Componentă a unuia dintre cele mai mari grupuri financiare din lume,
specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții, compania de asigurări de viață Aegon România anunţă că a înregistrat o creștere cu 24% a volumului primelor brute subscrise din
activitatea de bancassurance cu partenerii actuali în primul semestru din 2019,
față de perioada similară de anul trecut: 54,9
milioane lei, în S1 2019, de la 44,1 milioane lei, în S1 anul trecut. Aşteptările sunt ca până
la sfârşitul anului în curs, valoarea cumulată a primelor brute subscrise să
atingă 100 milioane lei. Aegon România estimează că „piața locală a asigurărilor de viață s-a majorat cu aproximativ 8% în S1 2019, față de aceeași perioadă a anului trecut, după ce în primul trimestru al anului în curs,
creșterea raportată de ASF
(Autoritatea de Supraveghere Financiară) fusese de 8,75%. Valoarea
plasamentelor în S1 2019 a fost de circa 340,5 milioane lei, mai mare cu 8%, în
comparație cu cele 315,3 milioane
lei raportate pentru aceeași perioadă a anului trecut. Indemnizațiile pentru evenimentele asigurate (daune) au fost de 901 mii lei,
comparativ cu nivelul înregistrat în S1 2018, când s-au plătit daune de
aproximativ 1,2 milioane lei. Indemnizațiile pentru polițele
ajunse la finalul perioadei contractuale (beneficiile de maturitate și anuitățile) s-au situat, în prima jumătate a anului, la 3,2 milioane lei, în ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, când valoarea
raportată a fost de 3,09 milioane lei”.
Sînziana Maioreanu (foto), CEO al Aegon România, face observaţia că „piața asigurărilor de viață continuă să crească, dar ritmul este încă lent,
românii fiind în continuare mai interesați să își asigure bunurile, decât
sănătatea sau viața”.
În sens cuprinzător, Sînziana Maioreanu subliniază: „Direcția ascendentă a pieței, care se reflectă și în rezultatele pe care le-am avut în primul
semestru, mă face să fiu încrezătoare că vom reuși să creștem numărul de asigurări care se încheie anual în România. Tocmai de aceea,
ne implicăm în campanii de educaţie financiară şi de conştientizare a
beneficiilor reale ale unei asigurări de viaţă cu economisire. Aegon
traversează o perioadă bună, care succede unei serii de schimbări benefice și în care ne vom concentra și mai mult pe creștere, pe îmbunătățirea produselor pe care le avem și pe dezvoltarea de servicii noi, prin care să le
fim alături clienților noștri. Ne dorim să-i ajutăm în continuare să-și asigure un viitor financiar solid și, desigur, să atragem clienți noi. În ceea ce privește piața locală, o țintă majoră pentru Aegon
este umanizarea discursului, simplificarea procesului de încheiere a unei
asigurări, dar şi a procesului de administrare a acesteia”.
În plan educaţional şi de cercetare, preocupată să înţeleagă în profunzime
profilul clienţilor şi motivele reticenţei faţă de asigurările de viaţă, Aegon
a realizat un studiu în parteneriat cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, „pentru a identifica, printre
altele, principalele caracteristici psiho-culturale ale românilor care pot acționa ca bariere sau oportunități pentru creșterea gradului de penetrare a asigurărilor de viață pe piața autohtonă. Studiul s-a desfășurat prin intermediul a 12 focus-grupuri formate în Cluj-Napoca, Iași și București, precum și prin chestionarea online a peste 1.000 de
persoane. Rezultatele acestui studiu stau acum la baza deciziilor Aegon de
îmbunătăţire a produselor şi a serviciilor pe care le oferă clienţilor”.