Microsoft lansează noi tehnologii dedicate milioanelor de lucrători esențiali care activează la nivel global

0

Compania a observat că, în timpul pandemiei, gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de către lucrătorii din prima linie a crescut cu 400%, lunar

Microsoft a lansat o ediție specială a raportului Work Trend Index, intitulată „Un nou viitor al lucrătorilor esențiali, amplificat ajutorul tehnologiei”, și a anunțat noi funcții disponibile în Microsoft Teams și Microsoft Viva, destinate milioanelor de oameni care asigură funcționarea serviciilor esențiale.

2 miliarde de lucrători din prima linie, din întreaga lume, reprezintă 80% din forța de muncă globală, iar 88% dintre organizații angajează oameni pentru aceste funcții. Totodată, companiile investesc din ce în ce mai mult în instrumente digitale pentru angajați, cu scopul de a moderniza fluxul de lucru, pentru a îmbunătăți performanța, cultura și comunicarea la locul de muncă – astfel, gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de către lucrătorii din prima linie a crescut, lunar, cu 400% începând din martie 2020.

Raportul Work Trend Index dezvăluie informații importante, cu impact asupra fiecărui segment de la nivelul forței de muncă:  

  • Existența unei culturi organizaționale bazate pe apreciere devine tot mai importantă:  76% dintre angajați simt un atașament față de colegii lor, însă peste 60% dintre aceștia sunt de părere că managementul companiei pentru care lucrează ar trebui să prioritizeze încurajarea procesului de comunicare și cultura organizațională. În plus, 51% dintre lucrătorii din prima linie, care nu ocupă poziții de management, nu se simt apreciați ca angajați.
  • Lucrătorii din prima linie se află într-un moment important, în care iau în considerare să facă o schimbare: În această perioadă a „Marii Reorganizări” lucrătorii din prima linie încep să se gândească din ce în ce mai mult la job-urile lor, luând în considerare și o schimbare a locului de muncă. Aceștia își doresc salarii și beneficii mai bune, un echilibru între viața profesională și cea privată și flexibilitate la locul de muncă.
  • Optimismul în ceea ce privește avantajele aduse de tehnologie este ridicat: 63% dintre lucrătorii din prima linie sunt încântați de oportunitățile de angajare create de tehnologie. De altfel, tehnologia se plasează pe locul al treilea în lista factorilor despre care ei spun că ar putea contribui la reducerea stresului de la locul de muncă.
  • Există o oportunitate de a reduce sau chiar a elimina decalajul dintre soluțiile și inovațiile tehnologice adoptate și nivelul de pregătire al angajaților: 46% dintre lucrătorii din prima linie simt o presiune în a se adapta la noile tehnologii, din teama de a nu-și pierde locurile de muncă, dar 55% dintre ei mărturisesc că au fost nevoiți să învețe din mers să lucreze cu noile tehnologii, fără să aibă acces la sesiuni de pregătire sau practică susținute de angajatori.

Microsoft a dezvoltat alături de partenerii din industrie noi oferte, funcții și capacități la nivelul Microsoft Teams şi Microsoft Viva, platforma dedicată managementului angajaților și dezvoltării profesionale lansată de companie la începutul anului trecut, menite să sprijine lucrătorii din prima linie.

  • Microsoft își consolidează relația strategică cu Zebra Technologies Corp., lider mondial în dezvoltarea de soluții digitale inovatoare (inclusiv software și hardware, cum ar fi dispozitive mobile robuste cu sistem de operare Android, special concepute pentru lucrătorii din prima linie. Cele două companii livrează aplicația Teams Walkie Talkie pe o gamă largă de astfel de dispozitive  Zebra, care au inclusiv un buton dedicat push-to-talk (PTT) prin care se poate accesa funcționalitatea Teams Walkie Talkie. În plus, Teams Walkie Talkie DIGITAL PTT este acum disponibil și pe toate dispozitivele mobile iOS (în plus față de Android).
  • Microsoft îmbunătățește integrarea platformei Teams cu Zebra Reflexis™, care conectează soluțiile din gama Reflexis de management al resursei umane cu aplicația Shifts din Teams. Astfel, programarea schimburilor și depunerea cererilor pentru timp liber sunt simplificate și devin ușor de aprobat de către manageri.
  • Funcția de a ,,aștepta la rând” pentru programările virtuale este acum disponibilă în Teams, oferind o singură locație unde timpul de așteptare este actualizat în timp real, iar programările ratate și întârzierile sunt comunicate, cu scopul de a crea o experiență transparentă și fără stres pentru clienți și pacienți.
  • Aplicația Viva Connections din Microsoft Teams conectează angajații și lucrătorii din prima linie la cultura, resursele, instrumentele și noutățile din cadrul companiei. Colaborarea cu parteneri strategici, precum Workday și Espressive, înlesnește accesul la resursele importante și unifică procesele din departamentul de Resurse Umane sau cel de salarizare. 
  • Aplicația Viva Learning le permite lucrătorilor din prima linie să descopere, să partajeze și să urmărească informațiile direct din Microsoft Teams, ceea ce înseamnă că tuturor angajaților le va fi mai ușor să rămână la curent cu training-urile care le sunt recomandate. Noile actualizări facilitează asimilarea informațiilor utilizând soluțiile dezvoltate de parteneri, cum ar fi SAP SuccessFactors, Cornerstone OnDemand și Saba Cloud. În același timp, parteneriatele cu furnizorii de programe de instruire, precum EdCast și OpenSesame, le oferă lucrătorilor din prima linie numeroase resurse pentru a-i ajuta să își perfecționeze competențele și să asimileze informații relevante.
  • Echipele de IT se asigură de faptul că dispozitivele pierdute vor putea fi securizate și localizate cu ușurință, ca urmare a îmbunătățirii procesului de management al dispozitivelor.  

Nu este un secret faptul că pandemia a schimbat modul în care lucrăm într-un ritm mai rapid decât am anticipat vreodată”, a declarat Emma Williams, corporate vice president în cadrul Microsoft.
„Dezvoltarea profesională a angajaților din prima linie rămâne esențială pentru transformarea digitală. Împreună cu partenerii noștri, venim în sprijinul lucrătorilor din prima linie cu instrumentele necesare care să le permită să rămână conectați cu echipele lor, în timp ce își concentrează atenția asupra clienților sau a operațiunilor pe care le desfășoară într-un anumit moment. Utilizată corespunzător, tehnologia poate moderniza fluxul de lucru și poate îmbunătăți performanța la locul de muncă, şi în același timp cultura organizațională și comunicarea”.

În plus, începând cu data de 1 februarie resursele din Microsoft Cloud for Retail vor deveni disponibile. Microsoft Cloud for Retail accelerează creșterea afacerii prin furnizarea de soluții destinate industriei de retail, care pot fi integrate cu sistemele existente ale comercianților. Acesta începe prin unificarea surselor de date de-a lungul procesului de achiziție și le permite comercianților să maximizeze valoarea datelor lor, astfel încât să își poată contura o imagine de ansamblu asupra consumatorului. Odată conectate, datele și inteligența artificială îi ajută pe comercianți să înțeleagă mai bine și să îmbunătățească experiența de cumpărare. Oferind experiențe mai relevante de-a lungul întregului lanț valoric, comercianții pot construi un lanț de aprovizionare sustenabil în timp real. Această soluție include, de asemenea, noile funcții din Microsoft Teams și Microsoft Viva. 

