Valoarea liderilor în situații de criză, analizată de Wyse

0

Compania de top în domeniul recrutării Wyser, parte a Gi Group Holding, ne oferă o analiză asupra modului în care companiile aleg să acționeze în situații fără precedent, cum este actualul context imprevizbil, setat de evenimente precum pandemia sau conflictele geopolitice, care „pun la încercare capacitățile liderilor, respectiv șansele de supraviețuire ale unei companii, creând și oportunități, deopotrivă”.

Wyser semnalează că „un barometru al Edelman Trust din 2021 relevă că majoritatea companiilor manifestă inițiativă și se orientează acum, cu precădere, către rezolvarea unei serii de probleme complexe și supărătoare, echipele având așteptări foarte mari din partea liderilor mediului de business”.

Lăcrămioara Hristache (foto), Business Manager Wyser: „Capabilitățile liderilor sunt testate în condiții fără precedent, iar companiile care rezistă în scenariul instabilității și mai ales în cel al ambiguității, își bazează acțiunile pe strategii curajoase, atente și orientate către factorul uman. Un asemenea exemplu din portofoliul nostru de clienți este dat de o organizație globală care, în iureșul specific pandemiei/post-pandemiei, a luat decizia de a implementa un program intern de Learning & Development, utilizând resurse interne și externe, program care avea ca scop două directii: coaching pentru lideri și self-leadership, program disponibil pentru toți angajații. Prima direcție, respectiv coaching pentru lideri, are ca scop redefinirea abordării acestora prin încurajarea metodei de facilitare (nu doar coordonare) și adoptarea abordării sistemice ca instrument de management al complexității, în timp ce self-leadership-ul, program disponibil pentru toți angajații este o practică și un ghid care ajută la definirea și înțelegerea conceptului identitar-colectiv pentru fiecare angajat: cine este, ce face, de ce face. Astfel, se creează o conexiune autentică a angajaților cu mediul muncii, se dezvoltă comportamente care întăresc coeziunea între oameni și între departamente și crește focusul pe contribuție și sens. Concluzia generală dată de efectele acestei inițiative este că elemente precum motivația și angajamentul sunt stimulate pozitiv, mai cu seamă de mediul de muncă și de cum se simt angajații în acest mediu, și mai puțin  de rezultatele meritorii ale muncii lor, acestea din urmă devenind o consecință firească într-un astfel de cadru. În contextul actual atât de volatil al pieței muncii, un asemenea exemplu ne arată cât de important este ca o companie să comunice grija și intenția către angajații săi, confruntând realitatea cu asertivitate.” 

Wyser subliniază că „66% dintre respondenții studiului Edelman consideră că liderii ar trebui să preia inițiativa în direcția schimbării. De asemenea, 65% dintre participanții la studiu cred că top managementul ar trebui să fie răspunzător inclusiv în fața publicului larg, și nu doar în fața consiliului de administrație sau al acționarilor. 

În situațiile caracterizate de instabilitate la nivel global, rezultatele studiului dezvăluie, de asemenea, că angajatorul se bucură de un prim grad de încredere, devansând mass media. Astfel, Wyser sugerează o nouă bază de obiective pe care companiile o pot folosi pentru ca echipele lor să treacă cu bine aceste încercări.

În continuare, ar fi recomandat ca liderii să conducă utilizând puterea exemplului, reprezentat mai degrabă ca o evoluție, ca un proces de creștere, și nu doar ca un ideal de urmat. În acest sens, liderii acționeză ca niște facilitatori, simplificând procesele angajaților, asemenea unor procese de coaching și mentorat. La fel de importante sunt acțiunile liderilor și capacitatea acestora de a se raporta cu empatie la  de nevoile angajaților, clienților, a partenerilor de afaceri, promovând în același timp un model de conduită din punct de vedere social.

Mai mult, liderii trebuie să conducă prin parteneriate, atât la nivel extern, cât și intern. În organizații, oamenii nu adoptă decizii singular, ci în colaborare cu echipa, abilitățile de facilitare la nivel colectiv fiind esențiale pentru un lider.  Aceste abilități sunt cu atât mai valoroase în contextul creșterii diversității perspectivelor, a talentelor și culturilor din piața muncii”. 

