La Raiffeisen Bank România, Black Friday devine Yellow Friday

0

Raiffeisen Bank anunță că „transformă Black Friday în Yellow Friday și lansează, în premieră, pachetul integrat de produse și servicii pentru clienții persoane fizice și IMM, cu beneficii și reduceri semnificative, și, totodată, cea mai amplă ofertă de Black Friday din piața bancară”. 

După cum precizează Raiffeisen Bank, campania Galben e noul negru, deschisă la 1 noiembrie, „aduce oferte consistente pentru nouă produse, dintre care cinci se adresează clienților persoane fizice și restul clienților IMM. 

Pentru clienții persoane fizice, banca propune un pachet de produse cu dobânzi speciale și bonusuri substanțiale. Clienții pot beneficia de un credit de nevoi personale cu dobândă începând de la 6,25%, iar pentru creditele imobiliare, de o dobândă de la 4,9% fixă în primii 3 ani.

La deschiderea unui card de credit, clienții primesc un bonus de 300 lei sau puncte la primii 1.000 de lei cheltuiți la comercianți cu noul card, în timp ce pentru economii, banca oferă o dobândă de 5,50% pe an, la depozite în lei pe patru luni. În plus, până la sfârșitul lunii noiembrie, clienții care își deschid un cont curent beneficiază de un cashback garantat de până la 300 lei. 

Pentru IMM-uri, Raiffeisen Bank oferă reduceri de 50% la toate costurile de utilizare aferente soluțiilor ePos, RaiPos și eComm. Totodată, deținătorii cardului de business Visa Platinum se pot bucura, în primul an, de taxă zero și beneficii premium, inclusiv acces gratuit în saloanele Business Lounge din aeroporturile principale ale țării, dar și retrageri gratuite de la ATM oriunde în lume”.

Vladimir Kalinov, vicepreședinte Retail, Raiffeisen Bank România: „Black Friday a devenit deja o tradiție pentru români, iar noi ne-am propus să venim cu o abordare  care să reflecte identitatea și valorile Raiffeisen Bank. Am transformat această perioadă într-un Yellow Friday, în care galbenul aduce beneficii concrete, adaptate nevoilor reale ale clienților noștri. Nu este vorba doar despre reduceri, ci despre un pachet integrat de soluții financiare care să susțină atât planurile personale ale clienților noștri, cât și dezvoltarea afacerilor antreprenorilor români. Am construit oferte care să aducă valoare pe termen lung, de la creditare avantajoasă și economisire, până la soluții digitale moderne pentru acceptarea plăților. Transformăm, astfel, febra cumpărăturilor de Black Friday într-o oportunitate pentru clienți să aleagă cele mai potrivite soluții financiare pentru ei.”

Campania va beneficia de  promovare pe TV, radio și digital atât prin materiale dedicate  întregului pachet de produse, cât și fiecărui produs în parte, asigurând o informare completă a tuturor categoriilor de clienți despre ofertele disponibile.

Pentru mai multe detalii despre ofertele Yellow Friday, clienții pot accesa site-ul Raiffeisen Bank

Bune practici prezentate la București de doi giganți în shared mobility

0

Agenția pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov (ADRBI) reunește la București, în perioada  6-7 noiembrie a.c., partenerii din consorțiul SMAPE – Shared Mobility Action Programmes Exchange și stakeholderii regionali din Germania, Belgia, Norvegia, România, Italia, Slovenia, Grecia și Italia, alături de experții locali și reprezentanții operatorilor de shared mobility din România. Evenimentul constituie a patra întâlnire de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european SMAPE, caracterizat de organizatori ca „un bun prilej de networking între partenerii și stakeholderii regionali cooptați de ADRBI (autorități publice, mediu privat, universități și institute de cercetare, societate civilă), unde vor fi susţinute prezentări şi vor avea loc dezbateri privind bunele practici identificate la nivel de parteneriat. Aceste activități de proiect au ca scop final influențarea instrumentelor de politică abordate în cadrul proiectului SMAPE”.

ADRBI anunță că „Bolt România și I’Velo își vor deschide sediile pentru a găzdui vizite de studiu bazate pe exemple de bune practici implementate cu succes în regiunea București-Ilfov. De asemenea, Splash și Lime sunt alte două companii care vor fi reprezentate la panelurile de discuții prin experți locali care fac deja parte din grupul de actori locali relevanți ai proiectului”.

Daniel Popescu, șeful Departamentului Dezvoltare și Asistență Programe din cadrul ADRBI: „Ne aflăm într-o perioadă de schimbare profundă, în care orașele europene se confruntă cu provocări complexe: trafic intens, poluarea aerului, spațiile publice suprasolicitate și o cerere din ce în ce mai mare pentru transport eficient și sustenabil. Aceste provocări cer regândirea modului în care ne deplasăm, iar mobilitatea partajată apare ca o soluție-cheie pentru a crea orașe mai accesibile, mai verzi și mai prietenoase cu mediul. Agenția pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov (ADRBI), grație poziției sale de facilitator și de motor al inovării și dezvoltării, este constant preocupată de acest subiect, atât ca autoritate de gestionare a fondurilor europene destinate dezvoltării regionale, cât și ca partener Interreg Europe. Interesul de a participa la proiecte cu impact asupra mediului înconjurător, așa cum este și proiectul SMAPE, atrage după sine responsabilitatea de a contribui la influențarea instrumentului de politică – Programul Regional București-Ilfov 2021-2027. Așadar, astăzi, mai mult ca oricând, autoritățile locale au ocazia de a crea un cadru propice pentru dezvoltarea unui ecosistem de mobilitate sustenabilă, bazat pe colaborare între sectorul public și cel privat, pe inovație și, cel mai important, pe nevoile reale ale cetățenilor.”

Consiliul Național al IMM adoptă o nouă identitate vizuală

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) anunță lansarea noii identități vizuale: „În urma unui proces de rebranding, Consiliul prezintă o nouă siglă și un nou brand, IMM România. 

Noul nume, IMM România, este parte integrantă a identității vizuale a organizației și are scopul de a comunica simplu și direct misiunea Consiliului: sprijinirea întreprinderilor mici și mijlocii. Noua siglă reflectă caracterul național al CNIPMMR, recunoașterea pe care o are în rândul IMM-urilor și extinderea sa la nivelul întregii țări. De asemenea, cu această ocazie se lansează și pagina immromania.eu, care oferă, într-un design modern și simplificat, informații despre serviciile, proiectele și evenimentele CNIPMMR, precum și instrumente și resurse pentru membri și parteneri.  

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii reamintește că, înființat în 1992, „a fost creat ca organizație patronală dedicată sprijinirii antreprenorilor mici și mijlocii – cei care au contribuit semnificativ la relansarea inițiativei private și la reconstruirea economiei. De-a lungul anilor, Consiliul și-a extins activitatea în toate regiunile țării, acoperind astăzi cele opt regiuni de dezvoltare ale României. În prezent, structura CNIPMMR include 8 federații teritoriale regionale, 19 federații și patronate sectoriale, și un total de 104 organizații patronale, ale tinerilor întreprinzători și femeilor de afaceri. Consiliul adună împreună peste 60.000 de membri, iar brandul IMM România, parte din noua identitatea vizuală, își dorește să reflecte această comunitate, a căror interese comune primesc sprijin și sunt coordonate.  

Consiliul este un partener esențial în discuțiile cu partenerii de dialog social, dar mai ales cu decidenții din autoritățile publice, atât la local, cât și central, la toate nivelurile de decizie. Unul dintre cele mai importante roluri ale CNIPMMR este promovarea inițiativelor și reformelor legislative care să susțină sectorul IMM-urilor și antreprenoriatul din România. Organizația activează prin opt grupuri de lucru tematice aliniate la agenda economică, cu rezultate semnificative. Numeroase inițiative promovate de CNIPMMR au devenit legi, precun Legea și Testul IMM, Legea debirocratizării, Legea prevenirii și Legea incubatoarelor de afaceri.

