SPACES:TRENDURI DE PRODUCTIVITATE ÎN 2019

0

Costul lipsei de productivitate la nivel global este de 17,755.44 euro pe secundă

București,19decembrie 2019: Soluțiile de tip cloud, munca flexibilă și transformarea digitală, top trenduri în productivitate ale cpmpaniilor, arată o analiză realizată la finele anului 2019 de Spaces, lider mondial pe piața spațiilor de lucru flexibile.

Costul lipsei de productivitate pentru companii este greu de măsurat. Cum pot companiile să cunoască cu exactitate costurile proceselor ineficiente, ale tehnologiei învechite, ale angajaților demotivați, ale timpului pierdut și ale oportunităților ratate. Conform unui raport realizat de compania de software Sage, costul lipsei de productivitate la nivel global este de 17,755.44 Euro pe secundă.

“Un mediu de lucru care este în concordanță cu modul în care trăim, în care comunicăm și cu natura activităților profesionale zilnice este un mod inteligent de a crește valoarea afecerii noastre”, declară Ramona Predescu (Iacob), country manager Spaces România.

Comunicarea unificată

În 2019 comunitățile de afaceri au adoptat masiv instrumente de productivitate bazate pe soluții cloud. Microsoft Teams și Slack sunt opțiuni populare, iar Workplace by Facebook a câștigat peste 1 milion de utilizatori noi numai în ultimele opt luni, ajungând la un număr total de aproximativ 3 milioane de useri. Folosirea acestui tip de instrumente facilitează o mai bună comunicare între echipe, creând un mediu de comunicare bazat de soluții tip chat, care sunt o oglindă a modului în care obișnuim să comunicăm pe rețele sociale. Mailurile rămând o soluție bună, însă, pentru anumite multe dintre proiecte, echipele pot crea chat-uricare au opțiuni de filesharing și planning pentru proiecte specifice. Comunicarea devine astfel mai intuitivă și mai eficientă.

Investițiile în infrastructură tehnologică

Pentru companii, transformarea digitală nu mai este doar o opțiune, ci este ceea ce le trebuie ca să supraviețuiască. De la securitatea informațiilor până la migrarea operațiunilor în cloud, comapniile văd transformarea digitală ca fiind crucială pentru a securiza informațiile online.

ITProPortal estimează că în anul 2020, 83% din activitățile companiilor se vor desfășura în cloud,ceea cele va permite să stocheze mai multă informație pe măsură ce cresc și le va elibera de mai multe echipamente hardware.

Soluțiile de lucru flexibile

Bill Gates,fondatorul Microsoft, este unul dintre primii oameni de afaceri care au recunoscut efectele benefice pe care îl are un work-life balance echilibrat, asupra productivității muncii. Într-un citat celebru al său afirma:“Competiția pentru angajați buni va crește în anii următori. Companiile care vor oferi mai multă flexibilitate vor avea un avantaj competitiv”.

“Un furnizor de flexible workspace solutions îi permite unei companii să dimensioneze spațiul conform nevoilor – creșterea/diminuarea echipei, necesitatea de mutare într-o zonă diferită în același oraș sau în țări în care rețeaua este prezentă. Clientul poate să opteze pentru birou privat (access 24/7), co-working (reserved sau pe bază de membership), și, de ce nu, biroul virtual  – un serviciu unic, prezent de 30 de ani în piață prin care clientului îi oferim o adresă la care poate primi corespondența și un serviciu de ‘telephone answering’, fără a avea un spațiu fizic închiriat”, explică Ramona Predescu (Iacob), country manager Spaces România.

Munca flexibilă presupune opțiunea de a lucra la distanță, de a lucra în intervale orare care sunt mai potrivite pentru productivitatea personală, și acces la spații de lucru cât mai apropriate de locuința angajaților, ca să se elimine timpii pierduți în trafic. 

Un studiu recent realizat de compania de tehnologieZenefits a relevat faptul că pentru77% dintre angajați munca flexibilă este un criteriu foarte importantatunci când cautăun loc de muncă, iar 78% recunosc faptul că munca flexibilă îi face mai productivi.

IWG a realizat în anul 2019 o cercetare care relevă faptul că munca flexibilă a câștigat un teritoru semnificativ față de anii anteriori,62% dintre companiile globale au introdusîn contractul de muncă o clauză care permite munca flexibilă.