Pentru a afla mai multe informații, puteți accesa Official Microsoft Blog, Microsoft 365 Blog și noua ediție a raportului Work Trend Index. Microsoft (Nasdaq „MSFT” @microsoft) facilitează transformarea digitală în era cloud, iar misiunea companiei este aceea de a oferi fiecărei persoane și organizații de la nivel global posibilitatea de a realiza mai mult.  a

O Europă mai verde. UNIFE, promotor al transportului feroviar al viitorului

0

Transportul viitorului va arăta altfel: ecologic, prietenos cu mediul, cu un consum minim și eficiență maximă. Deja primele semne se văd pe piața europeană. Cresc vânzările de autoturisme electrice, se înmulțesc stațiile de încărcare, avem mijloace de transport sustenabile în oraşe… Însă nu doar producătorii industriei auto fac eforturi pentru a diminua cât mai mult impactul climatic al vehiculelor. Și calea ferată, alături de întreaga operațiune de transport pe care o presupune, devine tot mai prietenoasă cu mediul.  

Dacă în România, transportul feroviar și infrastructura aferentă au decalaje enorme de recuperat, lucrurile se văd cu totul altfel la nivel european. Aici avem trenuri de mare viteză, infrastructură feroviară întreținută ca la carte, complet operațională, și servicii profesioniste care asigură confortul utilizatorilor. Însă, munca celor angrenați în domeniu continuă. Pe măsură ce încălzirea globală devine o o problemă tot mai presantă, și transportul  – de oricare natură – întâmpină noi și noi provocări.

Una dintre cele mai puternice voci din domeniu este cea a UNIFE, asociația industriei europene de componente  feroviare. Aceasta a anunțat recent că salută ambiția Comisiei Europene de a menține conducerea globală a UE în materie de schimbări climatice și acest pas inițial de a realiza o reducere de cel puțin 55% a emisiilor nete de gaze cu efect de seră până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990. Toate aceste aspecte importante, dar și traiectoria urmărită de asociație în activitatea sa din perioada următoare, ni le-a adus la cunoștința Robert Arenella, director de comunicare în cadrul UNIFE, într-un interviu acordat în exclusivitate Asociației Energia Inteligentă.

Schimbările climatice impactează fiecare țară, de pe fiecare continent. Creează dezechilibre puternice ale economiilor naționale și afectează viața de zi cu zi a cetățenilor. În această situație, domeniul transporturilor, unul dintre cele mai toxice și poluante sectoare ale economiei moderne, a luat atitudine și încearcă să schimbe lucrurile. Este și țelul UNIFE, ca parte integrantă a unei industrii în continuă schimbare. Care sunt principalele proiecte asupra cărora vă concentrați la acest moment, dar și strategiile pe care le aveți în vedere în perioada următoare?

Robert Arenella: După cum ați menționat, domeniul transporturilor este, în ansamblul său, un generator puternic de emisii de gaze cu efect de seră – Serviciul de Cercetare al Parlamentului European estimează că acest domeniu este responsabil de 24% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul Uniunii Europene. Însă, domeniul feroviar este responsabil pentru numai 0,4% din acest total. De fapt, este singurul segment care și-a crescut de-a lungul timpului capacitatea, reducându-și totodată impactul asupra schimbărilor climatice. Din acest motiv, UNIFE este de părere că atingerea obiectivelor din cadrul Pactului Verde European și al Strategiei de Mobilitate Durabilă și Inteligentă, cum ar fi dublarea traficului de călători și de marfă pe calea ferată până în 2030 și, respectiv 2050, sunt ținte-cheie pentru a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon.

Pentru a contribui la acest deziderat, Asociația Industriei Europene de Componente Feroviare urmărește mai multe obiective pentru a genera un impact semnificativ. În primul rând, suntem încântați să anunțăm că proiectul Întreprinderea Comună Shift2Rail – un parteneriat public-privat de succes în domeniul coordonării, inovației și cercetării feroviare – a fost extins sub umbrela Horizon Europe, sub denumirea Întreprinderea Comună pentru Domeniul Feroviar European.

Crearea unor tehnologii în domeniul feroviar mai prietenoase cu mediul, care au drept pârghie instrumentele digitale, este esențială pentru creșterea fiabilității, atractivității și capacității segmentului nostru de piață pentru a deveni un centru de greutate al sistemului de mobilitate durabilă al viitorului. Totodată, UNIFE a susținut creșterea alocărilor financiare pentru proiecte de infrastructură feroviară în cadrul Coridoarelor Centrale TEN-T, pentru a crea o rețea solidă, capabilă să se impună drept Spațiu Feroviar Unic European. Cadrul Financiar Multianual 2021-2027 și pachetul de redresare propus în cadrul Next Generation EU au oferit un sprijin semnificativ statelor membre,  în domeniul feroviar. De exemplu, statele din EU27 au ales, în cadrul Planului de Redresare și Reziliență, să cheltuiească 55 de miliarde de euro, adică aproximativ 8% din acest plan, pentru investiții în domeniul feroviar, care pornesc de la material rulant și elemente din cadrul Sistemului European de Gestionare a Traficului Feroviar până la infrastructură și mobilitate urbană. Această injectare de capital, sperăm noi, va reîmprospăta zona noastră de transport, însă necesită efort susținut, constant.

Cum pot contribui aceste proiecte și inițiative, dezvoltate de industria feroviară în general și de UNIFE în particular, la transformarea Europei în primul continent neutru din punct de vedere climatic?

Robert Arenella: Într-o rețea, precum cea feroviară europeană, toate îmbunătățirile care apar au un efect agregat. UNIFE este implicată în nenumărate proiecte al căror scop este să se asigure că domeniul feroviar este pregătit să țină piept schimbărilor viitorului. Alături de membrii noștri, suntem implicați în inițiative de cercetare tehnică, la nivel european, prin intermediul Shift2Rail, pentru a îmbunătăți orice aspect – de la stocurile rulante, la telecomunicații, gemeni digitali și planificarea curselor multimodale. UNIFE este de părere că o îmbunătățire constantă a produselor de aprovizionare feroviară va conduce la o mentenanță mai facilă și mai sustenabilă a sistemului de cale ferată, dar și la o cale ferată mai ecologică și mai accesibilă, devenind astfel o soluție de transport mult mai atractivă. Aceste inițiative vor determina consumatorii finali să aleagă mult mai des transportul pe cale ferată – iar promovarea unui astfel de obicei reprezintă, cu siguranță, o condiție prealabilă pentru o Europă neutră din punct de vedere climatic.

Industria Europeană de Aprovizionare Feroviară face eforturi susținute pentru a dezvolta noi tehnologii în sprijinul unui sistem de transport fără emisii de carbon. Care sunt, în opinia dvs., ținând cont de experiența în acest domeniu, cele mai eficiente și rapide metode pentru a atinge acest țel?