CNIPMMR acordă asistență și consultanță IMM-urilor pe domenii diverse, inclusiv accesarea programelor de finanțare europeană. O inițiativă devenită deja tradiție este Carta Albă a IMM-urilor din România; analiza reprezentativă a domeniului IMM-urilor pe care Consiliul o realizează anual a ajuns să numere 22 de ediții”.

Florin Jianu, președinte CNIPMMR, 2016-2024: „Începând de astăzi, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România are o imagine nouă. Consiliul rămâne același, ca nume, organizație, spirit și putere de muncă. Adăugăm însă o imagine modernă, adaptată vremurilor noastre, o imagine care să arate și mai clar forța și importanța acestei organizații. Noua identitate vizuală subliniază prezența Consiliului la nivel național, în cele 8 regiuni de dezvoltare a României, și ne aduce în rând cu organizațiile similare la nivel european. Am crescut și ne-am modernizat în gândire în timpul celor peste 30 de ani de existență, iar acum este timpul pentru o față nouă. E timpul pentru IMM România.”

Proiect cofinantat de Uniunea Europeană. 

Competiție pentru burse BT de studiu la Transilvania Executive Education MBA

0

Banca Transilvania și Transilvania Executive Education (TEE) anunță „startul unei noi competiții pentru două burse parțiale de studiu la TEE Executive MBA – Management General, program 100% britanic, acreditat de Universitatea Buckingham. Valoarea totală a acestora este de 19.000 euro. 

BT acordă două burse, Bursele Roberto Marzanati, fiecare dintre acestea acoperind 50% din taxa de studiu”. 

După cum precizează Banca Transilvania, „cursurile Executive MBA încep în 8 februarie 2025 și cuprind 12 module: Leadership, HR, Economie, Marketing, Finanțe, Strategie, Managementul Operațiunilor, Gândire sistemică, Complexitate, Guvernanță și etică în afaceri, Consultanță și Transformare digitală. Acestea sunt susținute de profesori de la universități din Europa și Statele Unite ale Americii. Se desfășoară o dată la șase săptămâni, timp de 18 luni. Diploma de absolvire este oferită de Universitatea Buckingham.

Candidații trebuie să aibă cel puțin trei ani de experiență profesională post-universitară într-o poziție de management şi să cunoască limba engleză la nivel avansat”. 

Calendar: 

  • 1-30 noiembrie 2024: Înscriere în competiție
  • 2-12 decembrie 2024: Evaluarea candidaților 
  • 13 decembrie: Anunțarea câştigătorilor burselor, prin canalele de comunicare ale  Transilvania Executive Education și BT.

Pentru înscrierea în competiție este nevoie de următoarele: 

  1. Completarea formularului de înscriere în competiție, disponibil pe website-ul TEE, cu:

– business plan, folosind modelul din formularul de înscriere; 

– eseu academic care să răspundă la întrebarea: Cum poate contribui educația executivă la transformarea afacerilor românești? 

  1. CV în limba engleză/sau menționarea link-ului către profilul de LinkedIn în emailul de înscriere. Este recomandată includerea în CV a tuturor realizărilor obținute pe plan profesional, academic și social. 
  2. Două scrisori de recomandare, în limba engleză, din partea unui partener de business sau a unui angajator. 
  3. Trimiterea documentelor menționate la adresa office@teecluj.ro, până în data de 30 noiembrie a.c. (inclusiv).

Roberto Marzanati (1950–2016) a făcut parte din Consiliul de Administrație al Băncii Transilvania timp de 15 ani, începând cu 2001. În semn de respect pentru contribuția sa la succesul BT, bursele oferite de Banca Transilvania la programe EMBA îi poartă numele.

INDAGRA nu este un platou de PR pentru politicieni, ci cel mai mare hub de networking și inovație în agricultură și industrie alimentară!

0

Referitor la articolul cu titlul: „Dezastruos!” Ministrul Agriculturii, dezamăgit de târgul Indagra: Nu găseşti un produs românesc”, publicat, în data de 1 noiembrie a.c., pe site-ul adevarul.ro, Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) face următoarele precizări:

INDAGRA este, prin definiție, o platformă de networking gândită pentru profesioniștii din agricultură, zootehnie, viticultură și pomicultură, care vin să descopere tehnologii de vârf, să încheie parteneriate strategice și să își împărtășească experiențele într-un cadru de business. Este dezamăgitor și îngrijorător că domnul ministru Florin Barbu încearcă să transforme acest târg într-un subiect politic, neînțelegând esența și scopul său real.

Suntem conștienți că domnul ministru este obișnuit cu evenimente unde este întâmpinat cu „pâine și sare” – și, eventual, un platou de brânzeturi – însă INDAGRA nu este o piață rurală sau un târg de degustări. Nu organizăm acest eveniment pentru a servi politicieni însetați de capital de imagine, care își doresc o baie de mulțime alături de produse tradiționale. INDAGRA este o platformă serioasă, creată pentru cei din industrie care caută inovație, soluții tehnologice și dezvoltare profesională – nicidecum o oportunitate pentru parade politice în campanie electorală.

ROMEXPO a avut intenția de a organiza o deschidere oficială a târgului, invitând reprezentanți guvernamentali, în primul rând pe cei din Ministerul Agriculturii, care ar trebui să joace un rol esențial în sprijinirea acestui domeniu. Din păcate, nu am primit niciun răspuns la inițiativa noastră, ceea ce arată că implicarea ministerului în problemele reale ale agriculturii și industriei alimentare rămâne doar la nivel declarativ: „vorbe, nu fapte.”

În plus, domnul ministru ar fi trebuit să știe că, în alte țări din Uniunea Europeană, Ministerul Agriculturii sprijină activ participarea companiilor la evenimente de profil și le facilitează accesul la tehnologie. De asemenea, colaborează cu asociații de profil pentru a organiza târguri ce promovează inovațiile din sector și investește în programe care oferă fermierilor acces la cele mai recente soluții agricole, într-un cadru de business, cum este Centrul Expozițional ROMEXPO, unde aceste manifestări își pot arăta cu adevărat amploarea. Ministerul nu se limitează la a oferi acces în curtea sa pentru diverse încercări de eveniment și, cu atât mai puțin, nu se ocupă de denigrarea unui eveniment de prestigiu, cum este INDAGRA.

De asemenea, dacă și-ar fi dorit, domnul ministru ar fi putut afla că INDAGRA este organizat de ROMEXPO, o companie privată, al cărei acționar majoritar este Camera de Comerț și Industrie a României, și nu se desfășoară sub niciun patronaj politic. După cum am precizat, Ministerul Agriculturii nu a avut nicio implicare activă în organizare, dar se pare că domnul Barbu a preferat să „își exprime dezamăgirea” fără a cunoaște realitatea de la firul ierbii și fără a sprijini concret acest eveniment de anvergură.

Iar ideea că statul „va prelua” acest eveniment privat amintește de o perioadă pe care cu toții vrem să o lăsăm în trecut. Nu poți lua ceea ce nu ai avut vreodată – suntem departe de epoca în care statul deținea controlul asupra oricărui eveniment economic din România.

Mai mult, este iresponsabil să pretinzi că sprijini agricultorii și să te plângi că nu ești întâmpinat cu mese tradiționale pentru nevoi de PR. Specialiștii care vin la INDAGRA nu sunt interesați de o scenă de folclor politic, ci de proiecte de viitor, investiții și schimburi de experiență autentice.

Astfel de declarații sunt o încercare nedemnă de a politiza un eveniment de prestigiu în timpul campaniei electorale. Fermierii, procesatorii și specialiștii investesc efort și pasiune an de an în INDAGRA. Este o jignire nu doar pentru organizatori, ci și pentru cele 500 de companii expozante din 25 de țări, care contribuie la succesul acestei platforme internaționale.

Primul parc eolian din România care alimentează direct o fabrică de ciment devine operațional în Medgidia 

0

ROMCIM, companie a Grupului CRH, a finalizat construcția parcului eolian care alimentează în mod direct fabrica de ciment din Medgidia, județul Constanța. 

