Începe construcţia proiectului rezidențial H Pipera Lake

0

Începe construirea proiectului de 390 de apartamente H Pipera Lake, cel mai amplu proiect rezidențial realizat de Hagag Development Europe (parte a Hagag Group din Israel), dezvoltator imobiliar specializat în proiecte rezidențiale și comerciale. Investiția totală este estimată la 90 de milioane de euro şi a primit autorizația de construcție, pe o suprafață totală de teren de 57.000 metri. Se va realiza în trei etape. Prima va fi gata la sfârşitul anului 2020. Va cuprinde 5 clădiri a câte 78 de apartamente de tip studio dublu, 2 și 3 camere și un regim de înălțime P+6E+7R. Unitățile vor avea suprafețe construite cuprinse între 55 mp şi 97 mp. 45% din apartamentele acestei prime faze au fost deja vândute. Antreprenorul general al proiectului este BTD Construct.

Ana-Maria Pop (foto), Chief Operating Officer în cadrul Hagag Development Europe, subliniază: „H Pipera Lake este un proiect de mari dimensiuni, iar demararea lucrărilor de construcție marchează un moment important în extinderea companiei pe piața locală. Amplasat într-o zonă în continuă dezvoltare și care găzduiește astăzi mai mult de 1.200.000 de metri pătrați de spații de birouri, H Pipera Lake își propune să devină căminul ideal pentru toți cei care își desfășoară activitățile zilnice în cardul polului de birouri din vecinătate, dar și pentrupersoanele care sunt în căutarea unei locuințe ferite de agitația orașului și totuși aproape de punctele de interes ale unui trai modern: supermaketuri, cetre comerciale, restaurante, etc.”

În sens cuprinzător, Yitzhak Hagag, Chairman and board controller al Hagag Group, accentuează: „Am decis să investim în România deoarece am simțit potențialul enorm al pieții și suntem convinși că H Pipera Lake va aduce un plus de valoare zonei de nord a capitalei. Ne bucurăm să începem construcția primei faze cu un grad de ocupare de 45%. Acest procentaj este expresia clară a interesului pe care oamenii îl manifestă vizavi de proiect, dar și o confirmare a faptului că piața este, în continuare, dinamică. România rămâne pentru noi o alegere strategică și plănuim să adăugăm noi proprietăți în portofoliul local al companiei, dar și să lansăm noi proiecte”.

Sierra Quadrant: ANRE obligă ELCEN să vândă energia termică și electrică la preț mai mic decât costul de producție

0

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei obligă ELCEN să vândă energia termică și electrică la preț mai mic decât costul de producție, fapt care afectează semnificativ afacerile ELCEN şi poate duce la un singur rezultat – falimentul, afirmă Sierra Quadrant, administratorul judiciar al ELCEN, într-un comunicat de presă.

Sierra Quadrant susţine că, în prezent, prin nerecunoașterea unor costuri reale și evidente, politica ANRE cu privire la costurile înregistrate de producători influențează decisiv procesul de aprobare a prețurilor de vânzare reglementate pentru energia termică și cea electrică.

,,Această abordare care sfidează logica economică nu poate conduce – în cazul oricărei societăți, dar mai ales al uneia aflată în plin proces de reorganizare – decât la un singur rezultat: falimentul’’, afirmă compania, în comunicatul de presă.

Cele două componente principale de cost subevaluate de ANRE vizează cheltuielile cu achiziția certificatelor de CO2  şi cheltuielile cu combustibilul.

În privinţa cheltuielilor cu achiziția certificatelor de CO2, concomitent cu reducerea numărului de certificate acordate gratuit ELCEN, prețul acestora a crescut considerabil în 2018.

Astfel, pe piața internațională, pe platforma EEX (cea mai mare piață a carbonului din lume) prețul a ajuns de la 8,70 Euro/certificat în luna ianuarie, la 23,53 Euro/certificat în luna decembrie. Pe piața internă, în semestrul II din 2018, costul cu achiziționare a unui certificat CO2 a depășit pragul de 25 Euro/certificat (respectiv, 25,19 Euro).

