privată. Ar însemna să se dea o interdicție asupra fructificării proprietății private. Falimentul administratorilor de păduri, adică al celor care asigură acum paza, îngrijirea și regenerarea pădurilor private, ar însemna o deteriorare a pădurilor și imposibilitatea de a mai preveni tăierile ilegale.

Ministrul Costel Alexe conchide: „Nu este bine și nici constituțional să luăm această măsură extremă. Pădurea este o resursă regenerabilă, pe care avem datoria să o protejăm printr-un management sustenabil, atât pentru valorificare, cât și pentru regenerare, pentru a proteja mediul și a combate schimbările climatice. Vom sta permanent în teren pentru că stoparea tăierilor ilegale rămâne cel mai important obiectiv asumat în acest mandat!”

„VreauLa” – prima platformă gratuită pentru elevii de liceu care vor să se pregătească online pentru examenul de admitere la facultate

Astăzi, 7 aprilie, s-a lansat oficial platforma educațională „Vreau La” ce oferă gratuit exerciții grilă și simulări de admitere pentru toți liceenii care vor să aplice la facultate. Pentru moment utilizatorii se pot pregăti pentru admiterea la Politehnică, urmând ca, în perioada următoare, platforma să se extindă și la alte specializări precum Medicină și Drept.

Misiunea startup-ului este de a oferi posibilitatea oricărui liceean să se pregătească virtual pentru examenul de admitere, într-un mod interactiv. 

„Inițial ne-am propus să lansăm platforma în următorul an universitar, însă situația actuală în care școlile sunt închise și nu se mai organizează simulări de admitere la facultate, ne-a motivat să grăbim dezvoltarea și să venim în ajutorul liceenilor care își doresc sa continue pregătirea pentru facultate”, a spus Codruț Lemeni, co-fondator.

Codrut Lemeni & Mihai Pirvulet

Pentru moment, cei care se înregistrează pot să rezolve peste 2.300 de grile unice cu răspuns imediat la exerciții de matematică, fizică și informatică, dar și să participe la simulari de admitere pentru Politehnică. Pe platformă vor fi adăugate peste alte 150 de seturi de exerciții, în prezent aflate în faza de verificare. Cele disponibile momentan au fost elaborate pornind de la tipurile de exerciții din grilele de admitere din anii precedenți din cadrul facultăților politehnice.

Echipa este în căutare de profesori și colaboratori interesați să contribuie cu teste noi de la alte facultăți, pentru a crește lista de materii disponibile online. 

Platforma a fost dezvoltată de Mihai Pirvuleț și Codruț Lemeni, studenți la Politehnică în anul II. Peste 500 de liceeni s-au înscris în ultimele 3 săptămâni pe varianta beta a platformei. Toți cei interesați pot să se înregistreze gratuit pe: https://vreaula.ro/.

Campanie de fundraising pentru centrul medical Bucureștii Noi

0

Campania de fundraising inițiată de Auchan și Leroy Merlin pentru amenajarea unei unități de suport medical pentru București-Ilfov continuă. Proiectului i se alătură Asociația Zi de Bine, fondată de Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, asociație care la rândul eu concretizează inițiativa #ScutPentruSpitale și a adunat deja peste de 500.000 de euro în beneficiul a peste 30 de spitale din toată țara.

Unitatea va fi un centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu coronavirus, amenajat într-o clădire aparținând companiei Leroy Merlin (7.500 mp), pe centura Capitalei – Șoseaua Chitilei. Vor fi 350 de paturi, containere de cazare pentru medici, containere sanitare și dușuri pentru pacienți, zone distincte de luat masa pentru cadre medicale și pacienți, asigurându-se astfel condiții decente de îngrijire pentru cazurile noncritice. Pacienților și personalului medical le vor fi asigurate mesele zilnice și toate serviciile conexe de funcționare a spațiului (utilități, wi-fi, curățenie etc.).

