Norofert pune în funcțiune o nouă linie de producție, după o investiție de 4,5 milioane de lei

0

Norofert S.A. (Simbol BVB: NRF), principalul producător de inputuri organice din România și jucător cu experiență pe piața agricolă, anunță punerea în funcțiune a unei linii de producție de mare capacitate pentru îngrășăminte de sol, la facilitatea de producție de la Filipeștii de Pădure.

Linia a costat aproximativ 4,5 milioane lei, sumă finanțată cu o parte din fondurile atrase în majorarea de capital pe care compania a realizat-o în anul 2021, capital propriu și împrumuturi bancare. Noua linie va produce îngrășăminte de sol, cu rol fundamental în agricultură, fiind baza oricărei culturi, ce se aplică la începutul fiecărui ciclu agricol pentru a asigura dezvoltarea normală și sănătoasă a plantelor.

Ne bucurăm foarte mult să încheiem această investiție, care a durat mai mult decât am estimat inițial, din cauza crizei logistice prin care trecem. Este o linie de fabricație care ne va asigura capacitatea de producție necesară pentru comenzile pe care le avem anul acesta și, va satisface nevoia de marfă pentru următorii doi ani. Aceasta este doar prima dintr-o serie lungă de investiții, pe care le vom face în capacități de producție, atât de îngrășăminte de sol, cât și de îngrășăminte lichide, unul dintre obiectivele noastre pe termen lung fiind de a investi constant în fabrică”, a declarat Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație, Norofert Group.

Noua linie cântărește peste 70 de tone, are 40 de motoare și ocupă un spațiu de 1.400 mp. Instalarea și punerea acesteia în funcțiune a durat 4 luni, și a presupus trasarea și turnarea a 12 fundații independente din beton armat, asamblarea a 10 grupuri de mașinării care compun linia cu o capacitate de producție de maxim 240 tone / 24 ore.

Investiția într-o nouă line de producție a venit ca urmare a creșterii vânzărilor în timpul campaniilor agricole din ultimii ani și a majorării cotei de piață pentru companie, atât în nișa de agricultură ecologică, cât și în agricultura convențională. Prin achiziționarea și instalarea acestei noi linii de îngrășăminte de sol, compania are capabilitatea de a răspunde cererii actuale, dar și viitoare de îngrășăminte de sol. În prezent, departamentul de cercetare al companiei are dezvoltate 3 formule unice care vor ajuta la acoperirea necesarului fermierilor în sistem ecologic, îngrășăminte de sol cu 12% azot, îngrășăminte de sol cu o formulă echilibrată de NPK (azot, fosfor și potasiu) și îngrășăminte de sol cu fosfor și microelemente, ce urmează a fi produse cu noua linie.

Îngrășămintele de sol vor fi produse sub formă granulată solidă, cu dimensiuni între 3 și 5 mm pentru a fi ușor răspândite pe câmp. Ambalajele în care vor fi comercializate vor varia de la saci de 40 kg pentru gama hobby și până la saci de 1.000 kg pentru fermele mari organice. Norofert va comercializa producția de pe noua linie pe piața internă, dar și externă, compania având deja încheiat un acord de distribuție exclusivă cu o companie din Republica Moldova, dar vizează să deschidă piața și către alte țări vecine.

Se estimează că vânzările vor crește cu 20-25% în fiecare an ca urmare a cererii ridicate pentru această categorie de produse. În urma acestei investiții, Norofert devine cel mai mare producător de îngrășăminte organice de sol din România și va deține un avantaj competitiv unic față de toți ceilalți jucători prezenți în România.

De curând, compania a anunțat numirea unui nou CEO, Mircea Fulga, care l-a înlocuit la conducerea grupului pe Vlad Popescu. Mircea Fulga s-a alăturat echipei Norofert în februarie 2020 în calitate de Director Cercetare și Dezvoltare – Divizia Bio, poziție pe care a ocupat-o până în ianuarie 2022, când a preluat rolul de Director Operațional (COO). Decizia companiei de a-l numi pe Mircea Fulga CEO, a venit ca urmare a performanței acestuia în rolul de COO, perioadă în care Norofert a cunoscut o creștere semnificativă pe principala linie de business, producția și vânzarea de inputuri ecologice, precum și o îmbunătățire a proceselor și procedurilor interne, dezvoltarea departamentului comercial prin extinderea echipei de vânzări și mărirea bazei de clienți. Vlad Popescu, care a ocupat anterior rolul de CEO, a rămas în continuare în poziția de Președinte al Consiliului de Administrație, și se va concentra pe cercetare, M&A, dezvoltarea capacităților de producție ale Norofert și extinderea internațională.

Acțiunile Norofert Group sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu 3 martie 2020 și se tranzacționează sub simbolul NRF. Compania are o capitalizare de piață de peste 133 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile NRF sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru această piață.

Contrabanda, la minim istoric Noile reglementări pot contribui la menținerea acestui record

0

Piața neagră a țigaretelor a scăzut în mai 2022 la 7,1% din totalul consumului, cel mai mic procent înregistrat din 2008, când Novel a demarat cercetarea comerțului ilegal cu produse din tutun.

„În luna mai, piața neagră a scăzut la nivel național cu 0,8 p.p. Cu toate acestea, constatăm o intensificare a comerțului ilicit în partea de nord-est a țării, cu 7,5 p.p. avans față de martie, până la 26,7%, regiunea fiind în continuare cea mai afectată de contrabandă. Pe de altă parte, în regiunea sud piața neagră a scăzut cu 7,4 p.p. până la 2,1%, iar în sud-est cu 5 p.p. până la 3,3%. Din punct de vedere al provenienței produselor de pe piața neagră, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere, cu toate că se află în scădere cu 15,7 p.p., până la 44,8%”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.

