Conferința internațională How to Web 2019 îl aduce în România pe Sean Ellis, omul care transformă startup-urile în giganți

0
  • Sean Ellis, omul care a definit cultura Growth Hacking, vine în România la conferința How to Web 2019
  • Ultimele zile cu reducere de 40% la bilete | Very Early Bird
  • Peste 50 de speakeri de renume internațional vin în București la How to Web 2019, în octombrie
  • Sunt așteptați peste 1.500 de participanți și tema conferinței de anul acesta este Better Products + Faster Growth

București, 27 august 2019. Organizatorii conferinței How to Web 2019 îl aduc în România pe Sean Ellis, unul dintre oamenii care au avut un rol transformator în cultura startup-urilor și ideilor inovatoare. El este fondatorul mișcării Growth Hacking la nivel mondial, autorul cărții „Hacking Growth” și fondatorul platformei online GrowthHackers.com. Alături de acesta, pe scena How to Web 2019 vor mai urca peste 50 de speakeri de talie internațională, care vor aduce în fața audienței tacticile și metodele de lucru care au dovedit un maxim de impact în creșterea afacerilor din tech.

În lumea companiilor digitale care au trecut de la statutul de startup-uri la giganți tech, Sean Ellis este văzut drept unul dintre cei mai importanți experți. Prin sistemul de metode de Growth Hacking, el a contribuit la succesul unor companii ca Dropbox, Eventbrite sau LogMeIn. Totodată, el este fondatorul companiei Qualaroo printre ai cărei clienți se numără Uber, Intuit, Starbucks și chiar Amazon. Sean Ellis va susține o prezentare la How to Web 2019, dar și un workshop intensiv de o zi pentru toți cei care vor să descifreze o parte din secretele succesului și scalabilității unei afaceri de la nivel de startup la statut de jucător național și internațional.

Alături de Sean Ellis, How to Web 2019 va fi, pentru două zile, punctul zero pentru oricine lucrează în dezvoltarea sau optimizarea produselor tech, pentru cei care lucrează în zona de growth, pentru antreprenori, investitori sau freelanceri din România care vor să aibă acces la mecanismele care au dovedit că pot transforma cu succes startup-urile în afaceri sustenabile și puternice.

Pentru stadiul Very Early Bird, How to Web 2019 are o ofertă specială: până pe 29 august, inclusiv, biletele sunt cu 40% mai ieftine. Pachetele pot fi accesate prin platforma howtoweb.co.

Ce este Growth Hacking, mecanismul prin care poți construi o afacere de succes

Ideea de Growth Hacking despre care va vorbi Sean Ellis la conferința How to Web presupune accelerarea unei afaceri sustenabile prin experimentare rapidă în dezvoltare de produs, marketing și experiența de utilizare. Rețeta a fost folosită cu succes de startup-uri, dar și de companii medii spre mijlocii care au vrut să treacă la următorul nivel al dezvoltării. Metodele de Growth Hacking pot asigura o creștere sustenabilă și o scalabilitate sănătoasă, ceea ce poate duce, într-un timp scurt, la extinderea afacerilor în mai multe orașe și țări.

Prezentarea și workshop-ul susținute de Sean Ellis vor fi parte din programul How to Web 2019. Aceasta a devenit, de la an la an, un eveniment de referință în tehnologie și inovație. A pornit ca o conferință dedicată startup-urilor și ideilor antreprenorilor la început de drum, dar acum s-a dezvoltat într-un eveniment care adună în două zile unii dintre cei mai reputați speakeri și unele dintre cele mai de succes povești despre inovație, tehnologie și dezvoltare de business. How to Web va găzdui, între 30 și 31 octombrie 2019, specialiști care vor dezbate despre tactici și mentalități care duc la revoluții digitale. Participanții au astfel acces direct la experți internaționali și locali, precum și la exemple de succes din noul val de startup-uri din România și Europa Centrală și de Est.

Organizatorii How to Web 2019 estimează că vor fi peste 1.500 de participanți în cele două zile ale conferinței. Tema de anul acesta este Better Products + Faster Growth. La această ediție sunt partenere și branduri puternice ca Dropbox, Shopify, Booking.com, Seedcamp, Google, GrowthHackers, TypingDNA, Revolut, Omniconvert și nu numai.