Companiile care doresc să se implice sunt rugate să sune la numărul de telefon                   0374 45 46 41, de luni până vineri între orele 9-18 sau să scrie pe email la adresa: sustin@auchan.ro. De asemenea, cei care vor sa dea o mână de ajutor pot contacta Asociația Zi de Bine la 0725565375 sau contact@zidebine.r

Melania Medeleanu, fondatoare a Asociației Zi de Bine: „Sunt zile în care e important să stai. În casă. Nu însă deoparte. Suntem în fața unui inamic care poate fi învins doar dacă facem scut în jurul celor care ne apără. Unitatea de suport medical Bucureștii Noi exact asta face: eliberează spitalele și medicii de o presiune uriașă, oferind în același timp sprijin pacienților cu forme ușoare ale bolii. ZICEM de BINE despre proiectul inițiat de Auchan și Leroy Merlin și, cu ajutorul lor și al miilor de oameni care simt, în aceste zile, că nu pot sta deoparte, FACEM BINE”.

Ionuț Ardeleanu, director general, Auchan Retail România: „Ne bucurăm să avem alături de noi Asociația Zi de Bine, care, prin prisma experienței îndelungate a Melaniei Medeleanu, va facilita operarea rapidă și eficientă a tuturor sponsorizărilor de materiale și echipamente de la parteneri, fiind de asemenea și un vector de comunicare pentru a atrage noi susținători. Le mulțumim tuturor companiilor care s-au alăturat deja acestui important proiect și suntem încrezători că solidaritatea demonstrată zilele acestea ne va permite predarea acestui spațiu către autorități în următoarea săptămână”.

Frédéric Lamy, director general, Leroy Merlin: „Lucrurile au avansat rapid și nu putem decât să ne bucurăm și să mulțumim oamenilor și companiilor care s-au mobilizat și implicat în acest proiect. Avem convingerea că Asociația Zi de Bine va gestiona buna desfășurare a pre-spitalului și vor face tot ce este necesar ca cei bolnavi să aibă parte de cele mai bune condiții. Magazinul nostru va deveni casa lor și ne vom asigura că vor beneficia de tot confortul”.

Fond de solidaritate OMS-UNICEF pentru combaterea Covid-19

0

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și UNICEF au încheiat un acord de colaborare prin crearea Fondului de solidaritate pentru combaterea Covid-19, susținut de Fundația Națiunilor Unite și de Fundația Filantropică Elvețiană. Inițiatorii subliniază că fondul „a fost constituit pentru a facilita o reacție globală fără precedent, sprijinind Planul strategic de pregătire și reacție al OMS. Conform acordului, o primă parte din sumele acumulate în Fond (în prezent, peste 127.000.000 USD) va fi alocată către UNICEF pentru activitățile pe care le desfășoară cu copiii și comunitățile vulnerabile din întreaga lume”. Sumele vor fi alocate instruirii și echipării comunităților și personalului sanitar pentru prevenirea, depistarea și tratarea Covid-19. Totodată, „Fondul va ajuta țările să își dezvolte capacitatea sanitară și să atenueze impactul social al coronavirusului, în special efectele asupra femeilor, copiilor și grupurilor sociale vulnerabile. De asemenea, Fondul va susține accelerarea activităților de cercetare și dezvoltare pentru crearea unor tratamente și vaccinuri”.

OMS preconizează îndreptarea resurselor către: „OMS – pentru activitățile de urmărire a răspândirii virusului, pentru evaluarea lipsurilor și nevoilor, asigurarea echipamentului de protecție personală pentru profesioniștii din linia întâi, asigurarea aparaturii de laborator și de testare în țări din toată lumea și informarea populației și personalului de intervenție din linia întâi cu privire la cele mai noi îndrumări tehnice; UNICEF – pentru a lua măsuri ca toți copiii și familiile din întreaga lume să primească toate informațiile științifice necesare, cele mai noi îndrumări ale OMS și informații pertinente la nivel local, pentru a se putea proteja împotriva COVID-19; pentru a sprijini țările vulnerabile, prin asigurarea accesului la apă, servicii de salubritate și igienă, precum și prin măsuri elementare de prevenire și control al infectării; pentru a asigura accesul familiilor și copiilor vulnerabili la asistență medicală; CEPI, Coaliția pentru Inovații în Pregătirea pentru Epidemii, partener cheie care, în strânsă colaborare cu OMS, joacă un rol de lider în finanțarea cercetării și dezvoltării pentru producerea unor vaccinuri împotriva COVID-19”.