Dacă în urmă cu doar câțiva ani normalitatea locului de muncă era reprezentată de un spațiu fix și de un program de lucru de 8 ore, în prezent, spațiile de birouri flexibile au devenit o soluție preferată de antreprenori și de companiile multinaționale.

Despre Spaces

Spaces oferă un mediu de lucru creativ, cu un spirit antreprenorial unic. Credem că munca este despre oameni și idei, iar tehnologia a creat o economie modernă, condusă de oameni implicați. De aceea, noi am creat spații de lucru cu un design inedit, care să inspire, iar echipele noastre dedicate au grijă de toate detaliile pentru ca antreprenorii li intraprenorii să se poată concentra pe următoarea idee care face diferența.Cultura noastră se bazează pe energia comunității – oameni interesanți care fac lucruri interesante. Întregul concept susține dezvoltarea rețelelor și conectarea cu membri care împărtășesc idei similare.Dacă reprezinți un start-up, ești antreprenor sau lucrezi într-o corporație, noi îți oferim mai mult decât un simplu spațiu de lucru. Ceea ce face conceptul Spaces cu adevărat unic este comunitatea de oameni cu viziune pe termen lung, inovatori, profesioniști care schimbă regulile jocului și care iubesc ceea ce fac. Pentru detalii vizitați www.spacesworks.com.

Comision de administrare zero și dobândă fixă de până la 4% pe an pentru depozitele la termen, în lei, de la CEC Bank

0

Bucuresti, 18.12.2019Cu ocazia aniversarii a 155 de ani, clienții CEC Bank se pot bucura de depozitele la termen, în lei, cu maturitate de 6, 12 sau 24 luni cu dobânzi de până la 4% pe an și zero comision de administrare cont curent pe întreaga perioadă de constituire a depozitului.

Promoția este valabilă pentru clienții persoane fizice care își deschid depozite în lei pe termene de 6, 12 sau 24 luni în perioada 18.12.2019 – 31.03.2020.

Cu o tradiție de 155 de ani, CEC Bank își propune să joace un rol activ în încurajarea unui comportament financiar responsabil, iar economisirea este un element esențial. De aceea,  susținem activitatea de economisire prin produse atractive, cu dobânzi competitive. CEC Bank este în top 5 bănci în ceea ce privește dobânzile la depozitele la termen, în lei, pentru populaţie. În plus, pe lângă atragerea de resurse, CEC Bank va continua să finanțeze economia românească prin credite pentru investiții personale sau pentru antreprenori”, a declarat Bogdan Neacșu, Director General – Președinte CEC Bank.

Pentru depozitele la termen, în lei, CEC Bank plătește o dobândă de 2.5% pe an pentru  plasamentele la termen de șase luni, 3.5% pe an pentru plasamentele la termen de 12 luni și 4% pe an pentru plasamentele la termen de 24 de luni. În plus, clienții care optează să-și constituie un depozit prin Internet și Mobile Banking, sau prin telefon (Tele CEC), beneficiază de un bonus de dobândă de 0,10 pp pentru depozitele constituite prin aceste canale.

Depozitele se pot constitui atât la ghișeele băncii, prin intermediul celor peste 1.000 de unități teritoriale, din care aproximativ 500 sunt amplasate în mediul rural, cât și prin soluțiile digitale ale Băncii – CEC Bank Mobile Banking, Internet Banking (CEConline) sau Phone Banking (TeleCEC). CEC Bank nu percepe comision pentru retragerea banilor de la ghișeele băncii, la expirarea termenului depozitului.

**

Despre CEC Bank

CEC Bank este banca românească cu cea mai lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent peste 2 milioane de clienți, cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de 29,3 miliarde lei, la sfârșitul anului 2018.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC).

Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, este unicul acționar al CEC Bank, iar în luna noiembrie a acestui an (a.c. 2019), în urma acordului Comisiei Europene, capitalul băncii a fost majorat cu 940 milioane lei.

Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 3,16%

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,16%, cel mai mare nivel din ultimele 5 luni, potrivit datelor publicate, joi, de Banca Naţională a României (BNR).

ROBOR la 3 luni a urcat de la 3,14% la 3,16%, cel mai mare nivel din 12 iulie, când a fost tot 3,16%, scrie News.ro.