Parcul eolian include 5 turbine, cu o capacitate instalată totală de circa 30MW și o producție netă anuală estimată de aproximativ 80GWh. Energia electrică produsă va fi utilizată în totalitate pentru consumul propriu al fabricii, acoperind un procent semnificativ din cantitatea de energie anuală necesară și asigurând o amprentă de carbon redusă pentru produsele realizate in fabrică.

Proiectul, demarat în august 2023, a beneficiat de fonduri nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență, care sprijină investițiile în noi capacități de producție de energie electrică din surse solare și eoliene.

„Acest parc eolian marchează o etapă importantă pentru Romcim, în acord cu strategia noastră de sustenabilitate și obiectivul de zero emisii de carbon, contribuind la tranziția energetică a României. Utilizarea energiei regenerabile în cadrul fabricii din Medgidia, permite Romcim să răspundă cererii în creștere privind soluțiile sustenabile în domeniul materialelor de construcții. Investind în tehnologii sustenabile, setăm un nou standard pentru o producție responsabilă în industria noastră și suntem entuziasmați de impactul pozitiv pe care acest parc eolian îl are asupra operațiunilor noastre”, a afirmat Frédéric Aubet, Managing Director Romcim. 

Parcul eolian va produce energie regenerabilă, contribuind la o reducere cu peste 40.000 tone de CO2 anual în mixul energetic național.  

Trei români au lansat SymptoChat, aplicația  100% românească menită să redefinească  diagnosticarea medicală  

0

Trei specialiști IT români au lansat  SymptoChat, o aplicație inovatoare dedicată sănătății, creată integral în România, ce vine  în sprijinul pacienților și profesioniștilor medicali prin servicii rapide și confidențiale de  prediagnosticare, bazate pe inteligență artificială generativă. SymptoChat este prima  aplicație românească de acest fel, disponibilă acum pe iOS App Store, oferind o soluție  sigură și accesibilă pentru gestionarea simptomelor și o mai bună navigare în sistemul  medical. 

SymptoChat: Partenerul sănătății digitale, dedicat pacienților  și medicilor 

„SymptoChat nu își propune să înlocuiască profesioniștii medicali, fie că vorbim de  doctori, asistenți sau farmaciști, ci să faciliteze gestionarea eficientă a cazurilor ce  necesită îngrijire medicală și să susțină un sistem medical deja suprasolicitat. Pentru  utilizatori, aplicația oferă un prediagnostic rapid, care reduce temerile și îndrumă pacienții  către specialitatea medicală potrivită, încă de la primele simptome. Medicii, în schimb,  beneficiază de o opinie secundară, validată de inteligența artificială, care completează  experiența lor sau le sugerează noi perspective asupra anumitor simptome, facilitând  astfel traseul pacientului în sistemul medical și reducând numărul vizitelor necesare  pentru un diagnostic corect”, a declarat Victor Constantinescu, cofondator SymptoChat. 

Aplicația, ajunsă la versiunea 2.0, este disponibilă pentru publicul larg prin iOS App Store și vine cu o serie de funcționalități extrem de utile. Prima, este cea de memorie, care  permite aplicației să rețină simptomele fiecărui utilizator și, astfel, să coroboreze informații  din perioade diferite, pentru o mai bună prediagnosticare și pentru o experiență mai fluidă,  fără fricțiune. Cea de-a doua este capacitatea de a analiza imagini ale unor afecțiuni  vizibile pe corp sau a unor documente medicale. De exemplu, utilizatorii care încarcă  imagini cu diferite răni sau reacții ale pielii beneficiază de o evaluare vizuală rapidă și  eficientă, care să completeze analizarea simptomelor descrise prin text, pe când cei care  aleg să își introducă documentele medicale vor primi interpretări specifice. 

Pentru accesare, utilizatorii se pot autentifica prin Gmail sau Apple ID, trebuie să își  introducă informații de bază precum vârsta și sexul, și să descrie simptomele resimțite.  Algoritmul AI analizează aceste date pentru a genera un prediagnostic. Experiența este  complet conformă normelor de confidențialitate, întrucât SymptoChat oferă anonimitate  utilizatorilor. Aplicația nu are nevoie de nume, prenume, adresă de email, datele  personale nu sunt corelate direct cu prediagnosticul oferit, ea utilizând doar informațiile  esențiale pentru a asigura confidențialitatea maximă. 

În faza de prelansare, platforma a fost testată de profesioniști cu expertiză în diverse  domenii medicale, precum medicină generală, cardiologie, medicină sportivă, ortopedie,  gastroenterologie, psihiatrie și nu numai, pentru a valida acuratețea prediagnosticelor  oferite. Această etapă de validare a permis fondatorilor trecerea la următorul nivel – 

înregistrarea și acceptarea aplicației pe App Store. Procesul de testare alături de medici  cu expertiză va continua pe măsură ce echipa SymptoChat va dezvolta noi funcționalități.  

SymptoChat – o soluție disruptivă, pentru gestionarea  ciberhondriei 

Conform unui studiu emis în 2020 de către Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor (APPA),  7 din 10 români apelează la motoarele de căutare pentru a-și verifica simptomele și pentru  a-și pune singuri diagnosticul. Această practică, deși comună, poate conduce la  diagnosticări greșite și la anxietate intensificată. Fenomenul cunoscut sub numele de 

„ciberhondrie” descrie această tendință compulsivă de a căuta informații medicale care  generează anxietate, și este recunoscut internațional ca o manifestare modernă a  hipocondriei. 

„În calitate de aliat al sistemului medical, SymptoChat își propune să combată fenomenul  de ciberhondrie, să descurajeze autodiagnosticarea și să organizeze informațiile  medicale disponibile online. Practic, pacientul nu mai trebuie să navigheze pe  nenumărate site-uri greu de verificat și să-și folosească discernământul pentru a ajunge  la un pseudodiagnostic, care deseori este eronat sau alarmist. Platforma noastră  integrează baze de date medicale validate și este testată încontinuu de profesioniști  pentru a asigura relevanța și precizia prediagnosticelor oferite de AI. Până acum, nivelul  de acuratețe al aplicației este de aproape 90%, iar testele și feedback-urile primite  confirmă utilitatea sa”, a completat Victor Constantinescu. 

SymptoChat: Tehnologie AI proprietară, pentru diagnosticare  personalizată

SymptoChat folosește un algoritm AI proprietar, generativ, pentru a analiza simptomele  utilizatorilor și a furniza recomandări precise. Procesul de diagnosticare cu SymptoChat  parcurge patru pași simpli: 

1. Introducerea simptomelor: Utilizatorii introduc simptomele și preocupările de  sănătate prin intermediul unei interfețe intuitive. 

2. Analiza AI: Algoritmul utilizează baze de date medicale, validate pentru a  identifica posibile cauze și recomandări relevante. 

3. Întrebări suplimentare: Interfața bazată pe inteligență artificială adresate  întrebări suplimentare pentru rafinarea diagnosticului. 

4. Prediagnostic și recomandări: Aplicația oferă o listă de posibile afecțiuni,  detalii și îndrumare către consultații de specialitate. 

SymptoChat își propune să evolueze într-o platformă  completă de sănătate, 360 de grade 

SymptoChat are în vizor piața globală a aplicațiilor de sănătate mobilă (mHealth), care se  estimează că va înregistra o creștere semnificativă în 2024 și că va depăși 68 de miliarde USD,  reflectând o rată anuală compusă de creștere (CAGR) de aproximativ 24.3% față de anii anteriori. 

Pe măsură ce aplicația SymptoChat va evolua, fondatorii planifică lansarea de noi  funcționalități care vor transforma platforma într-un instrument esențial pentru  managementul sănătății. Printre noile funcții se vor număra monitorizarea pe termen lung  și analiza predictivă a stării de sănătate. 

„Prioritatea noastră a fost să livrăm o versiune de produs care să demonstreze acuratețea  și potențialul algoritmului AI pe care l-am dezvoltat in-house. Validarea aplicației de către  profesioniști și utilizatori ne oferă încrederea de a atrage investitori și de a trece în etapele  următoare de dezvoltare, pentru a transforma SymptoChat într-un sprijin real și continuu  pentru sănătate atât pentru utilizatorii din România, cât și pentru cei din Europa și SUA.  Planul nostru este să scalăm această afacere și să ducem produsul la nivel internațional”,  a concluzionat Victor Constantinescu. 