„Sperăm că acest nivel minim istoric al pieței negre va putea fi menținut pe termen lung, mai ales în condițiile îmbunătățirii cadrului legislativ prin OUG 85/2022, care pune în acord Codul Vamal cu Decizia CCR 176/2022. Ordonanța stabilește un singur criteriu, cantitatea de 10.000 de țigarete pentru infracțiunea de contrabandă, indiferent de locul săvârșirii acesteia. Se elimină astfel criteriul valorii în vamă, dificil spre imposibil de calculat, mai ales pentru țigaretele ”cheap whites”. De asemenea, Poliția și Jandarmeria au primit atribuții de control al contravenienților din piețe, oboare, stații de metrou, zone unde se desfășoară nestingherit comerțul ilegal. Decizia CCR de neconstituționalitate a prevederii privind contrabanda asimilată a constituit un bun prilej pentru aceste modificări legislative cerute de mai mulți ani de producătorii de țigarete. Cu cât scade mai mult contrabanda, cu atât cresc vânzările legale și contribuția la bugetul de stat. JTI România a virat în 2021 la buget circa 5,6 miliarde lei, cu peste 14% mai mult comparativ cu 2020”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

”Recentele modificări legislative aduse Codului Vamal în domeniul combaterii traficului ilicit de produse din tutun reprezintă un pas înainte necesar și binevenit în sprijinul eforturilor depuse de autorități în acest sens. Aceste modificări legislative trebuie susținute de acțiuni intensificate de aplicare a lor din partea autorităților, precum și de campanii de informare asupra efectelor severe ale contrabandei asupra dezvoltării economice a comunităților și a siguranței consumatorilor, iar BAT derulează constant astfel de proiecte prin intermediul platformei StopContrabanda.ro și al parteneriatelor solide cu autoritățile în domeniu. Nivelul minim istoric înregistrat în mai 2022 de 7,1% al pieței negre din totalul pieței țigaretelor este un rezultat al acestor eforturi comune, reflectat și de contribuțiile semnificative ale industriei tutunului la bugetul de stat: în 2021, BAT a fost cel mai mare contribuabil la bugetul de stat cu circa 11 miliarde de lei plătiți sub formă de taxe și accize, o creștere de 10% față de anul precedent. Un nivel scăzut al pieței ilicite, un cadru fiscal predictibil și echilibrat și un mediu economic sustenabil reprezintă condiții esențiale pentru continuarea investițiilor noastre în economia românească”, a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice al Ariei Europa Centrală și de Sud în cadrul BAT.

„Investițiile Philip Morris din România contribuie semnificativ la dezvoltarea socio-economică a țării. Dacă ne raportăm doar la anul 2020, vânzările de produse Philip Morris în România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde lei și TVA în cuantum de 0,6 miliarde lei. Accizele plătite de PMI în România reprezintă 13% din veniturile bugetare provenite din accizele pe tutun în 2020. Impactul economic total al companiei este estimat la 4,4 miliarde lei, iar investițiile de aproape 500 de milioane de dolari realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generație. Astăzi, peste 90% din producția fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de țări de pe cinci continente. Investim încă 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023. Continuarea investițiilor și a eforturilor oamenilor noștri pe piața locală depinde însă de un cadru de reglementare corect și de stabilitatea politicilor fiscale”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

„Incertitudinile majore cu care ne confruntăm la nivel regional și global nu par să se soluționeze într-un viitor previzibil. Ca urmare, România are nevoie în acest context de stabilitate bugetară, a indicatorilor macro-economici, precum și de securitatea frontierelor și de combaterea crimei organizate. După cum arată studiul Novel, în nord-est contrabanda continuă să crească. Așadar, sunt necesare în continuare eforturi susținute din partea autorităților cu atribuții în combaterea contrabandei. De asemenea, este nevoie de o politică fiscală coerentă și predictibilă. Așteptăm punerea în practică a calendarului de majorare a accizelor pentru următorii 5 ani discutat în cadrul consultărilor industriei cu Ministerul Finanțelor”, a declarat  Adrian Pirau, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania.

„Este îmbucurător că, după cum arată datele Novel de la începutul anului, reușim în continuare să ne îndeplinim obiectivul de a contribui la menținerea pieței negre a țigaretelor la nivelul de sub 10%. Vom continua acțiunile de combatere a traficului ilegal cu produse din tutun, în colaborare cu instituțiile abilitate pe plan intern și internațional, precum și cu companiile de profil care își desfășoară activitatea onest, fiind contribuabili importanți la bugetul statului. Monitorizarea minuțioasă, supravegherea și controlul vamal eficient sunt activitati esențiale care contribuie la siguranța frontierelor de stat și securizarea veniturilor bugetare”, a declarat Președintele Autorității Vamale Române, Bogdan Lari Mihei.

„Datele consemnate de Novel demonstrează că acțiunile Poliției de Frontieră au continuat să aibă efecte pozitive. Astfel, în primele cinci luni ale anului în curs, am reușit să înregistrăm rezultate foarte bune. În perioada ianuarie – mai au fost reținute în vederea confiscării, aproximativ 400.000 de pachete cu ţigări de contrabandă, precum şi 3.400 kg de tutun şi 23.800 kg tutun de narghilea. Fenomenul contrabandei duce la proliferarea crimei organizate și reprezintă o vulnerabilizare a frontierelor de stat. Așadar, vom continua să derulăm acțiuni de combatere ale traficului ilegal, atât independent, cât și alături de alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și ale statului cu competențe în domeniu”, a declarat inspectorul general al Poliției de Frontieră, comisar şef de poliţie Ivaşcu Victor-Ştefan.