De asemenea, ROBOR la 6 luni a crescut de la 3,18% la 3,21%, cel mai mare nivel din 29 iulie, când a fost 3,22%.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă, conform sursei citate.

Valoarea acestuia, pentru al doilea trimestru din 2019, a crescut la 2,66%, de la 2,63% în T1 2019.

Sectorul de construcții din România continuă să crească

0

România a menținut, în octombrie, cel mai mare avans al lucrărilor de construcții din UE, dar ritmul de creștere s-a temperat pentru a treia lună la rând, potrivit datelor estimative publicate de Eurostat.

De asemenea, datele incluse în analiza Eurostat sunt ajustate în funcție de factorii sezonieri, conform Profit.ro. Astfel, lucrările de construcții din România au avansat cu 24,6% în octombrie față de perioada echivalentă a anului precedent, comparativ cu o creștere de  30,8% în septembrie (date revizuite în creștere) și de de 37,3% în august. În iulie, creșterea a fost de 39%.

În UE, aceste lucrări s-au redus cu 1,2% în ritm lunar și cu 0,2% în ritm anual.

Ministerul Finanţelor a atras peste 416 milioane de euro de la bănci

0

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, miercuri, 416,1 milioane de euro de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat cu cupon cu o maturitate reziduală de 14 de luni, la un randament mediu de 0,13% pe an, potrivit datelor transmise de Banca Naţională a României (BNR).

 Valoarea nominală a emisiunii de luni a fost de 200 de milioane de euro, iar băncile au subscris 419,6 milioane de euro, scrie Economica.net.

De asemenea, MFP a respins toate ofertele băncilor depuse în cadrul licitaţiei pentru o emisiune de obligaţiuni de stat cu cupon pe 64 de luni, prin care intenţiona să atragă 200 de milioane de euro.

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a planificat, în luna decembrie 2019, împrumuturi de la băncile comerciale de 5,945 miliarde de lei, din care un miliard de lei prin două emisiuni de certificate de trezorerie cu discount şi 4,3 miliarde de lei prin opt emisiuni de obligaţiuni de stat.

România se află printre ţările UE cu cea mai ridicată rată de inflaţie

0

Rata anuală a inflaţiei în zona euro a fost în noiembrie de 1%, în creştere faţă de 0,7% în octombrie, şi de 1,3% în Uniunea Europeană, în creştere faţă de 1,1% luna precedentă, iar România, Ungaria şi Slovacia au înregistrat cele mai ridicate rate ale inflaţiei din UE, arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat), informează Agerpres.ro.

Conform acestor cifre, inflaţia din zona euro este tot mai departe de obiectivul ţintă al Băncii Centrale Europene (BCE), respectiv o creştere a preţurilor mai mică, dar apropiată de 2%, potrivit Bursa.

De asemenea, cele mai ridicate rate anuale ale inflaţiei din UE au fost înregistrate luna trecută în România (3,8%), Ungaria (3,4%), Slovacia (3,2%) şi Cehia (3%), iar cele mai scăzute în Italia şi Portugalia (ambele cu 0,2%) şi Belgia (0,4%). Comparativ cu luna precedentă, inflaţia anuală a scăzut în cinci state membre, a rămas stabilă în două şi a urcat în 20 de ţări membre.

Inflaţia de bază este urmărită cu atenţie de Banca Centrală Europeană la elaborarea deciziilor sale de politică monetară, potrivit sursei citate.

Studiu EY: Asigurătorii au nevoie de o transformare profundă și de forță de muncă specializată

0

În contextul stagnării activității din sectorulasigurărilor,pe fondul nivelului redus al ratelor dobânzii, modificările structurii demografice a consumatorilor din toată lumeași așteptările tot mai mari legate de experiențele digitalegenerează noi riscuri, dar și oportunități pentru jucătorii din acest sector. Raportul EY Insurance Outlook 2020, elaborat pe baza consultărilor cu liderii din domeniu de la nivel global, evidențiază prioritățileși planurile pentru anul următor princare companiile de asigurări generale și de viață intenționează să își mențină competitivitatea în această nouă paradigmă.