Robert Arenella: Nu există scurtături sau rețete miraculoase pentru un sistem de transport complet neutru climatic. Europa nu va ajunge la ținta sa de decarbonizare dacă, să spunem, adoptă doar măsura celor mai ecologice materiale rulante, electrifică fiecare linie de transport posibilă, folosește surse de combustibil alternativ, precum hidrogenul, sau instituie Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar pe toate rutele sale și asupra tuturor vehiculelor. Asociația Industriei Europene de Componente Feroviare consideră că este necesar să abordăm problema într-un mod multidisciplinar, să căutăm să ne îmbunătățim constant tehnologiile, să integrăm unele noi, precum instrumentele digitale, și să o facem cât mai repede posibil. Scopul electrificării și a sistemelor verzi de propulsie (ex. pile de combustibil cu hidrogen sau trenuri electrice) sunt de asemenea extrem de importante. 

România, la rândul său, ar trebui să valorifice potențialul tehnologiilor curate, mai ales că piața dedicată lor este în continuă dezvoltare. Acțiunile pe căi multiple, concomitent, vor duce la dezvoltarea unui sistem de mobilitate multimodal, având calea ferată drept centru de sprijin și utilizând cele mai ecologice soluții posibile în drumul către neutralitatea climatică.

Care sunt, în opinia dvs, prioritățile care ar trebui să se afle pe agenda autorităților pentru ca industria feroviară europeană să devină mai verde, mai rapidă și mai eficientă? În ceea ce privește România, ce măsuri consideraţi primordiale?

Robert Arenella: Uniunea Europeană se află într-un moment critic, după ce pandemia de Covid-19 a forțat Europa să facă un bilanț al circumstanțelor actuale și să aloce fondurile necesare pentru a preîntâmpina anumite blocaje care ar putea impacta creșterea economică.  Instituțiile europene au alocat peste 2 trilioane de euro prin Cadrul Financiar Multianual 2021-2027 și pachetul de redresare propus în cadrul Next Generation EU – este cel mai mare sprijin financiar de până acum. Prin programe precum Mecanismul pentru Interconectarea Europei, Fondurile Structurale și de Coeziune, dar și prin cerințele verzi cuprinse în Cadrul Financiar Multianual, investiții istorice sunt așteptate în domeniul feroviar. Aceste fonduri sunt destinate modernizării infrastructurii, cercetării în domeniul componentelor verzi, digitalizate, și în rețele mai solide pentru a crea Spaţiul Feroviar Unic European.

România a făcut o alegere inteligentă atunci când a anunţat că va aloca o porţiune semnificativă a fondurilor din Planul Naţional de Redresare și Reziliență domeniului feroviar. Pe 27 septembrie, Comisia a aprobat PNRR-ul României, care reprezintă un plan propus de fiecare stat membru cu privire la modul în care îşi va direcţiona ajutorul financiar primit. Planul presupune alocarea a 4,8 miliarde de euro pentru domeniul feroviar, incluzând proiecte de mobilitate urbană. Planul include investiţii în cadrul coridoarelor Reţelei Trans-Europene de Transport (TEN-T), precum cea în Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar pe cel puţin 315 km de cale ferată. În particular, reforme şi investiţii semnificative sunt dedicate modernizării infrastructurii de transport feroviar, achiziţiei de material rulant cu zero emisii şi reînnoirii stocurilor deja existente, precum şi dezvoltării infrastructurii de metrou din Bucureşti şi Cluj-Napoca. PNRR-ul României mai include şi achiziţia de material rulant pentru transportul public.

UNIFE a salutat propunerea verde a CE denumită „Fit for 55”. Ce diferenţe notabile va aduce această iniţiativă în industria feroviară şi care sunt aspectele care vă încântă cel mai mult?

Robert Arenella: Propunerea C.E. „Fit for 55” reprezintă o revizuire a politicilor anterioare privind clima şi o foaie de parcurs cu reglementări menite să pună în aplicare obiectivele Legii Climatice. Interesant este că include 15 iniţiative intersectoriale focusate pe energie şi transporturi. UNIFE a sprijinit această propunere, care demonstrează ambiţia Comisiei de a menţine supremaţia Uniunii Europene în privinţa deciziilor climatice la nivel global. Acest prim pas de a obţine cel puţin o reducere de 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990, va necesita folosirea mai accentuată a căilor ferate, astfel că industria noastră este gata să colaboreze cu toate părţile implicate în acest demers. De aceea, ne concentrăm mai ales pe propunerile din cadrul Infrastructurii combustibililor alternativi şi a Impozitării Energiei, favorabilă utilizării mai frecvente a căilor ferate pe viitor. Per total, această propunere va reprezenta un pionierat în atingerea obiectivelor Legii Climatice până în 2030, şi anume reducerea emisiilor, creşterea eficienţei energetice şi impulsionarea folosirii energiei regenerabile.

Digitalizarea şi automatizarea trenurilor reprezintă semnul distinctiv al politicilor derulate de Comisia Europeană în domeniul infrastructurii feroviare. Există vreun model de urmat (toată lumea dă drept exemplu trenurile japoneze)? Care sunt principalele realizări ale Europei din  acest punct de vedere? Sunt aceste sisteme uşor de implementat?

Robert Arenella: Japonezii au o reţea feroviară remarcabilă, nimeni nu poate nega asta. Însă, Asociația Europeană pentru Industria de Aprovizionare Feroviară este lider global în domeniul său de activitate, furnizând 46% dintre serviciile și echipamentele destinate căilor ferate, la nivel global. Încă de la inaugurarea primelor căi ferate, în urmă cu mai bine de 150 de ani, Europa s-a menținut în fruntea listei datorită inovației constante. De exemplu, europenii au fost primii care au folosit Operarea Automată a Trenurilor, atunci când sistemul de metrou din Barcelona l-a instaurat, în 1960. Iar membrii noștri continuă să pună accentul pe inovație, ca model de succes. Asistăm la pași revoluționari făcuți în domeniul aplicării tehnologiilor moderne în sistemul feroviar, precum Inteligența Artificială, Gemenii Digitali, dar și alte operațiuni destinate îmbunătățirii procesului de design, a mentenanței predictive și a optimizării performanței. Industria beneficiază de aplicarea tuturor acestor instrumente pe întreaga durată de viață a produsului, de la momentul concepției până la operațiunile derulate de acesta. În plus, am evidențiat prioritatea cercetării și inovației prin intermediul unor colaborări fructuoase, precum cea cu Consiliul Consultativ pentru Cercetare Feroviară Europeană și cea cu Întreprinderea Comună Shift2Rail. 

2021 – Anul European al Căilor Ferate. Care sunt principalele activități derulate în cadrul acestui moment aniversar, care pune domeniul feroviar în lumina reflectoarelor?

Robert Arenella: Anul European al Căilor Ferate a reprezentat recunoașterea binevenită, oferită de Uniunea Europeană, a potențialului oferit de modul nostru de transport pentru o transformare de mediu, socială și economică în anii care vin, pe măsură ce dorim să atingem obiectivele Pactului Verde European. Promovarea acestui eveniment a reprezentat un efort comun al instituțiilor europene, companiilor private, asociațiilor feroviare și inițiativelor culturale, precum Europalia. În ceea ce ne privește, UNIFE a organizat o sesiune de dezbateri lunare, pe parcursul întregului an, care abordează teme ce pornesc de la eficiența energetică și mobilitatea urbană până la schimburile internaționale și Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar, cu oficiali europeni de top, experți în domeniul feroviar și nu numai.

