Platformă de crowdfunding prin recompense pentru start-up-uri sociale și creative

0

Start-up-urile sociale și cele din industriile creative pot beneficia de acum de finanțare, odată cu lansarea platformei de crowdfunding prin recompense consolid8. Este o premieră la noi, pusă în operă de echipa fonduri-structurale.ro, lider pe piața românească în informare și consultanță privind finanțările nerambursabile. Prime informații ne oferă Dragoș Jaliu, co-fondatorul platformei consolid8: „Lucrăm de 14 ani cu antreprenorii, iar anul acesta ne-am dat seama că acum, mai mult ca oricând, proiectele și business-urile la început de drum au nevoie de susținerea noastră, a tuturor. Experiența în domeniul fondurilor nerambursabile ne-a ajutat să creăm de la 0, în câteva luni, o platformă de crowdfunding pentru antreprenorii sociali și cei din industriile creative. Prin consolid8, pe lângă descoperirea de proiecte inovatoare și cu viziune care au nevoie de susținere, dorim să atragem atenția asupra rolului important pe care îl putem avea noi toți, atât companiile și cât și persoanele fizice, în dezvoltarea afacerilor care aduc un impact social pozitiv în comunitate”.

În detaliu, este de reținut că „orice antreprenor social sau din industriile creative poate derula campanii de finanțare pe consolid8, dacă ideea sa de afaceri generează valoare pentru comunitate. Proiectele care respectă criteriile de eligibilitate vor primi consultanță și suport de la echipa fonduri-structurale.ro și de la experți în domeniu, facilitându-le înscrierea pe platformă și ajutând la promovarea campaniilor.

Pe platformă se vor derula între 2 și 5 campanii de crowdfunding simultan, înscrierea și promovarea acestora pe platformă vor fi gratuite, până la finalul lunii mai 2021, iar susținătorii au la dispoziție mai multe recompense de diverse valori din care pot alege, în schimbul contribuției la finanțarea proiectelor. Ulterior, dacă campania va strânge suma cerută, beneficiarul campaniei va primi direct suma în contul său, prin parteneriatul cu platforma de plăți online Stripe, iar susținătorii vor primi produsele sau serviciile pentru care au optat, direct de la acesta.

În acest moment, pe platformă există două campanii. Una dintre ele este inițiată de echipa Moara de hârtie, echipa care creat la Comana, în apropiere de București, 10 ateliere prin care promovează meșteșugurile tradiționale românești, precum realizarea de hârtie de mână, legătorie de carte și tiparul manual. Inițiatorii și-au propus să completeze Ansamblul Moara de hârtie –  Satul meșteșugurilor prin deschiderea unui bucătării care folosește ingrediente de sezon de la producători locali.

A doua campanie aparține lui Andrei Lasc, tânărul care aduce poezia în viața prietenilor săi de pe platforma online Facebook. Prin campania de crowdfunding pe platforma consolid8, Andrei dorește să strângă banii necesari pentru a-și lansa a doua carte la care lucrează de mai mulți ani, numită simplu, Poevie.  

Persoanele care vor să își înscrie ideea de afaceri pe platformă sau vor să susțină proiectele care derulează campanii de finanțare, o pot face pe site-ul www.consolid8.ro, urmărind pașii din ghidul aplicantului și cel al susținătorului.

consolid8 este platforma de crowdfunding pentru antreprenorii sociali și cei din industriile creative, o inițiativă a echipei fonduri-structurale.ro. Pentru mai multe informații, vizitați-ne online la www.consolid8.ro sau urmăriți-ne pe: https://www.facebook.com/consolid8.ro.

fonduri-structurale.ro reprezintă o echipă de oameni dedicați performanței, care din 2007 oferă un pachet de servicii complet privind implementarea finanțărilor nerambursabile în România. În ultimii 6 ani, am obținut finanțare europeană pentru înființarea a 9 acceleratoare de afaceri și a peste 230 afaceri pentru care am furnizat servicii integrate de formare, mentorat și monitorizare”.

Educație vocațională prin artă fotografică

0

Educația și formarea în profil vocațional reprezintă cadrul proiectului RTV –  Key Competences in media production for Radio, Film and Television (2019-2021), proiect Erasmus+ finanţat prin componenta KA202 – Parteneriate strategice pentru educația vocațională și pregătirea profesională; beneficiar principal este Radio România. O concretizare a proiectului se derulează la ediția din acest an a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România (16-22 noiembrie, online, http://www.gaudeamus.ro), joi, 19 noiembrie, de la ora 13, sub forma unui eveniment care cuprinde dezbaterea cu tema „Arta fotografică se învață”, în care, după cum anunță inițiatorii, „elevi şi profesori discută în faţa publicului despre experienţele lor în realizarea imaginilor pe suport digital sau pe hârtie”.

De asemenea, sunt analizate cele mai bune fotografii realizate de elevi de la Colegiul Tehnic Media din Bucureşti (partener în proiect, singura unitate de învățământ liceal unde se studiază arta fotografică, operatoria de cinema şi televiziune și tehnica sunetului) îndrumaţi de profesorii Elena Mișcoci şi Mircea Zăvoianu. Evenimentul – moderator, Mirela Nicolae, realizator la Radio România Cultural – este  susţinut de editurile Niculescu, Pandora M, Trei, Casa Radio, Gaudeamus România.

Inițiativă privată pentru organizarea olimpiadei de matematică

0

Olimpiadă de matematică există și în acest an! O organizează Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor români, cu sprijinul Asociației Dedeman și susținută de Societatea de Științe Matematice. Se cheamă Brio Challenge, se adresează elevilor din clasele II-XII și a și început, cu etapa de înscriere: 16 noiembrie-6 decembrie. Organizatorii informează că „elevii vor trebui să își creeze un cont pe www.brio.ro/challenge. Ei pot fi înscriși și de către profesori sau părinți. Odată cu înregistrarea confirmării de înscriere, elevii vor primi automat două credite gratuite, unde 1 credit = 1 test. Aceștia pot achiziționa individual extra-credite cu care pot efectua un număr suplimentar de teste, urmând să înscrie în competiție rezultatul cel mai bun. Dacă au deja un cont, pot utiliza, de asemenea, creditele aferente contului. 