SymptoChat este aplicația românească de sănătate, bazată pe inteligență artificială  generativă, dezvoltată de trei experți IT români, având scopul de a sprijini atât pacienții,  cât și profesioniștii medicali. Fondatorii SymptoChat sunt Victor Constantinescu, Robert  Vlasiu și Roxana Puf. Împreună, aceștia au o experiență cumulată de 35 ani, în IT,  dezvoltare de produse și inteligență artificială. 

Aplicația este disponibilă gratuit pentru descărcare pe iOS App Store și include atât  funcționalități gratuite, cât și achiziții opționale pentru funcționalități suplimentare.

Experți din companii importante de consultanță analizează noutăţile legislative cu impact fiscal în cadrul „Tax & Finance Forum 2024”. 

0

Evenimentul include o conferință și 9 seminare

Pe 6-7 noiembrie 2024, BusinessMark organizează la București o nouă ediție a evenimentului „Tax & Finance Forum”, în cadrul căreia experți din cele importante companii de consultanță vor aborda cele mai importante aspecte și noutăți legislative cu impact fiscal, principalele provocări pentru contribuabilii români și soluții de adaptare la noile prevederi. 

Printre subiectele incluse în agenda evenimentului se regăsesc: tendințe legislative și fiscale la nivel internațional: noutăți fiscale pentru perioada 2024-2025; modificări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală; digitalizarea administrației fiscale din România și impactul asupra contribuabililor; actualizări privind prețurile de transfer; modificări în domeniul impozitului pe profit; TVA: tendințe, provocări legislative, deducere, ajustări și rambursare; aspecte privind impozitarea persoanelor fizice; perspective asupra inspecțiilor fiscale în 2025

Prima zi a evenimentului va fi dedicată unei conferințe, iar în cea de-a doua zi vor avea loc 9 seminare ce vor acoperi cele mai de interes subiecte de fiscalitate pentru mediul de afaceri.

Speakerii ce vor susține prezentări în cadrul conferinței din 6 noiembrie:

  • Georgiana Iancu, Partener, Liderul Departamentului de Taxe Indirecte și Digitalizare Fiscală, EY România
  • Dan Bărăscu, Head of Tax, Partener, BDO România
  • Mitel Spătaru, Tax Partner, Crowe România
  • Dragoș Doroș, Managing Partner, ASD Tax
  • Alina Andrei, Partener, Cabot Transfer Pricing
  • Nadia Oanea, Owner, Tax and Training
  • Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA
  • Mircea Dumitrașcu, Founder & Partner, NOA
  • Mariana Boiciuc, Senior Partner, CITR
  • Monica Todose, Director, Tax Services, PwC Romania
  • Mihaela Popescu-Ichim, Director, Impozite Directe și Fiscalitate Internațională, Deloitte România
  • Veronica Duțu, Tax Consultant & Owner, Unioncont Expert
  • Narcisa Chirilă, Tax Manager, PKF Finconta
  • Iulia Butnaru, Founding Partner, TaxWise
  • Raluca Buciuc, MRICS, Director | Partner | Romania | Valuation360 & Advisory Services, Colliers România  
  • Mihai Petre, Director, Consultanță Vamală și Fond de Mediu, EY România
  • Florin Rizea, Tax Director, PwC România

Specialiști ai companiilor EY, Deloitte, PwC, BDO România, Crowe România, Cabot Transfer Pricing, NOA, GTA Group și ASP Advisors au confirmat susținerea de seminare, de câte două ore, pe teme dedicate, în cea de-a doua zi a evenimentului. Seminarele se vor desfășura câte 3 în paralel, iar fiecare seminar va avea o durată de 2 ore (09:00 – 11:00,  11:30 – 13:30,  14:15 – 16:15).

09:00 – 11:00 

  • Seminar susținut de Crowe Romania: Impozit pe profit & impozit pe veniturile microîntreprinderilor – unde suntem în prezent. Birocrația digitalizării, sprijin sau povară pentru contribuabili? Cum se vor face inspecțiile fiscale în viitor. 

Speakeri: Mihai Erculescu (Senior Tax Manager) și Dragoș Bădescu (Tax Manager)

  • Seminar susținut de BDO Romania: Remunerarea eficientă a salariaților, administratorilor și colaboratorilor. Cum gestionăm mai multe tipuri de personal și riscurile aferente?

Speakeri: Dan Bărăscu (Head of Tax, Partener), Claudiu Ioniță (Tax Director), Raluca Andrei (Avocat, Partener, Tudor, Andrei și Asociații SPARL, BDO Legal)

  • Seminar susținut de EY Romania: Provocări în Taxe Indirecte: tendințe, soluții și perspective

Speakeri: Daniela Neagoe (Senior Manager, Departamentul de Taxe Indirecte), Cristina Galin (Senior Manager, Departamentul de Taxe Indirecte), Sînziana Radu (Manager, Departamentul de Taxe Indirecte).

11:30 – 13:30 

  • Seminar susținut de NOA: Din culisele reorganizărilor – Ghid pentru fuziuni, divizări și alte forme

Speakeri: Mircea Dumitrașcu (Founder & Partner), Diana Roșu (Tax Director)

  • Seminar susținut de AS Partners: Alegerea și temporizarea remediilor împotriva deciziilor de impunere. Limitarea expunerii fiscale și răspunderii. Înlesniri și facilități fiscale. Aspecte transfrontaliere (MAP). Managementul executării silite

Speaker: Vlad Grosu (Managing Associate)

  • Seminar susținut de Deloitte Romania: Impactul noilor reguli cu privire la impozitul minim global în România

Speaker: Ana Petrescu-Mujdei (Senior Manager, Impozitare Directă)


14:15 – 16:15 

  • Seminar susținut de Global Tax Advise – GTA Group: Practica curentă în inspecțiile fiscale

Speaker: Cristina Mogos (Head of Tax Consultancy)

  • Seminar susținut de Cabot Transfer Pricing: Prețuri de transfer – întrebări practice. Aspecte fiscale – RO e-Transport

Speakeri: Alina Andrei (Partener), Cristina Săulescu (Partener), Laura Bîrleanu (Cabot Transfer Pricing)

  • Seminar susținut de PwC Romania: SAF-T și e-TVA: Următorii pași pentru contribuabili

Speakeri: Anca Macovei (Director, Tax Technology), Izabela Stoicescu (Senior Manager), Corina Mortici (Senior Manager).

Evenimentul vizează: directori financiari, Financial Business Partners, directori generali, Controlling and Budgeting Managers, Reporting Managers, directori economici, directori contabili, consultanți fiscali, controlleri financiari, contabili, auditori, analiști financiari, antreprenori.

Evenimentul este adresat atât companiilor din mediul privat, cât și celor din sectorul public, iar participarea la eveniment echivalează cu 5 ore de pregătire profesională pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali.