„Poliţia Română acţionează permanent pentru prevenirea și combaterea contrabandei. Scopul eforturilor noastre este de a micșora impactul negativ asupra bugetului general consolidat al statului, de a continua trendul descendent al infracțiunilor săvârșite în domeniul traficului, prelucrării și comerțului ilegal cu țigarete sau cu alte produse din tutun, de a elimina concurența neloială și de a proteja sănătatea populației.” a declarat directorul Direcției de Investigare a Criminalității Economice, chestor de poliţie Aurel Dobre.

În 2021, companiile de tutun au virat la bugetul statului peste 19,85 miliarde lei, în creștere cu 13% față de 2020. 

ACAROM: 72% dintre manageri găsesc cu greu angajați specializați în industrie

0


România are nevoie stringentă de angajați specializați în industrie, mai ales în domenii precum programarea mașinilor automate de producție, a roboților industriali și a managementului platformelor IoT (Internet of Things). Fără specializarea forței de muncă, competitivitatea industriei autohtone va avea de suferit, în contextul tranziției către Industry 4.0, a patra revoluție industrială, arată rezultatele unui barometru de opinie în rândul investitorilor, realizat de Frames și Asociația Constructorilor de Automobile din România.

8 din 10 manageri sunt în căutarea de angajați specializați, cu certificare în domeniile economice de nouă generație, arată barometrul realizat  în perioada 4-8 iulie pe un număr de 450 de manageri și angajați cu funcții de răspundere din firmele din România.

72% dintre cei intervievați spun că le este dificil, în prezent, să găsească angajați specializați în piața forței de muncă. 

57% dintre ei spun că reușesc să găsească specialiști abia la 6-9 luni de la anunțul de recrutare. 23% își găsesc angajații de care au nevoie după 3-6 luni, iar 9% spun că recrutează destul de repede, într-un interval de până la 3 luni.

Care sunt motivele? Toții ochii sunt ațintiți în primul rând asupra învățământului tehnic care, în opinia a 52% dintre cei intervievați, întârzie să se adapteze cerințelor de pe piața forței de muncă. În esență, avem prea puțini absolvenți de cursuri specializate în noile tehnologii din Industry 4.0.

38% reclamă, pe de altă parte, absența de pe piață a unor cursuri de calificare/recalificare în meseriile cerute de piață, precum  “Sales Force Automation”, “Comunicare/colaborare online”, “Digital Customer service”,“Securitate cibernetică”, “Managementul calității în Industry 4.0”, “Management energetic cu platforme IoT (Internet of Things)”, “Proiectare CAD a produselor pentru printare 3D” “Programarea mașinilor automate de producție CNC”, “Programarea roboților industriali”.

Un alt motiv, identificat de respondenți, îl reprezintă scăderea interesului tinerilor pentru joburile din industrie (18%), în contextul în care promovarea acestor meserii este la un nivel redus în comparație cu alte domenii.

Pe lista cauzelor se mai află migrația forței de muncă către Occident, menționată de 12% și nivelul salarial considerat nesatisfăcător (8%).

România are nevoie de peste 100.000 de noi angajați în industrie, mai ales în contextul transformărilor fundamentale prin care trece economia. Trecem de la zona manufacturieră la producția digitalizată, la platformele IoT, iar această proces necesită o forță de muncă dinamică, specializată, capabilă să folosească noile tehnologii”, afirmă Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor de Automobile din România.

„Potrivit datelor European Sector Skills Council, creșterea cererii de locuri de muncă în industria auto, de exemplu, este afectată și de situația demografică. În prezent, 23% dintre angajații din acest sector au între 50 și 64 de  ani și urmează să iasă la pensie.”

Această situație este prezentă și alte domenii din industrie, mai ales în sectorul de prelucrare a materiilor prime, în combinatele chimice și metalurgice, în fabricile de produse tehnologice, dar și în domenii precum agricultura și transporturile.

Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, vârsta medie în aceste sectoare este în jurul nivelului de 55 ani.

Vânătoarea de creiere, de pe băncile școlii

Potrivit datelor Barometrului ACAROM & Frames, 66% dintre managerii intervievați spun că au ajuns să își recruteze viitorii angajați de pe băncile școlii, din universitățile tehnice și școlile profesionale.

Le monitorizează evoluția, le oferă practică specializată și apoi contracte  de muncă cu diverse beneficii.

38% dintre investitori spun că au dezvoltat sisteme de burse specializate, iar 82% au dezvoltat pachete de angajare care premiază fidelitatea – cu cât rămâi mai mult în jobul contractat, cu atât salariul și beneficiile conexe cresc de la an la an.

„Dincolo de salarii, de siguranța locului de muncă, tot mai multe firme oferă gratuit angajaților accesul la diverse cursuri de specializare, în țară și străinătate, în domeniile ce țin de noile tehnologii. În condițiile în care inovația, digitalizarea și serviciile asociate Industry 4.0 cunosc o viteză tot mai mare, să ai angajați care să fie tot timpul conectați la schimbările din industrie a devenit vital pentru competitivitatea companiilor, forța de muncă specializată devenind un asset extrem de important în contextul globalizării ofertei industriale”, a declarat Ligia Neacșu, manager Best Smart Consulting.