Care este opinia dvs. despre inițiativa Connecting Europe Express (n.r. un tren expres care va străbate, din septembrie, întreaga Europă)?

Robert Arenella: Deși nu am fost direct implicați în proiectul Connecting Europe Express, UNIFE și Industria de Aprovizionare Feroviară apreciază ingenuozitatea și inițiativa colegilor noștri operatori și al partenerilor lor instituționali. Au făcut o demonstrație impresionantă a atributelor căii ferate, dar și a provocărilor pe care aceasta le întâmpină, având în vedere țelurile ambițioase aduse în prim-plan de către Comisia von der Leyen.

Cum pot fi călătorii încurajați să ia trenul sau ca bunurile să le fie livrate sustenabil, pe calea ferată?

Robert Arenella: Oamenii vor să ia trenul, este mai mult o problemă de accesibilitate cea care încetinește schimbarea. Anul trecut, campania noastră de locuri de muncă și competențe „Hop On for Our Planet”, desfășurată cu ajutorul mai multor membri UNIFE și în parteneriat cu ThinkYoung, a demonstrat cât de popular este, de fapt, domeniul feroviar în rândul cetățenilor, cu ajutorul  unui sondaj derulat de către Gen Z Europeans în 6 state membre. A fost interesant să aflăm că aproximativ 60% dintre participanți și-ar schimba obiceiurile de transport pentru a practica sustenabilitatea. În plus, și-ar dori ca politicienii să promoveze legi care să legitimeze domeniul feroviar să acționeze precum un centru de greutate pentru o viitoare mobilitate ecologică: 57% își doreau ca publicul larg să fie stimulat de către autorități să folosească mai mult trenul, 50% își doreau taxe mai mici în sistemul de transport feroviar, iar 47% doreau mai multe investiții în infrastructură și servicii.

Cu ajutorul acestei politici de răspândire a informațiilor privind beneficiile călătoriei cu trenul, devine evident că adevăratul scop este să potrivim sistemul căilor ferate europene cu nevoile populației. Transformând Coridoarele Centrale al TEN-T într-unele solide şi făcând paşi semnificativi în direcţia unui Spaţiu Feroviar Unic European creăm premisele pentru a inspira consumatorii finali să folosească serviciile feroviare în locul unei alternative de deplasare cu emisii mari de carbon, atât între oraşe, cât şi peste graniţă. Atingerea scopului emis în Pactul Verde European va deveni posibil prin implementarea unor noi tehnologii destinate să transforme sistemul feroviar într-unul interoperabil şi de încredere când vine vorba inclusiv de legăturile cu celelalte mijloace de transport. În plus, mai multe investiţii în mobilitatea urbană feroviară va permite cetăţenilor un acces mai facil nu doar către opţiuni sustenabile de călătorie pe distanţe lungi şi oportunităţi locale, dar şi evitarea aspectelor tipice urbanizării, precum emisiile puternice.

Cum vedeţi viitorul UNIFE în anii următori?

Robert Arenella: UNIFE va continua să reprezinte o voce pentru Industria de Aprovizionare Feroviară, care are peste 400.000 de angajaţi direcţi şi indirecţi pe teritoriul Uniunii, dar şi pentru viitoarea paradigmă a mobilităţii durabile, pe care o putem implementa ca centru de greutate. Ne concentrăm şi suntem entuziasmaţi de continuarea colaborării noastre cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pentru transporturi, Adina-Ioana Vălean, cu Parlamentul European, precum şi cu preşedinţiile sale – am avut o colaborare absolut excelentă cu preşedinţia română a Parlamentului European, în prima parte a lui 2019. Împreună, domeniul feroviar poate continua să modeleze paradigma transportului durabil de mâine, care va dicta prosperitatea de care se va bucura Europa.


Foto: ©UNIFE

Roberta Metsola, noua președintă a Parlamentului European

0

Marți, eurodeputații au ales-o pe Roberta Metsola (PPE, Malta) în funcția de președinte al Parlamentului European până în 2024, cu 458 de voturi în primul tur de scrutin.

Roberta Metsola a câștigat alegerile în primul tur de scrutin, unde a primit o majoritate absolută de 458 voturi din 690 voturi exprimate, dintre trei candidați. La începutul zilei de marți, Kosma Złotowski (ECR, Polonia) și-a retras candidatura.

Roberta Metsola va conduce Parlamentul în a doua jumătate a actualei legislaturi, până la constituirea un nou Parlament în urma alegerilor europene din 2024.

Rezultatele votului:

1. Roberta Metsola (PPE, Malta) 458

2. Alice Bah Kuhnke (Verzi/ALE, Suedia) 101

3. Sira Rego (Stânga, Spania) 57

Totalul voturilor exprimate: 690

Voturi albe sau nule: 74

Majoritatea absolută necesară: 309

Cine este Roberta Metsola

Născută în Malta în 1979, Roberta Metsola este deputată în Parlamentul European din 2013 și va fi cel mai tânăr președinte ales al PE. A fost aleasă prim-vicepreședintă în noiembrie 2020 și a fost președintă în exercițiu a Parlamentului după decesul președintelui Sassoli la 11 ianuarie 2022. Este a treia femeie președintă a Parlamentului European, după Simone Veil (1979-1982) și Nicole Fontaine (1999-2002).

Adresându-se Parlamentului imediat după ce a fost aleasă, Roberta Metsola a declarat: „Primul lucru pe care aș dori să îl fac în calitate de președinte este să mă gândesc la moștenirea lui David Sassoli: a fost un luptător; a luptat pentru Europa și pentru noi, pentru acest Parlament. Îl voi omagia pe președintele David Sassoli susținând întotdeauna Europa și valorile noastre comune precum democrația, demnitatea, justiția, solidaritatea, egalitatea, statul de drept și drepturile fundamentale”.

„Doresc ca oamenii să recapete un sentiment de convingere și entuziasm pentru proiectul nostru. Dragi europeni, în următorii ani, oameni din întreaga Europă se vor uita către instituția noastră pentru un model de urmat, în timp ce alții vor continua să testeze limitele valorilor noastre democratice și ale principiilor noastre europene. Trebuie să luptăm împotriva discursului anti-UE care se extinde atât de ușor și atât de rapid. Dezinformarea și informațiile eronate, amplificate și mai mult în timpul pandemiei, alimentează cinismul și soluțiile ieftine ale naționalismului, autoritarismului, protecționismului, izolaționismului”, a adăugat aceasta.

Președinta Metsola a mai subliniat că „Europa înseamnă exact contrariul. Este vorba despre modul în care toți ne susținem reciproc, apropiindu-ne unii de alții. Este vorba despre a apăra cu toții principiile părinților fondatori care ne-au condus de la cenușa războiului și a holocaustului la pace, la speranță și la prosperitate. În urmă cu douăzeci și doi de ani, Nicole Fontaine a fost aleasă la douăzeci de ani după Simone Veil. Nu vor mai trece încă două decenii până ca următoarea femeie să se afle aici”, a declarat aceasta.