Potrivit Sierra Quadrant, ANRE intenționează să ia în calcul, în cadrul structurii de cheltuieli, un cost de numai 15,5 Euro/certificat, mult subevaluat în raport cu realitatea, în condițiile în care un preț estimat în cadrul licitației pe platforma Bursei Române de Mărfuri este de 25 Euro/certificat.

În anul 2019, ELCEN trebuie să achiziționeze 2.146.318 certificate CO2 (aferente atât producerii energiei termice, cât și electrice). Numărul certificatelor alocate gratuit pentru 2019 este de 513.300, ceea ce înseamnă că rămâne un necesar de 1.632.731 de certificate CO2 care vor trebui achiziționate la prețul de piață.

Un calculele mental arată că, la prețul impus de ANRE de 15,5 Euro/certificat, costurile ELCEN recunoscute vor fi de 25,30 milioane Euro, comparativ cu costul real de 40,81 milioane Euro, rezultat în urma achiziției certificatelor la prețul prognozat de 25 Euro/certificat.

Pentru a înțelege de ce subevaluarea prețului certificatelor CO2 de către ANRE nu are niciun fundament economic, subliniem faptul că în cadrul Comisiei Europene au fost propuse ca obiective strategice pentru 2030 creșterea eficienței energetice până la 32,5%, precum și utilizarea energiei regenerabile într-un procent de 32% (de la o estimare de 20% în 2020, pentru ambele criterii), ceea ce înseamnă că un număr semnificativ de certificate vor fi scoase de pe piață, acțiune ce va avea un impact negativ asupra prețului.

În cazul cheltuielilor cu combustibilul, ELCEN are contractată încă din 01.10.2018 întreaga cantitate de gaze necesară până la 30.09.2019.

Costul final pentru această cantitate, rezultat din prețul negociat cu furnizorul ROMGAZ la care se adaugă și tariful de înmagazinare, este considerabil mai mare decât cel de 68 de lei /MWh (prevăzut în OUG 114/2018). Cu toate acestea, prețul de referință al gazelor utilizat de ANRE în formula de calcul pentru stabilirea prețurilor reglementate pentru energie electrică și termică este considera cel de 68 de lei /MWh.

,,Subliniem faptul că, în mod paradoxal, tot ANRE este instituția care a interpretat prevederile OUG 114/2018 în sensul că toate contractele de comerciale de gaze naturale încheiate înainte de 28.12.2018 rămân în vigoare până la finalizarea perioadei de valabilitate a acestora. Astfel, pe de-o parte, ANRE recunoaște valabilitatea contractelor aflate în derulare, iar pe de altă parte refuză să ia în calcul prețurile prevăzute în aceste contracte, utilizând în formula de calcul exclusiv prețul prevăzut în OUG 114/2018’’, se precizează în comunicatul Sierra Quadrant.

Altex facilitează accesul la tehnologie şi în Buzău

0

Preocupat să faciliteze accesul clienților la tehnologie, Altex România își redeschide pe 8 august 2019 magazinul în noua aripă din Aurora Shopping Mall din Buzău, Bulevardul Unirii nr. 232 (intrarea dinspre Kaufland).

Directorul comercial Edvin Abdulachim subliniază: „Altex este mereu centrat pe nevoile clienților noștri și pe găsirea celor mai avantajoase soluții pentru ei. Astfel, investim constant în extinderea și remodelara magazinelor noastre pentru a oferi o experiență tot mai bună de cumpărare, oferind simplu și rapid, accesul la noi tehnologii, produse și servicii care pot îmbunătăți viața clienților. Pe lângă cel mai mic preț din România la întreaga gamă de produse, garantat prin rambursarea de două ori a diferenței, investiția de peste două milioane euro făcută pentru mutarea magazinului Altex în noua aripă a mallului din Buzău oferă acces la servicii de consultanță la raft de la cei 33 de angajați ai magazinului, la livrare până la ușa clientului, la ridicarea produselor vechi, la finanațare instant în magazin.”