Printre speakerii pe care cei prezenți îi pot urmări și de la care pot afla detalii cruciale despre inovație și dezvoltare a produselor se numără: Bob Moesta, expert în crearea, dezvoltarea și lansarea de produse și servicii și co-autor al teoriei Jobs To Be Done, April Dunford, expertă în Product Positioning, cu peste 16 produse lansate la activ și autoarea cărții „Obviously Awesome”, și Sean Sheppard, Founding Partner la GrowthX și specializat în Product / Market Fit. Vor mai urca pe scena How to Web 2019 Carlos Espinal, SeedCamp, seed investor la peste 300 de early-stage startups, investitor în patru unicorni ai Europei și autor, Michael Perry, fondator la Kit, cumpărat între timp de Shopify și actualmente director de produs și product expert la Shopify, și Irina Scarlat, Head of Growth CEE la Revolut.

Biletele pentru eveniment pot fi cumpărate cu reducere de 40% pe 29 august prin intermediul paginii dedicate de pe site-ul How to Web 2019.

Despre How to Web

How to Web este una dintre cele mai importante conferințe anuale de tehnologie și inovație din Europa, ce reunește antreprenori în tehnologie, dezvoltatori de produs, developeri, specialiști în marketing online, inovatori și investitori, care sunt în căutare de inspirație și know-how despre cum să dezvolte produse și afaceri digitale.

Conferința How to Web a fost lansată în 2010. A pornit ca o conferință dedicată startup-urilor și a ajuns unul din cele mai mari și importante forumuri de învățare din Europa Centrală și de Est. De la an la an a contribuit la adoptarea mentalității de startup în România și în această parte a Europei. În cadrul conferinței, inovațiile și tacticile din zona de startups sunt puse la îndemâna tuturor participanților pentru a le putea adapta și însuși pentru creșterea propriilor proiecte și afaceri.

Mai multe informații puteți găsi pe site-ul conferinței: howtoweb.co.

START în Programul de Granturi “Electrica pune România într-o altă lumină” 2019 – a patra ediție

0

București, 27 august – Electrica a lansat, astăzi, cea de-a patra ediţie a Programului de Granturi “Electrica pune România într-o altă lumină”, o competiţie naţională de proiecte, prin intermediul căreia compania încurajează inițiativele sustenabile ale românilor care vor să își sprijine comunitatea pentru a se dezvolta.

Programul se desfășoară, în perioada 27 august – 22 octombrie 2019, pe www.electrica.ro/csr/program_granturi, iar valoarea totală a finanţării oferite de Electrica este de 50.000 de euro.

Prin programul “Electrica pune România într-o altă lumină” vor fi finanțate inițiative din domeniile educație, servicii sociale și de sănătate, mediu, cultură şi sport. Atât persoanele fizice, cât și organizațiile neguvernamentale și instituțiile de învăţământ au oportunitatea să propună proiecte prin care pot solicita finanțare din partea Electrica, conform Politicii privind acordarea de granturi, disponibilă aici: https://www.electrica.ro/politica-de-granturi/

Competiția se va desfăşura în următoarele etape:

  • Înscrierea propunerilor de proiect, prin completarea şi transmiterea unui formular disponibil pe www.electrica.ro (27 august – 24 septembrie);
  • Perioada de verificare a eligibilității propunerilor de proiect înscrise, conform Politicii privind acordarea de granturi (24 septembrie – 15 octombrie);
  • Jurizarea propunerilor de proiecte eligibile (15- 21 octombrie);
  • Anunţarea câştigătorilor pe www.electrica.ro (22 octombrie);

Mai multe detalii despre procedura de înscriere, etapele programului, criteriile de eligibilitate, precum și criteriile de selecție a proiectelor găsiţi în pagina www.electrica.ro/csr/program_granturi.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica CFA Romania, iulie 2019

0

Indicatorul de Incredere Macroeconomica a scazut in luna iulie

In luna iulie 2019, Indicatorul de Incredere Macroeconomica al CFA Romania a scazut fata de luna anterioara cu 2,7 puncte pana la valoarea de 48,2 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul a crescut cu 3,1 puncte). Aceasta evolutie s-a datorat ambelor componente ale Indicatorului.

Astfel, Indicatorul conditiilor curente a scazut fata de luna anterioatra cu 4,1 puncte, pana la valoarea de 56,4 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul conditiilor curente a scazut cu 3,4 puncte). Indicatorul anticipatiilor a scazut cu 1,9 puncte pana la valoarea de 44,1 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul anticipatiilor a crescut cu 6,4 puncte).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, 75% dintre participanti anticipeaza o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala). Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,7857, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este de 4,8358.  