O versiune completă a declarației președintei este disponibilă aici.

Xiaomi comunică rezultatele investigației realizate de Biroul Federal German pentru Securitatea Tehnologiei Informației (BSI)

0

Xiaomi Corporation a primit o comunicare din partea Biroului Federal German pentru Securitatea Tehnologiei Informației (BSI), pe 13 ianuarie, care atestă încheierea auditului asupra produselor tip smartphone Xiaomi, cu accent pe Germania.

BSI a concluzionat că nu a identificat nicio anomalie care ar necesita investigații suplimentare sau alte măsuri. Mai exact, BSI nu a putut detecta niciun transfer sau filtrare a comunicării, așa cum era descris în raportul inițial (“Evaluarea de Cybersecurity pentru telefoane mobile bazate pe tehnologie 5G”, publicat de Autoritatea de Cybersecurity și Informare din Lituania (NCSC)).

Ca răspuns, purtătorul de cuvânt al Xiaomi a declarat: „Xiaomi este încântat că rezultatele investigației efectuate de Biroul Federal German pentru Securitatea Tehnologiei Informației (BSI), publicate ieri, confirmă angajamentul nostru de a ne desfășura activitatea în mod transparent, responsabil, având ca prioritate principală confidențialitatea și securitatea clienților noștri.

Această investigație dovedește faptul că respectăm toate legile UE și naționale privind confidențialitatea și securitatea datelor, precum și toate standardele UE care se aplică dispozitivelor mobile. Dialogul cu utilizatorii, autoritățile de reglementare și alte părți interesate, cum ar fi BSI, este binevenit pentru că suntem dedicați imbunătățirii și inovației constante.”

Xiaomi își întărește poziția în privința securității IoT a consumatorilor cu o propunere de standarde globale comune

0

Xiaomi, companie ce produce dispozitive inteligente destinate consumatorilor și care deține cea mai mare platforma AIoT (AI+IoT) din lume, a publicat un nou set de propuneri de standarde globale pentru a susține și reasigura utilizatorii de securitatea datelor în timpul folosirii produselor IoT. 

Cyber Security Baseline for Consumer Internet of Things Device Version 2.0″ *[1] este un ghid de cerințe de securitate pe care toate dispozitivele inteligente Xiaomi trebuie să-l urmeze.

Xiaomi deține cea mai mare platformă AIoT destinată consumatorilor. Până în noiembrie 2021, platforma AIoT Xiaomi conectase mai mult de 400 de milioane de dispozitive, în afară de telefoane și laptopuri. Există peste 8 milioane de utilizatori cu 5 sau mai multe dispozitive IoT Xiaomi în întreaga lume. Compania oferă cele mai bune soluții din industrie și implementarea unor standarde comune și pentru alte părți interesate.

Ghidul vine și în contextul în care British Standards Institution (BSI) a confirmat că Xiaomi Mesh System AX3000 a obținut BSI IoT Kitemark™, ceea ce a dovedit, fără îndolaiă, gradul ridicat de coerență dintre „Cyber Security Baseline for Consumer Internet of Things Device” și standardele de securitate internațională IoT deținute de BSI.

“Securitatea și confidențialitatea sunt prioritățile Xiaomi și promitem că acest lucru se aplică în toate piețele în care operăm. Mă bucură faptul că Xiaomi Mesh System AX3000 a intrat pe lista BSI Kitemark™. De-a lungul anilor, am făcut mari eforturi pentru a proteja securitatea și confidențialitatea utilizatorilor. Declar cu încredere și mândrie că Xiaomi este lider în privința politicilor și practicilor de securitate IoT în întreaga lume și vom face în continuare eforturi pentru a construi un ecosistem IoT și mai bun pentru utilizatorii noștri”, a spus Cui Baoqiu.

David Mudd, directorul de certificare globală a produselor digitale și conectate BSI, a spus: “Dispozitivele conectate pot aduce beneficii uriașe societății, dar este imperativ ca funcționarea și securitatea lor să fie de încredere pe toată durata de viață. Obținând certificarea BSI Kitemark™ pentru dispozitive IoT pentru produsul său și având sistemele testate și monitorizate în mod regulat independent, Xiaomi demonstrează consumatorilor angajamentul său de a proteja informațiile. Felicitări echipei Xiaomi pentru această realizare.”

BSI IoT Kitemark™ este un produs și serviciu de certificare a calității produselor și serviciilor deținut și operat de BSI. Instituția efectuează teste tehnice și audite de securitate pentru sistemele IoT, oferindu-le consumatorilor asigurări de siguranță și încredere în dispozitivele IoT, la cele mai înalte standarde. Obținerea BSI IoT Kitemark™ semnifică faptul că produsele Xiaomi respectă multiple standarde de cyber-securitate, inclusiv standardul ETSI/EN303645 al Institutului European de Standarde de Telecomunicații (ETSI), precum și Top 10 cerințe de securitate al Open Web Application Security Project® (OWASP).

Este pentru a treia oară când Xiaomi primește această acreditare internațională de securitate, după Mi 360° Home Security Camera 2K și aplicația Xiaomi Home, care au obținut BSI Kitemark™, în iulie 2021. 

Acestea sunt doar câteva borne pe care Xiaomi le-a atins în ceea ce privește securitatea IoT. În iunie 2021, Xiaomi a publicat Xiaomi IoT Privacy White Paper *[2], în care explică politicile și practicile de securitate și confidențialitate pe segmentul produselor IoT Xiaomi, câștigând încredere printr-o transparență mai mare.

În luna noiembrie a aceluiași an, în The Contemporary Use of Vulnerability Disclosure in IoT (Report 4: November 2021) *[3] publicat de Internet of Things Security Foundation (IoTSF), Xiaomi a fost listat drept unul dintre cei 21 de producători de dispozitive IoT care întrunesc testul de prag extins, și anume au primit cel mai mare rating pentru politica de divulgare a vulnerabilităților de securitate, fapt ce demonstrează supremația Xiaomi la nivel de securitate IoT.

În viitor, Xiaomi va continua să-și îmbunătățească cadrul de securitate IoT și își va consolida capacitățile de gestionare a securității și de testare tehnică pentru a-și îndeplini responsabilitatea unui lider global al industriei și pentru a permite tuturor oamenilor să se bucure de o viață mai bună și mai inteligentă prin intermediul tehnologiei inovatoare și sigure.

UE în prima linie a răspunsului umanitar mondial: 1,5 miliarde EUR pentru anul 2022

0

Crizele umanitare continuă să se intensifice la nivel mondial. Deși conflictele și violența se află la originea principalelor nevoi umanitare, situația este, din ce în ce mai des, exacerbată de dezastre naturale precum seceta sau inundațiile, alimentate de schimbările climatice și de degradarea mediului. Pentru a-i ajuta pe cei mai afectați din lume de aceste crize, Comisia a adoptat bugetul său anual inițial pentru ajutor umanitar de 1,5 miliarde EUR pentru anul 2022.