Raul Filip, director de achiziții la Altex România, se referă la ofertele exclusive din primele zile de la deschidere: „Noul magazin Altex din Buzau își va surprinde clienții nu doar prin varietatea gamei și calitatea serviciilor. Special pentru evenimentul de deschidere am pregatit reduceri importante: mașină  de spălat Beko 8 kg, A+++, cu reducere de 600 de lei, televizor cu diagonala de 80 de cm, la doar 449 de lei, televizor Samsung UHD cu diagonala de 139 de cm cu 600 de lei reducere, la doar 1599 de lei, anvelopă de vară Tigar la doar 98 de lei, telefon Samsung Galaxy S9 cu 1000 de lei reducere, la doar 1699 de lei, laptop 15,6” cu processor Intel la doar 896 de lei, aspirator Samsung la doar 196 lei, cu 60% reducere, tigaie Tefal la doar 19,9 lei, expresor automat Philips cu 50% reducere, la doar 1249 de lei .Toate promoțiile speciale pot fi găsite în catalogul de redeschidere, valabil în perioada 8-11 august 2019, în limita stocului disponibil”.

Se adaugă facilitatea oferită de integrarea biroului Credex în noul magazin, încât clienții din Buzău au acces, fără niciun comision de intermediere, la cele mai bune oferte la credite de nevoi personale de la toate băncile partenere, precum și la alte soluții de finanțare instant, adaptate nevoilor lor: credite de consum, credite de nevoi personale, credite ipotecare și servicii de asigurări. Se adaugă service-ul şi consilierea de specialitate pe toată durata de programului zilnic de funcţionare (10.00-22.00).

Totodată, noul magazin Altex din Buzău reprezintă o contribuţie la protejarea mediului, dovadă că are sistem de iliuminare cu LED, cu eficiență energetică sporită, pompe de căldură cu consum redus de energie și va avea o infrastructură nouă de reciclare pentru multiple tipuri de ambalaje.

Creşte cererea companiilor pentru programe de coaching

0

Compania românească specializată în servicii de training, coaching, team building, consultanță și strategie în resurse umane Human Performance Development International (HPDI, https://www.hpdi.ro) constată interesul în creştere al companiilor pentru programe de coaching dedicate managementului. Dovada este că în primele șase luni ale anului în curs a primit cu 50% mai multe cereri de programe de coaching față de perioada similară din 2018. Petru Păcuraru (foto), fondator și Managing Partner al HPDI, subliniază: „Tendința de creștere a pieței serviciilor de training și consultanță a urmat și în prima jumătate din 2019 parcursul ascendent manifestat anul trecut. Tot mai multe companii au luat decizia de a investi în cursuri de dezvoltare pentru angajați, iar cea mai importantă creștere am observat-o pe segmentul serviciilor de coaching. Numărul de programe de acest tip implementate de HPDI s-a dublat și cred că acest lucru se datorează faptului că managerii resimt din ce în ce mai mult nevoia de a îmbunătăți performanțele companiei din punct de vedere uman, de a învăța cum să comunice mai bine cu angajații, cum să-și identifice și valorifice punctele forte, atât la nivel personal cât și la nivel de echipă. Clienții noștri, și nu doar ei, au realizat că o bună relaționare în interiorul organizației este cheia succesului.”

În ansamblu, cifră vânzărilor HPDI a crescut în primul semestru din acest an cu 31% față de perioada similară din 2018, atingând 350.000 euro. Toate segmentele de servicii au înregistrat creşteri: coaching – dublarea valorii vândute, training – cu 40% (peste 144.000 euro), team building – cu 19%. Petru Păcuraru apreciază că „România traversează o perioadă de creștere a pieței pe care activează HPDI, dar, în același timp, și de maturizare și așezare. Observăm o evoluție și mai accentuată față de 2018, din zona de team building ca pură evadare de la birou și de programe de training concentrate strict pe o problemă, către procese de dezvoltare și sudare a echipelor, de transformare a companiilor, de creștere a abilităților de interacțiune. De ce? Pentru că astfel oamenii vor fi mai mulțumiți și se vor simți stimulați, vor colabora mai bine la crearea și implementarea unor produse sau servicii de calitate, deci profitabilitatea afacerii și gradul de retenție al angajaților vor crește. Nu în ultimul rând, nevoia de a se adapta și de a integra competențele digitale duce la un număr crescut de solicitări pentru programe de training”.