În prezent, potrivit datelor barometrului, cei mai mulți dintre angajatori (48%) spun că își mențin forța de muncă între 3-5 ani. Numai 23% reușesc să-și fidelizeze angajații în așa fel încât să stea peste 5 ani, iar 8% sunt nevoiți să își updateze personalul între 1-3 ani.

În actualul context al crizei de pe piața muncii și mai ales al evoluției inflației, 54% dintre manageri spun că sunt dispuși să ofere o creștere salarială pentru a-și fideliza angajații. 

Ce meserii se caută în industrie?

Analiști de date, software developers în proiectarea CAD a produselor pentru printare 3D și în programarea roboților industriali și a mașinilor automate de producție CNC, specialiști Big Data, experți în digital transformations și managementul calității, profesioniști în digital sales, digital customer service si marketing online, inovation creators, supraveghetori de calitate. 

Potrivit experților de la Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale,  acestea sunt doar câteva dintre joburile din noul val tehnologic  pentru care există o cerere semnificativă pe piața forței de muncă.

Sunt meserii bine plătite, pe care multe dintre companiile românești și internaționale le oferă și pentru care, din păcate, nu găsesc mulți candidați.

Se întâmplă acest lucru pentru că, din păcate, pregătirea profesională continuă nu reprezintă o prioritate pentru majoritatea românilor, arată concluziile barometrului.

Potrivit datelor Eurostat, numai 1,6% dintre angajații din Romania au urmat, în 2020, forme de formare profesională. Spre comparație, în Suedia, procentul este de 37%, în Elvetia de 39,4%, iar media Uniunii Europene este de 14,8%. În Bulgaria, procentul angajaților care au urmat cursuri de pregătire a fost de 2,3%, în Polonia de 7,7%, iar în Ungaria de 7,3%.

O altă statistică Eurostat arată că, nici măcar atunci când au nevoie de un loc de muncă, românii nu se grăbesc să urmeze cursuri de formare profesională. Numai 3,4% dintre șomeri au urmat forme de pregătire profesională, un nivel similar cu cel din Ungaria (3,4%), dar cu mult sub cel din Polonia (8,2%).  În comparație, 57,5% dintre suedezi s-au pregătit, în 2019, pentru a-și găsi un loc de muncă. Media UE este de 14,8%.

Reorientarea profesională, o prioritate națională

Potrivit experților, reorientarea profesională în România trebuie să devină o prioritate în condițiile în care mare parte din forța de muncă actuală va deveni irelevantă, din perspectiva calificării, în viitor.

Până în 2030, potrivit estimărilor McKinsey Global Institute (MCI), la nivel mondial, între 400 și 800 de milioane de locuri de muncă vor fi pierdute din cauza automatizării, digitalizării și robotizării.

„Vestea bună este că vor apărea tot mai multe locuri de muncă specializate, iar România are șansa uriașă de a arde etapele și de a construi un nou contingent de forță de muncă bine specializată, capabilă să susțină industria în procesul radical de transformare către Industry 4.0”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

ACAROM, împreună cu partenerii Best Smart Digital, Factory 4.0 și Digital Twin au lansat un nou program de pregătire în domeniul industrial, intitulat Fabrica 4.0.

Programul, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 (COD SMIS 142950), vizează analiza potențialului de digitalizare și formare pentru 32 de întreprinderi și organizarea unor cursuri gratuite de formare profesională și competențe digitale, din fonduri europene, pentru 301 angajați în domenii precum “Sales Force Automation”, “Comunicare/colaborare online”, “Digital Customer service”, “Securitate cibernetică”, “Managementul calității în Industry 4.0”, „Management energetic cu platforme IoT(Internet of Things)”, “Proiectare CAD a produselor pentru printare 3D” “Programarea mașinilor automate de producție CNC”, „Simularea proceselor automatizate și programarea roboților industriali”, precum și prin organizarea a 10 campanii de informare și conștientizare cu privire la importanța formării profesionale pentru digitalizarea afacerilor.

Un prim eveniment Fabrica 4.0 va avea loc pe 26 iulie, la ora 13.00, online, la care accesul este gratuit, prin intermediul platformei zoom, pe Fabrica40.ro


Barometrul efectuat de compania de consultanţă Frames, la comanda Asociației Constructorilor de Automobile din România și a partenerilor Fabrica 4.0, a fost realizat în perioada 4-8 iulie 2022, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 450 de persoane, manageri și angajaţi cu funcții de răspundere, 58% bărbaţi şi 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani.Focusul grupul a fost reprezentat de persoane active, din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, auto, energie, confecţii, IT etc.

Conţinutul acestui material nu reprezintă poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Noi soluții digitale de coletărie oferite de Poșta Română

0

 

Poșta Română și-a extins portofoliul de produse și a lansat, astăzi, primele cutii poștale digitale dintr-un total de 3.000 de astfel de lockere, care urmează a fi instalate în perioada următoare pe întreg teritoriul național. În acest fel, operatorul public poștal mai face un pas spre digitalizare și aliniere la dinamica mondială a comerțului online.

Concret, primele două cutii digitale ale Poștei Române au fost puse în funcțiune în cadrul subunităților OP București 66, situată pe strada Constantin Titel Petrescu din Capitală, și în orașul Buftea (județul Ilfov), la oficiul poștal din localitate. 

Cutiile de acest gen reprezintă o soluție de procesare pentru operațiuni de distribuire de colete, cu sau fără ramburs, ele fiind accesibile clienților în regim self-service, non-stop. Mai exact, acestea oferă posibilitatea destinatarilor trimiterilor poștale să-și ridice coletul oricând doresc, eliminând, astfel, constrângerile legate de intervalul orar de distribuire de către salariații poștali sau de timpul de așteptare pentru ridicarea trimiterilor de la ghișeul poștal. 

