INS: Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor s-au diminuat

0
Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 1,1% în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor transmise marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS). În aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 0,2% comparativ cu trimestrul întâi din anul anterior, scrie News.ro Totodată, la categoria autoturisme, s-a înregistrat o scădere cu 2,1%. ”În ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor a fost înregistrată creṣtere la categoria remorci ṣi semiremorci cu 5,8%, ṣi scăderi la autotractoare ṣi autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 5% respectiv cu 1,9%”, se arată în comunicat. Faţă de trimestrul 4 din 2018, în trimestrul 1 din 2019 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi creṣtere cu 1,7% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

ANOFM a anunțat 24.291 locuri de muncă vacante la nivel național

0
Agenții economici oferă, luni, 24.291 locuri de muncă la nivel național, cele mai multe pentru persoanele cu studii liceale, postliceale sau profesionale, relevă datele centralizate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM). Astfel, pe lista locurilor de muncă se află: agent de securitate (2.636), lucrător comercial (947), paznic (814), muncitor necalificat în industria confecțiilor (770), ucenic (670), muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor (592), muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptușeli zidărie (537), manipulant mărfuri (505), confecționer-asamblor articole din textile (522), casier (505), scrie Profit.ro. Conform ANOFM, din cele 24.291 de locuri de muncă vacante declarate de angajatori la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, 1.055 sunt destinate persoanelor cu studii superioare (inginer în diferite domenii de activitate, programator, manager, medic, contabil etc), 14.187 pentru persoanele cu studii liceale, postliceale, profesionale, restul locurilor de muncă fiind destinate persoanelor cu studii primare /gimnaziale sau fără studii.

Prețurile apartamentelor încep să scadă

0
După o lună martie în care prețurile s-au majorat ușor, în aprilie pretențiile vânzătorilor de apartamente au scăzut pe plan national, conform Profit.ro. Suma medie solicitată la nivel de țară s-a diminuat cu 0,7% față de luna anterioară, de la 1.237 la 1.228 de euro pe metru pătrat util. Nu în toate marile orașe monitorizate constant de Imobiliare.ro, au avut loc scăderi nete de preț luna trecută – unele înregistrând, în schimb, aprecieri ușoare. În aceste centre regionale, tendința descendentă a fost resimțită în special pe segmentul rezidențial nou, în vreme ce locuințele din blocurile vechi au consemnat variații mai ușoare și, de obicei, pozitive, potrivit Indicelui Imobiliare.ro. În cel mai mare oraș al țării, apartamentele s-au apreciat, per ansamblu, cu 0,2% luna trecută, de la 1.327 la 1.330 de euro pe metru pătrat util. Evoluțiile au fost, însă, diferite, pe cele două segmente de piață analizate: locuințele din blocurile vechi au consemnat un avans de 0,3%, de la 1.215 la 1.219 euro pe metru pătrat util, în vreme ce unitățile locative nou-construite au resimțit o scădere ușoară, de 0,1% în acest răstimp, de la 1.409 la 1.408 euro pe metru pătrat util, potrivit sursei citate. De asemenea, și în capitala Banatului a avut loc, ca și în Brașov, o scădere de ansamblu a prețului mediu solicitat de către vânzători. Mai exact, apartamentele s-au ieftinit cu 0,9%, ajungând la o medie de 1.217 euro pe metru pătrat, față de 1.228 de euro pe metru pătrat la finele lunii precedente.

UBER nici nu s-a instalat bine pe piață, iar TESLA îi promite concurență. Iată ce serviciu se pregătește să lanseze Elon Musk!

0
Pe fondul din ce în ce mai agresiv de concurență între serviciile de taximetrie și UBER, Elon Musk iese în fața presei cu o declarație șoc. Acesta promite că până în anul 2020 va revoluționa cu totul piața de rent a car, taxi și piața serviciilor de transport persoane.   Acesta dorește să realizeze primul taxi – robot, iar împreună cu specialiștii de la Tesla, susține că acest serviciu va fi disponibil deja pentru lansarea în USA, începând cu anul 2020.  