Consultantul în management Horváth & Partners estimează creșterea cifrei de afaceri cu 35% faţă de 2018

0

Horváth & Partners, companie internațională independentă de consultanță în management de prim rang, prezentă în România din 2005 (www.horvath-partners.com/ro), apreciază că va înregistra o creștere a cifrei de afaceri cu 35% în acest an față de 2018: peste 4 milioane euro estimaţi, față de aproximativ 3 milioane euro în 2018. Direcţiile de manifestare a creşterii sunt enumerate de Kurt Weber, director deneral al Horváth & Partners România: „Piața serviciilor de consultanță în management a avut un parcurs foarte bun în ultimii cinci ani, iar cea mai mare creștere a fost observată anul trecut. Din datele înregistrate în primul semestru, în 2019 este foarte posibil să asistăm la o dezvoltare și mai rapidă ca în 2018. Majorarea se axează pe un context favorabil prezent în anumite domenii cheie, cum sunt petrol și gaze, bănci, energie, retail, care sunt într-o dezvoltare accelerată și de unde vine o cerere tot mai mare pentru servicii de consultanță în management. Horváth & Partners a primit, atât în 2018 cât și în prima jumătate din 2019, numeroase solicitări pentru derularea unor proiecte strategice și de transformare și optimizare organizațională, la care se adaugă inițiativele de digitalizare. Prima jumătate a anului ne-a confirmat previziunile din 2018, când spuneam că România traversează cea mai efervescentă perioadă de până acum în ceea ce privește digitalizarea, cu tot ceea ce implică ea: automatizări, robotică, Machine Learning și procese de Inteligență Artificială. De asemenea, companiile sunt dornice să se dezvolte și tot mai multe înțeleg că acum este momentul să investești masiv în consultanță tehnologică, dacă nu vrei să pierzi trenul. Nevoia jucătorilor din toate industriile de a se adapta noii realități digitale, de a-și transforma organizațiile pentru a fi mai agile și pregătite pentru creștere, a dus la proliferarea proiectelor de consultanță în management, iar această tendință se va consolida și va crește substanțial și în S2 2019, precum și în următorii ani”.

Între cele mai importante proiecte de consultanţă ale companiei în 2019 se află cele de „consultanță în management cu o puternică componentă de inovație, ecosisteme digitale, precum și continuarea programului bianual cu specializarea de Business Controller, al cărui scop este acela de a oferi o soluție la problema deficitului de 2.000 de specialiști pe care îl are piața forței de muncă pe acest segment”. Tot în acest an, Horváth & Partners a lansat serviciile Steering Lab în România, un „centru de excelență care oferă soluții de ultimă generație de Big Data și Machine Learning, disponibile prin intermediul unor sisteme de Inteligență Artificială”. Cererile de proiecte de consultanță în management impun mărirea în acest an a echipei locale, care cuprinde în prezent 30 de specialiști.

Ordonanța „114 bis” arde piața legală a țigaretelor

0

JTI consideră că proiectul de Ordonanță de urgență publicat astăzi, prin care sunt prevăzute creșteri ale accizei la țigarete în mai puțin de o lună, va afecta profund piața legală și va pune în pericol veniturile suplimentare pe care Guvernul speră să le obțină.

Ministerul Finanțelor aduce argumentul alinierii la Directiva 2011/64/UE, care prevede că incidența accizei în prețul mediu ponderat trebuie să fie 60%, invocând pericolul declanșării procedurii de infringement. Un pericol care de fapt nu există, prevederile Directivei fiind foarte clare: ajustarea se poate face până la 1 ianuarie al celui de al doilea an după ce incidența scade sub 60% (art. 11, alin. 1), adică până la 1 ianuarie 2021. O creștere de peste 10 euro în mai puțin de un an nu a mai avut loc din 2010, când contrabanda a ajuns la peste 36%, iar piața neagră a devenit subiect de discuție pe agenda CSAT.

Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania:

„Și cu banii în buzunar și cu sufletul în rai nu se poate. Anunțarea unui nou Calendar, pentru a îndulci vestea creșterii accizei și a da senzația de predictibilitate fiscală, este inutilă, din moment ce, oricum, acesta va fi din nou schimbat, așa cum ne-a obișnuit Guvernul, prin sutele de modificări intempestive ale Codului Fiscal. Vara trecută, JTI a propus includerea în Codul Fiscal a unui mecanism prin care să se asigure menținerea anuală a incidenței de 60%, până la atingerea pragului de 115 Euro/mie, prag de la care această cerință europeană nu se mai aplică. Propunerea nu a fost luată în seamă, dar Guvernul a aprobat în decembrie, prin Ordonanța de urgență 114, o creștere punctuală abruptă și un Calendar pe trei ani, desființat după șapte luni, prin prezentul proiect. În prezent, prin această un fel de Ordonanța 114 bis, Guvernul propune o altă creștere intempestivă și un alt așa-zis Calendar… Suntem o organizație cu peste 1.200 de angajați, cu zeci de furnizori și mii de clienți, care au la rândul lor zeci de mii de salariați. Ne desfășurăm activitatea legal și plătim anual taxe de circa 800 de milioane de euro. Noi ne facem planuri de afaceri pe termen mediu și lung, spre deosebire de Guvern, care își face calcule de pe o zi pe alta. Avem nevoie de stabilirea clară a unui mecanism de menținere anuală a nivelului incidenței de 60% și a unui mod de calcul, nu de Calendare care nu sunt respectate. În loc de asta, ni se cere, din nou, să ne conformăm unei legi astăzi anunțată, mâine publicată, iar poimâine aprobată”.

JTI a trimis săptămâna trecută Ministerului Finanțelor Publice o scrisoare oficială prin care solicită majorarea accizei de la 1 ianuarie, nu de la 1 septembrie, pentru a avea timp de modificare a planurilor de afaceri, și pentru ca piața să poată absorbi creșterile de preț, fără a se orienta către produsele de contrabandă.

JTI, ca toate companiile legale din domeniu, depune eforturi mari și costisitoare pentru a se conforma la un cadru de reglementare din ce în ce mai restrictiv. Toate Directivele europene referitoare la produsele din tutun, de la producție și comercializare, până la taxare și publicitate, au fost transpuse în legislația națională, iar în prezent sunt implementate prevederile privind trasabilitatea.

Studiu Deloitte: Tot mai multe fonduri de capital privat din Europa Centrală se concentrează pe managementul portofoliului

0

București, 6 august 2019 – Pe fondul incertitudinii legate de viitor, numeroase fonduri de capital privat din Europa Centrală se orientează tot mai mult către managementul portofoliului, conform celui mai recent studiu Deloitte Central Europe Private Equity (PE) Confidence Survey. Rezultatele acestuia arată că 32% din profesioniștii în domeniul tranzacțiilor – aceasta fiind cea mai mare pondere din anul 2015 până în prezent – se așteaptă ca activitatea lor să se concentreze asupra managementului portofoliului. În acest context, firmele de private equity își regândesc planurile de investiții pentru tranzacțiile promițătoare pe care le întrevăd.

Majoritatea respondenților (68%) se așteaptă ca tranzacțiile să rămână la aceleași valori, iar 70% dintre ei se așteaptă ca volumul pieței să stagneze. În ceea ce privește climatul economic, trei sferturi din respondenți sunt de părere că acesta va rămâne la fel, 17% întrevăd o înrăutățire, iar 8%, o îmbunătățire, rezultate ce arată mai mult optimism decât ediția anterioară a studiului.

Prețurile în creștere, în ciuda climatului economic tot mai incert, explică activitatea mai redusă în rândul fondurilor de capital privat din Europa Centrală, arată studiul. În comparație cu vârful de activitate din 2017, când au avut loc numeroase ieșiri ale firmelor de private equity de pe anumite piețe, precum și atrageri de fonduri, piața de PE pare să revină la un echilibru în Europa Centrală, cu un flux constant de tranzacții ce vizează companii de talie medie, care susțin business-urile în creștere din regiune, subliniază studiul.

Pe de altă parte, raportul menționează o creștere a numărului de ieșiri de pe anumite piețe, tendință ce poate fi explicată de faptul că perioadele în care prețurile de cumpărare sunt mari tind să fie potrivite pentru a vinde, iar numeroase firme de PE vând către corporații locale și internaționale. Asemenea situații au fost raportate în țări precum Serbia sau Polonia. „România este mai echilibrată în acest sens, deși am remarcat câteva ieșiri importante – Oresa a vândut Deutek și Somaco, Abris Capital a vândut Urgent Cargus, Enterprise Investors a vândut Profi. În următoarea perioadă ne așteptăm și la alte vânzări, având în vedere ciclurile de investiție începute în urmă cu patru-cinci ani și care acum ajung la maturitate”, a declarat Radu Dumitrescu, Partener Servicii Suport în Tranzacții, Deloitte România.