Comisarul pentru gestionarea crizelor, Janez Lenarčič, a declarat: „Nevoile umanitare se află la un nivel record și continuă să crească. Această situație este cauzată în principal de conflicte, dar din ce în ce mai mult și de provocările globale, precum schimbările climatice și COVID-19. Grație ajutorului nostru umanitar, UE își va putea juca rolul, continuând să salveze vieți și să acopere nevoile de bază ale populațiilor afectate. Bugetul permite nu numai gestionarea crizelor noi și foarte vizibile, ci și evitarea punerii în plan secund a crizelor umanitare existente, prelungite sau recurente, cum ar fi cele care afectează Columbia sau Sudanul de Sud ori populația rohingya.”

Asistența umanitară acordată de UE în 2022 se va distribui după cum urmează: 469 milioane EUR se vor aloca Africii Subsahariene; 351 milioane EUR din ajutorul umanitar din partea UE se vor aloca nevoilor Orientului Mijlociu și Africii de Nord; 152 milioane EUR vor finanța proiecte în Europa de Sud-Est și în vecinătatea europeană; 188 milioane EUR vor continua să sprijine populațiile cele mai vulnerabile din Asia și America Latină.

Restul de 370 milioane EUR se vor utiliza pentru a răspunde unor crize neprevăzute sau exacerbări bruște ale crizelor existente, precum și pentru finanțarea altor acțiuni.

Serviciile intragrup: De ce sunt ușor de contestat de către autoritățile fiscale? Ce pot face companiile?

_________________

Monica Todose, Director și
Andreea Dumitrescu, Consultant Senior, PwC

Prestarea de servicii intragrup este una dintre cele mai frecvente tranzacții derulate între persoane afiliate. În prezent, marea majoritate a companiilor multinaționale, în special subsidiarele marilor grupuri, achiziționează o gamă variată de servicii intragrup, în scopuri de eficientizare sau centralizare a activităților proprii (ex.: administrare, suport IT, management strategic, financiar sau comercial, resurse umane, servicii juridice etc.).

Dat fiind că prestarea de servicii este o tranzacție foarte des întâlnită, practica autorităților fiscale, în trecut, a fost preponderent aceea de a contesta nivelul de remunerare al acestor servicii. Paradigma s-a schimbat mult în contextul BEPS, care a promovat intens, inclusiv în cazul serviciilor, un nou principiu, bazat pe substanța acestora și valoarea adăugată obținută de beneficiarul acestora.

Serviciile intragrup sunt frecvent contestate de autoritățile fiscale, întrucât, atunci când sunt evaluate incorect, acestea reprezintă o țintă ușoară pentru ajustarea prețurilor de transfer. În mod justificat, societățile multinaționale sunt, în principal, preocupate de stabilirea unei marje de profitabilitate conforme principiului valorii de piață, ignorând însă, de cele mai multe ori, alte două aspecte extrem de importante, respectiv baza de cost și valoarea adăugată obținută local de beneficiarul acestora, din prestarea efectivă a serviciilor respective. 

Cum se pot asigura companiile că nivelul de remunerare a serviciilor intragrup este evaluat corect?

Liniile directoare privind prețurile de transfer pentru companii multinaționale și administrații fiscale, emise de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică recomandă ca, atunci când se stabilesc prețurile pentru serviciile intragrup, să fie urmați următorii pași de analiză:

Clarificarea aspectelor aferente beneficiului obținut: această etapă presupune stabilirea valorii adăugate rezultate din prestarea serviciului respectiv, pentru beneficiarul acestora, pentru a clarifica dacă astfel de servicii implică sau nu remunerare, respectiv dacă o entitate independentă este dispusă să plătească pentru obținerea unor astfel de servicii;

Stabilirea nivelului adecvat de remunerare și a bazei de cost: acest fapt implică identificarea corectă a costurilor (directe și indirecte) alocabile serviciului respectiv, inclusiv realizarea unei evidențe a acestora, segregate, la nivelul tranzacției analizate, cu clarificarea categoriilor de costuri și mai ales justificarea cheilor de alocare folosite în cazul costurilor indirecte;

Prestarea efectivă: beneficiul obținut din prestarea serviciilor, respectiv realitatea prestării efective a acestora, la nivelul beneficiarului local, nu pot fi demonstrate decât prin existența unei documentații suport sau a oricărei alte forme de evidențe. 

Simplu sau complicat?

Analiza anterior menționată pare simplă la o primă vedere. În practică, demonstrarea, în context de inspecție fiscală, a corectitudinii și acurateței bazei de cost, justificarea cheilor de alocare, respectiv a beneficiului obținut la nivelul entității locale din prestarea serviciilor respective este o adevărată provocare. Stabilirea nivelului de remunerare nu poate fi disociată de stabilirea adecvată și justificabilă a bazei de cost a serviciului respectiv. Dacă prestatorul serviciilor este o entitate rezidentă fiscal în România, acest exercițiu poate fi realizat relativ ușor, dat fiind faptul ca societatea în cauză deține documente suport, poate justifica chei de alocare și are informații, pe care le poate segrega, despre categoriile de costuri incluse în baza de cost etc. Lucrurile se complică atunci când prestatorul serviciilor nu este rezident fiscal român iar societatea beneficiară este pusă în ipostaza de a justifica, în context de control, o bază de cost care aparține entității afiliate nerezidente. În marea majoritate a cazurilor, rezidentul fiscal român are informații precare din perspectiva modului de formare, la nivel de tranzacție, a bazei de cost a prestatorului nerezident sau cu privire la cheile de alocare utilizate pentru segregare la nivelul fiecărei entități afiliate (în situațiile în care un membru al grupului prestează aceeași tipologie de servicii către mai multe entități afiliate).  

De cele mai multe prestatorul pune la dispoziția beneficiarului serviciului o prezentare a centrelor/categoriilor de costuri, respectiv a cheilor de alocare utilizate, însă aceasta se poate dovedi insuficientă din perspectiva așteptărilor inspectorilor ANAF, iar finalitatea, poate fi neluarea în considerare a acestor informații/documente în formularea constatărilor incluse.

În situațiile în care informațiile/documentele furnizate trec testul beneficiului și al realității prestării, discuția cu inspectorii fiscali se poate muta în zona nivelului de remunerare. 

În această etapă a discuțiilor, autoritățile fiscale, apelează tot mai des la o analiză diferențiată a serviciilor suport intragrup în funcție de natura fiecărui serviciu în parte, încercând să stabilească, în funcție de concluziile proprii privind valoarea adăugată adusă beneficiarului prestării, dacă nivelul de remunerare este sau nu unul adecvat, în cazul fiecărei tipologii de serviciu. Spre exemplu, în cazul prestărilor de servicii de promovare se analizează dacă entitatea beneficiară contribuie sau nu la procesul decizional strategic de creare al acestora sau doar este un simplu beneficiar al unei strategii de marketing elaborată strategic la nivelul prestatorului, implicarea entității beneficiare limitându-se exclusiv la implementarea acesteia. În mod evident nivelul de remunerare al unei entități este mai mare dacă își asumă riscurile generate de elaborarea strategică a unei strategii de marketing față de situația implementării acesteia, când nu își asumă riscul de piață al unui eventual eșec de marketing.