Pentru mai multe informații și pentru a vă înregistra la eveniment, vă rugăm să accesați pagina oficială a evenimentului sau să ne contactați la adresa office@business-mark.ro

Partenerii evenimentului:  EY România, BDO România, Crowe România, PwC România, Cabot Transfer Pricing, Deloitte România, NOA Group, GTA Group by Mihaela Mitroi, PKF Finconta, AS Partners, ASD Tax, Colliers România, TaxWise, Unioncont Expert, Nadia Oanea Tax & Training

Suport tehnic oferit de: SCS

Evenimentul susținut de: Camera Consultanților Fiscali, BRCC, Hellenic-Romanian Billateral Chamber of Commerce, Romanian Business Leaders

Partener de monitorizare al evenimentului: mediaTrust

Parteneri media:  spotmedia.ro, Ziarul Bursa, Financial Market, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Curierul Fiscal, Debizz, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Global HR Manager, EventsMax, digital-business.ro, PRwave, SpațiulConstruit.ro, Club Economic, Economistul, angajatorulmeu.ro, MATEK, Business Voice, Femei în Afaceri, Revista Cariere, Revista Piața, România Durabilă

Principalele concluzii ale profesioniștilor invitați la „Supply Chain & Logistics Forum & Expo” 2024. „Putem vedea că intrăm într-o eră fast & furious, unde am trecut de la livrarea la timp la livrarea aproape instantă”

0
  • Adaptarea continuă a lanțurilor de aprovizionare este esențială pentru a putea răspunde prompt tuturor provocărilor, de la schimbările comportamentale ale consumatorilor până la situațiile de criză neprevăzute.
  • Reducerea amprentei de carbon și a emisiilor reprezintă provocări majore, determinând o reevaluare a strategiilor de aprovizionare și distribuție. 
  • Investițiile în infrastructura logistică modernă, sustenabilă și amplasată strategic, inclusiv în zone emergente, vor permite companiilor să răspundă eficient cerințelor tot mai complexe ale clienților și tendințelor pieței.
  • Dezvoltarea și retenția talentelor în cadrul organizațiilor, prin programe ample de training, mentorat și cultivare a unei culturi organizaționale adaptabile, reprezintă cheia pentru a construi echipe de supply chain pregătite să facă față provocărilor viitorului.
  • Implementarea sistemelor inteligente de gestiune a depozitelor oferă vizibilitate, control și analize aprofundate, transformând datele în informații utile pentru îmbunătățirea proceselor decizionale.

23 de speakeri,  profesioniști din domeniu, s-au reunit, pe 10 octombrie 2024, la București, unde a avut loc o nouă ediție a „Supply Chain & Logistics Forum & Expo”, eveniment organizat de BusinessMark. Pe parcursul a două sesiuni de prezentări și două paneluri, invitații au subliniat nevoia de adaptare continuă în lanțurile de aprovizionare, astfel încât organizațiile să poată răspunde cu promptitudine tuturor provocărilor. 

SESIUNEA I

Daniel Enache, Director Spare Parts Logistics for Central Europe, Dacia, a deschis prima sesiune a evenimentului, vorbind despre procesul de transformare a rolurilor din supply chain.

Astăzi voi vorbi despre oamenii din Supply Chain. Am trecut printr-un proces de diagnoză și m-am întrebat ce trebuie să facem pentru a reseta echipa și a transforma povestea noastră într-una de succes. Primul lucru a fost să aliniem toți oamenii pe obiective comune. Pentru că au venit multe activități noi, am realizat că trebuie să train-uim acești oameni. A treia acțiune a fost de a asigura transferul de informații, comunicarea de date, între diverse entități, echipe, încât lucrurile să meargă lin. A patra direcție a fost să ne uităm la compatibilitate. Am dorit ca această transformare să fie făcută de oameni. Astfel, am creat 14 echipe transverse, coordonate de 14 oameni, iar fiecare dintre ei a avut o temă pe care a lucrat, alături o echipă. Am creat și un program de dezvoltare managerială, de creștere. O zi pe lună, ei nu mai lucrează – fac orice altceva decât activitățile zilnice. Fac workshop-uri, training-uri, merg în vizită la parteneri, la furnizori. Am creat și un program de mentorat, pentru a putea să ne cunoaștem mai bine, să vedem care sunt următorii pași în carieră”, a explicat el.

Adriana Pălășan, Managing Partner, Supply Chain Management Center, Vicepreședinte ARILOG,  și Andreea Mureșeanu, Head of Logistics Distribution, Selgros Cash&Carry Romania, Vicepreședinte ARILOG, au adus în discuție sistemul RO eTransport, analizând provocările și oportunitățile conformării.

În fiecare companie există un siloz de date – 3, 5, 7 sisteme, ce nu sunt integrate între ele. Informațiile nu sunt completate între ele, drept pentru care datele nu sunt în regulă. Nici departamentele nu colaborează între ele. Totodată, cu partenerii noștri tot silozuri avem, drept pentru care transportatorii, operatorii logistici au aflat mult mai târziu despre această lege. În momentul în care au început amenzile, au început să își pună întrebări, să lucreze între ei și să aibă date comune”, a spus Adriana Pălășan.

La rândul său, Andreea Mureșeanu a completat: „Este o necesitate de a se interconecta bazele de date și să existe o comunicare pe tot fluxul. Altfel, în lumina legislației, este foarte dificil să scăpăm fără amendă. Un alt aspect important este că verificările se pot face cu până la 6 luni în urmă. Penalitățile au intrat în vigoare – există și excepții până la 1 ianuarie. Legea există de 2 ani, însă în urma discuțiilor avute cu patronatele, au tot venit completări. Sunt convinsă că vor mai veni completări – este un organism viu, însă nu avem timp să ne punem la punct, pentru că există o altă lege sau o altă completare. Când va exista și monitorizarea de GPS cu penalități, la nivelul organizațiilor care nu și-au integrat procesele de la început, efortul va fi foarte mare.”

Un alt subiect abordat în prima sesiune a vizat folosirea GenAI în Supply Chain. Astfel, Oszkár Bara Lászlo, Managing Partner, APTUS, Manhattan Associates Eastern Europe, Tech Lead for Manhattan R&D, Atlanta, a precizat: „Ca să împingem limitele către idei mai mari, permanent explorăm conceptul posibilităților, pe care le transformăm apoi în soluții inovatoare. Punem accent pe un software modern, mereu actualizat, cu o fărâmă de inteligență activă sau de inteligență artificială. În afară de software, avem nevoie de oameni pasionați și creativi în rezolvarea problemelor. Noi avem toate ingredientele: soluții, tehnologie și oameni, consultanți și programatori care reușesc să rezolve toate problemele. Acoperim toată gama de soluții pe Supply Chain, însă în zona noastră avem o experiență foarte mare pe warehouse management. Ne-am întrebat cum putem folosi Large Language Models în Supply Chain și ne-am dat seama că ne ajută în patru zone: configurație de sistem, knowledge-base, extensibilitate și text-to-task.”

Luiza Pascu, Customer Operations Manager Romania și Bulgaria, Danone, a subliniat în prezentarea sa necesitatea ca liderii din Supply Chain să se pregătească pentru viitor și să privească spre strategiile pentru formarea următoarelor generații de profesioniști din domeniu.

Câți dintre dumneavoastră se gândesc la cum va arăta compania în 2045-2050? Principala noastră provocare astăzi e să devenim confortabili cu diversitatea – asta este ceea ce ne cere consumatorul și ceea ce ne dorim să îi oferim. Cum ne mutăm în direcția de a gestiona diversitatea ieftin și cât mai bine? Mă uit la momentul 2050, pentru că generațiile Z și Apha vor ajunge la maturitatea vieții profesionale. Punctul meu de plecare și conexiunea cu supply chain este că, atunci când ne uităm la ce preferă în partea de muncă, aceste generații preferă un mediu dinamic, dominat de complexitate și tehnologie. De aceea, cred că viitoarea generație aparține în supply chain, pentru că aici vor găsi ceea ce au nevoie. Ei vin cu niște setări integrate: nu mai trebuie să învețe partea digitală. Ei vin ca talente, vin cu adaptabilitate, flexibilitate și reziliență în medii dinamice. Vor ști exact să gestioneze situațiile complex, ieftin și bine. Aceste generații se vor preocupa mai mult și de mediu”, a spus ea.

Daniel Cateliu, Director of Industrial & Logistics, CBRE Romania, a adus în discuție potențialul de creștere al României în ceea ce privește spațiile logistice și proiectele în dezvoltare.

Intrăm în zodia creșterilor de chirii, însă chiar și așa, România are cea mai mică chirie din CEE. Vacancy-ul a scăzut sub 5%. Bucureștiul are 60% din livrările de spații noi, conduce detașat. Observăm o creștere a interesului pentru zona de producție, care este peste zona de logistică. Un alt lucru important este că producția, din punctul meu de vedere, pentru următorii doi ani, va ajunge spre 60%. În piața de industrial, ne relaxăm când vedem proiecte de infrastructură. Eu cred că Brăila, Galați și drumul până la Focșani va repoziționa al doilea hub din România. Vom vedea, cel mai probabil, proiecte noi în acea zonă. În acest moment simțim că nu vine o cerere foarte puternică din zona de logistică, ci de producție, însă de când a început pandemia, vedem clienți mari din zona de retail care vor să își aducă furnizorii mai aproape de piețele lor. Vedem companii din Germania care vor reloca activitatea cu totul în regiunea noastră. Ne batem cu Polonia și Ungaria”, a spus el.