UNICEF informează că „va lua măsuri pentru ca familiile și comunitățile din cele mai vulnerabile țări să beneficieze pe deplin de intervenții și să aibă acces la apă, servicii de salubritate, igienă și alte măsuri de prevenție și control al infectării. De asemenea, prin vasta sa rețea de proiecte comunitare și programe de țară, UNICEF se va îngriji ca toți copiii, părinții/îngrijitorii și personalul din prima linie de intervenție, cum sunt asistenții sociali, cadrele didactice și personalul medical, să primească îndrumări fundamentate științific”.

Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, director general al Organizației Mondiale a Sănătății: „Pandemia provocată de Covid-19 este fără precedent, impunând o reacție urgentă, bazată pe solidaritate internațională. Mă bucur că UNICEF s-a alăturat Fondului de solidaritate. Având în vedere vasta lor experiență în colectarea de fonduri și implementarea de programe, acest parteneriat ne va ajuta să colaborăm îndeaproape pentru a salva vieți”.

Henrietta Fore, director executiv al UNICEF: „Avem de-a face cu o situație de urgență nemaiîntâlnită, care impune o reacție extraordinară. Avem nevoie de implicarea tuturor – cetățeni, corporații, fundații, guverne și alte organizații din întreaga lume. UNICEF se bucură să se alăture Fondului de solidaritate pentru combaterea Covid-19. Parteneriatul va susține eforturile pe care le facem pentru consolidarea sistemelor medicale și de salubritate, precum și pentru protejarea celor mai vulnerabile familii împotriva efectelor în cascadă pe care COVID-19 le are asupra unor sisteme sanitare deja suprasolicitate.”

Burse Executive MBA Bucharest

0

Manageri și antreprenori cu minimum 5 ani de experiență în business au oportunitatea de a urma programul Executive MBA Bucharest, organizat de WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena, cea mai mare universitate europeană de business. Este singurul program cu tripla acreditare: EQUIS, AMBA, AACSB. Cursurile vor începe în noiembrie, anul acesta, durează 16 luni în regim part-time și cuprind 14 module.

Organizatorii au lansat programul de burse (valoare totală, până la 100.000 de euro), care se acordă în ordinea aplicațiilor, pe baza dosarului de înscriere. Dosarul trebuie să conțină un set de documente în limba engleză: cerere de aplicare disponibilă pe www.executiveacademy.at, curriculum vitae, 2 scrisori de recomandare, scrisoare de motivație, copia tradusă și legalizată a diplomei de licență, foaia matricolă cu notele obținute în timpul studiilor universitare, o fotografie digitală recentă, copie a pașaportului. Cei care depun aplicațiile până la 30 iunie 2020 pot beneficia de o reducere de până la 12.000 de euro din valoarea de 35.000 de euro a scolarizarii.

Prof. Phillip C. Nell, director academic al Executive MBA Bucharest: „Obținerea unei diplome de EMBA este o oportunitate unică în viață. Viitorii studenți ai WU Executive Academy se pot aștepta la o experiență dinamică și solicitantă, dar care le va dezvolta abilitățile și maximiza potențialul de a deveni lideri în business. Programul nostru de Executive MBA este în permanență adaptat la cele mai recente și importante tendințe și probleme economice, tehnologice și sociale, fiind conceput special pentru a învăța managerii să facă față provocărilor reale, cu care se confruntă zi de zi în industrii și afaceri foarte solicitante. Datorită structurii part-time, studenții au posibilitatea să aplice în cel mai scurt timp la locul de muncă noile cunoștințe și instrumente de management dobândite la cursuri”.

Adriana Codruța Georgescu, Program Manager Executive MBA Bucharest: „Bursele de studiu reprezintă o oportunitate pe care WU Executive Academy dorește să o ofere managerilor și antreprenorilor cu merite deosebite, cu scopul de a le facilita participarea la un program de educație executivă apreciat la nivel internațional. La rândul lor, beneficiarii burselor aduc valoare adăugată cursurilor noastre prin experiența, pasiunea și motivația de care dau dovadă”.