Unii specialiști în domeniul auto și al tehnologiei tind să contrazică Tesla

Cu toate că Elon Musk a ieșit luna trecută în fața presei cu această știre bombă, profesorul Mary Cummings, specialist în studii tehnologice auto la Universitatea Duke, consideră că toată această veste este un PR stunt, o mascaradă pe care Tesla o folosește pentru a-și promova serviciile.   Ba mai mult, Cummings insistă că știrea a fost făurită special pentru a distrage atenția de la pierderile suferite de Tesla în ultimul trimestru. În ultimele luni Tesla a pierdut peste 700 milioane de dolari, nereușind pe piață cu unul dintre cele mai noi modele lansate, scrie revista The Verge.   Cu toate acestea, CEO-ul Tesla, Elon Musk, consideră că până la finalul anului 2020 serviciul său automatizat de ROBO-TAXI va fi gata de implementat și probabil în USA va fi făcut funcțional.   Acesta spune că mașinile înrolate în acea flotă vor putea să se conducă singure, fără nicio limitare, oriunde în orașe. Musk consideră că singurul impediment în a transforma acest vis în realitate poate fi legislația americană. Este clar că aprobarea legală pentru a introduce în trafic aceste mașini automate va dura o veșnicie, însă asta nu îl va împiedica să lanseze serviciul.   În Arizona există deja o zonă unde s-au încercat astfel de teste, specialiștii Waymo producând modele de mașini care se conduc singure încă din 2018. Însă serviciul nu acoperă decât o rază de 100 mile, iar vehiculele nu sunt încă în deplin stadiu al robotizării, oferind un șofer de siguranță, care poate prelua oricând controlul în situații limită.  

Ce tehnologie va folosi Tesla pentru a realiza acest serviciu?

Ca principal avantaj față de concurență, declara Elon Musk, Tesla nu folosește tehnologia LIDAR – bazată pe pulsuri de lumină care atenționează când alte obiecte se apropie sau se află la mică distanță de automobil. Tesla folosește în schimb camere video de foarte mare performanță și radare, iar automobilele vor fi dotate cu senzori ultrasonici.   Acestea oferă o viziune mult mai amplă asupra suprafețelor și o tehnologie diversă, foarte ușor de adaptat la detectarea oricăror tipuri de probleme, spune Musk.   Această idee a fost prezentată și de reprezentantul Tesla din cadrul sectorului de AI – Inteligenta Artificiala, Andrej Karpathy. Acesta a spus că, la momentul actual, radarele și camerele foto utilizate de către Tesla sunt de cea mai înaltă calitate și reflectă cea mai performantă metodă de orientarea, care ar putea ajuta automobilele să se conducă singure. Știre preluată de aici

România încurajează cumpărarea mașinilor ECO – 45% creștere a vânzărilor în primul trimestru din 2019

0
 

Conform Romania Insider, în lunile Ianuarie – Martie, aproape 960 de mașini ecologice, hybrid, plug-in hibrid si 100% electrice au fost cumpărate în România. Comparativ cu 2018, spun specialiștii, cifra vânzărilor este în creștere cu 45,5% pe acest segment.

  APIA declară că din totalul celor vândute, 807 au fost hybrid, 105 au fost 100% electrice, iar restul de 47 au fost plug-in Hybrid. Cota de piață a acestor mașini, din totalul celor care circulă azi pe străzile din România a fost de 3,1% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu 2,2% în Ianuarie – Martie 2018.   Cele mai vândute branduri auto electrice și hybrid – Ce mașini ECO – Friendly cumpără românii? Conform estimărilor, cele mai multe mașini ecologice 100% electrice au fost SMART. Pe locul doi, la doar o unitate diferență, cu 33 de mașini vândute, se află marka Volkswagen, iar pe trei, cu 12 mașini vândute, Nissan.   Sub top se bat mărci precum BMW (11 unități vândute), Renault, cu 9 mașini vândute, Jaguar (5 bucăți) și Mercedes Benz cu o singură mașină vândută.   Dintre mașinile hybrid, cele mai vândute au fost Toyota – cu 694 unități. În top se mai află și brandurile Lexus, cu 42 de mașini vândute și Ford, cu 25 modele. Iar sub top se află branduri precum Kya (20 mașini vândute) Honda (14 unități), Hyundai (7 mașini hybrid vândute) și Suzuki cu 5 mașini cumpărate de români.  