Wyser este definită ca „divizia specializată pentru recrutarea de specialiști din cadrul Gi Group Holding, una dintre cele mai mari companii de resurse umane la nivel mondial care pune la dispoziție servicii pentru dezvoltarea pieței forței de muncă. Cu o echipă specializată pe domenii precum Vânzări și Marketing, Finanțe și Contabilitate, Bănci și Asigurări, Inginerie Tehnică, Farma, Retail cât și divizii locale specializate pe industrii, Wyser interconectează talentele profesionale pentru posturi de middle și top management cu companiile de scucces, oferind suport candidaților pe parcursul carierei și fiind alături de clienți în funcție de nevoile pe care business-ul le impune. Wyser își desfășoară activitatea în Brazilia, Bulgaria, China, Franța, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, România, Serbia, Spania și Turcia, oferind soluții personalizate clienților, pornind de la o înțelegere profundă a nevoilor fiecărei companii. În cadrul procesului de căutare și selecție, Wyser oferă servicii cu valoare adăugată, cum ar fi headhunting, centru de evaluare și cartografiere a pieței de candidați. https://ro.wyser-search.com/”.

Carduri din plastic reciclat emise de BNP Paribas Personal Finance București

0

BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala București, prin marca sa comercială Cetelem, anunță emiterea începând de luna aceasta a primelor carduri Cetelem din plastic reciclat (rPVC). În urma acestui proces, banca estimează o reducere a amprentei de carbon cu aproximativ 3,5 tone. Acțiunea face parte din programul Positive Impact, prin care este promovat accesul la consum responsabil și sustenabil al clienților și partenerilor Cetelem. 

Cetelem aubliniază că are ca obiectiv, până în anul 2025, ca „întregul portofoliu de carduri să fie realizat din plastic reciclat  și elemente biodegradabile. Producerea cardurilor de acest tip va avea loc gradual, cele vechi urmând a fi înlocuite pe măsura expirării, odată cu epuizarea stocurilor existente.

Noul plastic conține material reciclat în proporție de 85,5% și folosește soluțiile Greenpay – PVC de la IDEMIA, lider mondial în soluții de identitate augmentată. Mai mult, o parte din gama de cerneluri folosite sunt biodegradabile. Tehnologia reprezintă cel mai recent demers al experților în cercetare și dezvoltare din cadrul IDEMIA și are la bază o atenție deosebită acordată selecției materiilor prime, proceselor de fabricație și asamblare, pentru a asigura menținerea calității înalte a cardului. Noua versiune a cardului va păstra funcționalitățile prezente, posesorii putându-le folosi la fel ca până acum”. 

Miruna Senciuc, CEO BNP Paribas Personal Finance Sucursala București: „Grija față de utilizarea resurselor este una dintre cele mai mari provocări pe care societatea modernă le întâmpină  în ziua de azi. Un comportament responsabil, inclusiv din punct de vedere al consumului, ne va ajuta să conservăm resursele naturale, să reducem amprenta de carbon și să facem diferența la o scară mai largă. Continuăm să sprijinim tranziția către un viitor verde, iar emiterea noului tip de carduri realizate din plastic reciclat este o acțiune ce contribuie la binele mediului înconjurător și, de aceea, ne încurajăm clienții să aleagă variante de plată prietenoase cu mediul. Doar împreună putem sprijini și, în același timp, îmbunătăți calitatea vieții pe termen lung.”

BNP Paribas Personal Finance București accentuează că, în calitate de „bancă ce activează pe piața cardurilor de credit, cu aproximativ 400.000 de carduri în portofoliu, se află constant în topul primilor trei emitenți de astfel de carduri și se bucură să dezvolte soluții alături de parteneri cu principii și obiective comune în ceea ce privește sustenabilitatea și impactul pozitiv asupra mediului.  

BNP Paribas Personal Finance Bucuresti este o bancă responsabilă care alege să se implice în programe de sustenabilitate, iar protejarea mediului este una dintre prioritățile sale. De-a lungul timpului, banca a demarat diferite mișcări în acest sens, precum Creditul Verde, care constă în finanțarea proiectelor care au grijă de sănătatea mediului, oferind o dobândă avantajoasă, mai mică decât oferta standard, acțiuni de reciclare sau plantarea a sute de copaci”. 