În cea de-a doua etapă (11-24 ianuarie 2021) se vor califica elevii care au obținut peste 80 de puncte, urmând ca apoi să treacă printr-o nouă rundă de testare. În urma rezultatelor, în etapa finală vor trece cei mai buni zece elevi de la fiecare clasă, care au obținut cele mai bune rezultate. Finala va avea loc între 25 și 31 ianuarie și va fi supravegheată video, participanții fiind obligați să aibă activată camera laptopului sau a tabletei.

Câștigătorii vor fi anunțați în data de 3 februarie 2021. Vor fi acordate 12 premii pentru Campioni și 24 de premii pentru Vicecampioni, în funcție de rezultatele obținute. Premiile pentru Campioni constau în câte un iPad Apple și un abonament pe un an Brio Unlimited, iar cele pentru Vicecampioni oferă câștigătorilor câte o trotinetă electrică X T și un abonament pe un an Brio Plus.

În plus, toți finaliștii vor primi un abonament Brio Start pe 6 luni, iar profesorii acestora vor primi, la rândul lor,  abonamente gratuite cu care pot realiza teste la clasă”.

Profesorul Dragoș Iliescu

Profesorul Dragoș Iliescu (foto), CEO, Chief Scientist și fondator Brio®, subliniază: „Încercăm să venim în sprijinul tuturor actorilor implicați în sistemul educațional, într-o perioadă plină de provocări, având un singur obiectiv: școala trebuie să meargă mai departe. Cred foarte tare în puterea pe care testarea o are pentru a învăța și pentru a accelera performanța elevilor și susținem acest deziderat prin organizarea primei olimpiade digitale de matematică”.

Brio® este definită ca „platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale avizată de Ministerul Educației și Cercetării, iar testele sunt în totalitate bazate pe programa școlară românească și sunt realizate exclusiv de profesori români. Brio® pune la dispoziția elevilor din clasele I-XII teste standardizate de limba română și matematică, dar și teste de inteligență, de stiluri de învățare, de aptitudini vocaționale.

Testele Școlare Brio® sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație”.

Asociația Dedeman, partenerul Brio® în organizarea primei olimpiade digitale de matematică,este cunoscută ca „susținătoare activă a inițiativelor din domeniul educațional, prin care sprijină performanța individuală a elevilor, o forță motrice a sistemului național de educație.În luna martie, Asociația Dedeman a susținut proiectul School Must Go On, prin care Brio® oferea teste gratuite tuturor elevilor și profesorilor din România”.

Petrolul în Noua Economie – 17 noiembrie 2020

0

EM360 și ROMÂNIA DURABILĂ v-a provocat la dezbaterea „Petrolul în Noua Economie” prin care ne-am propus ca împreună să realizăm o radiografie a domeniului la momentul actual, să găsim soluții de atenuare a efectelor negative ale pandemiei astfel încât să poată fi asigurată continuu funcționarea sectorului energetic autohton, ca domeniu strategic și totodată să generăm planuri de creștere economică în care producția petrol și gaze să fie un puternic motor pentru relansarea economiei.

E nevoie urgentă de corectarea cadrului legislativ ca investițiile de la Marea Neagră să se poată realiza. Investiția va avea efecte benefice pentru întreaga economie, pentru industriile pe orizontală, până la întreg mediul social. Iată principalele concluzii din dezbaterea online „Petrolul în Noua Economie” pe marginea acestei investiții îndelung amânate până acum.

Există o teorie potrivit căreia România e o țară bogată în resurse naturale. Ceea ce, dacă e să comparăm țara noastră cu alte țări, poate fi chiar adevărat. Însă din punct de vedere economic, resursele devin bogăție abia după ce sunt exploatate.

Profesorul Cristian Păun a vorbit despre această transformare a resurselor de gaze naturale în bogăție.

Gazele naturale au „șansa” să fie catalogate, în scurt timp, „resursă poluantă”. În acest timp, clasa politică românească continuă să nu înțeleagă necesitatea de a folosi gazele naturale pe care le avem în subsol – și mai ales în Marea Neagră – atrage atenția profesorul Cristian Păun.

„Morcovul și bâta”, cu alte cuvinte pedeapsa și premiul – așa traduce, pe scurt, profesorul de economie Cristian Păun felul în care consideră că trebuie să se poarte oamenii politici puși să reglementeze funcționarea economiei și, mai ales, a industriei energetice.

Dar, speră specialistul în economie, probabil că după alegeri vom avea un legislativ mai prietenos cu inițiativa privată.

Ce poate face un guvern ca să atragă investitori în România, care să folosească gazele naturale ce ar urma să fie extrase din Marea Neagră? Cu alte cuvinte, cum ar putea beneficia țara noastră de o resursă mai mult decât să o vândă pur și simplu afară? Cum să crească, de exemplu, petro-chimia?

Există o îngrijorare din partea industriei europene a gazelor naturale privind viitorul acestui sector. Profesorul Radu Dudău pune îngrijorarea pe seama alinierii la noile tehnologii și la drumul „verde” al Uniunii Europene. Însă directorul Energy Policy Group vede și noile planuri de dezvoltare ale sectorului.

În acest context, să investești acum ca stat în tehnologii care ar putea fi depășite curând, „înseamnă un mod miop de folosire a banului public”.

„România trebuie să facă niște lucruri ca să poată gestiona resursa numită gaze naturale” spune Corneliu Bodea, Președintele Centrului român al energiei.

„Scoți gazul și… ce faci cu el?” continuă el. Asta înseamnă că să ai gaze naturale nu te face, automat, mai valoros. Dacă nu reușești să te dezvolți ca țară datorită acestei resurse, înseamnă că nu ai făcut mare lucru.

Ce înseamnă banii europeni pentru economia României în general și pentru proiectele energetice în special? Avem noi destul proiecte viabile ca să folosim aceste fonduri, este țara noastră pregătită pentru o asemenea dezvoltare sau doar ne plângem că nu avem bani?