Ce mașini ECO-friendly poți cumpăra cu prețuri de până în 30.000 euro?

Un automobil Kya Soul EV este o alegere ideală atunci când cauți o mașină electrică ieftină. O astfel de mașină te poate costa în jur de 23.000 euro (asta după ce sunt aplicate subvențiile acordate de stat, prin programul Rabla Plus).   Statul acordă bonificații importante pentru achiziționarea unor mașini de lux din categoria ECO. Pentru o astfel de mașină se pot asigura 10.000 euro bonus de la stat sau chiar 15.000 în cadrul programului Rabla Plus, dacă se casează și un alt model de mașină veche, pentru a se achiziționa un model nou, accesând și programul Rabla Clasic, scriu jurnaliștii Capital.   Renault Zoe este o mașină care poate costa chiar mai puțin. Cu doar 20.000 euro poți cumpăra un astfel de automobil care îți promite o autonomie de 400 km, conform acelorași surse. Dar la fel poți alege și un Renault Kangoo ce poate fi achiziționat cu sumă de 26.000 euro.  

Mașini din clasa high-end – gama de lux a producătorilor

Românii care vor să simtă plăcerea de a conduce un adevărat automobil de lux, care să fie în același timp ECO – friendly au mai multe posibilități din care pot alege. Un BMW i3 poate fi achiziționat cu prețul de aproximativ 37.000 euro în România.   Iar cea mai scumpă mașină ecologică din România, la momentul actual, este modelul B250 de la Mercedes Benz, acesta apropiindu-se de 40.000 euro. Automobilul este propulsat de un motor electric, fără noxe și fără zgomot, care ajunge la autonomia de 200 km, dezvoltând 179 CP. Știre preluată de aici   

Studiile arată că un român circulă în medie de 17 ori pe an cu taxiul. Iată de ce nu funcționează Ride-sharing-ul în România!

0

Conform unui studiu realizat de PwC, un roman circulă de 17 ori în medie, pe an, cu taxiul, în timp ce acesta folosește platformele de ride-sharing doar de 3 ori pe an. Piața de ride-sharing din România, deși este în creștere, nu reușește sa oprească încă expansiunea serviciilor de taxi.

Cel mai căutat serviciu de transport privat rămâne serviciul de taximetrie în România, tronând asupra serviciilor de rent a car, car sharing sau altor tipuri de transport, cu o cotă majoritară de 44%.

De ce prefera românii taxiul?

Deși în ultima vreme știrile abundă de subiecte pe marginea grevei taximetriștilor, iată că studiile arată că românii preferă încă taxiul, în detrimentul oricărui alt tip de transport. Doar în București, creșterea anuală a serviciilor de taxi a fost de 4% în acest an.   Românii par a fi obișnuiți cu taxi-ul. Acest tip de serviciu le este la îndemână, iar faptul că o cursă cu taxiul nu necesită efortul și priceperea pentru instalarea unei aplicații pe telefon pare a fi o cauză extrem de plauzibilă a faptului că românii preferă taxiul.   Deși plătesc mai mult decât în cadrul unor platforme de ride sharing sau decât în cazul UBER, de multe ori, aceștia preferă confortul și rămân tradiționaliști în ceea ce privește modalitatea preferată de transport privat.   Iar acest lucru se reflectă și în cadrul numărului total de șoferi de taxi care încă nu folosesc nicio aplicație de mobilitate urbană. Peste 50.000 de astfel de șoferi practică taximetria în România, în comparație cu doar 22.000 care utilizează astfel de aplicații

Potrivit studiului, serviciile de taxi reprezintă 84% din piața de transport privat în România!

