Piața berii 2019 s-a menținut la nivelul anului anterior

Date:

Asociația Berarii României (Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romania Breweries Bereprod, Urusus Breweries, Martens, microberăria Clinica de bere, producătorii de materii prime Soufflet Malț România și Asociația Producătorilor de Hamei din România) oferă o imagine asupra pieței de profil în anul 2019.

Industria berii este caracterizată printr-un caracter profund național: producție locală în proporție de 97%, cu 50% ingrediente provenite din agricultura României, 61.000 locuri de muncă.

Piața berii s-a menținut în 2019, practic, la nivelul anului precedent: 16,7 milioane hl, adică o creștere de 0.4% ca volum. Consumul pe cap de locuitor a fost de 86 l.

Contribuția la bugetul de stat a membrilor Asociației a fost de 251 milioane euro (3,88 miliarde euro în ultimii 16 ani).

Numărulul producătorilor de bere a crescut în 2019 față de 2018 la 68 de la 56. Investițiile membrilor Asociației s-u ridicat la 96,3 milioane euro, o creștere cu 22 de milioane euro față de 2018 (1,62 miliarde euro în ultimii 16 ani).

Exporturile au scăzut cu 0,05 milioane hl, atingând un total de 0,49 milioane hl. Importurile au scăzut cu 0,04 milioane hl, atingând un total de 0,5 milioane hl.  

Preferințele de consum sub aspect tipologic au fost dominate în continuare de berea lager – pondere 93%. Alte tipuri: mixurile de bere și berile aromatizate –  3%, specialitățile (bere neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc.) – 2,2%, berea fără alcool – 1,7%. Mixurile de bere și berile aromatizate au înregistrat cea mai mare creștere în consum – 32,5%. Berea fără alcool a scăzut cu 8,2%. Celelalte segmente au rămas stabile.

În funcție de tipurile de ambalaje, a continuat creșterea preferinței consumatorilor pentru sticlă și doză – 1-2% (ponderea sticlei, creștere cu 5,2 pp în ultimii cinci ani); doză – creștere 1,6 pp în 2019, PET – scădere 3,1 pp (declin 3% anual, scăderea 9 pp în ultimii cinci ani), draft – nivel constant.

Dan Robinson, președintele Asociației Berarii României: „Sectorul de bere continuă să aibă o contribuție semnificativă la economia și societatea din România. Chiar și în condițiile unei stagnări în volum a pieței, industria berii asigură, direct și indirect, un număr important de locuri de muncă și generează creștere prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local și de a consolida o industrie responsabilă. Traversăm o perioadă plină de provocări în contextul pandemiei Covid-19. Mai mult ca oricând, Asociația își propune să continue impactul pozitiv al sectorului de bere în România. Toți trebuie să fim responsabili, să demonstrăm solidaritate, pentru a trece peste această perioadă cât mai repede și să ne putem bucura de momente alături de cei dragi, cât mai curând”.

Julia Leferman, director general al Asociației Berarii României: „Preferința românilor pentru mixurile de bere și berile aromatizate este în creștere, urmând de altfel și tendința europeană de consum. Deși cu o pondere mică din piață, acest segment a înregistrat anul trecut o creștere record în România, de 32,5% față de anul anterior. Aceasta confirmă preferințele tot mai variate ale românilor în materie de bere și dorința lor de a experimenta gusturi noi, speciale”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...