Avizarea clienților care au de ridicat un colet, se va face prin sms sau e-mail. În plus, destinatarii pot face plata direct la POS-ul integrat pe care-l posedă cutia digitală, aceasta fiind dotată și cu un ecran tactil ce oferă o interacțiune intuitivă cu utilizatorul.

„Așa cum am promis la începutul anului, lansăm și primele cutii poștale digitale, după punerea în funcțiune a ghișeului poștal digital, petrecută acum ceva mai mult de o lună de zile. Credem cu tărie că prezența acestei opțiuni în oficiile noastre poștale va fi un pilon important în procesul de digitalizare, menit să răspundă cerințelor pieței. Clienții au nevoie de flexibilitate și proximitate, iar acesta este un alt pas pentru a ne apropia de ei, din acest punct de vedere. Poșta Română se află într-un proces amplu de investiții în modernizare, iar anul acesta dispunem cele mai mari investiții bugetate și aflate în derulare din ultimele decenii”, a apreciat Valentin Ștefan, Directorul General al Poștei Române.

A fost o muncă susținută a unei echipe minunate, angajați ai companiei și reprezentanți ai furnizorului, pentru care promisiunile făcute clienților noștri, de a ne perfecționa din punct de vedere operațional, sunt sfinte. Avem forța și determinarea necesare pentru a pune în practică cele mai ambițioase proiecte în cadrul Poștei Române, din care vor avea de câștigat și clienții și angajații. Vom continua să implementăm programul de digitalizare anunțat, pentru că avem o reală nevoie să ne aliniem la standardele contemporane ale comerțului online și să ne păstrăm poziția de operator național în domeniul serviciilor poștale și furnizor unic de serviciu universal pe tot cuprinsul țării, a menționat Lidia Popa, Director Regionalizare – Centre de profit, coordonatoarea proiectului de introducere a pachetomatelor în portofoliul de produse al Poștei Române.

Credite pentru fermieri „DE TREI ORI SUBVENȚIA”

0

CEC Bank în parteneriat cu Fondul de Garantare a Creditului Rural lansează finanțările pe baza subvențiilor APIA pe 3 ani. Astfel, fermierii vor putea obține de 2,7 ori subvenția anuală APIA pentru cultivarea suprafețelor, în baza adeverinței APIA aferentă primului an și cu garanția FGCR.

„Agricultura este un domeniu esențial pentru economia României și provocările din perioada recentă au pus în centrul atenției importanța securității aprovizionării în domeniul alimentar. Prin acest program, CEC Bank sprijină accesul la finanțare al fermierilor, care vor putea accesa credite extinse, în baza subvențiilor APIA pe trei ani– aferente anului în curs și anilor următori, cu costuri avantajoase și cu un mecanism de garantare de stat. Accesul la finanțări este facilitat de garanțiile acordate de Fondul de Garantare a Creditului Rural”, declară Bogdan Neacșu, Director General CEC Bank.

„Având în vedere dificultățile cu care se confruntă în prezent fermierii, respectiv seceta pedologică precum și creșterea prețurilor la inputuri, la solicitarea ministrului agriculturii și cu sprijinul susținut al domniei sale, s-a reușit într-un timp record, respectiv 3 zile, identificarea și operaționalizarea unui nou produs de garantare ce vine în sprijinul fermierilor, respectiv «DE TREI ORI SUBVENȚIA», sprijin ce le va putea garanta asigurarea lichidităților financiare pentru a putea efectua lucrările agricole necesare înființării culturilor din toamna acestui an”, declara Alina Toma, Director General F.G.C.R. 

Prin creditele în baza subvențiilor APIA pe 3 ani pentru cultivarea superfețelor se pot obține sume de 2,7 ori subvenția anuală APIA (90% din subvenția pe fiecare an). Finanțările au o dobândă avantajoasă: ROBOR 6M + 2%, la care se adaugă comisionul de acordare de 0,75% din suma finanțată, perceput o singură dată și comisionul aferent garanției FGCR. Banca nu percepe comision de administrare. Garanțiile FGCR pot acoperi până la 80% din valoarea finanțărilor. 

În cazul fermierilor care au accesat deja finanțări în baza adeverințelor APIA pe 2022, se pot obține credite pentru următorii doi ani.

CEC Bank acordă creditele pe baza subvențiilor APIA pe 3 ani fermierilor care cultivă suprafețe agricole mari (minim 50 de hectare) și au un istoric de cel puțin 2 ani (încasare subvenții/finanțări APIA). Mai multe detalii despre creditele pe baza subvențiilor APIA pe 3 ani sunt disponibile aici.

Pentru beneficiarii care nu se încadrează în criteriile de mai sus, respectiv pentru  fermieri care cultivă suprafețe agricole mai mici de 50 de hectare și nu au un istoric de creditare de cel puțin 2 ani, FGCR le recomanda să solicite credite pentru finanțarea capitalului de lucru ce poate ajunge până la 500 mii lei creditul pentru capital de lucru și 1 milion de lei pentru investiții.

Mai multe detalii despre acest produs sunt disponibile pe site-ul FGCR GARANTII PENTRU CREDITE DE VALORI REDUSE (DE MAXIM 500.000 LEI), CU GRAD DE ACOPERIRE CU GARANTII MAI MIC DE 100 % – FONDUL DE GARANTARE A CREDITULUI RURAL (fgcr.ro)

 

BestJobs: 2 candidați români din 3 aplică online când vor un job nou

0

Conform unui studiu realizat de platforma de recrutare BestJobs, 2 candidați români din 3 aplică online când vor un job nou. 60% își actualizează CV-ul doar când se hotărăsc să-și schimbe jobul, deși și-ar dori să primească oferte de la angajatori și când nu aplică.