A urmat un panel moderat de Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark și Cosmin Băroiu, General Manager, Mantis România, la care au participat: Steluța Iosif (Nufarm), Victor Roca (Omya Calcita Romania), Cristian Roșca (Macromex), Cristina Hurezeanu (DB Schenker) și Mirela Marica (ALPLA Packaging Romania).

„Toată această perioadă 2022-2024 a adus foarte multe schimbări în ceea ce privește comportamentul consumatorului, cu o volatilitate pe Supply Chain”, a spus Cristian Roșca, Supply Chain Director, Macromex. „Anul 2024, după anul 2023, a fost unul dintre cele mai volatile. Pentru noi, a fost ca un fierăstrău: o lună sus, o lună jos – o predictibilitate foarte scăzută. Am apelat la lecțiile pe care le-am învățat în pandemie și anume: nu lua poziții lungi. Încearcă să adaptezi în fiecare zi nevoia, supply-ul, cu ceea ce vine din piață, pentru a putea răspunde la ceea ce vine din piață în fiecare moment. Rețeta noastră a fost flexiblitatea”, a continuat el.

În acest context, Cristina Hurezeanu, Area Manager, DB Schenker, a intervenit precizând: „Pentru noi, incertitudinea este noul normal și cred că am învățat în ultimii patru ani să fim mai flexibili, să cerem această flexibilitate și de la partenerii noștri, pentru a ne adapta cât mai repede. Nu cred că va exista o perioadă prea mare de stabilitate – în fiecare săptămână apare ceva. Nu prea avem de ales decât să ne adaptăm.  Suntem nevoiți să creștem productivitatea, pentru că ne-o cer clienții. În permanență trebuie să ne adaptăm și să rămânem în piață, pentru că, altfel, ar putea să plece la alți provideri logistici. Mă îngrijorează platforme de e-commerce precum TEMU, Shein, care trimit volume foarte mari în Europa. Ei umplu containere ce vin spre Europa, spații logistice. Vorbim despre un supra-consumerism. Produsele din China acaparează piața din Europa și, din ce am mai studiat eu, România ocupă un loc fruntaș în acest sens.”

Un alt subiect în panel a vizat digitalizarea lanțurilor de aprovizionare. Astfel, Mirela Marica, Supply Chain Manager, ALPLA Packaging Romania, a precizat: „În compania noastră, punem mare accent pe digitalizare și încercăm să facem cât mai eficient acest lanț de aprovizionare. Ce am făcut noi diferit a fost, în primul rând, să comunicăm, să identificăm dacă avem sisteme. După aceea, am implementat acest warehouse management, prima dată cu scanat și coduri de bare, iar de anul trecut am implementat RFID. Dacă un inventar al materiei prime îmi lua până la 8 ore, acum depinde de zonă: în București și Urlați facă în 15 minute acest inventar, în Brașov durează cam 20 de minute. În acest sistem mergem, aceasta este direcția. Pentru că punem mare accent pe calitatea produsului, ne dorim ca acest produs finit să fie de o calitate foarte bună, astfel că facem etapizat această digitalizare (…) Este important să ținem talentele în interiorul companiei, tocmai pentru a face și transferul de know-how. În echipa pe care o conduc, am adus patru oameni noi din interiorul companiei. Când am făcut propunerea către top management, am analizat ce skill-uri au, cum le putem face planuri de dezvoltare talentelor, pentru a rămâne în interiorul companiei. Acești membri livrează rezultate și vin cu o implicare și o determinare fantastică, ideile lor sunt foarte bune și inovatoare.”

Digitalizarea vine peste noi – SAF-T, eTransport. Dacă nu vine digitalizarea, vin noile generații și, atunci, trebuie să facem ceva. Noi am schimbat sistemele, iar apoi am observat că nu avem suficientă resursă umană competentă, adaptabilă la aceste sisteme. Prima reacție a fost a rezistenței, astfel că am lucrat pe mentorat. Ne-am concentrat pe sisteme integrate, iar ce nu face obiectul principal al activității noastre am externalizat. Am venit și cu depozite în alte zone ale țării, pentru a fi mai aproape de clienți. Am început să acordăm mai multă atenție și clienților mici, să ne apropiem de ei prin digitalizare. Acum căutăm soluții să mergem spre un sistem integrat, de grup. Digitalizarea nu mai este o cerință, ci o obligativitate (…) Fără angajați adaptabili e greu să deservești clientul și să ai un customer service cu un customer satisfaction la nivel ridicat. Angajați se mai găsesc, însă problema e de a găsi angajații potriviți, de a investi în fiecare angajat, vechi sau nou, de a-l convinge că trebuie să se adapteze. Nu mai este suficient să ai skill-uri, trebuie să și vrei să te adaptezi. După ce a ajuns la nivelul dorit, apare problema retenției și, dacă acesta pleacă, trebuie să luăm procesul de la capăt. Astfel, eu cred că angajatul va reprezenta cea mai importantă resursă în cadrul companiei chiar și în 2050”, a spus, la rândul său, Victor Roca, Head of Supply Chain, Omya Calcita Romania.

La rândul său, Steluța Iosif, Supply Chain Business Partner | Eastern Europe and Africa & Middle East, Nufarm, a adus în discuție rezistența la schimbare. „Dacă ne uităm la țările din Europa de Est, sunt mai rezistente la schimbare când vine vorba de digitalizare, dar nu din perspectiva oamenilor, ci a clientului final, care pentru noi este fermierul. Însă partea de digitalizare a companiilor din agribusiness poate fi văzută din două perspective, prima fiind a sustenabilității, prin crearea de tehnologii, astfel încât fermierii noștri să producă mai mult cu mai puțin, cu produse adaptate, pentru a proteja mediul. Ca să mențin trendul rezistenței la schimbare, am fost direct implicată în implementarea de CRM Sales Force și pentru a evita această rezistență, i-am implicat încă de la început. Oamenii au lucrat și au comunicat foarte bine între ei – aceasta a fost cheia succesului”, a spus ea.

SESIUNEA A II-A

Cea de-a doua sesiune a evenimentului a fost deschisă de Yann De Feraudy, Președinte, France Supply Chain by AslogNon-Executive Director, membru al Comitetului Strategic din consiliul de administrație al grupului FM Logistic, care a vorbit despre fluxurile end-to-end.

Este dificil să prezici viitorul, dar aș dori să împărtășesc câteva dintre punctele mele de vedere. Lucrurile s-au accelerat – managerii de supply chain s-au dezvoltat în ultimii ani, din cauza mediului impredictibil. Toate aceste provocări înseamnă mai multă muncă pentru noi, în lanțul de aprovizionare. O cantitate mare de bunuri vin din China și din alte părți ale lumii, ceea ce cauzează unele probleme. Datorită CS3D care intră în vigoare anul viitor, vom vedea o proiectare mai dinamică a rețelelor de aprovizionare. Trebuie să optimizăm costurile, dar să reducem și emisiile de carbon. Una dintre provocări este că intrăm într-o lume a lipsurilor, a problemelor de rezolvat. Clienții solicită flexibilitate, deci trebuie să regândim relația client – furnizor. Putem vedea că intrăm într-o eră fast & furious, unde am trecut de la livrarea la timp la livrarea aproape instantă„, a spus el.