 

Cea mai mare competiție de antreprenoriat susținută de BCR Școala de Business

0

Steinbeis Danube Center (prin Steinbeis Romania), în parteneriat cu BCR Școala de Busines, a organizat a doua ediție a Early Innovators Business Plans Competition (EIBPC). În finala desfășurată la sediul BCR, The Bridge, în fața unui juriu format din antreprenori, reprezentanți ai BCR și ai Steinbeis Romania, și-au prezentat planurile 23 de echipe finaliste, formate din elevi de liceu din București, Timișoara, Iași, Olt, Vâlcea, Dâmbovița, Satu Mare, Bihor, Maramureș, Suceava, Argeș, Gorj și Brăila.

Early Innovators Plans Competition este o competiție care se adresează liceenilor și își propune să dezvolte mentalitatea antreprenorială în rândul tinerilor, bazându-se pe cele mai bune practici germane aplicate pentru elevii din România. EIPC este un concurs unic în România din perspectiva conceptului, metodologiei și flexibilității cu privire la participare deoarece poate aplica orice elev, de la orice liceu, indiferent de profilul liceului pe care îl frecventează, singura condiție fiind ca elevul să fie coordonat de un profesor, indiferent de specialitate. 

Laureații ediției 2022 sunt:

Locul I, 1.500 de euro – Tania-Maria Vătășoiu, Colegiul Național Radu Greceanu din Slatina, județul Olt, pentru „Flopic”, o companie care produce panouri florale cu filtre de aer inteligente, confecționate preponderent din mușchi

Locul II, 1.000 de euro – echipa RobotX, Colegiul Național Doamna Stanca din Satu Mare, pentru o idee de afaceri ce presupune o școală de robotică pe 4 roți, destinată copiilor din mediul rural

Locul III, 600 de euro – echipa New Life, Liceul Teoretic Grigore Moisil din Timișoara, pentru ideea creării unei platforme online de cursuri IT pentru elevii de gimnaziu și de liceu 

Trei mențiuni, câte 300 de euro fiecare – Elena Denisa Moncea, Liceul Teoretic Simion Stolnicu din Comarnic, județul Prahova; echipa Vianovation, Colegiul Național Tudor Vianu din București; echipa Woodcell, Liceul Teoretic O.C. Tăslăoanu din Toplița, județul Harghita 

Juriul a fost format din 24 de antreprenori și manageri cu experiență în diverse domenii de business și medii universitare: Cristina Bâtlan – Musette, Ana-Maria Crețu – BCR, Alin Niță – FivePlus Solutions, Andreea Paul – INACO-Inițiativa pentru Competitivitate, Andrei Bucur – Smart Tech Energy Concept, Aura Icodin – Centrul de Limbi Străine A_BEST, Aurelian Iușcu – Business Future Solutions, Cornel Bărbuț – VegaComp Consulting, Cornel Berțea Hanganu – Școala fără Șomeri | ASCEDO International, Crina Diculescu – Dynamic Business Connections, Cristina Ionescu – Camera de Comerț și Industrie a României, Darius Madadi – Rădăcini Auto, Cristian Balaban – Audit D`Or, Ioana Arsenie – Trusted Advisor & Trusted App, Mihaela Cornelia Dan – Academia de Studii Economice din București, Natalia Lepădatu – TARA Interactive, Raluca Voivozeanu – PRIA Events, Shahrazad Hadad – Academia de Studii Economice din București, Silviu Nicolescu – PRORA, Simona Irina Goia – Academia de Studii Economice din București, Ștefan Budulan – UP România, Virginia Zețu – FIBERCON, Ciprian Lepădatu – Asociația Firmelor Constănțene, Budescu Costel Cristian – Prima Construct. 

Jurgen Raizner, expert Steinbeis pentru Europa Centrală și de Est, director al Steinbeis Donau Zentrum: „Am avut 233 de echipe de liceeni care s-au înscris în competiție. Toate aceste echipe au primit feedback personalizat de la membrii juriului, pentru a putea îmbunătăți și chiar pune în aplicare ideea lor de afaceri. 23 din echipele înscrise au fost selctate în finală. Este un rezultat extraordinar, dacă ne gândim că suntem abia la a doua ediție a competiției, iar numărul de planuri de afaceri înscrise este comparabil cu cel din Germania, unde acest eveniment are deja o tradiție de peste 15 ani.”