A găsit câteva răspunsuri la aceste întrebări Sorin Elisei, director Deloitte Romania/ central Europe.

„Trebuie să ne trezim nu doar pentru că ne ticăie ceasul ecologic, ci și pentru că avem cu adevărat nevoie de gazele naturale pentru economie.”

Profesorul Cristian Păun a tras o concluzie de „maestru al vorbelor”, și nu doar de specialist în economie, la webinarul „Petrolul în Noua economie”, organizat de EM360 și „România durabilă”.

Sorin Elisei, director în Deloitte și Corneliu Bodea, președintele Centrului român al Energiei adaugă observații pe care autoritățile ar trebui să le asculte.

Marea Neagră este o mare oportunitate pentru România din multe puncte de vedere. Aspectele de securitate energetică sunt foarte importante. De asemenea, poate fi una dintre investițiile care pot sprijini relansarea economică de care e atâta nevoie, mai ales în contextul pandemiei, a declarat Adrian Badea, Vicepreședintele FPPG.

Compania de stat Romgaz vrea să își crească expunerea regională și a devenit unul dintre actorii principali din Mare Neagră.

Însă „nu ne putem rupe de contextul european. Trebuie să ne asigurăm că orice resurse pe care le avem își vor găsi loc în piață în următorii 10-20 de ani. Vorbim de proiecte pe termen lung, costisitoare”, spune Mihaela Toader, Director Relații Internaționale în cadrul Romgaz.

Una dintre marile probleme pentru sectorul de petrol și gaze naturale a fost lipsa predictibilității. S-au schimbat guverne, au venit oameni cu diverse păreri, s-a politizat foarte mult acest domeniu, afirmă Sebastian Burduja, Secretar de Stat în Ministerul de Finanțe. Care sunt soluțiile?

Elementul de bază care trebuie înlăturat este instabilitatea legislativă. Ne sabotăm creșterea și dezvoltarea sectorului energetic prin acest hățiș de legi care multe dintre ele se bat cap în cap, a declarat Niculae Havrileț, Secretar de Stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

Dacă avem investiții, avem și energie ieftină, și siguranță, și locuri de muncă în acele domenii. Trebuie să încurajăm investitorii, iar acest lucru nu se poate face decât prin stabilitate, predictibilitate, non-retroactivitate.

PETROLUL IN NOUA ECONOMIE

HIDROCONSTRUCȚIA S.A. aniversează 70 de ani de activitate

0

Hidroconstrucția S.A., constructor cu capital privat 100% românesc, aniversează 70 de ani de activitate. Înființată în anul 1950, ca unic constructor al investiției hidroenergetice de la Bicaz, compania a dezvoltat, de-a lungul timpului, o expertiză unică în România pentru toate lucrările de construcții hidroenergetice și hidrotehnice, atât de suprafață, cât și subterane.

De la înființare și până în prezent, Hidroconstrucția S.A. a trecut prin numeroase procese de inovare și dezvoltare, progresul fiind evident, fapt certificat incontesabil de proiectele ample în care compania românească este implicată atât la nivel național, cât și pe plan extern.

„Anul 2020 va rămâne în istoria Hidroconstrucția și ne va aduce aminte de evenimentele care l-au marcat. Este anul în care, în condițiile unei piețe a construcțiilor definită de numeroase incertitudini și dificultăți, Hidroconstrucția aniversează împlinirea a 70 de ani de existență.

Și în acest an în care suntem împreună, dar de la distanță, ne exprimăm recunoștința față de performanțele profesionale ale generațiilor de angajați care și-au adus aportul la permanenta evoluție a companiei. Acestora, în mod special, dar și beneficiarilor, proiectanților, partenerilor și tuturor colaboratorilor, le mulțumim pentru sprijinul acordat în antreprenoriatul nostru.

Hidroconstrucția a fost și trebuie să rămână o mare familie unită, dedicată ideii de permanență și excelență.” (Mihaiță Petruș Fundeanu, Președintele Consiliului de Administrație Hidroconstrucția S.A.)

Anul trecut, Hidroconstrucția S.A. a înregistrat o cifră de afaceri globală de 406.691.949 RON, echivalentul a 85.705.966 EURO (95.965.443 USD), cu un număr mediu de 1.607 angajați.

„Ne mândrim cu un portofoliu amplu, de lucrări executate cu brio atât în țară, cât și în spațiul European sau Asia și Africa. Între proiectele finalizate cu succes în domenii diverse – construcții hidroenergetice, lucrări de artă, drumuri, poduri, tuneluri, lucrări de îmbunătățiri funciare – putem aminti, alături de lucrările hidroenergetice de importanță națională, cu o complexitate aparte, precum Vidraru sau Porțile de Fier I și II, participarea la proiectul celei mai mari ecluze maritime, portul belgian Anvers, și reabilitarea și extinderea uneia dintre cele mai mari exploatări de potasiu din lume, aflată în Iordania, pe malul Mării Moarte.

De asemenea, Hidroconstrucția S.A. a oferit expertiză românescă și în cadrul unor lucrări derulate în Serbia, Republica Moldova, Bulgaria,  Germania, Belgia, Algeria, Iran, Irak și Iordania. Toate acestea sunt motive pentru care privim cu mândrie spre trecut, dar mai ales cu încredere și optimism spre viitor, căci planurile companiei sunt din ce în ce mai îndrăznețe.”, a mai declarat Mihaiță Petruș Fundeanu, Președintele Consiliului de Administrație Hidroconstrucția S.A.

Experiența acumulată de Hidroconstrucția S.A. în cei 70 de ani de existență, utilizarea noilor tehnologii de execuție, finalizarea cu succes a contractelor, personalul de specialitate autorizat propriu, precum și întreaga gamă de utilaje tehnologice, instalații și echipamente din dotare au condus la clasarea companiei, an de an, în topul celor mai mari companii de construcții din România. De asemenea, păstrarea valorilor esențiale ale companiei – calitate, siguranță, protecția mediului, dezvoltare durabilă, încredere și grija față de proprii angajați – a dus la un fundament sănătos, orientat către succes de durată și recunoaștere europeană.