Conform raportului, asigurătorii consideră că talentele reprezintă „ingredientul secret” pentru a valorifica la maximum investițiile în tehnologie, în transformarea digitală și în noile modele de afaceri. Dar sectorul are dificultăți în a atrage oamenii potriviți, iar asigurătorii ar trebui fie să se repoziționeze ca firme de tehnologie, fie să comunice mai multde ce e important acest sector, ce valoarea aduce societății și de ce este atractivăo carierăîn asigurări.

”Industria asigurărilor trebuie să se reinventeze pentru a răspunde așteptărilor din ce în ce mai mari din partea clienților privind o adevărată experiență digitală. Noi riscuri apar, cum ar fi cele de cybersecurity, și, odată cu ele, devine la fel, daca nu chiar mai importantă, prevenirea acestora și nu doar administrarea lor.

Din păcate, pe o piață ca cea din România, afectată de una dintre cele mai mari migrații ale forței de muncă, în care numeroase grupuri internaționale și-au dezvoltat centre de servicii  (“SSC”), atragerea unor specialiști în acest domeniu devine parte a unui adevărat  “război” pentru talente.

În ciuda acestor provocări, care includ și nevoia de excelență operațională și eficiență a costurilor, în paralel cu administrarea cerințelor de reglementare, industria are oportunități foarte bune de dezvoltare, având în vedere gradul redus de penetrare al asigurărilor și interesul în creștere pentru produse non-auto (sănătate, componente de investiții)”, spune Alina Dimitriu, Partener, Departamentul de Audit, EY România. 

Potrivit raportului, printre celelalte priorități ale companiilor de asigurări generale și de viață se numără:

  • Atingerea excelenței operaționale și eficientizarea costurilor
  • Gestionarea presiunilor legislative
  • Digitalizarea distribuției
  • Adoptarea tehnologiilor emergente și inovatoare
  • Navigarea printre riscurile și oportunitățile schimbărilor climatice.

Perspectivele de dezvoltare ale Europei

Confruntarea cu presiunile legislative, precum cele aduse de IFRS 17, și cu necesitatea dea-și recalifica forța de muncă și de a adopta transformarea digitală, se dovedește a fi un exercițiu de echilibristică dificil pentru asigurătorii europeni, care fac eforturi mari în direcția dezvoltării. Companiile de asigurări generale trebuie să găsească echilibrul potrivit între distribuția digitală și cea tradițională, navigând printre schimbările legislative și explorând oportunitățile și amenințările dezvoltării durabile și ale schimbărilor climatice. În același timp, asigurătorii de viață vor căuta să își eficientizeze costurile, prin testarea de noi propuneri prin intermediul dispozitivelor conectate și prin oferte de bunăstare financiară care ar putea soluționa problema nivelurilor extrem de reduse ale ratelor dobânzii.

Raportul arată că printre măsurile cheie pe care trebuie să le ia în 2020 companiile de asigurări (atât generale, cât și de viață) din Europa se numără: gestionarea presiunilor legislative persistente, digitalizarea vânzărilor și distribuției și eficientizarea costurilor. Un aspect interesant este că lupta pentru talente este o prioritate de top pentru companiile de asigurări generale, alături de soluționarea aspectelor legate de dezvoltarea durabilă și de schimbările climatice, în timp ce asigurătorii de viață își mențin atenția asupra problemelor legate de dezvoltarea durabilă și de schimbările climatice și asupra valorificării tehnologiei internetului lucrurilor (Internet of Things sau IoT).

Perspectivele regiunii America de Nord și de Sud

În 2020, principalele tendințe în rândul companiilor de asigurări (atât generale, cât și de viață) de pe continentul american se aliniază cu unele dintre prioritățile globale: câștigarea luptei în recrutarea talentelor, atingerea excelenței operaționale și eficientizarea costurilor. Pentru companiile de asigurări generale, rămân prioritaredigitalizarea distribuției și elaborarea strategiilor corecte pentru a colabora (și concura) cu noii jucători de pe piață (companiile „insurtech”, marile companii tehnologice). 

Perspectivele regiunii Asia-Pacific

Deși fundamentele sectorului par să fie solide, incertitudinile legislative și economice și problemele specifice fiecărei țări aruncă o umbră asupra perspectivelor de dezvoltare ale regiuniiAsia-Pacific și generează noi provocări. Potrivit raportului, asigurătorii ar trebui să valorifice avantajul unei clase de mijloc relativ tinere și în creștere prin adoptarea noilor tehnologii. La rândul său, acest demers le va reduce baza de cost și le va moderniza distribuția prin dezvoltarea ofertelor directe către consumatori și valorificareaschimbărilor legislative pentru a-și eficientiza operațiunile.