Ana-Maria Crețu, coordonator de programe start-ups BCR: „Îi felicit pe toți participanții Early Innovators Business Plans Competition pentru munca, curajul și dorința de schimbare pe care vor să o aducă prin afacerile lor și pentru că au demonstrat, încă o dată, că antreprenoriatul poate să înceapă de la o vâstă fragedă. Prin toate proiectele pe care le susținem, dorim ca tinerii cu spirit antreprenorial să știe că Banca Comercială Română este alături de ei, de noua generație de antreprenori, și le vom pune la dispoziție resursele necesare pentru ca ei să reușească. Visul nostru este să ajungem, în timp, să avem peste 50 de liceeni, finaliști Early Innovators Business Plans Competition, în fiecare județ al României.”

Cristina Bâtlan, cofondator Musette, investitor la Imperiul Leilor: „Antreprenoriatul este despre a face. A face lucruri, a construi, a face bine, atât pentru tine, dar mai ales pentru alții și pentru lumea în care trăim cu toții. Am asistat la niște prezentări grozave și am speranță în viitoarea generație de antreprenori ai României. Avem tineri creativi, cu idei inovatoare, care trebuie susținuți și încurajați, pentru că ei reprezintă viitorul nostru.”

Criteriile de evaluare pentru acordarea premiilor au fost: 1. Ideea de business, 2. Tehnologii folosite și aplicabilitate, 3. Analiza concurenței, 4. Sustenabilitate, 5. Inovație, 6. Viziune și 7. Scalabilitate.

EY a asistat Ford Otosan în achiziţia Ford Romania SA

0

 

Echipa de Strategie și Tranzacții a EY România, în colaborare cu EY Turcia, a oferit Ford Otosan servicii de due diligence financiar și fiscal și asistență în structurare fiscală și contabilă. 

Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ș) împreună cu Ford Otosan Netherlands B.V. au semnat la 14 martie 2022 contractul de achiziție a facilităților de producție ale Ford România SA, iar închiderea financiară a avut loc la 1 iulie 2022. 

Valoarea tranzacției este de 625 de milioane de euro, la care se adaugă o sumă de 140 de milioane de euro în 2028, condiționată de utilizarea capacității uzinei din România în perioada 2028-2034. Achiziția face parte din strategia Ford Otosan de a deveni un producător auto global și de a ajunge la o capacitate de producție de peste 900.000 de vehicule până în 2025. Ford Otosan va produce în România următoarea generație a versiunilor van și kombi ale Courier și va continua să producă Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford în 2021, la care se va adăuga o versiune complet electrică în 2024. 

Echipa românească de consultanță financiară, fiscală și contabilă care a furnizat serviciile de consultanță în numele EY a fost coordonată de Liliana Bușoiu și Alexandru Onțică, pentru asistența financiară și de Miruna Enache și Răzvan Un

Ilie Năstase, Brand Ambassador al brandului Admiral

0

Ilie Năstase a devenit, în ziua când a împlinit 76 de ani, 19 iulie și în contextul marcării a 50 de ani de la câștigarea titlului la US Open în 1972, Brand Ambassador și principalul vector de imagine al brandului Admiral, unul dintre cei mai mari operatori de jocuri de noroc de pe piață.  

Parteneriatul dintre Admiral și Ilie Năstase include „atât sistemul land-based, sălile de jocuri fizice, cât și platforma online, simbolizând sinergia dintre cele două. Astfel, clienții Admiral au parte de experiențe complete și de cel mai ridicat nivel de calitate, oricare ar fi preferințele de joc”.