Paris, 6 April 2020 – After 2019’s halt to 10 years of industry growth, the world auto industry faces a huge 2020 crisis, but will once again show its resilience.

0

After a bleak 2019, which saw a marked decline of more than 5% in world auto production (down to 91.8 million vehicles) and ended 10 years of continuous growth, the world auto industry faces a new, unprecedented challenge during 2020’s first months. The corona virus (COVID-19) began its spread just a few months ago, but already presents unprecedented challenges to one of the world’s largest industries. It may well be “the worst crisis ever to impact the automotive industry” as stated by many experts, including OICA’s president, Mr Fu Binfeng.

Initial impacts began in January, with the shutdown of the largest part of the Chinese industry in general, thereby also creating parts and components shortages impacting the industry in every corner of the world. The global spread of the virus over the last few weeks has now resulted in a shutdown of a large part of the auto industry and its many suppliers around the world.

Mr Fu stated: “Concerns for the health and safety of their employees led many manufacturers and suppliers worldwide to put in place drastic sanitary measures, leading to the strong reduction or even complete shut-down of many plants and facilities, even where it is not systematically recommended or required by the respective authorities”.

Through their national associations operating together within OICA, the world’s automotive manufacturers remain committed to protecting their employees and customers, and fully respect or even exceed government measures of restriction or confinement. In several countries, in order to help people affected by the COVID 19 virus, automakers are also establishing humanitarian projects, ranging from the production of breathing machines to the facilitation of transport of emergency and medical services.

OICA members continue working to secure the automotive sector as much as possible and are ready to begin the complex process of restarting production and sales when the crisis ends.

“The various national auto industry associations, members of OICA, are closely engaged in a constructive dialogue with their respective authorities and partners in order to soften the impact of this crisis and to ensure a swift recovery of the sector, which is a key contributor to the world economy and welfare. I have no doubt that the world auto industry, as it already did many times in the past, will prove its importance, its strength and its resilience”, concluded Mr Fu.

About OICA: The world association OICA was founded in 1919 and gathers 37 national trade associations around the world, including all major automobile manufacturing countries in Europe, America, and Asia. OICA is the only non-governmental car and truck manufacturers’ organization accredited to the United Nations and represents the technical interests in international institutions and organizations. The OICA activities contribute to the worldwide diffusion of technology, experience and know-how, to the benefit of all countries. OICA coordinates the global harmonization of vehicle regulations. The member countries are committed to the improvement of road safety and environmental protection, and they actively contribute to the global harmonization of technical regulations and standards. OICA also collects and publishes international statistics and coordinates the yearly calendar of Motor shows all over the world.

BestJobs: Ofertele pentru joburi de acasă au fost cele mai căutate în luna martie

0

București, 6 aprilie 2020. Dacă în lunile anterioare, angajații își căutau joburi pornind în principal de la criterii precum domeniul de activitate sau compania angajatoare, în luna martie cele mai multe căutări pe platforma Bestjobs.ro au fost pentru job-uri remote sau work from home, cu un volum total de peste 250.000 de căutări.
Angajații din financiar, transporturi sau inginerie au fost și ei activi în căutarea unui nou loc de muncă, nu neapărat remote, cu un volum total de căutări pentru aceste domenii de aproape 80.000.
În luna martie, se observă o scădere a interesului pentru un job nou din partea candidaților din domeniul medical&pharma. Astfel, aceștia au realizat cu 20% mai puține căutări de job-uri în acest domeniu comparativ cu luna februarie a acestui an.
De partea cealaltă, domeniile în care angajarea de personal nou a scăzut semnificativ, în vremea epidemiei de coronavirus sunt transporturile, turismul și HoReCa, cu un minus care ajunge și la 25% doar în luna martie. În ceea ce privește recrutarea de personal specializat, din categoria white collars, numărul de posturi promovate a fost relativ stabil în raport cu perioada anterioară.
Huawei Technologies, Enel și Vodafone au atras cei mai mulți candidați în luna martie, cu aproape 6.000 de aplicanți
Dacă în lunile anterioare topul companiilor care primeau cei mai mulți aplicanți era condus mai ales de jucătorii din domeniul retail sau financiar, în luna martie candidații s-au uitat mai ales la companiile din zona de telecom, tehnologie, energie și farma.