În prezent, această regiune încă înregistrează un val de creștere solidă, în principal datorită Chinei, dar și performanțelor pozitive ale pieței sud-coreene. Totuși, piețele mature se confruntă cu provocările aduse de populația îmbătrânită și de modificarea exigențelor clienților. Nicio altă piață nu este la fel de diversă sub aspectul oportunităților și a maturității, ceea ce reprezintă o provocare interesantă pentru asigurătorii din această regiune.

Pentru mai multe informații și pentru a descărca raportul, vizitați EY Insurance Outlook 2020.

Decembrie, „luna cadourilor” fiscale pentru mediul de business?

0

Luna decembrie, denumitătradițional „luna cadourilor”, tinde să devină o sursă de preocupare pentru mediul de business din România, având în vedere că, în ultimii ani, cele mai importante modificări fiscale au fost adoptate aproape de finalul anului. Apogeul a fost atins în 2018, când am„primit” de Crăciun faimoasa Ordonanță de Urgență 114. Anul acesta, tot în ajun de sărbători, se aduc reparații capitale ordonanței, care, dincolo de beneficii, vin și cu costuri de readaptare rapidă la noua realitate. Având în vedere provocările bugetare ale anului viitor, se pot anticipa, deja, surprizepentru decembrie 2020?

Anul 2019 a fost mai puțin „bogat” în modificări fiscale decât anii anteriori, însă impactul generat de OUG 114/2018 a fost mult mai puternic din cauza anvergurii actului normativ și a modului surprinzător în care a fost adoptat: din scurt, fără consultări cu entitățile afectate și fără studii de impact.

Efectul asupra economiei a fost unul complex, pentru că a constat nu doar în taxe noi și cheltuieli de conformare pentru jucătorii vizați, ci și în dezechilibrarea bugetelor pe anul în curs și a deciziilor de investiții (de exemplu, investițiile în Marea Neagră). Toate acestea au generat reacții negative în lanț până la consumatorul final.

Pe de altă parte, impactul asupra bugetului de stat, deși pozitiv, a fost cu mult sub așteptări și nu a compensat sub nicio formă pagubele deja create și pe cele viitoare, având în vedere că încrederea investitorilorva fi mai greu de restabilit chiar și decât bugetele companiilor afectate.

Ordonanța a fost modificată, dar impactul persistă

Pe parcursul anului, ordonanța a mai fost amendată, punctual, cea mai importantă modificare fiind adusă taxei pe activele bancare, însă abia prin legea pe care Guvernul a anunțat că își va asuma răspunderea în Parlament se reduc semnificativ riscurile induse de actul normativ inițial. În linii mari, proiectul de lege aprobat de Guvern prevede eliminarea taxei pe activele bancare, a taxei din energie, renunțarea la taxarea companiilor din telecomunicații și revenirea la cerințele de capital inițiale pentru fondurile de pensii din pilonul II. În cazul pensiilor obligatorii administrate privat, se retrage și posibilitatea acordată participanților la un fond privat de a se transfera la sistemul de stat după o perioadă de cinci ani. În energie, se renunță la plafonarea tarifelor pentru gaze și electricitate și se introduc prevederi tranzitorii pentru liberalizarea pieţei de energie electrică şi de gaze.

Dintre măsurile cele mai importante cuprinse în OUG 114, se mențin cele din construcții (salariul minim diferențiat și facilitățile fiscale acordate societăților din domeniu), acestea fiind considerate, în general, benefice sectorului.

Impactul modificării ordonanței asupra mediului de afaceri va fi, fără îndoială, unul pozitiv, deși nu se poate spune că efectele vor fi șterse cu buretele: taxele plătite sau datorate de entitățile vizate, disconfortul și cheltuielile generate de conformare și, nu în ultimul rând, incertitudinea care a dus la blocarea planurilor de investiții reprezintă costuri plătite deja în contul acestui experiment.