Ilie Năstase: ,,Decizia de a mă alătura brand-ului Admiral a fost simplă și rapidă: suntem campioni și vreau să împărtășim victoriile împreună! Mă bucur foarte mult că fac parte din familia Admiral și țin să le mulțumesc că m-au primit atât de călduros în echipa lor. Am ales să mă implic în acest proiect pentru că avem lucruri în comun: de la mentalitatea de învingător, până la responsabilitatea față de cei din jurul nostru. Apreciez că valorile acestui brand îndeamnă către un joc responsabil, ca modalitate de entertainment – acesta este un aspect foarte important. Admiral este un brand puternic și sunt convins că împreună vom reuși să ne dezvoltăm și mai mult, ca adevărați campioni.”, a declarat 

Valentin-Adrian Georgescu, CEO Novomatic România: ,,Suntem onorați să avem alături de noi un nume atât de apreciat al sportului mondial, așa cum este Ilie Năstase. Ne bucurăm că ne-a acceptat invitația de a intra în echipa noastră și sunt convins că vom realiza lucruri uimitoare împreună. Am admirat întotdeauna spiritul de învingător și calitățile sportive și umane ale lui Ilie Năstase și cred că se completează perfect cu valorile Admiral. Ne dorim o discuție deschisă cu clienții noștri și, în același timp, să fim alături de modelele sportului românesc, iar asta mă determină să cred că am luat, împreună cu echipa mea, cea mai bună decizie prin intermediul acestui parteneriat.”

Accentuând că, în calitate de Brand Ambassador, Ilie Năstase „va fi în centrul proiectelor pe care compania le va demara în viitorul apropiat”, Admiral România accentuează că „face parte din Grupul Novomatic – numărul 1 în Europa în materie de jocuri de noroc, cu peste 1,500 de săli de jocuri de noroc la nivel global. Începând cu anul 2000, brandul Admiral România a continuat să se dezvolte, iar astăzi numără peste 80 de săli de jocuri la nivel național. Experiența jucătorilor este completată de platforma online admiral.ro, care a fost lansată în 2017, urmând ca din 2020 să fie preluată și operată de Novomatic România. Misiunea brandului Admiral este de a oferi jucătorilor un mediu de divertisment calitativ și sigur”.

56.000 ha, împăduriri până în 2026

0

Până în 2026, se anunță împădurirea a 56 000 de hectare, prin Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Barna Tánczos, a prezentat ghidurile de finanțare pentru împăduriri și reîmpăduriri, lansate în consultare publică.

Măsura de investiții din PNRR este „Investiții în noi suprafețe ocupate de păduri, inclusiv în păduri urbane și reîmpăduriri”, cu un buget de 730 milioane de euro. Vizează realizarea a 56 000 ha de noi păduri și suprafețe cu vegetație forestieră în zonele vulnerabile la schimbările climatice, precum și lucrări de împădurire și lucrări de îngrijire a plantațiilor și creștere a suprafeței cu vegetație forestieră în lungul căilor de comunicație, în interiorul aglomerărilor urbane (păduri urbane, inclusiv de tipul mini-pădurilor) în jurul localităților și între câmpurile cu culturi agricole, precum și alte categorii de perdele forestiere de protecție.

Primul ghid de finanțare pentru împăduriri este obiectul schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru Investiții în noi suprafețe ocupate de  păduri”, cu o valoare totală estimată la 500 de milioane de euro. Schema vizează înființarea de trupuri de pădure, cu suprafața minimă de 0,5 ha și perdele forestiere de protecție, cu suprafața minimă de 0,1 ha. Beneficiarii acestei scheme pot fi deținătorii publici sau privați de teren pretabil pentru împădurire, precum și formele asociative ale acestora.

Ministrul Barna Tánczos: „Schimbările climatice pot fi prevenite și acest fenomen poate fi încetinit doar dacă acționăm pe cele două planuri: reducem emisiile și creștem capacitatea de sechestrare a carbonului la nivel mondial. De aceea, lansarea celor două ghiduri  pentru împăduriri și reîmpăduriri, vine în sprijinul luptei împotriva schimbărilor climatice și, totodată, în sprijinul celor care vor să înființeze suprafețe noi împădurite. Aceste două ghiduri care stau la baza absorbției celor 730 de milioane de euro din PNRR, conțin regulile de cheltuire a fondurilor disponibile pentru împăduriri și reîmpăduriri. Pentru împăduriri, avem un buget de 500 de milioane de euro, ghidul se bazează pe o schemă de ajutor de stat care a fost aprobată de Comisia Europeană, acest buget va fi la dispoziția beneficiarilor publici și privați, indiferent de tipul de proprietate a terenului pe care se face plantarea noii păduri, se pot finanța aceste investiții. În ceea ce privește al doilea ghid de finanțare lansat astăzi în dezbatere publică, finanțăm refacerea suprafețelor forestiere acolo unde fondul forestier a fost afectat de factori biotici, abiotici, de fenomene meteo, furtuni, doborâturi, cu un buget de 100 milioane de euro. Este un nou început pentru pădurile din România, cu un buget fără precedent, care permite ca județele care au suprafețe foarte mici de pădure, să beneficieze de aceste scheme de finanțare, să refacă ecosistemele, să refacă echilibrul natural, ecologic în acele județe. Și celelalte județe care sunt la 10, 20, 30% suprafață forestieră pot fi beneficiare și astfel gama completă de beneficiari este asigurată: persoane fizice, persoane juridice, persoane juridice de drept privat sau de drept public.”