Aproape 60% dintre participatii la sondaj anticipeaza o majoraere a ratei inflatie, iar rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni (august 2020/august 2019) a inregistrat o valoare medie de 3,91% (la momentul realizarii sondajului, rata inflatiei se situa la valoarea de 3,84%).

Indicatorul CFA Romania de Incredere Macroeconomica, a fost lansat de catre CFA Romania in luna mai 2011 si reprezinta un indicator prin intermediul caruia asociatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. De asemenea, sondajul in baza caruia este calculat Indicatorul include si intrebari referitoare la evaluarea conditiilor curente macroecnomice.

Prin modul de realizare, acest sondaj cuprinde atat elemente specifice unui indicator de sentiment (incredere) care arata perceptia grupului de analisti membri ai CFA Romania privind evolutia pietelor financiare, a mediului de afaceri, a randamentelor si riscurilor, cat si un indicator fundamental de prognoza privind evolutiile cursului de schimb, a ratelor dobanzilor si inflatiei.

Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile, pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET, conditiile macroeconomice globale si pretul petrolului.

Titlul CFA este unul dintre cele mai prestigioase din lume in randul profesionistilor din domeniul financiar. Administrat de catre CFA Institute, programul CFA este un program post-universitar, care pregateste si testeaza candidatii in domeniul eticii si standardelor profesionale, analizei situatiilor financiare, economiei, managementului de portofoliu, analizei si evaluarii diverselor instrumente financiare si de investitii.

Astazi, in lume exista peste 150.000 de detinatori ai acestui titlu, majoritatea fiind afiliati la cele 152 societati membre ale CFA Institute.

Candidatii pentru titlul CFA trebuie sa promoveze o serie de trei examene cu frecventa anuala. Fiecare examen presupune cca 250-300 de ore de studiu individual. In plus, sunt necesari 4 ani de experienta profesionala relevanta in domeniul financiar, precum si aderarea la un cod de standarde etice si profesionale stricte.

 CFA Romania este asociatia profesionistilor in investitii din Romania, in mare parte detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrata de CFA Institute (USA). CFA Romania este una dintre cele peste 152 de societati membre ale CFA Institute, asociatia avand misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii si de a mentine standarde ridicate de integritate si excelenta profesionala.

In prezent, CFA Romania are peste 230 de membri, majoritatea detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA®) sau candidati pentru unul din cele 3 niveluri ale examinarii care conduce la acordarea acestui titlu. Profesionistii care sunt membri CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc.

Termeni si conditii

Nici una dintre informatiile prezentate in cadrul acestui material nu trebuie interpretata ca o invitatie sau recomandare de a achizitiona sau de a dispune de orice produs, sau de a va angaja in orice alta tranzactie, sau consiliere in domeniul investitiilor, in domeniul juridic sau in oricare alt domeniu. Informatia care se regaseste in cadrul acestui material este prezentata numai in scop informativ. Informatia prezentata este foarte generala si este posibil sa nu fie relevanta in cazuri individuale concrete. CFA Romania nu da o garantie asupra gradului de corectitudine si complexitate a informatiilor prezentate in acest material.

Aplicaţie Samsung pentru festivalul Enescu

0

Festivalul Internațional „George Enescu” (31 august-22 septembrie 2019) și programele asociate pot fi urmărite şi pe telefonul mobil, prin aplicația „Enescu Experience” (http://onelink.to/enescu), dezvoltată de Samsung, disponibilă gratuit în Google Play și AppStore. Evenimentele sunt marcate pe o hartă, odată cu posibilităţi de acces la programele zilnice, la programul de ansamblu, la traseele cele mai convenabile etc.

Mihai Constantinescudirector executiv al Festivalului Internațional „George Enescu”, subliniază: „Festivalul ne aparține tuturor, grație geniului lui Enescu. Chiar dacă sălile au o limitare fizică, bucuria produsă de muzică este fără granițe. Partenerii noștri au dezvoltat această idee. Am fost deosebit de încântat să văd cum arată harta Bucureștiului în culorile festivalului, cu evenimente diverse în care împreună cu partenerii am încercat să oferim unui public cât mai larg această bucurie. Ediția din acest an este cea mai extinsă de până acum, însă abia după ce veți vedea harta în aplicație, veți realiza ce înseamnă acest lucru”.