A urmat Makis Zimianitis, Logistics Consulting Services Manager, Mantis Group, care a prezentat funcționalitățile un sistem inteligent pentru depozite. „Principalul nostru sistem de software, LVS Logistics Vision Suite, are ca funcție de bază a executa și gestiona operațiunile din depozit. În plus, Warehouse Control Tower asigură control și vizibilitate reale asupra operațiunilor. Warehouse Intelligence este un alt modul, axat pe analiză, care transformă datele istorice în informații utile. Acestea sunt mai mult decât niște instrumente; sunt modalități de a gestiona operațiunile business-ului. Totul începe la nivel de WMS. Datele sunt transmise la WCT la fiecare 3 minute, unde rămân până la finalul zilei, când devin date istorice, actualizând modulul WI. Acolo unde există fum, există și un incendiu în business. Susțin pe deplin această afirmație. Aveți grijă atunci când vă confruntați cu o astfel de situație„, a spus el.

Indiferent de cifre, de strategii, avem nevoie de oameni – fără ei nu putem face nimic. Fără oameni, nu avem ce să concepem, ce să implementăm, nu ajungem la niciun proces”, a subliniat Mirela Scărlătescu, Supply Chain Director, Animax Pet Shop, în prezentarea sa, în care a vorbit despre viitorii oameni din supply chain. „Indiferent de cifre, de strategii, avem nevoie de oameni – fără ei nu putem face nimic. Fără oameni, nu avem ce să concepem, ce să implementăm, nu ajungem la niciun proces. Am descoperit o strategie – Balance Scorecard Strategy –  care arată un echilibru al tuturor elementelor din organizație. Când vorbim de oameni, vorbim de training, de mentoring, de motivarea oamenilor. Abia atunci când avem concentrată această zonă, putem vorbi despre procese interne, obiective, KPIs. Aceștia au cunoștințe, știu ce să facă, suntem aproape de ei. După ce am pus la punct procesele putem vorbi de customer experience. Ultimul nivel este al performanței financiare, unde vorbim despre rentabilitate, vânzări, ROI. Când avem un stakeholder, e foarte important să vadă o etapizare, să vadă timpii care sunt necesari. Este important și să revizităm strategia, să ne reîntoarcem la oameni. Va trebui tot timpul să revizităm strategia”, a adăugat ea ea.

În continuare, Alina Necula, Country Manager for Romania, Lion’s Head Investments, a adus în discuție proiectele de logistică ale companiei, precizând: „Anul acesta, am reușit să închidem o tranzacție în Bulgaria – suntem numărul 2 în ceea ce privește spațiile logistice. În România vom dezvolta spații de logistică în Popești-Leordeni. Din punct de vedere al produsului, produsul nostru va fi unul nou. Pe partea de construcție, sunt mai puține dezvoltări în piață. Din punct de vedere strategic, ne-am uitat la București și am identificat o oportunitate pe zona de sud, care are o infrastructură în dezvoltare. Este între centura veche și cea nouă. Am achiziționat 15 hectare și vom începe un proiect în trei faze. În prima fază, vom începe cu 20.000 mp, iar la începutul anului viitor vom demara construcția proiectului. Vom avea panouri solare, totul va fi LED. Vom reutiliza apa pentru irigație, vom avea între 30 și 40% spații verzi.”

A doua sesiune de prezentări a fost încheiată de Duygu Dökmecier, Deputy General Manager of Global Logistics, LC Waikiki, și invitat special a evenimentului.

Investim în angajați, iar 44% dintre executivii noștri sunt femei. Dacă vrei să fii o companie bună pentru angajați, trebuie să fii de încredere și să ridici standardele. Productivitatea este unul dintre principalele obiective ale activității noastre. Pentru a gestiona operațiuni de mari dimensiuni, realizăm operațiuni de import-export country-based, e-commerce, producție, logistică, operațiuni de retur. Când vine vorba de operațiunile de import, ne-am schimbat strategia, prin sourcingul produselor, în special pentru vânzările globale. Procurăm din Bangladesh, China, Egipt, Myanmar. În Egipt producem haine și le trimitem în Maroc. Este foarte dificil în acea zonă, pentru că trebuie să investești și să fii răbdător când vine vorba de operațiuni”, a spus ea.

Ultima parte a evenimentului a fost dedicată panelului „E-commerce, Retail & FMCG. Trends and insights”, la care au participat: Dan Fotescu (Auchan Romania), Ionuț Vasile (LEROY MERLIN România), Emilian Dinică (PepsiCo CE), Paul Niță (ID Logistics România, ARILOG), Michael Kaiser (Sezamo) și Bogdan Drăgotoiu (Nestlé).

Vorbind despre provocările din ultimii ani, Bogdan Drăgotoiu, Logistics & Distribution Manager Romania, Nestlé, a precizat: „Am fost impactați de inflație și de războiul din Ucraina, însă am avut creșteri de volum în fiecare an. În zona de food, supply chain-urile sunt puțin mai scurte ca în alte zone, astfel că suntem mai impactați în zona de Est. Când a izbucnit războiul din Ucraina, una din fabricile noastre, aflată în Harkov, s-a închis și au dispărut de pe piață, pentru o perioadă, noodles, pe care îi produceam acolo. Am învățat să trăim în război, în primul rând acolo. Am redeschis fabrica și ne-am adaptat cât să putem muta toată activitatea în buncăre într-un minut, în caz de raiduri. Înveți să modifici lucrurile rapid, să iei totul de la capăt (…) Pentru mine, digitalizarea ajută la decision-making. Avem destul de multe tool-uri care ne ajută să vedem trendurile, să înțelegem ce se întâmplă înainte să facem o analiză.”

La rândul său, Ionuț Vasile, Head of Supply Chain, Leroy Merlin Romania, a intervenit precizând: „Multe crize au venit în ultimii 5 ani. Atunci păreau crize, acum par o normalitate. De când cu cele două războaie, presiunea este pe fluxul din Asia. De obicei, când apare o situație neprevăzută, apar și reacții exagerate și sunt persoane care se panichează, pun presiune mai mare pe fluxuri. E important să planificăm și atunci când reacționăm, să reacționăm în baza datelor. Noi am relocat o parte din achiziții din Asia în Europa, la nivel de grup. La nivel local, și noi am investit în stocuri. De doi ani, încercăm să ajungem la un nivel optim al stocurilor. În această perioadă, am revizuit ritualurile de lucru între sediul central și magazine, am ținut mult mai aproape legătura cu ei și am reacționat mult mai repede pentru a repara problemele din piață (…) Există o schimbare în comportament la nivelul clienților – ei vor produsele mai repede, să le primească vor ei, când vor, astfel că e important să îi servim așa cum își doresc. De aceea, una din investițiile în digitalizare a fost pe partea de last-mile delivery, pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților. Încă din 2020, de când am început vânzarea online, am început un parteneriat cu o firmă de curierat, astfel încât să livrăm la un nivel de sustenabilitate dorit de noi. Suntem primul business de do it yourself care oferă livrare la lockere.”

Automatizarea este absolut esențială pentru lanțurile de aprovizionare și pentru eficientizarea activităților și proceselor din depozite, au fost de acord invitații la panel. 

În acest context, Emilian Dinică, East Balkans E2E Supply Chain Director, PepsiCo CE, a explicat: „Am început de acum 5 ani automatizarea, scopul fiind în a deveni mai eficienți, mai atenți la cost, de a deservi interfața cu consumatorul astfel încât să se bucure de produsele noastre. Vorbim de big scale automation, de investiții semnificative. Partea de depozite automate prinde avânt abia acum, pentru că, realistic, noi urmăm trendurile din Vest și suntem la 10, 15, 20 de ani distanță. Noi acum accelerăm trendul, astfel încât în următorii 5 ani vom face, probabil, ce nu am făcut în ultimii 10, la nivel de economie. Vorbim și de automatizare la scară mai mică: vorbim de roboți inteligenți, de integrarea inteligenței artificiale în sisteme, cât să ne ofere informații cât mai repede, cât mai bune, cât mai eficiente.”