Despre Hidroconstrucția S.A.:

HIDROCONSTRUCȚIA S.A își are originea în „Direcția Generală a Hidrocentralei BICAZ”, înființată în anul 1950 ca unic constructor al investiției hidroenergetice de la Bicaz. În anul 1961, Unitatea de construcții a fost mutată cu sediul în București sub numele de „Întreprinderea de Construcții Hidroenergetice” (I.C.H.), transformată în timp în „Trustul de Construcții Hidroenergetice București” (T.C.H.), apoi „Trustul Antrepriză Generală de Construcții Hidroenergetice București” (T.A.G.C.H.), pentru ca din anul 1990 să devină societate comercială sub numele de HIDROCONSTRUCȚIA S.A. În anul 1995, pachetul integral de acțiuni a fost achiziționat de salariați, HIDROCONSTRUCȚIA devenind societate cu capital privat.

Despre securitate cibernetică, inteligență artificială și nevoile unei societăți nou-digitalizate la Microsoft Tech Day 2020

0

Microsoft România continuă tradiția și organizează, în perioada 24-26 noiembrie 2020, cea de-a patra ediție a celui mai mare eveniment tech al anului – Microsoft Tech Day.

Anul acesta, Microsoft Tech Day se va desfășura online și, ca de fiecare dată, va reuni lideri din industria de hi-tech, care le vor prezenta participanților noutățile în ceea ce privește transformarea digitală și inovația prin tehnologie.

Adresat în special profesioniștilor din sectorul IT și pasionaților de tehnologie, evenimentul va fi axat pe explorarea celor mai recente soluții tehnologice privind dezvoltarea aplicațiilor, inteligența artificială și securitatea cibernetică, precum și pe integrarea optimă a acestora în modelele de business.

Inovația prin tehnologie și transformarea digitală definesc astăzi evoluția mediului de afaceri, fiind două componente importante ale redresării economice, atât pe plan local, cât și internațional. Microsoft investește anual aproximativ 16 miliarde de dolari în activitățile de cercetare și dezvoltare. Prin produsele și soluțiile sale, compania își propune să contribuie la redresarea economică globală, cu atât mai mult în contextul în care pandemia COVID-19 a accelerat transformarea digitală. Astfel, se impun noi perspective pentru organizațiile globale, care trebuie să adopte cât mai repede noile tehnologii pentru a se putea alinia cu succes la dinamica economiei din prezent.

Pe parcursul acestui eveniment, Microsoft România își propune să aducă în atenția participanților, și nu numai, și necesitatea dezvoltării abilităților digitale în societate, aceasta fiind o componentă pe care compania pune un deosebit accent prin programele pe care le desfășoară.

Experții (în dezvoltarea de software, securitate, arhitectură și IT) prezenți la eveniment le vor prezenta participanților noutățile din domeniul hi-tech și vor aborda subiecte diverse (de la amenințările cibernetice, la cele mai recente soluții dezvoltate de Microsoft, precum Azure Synapse sau noutățile disponibile în platforma Microsoft .NET5) prin sesiuni  hands-on, demo-uri tehnice și studii de caz.

Violeta Luca, General Manager Microsoft România, va vorbi în deschiderea evenimentului despre felul în care dezvoltarea continuă a tehnologiilor și instrumentelor poate alimenta transformarea digitală și ne poate sprijini să realizăm mai mult. Printre speakerii ediției de anul acesta se numără: Jonathan Woodward (Azure Business Group Lead, Microsoft Central Eastern Europe), Hrvoje Klapan (Modern Work Business Group Lead, Microsoft Central Eastern Europe), Paula Januszkiewicz (CEO CQURE și Security Expert, Microsoft MVP, Radu Vunvulea (Group Head of Cloud, Endava, Microsoft MVP) și Ciprian Jichici, General Manager (Genisoft, și Chief Data Scientist, Solliance).

Evenimentul va fi structurat pe trei zile, după cum urmează:

  • Ziua 1: #AppInnovation

Radu Vunvulea va aduce în atenția participanților subiectul privind bunele practici în utilizarea celor mai noi aplicații, ținând cont de restricțiile impuse de modelul de business sau de buget, precum și cele de ordin tehnic. 

  • Ziua 2: #Data & #ArtificialIntelligence

Jonathan Woodward va vorbi despre importanța procesării corecte a datelor colectate, arătând diverse modalități prin care această resursă poate contribui la creșterea și dezvoltarea unei afaceri.

Ciprian Jichici va explica modul în care o companie poate să-și dezvolte soluții personalizate de Machine Learning, utilizând serviciile de procesare a datelor și de securitate, disponibile prin intermediul Azure Machine Learning.

  • Ziua 3: #Security & #Management

Hrvoje Klapan va aduce în discuție ultimele trenduri vizând securitatea cibenetică, explicând și felul în care Microsoft alege să abordeze aspectele care țin de acest subiect.

Paula Januszkiewicz va aborda, de asemenea, subiectul atacurilor cibernetice, aducând în atenția participanților importanța securizării infrastructurii IT, cu scopul de a înțelege mai bine amenințările de securitate.  

Formularul de înscriere și agenda completă a evenimentului sunt disponibile aici.

Barometrul de Sănătate Publică: Prioritățile românilor în perioada pandemiei de COVID-19

0
  • 47% dintre români se consideră foarte bine informați cu privire la COVID-19, accesând surse oficiale precum cele ale Uniunii Europene sau Organizația Mondială a Sănătății.
  • Peste jumătate dintre români consideră că testarea și tratamentul pentru infecția cu SARS-CoV-2 nu  sunt suficient de accesibile în România și peste 83% dintre români consideră că este important să avem acces la medicamente inovatoare.

Protejarea locurilor de muncă, desfășurarea școlii în siguranță și implementarea măsurilor împotriva răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus ar trebui să fie prioritățile Guvernului în acest moment, în opinia românilor. Datele fac parte din „Barometrul de Sănătate Publică (Octombrie 2020)”, ce evaluează percepția românilor cu privire la sănătatea lor și la sistemul de sănătate, în perioada pandemiei de COVID-19, realizat de Centrul de Cercetări Sociologice Larics (CCSL) și Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale (ISPRI), sub egida Secției de Științe Medicale a Academiei Române, în parteneriat cu Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente (ARPIM) și care a fost lansat astăzi, în cadrul unui workshop la care au participat reprezentanți la nivel înalt ai autorităților, voci importante ale sistemului medical, reprezentanți ai mediului academic și ai industriei de medicamente.