Autoritățile fiscale române au justificat astfel de segregări prin necesitatea de a analiza diferențiat activitățile/serviciile prestate între companii multinaționale din perspectiva valorii adăugate aduse beneficiarului acestora, încercând astfel să clarifice care este nivelul de remunerare adecvat și mai ales dacă nu cumva acesta ar trebui să fie mai mare la nivelul fiecărui serviciu în parte.

Evident, analiza specifică realizată ca parte a dosarului prețurilor de transfer, respectiv modul de a alocare a riscurilor și activităților între cele două părți participante la tranzacție, este esențială în a convinge autoritatea fiscală că nivelul de remunerare practicat este unul adecvat și conform principiului valorii de piață.

Ce e de făcut?

Recomandarea noastră este de a nu trata simplist analiza prestărilor de servicii intragrup, fără a realiza o analiză prealabilă, atât din perspectiva bazei de cost cât și a nivelului de remunerare adecvat. În lipsa unei abordări lipsite de precauție, consecințele fiscale pot fi considerabile, variind de la negarea dreptului de deducere până la stabilirea unui alt nivel de remunerare, cu ajustări realizate la valoarea mediană a intervalului de comparare. 

Platforma Brio® își dublează evaluarea la 5,5 milioane de euro

0

Platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale Brio® anunță atingerea valorii de 5,5 milioane de euro (evaluare post-money), valoare dublă față de septembrie 2020 (prima campanie de finanțare pe aceeași platformă de crowdinvesting) și deschiderea unei noi runde de investiții prin intermediul SeedBlink. Noua rundă de investiții este condusă de oamenii de afaceri Horia Manda și Valentin Tăbuș, parteneri în AXXESS Capital, care au investit 550.000 de euro, devenind acționari ai Brio®. Lor doi investitori li se alătură o nouă rundă de finanțare deschisă pe SeedBlink, de 250.000 de euro. Membrii Brio Syndicate (SPV-ul constituit ca urmare a listării precedente pe platformă), care dețin deja calitatea de acționar, și-au exercitat dreptul de preempțiune la investiții a priori deschiderii ofertei publice. Valoarea disponibilă pentru oferta publică devine 150.000 de euro.

Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio
Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio

Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio® „La mai puțin de un an și jumătate distanță de prima noastră campanie pe SeedBlink, Brio® a crescut într-un ritm accelerat și am reușit să facem lucruri cu însemnătate pentru educația din România, foarte multe în premieră, printre care: prima olimpiadă digitală de matematică, testele naționale de literație și de literație digitală, teste de istorie și primul program integrat de pregătire a profesorilor din România în utilizarea platformelor digitale. Avem în continuare planuri importante care vizează dezvoltarea și expansiunea noastră, iar faptul că anunțăm acum o nouă rundă de investiții reprezintă o confirmare a parcursului nostru de succes și o dovadă de încredere a investitorilor în produsul nostru”.

Horia Manda, investitor: „Doi factori mă conving să investesc într-un business: calitatea grupului de oameni care stă în spatele produsului (aceasta fiind condiția esențială), și perspectivele reale de creștere ale businessului. În plus, în cazul specific al lui Brio® am văzut – pe lângă impactul imediat în transformarea digitală a educației din România, prin premise științifice, aliniate timpurilor pe care le trăim – potențialul de aplicare internațională a proprietății intelectuale generate”.

Andrei Dudoiu, Managing Partner la SeedBlink
Andrei Dudoiu, Managing Partner la SeedBlink

Andrei Dudoiu, Managing Partner la SeedBlink: „Brio® se remarcă prin leadership-ul puternic, rezultatele financiare și potențialul oportunităților de piață. Angajamentul față de utilizatorii lor și obiectivul educațional cu impact social este o sursă de inspirație. Evoluția companiei este susținută de o platformă cu adevărat diferențiată, bazată pe psihologie cognitivă, bine aliniată la curriculum-ul de bază pentru clasele I-XII. Suntem încântați de validarea investitorilor ce conduc această rundă, Horia Manda si Valentin Tăbuș, și de faptul că sprijinim încă o dată planurile de evoluție ale Brio® prin comunitatea noastră de investitori”.

Brio® subliniază că „finanțarea corespunzătoare acestei runde va fi destinată, în primul rând, consolidării produsului pe piața românească, prin dezvoltarea unei platforme SaaS ce va acoperi în totalitate nevoile de testare și evaluare ale oricărei instituții de învățământ și, în al doilea rând, dezvoltării și lansării externe a produsului de învățare prin testare pe care Brio® îl dezvoltă utilizând algoritmi de generare programatică de itemi și Artificial Intelligence. 

În septembrie 2020, Brio® a lansat pentru prima dată o rundă de finanțare pe platforma de investiții in startup-uri tehnologice europene SeedBlink, când a reușit să depășească ținta inițială propusă înainte de finalizarea campaniei și să adune o finanțare de 285.000 de euro”. 

Sistemul de Testare Brio® este „avizat de Ministerul Educației și Cercetării, este conceput pe baza programei școlare din România. Platforma Brio® oferă teste la Matematică, Limba Română și Istorie, dar și de Literație (alfabetizare funcțională) și Literație Digitală și este folosită în prezent de peste 100.000 de utilizatori și înregistrează peste 3.000 de abonamente active și sute de mii de teste”.

Brio® este caracterizată ca „prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.

După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare – Raportul Brio® –  un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație. 

Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie”.

SeedBlink este „cea mai mare platformă de equity crowdfunding din Europa de Sud-Est, atât din punct de vedere al sumelor tranzacționate cât și al numărului de investitori, oferind celor interesați o metodă simplă de a investi în startup-uri inovative. Candidații preferați listați pe SeedBlink sunt startup-urile inovative cu tracțiune dovedită, cu un MVP deja testat, etice și având un model de afaceri clar, articulat, cu potențial de dezvoltare atât pe piața locală cât și pe piețele internaționale”.

SeedBlink accentuează: „Misiunea noastră este să democratizăm investițiile în startup-uri și să dezvoltăm mediul antreprenorial inovator din regiune”. 

 

Activele SAI Patria Asset Management au crescut cu 117% în 2021

0

Razvan Pașol, SAI Patria Asset Management: „activele administrate de companie au crescut cu 117% în 2021 și ne așteptăm la o creștere cu două cifre în 2022, sprijinită de noua platformă de tranzacționare online”

Cu o evoluție pozitivă în 2021 și o performanță foarte bună a tuturor fondurilor administrate, SAI Patria Asset Management, companie din Grupul Patria Bank, administra active totale de 102,6 milioane RON la finalul lui 2021, în creștere cu 117% față de finalul anului 2020.  