La rândul său, Simona Panait, Marketing Director la Samsung România&Bulgaria, declară: „În calitate de partener cu tradiție – suntem deja pentru al treilea an partener pentru inovație al festivalului George Enescu – și de brand care susține inovația în domeniul cultural, am considerat necesară crearea unei aplicații de mobil pentru a amplifica experiența de participant la efervescența festivalului și pentru publicul avizat care caută să fie permanent informat prin intermediul spațiului digital. Aplicația Enescu Experience aduce la un loc tot spiritul festivalului, integrând atât experiențele din festival, cât și programele asociate. Ne bucurăm că am putut pune la dispoziția publicului larg un instrument digital facil, pentru a îmbunătăți experiența cu festivalul și memorabilitatea evenimentelor culturale conexe. Mulțumim echipei festivalului care a coagulat eforturile tuturor partenerilor pentru a facilita informarea și accesul la întreaga gamă de evenimente”.

Protocol Romsilva – WWF Programul Dunăre-Carpați România

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și Asociația WWF Programul Dunăre – Carpați România au semnat un nou protocol de colaborare „în vederea susținerii unui management forestier responsabil pentru o dezvoltare durabilă în ecoregiunea Dunăre Carpați”. Colaborarea va consta în activități comune pentru: „Identificarea pădurilor cu valoare ridicată de conservare și managementul adecvat al acestora; creșterea capacității instituționale privind gestionarea siturilor mondiale ale patrimoniului natural UNESCO; creșterea capacității factorilor interesați pentru a facilita o implicare proactivă și constructivă a acestora în procesul de certificare a pădurilor; evaluarea riscului privind tăierile fără drept și măsuri de atenuare a acestora; ,dezvoltarea unei metodologii pentru evaluarea eficienței sistemelor de pază a pădurilor și de control al recoltării ilegale de material lemnos; organizarea de seminarii de instruire şi audituri interne pentru a facilita implementarea unitară a prevederilor standardului național pentru management forestier pentru Romania”. Romsilva precizează că „va asigura echipei de specialiști din cadrul WWF-DCP sprijinul logistic pentru desfășurarea activităților din teren, va pune la dispoziție date disponibile necesare îndeplinirii obiectivelor protocolului și va contribui cu specialiștii proprii la derularea acțiunilor din planul de activități agreat pentru implementarea cu succes a acestui protocol”. (Textul integral al protocolului, pe site-ul www.rosilva.ro, secțiunea Parteneriate).

Reuniunea de semnare a protocolului a avut loc la sediul Romsilva (foto Romsilva). Au participat Gheorghe Mihăilescu – directorul general al Romsilva, Radu Vlad – coordonator de proiecte regionale păduri, Radu Nicolae Melu – manager național al Departamentului păduri din cadrul WWF Programul DunăreCarpați România, alţi profesioniști ai Romsilva.

În context, directorul general Gheorghe Mihăilescu subliniază: ,,Acest nou protocol de colaborare semnat de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și Asociația WWF Programul Dunăre – Carpați România consolidează colaborarea pe care organizațiile noastre au început-o în urmă cu zece ani și cred că este dovada faptului că o organizație neguvernamentală de mediu, responsabilă și voluntară, consideră Regia un partener serios și preocupat de gestionarea durabilă a pădurilor proprietate publică a statului din România. Acesta este cel de-al zecelea protocol de colaborare semnat cu WWF România. Îmi exprim, pe această cale, disponibilitatea de a colabora cu toate organizațiile de mediu pentru informarea corectă a opiniei publice cu privire la managementul și gospodărirea sustenabilă a pădurilor din România. O comunicare comună corectă și mai aplicată va duce la o educație a populației pentru a înțelege complexitatea activității de gospodărire a pădurilor.

Noua formă a programului „Casa Verde”

0

Noua formă a programului „Casa Verde” le va permite cetăţenilor care îşi vor instala celule fotovoltaice pe case să devină şi producători de energie, dacă vor livra eventualul surplus obţinut în sistemul naţional. În acest scop, la Ministerul Mediului, a fost semnat contractul de finanţare pentru programul „Casa Verde – fotovoltaice”, între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, ca finanţator şi Administraţia Fondului pentru Mediu. După cum precizează ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu,  „Programul se va referi concret la toţi românii care vor putea, din data de 9 septembrie, să acceseze prin toţi instalatorii care astăzi se vor putea regăsi pe lista care va fi publicată de către AFM. Românii vor putea să încheie contracte cu aceşti instalatori, după care vor trebuie să-şi ia avizul tehnic pentru montajul celulelor fotovoltaice. Termenul din momentul în care semnezi contractul cu instalatorul până la finalizarea proiectului este de opt luni”. Suma totală disponibilă este de 656 milioane de lei (536 milioane de lei, prin Programul Operaţional Regional şi 120 milioane de lei, de la Administraţia Fondului pentru Mediu). Doritorii pot să beneficcieze de 20.000 lei, costul investiţiei pentru o putere instalată de 3 KW. Estimările arată că aproximativ 33.000 de unităţi locative vor deveni posesoare de celule fotovoltaice. De perspectivă, este identificarea unor surse de finanţare pentru dezvoltarea programului prin aplicare şi la instituţii publice, precum şpitale, şcoli etc.