Într-un astfel de Barometru nu evaluăm doar percepția, ci măsurăm un indice de statalitate. Trebuie să evaluăm încredrea în sistem de fiecare dată când avem de-a face cu o criză. Cuvântul încredere este strategic într-o astfel de perioadă”, a declarat Prof. univ. dr. Dan Dungaciu, Director Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale al Academiei Române.

Oricare dintre noi cred că ar trebui să ne gândim ce priorități avem ca lideri ai acestei națiuni. În opinia mea, prioritățile ar trebui să fie problemele de sănătate – care sunt constante și actuale, iar acum suntem într-o zonă critică –, educația și hrana, care poate fi corelată cu păstrarea locurilor de muncă”, a declarat Academician Victor Voicu, Vicepreședintele Academiei Române, Preşedinte al Secţiei de Ştiinţe Medicale a Academiei Române.

37% dintre români sunt de părere că țara noastră a fost nevoită să se descurce singură în combaterea pandemiei de coronavirus, iar peste 35% cred că țara noastră a primit cel mai mult ajutor de la Uniunea Europeană.
În timp ce 47% dintre români se consideră foarte bine informați cu privire la COVID-19 și 43% mai degrabă informați, cele mai de încredere surse oficiale de informație, în opinia lor, sunt Uniunea Europeană și Organizația Mondială a Sănătății. În ceea ce privește sursele de informare despre coronavirus, situația medicală din țară și din lume sau despre măsurile luate de autorități, cei mai mulți români se îndreaptă către televiziunile de știri, televiziuni în general sau ziare ori presa online, iar peste 43% declară că identifică zilnic sau aproape în fiecare zi informații sau știri false despre coronavirus.

Creșterea accesului la servicii medicale și medicamente

Peste jumătate dintre români consideră că testarea și tratamentul pentru infecția cu SARS-CoV-2 sunt mai degrabă inaccesibile în România și mai mult de jumatate dintre români și-ar dori ca medicii să ofere consultații telefonice sau online și după ce se încheie pandemia. Accesul la aparatură și medicamente inovatoare, amabilitatea și atenția personalului medical, condițiile din spitale și gratuitatea sau compensarea serviciilor medicale de la bugetul de stat se numără printre aspectele care sunt importante pentru români, în afară de tratamentul propriu-zis, atunci când beneficiază de servicii medicale.

53% dintre români spun că își fac analizele anual sau mai des și doar 11% declară că nu și-au făcut analizele în ultimii 5 ani. În cazul apariției unei probleme de sănătate, peste jumătate merg direct la medicul de familie, cel care este considerat și principala sursă de informare despre medicamente sau boli, 21% se informează despre ce ar putea fi vorba și cumpără medicamente și 14% apelează la ajutorul farmacistului. Doar 7% declară că merg direct la o policlinică sau la camera de gardă a unui spital.

În privința tratamentului, 8 din 10 respondenți sunt de părere că românii nu beneficiază și mai degrabă nu beneficiază de medicamente inovatoare în aceeași măsură ca alți europeni, iar o treime dintre români au declarat că s-a întâmplat să nu găsească un medicament în România, atunci când au avut nevoie pentru ei sau un membru al familiei. De altfel, peste 83% consideră că este important să aibă acces la medicamente inovatoare: 42% spun că este important să beneficiem de inovație la fel ca toți ceilalți cetățeni europeni și 40% consideră că este important pentru îmbunătățirea stării de sănătate și a calității vieții populației. Când vine vorba despre principalele caracteristici ale unui medicament, respondenții au declarat că vor ca acesta să acționeze rapid, să fie ușor de administrat și să nu aibă efecte adverse semnificative.

Datele acestui Barometru, realizat în timp de pandemie, ne arată încă o dată cât de important este ca România să fie în rând cu țările europene și să aibă acces la standarde de îngrijire și tratament avansate. Apreciem eforturile depuse de autorități în această perioadă și suntem încrezători că sănătatea și accesul la terapii noi vor rămâne prioritare și în perioada următoare. Ne dorim ca datele acestui Barometru să aducă în atenția factorilor de decizie adevăratele priorități ale românilor, astfel încât programele de guvernare pentru perioada următoare să pună în centrul acțiunilor vocea populației”, a declarat Alina Culcea, președinte ARPIM.

Vaccinarea: peste jumătate sunt de acord cu vaccinarea în cazurile recomandate de medici și autorități

Marile puteri ale lumii și companiile multinaționale producătoare de vaccinuri sunt cele care investesc cel mai mult pentru descoperirea unui vaccin împotriva COVID-19, cred 6 din 10 români. În cazul descoperirii unui vaccin pentru COVID-19, 21% dintre români s-ar vaccina dacă serul ar fi disponibil, o treime ar alege să se imunizeze doar dacă ar auzi că nu au fost efecte adverse și 8% ar dori să știe mai multe informații pentru a lua decizia vaccinării. Aproape jumătate dintre respondenți sunt de părere că vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 ar trebui discutată pentru fiecare persoană în parte, pentru că este o problemă mai complicată decât pare, procentul celor care cred că vaccinarea are mai degrabă avantaje și al celor care pun mai presus riscurile fiind similar.

Dintre tipurile de vaccinuri existente pe piață, vaccinul antigripal, vaccinul împotriva hepatitei B, ROR, antirabic, varicelic și vaccinul BCG sunt cunoscute pentru mai mult de jumătate dintre respondenți și tot peste jumătate (55%) sunt de acord cu vaccinarea în toate cazurile recomandate de medici și autorități. În ceea ce privește vaccinarea copiilor, peste jumătate consideră că este necesară și ar trebui să fie obligatorie, iar mai mult de o treime consideră că imunizarea lor este bună, dar nu ar trebui să fie obligatorie.