Investițiile în reîmpăduriri sunt obiectul schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru refacerea potențialului forestier afectat de incendii, de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, de infestări ale plantelor cu organisme dăunătoare și de evenimente catastrofale”, cu o valoare totală estimată la 100 de milioane de euro. Schema a fost aprobată de CE.

Foto: MMAP

Mircea Stoica, SanoVita: noi am introdus müsli pe piața din România

0

Într-o țară consumatoare de carne, piața produselor vegetale s-a dezvoltat mult în ultimii ani, oamenii fiind tot mai atenți la ceea ce mănâncă. Compania românească SanoVita este pionier pe piața produselor de müsli și leader la această categorie. Într-un interviu acordat revistei FoodBiz.ro, Mircea Stoica, CEO-ul SanoVita, ne-a vorbit despre succesul acestui brand.

 

„SanoVita a luat naștere acum 27 de ani, a fost cumva o consecință a unei filozofii de viață sănătoasă și, întrucât alimentația face parte din viața sănătoasă automat, s-a născut SanoVita. Este o firmă românească, fondatorii sunt români și sigur a fost dificil să vii pe piață, în 1995, cu produse de origine vegetală, la vremea aceea foarte puțin știau că fulgii de ovăz sunt și pentru consumul uman. SanoVita este compania care a introdus müsli pe piața românească”, a declarat CEO-ul SanoVita pentru FoodBiz.ro.

Deși contextul pandemic a fost unul dificil pentru toată lumea, consumul de produse vegetale a crescut, astfel că în 2020 vânzările s-au majorat cu 10% față de 2019, iar în 2021 față de 2020 cu încă 10%, închizând anul trecut cu o cifră de afaceri 85 milioane de lei.

„SanoVita are un portofoliu bogat de peste 200 de articole pentru că ne-am dorit să acoperim cam toate ocaziile de consum, de la mesele principale, mic dejun, prânz, dar și produse on-the-go. Categoria cu care ne mândrim și care este vârful de lance al produselor noastre este müsli, unde suntem pioneri și avem cea mai mare expertiză, în care inovăm constant. Dar pe lângă produsele pentru micul dejun, mai avem și altele în focus, sunt cele cu valoare nutritivă ridicată gen chia, quinoa cărora noi le spunem intern super alimente. De asemenea, mai avem categoria de rondele, în care ne mândrim că avem o gamă de rondele cu glazuri, iar începând de anul acesta avem glazuri fără zahăr, după cum știți zahărul este o barieră de consum”, a explicat Mircea Stoica.

Produsele se adresează tuturor tipurilor de consumatori, însă în general există un profil major conturat, persoane cu educație peste medie care acordă atenție ingredientelor listate pe etichetă, preponderent femei cu vârstele cuprinse între 25-45 de ani din mediul urban, care au venituri peste medie.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Nu există decarbonizare fără democratizare

0

_________________

HÉLÈNE LANDEMORE (foto)
Profesor de științe politice
la Universitatea Yale

Un an mai bun pentru democrație?

0

PS Quarterly va conține în mod regulat o colecție de predicții de la unele dintre cele mai importante minți ale lumii, pe un subiect de interes global. În această ediție inaugurală, comentatorii au răspuns la următoarea propunere:

„După ani de aparent regres în întreaga lume, 2022 se dovedește a fi un an mai bun pentru societățile deschise și democratice. Sunteți de acord sau nu?”

Criza energetică de tip nou

0

_________________

În conversație cu
DANIEL YERGIN (foto)
Vicepreședinte al S&P Global