Pe de altă parte, însă, este evident că, prin modificarea actului normativ, statul trebuie să renunțe la anumite venituri. În acest an, în baza ordonanței,a încasat peste 600 de milioane de lei (în 11 luni) de la companiile din sectorul energetic și aproape 380 de milioane de lei de la bănci, doar pentru primul semestru din 2019, urmând ca taxa datorată pe semestrul doi să intre în conturile statului la jumătatea anului viitor.

Raportate la dimensiunea bugetului de stat, sumele pot părea ușor de compensat, însă nu și în contextul expansiunii cheltuielilor din ultimii ani și din perioada următoare. Guvernul și-a asumat deja faptul că deficitul bugetar va depăși semnificativ limita de 3% din PIB atât în 2019, cât și în anii următori, dar și aceste estimări sunt considerate încă optimiste în perspectiva implementării legii pensiilor în forma actuală și a altor propuneri prezente și viitoare (reduceri de taxe și/sau creșteri de cheltuieli).

2020, încă un an de incertitudine în business?

Este pusă, așadar, în discuție sustenabilitatea bugetului pe anul viitor și nu numai, motiv pentru care apare ca inevitabil riscul unor eventuale măsuri de compensare a deficitului creat prin creșterea excesivă a cheltuielilor.

Modificarea OUG 114, în sensul eliminării măsurilor considerate nocive cuprinse în actul inițial, ar putea reprezenta un moment de referință în restabilirea încrederii investitorilor în mediul de business românesc. Însă, pentru ca procesul să fie de durată, este necesar să se revină la predictibilitate, la adoptarea de acte normative cu impact fiscal în urma unor consultări reale cu entitățile afectate, cu cel puțin șaseluni înainte de momentulaplicării, așa cum prevede Codul Fiscal.

Care sunt șansele reale ca acest lucru să se întâmple în 2020, an electoral cu două runde de alegeri – locale, în vară, și parlamentare în toamnă/iarnă? Greu de anticipat.

Așadar, incertitudinea și, implicit, lipsa de încredere persistă, iar bugetul pe 2021, secătuit de promisiuni electorale, va avea nevoie de resurse pe care le va căuta…când? În decembrie 2020?

EximBank, finanțare pentru Elba Timișoara

0

EximBank și Elba Timișoara – companie cu tradiţie şi valoare recunoscută în producţia de corpuri de iluminat – au încheiat un acord de finanțare de 5,9 milioane de euro. EximBank informează că destinaţia finanțării este „să susțină derularea unor investiții necesare pentru adaptarea portofoliului de produse Elba la cele mai noi solicitări ale principalilor parteneri din industria auto, respectiv Alianta Renault Nissan Mitsubishi și Grupul Volkswagen”.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank, subliniază: „Ne bucurăm că prin facilitățile acordate putem susține trendul de evoluţie pozitivă atât pe piața internă, cât și pe cea internațională a unuia dintre cele mai puternice branduri românești, cu o istorie de aproape 100 de ani, contribuind astfel la continuarea tradiției. Faptul că avem în portofoliu companii din elita business-ului românesc, așa cum este și Elba, reprezintă expresia angajamentului nostru ferm de a contribui la dezvoltarea mediului de afaceri local și a capacității noastre de a construi o relație solidă de tip win-win cu toate firmele de pe piață. Capitalul românesc are forţa de a crea companii care să concureze multinaționale cu tradiție, iar EximBank poate propune soluții financiare competitive celor aflate în căutarea unor soluții de dezvoltare a afacerilor”.

La rândul său, Bogdan Cocian, CEO al companiei Elba, accentuează: „În aproape un secol de existență, Elba a reușit să se transforme continuu pentru a asigura dezvoltarea afacerii, adaptându-se cu succes exigențelor din industrie prin investiții semnificative în inovație și tehnologie. Ritmul în care producătorii auto lansează modele noi ne provoacă să ne reinventăm în mod agil portofoliul de produse, iar noi am demonstrat că avem capacitatea de a ține pasul cu solicitările partenerilor noștri. Astfel, ADN-ul companiei s-a conturat puternic prin anticiparea unor cerințe ale pieței, fiind recunoscuți de către principalii clienți pentru competențele design to cost și design to quality, dar și pentru capacitatea de a alege și transpune tehnologiile semnificative pe piața mass-market. Ne dorim să continuăm să creștem, să ne diversificăm portofoliul de clienți, gama de produse și servicii, întărindu-ne poziția pe piața europeană de profil. Așadar, pentru noi, este important să continuăm investițiile, iar în EximBank avem un partener pe termen lung, care ne susține în acest demers”.