Despre BestJobs
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Măsuri speciale la nivelul CEC Bank pentru a facilita plata pensiilor

Bucuresti, 06.04.2020 – CEC Bank, instituția financiară cu cea mai lungă tradiție și cea mai extinsă rețea din România, ia măsuri speciale în această perioadă pentru a facilita plata pensiilor.  

Vom asigura un nivel ridicat al disponibilității rețelei teritoriale CEC Bank, inclusiv un număr de 250 unități din mediul urban mic și rural care vor fi operaționale în perioada 8-14 aprilie a.c., astfel încât cei peste 400.000 de clienți care își încasează pensiile prin CEC Bank să poată avea acces la disponibilități în numerar”, declară Bogdan Neacșu, președinte – director general al CEC Bank.

În plus, în această perioadă, la nivelul întregii rețele de unități teritoriale, în intervalul orar 11:00-13:00, clienții în vârstă de peste 60 de ani vor avea prioritate la realizarea operațiunilor bancare atât la ghișee, cât și la ATM-uri, în linie cu prevederile Ordonanțelor Militare.

De asemenea, la nivelul unităților CEC Bank au fost implementate o serie de măsuri pentru protecția angajaților și a publicului care includ: igienizarea zilnică a spațiilor de lucru, distribuirea de materiale sanitare și materiale de protecție pentru personalul care lucrează cu publicul și disponibilitatea dezinfectanților de mâini pentru clienți, la intrarea în orice unitate a băncii. În plus, numărul de persoane prezente simultan în cadrul unei unități a fost limitat, astfel încât să păstrăm limita de siguranță de 1,5 metri.

CEC Bank va asigura plata rapidă a pensiilor în conturile clienților, având în vedere starea de urgență și apropierea sărbătorilor pascale. Banca va demara transferul către conturile clienților imediat după încasarea sumelor aferente pensiilor de la Casele Județene de Pensii.

CEC Bank este unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național, cu peste 400.000 de astfel de clienți. Banca este prezentă în 781 de localități, din care peste 60% în mediul rural. CEC Bank are cea mai extinsă rețea teritorială, cu 1.024 de unități și 1.222 de ATM-uri la sfârșitul lui 2019.

***

Despre CEC Bank

CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent peste 2 milioane de clienți, cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de 29,3 miliarde lei, la sfârșitul anului 2018.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC).

Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, este unicul acționar al CEC Bank, iar în luna noiembrie a acestui an (a.c. 2019), în urma acordului Comisiei Europene, capitalul băncii a fost majorat cu 940 milioane lei.

Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.

HPDI: Circa 80% dintre companiile cu peste 1.000 de angajați au deja strategii funcționale de muncă la distanță

București, 06.04.2020. HPDI (Human Performance Development International) apreciază că piața serviciilor de training, teambuilding și consultanță în resurse umane a scăzut alarmant în luna martie, înregistrând cu trei sferturi mai puține proiecte. În prezent, mediul de afaceri a intrat într-o perioadă de adaptare, iar circa 80% dintre multinaționale și companiile mari, cu peste 1.000 de angajați, au reușit să pună la punct strategii funcționale pentru munca la domiciliu. Acestea sunt acum în faza de acomodare a personalului și a întregului flux operațional la noul climat și au nevoie de sprijin de specialitate. HPDI, unul dintre liderii pieței în ceea ce privește gradul de retenție a clienților, lansează în acest context un program de învățare digitală, format din webinarii online, dedicat companiilor care vor să se adapteze cât mai rapid noii paradigme de funcționare. 