Gheorghe Mihăilescu, numit directorul general al Romsilva prin hotărâre a Consiliul de Administrație

0

Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva anunţă finalizarea procesului de recrutare şi selecţie a candidaţilor pentru funcţia de director general:

„Consiliul de Administrație al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva a numit directorul general al Romsilva prin Hotărârea cu nr. 23/23.08.2019. Astfel, conducerea executivă a Romsilva va fi asigurată de Gheorghe Mihăilescu pentru un mandat cu durata de la data de 24.08.2019 până la data de 31.12.2021. Numirea directorului general al Romsilva s-a făcut în urma finalizării procedurii de recrutare și selecție a candidaților pentru postul de director general al Regiei Naționale a Pădurilor-Romsilva, organizată de Consiliul de Administrație prin expertul în recrutare SC Pluri Consultants Romania. Procesul de recrutare și selecție s-a derulat conform OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu respectarea principiilor liberei competiții, nediscriminării, transparenței și asumării răspunderii și cu luarea în considerare a specificului și complexității activității regiei autonome, având ca scop identificarea, recrutarea și selectarea celui mai potrivit candidat pentru ocuparea postului de Director General al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva. Informații despre procesul de selecție și recrutare, etapele de concurs, condiții de înscriere și rezultate sunt disponibile pe site-ul nostru www.rosilva.ro, secțiunea C.A. (Consiliu de Administrație). Hotărârea Consiliului de Administrație de numire a directorului general al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva poate fi consultată pe site-ul Regiei, secțiunea C.A/Hotărâri C.A. – link: http://www.rosilva.ro/rnp/hotarari_c_a__p_1062.htm”.

Beneficii pentru consumatorii de produse IT&C

0

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a inițiat o reuniune cu exponenţi din sectorul comercializării produselor IT&C. Au răspuns invitației Altex, Cel.ro, Flanco. În urma întâlnirii şi a dialogului, Raul Filip, director de achiziții la Altex România, apreciază: „Ca lider de piață, dorim să îmbunătățim constant serviciile pentru oferi o experiență cât mai plăcută a clienților. Căutăm mereu soluții și suntem deschiși la comunicare și la sesiuni de lucru cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor care să conducă la îmbunătățirea calității serviciilor oferite clienților și clarificarea, poate chiar îmbunătățirea legislației. Astfel, considerăm constructivă consultarea de ieri și apreciem abordarea proclient a Autorității. Ne propunem o colaborare strânsă și eficientă în care să înțelegem și să implementăm cât mai bine reglementările menite să crească satisfacția clienților”.

Dintre soluțiile orientate către client propuse în context, vizând o practică unitară la nivel naţional, se remarcă: „Afișarea în zona caselor de marcat a procedurii de preluare a sesizărilor în magazine; stabilirea termenului de livrare pentru comenzile online și offline la maximum 15 zile lucrătoare și comunicarea acestuia atât pe site-uri, cât și în magazine; stabilirea termenului de instalare a aparatelor de aer condiționat la maximum 7 zile de la data achiziției serviciului și actualizarea condițiilor de instalare în consecință; înlocuirea produselor defecte pentru situațiile în care clienții reclamă același defect de maximum 3 ori în perioada de garanție a produselor în urma unei evlauări făcute de un service autorizat”.

Cantus Mundi conectează oraşul cu festivalul Enescu

0

O formă de integrare a artei cu mediul social va fi reprezentată în contextul Festivalului Internațional „George Enescu” (31 august-22 septembrie 2019) de proiectul asociat „Orașul cântă”: spectacole de stradă, concerte corale sau instrumentale în aer liber, recitaluri în tot oraşul, pe toată durata festivalului, cu acces liber. Proiectul este dezvoltat de Programul Național „Cantus Mundi” prin Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, cu sprijinul Primăriei Municipiului București, prin  Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive – Proedus.