Studiul Deloitte Central Europe Private Equity Confidence Survey mai indică și faptul că fondurile din regiune sunt în continuare interesate să achiziționeze și să-și consolideze business-ul, având în vedere faptul că, deși avansul PIB-ului în Europa Centrală este în ușoară scădere, acesta este cel mai mare de pe continent, iar rata șomajului este foarte scăzută. În plus, prețurile mari de achiziție fac ca investitorii să fie dispuși să investească numai în cele mai bune oportunități, dat fiind că în această perioadă creșterea organică a unui business presupune costuri mari, explică studiul.

„Țara noastră a devenit treptat foarte interesantă pentru fondurile de private equity, mulți jucători de talie medie și mare își deschid birouri în București – Highlander în 2018, Mid Europa Partners în 2019 – și, pentru prima dată, jucătorii locali reușesc să atragă fonduri pentru a investi în IMM-uri românești – Morphosis Capital, Black Sea Fund, Early Game Ventures, ROCA, Gap Minder etc. Cele mai recente tranzacții anunțate de jucători precum Blackstone, Mid Europa Partners, Revetas, Innova, Abris Capital, CEE Private Equity sau Highlander Partners arată că aceștia se așteaptă ca mediul de business românesc să crească în viitor și că încă există potențial de dezvoltare. Cu siguranță rămânem atractivi pentru astfel de investitori”, a adăugat Radu Dumitrescu.

„În România, activitatea de private equity s-a extins în ultimii ani, ajungând la aproximativ 30% din piața de fuziuni și achiziții, și a rămas la un nivel robust în prima jumătate a anului 2019. Am asistat la noi intrări pe piața locală, cum este exemplul Blackstone, iar jucătorii care erau deja activi în țara noastră au continuat să își consolideze portofoliile și să achiziționeze companii promițătoare. În cea de-a doua jumătate a anului, ne așteptăm ca piața tranzacțiilor în care sunt implicate fonduri de capital privat să rămână activă”, a declarat Ioana Filipescu Stamboli, Partener Consultanță în Fuziuni și Achiziții, Deloitte România.

Studiul Deloitte Central Europe Private Equity Confidence Survey, realizat bianual încă din anul 2003, reflectă evoluţia pieţei de private equity. Cea mai recentă ediție este disponibilă aici.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor 286.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații SCA, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.500 de profesioniști.

Studiu PwC: Record de schimbări la vârful companiilor de top la nivel global

0

București, 6 August 2019 Aproape 17,5% dintre directorii executivi (CEOs) ai celor mai mari 2.500 de companii listate la nivel global au părăsit, anul trecut, pozițiile pe care le dețineau, potrivit studiului 2018 CEO Success, recent publicat de PwC și Strategy&. Numărul de plecări a atins un nivel record al ultimilor 15 ani din cei 19 ani analizați de rapoartele PwC, principalele cauze fiind succesiunea planificată, dar și  înlocuirile forțate sau provocate de fuziuni și achiziții.

Peste două treimi din înlocuiri au venit ca urmare a unor planuri de succesiune, iar concedierile au reprezentat 20%. Pentru prima dată în istoria studiului, motivele de etică au reprezentat o cauză mai frecventă a plecărilor forțate decât performanțele financiare. Totodată, raportul a remarcat că puterea și implicarea investitorilor a fost un factor important în decizia de schimbare a directorilor executivi. Astfel, dacă în 2000, un CEO rămânea în funcție în medie o perioadă de cel puțin opt ani, în ultimul deceniu, mandatul s-a redus în medie la circa cinci ani.

”Majoritatea directorilor executivi cu o activitate îndelungată pleacă în urma unei
succesiuni planificate și asigură o tranziție lină, fără probleme. Totuși, înlocuirea unui
CEO este un proces cu multe provocări și necunoscute, indiferent din ce motive are loc.
Acționarii sunt nerăbdători și vor rezultate imediate. De aceea, presiunea pe succesori crește exponențial, mai ales atunci când acestia vin după executivi cu mandate de peste un deceniu, fondatori ai companiei sau vizionari care și-au transformat organizațiile”, spune Ionuț Simion, Country Managing Partner al PwC România.