“Pandemia COVID-19 și restricțiile pe care le-a adus cu sine au însemnat înghețarea industriei noastre pentru o perioadă încă nedefinită, dar pe care ne-o dorim cât mai scurtă. Practic, aproape toate proiectele de training și teambuilding au fost sistate. Programele de învățare și dezvoltare au fost oprite, iar prioritățile companiilor s-au mutat aproape exclusiv în zona de supraviețuire, siguranță și continuitate în business. Acum, la aproape o lună de când marea majoritate a companiilor care și-au putut trimite angajații să muncească de acasă au făcut-o, observăm că, datorită migrării în digital, a început să crească interesul pentru webinarii. Oamenii simt nevoia de ajutor în tranziția de la munca de la birou la cea de acasă, iar acest lucru se întâmplă prin stabilirea unor proceduri de lucru, prin ajustarea mentalității și a programului, precum și printr-un sistem performant de management de la distanță. Companiile au trecut din etapa de panică provocată de pandemie și de criza medicală, în cea de teamă pentru viitorul lor. În acest moment, și-au așezat în cea mai mare parte sistemele de muncă de la distanță, iar acum vine partea de adaptare și sprijinire a angajaților, de la manageri la toți membrii echipelor. Așadar, există o nevoie accentuată pentru programe de învățare în ce privește un bun management al muncii de la distanță”, a declarat Petru Păcuraru, fondator al HPDI. 

Potrivit fondatorului companiei, singurul serviciu care nu a înregistrat scăderi notabile în această perioadă a fost coaching-ul. Companiile vor avea însă nevoie să își păstreze agilitatea și să reclădească coeziunea în cadrul echipelor, iar pentru acest lucru sesiunile de training online vor fi foarte importante în următoarea perioadă. Pentru a le veni în ajutor, HPDI a creat și lansat recent Becoming the Digital Manager, un program integrat care conține ingredientele necesare actului de management la distanță. Programul are în componență cinci webinarii a câte trei ore, fiecare concentrându-se pe câte o tematică vitală pentru funcționarea echipelor în sistem de muncă de acasă: eficiență, managementul schimbării, instrumente tehnologice utile, luarea deciziilor sub presiune, rezistență și motivație. Experiența de învățare este întregită prin folosirea unei aplicații mobile care formează o comunitate virtuală pe parcursul webinariilor, precum și după finalizarea acestora, și asigură o comunicare eficientă între trainer și participanți. 

“Am lansat acest nou produs din dorința firească de a ne plia pe nevoile clienților și de a continua să le fim alături. Cererea pentru traininguri, în versiune digitală desigur, reîncepe să prindă contur și la nivel de piață. Noi am testat acest program în ultimele zile, pentru a vedea care este nivelul de interes. Până în prezent, consultanții și trainerii noștri au susținut mai multe webinarii și am constatat cu bucurie că am avut peste 1.500 de participanți în total. Ușor, ușor începe stabilizarea: oamenii simt nevoia de normalitate, chiar dacă este evident că vor mai urma șocuri. Anticipez că a doua jumătate din 2020 va fi una de reconstrucție, de reașezare, dar acesta este scenariul optimist”, a mai punctat Petru Păcuraru.

Becoming the Digital Manager este funcțional de aproape două săptămâni și a fost deja solicitat de către 15 companii din domenii precum: IT, retail, industria farmaceutică, producție. Programul face parte din seria de soluții digitale pe care HPDI le oferă în acest moment clienților săi și care include: traininguri digitale, webinarii personalizate, coaching, precum și soluții de sprijin pentru companiile cu programe din sfera de resurse umane în desfășurare, care au fost nevoite să le sisteze, iar acum nu au cu cine să le continue. Mai multe informații puteți găsi pe website-ul HPDI. 

Despre HPDI

HPDI (Human Performance Development International) este o companie din top 3 al pieței locale de training, team building și consultanță de resurse umane. Compania a fost înființată în 2001 de Petru Păcuraru și are în prezent peste 30 de angajați și colaboratori. Încă de la înființare, HPDI a beneficiat de sprijinul și know-how-ul lui Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți consultanți și autori de leadership la nivel mondial, trainer pentru companii internaționale din diferite industrii, (de la petrol la comerț), organisme internaționale (NATO) și guvernamentale (NASA, Departamentul de Stat American). De-a lungul timpului, HPDI a colaborat cu peste 200 dintre cele mai mari companii active pe piața locală, printre care se numără: Raiffeisen, Legrand, BCR, Continental, Hutchinson, Dacia, GTS, Oracle, Oriflame, Honeywell, BCR, Unicredit etc. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați website-ul nostru la: https://www.hpdi.ro.