În contextul actual pandemic, 7 din 10  participanți la sondaj au declarat că nu se vor vaccina în această toamnă împotriva gripei, iar peste 81% nu s-au imunizat nici sezonul trecut. Sondajul mai arată că 3 din 10 români sunt de părere că vaccinurile existente astăzi sunt eficiente și sigure, în timp ce peste 43% consideră că sunt eficiente, dar nu știu cât de sigure sunt.

Sondajul de opinie „Barometrul de Sănătate Publică” a fost realizat în perioada 25 septembrie – 16 octombrie 2020, pe un eșantion de 1.000 persoane, reprezentativ pentru populația României, eroarea maximă admisă a datelor fiind de ±3%, la un grad de încredere de 95%. Chestionarele au fost aplicate în toate județele României și în sectoarele Municipiului București.

Sondajul a fost realizat de Centrul de Cercetări Sociologice Larics (CCSL), în parteneriat cu Asociația Română a Producătorilor Internaționali deMedicamente (ARPIM) și cu Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale (ISPRI), sub egida Secției de Științe Medicale a Academiei Române,

Pentru a vizualiza sondajul de opinie, accesați Barometrul de Sănătate Publică.

ANALIZĂ KEYSFIN: DUPĂ BELȘUGUL ANILOR ANTERIORI VINE ȘI SECETA ÎN BUSINESS. AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ VA SCĂDEA CU APROXIMATIV 15% ÎN 2020

0

Cifra de afaceri a companiilor din agricultura românească va scădea cu aproximativ 15% în anul în curs, conform estimărilor specialiștilor KeysFin.

Astfel, seceta, dar și lipsa investițiilor în infrastructură au dus la scăderi ale cifrei de afaceri ale celor peste 25 mii de companii din agricultura locală, de la aproape 46 miliarde lei în 2019, în jurul pragului de 39 miliarde lei în 2020.

 Realizăm anual analiza dedicată agriculturii locale, însă acesta e primul an în care veștile nu sunt bune: nu putem decât să avertizăm asupra scăderii accentuate atât a cifrei de afaceri, cât și a profitabilității. Chiar dacă fenomenele extreme nu pot fi contracarate în totalitate, mai multe investiții în infrastructură și modernizarea acestui sector ar face ca agricultura românească să nu mai fie meteodependentă în business“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

În 2019, în România existau 25,2 mii de companii active, cu 4% mai puține însă, decât în 2018, când au depus bilanțul aproximativ 26,2 mii companii (în baza datelor extrase în octombrie 2020). 

În ceea ce privește topul celor mai mari companii cu profil agricol, REGIA NAȚIONALĂ A PĂDURILOR ROMSILVA ocupa și în 2019 poziția fruntașă, însă analiștii KeysFin remarcă o cifră de afaceri în scădere, de la 2,3 miliarde lei (5,3% din total) în 2018 la 2 miliarde de lei în 2019 (4,5% din total). Pe locurile 2 și 3, în același clasament, se situează PROMAT COMIMPEX SRL (775 milioane lei) și AGRO-CHIRNOGI SA (662 milioane lei).

Primii 10 jucători din agricultură au realizat afaceri însumate în valoare de 6,2 miliarde lei, concentrând 13,6% din totalul cifrei de afaceri a acestui sector în 2019.

ODINIOARĂ GRÂNARUL EUROPEI, ROMÂNIA ÎȘI CAUTĂ DRUMUL

În 2019, România și-a menținut locul 6 în UE, la fel ca în 2018, la producția vegetală, cu aproximativ 6,2% din total.

Deși seceta și fenomenele hidro-meteorologice periculoase au frânat dezvoltarea la scară și mai largă a acestui sector, în 2019 România ocupa în continuare primul loc la porumb în rândul statelor membre ale Uniunii Europene atât în ceea ce privește suprafaţa cultivată, cât şi la producţia realizată, de 16,9 milioane de tone. Paradoxal, cu toate că ocupa primul loc, producția a fost mai mică cu aproximativ 1,8 tone decât în 2018.

Țara noastră a bifat în continuare și cea mai mare producție de floarea soarelui din UE, de 3,5 milioane de tone, această recoltă crescând și valoric de la un an la altul – 3 tone în 2018 în comparație cu 3,5 tone în 2019.

În ceea ce privește producția de grâu la nivelul UE, țara noastră a căzut în clasament, de pe locul 4 pe 5, cu o recoltă de 10 milioane de tone în 2019.

Mai mult, pentru 2020 Comisia Europeană estimează o scădere de 40% a producţiei de cereale din România – la 18 milioane de tone, cea mai mare din Uniunea Europeană, pe fondul secetei prelungite și lipsei infrastructurii de irigaţii.

RECOLTA ÎN BUSINESS

Potrivit analizei KeysFin în topul județelor cu cea mai mare cifră de afaceri din domeniul agriculturii, pe primul loc se situează București, cu 3,6 miliarde lei și 8% din total, Capitala fiind urmată de Constanța (5,4%), de Timiș (5,1%), Călărași (5,1%) și Satu Mare (4,4%).

Cele cinci județe au generat împreună o cifra de afaceri de 12,8 miliarde lei, însumând 28% din cifra de afaceri locală a companiilor din sectorul agricol, în 2019.

Deși 2019 a fost un an plin de provocări, din cele 25,2 mii de companii  care activează în sectorul agricol, aproximativ 14,8 mii (59%)au înregistrat profit, 7,8 mii (29.4%) au fost în pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.

Cu toate acestea, profitul net însumat al sectorului a fost de 5 miliarde lei, cu 5,3% mai mic decât în 2018, însă cu peste 62% mai mare decât în 2015.

În ceea ce privește topul profitabilității, cele mai performante companii din domeniu sunt A & S INTERNATIONAL 2000 SRL (pe locul 116 în funcție de cifra de afaceri) , cu un profit de 154 milioane de lei (3,1% din total) în 2019, TRANSAVIA SA și AGRICOST SA, fiecare cu un profit de 92 milioane de lei.