„Noi suntem e-grocery store unde avem și mulți producători locali, iar în acest caz automatizarea devine o provocare. Avem peste 16,000 de articole. Ne trebuie un mod de automatizare altfel, pentru a putea gestiona totul. Nu automatizăm și nu digitalizăm customer care – dacă cineva sună la noi, va da de o persoană care răspunde în aproximativ 7 secunde. Din ce în ce mai multe firme automatizează acest aspect și, după ce aștepți câteva minute, realizezi că ți-ai dori să vorbești tot cu o persoană. În ziua de astăzi ne lovim, încă, în România de firme mari care nu au nici EDI. M-a frapat foarte tare că ne lovim de lipsa automatizării și în țări precum Germania. Când vorbim despre procese, în România facem picking manual, însă în Germania, Austria, Ungaria, tot procesul nostru este automatizat, cu roboți și cu black box”, a intervenit Michael Kaiser, Chief Commercial Officer, Sezamo.

La rândul său, Dan Fotescu, Logistics Department Director, Auchan Romania, a intervenit precizând: „Digitalizarea este, după mine, un concept de muzeu – este peste tot și deja împământenit. Acum bătălia este pe utilizarea datelor și, bineînțeles, explorarea inteligenței artificiale. Aici va fi un foarte mare câștig. Ne ajută să ne optimizăm, bineînțeles, am și eliminat multe procese, ne facilitează accesul la anumite date mult mai rapid. Este clar că trebuie să devenim mai eficienți, să optimizăm resursele. Compania în care sunt este unul dintre pionieri pe partea de case automate, primul magazin inteligent, autonom. Cred că acesta va fi un trend pentru viitor.”

Nu putem vorbi despre date, despre inteligență artificială și automatizare, fără să nu aducem în discuție aportul adus de oameni, au mai punctat invitații. Astfel, Paul Niță, Director General, ID Logistics România, Președinte Asociației ARILOG a explicat că: „E important să adaptăm beneficiile la munca pe care oamenii o depun. Munca, dacă este necalificată, e clar că nu poți avea niște beneficii foarte mari, însă trebuie să fie recompensați pentru efortul depus. Atunci când un om vine la muncă doar pentru bani, cred că este o problemă. Când se trezește și vine la muncă să ia decizii, să analizeze, să trimită mailuri, mai are nevoie de ceva în plus. Asta ține de cultura companiei – e important ca oamenii să simtă că au un scop, că munca lor este mai multe decât suma de bani pe care o primesc.”

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark

Parteneri oficiali: Mantis Romania, Manhattan

Parteneri: Lion’s Head Investments, CBRE România, Macromex, Food & Glory

Eveniment susținut de: ARILOG, USER, Romanian Business Leaders

Suport tehnic oferit de: SCS

Traducere oferită de: Biroul de traduceri Champollion

Partener de monitorizare: mediaTrust

Parteneri media: spotmedia.ro, Financial Market, Ziarul Bursa, Ziua Cargo, Daibau, instalnews.ro, Logistic Post, spatiulconstruit.ro, ProIdea, iBuild, Depozitinfo.ro, Birouinfo.ro, Jurnalul de Afaceri, Revista Cariere, EventsMax, Revista Piața, Debizz, Transilvania Business, Business Voice, PRwave, Angajatorulmeu.ro, digital-business.ro, România Durabilă, Economistul, Club Economic, MATEK

Concluziile specialiștilor Kistellar invitați la cea de-a IV-a ediție a „Conferinței Anuale de Tax & Finance”. „Economia României trece natural de la etapa de asamblare la cercetare-dezvoltare și trebuie să ne adaptăm”

0

Pe 15 octombrie 2024 a avut loc, online, cea de-a IV-a ediție a Conferinței Anuale de Tax & Finance, organizată de Kinstellar România, cu susținerea BusinessMark. Conferința a abordat subiecte de interes, generate de modificările survenite pe parcursul anului 2024, dar și de modificările așteptate începând cu anul 2025, precum: ultimele noutăți în domeniul recalificării activităților independente, topul noutăților contabile ale anului 2024, exercițiul financiar și anul fiscal distinct, amnistia fiscală, E-TVA si E-Factura – noutăți, provocări și impact, research & development (ajutor de stat, facilități fiscale și documentație tehnică).

Începând cu situațiile financiare ale anului 2024 va trebui să ne raportăm la alte criterii de mărime pentru încadrarea într-o categorie sau alta de entitate și vom simți o ușoară relaxare. Mai mult, începând cu situațiile financiare aferente anului 2025, entitățile mari și mijlocii vor trebui, de asemenea, să se conformeze la noile obligații privind durabilitatea”, a spus Nicoleta Florea, Senior Associate, Accountant and Financial Advisor, Head of Accounting & Payroll, Kinstellar, în prezentarea sa.

A urmat Carmen Mazilu, Senior Associate, Tax Advisor, Kinstellar care a vorbit despre recalificarea activităților independente. Astfel, ea a subliniat faptul că, de foarte multe ori, substanța economică a unui contract este mult mai importantă decât forma, iar autoritățile pot oricând să reclasifice un astfel de contract în activitate dependentă și, implicit, să impună toate taxele aferente unui contract de muncă.

În continuare, Theodor Artenie, Counsel, Head of Tax, Kinstellar, a adus în discuție subiectul amnistiei fiscale, precizând că aceasta este „o soluție de criză, venită într-un moment de deficit excesiv bugetar pentru România”. „Așteptările de la acest mecanism sunt modeste prin comparație cu valoarea absolută a deficitului bugetar. Chiar și în acest context consideram că orice înlesnire pentru mediul de afaceri este binevenită și ne încurajam clienții să beneficieze la maxim de această facilitate”, a continuat el.

Lidia Zărnescu, Managing Associate, Co-head of Employment Law, Kinstellar, a adus în discuție Directiva privind îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru lucrul pe platforme digitale, adoptată recent la nivelul UE. „Directiva urmărește stabilirea unui cadru pentru determinarea corectă a statutului profesional al lucrătorilor și introduce criterii pentru a determina dacă aceștia sunt angajați ai platformelor digitale. Directiva urmează să fie semnată de Consiliu și de Parlamentul European. După publicarea în JOUE, statele membre vor avea la dispoziție doi ani pentru transpunerea directivei în  legislația națională”, a explicat ea.

Iulian Sorescu, Partner, Financial Advisor, Head of Financial, State Aid & Management Consulting Services, Kinstellar, a încheiat Conferința Anuală de Tax & Finance, precizând: „Economia României trece natural de la etapa de asamblare la cercetare-dezvoltare și trebuie cu toții să ne adaptăm. Am învățat astăzi care sunt criteriile de eligibilitate pentru ca o activitate să fie considerată R&D și cât de greu este efortul de coagulare a tuturor resurselor (autorități, mediul privat, consultanți) pentru construirea unui ecosistem de R&D în România. Dar cert este că R&D este viitorul și viitorul este aici, acum.”

Evenimentul a fost organizat de Kinstellar România cu susținerea BusinessMark

Partenerii media ai evenimentului au fost: Spotmedia.ro, Ziarul Bursa, Financial Market, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Curierul Fiscal, Debizz, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Global HR Manager, EventsMax, digital-business.ro, PRwave, Spațiulconstruit.ro, Club Economic, Economistul, AngajatorulMeu.ro, MATEK, Business Voice, Femei în Afaceri, Revista Cariere


Despre Kinstellar România:

Kinstellar oferă consultanță juridică investitorilor de top din Europa de Est și Asia Centrală. Cu 12 birouri și peste 400 de profesioniști, Kinstellar furnizează consultanță juridică pe piețe diversificate. Biroul din România se mândrește cu o divizie suplimentară de consultanță fiscală și financiară, care completează expertiza juridică deja bine cunoscută. De la proiecte de ajutor de stat la soluții financiare și fiscale, Kinstellar în România susține acum afacerile cu o gamă completă de servicii, devenind astfel un punct unic de contact pentru companiile care investesc sau operează în țară.

Despre BusinessMark: Din 2013 organizăm evenimente business, în principal „concept propriu”, gândite și planificate  de noi, de la idee și concept, până la implementare. Avem o abordare „all-industries” și dedicăm proiecte unei arii largi de industrii și domenii profesionale. Ne dorim să ne punem „amprenta” în viețile profesionale ale participanților, să producem un impact concret.  Ne propunem să creăm contexte pentru schimb de experiență și creare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat și a găsi partenerii potriviți.