În prima vară după ridicarea restricțiilor, atât angajații, cât și angajatorii rămân activi în căutări. Cel mai recent sondaj realizat pe platforma de recrutare BestJobs arată faptul că 65% dintre angajații români apelează la online pentru a identifica noi oportunități profesionale. Dintre respondenți, 33% au declarat că se preocupă constant să-și mențină CV-ul la zi pentru a-și crește șansele de a fi contactați și când nu caută activ.

Cei mai mulți dintre candidați (60%) au declarat că își actualizează CV-ul doar atunci când încep să aplice pentru un nou loc de muncă, deși specialiștii în recrutare îi sfătuiesc să aibă întotdeauna CV-ul la zi, mai ales că procesul de găsire a unui job nou durează, în medie, între 3 și 6 luni, potrivit unui studiu BestJobs.

Ana Visian, Marketing Manager BestJobs

Pentru a nu-și limita șansele de a primi oferte de la angajatori și pentru a fi cât mai conectați la piața muncii, candidații ar trebui să își mențină la zi datele din CV, în special secțiunea legată de experiența profesională pentru că aceea le poate aduce și cele mai relevante interacțiuni.  În plus, aproape jumătate dintre ei au mărturisit că și-ar schimba jobul dacă ar primi o ofertă salarială mai mare decât au în prezent, deci actualizarea CV-ului ar fi primul și cel mai simplu pas în această direcție, mai ales că pe BestJobs, ei pot fi contactați și atunci când nu își caută activ job”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

Înainte de a merge la interviu pentru un nou job, aplicanții se interesează, în principal, dacă nivelul salarial este în acord cu piața (65%) și unde este locația biroului atunci când activitatea se desfășoară de la sediu (53%). În cadrul interviului, 75% din angajați și-ar dori să afle mai multe informații despre rolul lor în echipă, în eventualitatea angajării, în timp ce alții vor să știe salariul (71%) sau ce conține pachetul de beneficii extra-salariale (51%). 

62% din participanții la sondajul realizat de platforma de recrutare BestJobs apreciază anunțurile care conțin informații privind salariul deoarece consideră că eficientizează procesul de recrutare, pentru că vor aplica preponderent candidații dispuși să accepte salariul respectiv. Alte avantaje ale publicării salariului în anunțul de angajare sunt normalizarea discuțiilor despre salariu și despre bani (48%) și evaluarea mai clară a pieței în momentul în care este necesară o schimbare de job – tot 48%. 



Sondajul a fost efectuat în perioada iunie – iulie pe un eșantion de 1.392 utilizatori de internet din România.

BCR susține programul Start-up Nation 2022

0

BCR susține programul Start-up Nation 2022 și oferă antreprenorilor un pachet complet pentru dezvoltarea inteligentă a unei afaceri.

Banca Comercială Română a semnat, la finele săptămânii trecute, cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, convenția de colaborare pentru implementarea ediției din anul 2022 a programului Start-up Nation.

BCR rămâne astfel implicată în mod direct în susținerea antreprenoriatului din România și a oamenilor cu inițiativă, care vor putea beneficia de o finanțare nerambursabilă de maximum 200.000 lei pentru dezvoltarea ideii lor de afaceri.

“Ne bucurăm că putem fi parte, din nou, din Start-up Nation, un program deja reper pentru antreprenorii aflați la început de drum. Parterneriatele sunt, cu adevărat, cheia pentru încurajarea și susținerea inițiativei private, aflată în continuare într-o efervescență admirabilă în România. Împreună cu soluțiile noastre digitale, așa cum este platforma George, care oferă acces la o gamă largă de servicii pentru un business inteligent începând cu deschiderea unui cont 100% online, până la instrumente de control al afacerii de la distanță , punem astfel la dispoziția antreprenorilor un pachet complet, ce poate stimula demararea și dezvoltarea unei afaceri de succes”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking, BCR.

Prin programul Start-up Nation, antreprenorii pot obține de la BCR două tipuri de credite:

  • Creditul de prefinanțare Start-up Nation, care poate acoperi 100% din valoarea asistenței financiare nerambursabile obținută prin program și care îi poate ajuta să înceapă afacerea până la încasarea efectivă a grantului;
  • Creditul pentru co-finanțarea proiectelor selectate în cadrul Start-up Nation, într-un procent de maximum 100% din valoarea asumată a co-finanțării. Contribuția proprie aferentă proiectului va fi de minimum 10%.

Ambele tipuri de credite pot fi acordate în următoarele condiții:

  • Dobândă: ROBOR 6M + maximum 2,5%/an;
  • Total comisioane credit: cel mult 2,5% din valoarea creditului;
  • Garanții: fonduri de garantare și, în completare, garantare cu bunurile achiziționate în cadrul programului, ipotecă mobiliară asupra conturilor curente deschise la BCR, fidejusiune etc;
  • ZERO costuri verificare certificare cheltuieli în teren.
  • Perioada de analiză și soluționare a creditului-punte: maximum 20 zile lucrătoare de la depunerea documentației complete de solicitare a creditului.

De asemenea, antreprenorii pot beneficia de pachetul cont curent BCR Start-up Nation, cu următoarele avantaje:

  • ZERO lei la deschiderea și administrarea lunară a contului;
  • ZERO lei pentru administrarea cardului de debit;
  • ZERO lei pentru administrarea serviciului de Internet Banking;
  • ZERO lei pentru tranzacțiile efectuate prin Internet Banking – se vor plăti doar comisioanele TransFond / BNR;
  • ZERO lei pentru încasările prin ordine de plată în sistem intrabancar și interbancar;
  • 23% reducere la Pachetul de semnătură electronică.