Portretul CEO-ului longeviv

Portretul unui CEO longeviv are, potrivit studiului, urmăroarele caracteristici: vârsta medie 53 de ani, experiență în companii listate, precum și experiență internațională, deține un MBA și a fost promovat din compania pe care o conduce.

“Analizând rezultatele studiului, observăm că directorii generali longevivi sunt mai performanți, sunt mai puțin susceptibili de a fi forțați să plece și aduc beneficii mai mari acționarilor decât cei cu mandate scurte. Totodată, directorii executivi promovați din interiorul companiilor au rezultate mai bune decât cei recrutați din afară”, arată Ionuț Simion.

Principalele concluzii ale raportului

  • Industriile cu cea mai mare rată de înlocuire a directorilor generali sunt: comunicațiile (24,5%), bunurile de larg consum (22,3%) și energia (19,7%).
  • Serviciile de sănătate au înregistrat cea mai mică rată de înlocuire, de 11,6%.
  • 19% dintre toți directorii executivi rămân în funcție cel puțin un deceniu.
  • Directorii generali din America de Nord au șanse mai mari să aibă mandate pe termen lung (30%), urmați de cei din Europa de Vest (19%), Japonia și țările BRI – Brazilia, Rusia și India – (7%).

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 250.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.                      

PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.

ANAF și Ministerul Finanțelor doresc impozitarea bacșișului la restaurant și hotel

0

Impozitarea bacșișului lăsat de clienți la restaurant sau la hoteluri este tot mai aproape să fie introdusă și în România, după ce, marți, reprezentanți ai patronilor din domeniul HoReCa au ajuns la o înțelegere cu președinta ANAF și cu Ministerul Finanțelor pentru o astfel de reglementare, potrivit Hotnews.ro

Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a spus că spre finalul lunii august va publica un set de propuneri de modificări fiscale, printre care și impozitarea bacșișului în HoReCa, după care, spre finalul anului 2019, să fie introdusă o reglementare în acest sens.

De asemenea, impozitarea bacșișului a fost cerută de mai multă vreme de antreprenorii din domeniul HoReCa reuniți în Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România.

Potrivit discuțiilor cu MFP și ANAF, un astfel de sistem va introduce un impozit de 10% asupra bacșișului plătit de clienți și trecut pe nota de plată ca atare.

De asemenea, bacșișul plătit cu cardul bancar va fi virat obligatoriu, de către firmă, angajatului căruia i-a fost destinat, conform viitoarei reglementări.

Astfel, clienții vor putea lăsa bacșiș și cu cardul bancar, ceea ce va ajuta ospătarii sau alți angajați din industria ospitalității să priemască astfel de recompense inclusiv de la clienții business, care au diverse întâlniri de afaceri sau protocol și care plătesc cu cardul de companie.

Noi informații privind deficitul bugetar

0

Recentul comunicat al Eurostat referitor la soldul execuţiei bugetare pe primul trimestru din 2019 (-4,5% din PIB zice organismul de statistică al Uniunii, -0,5% din PIB zice Ministerul Finanţelor) a provocat o anumită controversă în care ambele părţi au dreptate cu riscul să nu mai înţeleagă nimeni nimic, scrie Curs de guvernare.

Cu riscul de a decredibiliza statistica oficială, fie ea românească, fie ea europeană, ambele importante dacă vrem să ştim cum stă economia la un moment dat.

„Astfel, execuția bugetului general consolidat conform metodologiei naționale la finele trimestrului I al anului 2019 a prezentat un deficit de 0,5% din PIB-ul anual.” (absolut corect din punct vedere al formulării tehnice, doar că se raportează „merele” din primul trimestru la „perele” de pe tot anul – n.r.).

„…în datele publicate de EUROSTAT se observă că același indicator a înregistrat un maxim de 3,6% din PIB în trimestrul I din anul 2018, în condițiile în care deficitul pe întregul an a fost de 3% din PIB. Așadar, datele trimestriale publicate de EUROSTAT nu sunt de natură a explica valorile anuale.”