Emil Pantelimon, managerul Corului Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, ne oferă detalii: „Orașul cântă va îmbrăca Bucureștiul în muzică pe toată durata Festivalului Internațional George Enescu, astfel încât experiența adusă de acesta să poată fi trăită de cât mai mulți. Este un proiect Cantus Mundi complex și ambițios, care se va derula în 30 de puncte din oraș, de la parcuri, la centre comerciale și muzee, care a implicat sute de ore de organizare, care va pune în mișcare mii muzicieni, coriști și instrumentiști, tehnicieni, coordonatori, toți unindu-și eforturile pentru a-i conecta pe bucureșteni la ceea ce spunea Enescu – Muzica unește.  Ne bucurăm că Programul Național Cantus Mundi poate contribui astfel la cel mai important eveniment cultural al României – Festivalul Internațional George Enescu, dăruind publicului frumusețea muzicii culte și conectându-i și pe cei care nu ajung în sălile de spectacol la vibrația festivalului”.

Evenimentele se vordesfășura în parcuri (Regele Mihai I al României Herăstrău, Circului de Stat, Unirii, Tineretului, Sebastian, DrumulTaberei Moghioroș), muzee(„George Enescu”, Muzeul Național al Țăranului Român, Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” și Galeria Galateca, Muzeul Național al Literaturii Române, Muzeul Național al Satului„Dimitrie Gusti”), centre comerciale(Promenada, Mega Mall, Sun Plaza), spații de birouri, cu sprijinul CBRE România, organizație care administrează în București 18 clădiri de birouri și mall-ul Sun Plaza(Timpuri Noi Square, S-Park, Metroffice, Victoria Business Park, Green Gate, Aviatorilor 8, Floreasca Business Park, Campus 6.1, Globalworth Plaza, Bucharest Tower Center, BOC, Oregon Park, Expo Business Park, Floreasca Park, Globalworth Green Court). 

Detalii asupra programului: pe paginile de Facebook ale Cantus Mundi și Festivalului și pe pagina web a Festivalului, în secțiunea „Programe Asociate” (https://www.festivalenescu.ro/series/programe-asociate/).

Iancu Guda: Reglementările Programului Prima Casă sunt necesare pentru a nu distorsiona piaţa imobiliară

0

Reglementările din Programul Prima Casă erau necesare pentru a nu distorsiona piaţa imobiliară, a declarat vineri, pentru AGERPRES, preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România (AAFBR), Iancu Guda.

„Aceste reglementări vin foarte bine ca să rupă programul de o distorsiune a pieţei imobiliare şi să-l păstreze în scop pur social”, a spus Iancu Guda.

El susţine că dublarea plafonului, așa cum s-a propus la un moment dat dublarea la 120.000 de euro, nu era logică. Situarea lui la 70.000 de euro este foarte logică pentru că în majoritatea oraşelor poţi să cumperi ceva decent cu 70.000 de euro. Dacă s-ar fi majorat plafonul, ar fi crescut şi preţurile.

„Nu e ca şi cum ai oferi un plafon mai mare ca să cumperi ceva mai mare. Piaţa s-ar fi aliniat la noul plafon. Dacă mânie se duce plafonul la Prima casă la 100.000 de euro, să vedeţi cum explodează preţurile apartamentelor din Dristor şi din Berceni la 100.000 de euro”, a declarat Iancu Guda.

Acesta susţine că plafonarea va avea efect asupra preţurilor din piaţa imobiliară, în condiţiile în care 80% din cererea de imobiliare e prin Programul Prima Casă, şi dacă se va plafona nivelul veniturilor la 7.000 de lei, cu un grad de îndatorare de 40% înseamnă că ratele nu au să treacă de 2.800 de lei, echivalentul a 600 de euro, în condiţiile în care valoarea achiziţiei nu depăşeşte 70.000 de euro, scrie Economica.net.

Totodată, beneficiarii vor avea posibilitatea refinanţării creditelor obţinute în cadrul Programului, prin alte instrumente de finanţare, cu excepţia altor credite acordate în cadrul Programului, potrivit sursei citate.

De asemenea, se va mandata, pe lângă Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, şi Fondul Român de Contragarantare în vederea emiterii de garanţii în numele şi în contul statului, în favoarea băncilor care acordă credite persoanelor fizice pentru achiziţia unei locuinţe în cadrul Programului.