În plus, pentru că BCR susține educația antreprenorială, banca oferă un ghid actualizat pentru aplicanții la Start-up Nation 2022, care poate fi folosit de orice antreprenor în demersul de obținere a unui grant. 

Ghidul și informațiile complete despre program sunt disponibile aici: www.bcr.ro/ro/business/fonduri-nerambursabile/startup-nation-2022. Întrebări pot fi adresate și pe adresa fonduri.europene@bcr.ro.

 

Importatorii europeni obligați să realizeze activități de „due diligence” pentru achizițiile de mărfuri rusești

0

_________________

Autori: Mihai Petre, Director,
Consultanță Comerț Internațional, EY România
Cosmin Dincă, Manager,
Comerţ Internaţional, EY România (foto)

O bună parte din mărfurile de origine rusă sunt supuse în prezent diverselor restricții, intrarea lor pe piața din Uniunea Europeană fiind interzisă. Cu toate acestea, există și excepții. Mai precis, mărfuri care pot fi importate în continuare, chiar dacă au origine nepreferențială rusă (de ex. semifabricate/materii prime pentru industria siderurgică). Atât restricțiile, cât și excepțiile aplicabile diverselor mărfuri pot fi identificate de către importatori prin consultarea bazei de date TARIC, pornind de la codul tarifar din Nomenclatura Combinată. 

Restricțiile impuse de Uniunea Europeană nu se opresc doar la nivel de produs (a mărfurilor comercializate), ele se extind și asupra entităților juridice care comercializează respectivele mărfuri. Cu alte cuvinte, chiar dacă anumite mărfuri de origine rusă ar putea fi importate ca atare pe motiv că importul de acest tip de marfă este permis ca regulă generală, conform bazei de date TARIC, putem fi puși în situația unei interdicții la import pe motiv că entitatea care le comercializează face, la rândul ei, obiectul sancțiunilor impuse de Uniunea Europeană. În aceste cazuri, operatorii economici importatori trebuie să se asigure că nu încalcă prevederile regulamentelor UE prin care au fost stabilite sancțiuni adiționale (de ex. înghețarea fondurilor și a resurselor economice aparținând persoanelor/companiilor aflate pe listele de restricții).

Pentru ca importatorii să se poată asigura de respectarea obligațiilor privind măsurile restrictive, Comisia Europeană recomandă în ghidul publicat în acest sens realizarea de activități de „due diligence” (atât la începutul colaborării cu un partener comercial, cât și pe parcursul relației comerciale – monitorizare continuă), lăsând totodată la latitudinea agenților economici modul în care aceasta se va realiza. Cu alte cuvinte, importatorii trebuie să colecteze și să analizeze informațiile juridice, fiscale, financiare ale partenerilor de afaceri înainte de efectuarea importurilor pentru a se asigura că acești furnizori sau persoanele care îi controlează direct sau indirect nu apar pe lista sancțiunilor internaționale.

Drept urmare, chiar dacă în prezent, anumite mărfuri rusești pot pătrunde pe piața din UE fără interdicții de import, nu înseamnă că importatorii europeni au scăpat de expunerea la riscuri. România pedepsește nerespectarea sancțiunilor internaționale cu amendă de la 10.000 lei, la 30.000 lei, precum și cu confiscarea bunurilor. De asemenea, autoritățile de control pot aplica și sancțiuni complementare, cum ar fi suspendarea activității companiei pe o perioadă între 1-6 luni.

În concluzie, pentru a evita amenzile și aplicarea de sancțiuni nedorite, importatorii trebuie să investească timp și resurse suplimentare în aceste verificări de tip „due dilligence”. Fără cunoștințele și tehnica necesară, pentru companiile importatoare, este foarte dificil să identifice proprietarii furnizorilor pentru a verifica dacă vreunii dintre aceștia au fost sancționați. Echipa de consultanță dedicată comerțului internațional a EY România a asistat cu succes societăți din România care să gestioneze importul de mărfuri în astfel de situații. S-a putut evita, astfel, aplicarea de contravenții nedorite sau suspendarea activității acestora.

Talente și patrimoniu în festivalul ICon Arts Transilvania

0

Festivalului ICon Arts Transilvania își desfășoară a XX-a ediție  în perioada 25 iulie-7 august 2022 în 10 localități din sudul Transilvaniei, Sibiu și împrejurimi. Evenimentul este organizat de Asociația UCIMR – Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România în parteneriat cu Exces Music și cofinanțat de Consiliul Județean Sibiu.

Programul (disponibil pe iconarts.ro) cuprinde 16 evenimente: concerte imersive de muzică de cameră, arii și duete de operă, jazz, muzică nouă, în grădini baroce și în biserici fortificate. Intrarea este liberă la majoritatea evenimentelor, prin rezervare la adresa reservations@iconarts.ro

Concertează artiști din Belgia, Elveția, Germania, Marea Britanie, România. Pentru tinere talente ale muzicii clasice și de jazz, se desfășoară o serie de masterclass-uri. Sunt create astfel oportunități de afirmare a unor vârfuri ale generației 2022, în cadrul proiectelor UCIMR și ale partenerilor săi culturali. 