În context, este de reafirmat că „segmentul principal de activitate al Elba este reprezentat de iluminatul pentru automotive, dar portofoliul companiei include și produse cu tehnologie Led de ultimă generație pentru iluminat industrial, stradal, Antiex sau office.  În prezent, Elba este furnizor principal pentru Automobile Dacia, cu care colaborează de peste 50 de ani, dar și pentru alte uzine ale grupului Renault din Europa și de pe alte continente. Pentru grupul VW, societatea timișoreană livrează componente celor două divizii – Skoda (cu care colaborează de peste 8 ani) și Volkswagen, cu care a început recent colaborarea pentru furnizarea de corpuri de iluminat. De asemenea, compania a înființat alături de Varroc Lighting Systems, unul din leaderii mondiali in domeniul iluminatului automotive, o companie mixtă (Varroc-Elba Electronics) ce are ca obiect principal de activitate fabricarea subansamblurilor electronice”.

Consiliul IMM respinge reducerea TVA

0

Faţă de preconizata reducere a TVA de la 19% la 16% (cota generală) şi de la 9% la 5% (alimente şi zona adiacentă), Consiliul Naţional al Întrepriderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) îşi prezintă punctul de vedere, pronind de la situaţia încasării TVA, pe care o sintetizează astfel: „Potrivit comunicatului de presă al Comisie Europene, din 05 septembrie 2019, România a înregistrat cel mai mare deficit din UE în privinţă încasări TVA, de 36% în 2017, fiind urmată de Grecia (34%) și Lituania (25%). Potrivit iniţiatorilor propunerii legislative, 5 deputaţi PNL, România a avut şi în 2016 cel mai mare deficit de colectare TVA din UE de 35,88%, procent care era în creştere faţă de 2015”. În aceste condiţii, reamintind că „a susţinut în mod constant necesitatea predictibilităţii şi stabilităţii Codului Fiscal, fără  modificării care bulverseză mediul de afaceri”, CNIPMMR apreciază că „soluţia este creşterea gradului de colectare a TVA-ului mprin modernizarea şi informatizarea ANAF. Prin păstrarea cotelor de TVA se va sigura o sursă de venituri relativ constantă la buget, fără a introduce decalaje mari în cadrul încasărilor bugetare. Proiectul de buget pe anul 2020 a fost construit pe o valoare de 19% a TVA, în condiţiile în care cheltuielile bugetare vor duce la un deficit de 3,59%, fiind necesare negocieri cu Comisia Europeană pentru acceptarea acestui prag. Investiţiile pentru programele de susţinere a antreprenoriatului, cel mai reprezentativ fiind programul Romania Start-up Nation au alocate fonduri, prin proeictul de buget care acoperă finanţarea pentru doar 1200 de beneficiari, faţă de 10.000 care este ţinta programului”.

Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR (foto), subliniază:„Respingem ferm o astfel de abordare iresponsabilă a politicienilor  care afectează grav echilibrul economic şi social,  care conduce la scăderea veniturilor, şi aşa precare ale bugetului  de stat pe 2020, şi care afectează domenii cheie precum  sănătatea, educaţia, investiţiile în infrastrucutură, dând în acelaşi timp un semnal foarte prost partenerilor investiţionali asupra unei ţării în care politicienii acţioneză impredictibil şi împotriva intereselor economice şi sociale ale propriei ţării. Mediul de afaceri nu mai are nevoie de scădere de taxe, o țară nu va funcționa cu scăderi de taxe și cu măriri continue de cheltuieli (vezi măririle cuprinse în bugetul 2020 pentru salarii și pensii), ci are nevoie de investiții (infrastructură, educație, sănătate) și de programe adecvate de stimulare a spiritului antreprenorial (Start Up Tech Nation, fonduri de capital de risc, fonduri de microcreditare și microgarantare)! Din cercetarile CNIPMMR a reieșit faptul că singurele taxe care trebuie ajustate sunt cele pe forța de muncă, România situându-se la un nivel prea ridicat al impozitării forței de muncă.”