MUNCA LA CÂMP CU ANGAJAȚI PERMANENȚI, ÎNLOCUITĂ DE ZILIERI SAU UTILAJE, DUPĂ CAZ

Forța de muncă în sectorul agricol a însumat aproximativ 128 mii angajați în 2019, cu 2% mai puțini decât în 2018, iar analiștii KeysFin estimează că, pe termen mediu, va exista o consolidare a acestei valori din cauza pandemiei de Coronavirus, a migrației, precum și a automatizării unor etape din procesele agricole. În ceea ce privește angajatorii, cei mai mari sunt companiile mici cu 43,5 mii angajați (34% din total), în timp ce companiile mari din domeniu au lucrat cu aproximativ 23 mii angajați (18% din total), în 2019.

Îngrijorătoare este însă creșterea numărului de companii agricole fără niciun angajat. Astfel, 10,3 mii companii agricole (41% din total) nu au avut niciun angajat în 2019, mai mult decât în 2018 când 9,7 mii de companii se aflau în această situație.

2020, UN AN NEFAST PENTRU AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ

Potrivit declaratiei din iulie 2020 a ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oroș, seceta din acest an a afectat 34.647 de fermieri care dețin 1,168 milioane de hectare de culturi, aceștia înregistrând pierderi masive în special la recoltele de grâu, porumb, floarea soarelui sau orz. Producătorii agricoli vor fi însă despăgubiți parțial pentru pagubele suferite, însă situația pe termen lung nu se va rezolva doar cu atât, de vină fiind lipsa investițiilor în infrastructura locală de irigații, de care ar trebui să se ocupe Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare – ANIF.

*Notă:

Sectorul agricol cuprinde toate companiile care și-au raportat rezultatele anuale la Ministerul Finanțelor și au ca domeniu principal de activitate unul dintre următoarele coduri CAEN: Cultivarea plantelor și creșterea animalelor – 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017 ; Piscicultura – 031, 032 și Silvicultura – 021, 022, 023, 024.

2019p: Datele au fost extrase în octombrie 2020 și pot suferi modificări până la sfârșitul anului.

Producătorii români de dezinfectanți, semnal de alarmă: Atenție cum vă protejați împotriva coronavirusului

Producătorii români de dezinfectanți trag un semnal de alarmă în contextul creșterii semnificative a numărului cazurilor de coronavirus. Experții spun că se întâmplă acest lucru pentru că,  dincolo de măștile neconforme sau purtate incorect, există lacune semnificative în privința folosirii dezinfectanților. Producătorii fac apel la autorități, comercianți și clienți, să evite produse neautorizate care, pe lângă faptul că nu asigură o protecție reală, pot reprezenta un adevărat pericol pentru sănătate.

Deși în ultima vreme au avut loc ample controale în scopul depistării produselor falsificate și a comercianților ilegali, există în continuare pe piață produse care aduc atingere sănătății publice.

Printre acestea se află produse dezinfectante provenite în special din import care nu întrunesc toate condițiile de calitate și protecție sanitară prevăzute de legislația europeană în materie.

Potrivit producătorilor, acești dezinfectanți, care reprezintă un pericol real pentru sănătatea publică, sunt ușor de identificat după câteva elemente simple – produsul este lipicios, lasă dâre pe recipienții în care este stocat și se usucă mai greu pe mâini. În plus, poate crea senzația de încălzire a mâinilor sau poate da iritații.

Constantin Danciu

„Pe lângă faptul că nu au descrieri în limba română, marea majoritate a acestor produse prezintă abateri extrem de grave de la normele europene de etichetare a produselor chimice, respectiv nu au pe etichetă pictograme specifice pentru avertizarea consumatorilor cu privire la toxicitate și inflamabilitate. Mai mult de atât, există produse care nu au prevăzut un sistem de închidere de siguranță pentru copii, care să înlăture riscul ingestiei substanței. Astfel de produse au ajuns pe piață cu acte care nu reflectă produsele comercializate’’, afirmă Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production, compania care produce în România dezinfectanții Hygienium, exportați în 24 de țări din întreaga lume.

PERICOLUL FOLOSIRII DEZINFECTANȚILOR NEAUTORIZAȚI

În prezent, multe firme și instituții publice au ales să folosească soluții dezinfectante ,,no name’’, fără niciun fel de autorizare, doar pentru că prețul este unul foarte mic.

,,Folosirea acestor produse în spațiile publice, în magazine, spații industriale și birouri, în loc să ajute la prevenirea pandemiei COVID, creează și mai multe probleme, pentru că, indirect, contribuie la extinderea numărului cazurilor de îmbolnăviri”, afirmă reprezentantul Hygienium.

Pe de altă parte, producătorii români de dezinfectanți remarcă și faptul că există firme, inclusiv din rândul celor care lucrează cu publicul, care folosesc dezinfectanți contrafăcuți în recipienți de branduri consacrate.

Dincolo de faptul că prejudiciază imaginea și produsele firmelor autorizate, producătorii trag un semnal de alarmă privind riscul folosirii unor astfel de soluții.

Într-o analiză lansată recent de Frames & Hygienium, experții afirmau că, din păcate, multe dintre firmele și instituțiile publice din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul COVID – 19.

Astfel s-a ajuns ca numărul companiilor cu cazuri de îmbolnăvire se crească semnificativ, iar pericolul, dincolo de cel sanitar, este ca business-urile să intre în blocaj, cu consecințe majore pe lanțurile economice.

Există lacune serioase în privința utilizării soluțiilor de protecție sanitară. Chiar dacă au acces la produse de calitate, sunt multe cazurile în care acestea sunt folosite incorect, fapt care le scade din eficiență și crește riscul îmbolnăvirilor”, afirmă experții.

FOLOSIȚI NUMAI PRODUSE AUTORIZATE

Producătorii români de dezinfectanți au început demersurile pentru înființarea unei asociații care să le reprezinte interesele, „Protejăm România”, și lansează un apel public prin care solicită comercianților și populației să folosească numai dezinfectanți autorizați de Ministerul Sănătății.

Potrivit reprezentanților producătorilor, în România, în prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate standardele, care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.