SAI Patria Asset Management oferă acum acces online la fonduri de investiții pentru toți cei care doresc să obțină mai mult de la economiile lor, prin lansarea platformei de tranzacționare Online Patria Fonduri

În nou platformă de tranzacționare, accesibilă la adresa online.patriafonduri.ro, sunt disponibile patru din cele cinci fonduri de investiții administrate de Patria Asset Management: 

  • Patria Global, un fond diversificat în Lei, cu un nivel de risc scăzut-mediu și un câștig adus investitorilor de +10,5% în 2021
  • Patria Stock, un fond în Lei, cu expunere mai ridicată pe acțiuni listate la bursă, un nivel de risc mediu-ridicat și o performanță de +14,8% în 2021
  • Patria Obligațiuni, un fond de instrumente cu venit fix în Lei, pentru investiții pe termen scurt, cu un nivel de risc scăzut și o performanță de +2,41% în 2021 
  • Patria Euro Obligațiuni, un fond de instrumente cu venit fix, în Euro, cu un nivel de risc scăzut și o performanță de +1,89% în 2021.

Cel de-al cincilea fond administrat, ETF BET Patria-Tradeville, preluat de SAI Patria Asset Management în luna aprilie 2021, este singurul fond de tip Exchange Traded Fund din România și este listat la Bursa de Valori București cu simbolul TVBETETF. Fondul urmărește structura indicelui BET al Bursei de Valori București și a înregistrat un randament pozitiv de +36,2% în 2021. ETF BET Patria-Tradeville poate fi cumpărat prin orice intermediar autorizat de Bursa de Valori București și reprezintă un instrument simplu și modern de achiziționare indirectă a unui coș cu cele mai reprezentative companii românești listate la bursă. De la preluarea sa activul fondului a crescut cu 167%.

Răzvan Pașol

„Creșterea pieței fondurilor de investiții și a numărului de investitori poate fi accelerată prin simplificarea modalității în care oamenii pot investi în fonduri, alături de efortul continuu de creștere a nivelului de transparență și vizibilitate în rândul publicului. Începem să vedem și în România un interes în creștere pentru aceste instrumente din partea celor care își doresc mai mult de la economiile lor. Patria Asset Management a înregistrat o creștere  de 126% a numărului investitorilor în fondurile sale pe parcursul anului 2021, atât pe fondul preluării administrării ETF BET Patria-Tradeville cât și considerând randamentele obținute”, a menționat Răzvan Pașol, Directorul General al SAI Patria Asset Management.

Noua platformă de tranzacționare online destinată persoanelor fizice se înscrie în demersul de extindere a digitalizării serviciilor oferite clienților, proces început anul trecut, și care urmărește creșterea nivelului de transparență și acces la investiții. Accesibilă de pe orice dispozitiv, computer sau telefon mobil, platforma este simplă, intuitivă și oferă acces mai rapid, adaptat comportamentului tot mai digital al oamenilor, la produsele performante ale Patria Asset Management.

Funcțiile principale oferite de platformă includ:

  • Acces în timp real, oricând și de oriunde. la valoarea deținerilor în fondurile de investiții Patria
  • Vizualizarea istoricului operațiunilor cu unități de fond și a randamentului investițiilor în acestea
  • Operațiuni de depunere de bani în fonduri și de retragere de bani din fonduri prin internet, fără vizite la bancă
  • Informații detaliate despre fondurile administrate: prezentări, documente utile, performanțe, investiții, rapoarte și altele. 

Lansarea platformei de tranzacționare online, anticipată încă de anul trecut când am făcut un prim pas prin acces la vizualizarea investițiilor în fonduri în aplicația de internet banking a Patria Bank, deschide acum universul investițiilor fără limită geografică. Aceasta este un nou canal de vânzare care estimăm că va înregistra o creștere importantă în 2022. Avem în continuare planuri de extindere a platformei și urmărim să adaugăm noi facilități, fie că vorbim de extinderea metodelor de achiziție a unităților de fond, fie că vorbim de noi moduri de a o accesa”, a declarat Adrian Cojocar, Director General Adjunct la SAI Patria Asset Management. 

Holcim și Școala de Valori lansează a doua ediție a proiectului „Profesii bine cimentate”

2
  • 100 de studenți din 9 centre universitare vor putea descoperi industria cimentului, interacționând cu profesioniști din domeniu.
  • 20 dintre aceștia vor urma ulterior stagii de practică în locațiile Holcim România

Grupul Holcim România și Școala de Valori lansează a doua ediție a proiectului „Profesii bine cimentate”. În cadrul acestuia, studenții vor avea oportunitatea sa descopere industria cimentului, conectându-se cu profesioniști din cadrul Holcim. Tinerii vor lua parte la ateliere de tip soft skills și la ateliere tehnice, care să-i ajute să-și construiască cariere de succes și care să le faciliteze accesul la piața muncii.

Proiectul se adresează studenților și masteranzilor de la specializările: Chimie și Inginerie Chimică, Inginerie Mecanică, Electronică și Automatizări și Inginerie Minieră, Construcții Civile și Industriale, Căi Ferate Drumuri și Poduri, Utilaj Tehnologic, Geologie și SSM și Mediu, dar și  masteranzilor înscriși la Project Management.

Astfel, tinerii din București, Brașov, Cluj, Baia Mare, Craiova, Iași, Oradea, Petroșani, Pitești și Timișoara se pot înscrie în perioada 17 ianuarie – 27 februarie, accesând pagina dedicată a proiectului, disponibilă aici.

„Prin intermediul acestui proiect, oferim posibilitatea tinerilor să descopere și chiar să-și construiască cariere de succes în industrii tehnice, cu impact vizibil în dezvoltarea societății, așa cum este cea a cimentului, în care activăm noi”, a declarat Alina Cristea, Manager CSR și Proiecte Educaționale în cadrul Grupului Holcim România.

Pe durata proiectului, participanții vor beneficia de:

  • 3 webinarii online cu profesioniști din industria cimentului și invitați din cadrul universitar
  • 6 ateliere de dezvoltare personală, care vor aborda teme precum: branding personal, inteligență emoțională, eficiență personală, intraprenoriat, și implicare organizațională.
  • 6 ateliere tehnice, organizate cu sprijinul specialiștilor Holcim, în cadrul cărora vor primi informații aplicate despre Mecanică, Automatizări, Mine, Inginerie chimică, Mediu și Sănătate și Securitatea Muncii, Ready Mix proces și Produse.

„Profesii Bine Cimentate aduce o experiență deplină de învățare. Ca student, îți descoperi abilitățile participând la atelierele Soft Skills, ai șansa să aplici cunoștințele învățate la facultate prin atelierele tehnice desfășurate sub îndrumarea mentorilor de la Holcim, iar în urma programului poți aplica la un internship în cadrul companiei”, menționează Crina Bonea, manager de proiect.

Ulterior, 20 dintre studenți vor avea oportunitatea să urmeze, în perioada iulie-octombrie, stagii de practică în locațiile Grupul Holcim Romania.

În prima ediție, desfășurată în 2021, proiectul „Profesii bine cimentate” s-a axat pe diversitatea de gen în industria construcțiilor.


Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor experiențe de dezvoltare, astfel încât să renunțe la convingerile și comportamentele învechite, care și-au dovedit tarele și să-și dezvolte competențe pentru viață. Prin educația inovativă bazată pe valori, aceștia își vor crește abilitățile de a lucra în echipă, vor deține cunoștințele multidisciplinare și vor ajunge să își creeze propriile vieți bazându-se pe valori sănătoase. Doar așa vor ajunge să transforme România.