Monica Leulescu

Program integrat de training pentru management la distanță

0

Compania de training, team building și consultanță de resurse umane Human Performance Development International (HPDI) a creat și a lansat programul integrat de management la distanță „Becoming the Digital Manager”. Programul conține cinci webinarii de câte trei ore. Fiecare webinar este caracterizat prin concentrarea „pe câte o tematică vitală pentru funcționarea echipelor în sistem de muncă de acasă: eficiență, managementul schimbării, instrumente tehnologice utile, luarea deciziilor sub presiune, rezistență și motivație. Experiența de învățare este întregită prin folosirea unei aplicații mobile care formează o comunitate virtuală pe parcursul webinariilor, precum și după finalizarea acestora și asigură o comunicare eficientă între trainer și participanți”. 

Fondatorul companiei HPDI,Petru Păcuraru (foto), explică: „Am lansat acest nou produs din dorința firească de a ne plia pe nevoile clienților și de a continua să le fim alături. Cererea pentru traininguri, în versiune digitală desigur, reîncepe să prindă contur și la nivel de piață. Noi am testat acest program în ultimele zile, pentru a vedea care este nivelul de interes. Până în prezent, consultanții și trainerii noștri au susținut mai multe webinarii și am constatat cu bucurie că am avut peste 1.500 de participanți în total. Ușor, ușor începe stabilizarea: oamenii simt nevoia de normalitate, chiar dacă este evident că vor mai urma șocuri. Anticipez că a doua jumătate din 2020 va fi una de reconstrucție, de reașezare, dar acesta este scenariul optimist”.

Programul „Becoming the Digital Manager” a înregistrat în primele două săptămâni de funcționare 15 solicitări de la companii din IT, retail, industria farmaceutică, producție. Este un program din seria de soluții digitale oferite de HPDI: traininguri digitale, webinarii personalizate, coaching, soluții de sprijin pentru companiile cu programe din sfera de resurse umane în desfășurare, care au fost nevoite să le sisteze, iar acum nu au cu cine să le continue. 

În ansamblu, HPDI constată că piața serviciilor de training, teambuilding și consultanță în resurse umane a înregistrat în martie cu trei sferturi mai puține proiecte decât în mod obișnuit. O altă constatare este că „în prezent, mediul de afaceri a intrat într-o perioadă de adaptare, iar circa 80% dintre multinaționale și companiile mari, cu peste 1000 de angajați, au reușit să pună la punct strategii funcționale pentru munca la domiciliu”.

Petru Păcuraru caracterizează situația actuală: „Pandemia Covid-19 și restricțiile pe care le-a adus cu sine au însemnat înghețarea industriei noastre pentru o perioadă încă nedefinită, dar pe care ne-o dorim cât mai scurtă. Practic, aproape toate proiectele de training și teambuilding au fost sistate. Programele de învățare și dezvoltare au fost oprite, iar prioritățile companiilor s-au mutat aproape exclusiv în zona de supraviețuire, siguranță și continuitate în business. Acum, la aproape o lună de când marea majoritate a companiilor care și-au putut trimite angajații să muncească de acasă au făcut-o, observăm că, datorită migrării în digital, a început să crească interesul pentru webinarii. Oamenii simt nevoia de ajutor în tranziția de la munca de la birou la cea de acasă, iar acest lucru se întâmplă prin stabilirea unor proceduri de lucru, prin ajustarea mentalității și a programului, precum și printr-un sistem performant de management de la distanță. Companiile au trecut din etapa de panică provocată de pandemie și de criza medicală, în cea de teamă pentru viitorul lor. În acest moment, și-au așezat în cea mai mare parte sistemele de muncă de la distanță, iar acum vine partea de adaptare și sprijinire a angajaților, de la manageri la toți membrii echipelor. Așadar, există o nevoie accentuată pentru programe de învățare în ce privește un bun management al muncii de la distanță”.