Companiile fac apel la Ministerul Sănătății și la celelalte autoritățile competente să joace un rol mai activ în acest sector, pe întregul lanț, de la import/producție la distribuție.

„Este nevoie, în plus, de o accelerare a procedurilor de acreditare a produselor românești, pentru că birocrația reprezintă, în prezent, o mare provocare”, afirmă reprezentanții companiilor.

Producătorii români își anunță disponibilitatea de a dezvolta, împreună cu autoritățile, un laborator special care să acrediteze produsele vândute pe piața românescă, inclusiv pe cele venite din import.

ÎMPREUNĂ PROTEJĂM ROMÂNIA

Producătorii și comercianții de dezinfectanți, reuniți în asociația patronală „Protejăm România”, au pus bazele unei campanii publice de conștientizare a măsurilor de protecție sanitară în scopul limitării pandemiei.

„Dezvoltăm o platformă de training în domeniul asigurării soluțiilor de protecție sanitară și încercăm să reunim, pe o hartă virtuală, toate companiile acreditate care vin și oferă astfel de soluții. De asemenea, vrem să inventariem toate business-urile din România, mai ales din HORECA, care respectă toate măsurile de siguranță sanitară și pe cele care au nevoie de sprijin pentru a evita pericolul îmbolnăvirilor”, afirmă inițiatorii.

Totodată, companiile au început demersurile pentru dezvoltarea unei platforme de colaborare al cărei scop principal îl constituie revitalizarea industriei chimice din România.

„Vrem să construim un ecosistem de business capabil să asigure întregul necesar de produse dezinfectante pentru țara noastră și export. Hygienium vinde deja în 24 de țări din întreaga lume și, împreună, vrem să conlucrăm pentru dezvoltarea unei oferte competitive de produse de siguranță sanitară made in Romania”, afirmă Danciu.

Potrivit producătorilor, România are resursele economice și umane capabile să dezvolte o industrie de profil la standarde europene.

„Împreună cu autoritățile și experții din domeniul sanitar, pe baza fondurilor europene aflate la dispoziția României, țara noastră are șansa de a construi rapid un sistem de protecție sanitară de ultimă generație, care să includă produsele și serviciile necesare care să-i asigure un răspuns prompt și eficace în cazul apariției unor crize sanitare de tipul pademiei COVID”, a mai declarat expertul Constantin Danciu.

Vestra Industry, creștere cu 32% a cifrei de afaceri în T3 2020 față de perioada similară din 2019

0

Clusterul Vestra Industry, specializat în industria utilităților și echipamentelor de automatizare, a înregistrat în trimestrul trei al anului în curs o creștere a cifrei de afaceri cu 32% față de perioada similară a anului trecut, atingând 70 milioane de lei. Numai în trimestrul trei, cifra de afaceri a fost de 33 milioane de lei, o creștere cu aproximativ 57% față de trimestrul trei 2019. Portofoliul de clienți a crescut cu 15% față de 2019. Compania subliniază că „rezultatele se bazează atât pe parteneriatele solide cu furnizorii care aduc plus-valoare businessului, cât și pe calitatea bunurilor și serviciilor distribuite la nivelul pieței. Factorii care au generat această majorare într-un mod alert au fost apetența constructorilor pentru finalizarea proiectelor de pe piața din România aflată încă în dezvoltare și dependentă de măsurile economice și financiare aplicate de Guvern, dar si vremea neobișnuit de frumoasă pentru această perioadă care a fost de mare ajutor în implementarea proiectelor”.

Vlad Iftime

Vlad Iftime, Managing Partner Vestra Industry, accentuează: „La fel ca majoritatea sectoarelor economice, și noi am fost afectați de pandemia generată de Covid-19. Fiind o companie de consultanță trebuie să menținem constant legătura cu clienții și să ne deplasăm pe teren, astfel că starea de urgență și măsurile de distanțare socială reprezintă o provocare pentru noi. Cu toate acestea, am reușit să ne adaptăm noilor condiții și să ne continuăm activitatea și, la fel ca într-o mare familie, ne-am susținut reciproc și am luptat împreună pentru atingerea obiectivelor comune. Pentru anul 2021 ne-am propus să creștem departamentul de IT care va realiza soluții pentru orașe inteligente (smart cities) și de cyber security. Astfel, oferim posibilitatea orașelor și comunităților să devină competitive din punct de vedere economic, să își consolideze eforturile de durabilitate și să deschidă ușa către noi servicii și comunicații într-o societate mobilă în continuă creștere. Într-o lume din ce în ce mai dependentă de tehnologie, în care hub-urile urbane sunt interconectate, securitatea în mediul virtual devine și ea un must have”.

Vestra Industry este caracterizată ca „prima companie din România cu un portofoliu bogat și o experiență vastă de peste 25 de ani care creează o punte între nevoile beneficiarilor (creșterea eficienței și performanței consumului de apă, energiei termice sau gaz) și oferta internațională de produse, servicii și echipamente destinate industriei de utilități. Activitatea companiei se axează pe două divizii: cea de automatizări cu o pondere de 30% și cea de echipamente-utilități cu o pondere de 70% din cifra de afaceri. În prezent, compania desfășoară proiecte care se axează pe partea de utilități publice și de contorizare inteligentă prin comunicații de tip SMART contribuind în același timp la protejarea mediului înconjurător, impactat de schimbările climatice. Astfel, cu ajutorul partenerilor, lideri de piață la nivel mondial și alături de cei 62 de angajați, Vestra Industry a reușit să ofere clienților cele mai eficiente soluții menite să controleze pierderile de apă sau consumul inutil de energie electrică. Vestra Industry comercializează o gamă largă de echipamente de măsură și control, soluții pentru rețele de apă și canalizare dar și sisteme de automatizare aduse pe piața din România în parteneriat cu lideri modiali precum Rockwell Automation, Itron, AVK International, Kamstrup, Baroclean, Sainte-Lizaigne, Panduit, Rivard, Orbinox, Enz® Technik Ag, ProSoft Technology, Grupul ECA, Musthane, Cla-Val, Hilscher, Universal Robots”.