În ultimii ani s-a observat o creștere accelerată a firmelor ce au ca obiect de activitate transportul de persoane, iar taximetria a devenit o afacere din ce în ce mai bănoasa. În fond, studiul PwC arată că taximetria reprezintă în continuare 84% din totalul pieței urbane de transport privat. Specialiștii consideră însă că „România ar trebui să profite de pe urma tehnologiei digitale” și să se folosească mai mult de aceasta, în dezvoltarea acestui domeniu, mizând în același timp pe eliminarea problemelor de trafic și pe diminuarea poluării, cu ajutorul soluțiilor de ride-sharing. Specialiștii consideră ca incurajarea acestor modalități de transport prin realizarea unui cadru legislativ care să ofere transparență pentru aceste platforme, așa cum există în UE, ar putea aduce României beneficii de peste 1 miliard de lei doar în următoarea perioadă, între anii 2020 – 2023.      Știre preluată de aici

Europenii impun limitatoare de viteză pe toate mașinile de serie! Iată noua lege aprobată de Comisia Europeană

0
Europa schimba șofatul pentru totdeauna. În cadrul unei întâlniri a Comisiei Europene, s-a discutat aprobarea unui nou proiect de siguranță a circulației. Acest proiect ar urma să impună montarea unor limitatoare de viteză la toate mașinile ce urmează să intre în circulație în Europa. Proiectul de lege a intrat în dezbatere și a fost aprobat de Parlamentul European în Martie 2019, urmând să intre în vigoare începând cu anul 2022. Imediat după intrarea în anul 2022 toate mașinile, indiferent de marcă, model și capacitate, vor trebui să aibă astfel de limitatoare, conform ZDNet. De asemenea, chiar și în UK vor fi valabile aceste legi, în pofida Brexitului, declară jurnaliștii The Guardian.  

Peste 25.000 de morți și 140.000 de răniți în accidentele rutiere anual în Europa

Luând în calcul statisticile oficiale, accidentele rutiere din Europa s-au intensificat în ultimii ani, ducând la peste 25.000 morți și 140.000 gravi răniți anual. Astfel, toate mașinile vor intra sub incidența acestei legi, tocmai pentru ca aceste numere să fie radical îmbunătățite și să se prevină accidentele. „Peste 25.000 de oameni își pierd anual viața pe drumurile noastre. Majoritatea acestor accidente se întâmplă din cauza erorilor umane. Trebuie să facem ceva pentru a stopa asta” declara Elzbieta Bienkowska, reprezentantă a Parlamentului European.  

Unele dintre mașinile de serie deja au început implementarea. Iată mărcile la care pot fi regăsite astfel de limitatoare!

Unele firme au fost deja în discuții pentru implementarea acestor măsuri de siguranță. Modelele de lux de la BMW și Tesla sunt deja de acord să înceapă implementarea, iar reprezentanții încă discută condițiile, deoarece legea prevede că orice mașină, indiferent de preț, să fie dotată cu un astfel de sistem. Volvo este chiar prima marca ce a luat-o înaintea acestei reguli și a implementat deja un limitator de viteză pentru noile vehicule lansate de companie. Acesta limitează orice model la 118mph, ceea ce înseamnă aproximativ 180km / h. Conform specialiștilor, nicio mașină Volvo lansată în anul 2021 nu va putea urca peste această viteză, având acest limitator instalat. Reprezentanții Parlamentului European sunt conștienți că unele astfel de sisteme de siguranță există deja, însă aceștia spun că ele acoperă mai ales clasa high-end a mașinilor de lux.Însă toate modelele de mașini și toate mărcile ar trebui să se alinieze în acest sens, deoarece toți cetățenii au dreptul la siguranță atunci când circulă pe străzile Europei, declara aceeași Elzbieta Bienkowska.   Mai mult, pentru a întări poziția conform căreia orice mașină ar trebui să respecte aceste prevenții, cercetătorii de la Institutul de Studii de Transport al Universității Leeds au efectuat un studiu, în anul 2005. Acesta releva faptul că introducerea unor astfel de limitatoare la mașini ar determina reducerea numărului de accidente cu până la 20%, iar a celor fatale cu până la 37%.   Știre preluată de aici