Organizatorii subliniază că „principala noutate a Academiei ICon Arts este fondarea a trei rezidențe artistice în domeniul jazzului, muzicii de cameră și compoziției muzicale. Cu acest prilej, în cadrul proiectului Rezidența Transilvanica, va fi construită o rută culturală între bisericile fortificate din Bunești, Biertan, Copșa Mare, Cund, Cloașterf și Mălâncrav. Compozitori din România/Elveția, Polonia, China, Irlanda, SUA vor transpune povestea celor 6 fortificații în miniaturi muzicale pe care turiștii le pot asculta chiar în incinta spațiilor pentru care au fost create, începând cu luna noiembrie 2022. Ansamblul de percuție ICon Arts va susține două concerte în avanpremiera acestui proiect, alături de soliști invitați, în perioada septembrie-noiembrie”.

Asociația Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România este definită ca „un ONG de utilitate publică aflându-se de 27 de ani în sprijinul interpreților români din domeniul muzicii și al coregrafiei. Prin continuitatea proiectelor sale, UCIMR s-a impus în viața culturală în plan național promovând atât tinere talente, cât și muzicieni de vârf, alături de elemente de patrimoniu românesc și universal”. 

Soluție pentru a evita pierderea bagajelor la aeroport

0

Riscul de a pierde sau rătăci bagajele pe aeroport este eliminat prin aplicarea soluțiilor integrate de ambalare, curierat, logistică și fulfillment oferite de Mail Boxes Etc. (MBE), franciza adusă în România de antreprenorul Adrian Minea.

Alina Scripca, Business Development Manager MBE România: „Vedem cu toții ce se întâmplă pe aeroporturile lumii în această perioadă și știm că nimic nu este mai neplăcut decât să constați la coborârea din avion că bagajul tău s-a rătăcit pe undeva și nu știi când ajunge. Pentru a evita bătălie de cap, completarea de formulare, așteptarea și chiar riscul de a nu-și mai recupera niciodată lucrurile personale,  le reamintim tuturor celor interesați că  MBE oferă, în toate cele peste 53 de state în care are operațiuni serviciul deambalare și expediție a bagajelor la destinația aleasă de client. Condiția este ca bagajele să fie aduse la una dintre agențiile MBE din țară cu minimum patru zile înainte de a pleca în vacanță. Noi ne vom ocupa apoi de ambalare, expediere și retur, la întoarcerea din concediu. Folosind acest serviciu de la MBE, turiștii simplifică deplasarea prin aeroporturi, mai ales dacă au și escală, evită eventualele întârzieri cauzate de bagaje și elimină neplăcerile provocate de pierderea sau rătăcirea bagajelor.  Oferim clienților noștri posibilitatea de a-și expedia bagajele prin intermediul MBE tot timpul anului, inclusiv iarna, când au de transportat echipamente voluminoase de schi sau alte sporuri de iarnă.”

MBE subliniază că „turiștii care vor să trimită bagajele prin intermediul Mail Boxes Etc. trebuie să se prezinte la o agenție MBE cu cel puțin patru zile înainte de a pleca în vacanță. Aceștia pot accesa website-ul companiei www.mberomania.ro, pentru a vedea care este cea mai apropiată agenție a companiei. 

Serviciul oferit de MBE este disponibil pentru orice destinație din lume și include atât expedierea, cât și returul bagajelor la întoarcere. Costurile variază în funcție de greutate, dimensiuni și destinație și nu există o limită de greutate, ca la transportul cu avionul.

În funcție de destinație, bagajele ajung în 48 de ore sau în 3-5 zile, direct la hotel sau la adresa indicată de client. În Europa, expedițiile pot ajunge și în 24 de ore, însă în acest caz costurile cresc, pentru că se va apela la transport aerian. 

Bagajele care urmează a fi expediate pot fi valize sau trollere, ele urmând a fi ambalate și înfoliate corespunzător pentru transport în agențiile MBE.

Serviciul de transport al bagajelor oferit de MBE nu se adresează doar turiștilor care pleacă în vacanță, ci și altor categorii de clienți, cum ar fi persoanele are se mută în/din România, românii stabiliți în străinătate și care vor să trimită pachete în țară sau cei care au de transportat echipamente voluminoase, cum ar fi cele de schi sau surf”.

Franciza Mail Boxes Etc., adusă în România în 2019 de omul de afaceri timișorean Adrian Minea, oferă „soluții integrate de ambalare și curierat, logistică și fulfillment, dar și de graphic design și print.

Adrian Minea, master-francizorul MBE în România, are o experiență antreprenorială de peste 30 de ani și deține Bipmobile, companie de transport internațional de mărfuri, cu o cifră de afaceri anuală de peste 15 milioane de euro.

MBE România are în prezent 5 agenții și își propune să ajungă la o rețea de 100 de agenții și afaceri de 10 milioane de euro în următorii 10 ani. Pentru 2022, Adrian Minea vrea să dubleze numărul agențiilor și să ofere servicii de ambalare, curierat și logistică unui număr cât mai mare de companii și persoane fizice din toată țara. 

Fondată în San Diego, California, în 1980, Mail Boxes Etc. a fost adusă pe piața din Italia în 1993 de Graziano Fiorelli și, de la deschiderea centrului pilot, rețeaua italiană MBE a crescut la peste 570 de centre.  MBE Italia a achiziționat ulterior drepturi de licență master MBE pentru Spania, Germania și Austria, iar în 2009 a devenit singurul proprietar al mărcii Mail Boxes Etc. și francizor al sistemului de franciză MBE. 

La nivel global, MBE a încheiat exercițiul financiar 2021 cu vânzări de 1,2 miliarde de dolari și avea 2.900 de agenții în 53 de țări, la finalul anului trecut”.