Luna economiei sociale în Ilfov

0
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Ilfov derulează în această perioadă Luna promovării economiei sociale, sub formă de „evenimente sau acţiuni de mediatizare a domeniului având ca scop dezvoltarea locală şi cetăţenia activă, cooperarea şi solidaritatea socială”, adresate reprezentanților unităților administrativ teritoriale, furnizorilor de servicii specializate de ocupare, reprezentanților mediului de afaceri, reprezentanților grupurilor vulnerabile și mass-media locală. În context, AJOFM Ilfov, Compartimentul Analiza Pieței Muncii, Programe de Ocupare, Implementare Măsuri Active și Economie Socială, desfășoară atestarea și certificarea întreprinderilor sociale, potrivit prevederilor Legii nr. 219/2015. Economia socială este definită ca „ansamblul activităților organizate independent de sectorul public, al căror scop este să servească interesul general, interesele unei colectivități și/sau interesele personale nepatrimoniale prin: creșterea gradului de ocupare a persoanelor aparținând grupului vulnerabil, producerea și furnizarea de bunuri, execuția de lucrări și prestarea de servicii. De asemenea, economia socială contribuie la dezvoltarea comunităților locale, crearea de locuri de muncă, implicarea persoanelor aparținând grupului vulnerabil, prevăzut de lege, în activități cu caracter social și/sau activități economice, facilitând accesul acestora la resursele și serviciile comunității”.

Împrumuturi pentru master în Ţara Galilor 

0
Universitățile de stat din Țara Galilor (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_universities_in_Wales) oferă finanțare pentru program de master în anul universitar 2019-2020. IntegralEdu, cel mai important consultant educațional pentru studii în străinătate și programele Work and Travel în SUA, oferă detalii prin managerul Departamentului universități în străinătate, Ana Maria Papp: „Costurile pentru programele de master în Țara Galilor variază între 4.000 și 12.000 de lire, deci cei care sunt acceptați își pot acoperi fără probleme cheltuielile de studiu, inclusiv cheltuielile cu cazarea, mâncarea sau banii de buzunar. În ciuda situației incerte a Brexitului, în acest moment asistăm la cel mai bun moment din ultimii ani pentru cineva care dorește să facă un master în străinătate. În plus, trebuie menționat faptul că pentru universitățile din Anglia împrumuturile pentru programele de master rămân la nivelul de 10.600 de lire”. Condițiile de eligibilitate sunt: aplicantul să acceseze pentru prima dată un program de master, să fi locuit în ultimii 3 ani pe teritoriul UE și să aibă până în 60 ani. Procesul poate fi realizat online, cu sublinierea că „este indicat apelul la un consultant educațional „pentru identificarea celor mai bune opțiuni în ceea ce privește profilul masterului și schema de împrumut”.

Inventatori de la ICPE-CA, medaliaţi la Geneva

0
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE-CA a obţinut două medalii de argint la Salonul Internaţional de Invenţii de la Geneva, 10-14 aprilie 2019). Invenţiile premiate sunt: – „Material compozit pe bază de răşini epoxidice cu conţinut de metale grele pentru elemente de structură la vehicule spaţiale” – „Geometrie transversală utilizată pentru maşini electrice cu magneţi permanenţi şi intrefier axial”. KM_C368-20190423090107 KM_C368-20190423090133